Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

La multi ani prietenului nostru Alin Neacsu! Viata lunga si frumoasa!

 

:)) Motorul meu nu mai merge de vineri. Dar pana atunci, si cu membranele sparte l-am scos pe dealuri. De aceea a ramas fara placutze, nu din cauza ca sta in garaj... Si sincer, ideea cu GPL-ul pe motor mi se pare mai mult decat haios, de aceea nu l-am considerat post serios... iar la faza cu xenoanele si led-urile cred ca am raspuns destul de la obiect.

 

Nu ma tine pe mine pe loc un por intr-o membrana... :D (poza e de acum 2 saptamani... o sa incarc si filmuletele in curand).

Nici pe mine costul benzinei, dar cautam solutii sa ne mearga mai bine nu? si asta se poate si prieteneste, opinia mea

Altfel vad ca stai si tu bine cu paratul si cu lungimea fitilului :D Asa ca ne-am inteles sper asupra unui aspect perfectibil :cheers:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stie cineva la ce foloseste dioda din blocul de sigurante, si cum o verific daca e ok?

 

La ce foloseÂşte acea diodă nu pot să-ți spun, nu am nici manualul ca să mă uit ( iar la TA nu-mi aduc aminte să fi existat ).

 

Dacă ai multimetru o verifici cu funcția diodă ( are chiar însemnul diodei pe aparat, exact cum apare Âşi pe capacul blocului de siguranțe ). Dacă pui sonda roÂşie ( + plus ) a multimetrului pe terminalul îndepărtat ( privind poza aceasta - anod ) , iar sonda neagra ( - minus ) pe terminalul diodei care este lângă acea dungă albă ( catod ), ar trebui să-ți indice multimetrul o cădere de tensiune de ~ 0.5 - 0.6 V . Inversate sondele pe terminalele diodei, ar trebui să indice zero.

 

O altă metodă ( daca nu deții un multimetru ) : un bec 12V de putere mică ( 5/20W ), minusul îl conectezi la masa motocicletei, plusul acestuia la terminalul cu dungă albă a diodei ( catod ), iar la celalalt terminal al didoei ( anod ) aplici tensiune de 12V ( de la plusul bateriei de exemplu ). În acest caz ar trebui să lumineze becul. Dacă aplici +12V la catodul diodei Âşi conectezi becul la anodul diodei, ar trebui să nu lumineze becul. Dacă luminează, joncțiunea diodei este străpunsă Âşi este necesară înlocuirea acesteia.

 

Din poză, dioda nu pare să suporte mai mult de 6A, deci poți exclude circuitele care consumă mai mult ( faruri, ventilator, demaror ) în incercarea de a-i găsi scopul în instalația electrică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ai multimetru o verifici cu funcția diodă ( are chiar însemnul diodei pe aparat, exact cum apare Âşi pe capacul blocului de siguranțe ). Dacă pui sonda roÂşie ( + plus ) a multimetrului pe terminalul îndepărtat ( privind poza aceasta - anod ) , iar sonda neagra ( - minus ) pe terminalul diodei care este lângă acea dungă albă ( catod ), ar trebui să-ți indice multimetrul o cădere de tensiune de ~ 0.5 - 0.6 V . Inversate sondele pe terminalele diodei, ar trebui să indice zero.

 

 

 

Multimetrul pe functia "dioda" este un ohmetru, nu un voltmetru. Iti va indica ohmi, nu volti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma la fiecare ii place mobra lui; personal apreciez o mobra intretinuta, indiferent de care e. Ca e AT sau TA sau mai stiu eu ce, nu e meritu lui, ca nu el o facut-o, ci injinerii. Dar cand e la tine, starea in care se afla spune multe despre tine ca posesor.

 

 

Bine ai grait tu, si sunt de acord cu tine. Orice mobra ar fi, starea ei reflecta si proprietarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva la ce foloseste dioda din blocul de sigurante, si cum o verific daca e ok?

Dioda aceea inchide la masa circuitul de pornire a demarorului (bobina releului). Nu direct ci prin intrerupatoarele de neutral si cel de la maneta ambreiaj. Pe ala din urma sa-l verifici daca nu invirte demarorul (fiind normal inchis cel mai simplu ii scoti papucii si ii legi impreuna).face adeseori figuri si eu l-am eliminat. Nu ma deranjeaza de loc sa-i pot da start si fara sa trag maneta de ambreiaj.Normal ca si dioda poate fi intrerupta, dar mai putin probabil.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani prietenului nostru Alin Neacsu! Viata lunga si frumoasa!

 

:)) Motorul meu nu mai merge de vineri. Dar pana atunci, si cu membranele sparte l-am scos pe dealuri. De aceea a ramas fara placutze, nu din cauza ca sta in garaj... Si sincer, ideea cu GPL-ul pe motor mi se pare mai mult decat haios, de aceea nu l-am considerat post serios... iar la faza cu xenoanele si led-urile cred ca am raspuns destul de la obiect.

 

Nu ma tine pe mine pe loc un por intr-o membrana... :D (poza e de acum 2 saptamani... o sa incarc si filmuletele in curand).

uite aici cum arata o membrana noua http://www.transalp.ro/forum/curatare-carburator-inlocuire-mansoane-membrane-t1632.html si daca nu-i pui niste pleoape la afrikana aia nu are farmec

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce foloseÂşte acea diodă nu pot să-ți spun, nu am nici manualul ca să mă uit ( iar la TA nu-mi aduc aminte să fi existat ).

 

Dacă ai multimetru o verifici cu funcția diodă ( are chiar însemnul diodei pe aparat, exact cum apare Âşi pe capacul blocului de siguranțe )...

 

Am montat o dioda 1N4007 pe o pompa de benzina la un RD07. Montajul a fost ok dar la teste, platina nu deschidea contactele. Pompa lucra dar contactele parca nu aveau parghia suficienta, nu se departau suficient pt a deschide circuitul. Am dat dioda jos si totul functioneaza perfect. Inseamna ca pompa nu se alimenteaza electric suficient din cauza diodei...sau?

Identic am procedat la africana mea si merge de mii de km.

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai grait tu, si sunt de acord cu tine. Orice mobra ar fi, starea ei reflecta si proprietarul.

Aici sunt si eu de acord. Prefer sa imi vad motorul plin de noroi, si sa fiu frant de oboseala dupa o plimbare care imi umple sufletul de bucurie, decat sa ma plimb cu grija prin oras, sa nu cumva sa il zgarii, sau sa se ingroape cricul in asfalt cat stau la terasa... Decat un motor pe care sa il tin pentru poze fara sa il scot din garaj, mai bine lipsa. Nu cred ca motociclist e cel care isi sterge toata ziua motocicleta de praf, o da cu silicon sa nu imbatraneasca vinilinul de la sa, si se lauda prietenilor ce super motocicleta are el. Cred ca motociclist e cel care a uitat cati kilometrii a facut in ultima luna, care are multe povesti de spus, despre drumuri frumoase, despre nu stiu ce pana facuta prin cine stie ce loc... 100-200 de km facuti intr-un weekend sau o motocicleta care arata impecabil, cu kilometrii putini, nu te fac motociclist. Dar daca motorul are peste 200.000 de km si arata ca nou, atunci proprietarul are tot respectul meu.

 

Rul, multumesc pentru placute. Au sosit azi, si deja sunt pe motor. Maine o sa fiu un om fericit, cand o sa alerg pe dealuri. Abia astept sa ne vedem, sa ma revansez.

Dupa ce am stat toata ziua in garaj, masurand fire si curatand contacte, spaland bine mufe si reizoland portiuni de cabluri, am luat releul de pornire si m-am dus la Ciprian. L-am testat pe motocicleta lui, si a pornit imediat. Apoi, am luat iar la mana toata instaltia, verificand cablurile. Cand sa ne dam batuti, am mai verificat inca o data cutia de sigurante. Cea de pornire era ok. Cea care raspunde de pozitie si stop pe frana era arsa. Din cauza ei nu aveam curent nicaieri, nici in bord, nici la pornire, NICAIERI... Deci, se pare ca cea mai importanta nu e siguranta de 30 de amperi de pe releul... Probabil japonezii au considerat ca daca nu ai stop pe frana, nu ai voie sa pornesti motorul. SAFETY FIRST!

Cu ocazia asta am schimbat si furtunele de alimentare cu benzina, care dadeau semne de oboseala. Eu zic sa aruncati si voi un ochi pe acolo. Acum doi ani, inainte de intrunirea de la Basca Chiojdului era sa imi ia foc motorul din cauza furtunului care trece prin fata primului cilindru. Era imbatranit, si printr-o crapatura mica picura benzina exact pe cotul tevii de esapament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt si eu de acord. Prefer sa imi vad motorul plin de noroi, si sa fiu frant de oboseala dupa o plimbare care imi umple sufletul de bucurie, decat sa ma plimb cu grija prin oras, sa nu cumva sa il zgarii, sau sa se ingroape cricul in asfalt cat stau la terasa... Decat un motor pe care sa il tin pentru poze fara sa il scot din garaj, mai bine lipsa. Nu cred ca motociclist e cel care isi sterge toata ziua motocicleta de praf, o da cu silicon sa nu imbatraneasca vinilinul de la sa, si se lauda prietenilor ce super motocicleta are el. Cred ca motociclist e cel care a uitat cati kilometrii a facut in ultima luna, care are multe povesti de spus, despre drumuri frumoase, despre nu stiu ce pana facuta prin cine stie ce loc... 100-200 de km facuti intr-un weekend sau o motocicleta care arata impecabil, cu kilometrii putini, nu te fac motociclist. Dar daca motorul are peste 200.000 de km si arata ca nou, atunci proprietarul are tot respectul meu.

 

 

 

Primii 2800km din 2012. Pana la Nadrag cred ca ajung la 10mii. Dupa fiecare tura e atat de murdara de nici nu-mi vine sa ma mai uit la ea. Dar daca ai stii cu cata placere ii dau jos noroaiele de pe carene si aripi, cu cata pasiune si atentie o ceruiesc si o "pigulesc" inainte de fiecare tura...

Sa nu uitam ca Africa Twin pt asta s-a nascut. Merge oricat si oriunde! Oricand! Nu am luat-o sa o vand, nu ma intereseaza cati kilometrii fac cu ea, cred ca va ramane in familia mea pana la sfarsit. Face parte din viata mea, e "o stare de spirit"

Nu judec pe nimeni dupa nr-ul de km facuti ci dupa cata pasiune pune in acesta "stare de spirit".

post-64115-0-56976100-1334088824_thumb.jpg

post-64115-0-91405700-1334088959_thumb.jpg

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ziceti de asta?

io nu cred ca este cotet...sigur apara calutii putere "bestia".

faina alarma...iata am adus-o acasa din radauti si pe a mea ..se pare ca roboano se aseaza destul de bine cu tuica jack...Gabi merci pentru carena si spor in continuare..Sebicozaurus anul asta ies cu bmw-istii ca am inteles ca adventure-ul la ei ar fi ceva mai protectiv cu noua vopsea de pe cusca mea...era sa uit cine vrea zapada, sa ma cheme ca se pare ca vine dupa mine si vara...

post-8168-0-83424900-1334124922_thumb.jpg

post-8168-0-83522600-1334125005_thumb.jpg

post-8168-0-42952900-1334125076_thumb.jpg

post-8168-0-27280800-1334125153_thumb.jpg

post-8168-0-15922800-1334125216_thumb.jpg

post-8168-0-42088200-1334125280_thumb.jpg

post-8168-0-28804200-1334125361_thumb.jpg

post-8168-0-88806900-1334125452_thumb.jpg

post-8168-0-53097000-1334125553_thumb.jpg

post-8168-0-94583800-1334125866_thumb.jpg

post-8168-0-13491000-1334125931_thumb.jpg

post-8168-0-96059500-1334125990_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draguț... acum ți-ai pregătit mopedul pentru a ieÂşi la cinema la agățat pisi.

Rămâne să o spăl puțin Âşi eu Âşi să ieÂşim la o Âşuetă... un ceai... o babă ... găsim noi ceva.

:cheers:

Să-ți stea carena-ntreagă cât o merge motoru! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca motociclist e cel care a uitat cati kilometrii a facut in ultima luna, care are multe povesti de spus, despre drumuri frumoase, despre nu stiu ce pana facuta prin cine stie ce loc... 100-200 de km facuti intr-un weekend sau o motocicleta care arata impecabil, cu kilometrii putini, nu te fac motociclist. Dar daca motorul are peste 200.000 de km si arata ca nou, atunci proprietarul are tot respectul meu.

 

Eu imi iubesc africana (mai nou am aflat ca si sotia o iubeste) si imi place sa am motocicleta bec si sa fac drumuri cat mai lungi, dar nu ma omor dupa offroad

Spun asta ca sa-ti combat putin ideea ca o africana trebuie tavalita :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu KD! Afrikana a fost gandita pentru raliu nu pt off-road din pucntul meu de vedere! ca poate ea multe in mainile cui trebe e alta mancare de peste,si atat vreme cat ne slujeste cu incredere , ea este motocicleta ideala si ideologia si spiritul de motociclist este relativ de la om la om(hais a incepem un razboi din cauza asta)

MEANEST AT EVER wp000097k.jpg

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai facut carena aia si cat te-a costat sa o faci ?

 

Multumesc frumos raul pentru pozele pe care le postezi cu africane, intr-o zi cand o sa am timp si bani sa imi fac o africana cum vreau eu, sunt convins ca pozele tale o sa-mi fie de folos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius e prin Brasov momentan si nu a mai scris aici fiindca de ceva timp si-a luat si un DR650 cu care se distreaza copios. Africana e prafuita momentan si probabil asa o sa ramana pana la intrunire, sau cine stie ce idei ii mai vin.

 

Apropo, cand ai timp, uita-te de radiatorul ala, te rog frumos ( radiatorul de lichid de racire cred ca de ala ai zis ca ar fi o posibilitate sa-l ai ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici cum arata o membrana noua http://www.transalp.ro/forum/curatare-carburator-inlocuire-mansoane-membrane-t1632.html si daca nu-i pui niste pleoape la afrikana aia nu are farmec

Salutari !

 

Fiindca tot vorbiti de membrana aia pacatoasa , azi am descoperit ca si ale mele sunt bolnave .

Am citit tutorialul omului din linkul de mai sus . Foarte bine realizat . Am gasit acolo si astea : http://www.motorradbay.de/diaphragmlibranen-c-94-2.html

Buba e ca pentru RD07 nu vad sa aiba deci banuiesc eu ca este aceeasi membrana ca la RD04 . Poate confirma cineva ?

 

Mai sunt si alte surse , poate mai facile , pentru membranele astea ?

 

Cu stima ,

Lucian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alte surse nu prea(in total sunt vreo 2 sau 3)! anul trecut m-am uitat pe la mai toti producatorii si un set ajungea cu tot cu transport pana in 100e. in romania incearca la dillypoint sau daca ai vreun prieten in DE sa te scuteasca de trasport ...60 e mult sub 100

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai facut carena aia si cat te-a costat sa o faci ?

 

pai Gabi s-a ocupat cu modificarea carenei...carena a fost turnata,si placa neagra pt instrumentarul de bord..farurile au fost comandate ,de vopsea s-au ocupat tot baietii din radauti si au facut exact ce am vrut, era sa uit...pe sub carena mai vine un cadru de aluminiu..pe baieti ii gasesti pe www.trailbike.ro

post-8168-0-55207600-1334223843_thumb.jpg

post-8168-0-56599800-1334223900_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Fiindca tot vorbiti de membrana aia pacatoasa , azi am descoperit ca si ale mele sunt bolnave .

Am citit tutorialul omului din linkul de mai sus . Foarte bine realizat . Am gasit acolo si astea : http://www.motorradbay.de/diaphragmlibranen-c-94-2.html

Buba e ca pentru RD07 nu vad sa aiba deci banuiesc eu ca este aceeasi membrana ca la RD04 . Poate confirma cineva ?

 

Mai sunt si alte surse , poate mai facile , pentru membranele astea ?

 

Cu stima ,

Lucian

 

Salut, incearca la NRP Carbs ... eu de acolo le-am luat pe ale mele (RD 04). Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Fiindca tot vorbiti de membrana aia pacatoasa , azi am descoperit ca si ale mele sunt bolnave .

Am citit tutorialul omului din linkul de mai sus . Foarte bine realizat . Am gasit acolo si astea : http://www.motorradbay.de/diaphragmlibranen-c-94-2.html

Buba e ca pentru RD07 nu vad sa aiba deci banuiesc eu ca este aceeasi membrana ca la RD04 . Poate confirma cineva ?

 

Mai sunt si alte surse , poate mai facile , pentru membranele astea ?

 

Cu stima ,

Lucian

Nu sint aceleasi membrane. A fost si pentru mine dificil sa gasesc membrane noi de RD04 si am luat in considerare adaptarea unor carburi de RD-07. Intre timp am gasit membrane si carburile sint disponibile in parcul rece. Pret fix: 100 Euro +cheltuielile de expeditie, daca intereseaza pe cineva. Carburatoarele si membranele sint impecabile, ca noi si am vazut mergind motorul de pe care au fost date jos. Este o oferta pentru cei cu carburi "bolnave" .Tu in mod sigur insa gasesti membrane pe la 60 euro pe dillypoint.ro Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Sper ca ma poate ajuta careva cu o anvelopa pentru RAR. Mi-am achizitionat un RD04 dar din pacate anvelopa spate nu corespunde, adica ar trebui sa am un 130/90-17 (68s). Poate cineva sa imi imprumute o anvelopa pentru RAR sau un second ieftin ca sa poata trece? PS: sunt din Bucuresti

 

Multumesc.

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...