Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Salut, si imi cer scuze ca ma bag si eu in discutie.

#8 Eeee, aici m-ai spart, parca si ST-ul a luat de vreo 6 ori Dakar-ul, nu? :D

 

KTM-ul a luat chiar de mai multe ori Dakar-ul si asta tot nu il face o legenda :crack:

Mesaj completat

Mi-a placut P.S.-ul tau, numai ca trebuie sa si cumperi acele rezervoare de 46l, si "ai uitat" sa specifici cam cat costa :D

 

Unul nou cam cat un ST la mana a doua :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ cstelia Regulatorul e de la tourmax. Prea mare lucru nu stiu despre ei, dar din cate am gasit pe internet, ar fi din japonia.

1.- Vezi sa nu fie o eroare de instrument, masoara neaparat si cu altul. Deasemenea te sfatuiesc sa masori direct pe baterie.

2.- Generatorul nu are absolut nimic, ala e bun precis. Trebuie sa te uiti neaparat daca numarul de fire la ansamblul de mufe este identic la fiecare pereche de mufe (mama si tata).

3. -Cite fire ies din releu? Asa cum am aratat releul original are 6 fire, dar doua sint dublate asa ca ar trebui sa iasa 8.

4. - Romi si Sebi sint seriosi. Din moment ce releul nu e ars ci doar scoate o tensiune mai mare este normal sa ti-l schimbe daca nu corespunde din fabricatie. Deoarece se introduc doar mufele la locul lor aici nu se pune problema de montare incorecta.

5.- Postez din nou schema de legare a releului. La firul verde trebuie sa vina din contact tensiunea bateriei (+ contact) evident doar cind contactul este pus-verifica acest lucru. Pe firul rosu trebuie sa ai tensiunea bateriei permanent inclusiv cu contactul luat. Iar firul negru trebuie sa fie legat ca lumea la masa. Alea 3 galbene aduc curentul de la generator si sint sigur ok.

astept feedback, bafta!

schema_legare_releu.doc

Mesaj completat

Vara trecuta, cand imi cautam motocicleta, bineinteles ca ochii imi erau tintuiti pe AT. Daca as fi avut disponibili 2000-3000 euro, mi-as fi luat fara discutie AT, numai ca toti banii au fost 1100 euro (si astia imprumutati) asa ca ST-ul meu, luat cu 1050 euro, a fost best buy. Acum mai depinde si de noroc, iar eu unul am avut, nu am bagat bani in ea pana acum (in afara de ulei, filtru ulei), a avut cauciucuri bune, kit lant aproape nou, motorul este neumblat, eu sunt primul proprietar in tara, si nici italianul nu si-a bagat nasul prea tare pe acolo.

Mai nou am inceput sa "africanizez" ST-ul, a primit un ghidon de AT, care a rezolvat problema mersului in picioare.

 

Sper din tot sufletul ca nu am suparat pe nimeni de pe acesta sectiune, sunt unul dintre cei care au citit absolut toate paginile de aici, verific zilnic noutatile, si, sincer, am senzatia ca va cunosc pe toti (pe unii chiar ii cunosc :rock: ).

 

Mesaj completat

Nu ai suparat pe nimeni, te inteleg perfect! Nici eu nu aveam banii de AT asa ca mi-am adus africana din Bulgaria pe roti, cu numere nashpa si cu kilometrajul masluit grosolan. Inclusiv m-am dus acolo cu cutitul intr-un buzunar si banii in altul. Altfel gasisem si eu ST la banii pe care ii aveam. Doar ca vreau sa-ti spun ca nu cunosc posesor de ST care sa nu fi avut probleme semnificative in 3-4 ani de exploatare, in schimb sint foarte rari cei care au alte probleme la AT decit releul sau pompa. Aceasta este o realitate obiectiva. Asa ca intr-o buna zi iti vei lua si tu AT si ai sa vezi mai multe diferente decit esti dispus sa admiti acum. :crack:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cstelia Regulatorul e de la tourmax. Prea mare lucru nu stiu despre ei, dar din cate am gasit pe internet, ar fi din japonia.

 

 

Ciudat... referintele despre regulatoarele astea de tensiune sunt bune. Vorba lui Galen, mai masoara si cu alt aparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare maine am sa montez releul luat de la Romi si am sa va zic cat masoara ca am sa-l masor cu doua aparate unul din ele parac este Ditz il am de la un coleg care este electrician,sper sa mearga ca daca nu :D de toti stalpii ca nu l-am luat de la Honda,in schimb daca merge am de dat cateva beri lui Pedros ca de la el am aflat de Romi si binenteles cand ne vedem bem cateva :crack:

Referitor la discutia de mai sus intre At si ST parerea mea ,si sper sa nu supar pe nimeni ,este ca V-ul este superior in offrod

ne auzim maine seara

Mesaj completat

Salutare maine am sa montez releul luat de la Romi si am sa va zic cat incarac ca am sa-l masor cu doua aparate unul din ele parac este Ditz il am de la un coleg care este electrician,sper sa mearga ca daca nu :D de toti stalpii ca nu l-am luat de la Honda,in schimb daca merge am de dat cateva beri lui Pedros ca de la el am aflat de Romi si binenteles cand ne vedem bem cateva :rock:

Referitor la discutia de mai sus intre At si ST parerea mea ,si sper sa nu supar pe nimeni ,este ca V-ul este superior in offrod

ne auzim maine seara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspunsuri. Nu am vrut sa redeschid un subiect sensibil . Considerati ca am aflat ce aveam nevoie si multumesc inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dor imi e de Afrikana, de noroaie, de trante, de urcari si coborari pe dealuri cu morcovul infipt adanc in .ur, de somnul adanc de dupa o zi de lupta cu dihania pe coclauri.... Mama lor de cuzinetzi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai ghicit profesore!!

Te salut

mama mama radule cat am admirat-o la rasnov......ce sincronizare de (cuvant urat).....daca stiam ca o sa vrei s-o dai puneam banu deoparte si veneam la brasov... :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.- Vezi sa nu fie o eroare de instrument, masoara neaparat si cu altul. Deasemenea te sfatuiesc sa masori direct pe baterie.

2.- Generatorul nu are absolut nimic, ala e bun precis. Trebuie sa te uiti neaparat daca numarul de fire la ansamblul de mufe este identic la fiecare pereche de mufe (mama si tata).

3. -Cite fire ies din releu? Asa cum am aratat releul original are 6 fire, dar doua sint dublate asa ca ar trebui sa iasa 8.

4. - Romi si Sebi sint seriosi. Din moment ce releul nu e ars ci doar scoate o tensiune mai mare este normal sa ti-l schimbe daca nu corespunde din fabricatie. Deoarece se introduc doar mufele la locul lor aici nu se pune problema de montare incorecta.

5.- Postez din nou schema de legare a releului. La firul verde trebuie sa vina din contact tensiunea bateriei (+ contact) evident doar cind contactul este pus-verifica acest lucru. Pe firul rosu trebuie sa ai tensiunea bateriei permanent inclusiv cu contactul luat. Iar firul negru trebuie sa fie legat ca lumea la masa. Alea 3 galbene aduc curentul de la generator si sint sigur ok.

astept feedback, bafta!

schema_legare_releu.doc

Mesaj completat

 

 

Multumesc pentru raspunsuri! Acum nu sunt in localitate, dar cu prima ocazie voi masura si cu alt instrument. Ce-i drept imi si aparea un semn pe aparat ca fiind slaba bateria lui. In ceea ce priveste releul, l-am luat de pe ebay si are mufa cu 3 fire galbene si cealalta mufa are 4 fire: 2 verzi(masa) si 2 rosu/alb(curent), insa ii lipseste firul negru. Din cate am studiat, nu ar fi nicio problema cu acest fir,iar releele mai noi(chiar si de la honda) vin fara acest fir. Cum reusesc sa masor, voi posta pe forum.

 

Mult succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mama mama radule cat am admirat-o la rasnov......ce sincronizare de (cuvant urat).....daca stiam ca o sa vrei s-o dai puneam banu deoparte si veneam la brasov... :wacko:

OLY draga, sti cum e in viata, some times is time to move on in life...

Chiar e intr-o forma excelenta maimuta africana...nu ca imi pare rau de ea, ca nu e bine sa vinzi ceva cu parere de rau ci mai degraba o sa imi para rau ca nu o sa o mai am eu...

Numai bine!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am reusit sa ajung sa montez relul cel nou luat de la Romi,incarca 14.3-14.4 cu si fara consumatori

Acum sa vad cat ma tine :wacko:

Intrebare cea mai ieftina asigurare RCA in bucuresti unde ati facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am reusit sa ajung sa montez relul cel nou luat de la Romi,incarca 14.3-14.4 cu si fara consumatori

Acum sa vad cat ma tine :wacko:

 

Dar daca o duci in 4-5k de ture ,tot aceeasi tensiuni ai?, sau scade la 13.2-13,4 v?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri! Acum nu sunt in localitate, dar cu prima ocazie voi masura si cu alt instrument. Ce-i drept imi si aparea un semn pe aparat ca fiind slaba bateria lui. In ceea ce priveste releul, l-am luat de pe ebay si are mufa cu 3 fire galbene si cealalta mufa are 4 fire: 2 verzi(masa) si 2 rosu/alb(curent), insa ii lipseste firul negru. Din cate am studiat, nu ar fi nicio problema cu acest fir,iar releele mai noi(chiar si de la honda) vin fara acest fir. Cum reusesc sa masor, voi posta pe forum.

 

Mult succes!

Imi cer scuze, din graba nu m-am uitat de data asta la restul schemei si am descris anterior eronat culorile. Asa este, firul rosu dublat este plusul permanet, cel verde dublat masa, iar firul negru este cel care aduce la modelele mai vechi de releu tensiunea +12v prin contact.

Din motive pe care le-am explicat la vremea respectiva, releele moderne nu mai au nevoie de aceasta comanda si respectiv acest fir, asa ca e normal ca firul negru sa lipseasca.

 

Din pacate daca instrumentul era cumva bun si era selectata scala de curent continuu, atunci ai o problema serioasa cu releul. Daca masori tensiunea cu alt instrument si e tot 17-18v atunci problema e clara-tun pe e-bay. Uite cum ma gindesc sa te ajut in acest caz:

 

Am sapat putin pe internet si am gasit urmatoarea oferta de relee noi si seccond:

Uite in primul rind un releu universal cu mosfeturi in partea de regulator- se pare ca e o scula serioasa si poate fi comandata la preturi rezonabile cu shipping cu tot, daca nu ai pe cineva sa ti-l trimita din state.

 

http://roadstercycle.com/Universal%20Mosfe...m%20upgrade.htm

 

Si uite o oferta de relee seccond din care vre-o doua iti sint bune sigur.

 

http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?sh...mp;#entry327100

 

Presupun ca ati remarcat cu totii ca releele moderne au doar 5 fire ceea ce inseamna intrarea de la generator si plusul si masa. usor de inteles, nu? Cu alte cuvinte singurul parametru necunoscut este amperajul pe care releul il poate debita. Generatoarele au in general data puterea in specificatiile motorului respectiv, fiind in general cam in plaja de 100-200 w. cele mai multe ofera cam 120 -150w. Puterea asta acopera functionarea pozitiilor instrumentatiei si iluminarii de bord (max25w in total) a aprinderii (25-40w) si a luminii de drum (max75w). Daca calculam curentul din legea lui ohm, acesta va fi la consum maxim cam de 10-13 A. De aici rezulta ca e bun orice releu regulator care rezista la un curent mediu debitat de circa 15 A. Vreau sa stiti ca toate alea patratoase (cam cu acelasi radiator ) sint cam de 15 A. Cele moderne ajung pina la 35 A.

 

Asa ca se poate judeca cam in stilul ca daca doua regulatoare au acelasi radiator rezulta ca si puterile lor sint cam egale. Iar esential este sa fie de motocicleta nu de scuter si sa aiba cele trei fire de aceeasi culoare(galbene sau albe), ceea ce inseamna ca sint facute pentru generatoarele trifazate, un plus si un minus (dublate sau nu(se verifica cu ohmetrul daca sint dublate, intre ele -rez=0))Si mai au ceva fire in plus, asa cum am aratat, unul mai trebuie alimentat cu +12V contact, iar daca mai sint si altele alea or fi iesiri separate de curent sau duc la indicatoare de bord si nu se folosesc la africana. Astfel eu am remarcat doua relee cel putin din colectia aflata in vinzare care ar merge.

 

Bafta! sa fi fost doar instrumentul de vina! :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor

 

De putina vreme mi-am schimbat pompa de benzina cu una noua model facet 10105 nu am mers cu ea foarte mult asa ca inca nu pot debita pareri , insa am o problema incercand sa folosesc vechiul suport de pompa pe noua pompa a crapat cauciucul asa ca ,daca are careva dintre voi un suport de pompa de bezina in plus sa imi trimita un pm cu costul acestuia .

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca o duci in 4-5k de ture ,tot aceeasi tensiuni ai?, sau scade la 13.2-13,4 v?

Salut ,Pedros,maine am sa verific dar stiu ca am turato si nu am vazut nici o diferenta.Tot maine daca am timp dau jos sii tripmasterul sa ii fac modificarea sa imi arate si viteza .Postez cand termin cu noi rezultate. :wacko:

Mesaj completat

Salutare,am facut modificarea la tripmaster astazi si nu mi se pare deloc complicat.Cu putina pricepere in lipituri se face foarte usor. O investitie de 5 bani (atat costa rezistorul de 10k la 0.25w)

Am verificat releul Pedros si la 5000 am 14.3.

Multumesc lui CStelia pt sfaturi referitor la tripmaster.

Durata la aceasta modificare la tripmaster cam 1.5 h cu demontare si montare carene :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.youtube.com/watch?v=Aoq7IL3CJ9Q................... Este tot ce am putut sa repar sa refac sa ma strofoc sa obtin o tensiuna mai buna de inc a bateriei.

Da , este adevarat ca din cele spuse de @Galen, si mare dreptate a avut ca principiile releelor sint aproape la fel, dar tin sa subliniez ca am icercat si relee de chinezarii cumar fi GEELY in 2 cil in linie , si se incalzea releleul si firele.

Releele de scutere cu pornire la "buton" merg si pe nipra, ij etc..De ceva timp imi bat capul cu aceste probleme, si vad ca deja imi sint familiare.

Cu ocazia asta am schimbat si "luminarile" din faruri , si am pus H4 de 55-60w halogen ca de xenoane nu-mi permit.

Bafta la toti africanii .http://www.youtube.com/watch?v=Aoq7IL3CJ9Q

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am reusit sa ajung sa montez relul cel nou luat de la Romi,incarca 14.3-14.4 cu si fara consumatori

Acum sa vad cat ma tine :cheers:

Intrebare cea mai ieftina asigurare RCA in bucuresti unde ati facut?

 

Salut,

 

Eu am facut la Ardaf cu 245 lei / an ... vezi mai bine pe RCAieftin.ro

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu e batut nimic in cuie. Exista mai multe variante. Una dintre ele, propusa de mine, este cea din vestul tarii, la poalele muntilor Poiana Ruscai, in localitatea Nadrag (http://www.nadrag.ro/news.php). Odata ce se mai incalzeste am sa ma duc sa "inspectez" fosta tabara de copii. Deocamdata de la directia tabereleor scolare mi s-a dat un raspuns evaziv referitor la folosirea localului pentru cazarea participantilor. Ba ca se vrea re-amenajarea si darea in folosinta in vara asta, ba ca se vinde. Am sa insist saptamana viitoare sa primesc un raspuns definitiv, pentru ca nu as vrea sa promit ca organizez ceva si la final sa va anunt pe toti ca se anuleaza.

 

Pe site-ul primariei sunt specificate 3 pensiuni, modeste, zic eu. Ar mai fi varianta spartana a cazarii la cort, dar cu minusurile de rigoare: lipsa WC, apa curenta, dus, curent electric...

 

Pe masura ce am noutati, postez.

 

In alta ordine de idei s-au mai vehiculat si alte variante, cei care pot si vor sa organizeze ceva ar putea sa o faca in paralel, ramanad sa stabilim apoi datele intalnirilor si sa facem un calendar pentru vara asta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am o mica ( mare ) problema cu africana. Cumva, nujtu cum, am reusit sa sa stric canelurile axului (indicat in imagine de sageata rosie) pe care sta pinionul de atac . Nu mai tin minte daca el era tocit de la fostul kit, sau daca era ok atunci cand am schimbat eu kitul de lant. Ma gandesc ca pinonul de atac nou instalat fiind aftermarket nu are aceleasi cote cu axul - a capatat joc sau axul sa fi fost deja stricat dinainte - fara sa-mi dau eu seama. Ideea e ca as vrea sa schimb axul respectiv, cu tot cu pinion. Am sunat la Honda si mi-au spus ca ma costa 200 Eur piesele.

 

Aveti idee daca pot gasi axul respectiv in alta parte mai ieftin? Il are careva printr-o cutie de rezerva?

 

Eu as exclude varianta cu ebay pentru ca probabil acolo se vand mai mult piese sh si nu stiu cat de uzate sunt.

 

Bafta!

post-4615-1263826021_thumb.jpg

Editat de sherky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca as vrea sa schimb axul respectiv, cu tot cu pinion. Am sunat la Honda si mi-au spus ca ma costa 200 Eur piesele.

Aveti idee daca pot gasi axul respectiv in alta parte mai ieftin? Il are careva printr-o cutie de rezerva?

Eu as exclude varianta cu ebay pentru ca probabil acolo se vand mai mult piese sh si nu stiu cat de uzate sunt.

 

Bafta!

Imi pare rau ptr tine dar eu zic sa iei pesele de la honda, ca la cite se intimpla si pe ebay-ul asta ,,,,,,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu e batut nimic in cuie. Exista mai multe variante. Una dintre ele, propusa de mine, este cea din vestul tarii, la poalele muntilor Poiana Ruscai, in localitatea Nadrag (http://www.nadrag.ro/news.php). Odata ce se mai incalzeste am sa ma duc sa "inspectez" fosta tabara de copii. Deocamdata de la directia tabereleor scolare mi s-a dat un raspuns evaziv referitor la folosirea localului pentru cazarea participantilor. Ba ca se vrea re-amenajarea si darea in folosinta in vara asta, ba ca se vinde. Am sa insist saptamana viitoare sa primesc un raspuns definitiv, pentru ca nu as vrea sa promit ca organizez ceva si la final sa va anunt pe toti ca se anuleaza.

 

Pe site-ul primariei sunt specificate 3 pensiuni, modeste, zic eu. Ar mai fi varianta spartana a cazarii la cort, dar cu minusurile de rigoare: lipsa WC, apa curenta, dus, curent electric...

 

Pe masura ce am noutati, postez.

 

In alta ordine de idei s-au mai vehiculat si alte variante, cei care pot si vor sa organizeze ceva ar putea sa o faca in paralel, ramanad sa stabilim apoi datele intalnirilor si sa facem un calendar pentru vara asta :D

Nu vad de ce va sperie pe toti varianta cu corturile, asa poate ca nu va mai trageti in borte de cu seara si va mere mai bine cheful :lol: In principiu daca exista piriu in zona si ceva izvor de apa potabila avind in vedere perioada, la cort e splendoare. Pretentiosii si familistii isi gasesc intotdeuna pe aproape pensiuni, mai nou sint ca ciupercile peste tot in preajma zonelor turistice :lol:

Mesaj completat

Salutare,

 

Am o mica ( mare ) problema cu africana. Cumva, nujtu cum, am reusit sa sa stric canelurile axului (indicat in imagine de sageata rosie) pe care sta pinionul de atac . Nu mai tin minte daca el era tocit de la fostul kit, sau daca era ok atunci cand am schimbat eu kitul de lant. Ma gandesc ca pinonul de atac nou instalat fiind aftermarket nu are aceleasi cote cu axul - a capatat joc sau axul sa fi fost deja stricat dinainte - fara sa-mi dau eu seama. Ideea e ca as vrea sa schimb axul respectiv, cu tot cu pinion. Am sunat la Honda si mi-au spus ca ma costa 200 Eur piesele.

 

Aveti idee daca pot gasi axul respectiv in alta parte mai ieftin? Il are careva printr-o cutie de rezerva?

 

Eu as exclude varianta cu ebay pentru ca probabil acolo se vand mai mult piese sh si nu stiu cat de uzate sunt.

 

Bafta!

Nu cred ca esti de vina cu nimic pentru uzura axului. Cuplul africanei e sa zic de vina, pinionul de atac al chitului de lant isi face cu timpul joc. Pun insa si eu o intrebare, mai ales ca am descoperit si eu uzura vizibila la canelurile alea cind am schimbat acum doi ani chitul de lant. Exista vre-o metoda pentru a scoate jocul acela?? Pun aceasta intrebare deoarece e clar un fenomen cumulativ-pe masura ce jocul devine mai mare si fortele care "topesc canelurile " se maresc. Mai ales daca folosesti mult africana in teren! Asa ceva poti lua clar si de pe E-bay cu conditia sa fie clare pozele si bineinteles cele ale axului respectiv. :cheers:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutari la toata lumea!sambata imi iau si eu africana..o visez de cand eram mic si vedeam la tv paris dakar....pacat ca o duc in garaj pana trece zapada :D .avand in vedere ca is foarte incepator sper sa nu va enervez cu intrebarile mele.....ps:la 2m si 108 kg nici nu cred ca meregam pe alta mobra :cheers: ....salutari si numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...