Rhapsody Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) in incercarea de a depista defectiunea la lumini, am demontat rezervorul si airboxul tot pentru a ajunge la mufa verde. Cred ca imi trebuie un filtru de aer, cel actual e plin de praf si albinute moarte. Butonul de pornire motor nu are sistemul de stingere a luminii (am observat ca nu sunt fire lipite la conectorii respectivi. Am verificat mufa verde si nu am observat nimic in neregula. In dreapta mufei verzi, e una neagra cu mai multe fire, iar unul dintre fire este taiat din mufa si are jonctiunea prin exterior, lipitura e facuta bine si izolata (aici cred ca a fost o problema in trecut, iar fostul proprietar a fost nevoit sa traga fir separat). Unde credeti ca ar mai trebui sa verific? Editat Februarie 18, 2014 de Rhapsody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 da, a vut problema in trecut. daca nu gasesti nimic trebuie luat pe firul apei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 in incercarea de a depista defectiunea la lumini, am demontat rezervorul si airboxul tot pentru a ajunge la mufa verde. Cred ca imi trebuie un filtru de aer, cel actual e plin de praf si albinute moarte. Butonul de pornire motor nu are sistemul de stingere a luminii (am observat ca nu sunt fire lipite la conectorii respectivi. IMG_20140218_130023.jpg Am verificat mufa verde si nu am observat nimic in neregula. In dreapta mufei verzi, e una neagra cu mai multe fire, iar unul dintre fire este taiat din mufa si are jonctiunea prin exterior, lipitura e facuta bine si izolata (aici cred ca a fost o problema in trecut, iar fostul proprietar a fost nevoit sa traga fir separat). IMG_20140218_125910.jpg Unde credeti ca ar mai trebui sa verific? Problema intalnita la v-stroame pentru ca nu exista releu de protectie pe faza scurta/lunga si tot curentul trece prin comutatorul de lunga/scurta de pe ghidon si prin cel de on/off daca este cazul butoane care cedeaza in timp datorita curentilor mari 10A pe faza sau 20A la flash. Sfatul meu este sa desfaci si in stanga butonul respectiv si sa vezi daca ai tensiune la el. Mai simplu spus: pui contactul si pleci din curtia cu sigurante cu masuratul (daca nu ai multimetru merge un bec de 12V) cu un fir legat pe cadru) si poi in mufele intermediare, comutator, mufa lata din stanga de sub carena (aia cu mansonul de cauciuc pe ea) si detectezi segmentul cu problema. Desi sunt sanse mari sa fie comutatorul de faze si eu acolo m-as uita prima data. Spor la cautat si dc descoperi solutia sa revi si la noi ca poate mai are nevoie cineva pe viitor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kr3at0r Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) dupa ce anul trecut unui prieten i-a facut vstromul exact figura cu butonul de lumini... m-am decis si am montat releuri acum ma simt mult mai bine Recomand operatiunea tuturor. nu este complicata, nu este scumpa, o poti face singur. NU recomand taierea cablurilor originale pentru a efectua aceasta operatie.(se gasesc in targ/ebay toate mufele de care aveti nevoie (2mufe H4 mama + o mufa H4 tata) Daca se intampla sa se strice vreun releu cand esti pe drum... si nu ai cu ce sa il schimb... doar scoti mufa originala din mufa H4 tata care duce la releu si o bagi direct in bec... si ai iar faruri functionale Editat Februarie 18, 2014 de kr3at0r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibix2 Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 in incercarea de a depista defectiunea la lumini, am demontat rezervorul si airboxul tot pentru a ajunge la mufa verde. Cred ca imi trebuie un filtru de aer, cel actual e plin de praf si albinute moarte. Butonul de pornire motor nu are sistemul de stingere a luminii (am observat ca nu sunt fire lipite la conectorii respectivi. IMG_20140218_130023.jpg Am verificat mufa verde si nu am observat nimic in neregula. In dreapta mufei verzi, e una neagra cu mai multe fire, iar unul dintre fire este taiat din mufa si are jonctiunea prin exterior, lipitura e facuta bine si izolata (aici cred ca a fost o problema in trecut, iar fostul proprietar a fost nevoit sa traga fir separat). IMG_20140218_125910.jpg Unde credeti ca ar mai trebui sa verific? Doar o ipoteza pur teoretica: sigur alimentarea farurilor n-are nici o legatura cu releul de pornire (cel care alimenteaza electromotorul)? Mi s-ar parea o chestie de bun simt daca acel releu ar decupla alimentarea farurilor in timp ce alimenteaza electromotorul, pe urma la eliberarea butonului de start sa re-cupleze alimentarea farurilor - nici macar nu mai stiu daca la mine se sting farurile cand pornesc masinaria :-). Si sper ca macar alimentarea electromotorului se face printr-un releu si nu direct prin butonul de pe ghidon :|. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kr3at0r Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 hmmm buna intrebare. eu unu nu stiu acest aspect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) Doar o ipoteza pur teoretica: sigur alimentarea farurilor n-are nici o legatura cu releul de pornire (cel care alimenteaza electromotorul)? Mi s-ar parea o chestie de bun simt daca acel releu ar decupla alimentarea farurilor in timp ce alimenteaza electromotorul, pe urma la eliberarea butonului de start sa re-cupleze alimentarea farurilor - nici macar nu mai stiu daca la mine se sting farurile cand pornesc masinaria :-). Si sper ca macar alimentarea electromotorului se face printr-un releu si nu direct prin butonul de pe ghidon :|. Nu are legatura cu alimentarea farurilor, daca pun contactul si apas butonul de pornire se sting farurile iar electromotorul nu invarte pana nu trag ambreiajul. Deci clar este o chestie mai simpla si doar butonul se start stinge luminile. Si eu recomand releele pe faruri, lumina mult mai buna si riscuri mult mai mici. 80 de lei cu tot cu transport kit complet pentru auto garantat la 40 de amperi cu mufe ceramice pe bec Pe electromotor are releu cu niste contacte zdravene ca alfel topea tot Editat Februarie 18, 2014 de florin.radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 lumina mult mai buna ?!? cum ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kr3at0r Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Cabluri mai scurte de la baterie la becuri.. Rezulta rezista mai mica... Deci mai multa putere ajunge la becuri... Deci mai multa lumina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Cabluri mai scurte de la baterie la becuri.. Rezulta rezista mai mica... Deci mai multa putere ajunge la becuri... Deci mai multa lumina )) felicitari pt explicatie. m-am tot gandit cum as putea explica dar nu mi-a trecut prin cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 intamplator pe aici ! propun mutarea bateriei pe faruri dar ce te faci ca bateria nu stie pe ce motor sau masina este! nici pe mine nu ma duce capul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Lungimea cablurilor e in general irelevanta, un cablu suficient de gros are o rezistenta infima, chiar si la cativa metri lungime. Dar contactele de la butonul de pornire (la modelele mai noi, care taie farurile cand dai la demaror), sau de la comutatorul de faruri, la primul DL1000, se pot oxida, mai ales ca sunt intr-un loc destul de expus, si poate sa apara o mica rezistenta, suficient cat sa-ti manance cativa wati. Zic si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) Lungimea cablurilor e in general irelevanta, un cablu suficient de gros are o rezistenta infima, chiar si la cativa metri lungime. Dar contactele de la butonul de pornire (la modelele mai noi, care taie farurile cand dai la demaror), sau de la comutatorul de faruri, la primul DL1000, se pot oxida, mai ales ca sunt intr-un loc destul de expus, si poate sa apara o mica rezistenta, suficient cat sa-ti manance cativa wati. Zic si eu Exact. Eu am mers babeste am masurat tensiunea la mufele de alimentare la becurile de far rezultatul 11,9-12,1V in conditiile in care incarcarea la baterie este 14,1-14,3V. Cand pui releu aduci tensiunea din baterie direct la soclul becurilor si farurile lumineaza vizibil mai departe cu lumina mai puternica, mai alba. In plus nu mai scade sau creste intensitatea in functie de turatia motorului si fiind tensiunea mai stabila teoretic si becurile se ard mai greu. Editat Februarie 19, 2014 de florin.radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibix2 Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 dupa ce anul trecut unui prieten i-a facut vstromul exact figura cu butonul de lumini... m-am decis si am montat releuri acum ma simt mult mai bine Recomand operatiunea tuturor. nu este complicata, nu este scumpa, o poti face singur. NU recomand taierea cablurilor originale pentru a efectua aceasta operatie.(se gasesc in targ/ebay toate mufele de care aveti nevoie (2mufe H4 mama + o mufa H4 tata) Daca se intampla sa se strice vreun releu cand esti pe drum... si nu ai cu ce sa il schimb... doar scoti mufa originala din mufa H4 tata care duce la releu si o bagi direct in bec... si ai iar faruri functionale Imi schimb parerea despre V-strom. Nu mi se pare deloc inteligent sa treci atatia amperi prin butonul de start. As incerca sa pun si eu relee pe far, poti recomanda te rog un kit cu toate componentele, sau spune-ne de unde ti-ai luat tu componentele? Multam, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 Eu am patit-o cu butonul de pornire exact cand nu ma asteptam - eram la o pensiune unde innoptasem si vroiam sa plec spre casa. Nu mai pornea motorul. De cateva luni de cand luasem motocicleta, mai ales dupa spalare, nu mi se mai aprindeau farurile si nu stiam de ce. Apoi am descoperit ca problema venea de la acel buton si il mai miscam putin pana se aprindeau. Am lasat-o asa, pana in ziua aceea cand nu a mai pornit motorul. Bine ca stiam de unde era problema si m-am dus direct la sursa. Am desfacut butonul si intai am crezut ca s-au oxidat contactele, dar de fapt era incleiat mecanismul cu arc care impinge puntea aia pe contacte. I-am dat cu wd40 si si-a revenit. Este un mecanism care impinge un fel de punte de pe contactul de faruri pe contactul de pornire, apoi se intoarce si face punte inapoi pe contactul de faruri. Mie imi ramanea puntea in aer - nu se mai lipea pe contacte si nu mai dadea nici pe faruri, nici pe pornire. Daca vorbiti de montare releu - ce face acel releu in teorie - preia socul de curent cerut de consumator si il distribuie controlat ? Unde ar trebui montat ? Necesita modificari importante ale instalatiei electrice ? Ei de ce nu au montat din fabrica asa ceva ? Poate ca s-au gandit sau si-au dat seama ca forteaza alte componente si l-au lasat asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 2 grame de vaselina dielectrica ici -colo si basta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kr3at0r Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) Imi schimb parerea despre V-strom. Nu mi se pare deloc inteligent sa treci atatia amperi prin butonul de start. As incerca sa pun si eu relee pe far, poti recomanda te rog un kit cu toate componentele, sau spune-ne de unde ti-ai luat tu componentele? Multam, un kit f bun este acesta: http://www.easternbeaver.com/Main/Wiring_Kits/H4_Kits/h4_kits.html#h4dual eu am cumparat din targ 2 relee, cabluri, si mufe si l-am facut singur. Eu am patit-o cu butonul de pornire exact cand nu ma asteptam - eram la o pensiune unde innoptasem si vroiam sa plec spre casa. Nu mai pornea motorul. De cateva luni de cand luasem motocicleta, mai ales dupa spalare, nu mi se mai aprindeau farurile si nu stiam de ce. Apoi am descoperit ca problema venea de la acel buton si il mai miscam putin pana se aprindeau. Am lasat-o asa, pana in ziua aceea cand nu a mai pornit motorul. Bine ca stiam de unde era problema si m-am dus direct la sursa. Am desfacut butonul si intai am crezut ca s-au oxidat contactele, dar de fapt era incleiat mecanismul cu arc care impinge puntea aia pe contacte. I-am dat cu wd40 si si-a revenit. Este un mecanism care impinge un fel de punte de pe contactul de faruri pe contactul de pornire, apoi se intoarce si face punte inapoi pe contactul de faruri. Mie imi ramanea puntea in aer - nu se mai lipea pe contacte si nu mai dadea nici pe faruri, nici pe pornire. Daca vorbiti de montare releu - ce face acel releu in teorie - preia socul de curent cerut de consumator si il distribuie controlat ? Unde ar trebui montat ? Necesita modificari importante ale instalatiei electrice ? Ei de ce nu au montat din fabrica asa ceva ? Poate ca s-au gandit sau si-au dat seama ca forteaza alte componente si l-au lasat asa. Nu este nimic complicat, nici o modificare nu trebuie facuta la sistemul original. Diagrama de mai jos e de pe net.. dar explica suficient de bine ce este de facut. IMPORTANT: NU taiati nimic la sistemul original. uitati-va la kit-ul din linkul de mai sus. sunt 3 mufe h4: 2 mama(pt becuri) 1 tata pt a conecta la unul din mufele motocicletei(de aici vor primii releele comenzile) Editat Februarie 19, 2014 de kr3at0r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 Legat de kitul din link, dupa care te-ai inspirat sa-ti faci unul singur, am cateva nedumeriri. Avem din fabrica doua socluri H4 mama, care sunt mufate la becuri. Kitul vine si el cu doua socluri H4 mama, care se mufeaza la becuri, inlocuind soclurile din fabrica. Ne raman deci doua socluri H4 mama in aer. Unul il conectam cu soclul H4 tata din kit, dar ce facem cu soclul H4 mama ramas ? Cele doua socluri H4 mama din fabrica sunt puse in paralel, deci daca alimentezi unul, dai si la celalalt automat curent. Deci un soclu ramane in aer si necesita o buna izolare anti praf/umezeala ? Iar ca si conectare fizica pe instalatie, conectorii cu papuci de tip saiba (din link) presupun ca vin pe pinii 30 si 86 pe relee, respectiv direct pe + la baterie si pe masa. Cu astia e simplu, gasim unde sa-i legam pe langa baterie. Dar nu stiu unde vin legati ceilalti doi papuci, care intra pe pinii 85 si 97 de pe relee - unde se leaga pe instalatia motocicletei ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 ... daci voi vreti sa ziceti ca la DL curentul consumat de cele doua faruri - 10A - trece prin contactul de pe ghidon de la faruri? hmmm - urasc sa caut in scheme electrice dar nah - o s-o fac si pe asta! pe mine m-ar fi interesat ca atunci cand dau buton la pornire - sa imi decupleze cele doua faruri - o sa mai studiez. stima, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kr3at0r Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) Salut, Soclul original h4 mama se izoleaza si nu avem nici o pb. Faza scurta (1 releu): - la pinul 30 se conecteaza + de la baterie - pinul 87 se conecteaza la plus la bec - pinul 86 se conecteaza la masa (fie la baterie, fie pe cadru.. dupa preferinte. eu am conectat pe cadru (fir mai scurt... deci mai elegant fara prea multe fire la baterie) - pinul 85 se leaga la + faza scurta din mufa h4 originala mama( de aici va prelua comanda sa aprinda farurile) - de la mufa mama h4 a kitului se mai trage un fir de masa (pe cadru in cazul meu)Faza lunga(alt releu): - idem mai sus Editat Februarie 19, 2014 de kr3at0r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) ... daci voi vreti sa ziceti ca la DL curentul consumat de cele doua faruri - 10A - trece prin contactul de pe ghidon de la faruri? hmmm - urasc sa caut in scheme electrice dar nah - o s-o fac si pe asta! pe mine m-ar fi interesat ca atunci cand dau buton la pornire - sa imi decupleze cele doua faruri - o sa mai studiez. stima, paul Nu ma pricep asa de bine, spre rusinea mea, dar trag concluzia din manual ca ar fi trei relee - fuel pump relay, starter relay si side stand relay. Schema electrica generala este la sfarsitul manualului dl650ak4-9, pagina 700. Butonul de pornire taie farurile, chiar pe amandoua, cat timp il tii apasat. Editat Februarie 19, 2014 de Dogaru Florin George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviugsx Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 Salut, daca vrea cineva cric central pentru V-strom de 650 04-11:/index.php?/topic/708494-confectionez-cricuri-pentru-v-strom-650/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 caut scaritza stanga dl650 ... ma phoot in cainii fara stapan de pe strazi si in graba cotidiana. aceeasi stima, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) pana acum nu gaseam cricuri. avem sa ne punem in cap. acum o sa ajungem sa le dam cu 100 de lei Editat Februarie 19, 2014 de bozoro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kr3at0r Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 Uitati un articol f bun despre relee la faruri. http://www.danielsternlighting.com/tech/relays/relays.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.