stefanfaida Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 (editat) Nu prea s-a discutat nimic despre suspensiile noastre asa ca o sa incep eu. Poate mai sunt printre noi si altii care au aceleasi probleme/nedumeriri si astfel sper sa gasim solutii impreuna. Va spun de la inceput ca nu am prea multa experienta de offroad ( 3 ani de transalp si 1 an de xr400r ) Datele problemei: Ea: xr400r 1999, Eu 73 kg , fostul proprietar neamt nu stiu cate kg avea . Suspensia fata: Ce se intampla? Pe teren denivelat sau cu bolvani maricei 30 - 40 cm inaltime simt ca furca este foarte rigida si drept urmare imi solicita bratele iar oboseala apare mult prea repede. Am reglat compresia la maxim soft si nu s-a schimbat foarte mult. Cum as putea sa fac furca mai moale fara sa cumpar arcuri noi? Daca reduc cantitatea de ulei sau pun un ulei mai 'light' credeti ca ar face o diferenta sensibila? Schimbul de ulei si eventual simeringuri se poate face si in gospodaria proprie sau este mai dificil decat la amortizoarele simple fara reglaje pentru compresie sau rebound? Suspensia spate: Cu precomprimarea arcului la minim posibil atunci cand ma urc pe motoreta nu se lasa decat 3-5 cm, fata de 10 cat ar trebui conform specialistilor in noroi. Pe aceleasi denivelari si chiar si pe urcari denivelate ( unde greutatea ar trebui sa tina mai bine motoreta lipita de pamant ) topaie si pierde aderenta foarte mult. Din reglajele posibile nu am reusit sa scot un setup care sa fie acceptabil. Oare tot schimbarea arcului sa fie solutia? Sau o revizie completa + reglaj la un specialist ar fi suficienta? Daca stiti un om care este priceput la service si reglaje si poate pune un diagnostic pertinent va rog sa-mi spuneti si mie. Eu am gasit arcuri si pt fata si pt spate la racetech dar sunt scumpe ( 120 dolari fata + 120 spate + 80 transport) nu stiu daca mai sunt si alti furnizori. Deocamdata mai incerc sa ma joc cu setarile amortizorului spate poate macar aici sa ajung la un rezultat satisfacator. Astept parerile voastre. Editat Noiembrie 28, 2011 de stefanfaida Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pierrooradea Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 Nu prea s-a discutat nimic despre suspensiile noastre asa ca o sa incep eu. Poate mai sunt printre noi si altii care au aceleasi probleme/nedumeriri si astfel sper sa gasim solutii impreuna. Va spun de la inceput ca nu am prea multa experienta de offroad ( 3 ani de transalp si 1 an de xr400r ) Datele problemei: Ea: xr400r 1999, Eu 73 kg , fostul proprietar neamt nu stiu cate kg avea . Suspensia fata: Ce se intampla? Pe teren denivelat sau cu bolvani maricei 30 - 40 cm inaltime simt ca furca este foarte rigida si drept urmare imi solicita bratele iar oboseala apare mult prea repede. Am reglat compresia la maxim soft si nu s-a schimbat foarte mult. Cum as putea sa fac furca mai moale fara sa cumpar arcuri noi? Daca reduc cantitatea de ulei sau pun un ulei mai 'light' credeti ca ar face o diferenta sensibila? Schimbul de ulei si eventual simeringuri se poate face si in gospodaria proprie sau este mai dificil decat la amortizoarele simple fara reglaje pentru compresie sau rebound? Suspensia spate: Cu precomprimarea arcului la minim posibil atunci cand ma urc pe motoreta nu se lasa decat 3-5 cm, fata de 10 cat ar trebui conform specialistilor in noroi. Pe aceleasi denivelari si chiar si pe urcari denivelate ( unde greutatea ar trebui sa tina mai bine motoreta lipita de pamant ) topaie si pierde aderenta foarte mult. Din reglajele posibile nu am reusit sa scot un setup care sa fie acceptabil. Oare tot schimbarea arcului sa fie solutia? Sau o revizie completa + reglaj la un specialist ar fi suficienta? Daca stiti un om care este priceput la service si reglaje si poate pune un diagnostic pertinent va rog sa-mi spuneti si mie. Eu am gasit arcuri si pt fata si pt spate la racetech dar sunt scumpe ( 120 dolari fata + 120 spate + 80 transport) nu stiu daca mai sunt si alti furnizori. Deocamdata mai incerc sa ma joc cu setarile amortizorului spate poate macar aici sa ajung la un rezultat satisfacator. Astept parerile voastre. salut am avut si eu o problema similara la suspensia spate ala de la care am luat moto o folosea prin Budapesta pt ca e usoara, si se putea strecura usor in trafic. suspensia spate era super intarita ( max ) si mocicleta nu se lasa decat 1-2 cm cand ma urcam pe ea. eu m-am tot jucat cu suspensia, am coborat-o cat a fost nevoie si s-a inmuiat bine astfel incat acum i-mi place cum sta pe forestiere si prin hartoapele pe unde o bag. de coborat coboara lejer 10 cm la suspensia fata am facut doar setarea pe soft si atat o chestie interesanta... xr 400 r cred ca e prea mare si grea pt bolovanii aia de 30-40 cm acolo o motocicleta mica si usoara in 2T cred ca ar fi mai indicata sau xr 250-ul asta vaca de 400 e total diferita fata de 250 am avut 250 si sincer acum i-mi pare rau ca am dat-o, era mai usoara cu cateva Kg care se simt in teren si + ca nu e diferenta de putere foarte spctaculoasa intre ele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryusmaryus Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 Ca de 1 Decembrie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Decembrie 2, 2011 Share Postat Decembrie 2, 2011 totusi xr 600 e un motor batran dar indestructibil chiar si la ora actuala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 A folosit cineva ambreiaj hidraulic aftermarket, pe motor? Merge modelul de mai jos pus pe un XR? ASV-urile sau Magura se invart pe la 200 $, asta e mai ieftin...ce spuneti, isi merita banii ? Se monteaza usor, sau mai tre' ceva accesorii ? Hidraulic CLUTCH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 A folosit cineva ambreiaj hidraulic aftermarket, pe motor? Merge modelul de mai jos pus pe un XR? ASV-urile sau Magura se invart pe la 200 $, asta e mai ieftin...ce spuneti, isi merita banii ? Se monteaza usor, sau mai tre' ceva accesorii ? Hidraulic CLUTCH man...eu am acelas ambreiaj de cand am cumparat BRP-ul si a fo dintodeauna o frumusete... Lucreaza usor si nu patineaza. Prefer clasicul cablu sau...daca tie iti lucreaza greu, meri pe un easyclutch, de la auner Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryusmaryus Postat Decembrie 8, 2011 Share Postat Decembrie 8, 2011 postare comerciala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Decembrie 11, 2011 Share Postat Decembrie 11, 2011 Un fel de Up... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Decembrie 11, 2011 Share Postat Decembrie 11, 2011 Renaste XR 600 cu motor de 654 cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 11, 2011 Share Postat Decembrie 11, 2011 Un fel de Up... Din poze reiese un fel de Down Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Decembrie 11, 2011 Share Postat Decembrie 11, 2011 Renaste XR 600 cu motor de 654 cc Ai vopsit si plasticele ? Motorul in sine e vopsit? Daca DA...cu ce ? (nu-mi spune ca ''vopsea'' ) Din poze reiese un fel de Down Pot sa-ti spun un singur lucru: mi-am blastamat zilele ca mi-am luat motor cu pornire doar la pedala...din nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Decembrie 13, 2011 Share Postat Decembrie 13, 2011 notorul e vopsit cu vopsea care rezista la temp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Decembrie 18, 2011 Share Postat Decembrie 18, 2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FILICA Postat Decembrie 23, 2011 Share Postat Decembrie 23, 2011 Salut la toata lumea, Sunt si eu un posesor de XR400R din '96 si vreau sa va intreb 2 lucruri: 1. Ce ulei folositi la XR-uri? Eu la sfatului a 2 fosti posesori de XR dintre care unul si mecanic, m-am axat pe Mobil1 mineral 20W50. Fac schimbul destul de des (intre 4 si 10 iesiri in functie de tipul iesirilor ) 2. Service-ul la furca (schimbat ulei ...etc.) il faceti? Daca da la ce interval de timp. Am motorul de 4 ani si nu i-am facut inca nimic la suspensii si ma gandeam ca poate ar fi totusi bine.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Decembrie 24, 2011 Share Postat Decembrie 24, 2011 (editat) 1. Eu folosesc 10W40 de la Motul 5100 si se pare ca ii place...nu il consuma, nu suna ciudat, nu se supraincince motorul, nu am probleme cu ambreiajul. 2.Motorul il am de 8 luni si l-am luat ca nou...deocamdata nu am ce umbla la furca. Sunt multumit de suspensii, nu am ce sa le reprosez. M-am jucat cca o luna cu setarile...acum e ok. Ca idee, BMW-ul are 55 k km si inca nu i-am desfacut suspensiile...acum nu zic ca poate n-ar fi trebuit sa servisez furca fata...dar atata timp cat nu curge, nu e zgomotoasa, nu simt sa se fi schimbat cursa telescoapelor...de ce le-as desface ? Editat Decembrie 24, 2011 de yzulyka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Decembrie 24, 2011 Share Postat Decembrie 24, 2011 eu merg cu yacco mvx 500 15w50 semisintetic este foarte ok merg si la xr 600 si la dominator 650 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Ianuarie 4, 2012 Share Postat Ianuarie 4, 2012 Care este codul pt rulmentii roata fata: 6203/2RS1C3 , 6003 sau 6303 ? XR 400 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanfaida Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Care este codul pt rulmentii roata fata: 6203/2RS1C3 , 6003 sau 6303 ? XR 400 Rulmenti: 2x 6003-2RS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 frumoase poze. nu ai inghetat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zero_motoshop Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 am facut la strung din fier... Sau poti pune cheie tubulara sau inelara pe cel uzat si va functiona perfect in continuare. Care s-a uzat, mai mult ca sigur, fiindca ai pus cheie fixa pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 Merci. I-am si comandat frumoase poze. nu ai inghetat? Ma straduiesc sa fac poze bune...ca doar astea si amintirea imi vor ramane. Si feeling-ul de libertate, evident. De frig, nu mi-a fost frig deloc, ca am fost cu un invatacel, dupa care mai mult m-am intors sa-l recuperez, decat sa avansez. Dar incet invata si el...asta e cel mai important. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanfaida Postat Ianuarie 19, 2012 Share Postat Ianuarie 19, 2012 (editat) M-am apucat de o revizie generala si m-am gandit sa impartasesc asta cu voi. Am facut asta pentru ca nu stiam cum a fost intretinuta de neamt si pentru ca vreau sa vopsesc cadrul care este cam lovit pe burta si a inceput sa rugineasca ( nu a avut scut cat a fost la neamt ). Plecand de la acest lucru am desfacut absolut tot. Ce probleme am gasit: - rulmenti jug ruginiti - rulmenti bascula ruginiti - rulmenti linkage ca noi si fara joc - rulment superior amortizor uzat ( cu joc mare ) - burduf etrier frana fata rupt si pinul aferent ruginit - o tija rupta intr-un amortizor fata si doua bucsi uzate ( voi detalia mai jos ) Ce am facut: - schimbat kit ambreiaj ( discuri metalice+ discuri frictiune + arcuri - ebc drc : dirt rider ) - demontat carburator si curatat integral - demontat furci si curatat - reglat joc supape - curatat instalatie electrica - desfacut si curatat pompe si etrieri frana ( fata spate ) Ce urmeaza sa mai fac: - rulmenti jug noi - rulmenti bascula si amortizor noi - schimb bucsi, simeringuri si ulei furca - rulmenti si simeringuri roti noi - verificat spite si centrat roti - sablat, galvanizat si vopsit cadru Dupa asta sper ca 4 ani sa schimb doar uleiul si filtrul si sa mananc kilometri si noroi pe paine. Pana atunci mai am o problema cu tija rupta de la amortizor: Bineînțeles ca odată cu ruptura au rezultat niște așchii metalice ce au ajuns in ulei și au muscat din bucșile cu teflon drept urmare am un amortizor care arata ca nou (ori neamțul a întreținut-o ca la carte ori japonezul a facut-o ff bine) si unul caruia trebuie sa-i schimb doua din cele 3 bucși cu teflon si mai trebuie sa găsesc o soluție pentru '' tija'' rupta ( ghilimelele sunt pentru ca este defapt o teava ). Țeava asta se montează asa cum se vede mai jos: Daca aveți o idee mai buna decât o piesa noua care costa 85 euro +tva va rog sa postați. Dau o bere chiar și mai multe! Editat Ianuarie 19, 2012 de stefanfaida Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ggobi Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Salutari! De cateva zile am o noua jucarie, ceva mai potrivita cu destinatiile mele favorite: Partea naspa e ca va fi mult mai pretentioasa decat batranul SV. Partea nostima e ca e neeeebuna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 (editat) Salutari! De cateva zile am o noua jucarie, ceva mai potrivita cu destinatiile mele favorite: Partea naspa e ca va fi mult mai pretentioasa decat batranul SV. Partea nostima e ca e neeeebuna! Am stabilit, da? Mi-ai promis ca ma bagi in testament si, daca maine cazi cu liftu', a mea este! Cu noua ta jucarie, sper sa ma pot tine dupa tine. Oricum, am sa inghit ceva praf... S-o stapanesti cu placere!!! Editat Ianuarie 30, 2012 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Salutari! De cateva zile am o noua jucarie, ceva mai potrivita cu destinatiile mele favorite: Partea naspa e ca va fi mult mai pretentioasa decat batranul SV. Partea nostima e ca e neeeebuna! Bravooo, domnule! Foarte foarte buna alegere! Ma si intrebam ce o sa iti iei la un moment dat. Sa o stapanesti cu placere si sa iti aduca imens de multe bucurii! Super tare...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.