Sari la conținut

O tara plina de babuini


adi_mot
 Share

Postări Recomandate

nope ! din momentul in care urci pe motor nu mai esti fata !

 

Aș putea spune că din momentul în care te urci pe motor nu mai ești om...

Nu știu voi, dar eu, parcă pe zi ce trece îmi pierd din "agresivitate". Și așa nu mă (prea) dau "tare", nu croșetez, nu turez excesiv. Am avut noroc în trafic și parcă nu aș vrea să știu până unde pot "trage" de el.

 

Off topic: Există și oameni cu cap. Zilele astea mă întreabă o bătrânică din bloc: Da', ce au mamă unii de fac atâta gălăgie mai ales noaptea? Nu mă așteptam să fim diferențiați de o persoană trecută de 80 de ani, în condițiile care alții de 20 ar da cu duba peste noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu mai astepta bunatate si omenie din partea celorlalti participanti la trafic, si mai bine invata tu ce inseamna sa mergi pe motocicleta. Nu este normal sa blochezi vreo roata si in nici un caz sa trantesti motocicleta atunci cand se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adi_mot, babuin esti tu, ca nu ai pastrat distanta si, in plus, nici nu stii sa franezi. numai bine iti doresc si nu mai generaliza.

Ai si tu dreptate, cred ca de asta nu l-au ajutat pe omul tavalit. Parca mi-i si imaginez pe conservari....

 

"Da-l in pwla de motociclist, altadata sa foloseasca frana cum trebuie...." :D

 

....altadata ai scris lucruri mai destepte Krupp.

 

Sfatul meu este sa nu mai folositi cu atata "indarjire" frana fata la viteze mai mici de 30-40 km/h. Personal nu o folosesc deloc in situatia asta. O folosesc doar la viteze mai mari sau cand opresc si intotdeauna in ordinea SPATE/ FATA,dozata proportional cu viteza, dar asta tine de motor si de indemanarea fiecaruia.

La o adica prefer sa-mi fuga spatele, sa ma ridic in scari putin si incerc s-o controlez. Daca pierzi fata sansele de redresare sunt mult, mult mai mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@monsteristu

distanta am avut cam 10 metrii (vreo 3 masini), imi are rau ca nu am avut vreun km. Si da ai dreptate nu stiu sa franez in regim de urgenta si nici nu am sustinut vredata ca stiu. Greseala mea a fost ca am blocat roata. Si da am cazut. Si nu am zis ca e din vina altcuiva. Este vina mea ca am blocat roata. Cand am auzit scrasnetul rotilor la cel din fata, asta a fost reflexul. Din profilul tau nu apare ca detii vreun moto sau ca ai permis sau... Deci nu stiu daca vorbesti in cunostinta de cauza. Nu stiu de ce te-ai atacat ca am facut babuini niste persoane a caror interes a fost sa priveasca un asa zis spectacol, mai degraba de a intinde o mana de ajutor, decat daca te simti si tu a fi unul dintre ei. Nu am vazut pe nimeni aici a se ataca. So... numai bine si tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general, lumea nu prea opreste la accidente banale. Nu exista simt civic, asta e... Nu inteleg de ce ne bazam pe altii cand nici macar pe noi nu ne putem baza. Eu de fiecare data am oprit si am ajutat, indiferent daca a fost vb de accident, altercatie, probleme mecanice... asta e educatia primita, dar nu ma astept sa primesc acelasi lucru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De azi incolo nici eu nu o sa ma mai astept la nimic...

Imi pare totusi rau cand vad ca pe semenii tai ii doare fix in ....

Credeam ca totusi putem fi altfel, dar se pare ca nu. Iar ceea ce cred strainii despre noi tind sa cred ca este perfect adevarat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu sa franez in regim de urgenta si nici nu am sustinut vredata ca stiu.

 

 

tu chiar vorbesti serios?! :P :D

 

nu vreau sa fiu rau, da' ce pooola noastra cauti cu motorul in afara poligonului?

cand ma gandesc cati mai sunt ca tine, ma apuca kakarea. :P

 

vai de poola parintilor vostri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt incepator, adica am doar un sezon de mers pe moto. Stii bine ce inveti in scoala... Cazatura mi-a deschis ochii si o sa invat sa pun frana calumea. Azi dimineata pana sa inceapa ploaia am tot exersat. Imi pare rau sa recunosc ca am fost inconstient si nu am facut asta pana acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine-nteles ca cel mai tare doare indiferenta celorlalti ..dar asta nu ne face oare sa ne-ntrebam ce-am facut noi ( motociclistii ) de suntem astfel tratati ... nu cred ca suntem toti ( participantii la trafic ) niste babuini ...

Editat de meistergica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@monsteristu

distanta am avut cam 10 metrii (vreo 3 masini), imi are rau ca nu am avut vreun km. Si da ai dreptate nu stiu sa franez in regim de urgenta si nici nu am sustinut vredata ca stiu. Greseala mea a fost ca am blocat roata. Si da am cazut. Si nu am zis ca e din vina altcuiva. Este vina mea ca am blocat roata. Cand am auzit scrasnetul rotilor la cel din fata, asta a fost reflexul. Din profilul tau nu apare ca detii vreun moto sau ca ai permis sau... Deci nu stiu daca vorbesti in cunostinta de cauza. Nu stiu de ce te-ai atacat ca am facut babuini niste persoane a caror interes a fost sa priveasca un asa zis spectacol, mai degraba de a intinde o mana de ajutor, decat daca te simti si tu a fi unul dintre ei. Nu am vazut pe nimeni aici a se ataca. So... numai bine si tie.

Relax, se mai pica pe motor (mai ales daca nu e sport/super-sport pe asfalt impecabil si cu gume impecabile si dotata cu pilot experimentat si competent), se pica chair si la MotoGP, chiar si Rossi mai pica de 1-2 ori pe sezon.

Parerea mea e ca daca cei din jur te ajuta sau nu depinde mult de unde pici.

Eu de exemplu am picat o data in perioada conferintei NATO de anul trecut pentru ca desi eu vroiam sa merg pe banda I-a un politist m-a trimis la un moment dat pe banda a II-a, dupa care am dat de niste butoaie din alea de plastic pe care astia apucasera sa le puna dar nu apucasera sa puna apa in ele, asa ca vantul le-a suflat astfel incat ocupau aproape complet banda a II-a, asa ca eu cu ochii in oglinzi ca sa vad daca franez sau nu la schimbarea benzii ma trezesc cu mertzanul din fata ca inlemneste brusc. Era o trecere de pietoni acolo, era si un pieton care chiar traversa, ala avea ABS si ESB si XYZ, adica o masina buna din zilele noastre, iar eu in fractiunea de secunda in care m-am uitat in oglinda am pierdut din distanta de 18-20 de metri macar 5, si dat fiind ca nu vroiam sa-mi continui drumul spre Otopeni infipt in portbagajul omului am franat tare, am derapat usor pe fata asa ca am ajuns sa merg usor stramb spre stanga, si practic dupa ce eram cam oprit am picat pe stanga apropape de pe loc ca n-am putut tine motorul din picior. Pagubele au fost oarecum minore (maneta de ambreiaj rupta, schimbator stramb, balamaua stanga de la topcase sparta, ceva praf pe jacheta in special pe umar). Surpriza a venit din alta parte: in timp ce eu incercam sa gasesc butonul de Emergency Stop ca stateam cu mana pe ciotul ala de ambreiaj in viteza 5 sau 6 ma trezesc ca motocicleta se ridica, si dupa ce am reusit sa o duc la punctul neutru am acceptat totusi sa iau si sa pun in buzunar "trofeul" (maneta de ambreiaj rupta) pe care mi-l oferea soferul din spate aflat in ceva Renault (Symbol sau Megane, nu stiu exact), in timp ce cel din Mercedes (genul de birocrat tinerel si grasut de pe la corporatii internationale) ma intreba daca trebuie sa cheme salvarea sau politia sau ceva... De, cred ca am avut eu norocul sa nimeresc intre 2 insi care facusera facultatea pe bune sau in orice caz 2 oameni care aveau cei 7 ani de acasa dar cel putin ala din spate nu stia ca nu e prea sanatos sa ridici o motocicleta bagata in viteza, cu maneta de ambreiaj rupta si cu motorul pornit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Cumpara-ti niste gume bune. Atata timp cat motocicleta nu este inclinata, nu ar trebui sa se blocheze roata, ci sa faci stoppie si atat (eventual sa te dai peste cap :D).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Cumpara-ti niste gume bune. Atata timp cat motocicleta nu este inclinata, nu ar trebui sa se blocheze roata, ci sa faci stoppie si atat (eventual sa te dai peste cap :D).

Eu la gume am o singura optiune pe fata (un singur model de Goodyear de ploaie/vreme urata). Oricum chestia de care vorbesti tu merge la tine pe vitezana (si pe sport-touring), pe cruiser daca nu bagi bine talpa tot jos ajungi la frane de urgenta, si notiunea de stoppie nu exista decat in filme... Sunt avantaje si dezavantaje intre diverse tipuri de motocicleta, de exemplu un cruiser (chiar mic ca al meu) tremura mai putin decat o vitezana cand trec pe linga TIR, dar de franat franeaza cam prost si ca sa intorci pe unele drumuri inguste trebuie sa faci 3 manevre ca la masini... Ce sa zic, e greu de intors in parcare, dar se comporta decent la drum lung si nu papa mai mult de 4.3l/100km indiferent de ce incerc eu sa storc de acolo, asa ca eu in mare sunt multumit pentru mers la plimbare in weekend/concediu cu maximum 100-120km/h... Dar oricum iti jur ca nu pot sa fac stoppie fara sa cad oricat m-as antrena, ca roata din fata are 11cm latime si cea din spate aproape de 3 ori mai mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la gume am o singura optiune pe fata (un singur model de Goodyear de ploaie/vreme urata). Oricum chestia de care vorbesti tu merge la tine pe vitezana (si pe sport-touring), pe cruiser daca nu bagi bine talpa tot jos ajungi la frane de urgenta, si notiunea de stoppie nu exista decat in filme... Sunt avantaje si dezavantaje intre diverse tipuri de motocicleta, de exemplu un cruiser (chiar mic ca al meu) tremura mai putin decat o vitezana cand trec pe linga TIR, dar de franat franeaza cam prost si ca sa intorci pe unele drumuri inguste trebuie sa faci 3 manevre ca la masini... Ce sa zic, e greu de intors in parcare, dar se comporta decent la drum lung si nu papa mai mult de 4.3l/100km indiferent de ce incerc eu sa storc de acolo, asa ca eu in mare sunt multumit pentru mers la plimbare in weekend/concediu cu maximum 100-120km/h... Dar oricum iti jur ca nu pot sa fac stoppie fara sa cad oricat m-as antrena, ca roata din fata are 11cm latime si cea din spate aproape de 3 ori mai mult...

Nu stiu ce motocicleta are inculpatul, dar chestia cu gumele bune e valabila la orice tip zic eu. Cat despre stoppie, da, ai dreptate, n-am auzit sa fi facut cineva asa ceva cu un chopper.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce motocicleta are inculpatul, dar chestia cu gumele bune e valabila la orice tip zic eu. Cat despre stoppie, da, ai dreptate, n-am auzit sa fi facut cineva asa ceva cu un chopper.

 

Are un GS500E, care vine din fabrica cu gume de 110/70-17 pe fata si 130/70-17 pe spate.Pe spate se poate pune si un 150, dar pe fata nu am auzit sa poata fi pusa o guma mai lata.Daca guma lui pe fata este uzata sau nu, nu am de unde stii.Asta doar el ne poate spune.

 

Personal consider ca panicandu-se, a franat brusc doar fata, fara sa mai calce si frana spate in prealabil, caz in care e posibil sa fi intrat in voblaj.Acum la rece, ramane ca el sa rememoreze cu incetinitorul toata actiunea si sa vada unde a gresit.

 

La GS-urile astea, este bine sa incepi franarea pe spate si doar cand simti ca se incarca si fata(dupa cateva fractiuni de secunda), sa actionezi in paralel frana pe fata.Altfel poti pati ce a patit amicul Adi.

 

Sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de părere că la GS500, și probabil la toate motoretele, e bine să exersezi frânele de urgență din timp. Eu nu am probleme cu frânele la GS-ul meu. Fața am blocat-o o dată în București, când n-am dormit nici 2 ore și am plecat spre București de la Mangalia, iar spatele când nu-mi puteam mișca glezna deloc din cauza echipamentului de fotbal pe care-l aveam pe dedesupt. Dar, în condiții speciale, tăiat fața, ieșit din coloană, etc. frânele s-au comportat exemplar, frânând concomitent față - spate forța fiind diferită, frâna față trasă mai cu încredere.

GS-ul are frânele OK chiar, mă rog nu știu dacă de la 150Km/h oprești în 2m dar nici nu vreau să încerc. Din câte am auzit cică nu, cel puțin nu de bună voie și doar o singură dată... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi aduc aminte cand am cazut eu prima oara, zici ca eram in vis, nu concepeam ca mi se intampla mie, credeam ca visam cu ochii deschisi.

Dupa care dau cu capul ( din interiorul castii ) de asfalt si ma duc taras cativa metri cu piciorul sub motor, asta trezindu-ma la realitate.

Si da, si pe mine ma ocoleau ca pe o balega, basca erau si niste oameni care se duceau in grup la munca, pe jos si se uitau ca la urs, bine macar ca n-au comentat.

Esti pe cont propriu, asa ca ai grija prietene :D

Eu cand am cazut prima data ma jucam cu franele sa vad cat sunt de bune. Eram la primii 3-400 de km pe motor (Hornet 600) si eram impresionat ce frane bune am. Am blocat fatza pe la 60-70 la ora si dus am fost. Eram intr-un sat, pe o linie dreapta. Tot asa, parca era un vis, dar, nici nu am apucat bine sa ma opresc din alunecat pe jos, ca m-am si trezit la realitate si am inceput sa fug dupa motor ca la MotoGP...Doar peste vreo ora am avut timp sa ma doara genunchiul si restu. :P :P :P

 

Inca de la inceput am exersat franarea de urgenta (dupa ce am citit nenumarate saituri si documente despre acest lucru) si am observat ca exact miscarile care le faci cand exersezi franarea de urgenta, alea iti vin atunci pe moment din reflex, bune sau rele, cum is (nu le poti controla, decat dupa vreo secunda doua). Cum iti formezi reflexul, asa il ai in situatii de urgenta.

 

De asemenea, cand mai ploua, ma duc in spatele casei (ca stau la tzara) si franez pana blochez spatele si ma duc asa pe noroi sa invat cum se comporta. Tot pe noroi exersez tot felul de metode de franare si deprapare. E foarte buna metoda, pt ca franarea pe noroi simuleaza franarea la limita aderentei pe asfalt. Mi-a prins bine in unele cazuri, cand conserva din fata a facut dreapta fara semnalizare si am franat puternic si mi-am permis sa blochez si spatele pana am oprit la limita.

 

on topic:

Pune-te si citeste topicul despre franare de pe forum, si daca stii si engleza, baga pe google si documenteaza-te cat incape. Apoi exerseaza cat de mult poti. Asa am facut si eu. De atunci nu am mai picat, desi am avut ocazia. Sper sa nici nu o mai fac vreodata, doamne fereste.

Bineinteles, lichidul de frana, placutele si gumele sa fie bune, daca nu foarte bune.

 

Cat despre cei care nu te-au ajutat, ce sa mai zic...e Romania! La mine a si oprit unu sa ma ajute, dar eram intr-un sat cu multi motociclisti, si cel ce m-a ajutat era tanar, pana in 30 de ani. de atunci, cand il intalnesc, ii zic "bunul Samaritean" :P

A doua oara, cand am culcat motorul, oprit fiind la marginea drumului, nu a oprit nimeni, desi au trecut vreo 4 masini, si le faceam semne din maini. Cred ca sa ma certe careva ca incurc traficul as inebuni de nervi, sau as sari la bataie.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adi_mot Cred ca se gandeau ai draqu astia cu motoarele, bine patesc.

 

parintii mei au vazut de curand un accident dintr-un trolebuz in care a fost implicat si normal ca a fost unul care a zis "asa merita astia" si tipul care a cazut nu avea mai mult de 40/h ... mai era si cu nevasta si cu 2 copii langa el cand a zis, sa rastit tata la el "bai (cuvant jignitor), nu-ti dai seama ca e copilul cuiva? cum poti sa zici asa ceva mai ai si 40 de ani si 2 copii" raspundul a fost un gest de a lasa capul in jos...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem o tara de babuini...

 

Azi am cazut... Cel din fata mea a pus frana brusca, probabil ii sarise vreu pieton in fata. Eu la randul meu avend vreo 30-40 la ora si fiind la vreo 10 m in spatele lui am pus si eu frana brusca. Bineinteles ca am blocat roata fata moment in care motoru a inceput sa se comporte ca un taur naravas, eu incercand sa ma tin de el ca la rodeo.

Intr-un final m-a trantit pe dreapta si am inceput o alunecare impreuna cu motorul de vreo 5 m.

 

Toate bune si frumoase, avand echipament pe mine nu am patit mai nimic inafara de o julitura la genunchiul drept si ceva zgarieturi pe piciorul stang. Motoru... s-a strrambat un pic ghidonu si nu stiu de ce ca nu am intrat in nimic.

 

Ma rog ceea ce vroia sa zic este ca ofer o mare @#%^$ soferilor care erau in spate si carora nu le-a pasat nici cat negru sub unghie ca un om in fata lor a avut un accident, indiferent de circumstante, preferand sa stea pe scaunele lor si sa se uite ca la spectacol. Cred ca se gandeau ai draqu astia cu motoarele, bine patesc. Mi se pare de tot rahatu' sa stai sa te uiti la cineva cum cade si sa nu te opresti un pic sa il intrebi daca e OK, nu mai zic sa il ajuti sa ridice motoru.

Gresit spus.., o tara de babuini.., mai degraba o capitala plina de babuini! Prin tara oamenii sunt, din fericire, altfel! :P

Multumesc lui Dumnezeu ca macar au avut bunavointa sa calce frana si sa nu treaca peste mine.

Norocul meu cu doi oameni de la distrigaz, care au vazut intamplarea, si au venit sa ma ajute sa ma ridic, sa ma intrebe de sanatate, ba chiar au stat langa mine pana am plecat.

 

Cam asta e tara in care traim. Orasul in care locuim. O jungla plina de babuini. Cred ca si aia m-ar fi ajutat...

 

 

Ce dreakului, nu mi-a aparut comentariul! :D PS Babuinii sunt de vina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem o tara de babuini...

 

Azi am cazut... Cel din fata mea a pus frana brusca, probabil ii sarise vreu pieton in fata. Eu la randul meu avend vreo 30-40 la ora si fiind la vreo 10 m in spatele lui am pus si eu frana brusca. Bineinteles ca am blocat roata fata moment in care motoru a inceput sa se comporte ca un taur naravas, eu incercand sa ma tin de el ca la rodeo.

Intr-un final m-a trantit pe dreapta si am inceput o alunecare impreuna cu motorul de vreo 5 m.

 

Toate bune si frumoase, avand echipament pe mine nu am patit mai nimic inafara de o julitura la genunchiul drept si ceva zgarieturi pe piciorul stang. Motoru... s-a strrambat un pic ghidonu si nu stiu de ce ca nu am intrat in nimic.

 

Ma rog ceea ce vroia sa zic este ca ofer o mare @#%^$ soferilor care erau in spate si carora nu le-a pasat nici cat negru sub unghie ca un om in fata lor a avut un accident, indiferent de circumstante, preferand sa stea pe scaunele lor si sa se uite ca la spectacol. Cred ca se gandeau ai draqu astia cu motoarele, bine patesc. Mi se pare de tot rahatu' sa stai sa te uiti la cineva cum cade si sa nu te opresti un pic sa il intrebi daca e OK, nu mai zic sa il ajuti sa ridice motoru.

 

Multumesc lui Dumnezeu ca macar au avut bunavointa sa calce frana si sa nu treaca peste mine.

Norocul meu cu doi oameni de la distrigaz, care au vazut intamplarea, si au venit sa ma ajute sa ma ridic, sa ma intrebe de sanatate, ba chiar au stat langa mine pana am plecat.

 

Cam asta e tara in care traim. Orasul in care locuim. O jungla plina de babuini. Cred ca si aia m-ar fi ajutat...

 

Du-te si invata franari de urgenta...ca ai mari probleme din cate vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te si invata franari de urgenta...ca ai mari probleme din cate vad.

Desi probabil ai dreptate esti cumva off-topic.

Omul nu s-a plans nici ca ala din fata a franat prea tare, nici ca a alunecat pe liniile de tramvai sau pe o coaja de banana, ci ca n-a oprit nimeni. In alte tari opresc aia din bun simt si te ajuta sa te ridici si se ofera sa sune la 112, la noi doar uneori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci haz de necaz,daca ne isterizam oricum nu rezolvam nimic,sanse mari sunt ca unu din conservarii "pasivi" sa fi fost motociclizd. Am cazut in Germania destul de nasol in 2007 si in timp ce eu incercam sa ma adun de pe jos o tanti nemtoaica imi facea morala ca am varsat benzina pe strada :rock:

cat de tare...am ras cu pofta fara nici o intentie de minimaliza nefericitul tau accident...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 2 ani (inca aveam ETZ de 250 atunci) mergeam (destul de tare, recunosc) pe bulevardul Parvan. Pe undeva prin fata Universitatii de Vest a intors unul cu un Mercedes in fata mea, peste linia continua. Am franat puternic si cum nu eram prea experimentat am reusit sa "ma dau peste cap". M-am oprit la ceva gen un metru de masina aluia. Baiatul a fost de treaba, m-a dus la el acasa, maica-sa m-a ajutat sa-mi pansez beliturile, mi-a platit pagubele, etc. - om de treaba, ce sa mai zic.

 

Partea interesanta a fost insa chiar dupa cazatura...cand eu incercam sa ma adun de pe jos si au inceput sa se auda claxoanele soferilor din spatele meu...priceless!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...