Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

La multi km si toate cele bune!

 

Nu v-am mai stresat cu posturi de ceva vreme, insa intre timp am continuat sa citesc forumul. Impresia generala este ca nu prea se strica nimic la aceste motociclete :)

Inca nu am cumparat stroama, tot caut din primavara.

 

Acum cateva zile am auzit o poveste, a cuiva care vrea sa isi scoata ABS de pe un moto de 1200. Pt ca atunci cand trece peste hopuri sau zone de ne-astfalt drept, roata se blocheaza in aer si aterizeaza cu ea blocata, pana acum a reusit sa nu cada.

 

A intampinat cineva aceste probleme?

 

Cat de bine este implementat ABS pe Strom? La pret este mare diferenta, pt mine a facut diferenta intre a avea motocicleta si a nu avea sezonul trecut.

Are deci rost sa caut musai cu ABS?

 

Va multumesc anticipat, toate cele bune!

 

asa cum spune si @atw, asta este si motivul pentru care ABS-ul nu este la fel de eficient pe offroad (mai bine fara), in momentul in care roata se blocheaza abs-ul da drumul si tot asa..... prin urmare fenomenul este contrar celor spuse de cel cu 1200 - in aer se blocheaza iar la aterizare este deblocata...deci nu prea mai franeaza daca denivelarile sunt repetitive sau dai de nisip. Probabil celui cu 1200 nu-i functioneaza ABS-ul..... rolleyes.gifprin urmare roata e blocata si in aer si la contactul cu denivelarile respective.

Eu unul am ABS si nu mi-as mai lua moto de strada fara. Parerea mea este ca pentru incepatori ar trebui sa fie in varianta standard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cum spune si @atw, asta este si motivul pentru care ABS-ul nu este la fel de eficient pe offroad (mai bine fara), in momentul in care roata se blocheaza abs-ul da drumul si tot asa..... prin urmare fenomenul este contrar celor spuse de cel cu 1200 - in aer se blocheaza iar la aterizare este deblocata...deci nu prea mai franeaza daca denivelarile sunt repetitive sau dai de nisip. Probabil celui cu 1200 nu-i functioneaza ABS-ul..... rolleyes.gifprin urmare roata e blocata si in aer si la contactul cu denivelarile respective.

Eu unul am ABS si nu mi-as mai lua moto de strada fara. Parerea mea este ca pentru incepatori ar trebui sa fie in varianta standard.

Adevarat pt generatia mai veche de ABS-uri. De asta sunt si prevazute cu un buton de decuplare. La ultima generatie de ABS, viteza de reactie este mai mare si reuseste sa moduleze franarea inainte de blocare uneia dintre roti. La ele nu se intamla sa nu poti frana pe grohotis la vale cu ABS cuplat si nici nu mai exista buton de decuplare pt ca nu mai este necesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, multumesc pt raspunsuri.

 

 

Pe asfalt dificil (apa, ulei, nisip, canal etc) sunt convins ca isi face toti banii si te scoate din.. problema.

Poate nu am reusit eu sa explic. Dilema mea este pentru drumurile cu hopuri, denivelari insemnabile, gropane, cum inca ma bucur f des in patria mea.

 

Deci: am abs. Dau de un hop. In aer se blocheaza roata, intra abs si debolcheaza, atinge roata suprafta de rulare din nou, insa cand o atinge frana e decuplata. Creste deci distanta de franare pe hopuri / denivelari? Cu atat de mult cat sa am probleme?

 

Pt ca mult mai des o sa am onoarea cu denivelari si hopuri, fata de nisip, ulei etc

Dar, pe nisip / ulei nu sunt sanse sa scapi, pe denivelari poate mai am sanse.

 

 

Am experienta de 2 sezoane juma', din pacate nu prea multi km. Stiu ca va trebui sa ma acomodez cu acest comportament de ABS pe moto. Punand totul in balanta: merita ABS, atentie insa pe hopuri.

 

Toate cele bune!

 

(astept totusi raspuns de la cei care au ABS si au franat pe denivelari si pe off)

Editat de siu_long
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, multumesc pt raspunsuri.

 

 

Pe asfalt dificil (apa, ulei, nisip, canal etc) sunt convins ca isi face toti banii si te scoate din.. problema.

Poate nu am reusit eu sa explic. Dilema mea este pentru drumurile cu hopuri, denivelari insemnabile, gropane, cum inca ma bucur f des in patria mea.

 

 

Vorba unui clasic anonim: depinde de...problema. Daca vrei sa opresti motorul in conditii de siguranta s-ar putea sa fie util. Spun "s-ar putea" pentru ca este demonstrat ca un driver experimentat opreste un motor fara ABS mai repede decat unul care are ABS. Am bolduit cuvantul "experimentat" pentru ca multi considera si pe buna dreptate ca in cazul ABS-ul distanta de franare se reduce daca te infigi cu toata puterea pe frane, dar un driver experiementa nu va face niciodata acest lucru chiar daca are ABS. Eu nu sunt un mare fan al ABS-ului, pentru ca dpmdv cel mai bun ABS al unei motociclete este motociclistul insusi. Tot din punctul meu de vedere, el este util pentru inceptatori (blocheza in general fata si se aduna de pe jos), la ce cei ce merg in forta (dar si experimentati, gen @ATW)sau la cei care admira panselutzele de pe margine drumului si nu sunt foarte atenti la conserva din fata cand franeza brusc. Dar rolul ABS-ului nu este pentru a reduce distanta de franare ci de a nu pierde controlul directiei motorului cat timp esti infipt in frane. Deci foarte important este sa stii ce sa faci in continuare si cum eviti obstacolul care te-a determinat sa iei decizia de a frana violent.

Revin la afirmatia initiala cu "depinde de problema" pentru ca ABS-ul Vstromului nu este de ultima generatie si n-ar trebui sa iti pui toata siguranta ta in el mai ales pe curbe, pentru ca in cazul abordarii unuei curbe inchise cu o viteza peste limita, intrarea ABS-ului s-ar putea sa te arunce de pe mobra. Noile generatii de ABS previn blocarea rotilor, dar ABS-ul Vstromului se pare ca nu face acest lucru. El doar delocheaza roata si pe curba cu viteza mare orice blocare a rotii cat de mica, indreapta motocicleta si forta centrifuga te-ar putea arunca in exterior.

 

 

 

 

Deci: am abs. Dau de un hop. In aer se blocheaza roata, intra abs si debolcheaza, atinge roata suprafta de rulare din nou, insa cand o atinge frana e decuplata. Creste deci distanta de franare pe hopuri / denivelari? Cu atat de mult cat sa am probleme?

 

Pt ca mult mai des o sa am onoarea cu denivelari si hopuri, fata de nisip, ulei etc

Dar, pe nisip / ulei nu sunt sanse sa scapi, pe denivelari poate mai am sanse.

 

 

Chit ca ai sau nu ABS, sfatul meu este sa nu atingi de frane. Daca te-a luat prin surprindere un hop vazut prea tarziu (si in acest caz e vina ta ca n-ai belit ochii la drum) franezi cat poti pana la hop si inainte dai drumul la frane. Lasa mobra sa faca ce vrea ca stie mai bine decat tine. Nici eu n-am vrut sa cred acest lucru cand mi-a fost spus si dupa un an si vreo 13.000 km, mi-a dat seama ca in loc sa ma fac una cu mobra si s-o inteleg, ma luptam ca prostul cu ea. VStromul este atat de stabil pe orice fel de drum incat daca nu te sperii si nu incepi sa te lupti cu ea, sansele de a cadea sunt foarte mici.

 

Nu spun ca ABS-ul nu este util pe motor sau ca numai fraierii care nu stiu sa conduca au ABS, departe de mine aceasta concluzie. Mai mult, consider ca toate motoarele trebuie sa aiba acest sistem dar trebuie sa iti autoeduci permanent stilul de mers pentru a nu-l folosi niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motocicleta poate frina atunci cind e in contact cu solul,si cu si fara ABS (ai vazut avion sa frineze in aer ?)

am mers si pe astfel de drumuri si am lasat mobra sa mearga inainte,m-am tinut bine de coarne si am redus acceleratia. la intrebarea ta daca distanta creste pe hopuri...binenteles ca da (cu orice mobra cu sau fara ABS ) si Vlad are dreptate cu sfatul sau. ABS isi dovedeste utilitatea atunci cind nepravazutul apare si esti nevoit sa frinezi mai tare,ofera stabilitate,siguranta.

si mai cred ca pentru 95% dintre motociclisti ABS este util,sint prea putini cei care au atita experienta si finete in frinare incit sa reuseasca sa frineze mai repede cu o mobra fara abs decit oricine pe una cu abs pe asfalt ud.

mai bine adopti un stil preventiv de condus si o sa ai parte de viata lunga,daca esti martalog sau inconstient mai bine nu-ti cumperi mobra (nu fac referire la cineva anume)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa opresti motorul in conditii de siguranta s-ar putea sa fie util. Spun "s-ar putea" pentru ca este demonstrat ca un driver experimentat opreste un motor fara ABS mai repede decat unul care are ABS. Am bolduit cuvantul "experimentat" pentru ca multi considera si pe buna dreptate ca in cazul ABS-ul distanta de franare se reduce daca te infigi cu toata puterea pe frane, dar un driver experiementa nu va face niciodata acest lucru chiar daca are ABS. Eu nu sunt un mare fan al ABS-ului, pentru ca dpmdv cel mai bun ABS al unei motociclete este motociclistul insusi.

Se tot repeta chestia asta cu riderul experimentat care opreste mai repede fara ABS decat cu ABS... din cate stiu eu, asta a fost intr-un test facut acum 20 de ani, cu prima generatie de ABS moto, iar riderul era chiar pilot de curse. Chiar si asa, el a reusit performanta asta numai in conditii ideale - adica pista neteda de asfalt uscat. In toate celelalte conditii, nici macar el n-a reusit sa depaseasca eficienta ABS-ului. Restul nici nu mai vorbim - de la incepatori la motociclisti cu ani de zile si zeci de mii de km in spate (dar nu piloti), toti au franat mai bine cu ABS decat fara. Si repet, era ABS-ul din 1990 toamna.

S-or mai fi facut si alte teste de atunci, dar cam toate au rezultate asemanatoare, sau chiar mai clar in favoarea ABS-ului.

 

Revin la afirmatia initiala cu "depinde de problema" pentru ca ABS-ul Vstromului nu este de ultima generatie si n-ar trebui sa iti pui toata siguranta ta in el mai ales pe curbe, pentru ca in cazul abordarii unuei curbe inchise cu o viteza peste limita, intrarea ABS-ului s-ar putea sa te arunce de pe mobra. Noile generatii de ABS previn blocarea rotilor, dar ABS-ul Vstromului se pare ca nu face acest lucru. El doar delocheaza roata si pe curba cu viteza mare orice blocare a rotii cat de mica, indreapta motocicleta si forta centrifuga te-ar putea arunca in exterior.

 

E adevarat ca nu trebuie sa-ti pui baza in ABS in curbe. Eu in curbe nici macar nu franez, poate doar ating un pic frana spate uneori. Daca situatia e albastra, franez cat pot de violent inainte de curba, dupa care intru in curba cu frana de motor si ma inclin cat pot.

 

Nu e adevarat ca doar noile generatii de ABS previn blocarea, asta face orice ABS de cand a fost inventat sistemul - monitorizeaza viteza (si deceleratia) rotii cu precizie foarte mare, si cand detecteaza o schimbare brusca a curbei de decelerare scade un pic presiunea in sistem. Cand decelerarea revine la valori normale, aplica presiune din nou.

E adevarat ca performantele difera de la un sistem la altul, in functie de viteza cu care face calculele si mai ales de viteza si precizia pompei.

Nici un sistem ABS nu asteapta sa se blocheze roata de tot, ar fi inutil in cazul asta.

Chiar daca uneori vezi urme de cauciuc intrerupte, asta nu inseamna ca roata era blocata de tot, ci doar ca se invartea cu viteza mai mica decat viteza masinii/motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna asta am testat abs-ul mai mult si chiar nu vreau motor de peste 150kg fara abs. Vreau sa vad riderul experimentat care are tupeu macar sa atinga franele la vaca pe ulei pe mazga pe polei .... am peste 70000 km pe motor cu abs si o singura data am simtit ca ma incurcat: Coboram dinspre predeal spre rasnov si inainte de o curba la 180 erau vreo 4-5 santuri puse strategic de-a latul soselei acolo intra abs-ul si nu avea timp sa recapete aderenta ca dadeam de urmatorul si tot asa, cert este ca am stabilit un nou record de viteza la cum am luat curba aia :D o parte din vina am avut-o si eu mergeam foarte tare si am vazut santurile tarziu insa un motor fara abs ar fi franat fara probleme. Pe offroad este altceva abs-ul acolo nu-l suport eu ma gandesc serios sa-mi pun buton de dezactivare. Incep sa cobor o panta de iarba, nisip sau de grohotis incetisor la inceput apoi abs-ul se activeaza si desi am franele starnse maxim le elibereaza si ma trezesc coborand la viteze destul de mari desi nu asta este intentia, asta se intampla doar pe pantele foarte abrupte unde nu prea ai ce sa cauti cu suvocicletele astea :)

Eu recomand abs-ul tuturor ca si cu ceva experienta este suficienta sa apara o situatie neprevazuta si o decizie luata gresit pe moment te poate costa scump. Daca tot nu putem sa conducem mototoarele ca pilotii pe curbe macar sa putem frana ca ei.

Oricum mai importante decat abs-ul sunt cauciucurile si placutele de frana ;)

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si mai cred ca pentru 95% dintre motociclisti ABS este util,sint prea putini cei care au atita experienta si finete in frinare incit sa reuseasca sa frineze mai repede cu o mobra fara abs decit oricine pe una cu abs pe asfalt ud.

mai bine adopti un stil preventiv de condus si o sa ai parte de viata lunga,daca esti martalog sau inconstient mai bine nu-ti cumperi mobra (nu fac referire la cineva anume)

Total de acord cu tine. Daca mergi ca un bou, nu conteaza ce sisteme de siguranta ai pe motocicleta sau masina, tot o s-o patesti pana la urma. Conteaza mult mai mult sa mergi preventiv, si sa stii exact cum reactioneaza masinaria si sistemele de siguranta in diverse situatii.

 

Pe offroad este altceva abs-ul acolo nu-l suport eu ma gandesc serios sa-mi pun buton de dezactivare. Incep sa cobor o panta de iarba, nisip sau de grohotis incetisor la inceput apoi abs-ul se activeaza si desi am franele starnse maxim le elibereaza si ma trezesc coborand la viteze destul de mari desi nu asta este intentia, asta se intampla doar pe pantele foarte abrupte unde nu prea ai ce sa cauti cu suvocicletele astea :)

 

Oricum mai importante decat abs-ul sunt cauciucurile si placutele de frana ;)

De acord, pe offroad e alta gasca-n alta traista. Daca vrei sa te dai mai serios pe offroad si n-ai altceva decat vaca din dotare, iti montezi un buton de decuplat ABS-ul sau scoti siguranta.

Si intr-adevar, conteaza mult mai mult sa ai cauciucuri bune, placute bune si ochii-n 14.

 

P.S. Azi e o zi excelenta (in Bucuresti, cel putin ;) ) sa facem un test - avem de toate: asfalt ud, gropi, capace de canal, vopsea lucioasa... care se baga? :D

Editat de atw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nevoia te invata sa te descurci,pina-n sarbatori am tot testat ca doar fac naveta :laugh: singurul lucru care m-a dovedit a fost un tigan cu mertanul :kick: (astia sint pericole nu gropi sau asfalt ud)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani!

As vrea si eu niste pareri despre dl-ul de 1000 2004 sau 2005,nu legate de ofroad,nu prea ma intereseaza acest aspect.

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se tot repeta chestia asta cu riderul experimentat care opreste mai repede fara ABS decat cu ABS... din cate stiu eu, asta a fost intr-un test facut acum 20 de ani, cu prima generatie de ABS moto, iar riderul era chiar pilot de curse. Chiar si asa, el a reusit performanta asta numai in conditii ideale - adica pista neteda de asfalt uscat. In toate celelalte conditii, nici macar el n-a reusit sa depaseasca eficienta ABS-ului. Restul nici nu mai vorbim - de la incepatori la motociclisti cu ani de zile si zeci de mii de km in spate (dar nu piloti), toti au franat mai bine cu ABS decat fara. Si repet, era ABS-ul din 1990 toamna.

S-or mai fi facut si alte teste de atunci, dar cam toate au rezultate asemanatoare, sau chiar mai clar in favoarea ABS-ului.

 

 

bre Andrei, vorbim/scriem dar nu ne intelegem. Bineinteles ca in conditii identice de rulare pe asfalt si franare, o mobra cu ABS va reduce distanta pana la oprire dar ABS-ul isi dovedeste eficienta doar in cazul in care te urci pe frane ca nemancatul. Cel care nu are acest sistem pe mobra ajunge rapid sa blocheze fata si spatele, pierde si aderenta si controlul asupra mobrei si se trezeste in varsat in mijlocul drumului. Cand vorbesc de celebrul driver experiementat ma refer ca cel care stie sa franeze. Un nene mai destept ca mine mi-a dat un sfat "prietene cand trebuie sa franezi de urgenta, arunca toate ancorele posibile". Expresia nu trebuie sa ramana la nivel de metafora. Un driver experimentat stie si vede care este starea asfaltului, stie care este gradul de uzura al pneurilor, placutelor si discurilor sale, stie sa foloseasca franele aerodinamice, stie ca inainte de franare da inferiora pentru a folosi la maxim frana de motor, stie sa dozeze si fata si spatele. Mai mult un driver experimentat poate simula ABS-ul prin blocare si deblocare succesiva a rotilor. Nu mai vorbesc ca un driver care stie sa se opreasca in stoppie se va opri mult mai repede ca unul care are mama ABS-ului. Si procedeul de dat inferioara trebuie facut cu cap, pentru ca daca esti intr-o plaja de turatii mult superioara treptei de viteza in care esti, schimbarea intr-o treapta inferioara poate sa-ti rupa aderenta pe spate si e jale. Un driver experimentat decupleaza ambreiajul si in acelasi timp trage de gaz pentru a creste turatia motorului sincronizand-ul cu cea a rotii. In engleza suna mai bine procedeul "blipping the throttle and downshifting" [ Unele super-sporturi (si toate mobrele din MotoGP, Superbike etc) au sistemul "slipper clutch" care face acelasi lucru.] Cam asta si face un driver experimentat.

 

Unul care a fost crescut inca din scoala pe motor cu ABS nu stie sa foloseasca si celelate mijloace de franare. Stie ca are ABS, stie ca e in siguranta, stie ca i se deblocheaza rotile si se infige cu toata forta in frane indiferent ca este vorba de frana de urgenta sau o banala oprire la semafor.

 

 

Nu e adevarat ca doar noile generatii de ABS previn blocarea, asta face orice ABS de cand a fost inventat sistemul - monitorizeaza viteza (si deceleratia) rotii cu precizie foarte mare, si cand detecteaza o schimbare brusca a curbei de decelerare scade un pic presiunea in sistem. Cand decelerarea revine la valori normale, aplica presiune din nou.

E adevarat ca performantele difera de la un sistem la altul, in functie de viteza cu care face calculele si mai ales de viteza si precizia pompei.

Nici un sistem ABS nu asteapta sa se blocheze roata de tot, ar fi inutil in cazul asta.

Chiar daca uneori vezi urme de cauciuc intrerupte, asta nu inseamna ca roata era blocata de tot, ci doar ca se invartea cu viteza mai mica decat viteza masinii/motorului.

 

Faza cu "ABS-ul nu blocheaza roata ci previne blocarea ei" sincer eu nu o cred. Nu de alta dar nu cred ca sistemul ABS este vreo mama Omida care sa ghiceasca cand blochez eu rotile. Totusi ABS-ul este un sistem electromecanic care nu reactioneaza atat de repede ca reflexele umane. Din ceea ce am citit eu acum ceva vreme el este compus dintr-un sistem de senzori la roata, un circuit electric, un modul electronic de integrare a impulsurilor electrice si un sistem de electrovalve pe circuitul de franare care regleaza presiunea. Inainte acesti electrozi erau prevazuti la capete cu niste roti zimtate care puse in miscare de un inel ce se invartea un aceeasi viteza unghiulara cu cea a rotii, genera un curent electric ce era transmis modului electronic. Basic, este ca un dinam. Cand viteza de rotatie scade brusc, scade si intensitatea curentului transmis de senzor, sistemul deschide electrovalvele din circuitul de franare pentru a scadea presiunea, impiedicand blocarea. Pe romaneste te lasa fara frane. Acum se pare ca sistemul de senzori si modulul electronic sunt mult imbunatatite, senzorii inregistreaza variatia campului magnetic, modulul electronic este programat sa aiba scenarii prestabilite. Motivul pentru care s-au facut eforturile de imbunatatire a sistemului a fost pentru a reduce cat se poate de mult timpul de blocare a rotilor pentru ca fizic nu prea are cum sa previna blocarea lor. Poate doar daca citeste gandurile driver-ului.

Iti dau un scenariu clasic: o zi frumoasa de plimbare, o iesire cu mobra, o viteza constanta de rulare pentru admirarea peisajului si dintr-o data sare pardalnica matza neagra dintr-un tufis, exact ca tampita la 10 m in fata mobrei si se linge duios sub coada pe mijlocul asfaltului. Duios din fire, driver-ul nu doreste sa-si pateze constiinta chiar si cu o matza neaga, stie ca are ABS si se infige puternic pe frane. Din momentul in care creierul sau ia decizia de franare pana cand strange cu toata forta pe maneta de frana cam cat trece? Eu cred ca ar fi cam juma de secunda. Crezi ca punerea in functiune a intregului circuit (senzori-modul electronic-electrovalve-scaderea presiunii) s-ar putea realiza in 400 sau 300 de msec?

Ca si concluzie, nu vreau sa te contrazic ca nu am toate datele, dar sistemul ABS nu previne blocarea rotilor ci doar le deblochea cat mai repede cu putinta, dar un timp de blocare tot exista. Cu cat este mai mic, cu atat e mai bine, dar el exisat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, sa nu ma intelegi gresit, in mare parte sunt de acord cu tine - cu driverul experimentat, uzura pneurilor, placutelor, frana de motor, etc. Astea-s chestii de bun simt.

Dar la detaliile tehnice permite-mi sa te contrazic un pic.

 

In primul rand, "slipper-clutch" pur si simplu lasa discurile ambreiajului sa "alunece" un pic unele fata de altele pana cand vitezele celor doua seturi - cele legate la transmisie si cele legate la motor - se armonizeaza, ca sa impiedice blocarea rotii. Daca n-ai slipper clutch, da, e util sa turezi un pic motorul inainte sa dai drumul la ambreiaj dupa ce ai dat cateva trepte in jos, sau sa nu-i dai drumul brusc (practic un "slipper clutch" manual).

 

In al doilea rand, ideea ca "ABS-ul este un sistem electromecanic care nu reactioneaza atat de repede ca reflexele umane" este complet falsa. Sistemul ABS reactioneaza mult mai rapid decat reflexele umane.

Un ABS modern e capabil de vreo 10 cicluri pe secunda - unele chiar 16 din cate am citit, iar viteza de reactie e limitata in primul rand de partea mecanica - pompa, circuitul de lichid, pistonase, etc.

Partea electronica e capabila de reactii mult mai rapide. Sistemul e digital, indiferent cum se face citirea vitezei - mecanic sau electromagnetic - calculatorul primeste niste impulsuri pe baza carora calculeaza viteza rotii, si determina deceleratia. Intre momentul in care deceleratia incepe se varieze brusc (semn ca roata e pe cale sa se blocheze) si momentul efectiv de blocare a rotii (viteza de rotatie 0) trece suficient de mult timp incat calculatorul sa-si dea seama ce se intampla si sa comande pompei de ABS sa scada presiunea in sistemul de franare, mult timp inainte ca tu sa-ti dai seama ce se intampla. Iar povestea se repeta de vreo 10 ori pe secunda, mult peste viteza de reactie a oricarui om, indiferent de experienta.

Nu trebuie sa-ti citeasca gandurile, pur si simplu citeste viteza rotii si determina mult mai rapid decat tine sau mine cand roata e pe cale sa se blocheze. Repet, roata nu se blocheaza brusc, nu ajunge de la viteza v la viteza 0 instantaneu. Tie asa ti se pare, dar pt un calculator e o eternitate, are timp suficient sa detecteze ca viteza de rotatie a rotii scade mult prea rapid pt a pastra aderenta.

Data viitoare o sa incerc sa pun si niste grafice. :)

 

Dar astea-s discutii, cel mai bine facem testul cu pisica. Sau mai bine fara pisica ;)

Gasim o sosea libera si lata (uda sau nu, cu gropi sau nu, incercam mai multe), mergem in paralel cu viteza constanta, si cand apare "pisica" - sa zicem, tragem o linie pe sosea, franam amandoi cat de tare putem, dar fara sa ne dam pe jos. Chiar sunt curios de rezultate. Putem sa si filmam, sa vedem daca am franat in acelasi timp, etc.

Bineinteles, testul ar trebui facut cu motociclete+motociclisti de greutate aproximativ egala, cu cauciucuri asemanatoare si cam in aceeasi stare, aceleasi placute, etc.

Dar, oricum ar fi, tot ar fi interesant sa vedem rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Ca si concluzie, nu vreau sa te contrazic ca nu am toate datele, dar sistemul ABS nu previne blocarea rotilor ci doar le deblochea cat mai repede cu putinta, dar un timp de blocare tot exista. Cu cat este mai mic, cu atat e mai bine, dar el exisat

 

 

Q.E.D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Q.E.D

Nici un Q.E.D, ca la faza asta nu prea are dreptate ;)

 

... ca ma si enervati :P , na ca am instalat matlab-ul:

post-6232-0-82376800-1325888643_thumb.png

post-6232-0-64732400-1325889244_thumb.png

post-6232-0-71703100-1325888664_thumb.png

post-6232-0-10232000-1325888680_thumb.png

Editat de atw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Cele mai scurte distante de franare in viata reala se obtin doar cu frana de fata si cu ambreiajul tras ...

Se face o asociere gresita: "ai ABS franezi ca Bula cat poti de tare de fiecare data si lasi abs-ul de fiecare data sa faca treaba in locul tau" este complet gresita afirmatia. Franezi ca si pe o motocicleta fara abs incarci la fel furca doar ca abs-ul trebuie sa intervina daca se schimba aderenta asfaltului sau daca atunci cand esti urcat pe frane calci peste vopsea, ulei, balega, nisip, frunze ude ... ceea ce pentru mine reprezinta un sistem antiprost. Asta insemna ca de fiecare data cand ma urcam pe alta motocicleta fara abs trebuia sa-mi rup gatul. Si crede-ma ca am tot calarit motoarele prietenilor de cand am luat v-stromul si indiferent ca a fost vorba de r1, 1000rr, 954 ... sau alte rachete nu am avut probleme la franare. Este bine sa il stiu acolo ca un sistem in plus de siguranta dar nu ma bazez pe el niciodata.

Altfel priveste partea buna tot timpul vei sti cum sa pastrezi franarea la limita aderentei pentru ca te inveti sa pui frana la limita de la care intra abs-ul si asta se invata cat se poate de safe. Mi s-a intamplat pe un Varadero al unui prieten la peste 100km/h sa imi iasa ceva in fata intr-o zona in care alternau asfaltul ud cu asfaltul uscat si erau si ceva urme de noroi de la tractoare pe asfalt. Slabeam frana de fiecare data cand se bloca insa distanta de franare se prelungise cu mult comparativ cu un sistem abs.

Referitor la rev match nu cred ca este ok sa te gandesti la asta cand faci o franare de urgenta. Stiu cum se face si cu diferente de 2 trepte fara sa smuceasca insa este de folosit pe curbe atunci cand nu vrei sa te inclini cu suspensiile incarcate si sa-ti micsorezi garda la sol si sa atingi mai repede cu scaritele.

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e unul destul de dragutz aici:

siulong - mai mult pt tine:

 

http://www.motocicli...rom-650-cu-abs/

 

stima si toate cele bune ... cu sau fara abs

 

 

Pare ok. Multumesc :)

 

Ciudat ca nu are date de contact si nici nr de km (oare sunt eu chior dupa atata munca?).

I-am scris mesaj prin forum. Astept....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se face o asociere gresita: "ai ABS franezi ca Bula cat poti de tare de fiecare data si lasi abs-ul de fiecare data sa faca treaba in locul tau" este complet gresita afirmatia. Franezi ca si pe o motocicleta fara abs incarci la fel furca doar ca abs-ul trebuie sa intervina daca se schimba aderenta asfaltului sau daca atunci cand esti urcat pe frane calci peste vopsea, ulei, balega, nisip, frunze ude ... ceea ce pentru mine reprezinta un sistem antiprost. Asta insemna ca de fiecare data cand ma urcam pe alta motocicleta fara abs trebuia sa-mi rup gatul. Si crede-ma ca am tot calarit motoarele prietenilor de cand am luat v-stromul si indiferent ca a fost vorba de r1, 1000rr, 954 ... sau alte rachete nu am avut probleme la franare. Este bine sa il stiu acolo ca un sistem in plus de siguranta dar nu ma bazez pe el niciodata.

Altfel priveste partea buna tot timpul vei sti cum sa pastrezi franarea la limita aderentei pentru ca te inveti sa pui frana la limita de la care intra abs-ul si asta se invata cat se poate de safe. Mi s-a intamplat pe un Varadero al unui prieten la peste 100km/h sa imi iasa ceva in fata intr-o zona in care alternau asfaltul ud cu asfaltul uscat si erau si ceva urme de noroi de la tractoare pe asfalt. Slabeam frana de fiecare data cand se bloca insa distanta de franare se prelungise cu mult comparativ cu un sistem abs.

 

Foarte corect Florine. ABS-ul trebuie tratat ca un sistem suplimentar de urgenta si dpmdv este mai mult decat util sa-l ai pe mobra. Din ce povestesti mai sus, se vede ca ai invatat sa franezi pe mobre fara ABS, lucru pe care-l folosesti si acum chiar daca motorul iti este echipat cu acest sistem.

 

Cele mai scurte distante de franare in viata reala se obtin doar cu frana de fata si cu ambreiajul tras ...

 

Aici imi este greu sa fiu de acord cu tine pentru ca tragerea ambreiajului iti decupleaza motorul de cutie si nu mai intervine frana de motor. Eu de la masina m-am invatat ca ambreiajul nu se calca decat daca vrei sa schimbi vitezele si cu putin timp inainte de a opri magaoaia. Mai mult, la cursul de pregatire de la AMCKart cand faceam franarea la punct fix, sau franrea cu evitare, instructorii specificau clar: "nu va atingeti de ambreiaj. trageti ambreiajul doar cand simtiti ca vi se opreste motorul"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte corect Florine. ABS-ul trebuie tratat ca un sistem suplimentar de urgenta si dpmdv este mai mult decat util sa-l ai pe mobra. Din ce povestesti mai sus, se vede ca ai invatat sa franezi pe mobre fara ABS, lucru pe care-l folosesti si acum chiar daca motorul iti este echipat cu acest sistem.

 

 

 

Aici imi este greu sa fiu de acord cu tine pentru ca tragerea ambreiajului iti decupleaza motorul de cutie si nu mai intervine frana de motor. Eu de la masina m-am invatat ca ambreiajul nu se calca decat daca vrei sa schimbi vitezele si cu putin timp inainte de a opri magaoaia. Mai mult, la cursul de pregatire de la AMCKart cand faceam franarea la punct fix, sau franrea cu evitare, instructorii specificau clar: "nu va atingeti de ambreiaj. trageti ambreiajul doar cand simtiti ca vi se opreste motorul"

 

perfect de acord cu tragerea ambreiajului mai tarziu. Nu este ok sa te apuci sa faci frane de motor daca sa zicem ca esti in treapta 6 la 120 pana ajungi in treapta 1 pentru ca deja nu te poti concentra sa ti franarea la limita. Apoi cu frana de spate este cu dus si intors si parerile sunt impartite, eu spun ca la o franare violenta pe fata masa este aproape 100% pe roata de fata cu furca incarcata la maxim si cum atingi spatele o sa derapeze foarte repede si pierzi controlul. Ma refeream stric la motocicleta fara bagaj si fara pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit si posturile "tehnice".

Am facut cursul de la AMKart acum 2 sezoane cu Dominatorul ;) Chiar a fost util. O sa ma duc si cu Stroama cand o sa o am.

 

In teorie suna f bine ABS-ul, insa nu am gasit filmat cat de bine este implementat.

Singurele filmari le-am gasit pt linie dreapta si asfalt umed, arata de genul asta:

din putinele mele cunostinte acolo e un SV, modelul asemanator cu Stroamele 2004 - 2011, deci ar trebui sa semene sistemul de franare

 

De ce vreau neaparat ABS? Am ramas destul de socat, nu am inteles ce se intampla, dupa ce am vazut acum niste timp un video asemanator:

am crezut ca blocheaza roata in curba... si un ABS ar preveni caderea...

 

Nu sofez agresiv.

Sunt insa convins ca vor fi momente cand ma voi "hazarda", cand voi depasi viteza legala, am mai facut-o, insa am fost cu "ochii in 14" sa fie drumul liber si sa am conditii de siguranta. Cu totii mai avem asa momente, deocamdata le-am tinut la limita de jos. Si nu simt nevoia sa le am mai des.

 

ma ajuta ABS in urmatoarele conditii (sa nu cad sau sa franez in timp)?

unele au mai fost, vreau doar sa fac un bilant:

 

*in curba:

am cazut in primul sezon, era Dec, plouase putin si inghetase asfaltul, m-am lasat cam mult intr-o curba

 

*in curba daca dau peste o pata de ulei sau nisip (peste care trec cu mobra inclinata)

 

- ce trebuie sa fac pe hop-uri cand vreau sa reduc viteza? (chiar as frana mai bine fara ABS?)

- ce trebuie sa fac in curba cu hop-uri?

- ce trebuie sa fac cand observ in curba un obstacol?

 

scuze pt eventualul off, daca e nevoie purtam discutia in alta parte

(si da, am cont si pe "vstromania", am mai postat in vara acolo, insa primesc mai multe raspunsuri aici)

 

va multumesc pt raspunsuri, am invatat multe despre din ele. Toate cele bune!

 

 

 

Editat de siu_long
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne e lene sa scriem pe vstromania :)

 

daca vorbin de conditii extreme de mers (decembrie+gheata+etc) era de mirare daca nu cadeai. in acele conditii nu prea ai cum sa te inclini, cu tot abs-ul, cauciucul nu are la ce sa faca aderenta, asa ca tot jos ajungi.

 

in curba daca dai de ulei sa nisip si esti inclinat ai 2 variante: ori indrepti mobra cat sa treci peste si inclini dupa daca mai poti sau strangi din c_r si te rogi. daca petele nu sunt mari stroama e iertatoare si nu cade usor mai ales ca are si roatele destul de mari.

 

pe hopuri ai la dispozitie o excelenta frana de motor care de obicei te scoate din cam toate necazurile,eventual o ajuti cu frana spate, doar daca esti sigur 100% pe tine folosesti si frana fata. si aici excelentul echilibru al vstromului te ajuta.

patit de mine in grecia, cu pasager si bagaje in curba inclinat maxim, hopuri multe, spatele a rupt aderenta vazut pasager langa mine, redus gaz si recuperat pozite fara nici cea mai mica problema.viteza destul de mare.

 

obstacol in curba??? hmmmm.....antrenament: evitarea obstacolului in curba pe amkart. si strans din c_r :D

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit si testul ala la care se tot face referire (test facut in 1992 cu BMW K100RS si Yamaha FJ 1200):

http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html

 

Pe asfalt uscat, "racerii" au obtinut rezultate asemanatoare cu/fara ABS (chiar cu 1-3% mai bine fara ABS. Toti ceilalti au franat mult mai bine cu ABS.

Pe asfalt ud, diferentele sunt socante - chiar si racerii au scos cu 30m in plus la franarea fara ABS, iar ceilalti in jur de 50m sau mai mult.

 

Citat: "Your first hard stop on an ABS bike can be quite an eye-opener." :)

 

 

Nimeni nu zice ca ABS-ul e un device magic care te salveaza in orice situatie, iti permite sa mergi ca un dobitoc, reduce distanta de franare la jumate sau iti face masaj la oua (desi, daca stau sa ma gandesc, ultima parte e adevarata uneori ;) )

 

Vad ca multi au inca idei preconcepute - desi n-au experienta pe motoare cu ABS, nu stiu cum reactioneaza, nu inteleg exact cum functioneaza, au informatii incomplete sau gresite, dar au ceva impotriva, din principiu.

 

E pur si simplu un sistem de siguranta in plus, dar e extrem de eficient. La fel ca si casca - la urma urmei, daca stii sa mergi suficient de bine incat sa nu cazi si sa eviti majoritatea accidentelor, poti sa mergi cu o pereche de ochelari de soare si gel in cap sa nu ti se strice freza, nu? Dar cati dintre noi fac asta?

 

Si eu am mers 'jde mii de km pe motoare fara ABS, am mai blocat si spatele (si prima oara i-am dat drumul, ca nu stiam ca nu trebuie, si era sa fac un high-side de toata frumusetea), am blocat si fata de cateva ori, dar am reusit sa nu ma dau pe jos, pana la urma am invatat. Am mers fara ABS si vara, si iarna, si pe asflat ud, si pe zapada :D - deci se poate. Dar nu mi-as mai lua motor fara ABS, acum ca am vazut ce inseamna. La fel cum nu mi-as mai lua nici motor cu frane pe tamburi, sau masina fara servofrana si servodirectie, desi am avut si de-alea si mergeam foarte bine si cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...