Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Am facut in ultimele saptamani circa 2500 km pe asfalt bun, in conditii bune, de trafic lejer si conditii meteo favorabile . Tendinta generala a fost sa schimb vitezele in zona de 3000 - 4000 ture . Ca o consecinta directa m-am pomenit de foarte multe ori incercand sa schimb a 7-a , care evident ca nu exista acolo unde o cautam eu . Care e solutia ? Sa schimb pinionul de atac cu unul mai mic sau sa schimb vitezele la turatii mai ridicate ?

schimba vitezele mai sus ...5-6k macar. 3-4k e un fel de relanti mai agitat pt vstrom.

uita-te si la curba de cuplu la dl650 - la 4000 abia incepe sa traiasca cu un max pe la 6500.

daca nu te dai offroad - pinion de atac cu un dinte mai mare - 16 dinti o sa iti placa mai mult.

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimba vitezele mai sus ...5-6k macar. 3-4k e un fel de relanti mai agitat pt vstrom.

uita-te si la curba de cuplu la dl650 - la 4000 abia incepe sa traiasca cu un max pe la 6500.

daca nu te dai offroad - pinion de atac cu un dinte mai mare - 16 dinti o sa iti placa mai mult.

bafta!

 

Mersi de sfaturi , o sa le urmez .

Desi manualul mi-a creat confuzia asta. El recomanda schimbarea treptei 3 la 30 km/h , 4 la 40 , 5 la 50 , 6 la 60 km/ora . Pai aia e subturare serioasa . Asta inseamna ca pe toata plaja intre 60 - max km/ora nu schimbi deloc ? Si ca pana in 60 km /ora schimbi de innebunesti , din 10 in 10 ?

 

Nu sunt atat de tipicar incat sa ma uit in manual litera cu litera , ba chiar dimpotriva , as zice . Insa japonezul a avut o logica atunci cand a scris cifrele acolo . La ce i-o fi folosit ?

Editat de RobertAmbrozie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa japonezul a avut o logica atunci cand a scris cifrele acolo . La ce i-o fi folosit ?

... si inca modul ala de schimbat mai sus e unul ... batranesc se zice :D. sa nu uitam ca pe rosu se intra la 10500 rpm (parca).

nu stiu unde scrie in manual - ai un link, ceva? ... ca intr-adevar trebuie sa fie o logica in spate.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba , mai mult , japonezul scrie negru pe alb in manual , de parca ar vrea sa se justifice , i-auzi :

 

" The gear ratios had been carefully chosen to meet the characteristics of the engine "

 

si mai zice :

 

" Never slip the clutch to control road speed , but rather downshift ... "

 

Cumva e contrar a ceea ce obisnuim noi sa facem si credem ca e corect , asa e ?

Pareri ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu a 6-a nu cred ca ma duc mai jos de 80.. mi se pare ca nu ii place la motor. De schimbat tot asa, pe la 5-6k mi se pare cel mai ok. Ciudate rau cifrele alea

 

 

Are idee cineva cat curent consuma incalzitoarele de ghidon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cand terenu e prea accidentat si mai e si o panta si viteza 1 e prea mare? unde sa mai downshiftuim :))
cat despre a 6 a la 60, o folosesc in 90% din localitatile pe care le traversez. Restu de 10% sunt localitati cu limita de 70, deci un 80 legal :)))))))). Atata vreme cat nu trebuie sa accelerez brusc, motoru si cutia se inteleg de minune. Daca tre sa accelerez brusc la iesirea din localitate, schimb in 4 sau in 3, depinde.

Atat la accelerari si deaccelerari, eu personal sar viteze, si la motor si la masina si la bicicleta. La Weee de regula e 1 2 4 6 sau 1 2 3 5, sau cel mai cel extrem in localitate 2-6. Dar cutiei nu prea ii place sa sara mai mult de 2 viteze fara sa dai drumu la ambreaj . Din ce am observat per total viteza a 5 a o folosesc cel mai rar. Depinde foarte foarte mult de stilu de condus care se adapteaza de regula traficului, starii drumului, si se raporteaza la cati km mai am de parcurs in ziua aia.

Partea enervanta la rapoartele astea standard e ca o data ce treci de 5 mii de ture in a 6 a creste exponential si consumu. Ma bate gandu sa schimb raportul, dar ma ingrojoreaza treapta 1a.

Partea a 2a oarecum enervanta e, ca sunt foarte finut cu pedala de schimbare a vitezelor si ma trezesc in N in loc de 2, ceteodata. Si mi s-a intamplat de 2 ori inainte sa reglez ambreaju sa imi intre intr-un soi de punct mort intre 4si 5 sau intre 5 si 6. Nu pot sa detailiez fenomenul, pt ca in momentele in care am simtit ca ceva nui in regula, i-am mai dat pedala ca sa zic asa :))))) dupa reglarea ambreajului nu am mai patit.

Contrar ce sustine manualu de rapoarte bine gandite, aceste raporte or fi bine gandite pe hartie din punct de vedere inginereste, nici decum in practica. Mi se par dereglate vitezele 1 2 si 6. 2 ul putin de era altfel era mai bine, iar 1 si 6 sunt gandite proabil ca acceleratia sa fie complet liniara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea enervanta la rapoartele astea standard e ca o data ce treci de 5 mii de ture in a 6 a creste exponential si consumu.

 

Exact in asftel de momente si nu doar de grija consumului ... mie imi vine sa schimb a 7-a :))) . Asa simt ca i-ar prinde bine si mobrei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva Koso..

cel putin la daytona specificatiile ziceau 48W pe pozitia de start si 15 pe ON. Pe 48W - ard, la 15w sunt caldutze.

tinand cont de cei 14V din instalatie - 3.5 amperi max si 1amper minim.

Cele mai multe modele de manere le-am vazut aproximate la 35W - 2.5Amperi.

Daca vrei sa fii "cel mai sigur" poti sa pui un ampermetru in serie si vezi cat indica cu manerele pe max.

 

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cold idle functioneaza?

adica cand pornesti la rece iti porneste cu relanti-ul la 1500-1700 si apoi coboara incet spre relanti la cald (1300)?

stima,

paul

 

Uite ca nu am bagat de seama daca functioneaza cold idle. Am pornit-o duminica si am dus-o la locul de iernat, nu m-am mai atins de ea. O sa mai merg s-o mai pornesc peste doua saptamani, cand am sa-i pun stabilizator in benzina si am sa-i fac pregatirile finale de iernat.

Atunci am sa fiu atent la aspectul asta. Daca nu functioneaza cold idle, sa fie din cauza asta ? Se poate regla ?

 

Nu prea am mai mers cu ea pentru ca pana la urma mi-am gasit o "capra" - o Yamaha WR250R, cu care m-am distrat in ultimul timp. Imi place atat de mult si m-am obisnuit asa de repede cu ea, ca duminica Stroama mi se parea o vaca mare si intepenita. Era sa intru in bordura la prima curba mai serioasa, aproape uitasem sa mai merg cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce sa faci bre cu a-7-a? sa stea la 3000 de ture la 130? vezi ca talica mergi subturat si te-ai obisnuit sa auzi motorul in ture foarte joase. de aici impresia asta.

Exact in asftel de momente si nu doar de grija consumului ... mie imi vine sa schimb a 7-a :))) . Asa simt ca i-ar prinde bine si mobrei .

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci am sa fiu atent la aspectul asta. Daca nu functioneaza cold idle, sa fie din cauza asta ? Se poate regla ?

da, se poate sa fie de acolo - daca nu ai un cold idle reglat - trebuie sa tii tu de acceleratie un pic deschis ca sa ii dai aer la pornire.

da, se poate regla super simplu dar trebuie dat rezervorul jos si poate chiar si cutia filtrului daca nu ai o surubelnita mai lunga si flexibila :).

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cate secunde sta pornit acel cold idle? pt ca la mine porneste cand e mai frig afara pe la 1800 si scade la 1300 in cateva secunde. Saptamna trecuta cand or fost 2 grade cu plus intr-o dimineat a stat 2 3 secunde in plus pana sa scada la 1300 fata de alte dati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cate secunde sta pornit acel cold idle? pt ca la mine porneste cand e mai frig afara pe la 1800 si scade la 1300 in cateva secunde. Saptamna trecuta cand or fost 2 grade cu plus intr-o dimineat a stat 2 3 secunde in plus pana sa scada la 1300 fata de alte dati.

e oki atata timp cat porneste la turatie mai mare (1500-1700-1800). nu conteaza cate secunde sta acolo (aia nu se poate regla) e important doar sa porneasca la o turatie mai mare decat relantiul la cald (1300).

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are experienta in utilizarea gumelor cu crampoane in sezonul rece ?

 

Ma gandesc serios sa pun o pereche de Karoo si sa le scot in Aprilie . Si sa merg normal , probabil 70 on 30 off soft .

 

Cat de mari sunt limitarile pe asfalt rece / ud , etc ? Ce pot sa fac acum si nu voi mai putea dupa aceea ?

 

Fabio zice ca dupa ce le pun sa nu ma mai dau pe asfalt deloc , ca nu se incalzesc . De acord , dar totusi n-or fi patine pe gheata ... sper .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe V_Strom nu am pus cramponate, dar pe celalt motor - Dominator am MITAS E09 Dakar si la temp mici cam aluneca - exemplu in oras cand faci dreapta din scurt si accelerezi un pic, fuge spatele iar pe ud merg foarte naspa mai ales cand e si rece - asta e un lucru stiut la MITAS E09.

Cand zic de temp mici - vorbesc de 4-5-6 grade.

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...