Sari la conținut

HONDA XR


Postări Recomandate

Nu prea s-a discutat nimic despre suspensiile noastre asa ca o sa incep eu.

Poate mai sunt printre noi si altii care au aceleasi probleme/nedumeriri si astfel sper sa gasim solutii impreuna.

 

Va spun de la inceput ca nu am prea multa experienta de offroad ( 3 ani de transalp si 1 an de xr400r )

 

Datele problemei:

Ea: xr400r 1999, Eu 73 kg , fostul proprietar neamt nu stiu cate kg avea .

 

Suspensia fata:

Ce se intampla? Pe teren denivelat sau cu bolvani maricei 30 - 40 cm inaltime simt ca furca este foarte rigida si drept urmare imi solicita bratele iar oboseala apare mult prea repede. Am reglat compresia la maxim soft si nu s-a schimbat foarte mult. Cum as putea sa fac furca mai moale fara sa cumpar arcuri noi?

Daca reduc cantitatea de ulei sau pun un ulei mai 'light' credeti ca ar face o diferenta sensibila?

Schimbul de ulei si eventual simeringuri se poate face si in gospodaria proprie sau este mai dificil decat la amortizoarele simple fara reglaje pentru compresie sau rebound?

 

Suspensia spate:

Cu precomprimarea arcului la minim posibil atunci cand ma urc pe motoreta nu se lasa decat 3-5 cm, fata de 10 cat ar trebui conform specialistilor in noroi.

Pe aceleasi denivelari si chiar si pe urcari denivelate ( unde greutatea ar trebui sa tina mai bine motoreta lipita de pamant ) topaie si pierde aderenta foarte mult. Din reglajele posibile nu am reusit sa scot un setup care sa fie acceptabil.

Oare tot schimbarea arcului sa fie solutia? Sau o revizie completa + reglaj la un specialist ar fi suficienta?

 

Daca stiti un om care este priceput la service si reglaje si poate pune un diagnostic pertinent va rog sa-mi spuneti si mie.

Eu am gasit arcuri si pt fata si pt spate la racetech dar sunt scumpe ( 120 dolari fata + 120 spate + 80 transport) nu stiu daca mai sunt si alti furnizori.

Deocamdata mai incerc sa ma joc cu setarile amortizorului spate poate macar aici sa ajung la un rezultat satisfacator. Astept parerile voastre.

Editat de stefanfaida
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 544
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu prea s-a discutat nimic despre suspensiile noastre asa ca o sa incep eu.

Poate mai sunt printre noi si altii care au aceleasi probleme/nedumeriri si astfel sper sa gasim solutii impreuna.

 

Va spun de la inceput ca nu am prea multa experienta de offroad ( 3 ani de transalp si 1 an de xr400r )

 

Datele problemei:

Ea: xr400r 1999, Eu 73 kg , fostul proprietar neamt nu stiu cate kg avea .

 

Suspensia fata:

Ce se intampla? Pe teren denivelat sau cu bolvani maricei 30 - 40 cm inaltime simt ca furca este foarte rigida si drept urmare imi solicita bratele iar oboseala apare mult prea repede. Am reglat compresia la maxim soft si nu s-a schimbat foarte mult. Cum as putea sa fac furca mai moale fara sa cumpar arcuri noi?

Daca reduc cantitatea de ulei sau pun un ulei mai 'light' credeti ca ar face o diferenta sensibila?

Schimbul de ulei si eventual simeringuri se poate face si in gospodaria proprie sau este mai dificil decat la amortizoarele simple fara reglaje pentru compresie sau rebound?

 

Suspensia spate:

Cu precomprimarea arcului la minim posibil atunci cand ma urc pe motoreta nu se lasa decat 3-5 cm, fata de 10 cat ar trebui conform specialistilor in noroi.

Pe aceleasi denivelari si chiar si pe urcari denivelate ( unde greutatea ar trebui sa tina mai bine motoreta lipita de pamant ) topaie si pierde aderenta foarte mult. Din reglajele posibile nu am reusit sa scot un setup care sa fie acceptabil.

Oare tot schimbarea arcului sa fie solutia? Sau o revizie completa + reglaj la un specialist ar fi suficienta?

 

Daca stiti un om care este priceput la service si reglaje si poate pune un diagnostic pertinent va rog sa-mi spuneti si mie.

Eu am gasit arcuri si pt fata si pt spate la racetech dar sunt scumpe ( 120 dolari fata + 120 spate + 80 transport) nu stiu daca mai sunt si alti furnizori.

Deocamdata mai incerc sa ma joc cu setarile amortizorului spate poate macar aici sa ajung la un rezultat satisfacator. Astept parerile voastre.

 

salut

am avut si eu o problema similara la suspensia spate

ala de la care am luat moto o folosea prin Budapesta pt ca e usoara, si se putea strecura usor in trafic.

suspensia spate era super intarita ( max ) si mocicleta nu se lasa decat 1-2 cm cand ma urcam pe ea.

eu m-am tot jucat cu suspensia, am coborat-o cat a fost nevoie si s-a inmuiat bine astfel incat acum i-mi place cum sta pe forestiere si prin hartoapele pe unde o bag.

de coborat coboara lejer 10 cm

la suspensia fata am facut doar setarea pe soft si atat

 

 

o chestie interesanta... xr 400 r cred ca e prea mare si grea pt bolovanii aia de 30-40 cm

acolo o motocicleta mica si usoara in 2T cred ca ar fi mai indicata sau xr 250-ul

asta vaca de 400 e total diferita fata de 250

am avut 250 si sincer acum i-mi pare rau ca am dat-o, era mai usoara cu cateva Kg care se simt in teren si + ca nu e diferenta de putere foarte spctaculoasa intre ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A folosit cineva ambreiaj hidraulic aftermarket, pe motor?

Merge modelul de mai jos pus pe un XR?

ASV-urile sau Magura se invart pe la 200 $, asta e mai ieftin...ce spuneti, isi merita banii ?

Se monteaza usor, sau mai tre' ceva accesorii ?

 

Hidraulic CLUTCH

 

all_hydraulic_clutch_lever_atv_dirt_bike_pit_bike.jpg

 

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A folosit cineva ambreiaj hidraulic aftermarket, pe motor?

Merge modelul de mai jos pus pe un XR?

ASV-urile sau Magura se invart pe la 200 $, asta e mai ieftin...ce spuneti, isi merita banii ?

Se monteaza usor, sau mai tre' ceva accesorii ?

 

Hidraulic CLUTCH

 

all_hydraulic_clutch_lever_atv_dirt_bike_pit_bike.jpg

 

:bigstar:

 

 

man...eu am acelas ambreiaj de cand am cumparat BRP-ul si a fo dintodeauna o frumusete... Lucreaza usor si nu patineaza. Prefer clasicul cablu sau...daca tie iti lucreaza greu, meri pe un easyclutch, de la auner :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Renaste XR 600 cu motor de 654 cc

Ai vopsit si plasticele ?

Motorul in sine e vopsit? Daca DA...cu ce ? (nu-mi spune ca ''vopsea'' :) )

 

Din poze reiese un fel de Down

Pot sa-ti spun un singur lucru: mi-am blastamat zilele ca mi-am luat motor cu pornire doar la pedala...din nou :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut la toata lumea,

Sunt si eu un posesor de XR400R din '96 si vreau sa va intreb 2 lucruri:

1. Ce ulei folositi la XR-uri? Eu la sfatului a 2 fosti posesori de XR dintre care unul si mecanic, m-am axat pe Mobil1 mineral 20W50. Fac schimbul destul de des (intre 4 si 10 iesiri in functie de tipul iesirilor :) )

2. Service-ul la furca (schimbat ulei ...etc.) il faceti? Daca da la ce interval de timp. Am motorul de 4 ani si nu i-am facut inca nimic la suspensii si ma gandeam ca poate ar fi totusi bine....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Eu folosesc 10W40 de la Motul 5100 si se pare ca ii place...nu il consuma, nu suna ciudat, nu se supraincince motorul, nu am probleme cu ambreiajul.

2.Motorul il am de 8 luni si l-am luat ca nou...deocamdata nu am ce umbla la furca.

Sunt multumit de suspensii, nu am ce sa le reprosez. M-am jucat cca o luna cu setarile...acum e ok.

Ca idee, BMW-ul are 55 k km si inca nu i-am desfacut suspensiile...acum nu zic ca poate n-ar fi trebuit sa servisez furca fata...dar atata timp cat nu curge, nu e zgomotoasa, nu simt sa se fi schimbat cursa telescoapelor...de ce le-as desface ? :scratch:

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Merci. I-am si comandat :rolleyes:

frumoase poze. nu ai inghetat?

Ma straduiesc sa fac poze bune...ca doar astea si amintirea imi vor ramane. Si feeling-ul de libertate, evident.

De frig, nu mi-a fost frig deloc, ca am fost cu un invatacel, dupa care mai mult m-am intors sa-l recuperez, decat sa avansez.

Dar incet invata si el...asta e cel mai important.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

M-am apucat de o revizie generala si m-am gandit sa impartasesc asta cu voi.

 

Am facut asta pentru ca nu stiam cum a fost intretinuta de neamt si pentru ca vreau sa vopsesc cadrul care este cam lovit pe burta si a inceput sa rugineasca ( nu a avut scut cat a fost la neamt ).

Plecand de la acest lucru am desfacut absolut tot.

post-44753-0-58830100-1327006840_thumb.jpg

 

Ce probleme am gasit:

- rulmenti jug ruginiti

- rulmenti bascula ruginiti

- rulmenti linkage ca noi si fara joc

- rulment superior amortizor uzat ( cu joc mare )

- burduf etrier frana fata rupt si pinul aferent ruginit

- o tija rupta intr-un amortizor fata si doua bucsi uzate ( voi detalia mai jos )

 

Ce am facut:

- schimbat kit ambreiaj ( discuri metalice+ discuri frictiune + arcuri - ebc drc : dirt rider )

- demontat carburator si curatat integral

- demontat furci si curatat

- reglat joc supape

- curatat instalatie electrica

- desfacut si curatat pompe si etrieri frana ( fata spate )

 

Ce urmeaza sa mai fac:

- rulmenti jug noi

- rulmenti bascula si amortizor noi

- schimb bucsi, simeringuri si ulei furca

- rulmenti si simeringuri roti noi

- verificat spite si centrat roti

- sablat, galvanizat si vopsit cadru

 

Dupa asta sper ca 4 ani sa schimb doar uleiul si filtrul si sa mananc kilometri si noroi pe paine.

 

Pana atunci mai am o problema cu tija rupta de la amortizor:

 

post-44753-0-94507700-1327006791_thumb.jpg

 

Bineînțeles ca odată cu ruptura au rezultat niște așchii metalice ce au ajuns in ulei și au muscat din bucșile cu teflon drept urmare am un amortizor care arata ca nou (ori neamțul a întreținut-o ca la carte ori japonezul a facut-o ff bine) si unul caruia trebuie sa-i schimb doua din cele 3 bucși cu teflon si mai trebuie sa găsesc o soluție pentru '' tija'' rupta ( ghilimelele sunt pentru ca este defapt o teava ).

 

post-44753-0-50826000-1327006822_thumb.jpg

post-44753-0-73651200-1327006823_thumb.jpg

Țeava asta se montează asa cum se vede mai jos:

post-44753-0-08751600-1327006825_thumb.jpg

post-44753-0-39154200-1327006826_thumb.jpg

Daca aveți o idee mai buna decât o piesa noua care costa 85 euro +tva va rog sa postați. Dau o bere chiar și mai multe! beer.gif beer.gif

Editat de stefanfaida
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutari!

 

De cateva zile am o noua jucarie, ceva mai potrivita cu destinatiile mele favorite:

 

DSCN3982Large.jpg

 

Partea naspa e ca va fi mult mai pretentioasa decat batranul SV. Partea nostima e ca

e neeeebuna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari!

 

De cateva zile am o noua jucarie, ceva mai potrivita cu destinatiile mele favorite:

 

DSCN3982Large.jpg

 

Partea naspa e ca va fi mult mai pretentioasa decat batranul SV. Partea nostima e ca

e neeeebuna!

 

Am stabilit, da? Mi-ai promis ca ma bagi in testament si, daca maine cazi cu liftu', a mea este! :D

Cu noua ta jucarie, sper sa ma pot tine dupa tine. Oricum, am sa inghit ceva praf... :)

S-o stapanesti cu placere!!!

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salutari!

 

De cateva zile am o noua jucarie, ceva mai potrivita cu destinatiile mele favorite:

 

DSCN3982Large.jpg

 

Partea naspa e ca va fi mult mai pretentioasa decat batranul SV. Partea nostima e ca

e neeeebuna!

 

 

Bravooo, domnule!

Foarte foarte buna alegere!

Ma si intrebam ce o sa iti iei la un moment dat.

Sa o stapanesti cu placere si sa iti aduca imens de multe bucurii!

Super tare...:ok::cheers:!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...