Jump to content

Inca o revista moto inchisa ?


Recommended Posts

Bai oameni buni, voi va mirati ca dispare o revista moto in conditiile in care intreg printul romanesc e la pamant?! Si in conditiile in care pe net gasesti orice mult mai repede si aproape gratis? Ce ar putea sa ofere o revista in plus fata de www ?

 

Mesaj completat

Ia revista moto preferata si taie pe rand articolele care nu ti se par interesante si pe care nu le gasesti usor cu Google, vezi cate pagini raman din revista.

 

Fratilor, de ce tot insistati atat cu www si Google? Vi se pare chiar asa inutil sa mai existe reviste, carti, ziare?

Mi se pare ca sustineti o mare tampenie.

 

Sunt multi oameni pt care accesul la internet nu este chiar asa la indemana, nu oriunde, nu oricand, care au o vartsa si nu mai sunt chiar up-to-date cu tehnica.

 

Sau pur si simplu oameni ca mine de exemplu, care sunt novoiti sa stea destul in fata calculatorului si nu vor ca si placerea cititului unei reviste sa fie tot in fata calculatorului... mie de exemplu imi place sa citesc reviste la wc, pe marginea piscinei sau in weekend dupa o zi obositoare de ski, sau seara in pat inainte sa adorm; dupa capul vostru, ce ar trenui sa fac? Sa stau mereu ca boul in fata calculatorului, sa-l iau mereu cu mine peste tot?

 

Hai sa nu mai existe nici carti, nici ziare... sa stam mereu ca (cuvant jignitor) "conecati"...

 

Este chestie de gusturi si de placerile fiecaruia! Nu puneti problema asa subiectiv!

Mesaj completat

Motoflash e jurnalism de liceu ca nivel al informatiei - aduna stiri de pe la altii si le publica. Sunt articole de 100 de cuvinte, nu articole tehnice sau tutoriale avansate, sunt doar lucruri pe care le poti aduna stand pe scaun si fara permis si experienta moto. Nu zic ca e rau, dar nici nu sunt Eminescul peisajului moto din Romania.

 

Exact cum ti s-a mai explicat, sunt stiri, nu articole, nu altceva.

In plus, mie mi s-au parut ca intr-adecar sunt stiri la zi, "de ultima ora", aparute odata cu cele din strainatate si chiar bine dcoumentate, nu balarii. Macar pt astea nu trebuie sa platesti (ca pe o revista), cu atat mai mult, nu-ti convine, nu citesti.

Mesaj completat

Atunci de ce sa mai cumpar reviste romanesti cand pot sa cumpar direct originalul? Pentru servicii de traducere? Nu multumesc, statul are grija sa invatam 2 limbi straine, ne descurcam cu cele in engleza.

 

O alta mare aberatie; crezi ca toata lumea stie 2 limbi straine? Nu este absolut necesar in primul rand; in al doilea rand, sunt multi motociclisti activi care din pacate au prins vremurile cand pe limbile straine nu se dadea 2 bani in scoli, profesori slab pregatiti sau se faceau franceza si rusa... vrei sa inete acum limbi straine la nivel de citi fluent articole in reviste? Bucura-te ca ai avut tu sansa asta, nu toti au avut-o.

 

Este absolut normal si civilizat sa ai reviste din orice domeniu in limba materna!

 

Si da, si serviciile de traducere trebuiesc platite; asa de ce sa platesc la mecanic auto, la frizer sau oriunde in alta parte??

 

In plus, adevarul este ca jurmalistii de afara au cu totul alta experienta, vechime, alte conditii de testare etc etc, au acces la alte surse, fabrici, evenimete, alte bugete. Implicit, si articolele lor, de multe ori, mult mai documentate si implicit mai interesante, mai aproape de adevar.

Eu chiar m-am gandit mereu de ce naiba cei de la UM nu preluau mult mai mult din Motorrad; daca aia au testat echipamente, accesorii, sisteme de navigatie etc etc... de ce nu erau preluate pur si simplu? Ca erau foarte interesante si realizezi asta dupa cate intrbari ciudate vezi pe forum...

Trebuia sa fac acelasi test si in Romania neaparat dupa parerea ta? Sau reportajele despre calatorii, trasee...

Si apropos de teste "preluate"... sa zicem ca vrei sa faci teste serioase cu motociclete mai scumpe (de ex: K1300GT, FJR, GTR, Paneuropean). Cat de usor poti, ca jurnalist roman, sa le ai pe toate odata la test? Si unde sa le testezi corect?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

KHK, nu ai priceput ca publicul/cititorul roman nu vrea teste???? El vrea ca o motocicleta sa fie desfiintata la propriu, sa i se gaseasca bube si minusuri, sa fie criticata la sange... Asta intr-o tara unde nu avem circuit de viteza si detinem doar 300 de km de autostrada. In momentul in care se ia un R1 la test, fii sigur ca nu exista la noi in tara un jurnalist care sa scoata tot ce se poate din ea. Si chiar daca ar putea, n-ar avea unde!!!

Link to post
Share on other sites

@Adrian - nu sunt ofensat deloc, ti-ai exprimat o parere civilizat, ai argumentat-o, doar purtam o discutie. Te inteleg intr-un fel, ca si eu am stilul de "avocatul diavolului" mentionat de tine :crack: (si de-asta tind sa devin nesuferit pentru unele persoane). Inteleg ce vrei sa spui, dar eu nu ma refeream la modul general ca jurnalistii moto de la noi sunt mai entuziasti si de-asta nu critica. Doar ca nuanta, adica accentul este pus mai putin pe critica, chiar daca ea exista, si mai mult pe punctele bune. Si la revistele tari din afara, sunt feluri si feluri de a scrie si analiza o motocicleta: sunt cei tipicari, care se leaga de fiecare surubel care li se pare nelalocul lui (sau dimpotriva) si cei care scriu la modul mai general despre feelingul motocicletei. Sunt unii care-o ard mai pragmatic, altii mai poetic. Personal, ii prefer pe cei din urma, atata timp cat reusesc sa capteze ideea generala a motocicletei, "schepsisul" ei, if you will. Sunt un cititor foarte pasionat de reviste auto/moto straine de vreo 15 ani si incerc, treptat, sa aduc ceea ce facem noi la nivelul acela.

@khk - sunt foarte de acord cu ce spui. Eu nu o sa ma opresc niciodata din a citi carti si reviste, in orice directie ar lua-o trendurile tehnologice si sociale. Si cred in importanta suportului pe print tocmai pentru ca sunt convins ca mai exista destui oameni ca mine. Sunt doar pe jumatate de acord cu tine intr-o singura privinta: desi articolele super-profi preluate din revistele straine sunt foarte bune si trebuie publicate atata timp cat la noi nu se pot face "ca la ei", trebuie si articole autohtone, cu motociclete disponibile la noi, pe drumurile de la noi, cu bikeri de la noi. O data pentru ca stilul si criteriile dupa care trebuie apreciata o anume motocicleta se schimba si a doua oara pentru ca si noi trebuie sa trecem intai prin testele mai putin "mega profi" pana sa ajungem la nivelul cel mai inalt.

 

P.S. Adrian, sper ca stii ca treaba cu "sa le place etc." a fost o gluma, nu o greseala. :laugh:

Link to post
Share on other sites

Eu tocmai pe asta as da cu placere banii, sa vad ca motoarele alea sunt conduse de voi, redactorii romani, ca ati dat o tura pe aici pe plaiurile mioritice si trageti niste concluzii specifice noua, romanilor.

 

Ok, o sa ziceti ca la noi din cauza ca vanzarile sunt cum sunt nici un dealer nu va da atatea motoare sa le incercati voi, deci trebuie sa luam articole de la aia care au piete moto importante si carora li se pun la dispozitie aceste modele. Dar ati putea sa scrieti teste despre motoarele sh, sunt sigur ca multi v-ar pune diverse motoare la dispozitie ca sa faceti un test.

 

Un pic mai multa implicare romaneasca as vrea eu.

 

Nu vreau sa vad intr-o revista nemteasca cum se elogiaza BMW-ul si intr-una italieneasca cum e mai buna Aprilia, chestii d-astea care sa imi faca scarba. :crack:

Link to post
Share on other sites

Lasand la o parte cine si ce face, a fost facut vreun anunt oficial din partea cuiva de la UM despre inchiderea revistei sau continuitatea ei?

Link to post
Share on other sites

eu am cumparat mereu motociclismo, ML mai rar, iar UM cam din 2 in 2 numere.

 

in momentul in care a disparut ML am inceput sa iau numar de numar si UM, doar ca sa fiu informat sa citesc articolele scrise in romana. chiar daca unele sunt traduceri, dar e mai bine de 1000 de ori decat sa citesti in engleza, lucra care il urasc.

 

daca dispare UM e mare pacat si va ramane doar Motociclismo sa duca greul si mai precis domnul Marius Bacila.

 

e pacat e mare pacat.

Link to post
Share on other sites
Mesaj completat

 

 

Fratilor, de ce tot insistati atat cu www si Google? Vi se pare chiar asa inutil sa mai existe reviste, carti, ziare?

Mi se pare ca sustineti o mare tampenie.

 

Sunt multi oameni pt care accesul la internet nu este chiar asa la indemana, nu oriunde, nu oricand, care au o vartsa si nu mai sunt chiar up-to-date cu tehnica.

Culmea ca spui asta chiar pe un forum pe internet.

 

Iti place sau nu, lumea se schimba iar cine nu se va descurca pe Internet peste 10 ani va fi considerat analfabet. Si mie imi place o revista tiparita cu poze mari si clare, nu cele nasoale rau de pe monitoarele LCD uzuale, dar sunt constient ca nu o sa taie cineva copaci si o sa tipareasca reviste doar ca sa citesc eu 30 de minute si apoi sa o arunc. Iti place sa citesti la baie? Ia un telefon cu browser sau un tablet si poti citi si pe marginea piscinei - nu doar o revista ci orice doresti. Asta e viitorul, dupa cum vezi folosim internetul si nu folosim lumanari la iluminat.

 

Si vezi ca daca afirmi ca cineva sustine tampenii poate fi interpretat usor ca il faci tampit. Nu e frumos.

 

O alta mare aberatie; crezi ca toata lumea stie 2 limbi straine? Nu este absolut necesar in primul rand; in al doilea rand, sunt multi motociclisti activi care din pacate au prins vremurile cand pe limbile straine nu se dadea 2 bani in scoli, profesori slab pregatiti sau se faceau franceza si rusa... vrei sa inete acum limbi straine la nivel de citi fluent articole in reviste? Bucura-te ca ai avut tu sansa asta, nu toti au avut-o.

Ca si Internetul, limba engleza e o cerinta universala. Vrei sau nu, greu mai gajesti un job de birou la care sa nu se ceara limba engleza, iar cine nu stie sa citeasca in continuare ce poate.

 

Si apropos de teste "preluate"... sa zicem ca vrei sa faci teste serioase cu motociclete mai scumpe (de ex: K1300GT, FJR, GTR, Paneuropean). Cat de usor poti, ca jurnalist roman, sa le ai pe toate odata la test? Si unde sa le testezi corect?

Care e piata de Paneuropean in Romania? Cati cititori sunt interesati de Paneuropean? De ce l-ai testa atunci daca e o motocicleta rara si scumpa, de ce nu testezi ceea ce se cauta pe piata - enduro, custom, sportive, naked si allrounder? Chiar am vazut un articol la FJR intr-o revista, l-am citit de plictiseala pentru ca nu intentionez sa cumpar sau sa merg cu asa ceva vreodata (nu ca nu imi place, doar ca nu ma intereseaza). Sunt destule modele de moto de testat si destule chestii de invatat, cum a fost un articol foarte interesant despre viraje, unghiuri de inclinare si coeficientii de frecare la diverse tipuri de asfalt. Din asa ceva ai ce invata, restul sunt doar barfe.

Mesaj completat

KHK, nu ai priceput ca publicul/cititorul roman nu vrea teste???? El vrea ca o motocicleta sa fie desfiintata la propriu, sa i se gaseasca bube si minusuri, sa fie criticata la sange...

Nu, vrea sa i se spuna tot despre motocicleta si asta la modul serios, nu amanuntit la ce e bine si superficial la ce e rau. Tu ai avea incredere sa iti cumperi motocicleta dupa un articol de revista romaneasca?

 

Asta intr-o tara unde nu avem circuit de viteza si detinem doar 300 de km de autostrada. In momentul in care se ia un R1 la test, fii sigur ca nu exista la noi in tara un jurnalist care sa scoata tot ce se poate din ea. Si chiar daca ar putea, n-ar avea unde!!!

Daca nu avem circuit de viteza si nu avem autostrada un autor de articol poate sa spuna clar ca R1 o fi o moto buna, dar nu ai ce face cu ea in Romania. Sau ar putea sa testeze moto care chiar se preteaza in RO, gen enduro, stradale sau naked-uri, nu rachete.

Link to post
Share on other sites
Iti place sau nu, lumea se schimba iar cine nu se va descurca pe Internet peste 10 ani va fi considerat analfabet.

 

Asa este dar momentan publicatiile trebuie sa se adapteze la prezent iar in prezent exista suficienti oameni care nu stau foarte bine la capitolele limba engleza si tehnologie.

Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu sunt suficienti daca s-au inchis deja 2 reviste. Numarul cititorilor e in scadere, se pare, nu e vorba numai de scaderea volumului din publicitate. Cu o singura revista pe piata poate creste pretul si mari numarul de articole si daca are cititori destui se poate sustine fara publicitate. Din 20 RON pe care ii dadeam inainte pe 3 reviste as da linistit 15 pe una dar buna. Dar sunt destui care ar face asta?

Link to post
Share on other sites
Se pare ca nu sunt suficienti daca s-au inchis deja 2 reviste. Numarul cititorilor e in scadere, se pare, nu e vorba numai de scaderea volumului din publicitate.

 

 

Eu cred ca sunt efecte ale crizei globale :crack: Zero credite > Zero consum > Piata mai mica > Publicitate mai putina > Bugete insuficiente ...etc

 

Sa nu uitam totusi ca in 2008, inaite sa vina criza, piata moto era in explozie in Romania, se dubla de la an la an.

Link to post
Share on other sites

Un pic off topic, cati motociclisti are Romania? Adica persoane cu cat. A in permisul de conducere. 10.000? 20.000? 30.000?

Link to post
Share on other sites

Eu vreau o informare clara din partea UM in care sa ne spuna ei ca se inchid, de ce o fac, nehste cuvinte frumoase acolo de final si abia dupa o jelim

Link to post
Share on other sites
Eu vreau o informare clara din partea UM in care sa ne spuna ei ca se inchid, de ce o fac, nehste cuvinte frumoase acolo de final si abia dupa o jelim

 

Asta ar trebui sa se intample daca ex-actuala conducere germana

ar fi dat vreodata dovada de bun-simt fata de cititorul roman...

 

Dupa cum se constata... nu a fost cazul niciodata !

 

La multi kilometri frumosi !

Link to post
Share on other sites
Asta ar trebui sa se intample daca ex-actuala conducere germana

ar fi dat vreodata dovada de bun-simt fata de cititorul roman...

 

Dupa cum se constata... nu a fost cazul niciodata !

 

La multi kilometri frumosi !

Asadar...ramane cum am stabilit !

N-ai cu ciiine, ba ! Niiiste taaarani !

Edited by speedy.k
Link to post
Share on other sites
Se pare ca nu sunt suficienti daca s-au inchis deja 2 reviste. Numarul cititorilor e in scadere, se pare, nu e vorba numai de scaderea volumului din publicitate. Cu o singura revista pe piata poate creste pretul si mari numarul de articole si daca are cititori destui se poate sustine fara publicitate. Din 20 RON pe care ii dadeam inainte pe 3 reviste as da linistit 15 pe una dar buna. Dar sunt destui care ar face asta?

 

uite, sa incerc sa-ti explic asa: ai 2 persoane. Prima, este un adult de 35 de ani, iar a doua este un minor de 12 ani. In loc sa educi minorul de 12 ani si sa incerci sa-l ajuti sa creasca frumos si sa se dezvolte, tu vrei sa-i dai in cap? vad ca esti pornit impotriva revistelor romanesti. Poate ai motivele tale personale, vendete si asa mai departe. Nu asta e problema. Argumente ai si imi pari un tip inteligent. De ce nu vrei sa vezi adevarul? Piata moto este la inceput in Romania si cu atat mai mult presa moto. Contextul actual a dus la inchiderea a 2 din cele 3 mari si late reviste autohtone. Bune, proaste, cu traduceri, fara traduceri, pupincuristi, nepupincuristi, incet-incet dispare tot. Asta e calea? Sa inchidem tot si sa ne apucam de altceva? Bun! Inchidem... now what? Importam tot in masa? Lasa calitatea superioara a revistelor din strainatate. Te-ai intrebat vreodata cat castiga un redactor? Te-ai intrebat vreodata de parcurile de teste de la dealerii din Romania? Ai simtit vreodata nevoia sa te dai pe un circuit din Romania? Intelegi unde bat? Eu zic ca este de apreciat cand cineva incearca sa faca din (cuvant urat) bici si sa mai si pocneasca. Ca deocamdata nu e bici si e o cravasa mai mica, asta este alta situatie. Dar crede-ma pe cuvant Adrian: chiar NE CHINUIM. E greu, e foarte greu sa iei o motoreta dupa o lunga asteptare si sa ti se zica "pune benzina" sau "vezi ca nu ai asigurare" sau mai stiu eu ce... Avem lipsuri, asta e clar. Dar te rog, ajuta-ne constructiv nu te bucura la disparitia unor colegi, care la randul lor sunt motociclisti pasionati. Nu intru in polemici ale viitorului print vs. www si altele. Nu are rost. Acum print-urile inca se bucura de mare trecere, ce va fi peste 10 ani vom vedea... asta daca nu ne mananca 2012 pe toti. In final, te rog sa iei cele de mai sus ca o explicatie plastica (la ora 21:24 dupa o foarte lunga zi de munca). Daca vrei schimbari... stii adresa de mail :crack: Noi promitem sa-ti luam parerea in considerare.

 

 

Un pic off topic, cati motociclisti are Romania? Adica persoane cu cat. A in permisul de conducere. 10.000? 20.000? 30.000?

 

si urmatoarea intrebare cati din acesti motociclisti au fost educati sa se informeze :laugh:

 

Eu vreau o informare clara din partea UM in care sa ne spuna ei ca se inchid, de ce o fac, nehste cuvinte frumoase acolo de final si abia dupa o jelim

 

din pacate aceasta nu va veni...

 

 

Asta ar trebui sa se intample daca ex-actuala conducere germana

ar fi dat vreodata dovada de bun-simt fata de cititorul roman...

 

Dupa cum se constata... nu a fost cazul niciodata !

 

La multi kilometri frumosi !

 

la multi kilometri si tie si felicitari pentru munca depusa la UM, din partea unui coleg si in acelasi timp a unui fan.

Edited by Macintosh
Link to post
Share on other sites
uite, sa incerc sa-ti explic asa: ai 2 persoane. Prima, este un adult de 35 de ani, iar a doua este un minor de 12 ani. In loc sa educi minorul de 12 ani si sa incerci sa-l ajuti sa creasca frumos si sa se dezvolte, tu vrei sa-i dai in cap? vad ca esti pornit impotriva revistelor romanesti. Poate ai motivele tale personale, vendete si asa mai departe. Nu asta e problema. Argumente ai si imi pari un tip inteligent. De ce nu vrei sa vezi adevarul? Piata moto este la inceput in Romania si cu atat mai mult presa moto. Contextul actual a dus la inchiderea a 2 din cele 3 mari si late reviste autohtone. Bune, proaste, cu traduceri, fara traduceri, pupincuristi, nepupincuristi, incet-incet dispare tot. Asta e calea? Sa inchidem tot si sa ne apucam de altceva? Bun! Inchidem... now what? Importam tot in masa? Lasa calitatea superioara a revistelor din strainatate. Te-ai intrebat vreodata cat castiga un redactor? Te-ai intrebat vreodata de parcurile de teste de la dealerii din Romania? Ai simtit vreodata nevoia sa te dai pe un circuit din Romania? Intelegi unde bat? Eu zic ca este de apreciat cand cineva incearca sa faca din (cuvant urat) bici si sa mai si pocneasca. Ca deocamdata nu e bici si e o cravasa mai mica, asta este alta situatie. Dar crede-ma pe cuvant Adrian: chiar NE CHINUIM. E greu, e foarte greu sa iei o motoreta dupa o lunga asteptare si sa ti se zica "pune benzina" sau "vezi ca nu ai asigurare" sau mai stiu eu ce... Avem lipsuri, asta e clar. Dar te rog, ajuta-ne constructiv nu te bucura la disparitia unor colegi, care la randul lor sunt motociclisti pasionati. Nu intru in polemici ale viitorului print vs. www si altele. Nu are rost. Acum print-urile inca se bucura de mare trecere, ce va fi peste 10 ani vom vedea... asta daca nu ne mananca 2012 pe toti. In final, te rog sa iei cele de mai sus ca o explicatie plastica (la ora 21:24 dupa o foarte lunga zi de munca). Daca vrei schimbari... stii adresa de mail :laugh: Noi promitem sa-ti luam parerea in considerare.

 

:crack:

Link to post
Share on other sites
Guest corleone
Permite-mi sa ma exprim academic: sa mori tu ca e asa! :crack:

In alta ordine de idi, vorbesti prostii!

 

Pentru un academician te exprimi cam slab dar probabil ca acesta este nivelul in provincie.

 

Mesaj completat

intamplarea chiar a facut sa merg pe un motor pana la budapesta si inapoi, iar dupa, sa scriu un articol. e vorba de suzuki bandit de 650. l-am comparat si recomparat cu ce s-a scris in revistele de afara despre aceeasi motocicleta si nu mi-e rusine de ce am facut.

 

Daca nu ma insel este articolul in care te plangeai de greutatea sau marimea lantului antifurt, a fost ultima revista moto care am citit-o. M-am convins inca data ca este o revista slaba (inclusiv acel articol). Bine ca revista mi-o daduse un prieten si nu am dat nici un ban pe ea.

Edited by corleone
Link to post
Share on other sites
vad ca esti pornit impotriva revistelor romanesti. Poate ai motivele tale personale, vendete si asa mai departe. Nu asta e problema. ... De ce nu vrei sa vezi adevarul? ... Asta e calea? Sa inchidem tot si sa ne apucam de altceva?

Nu am nimic cu revistele romanesti, sunt dezamagit de calitate si de raportul calitate/pret. As vrea ceva mai bun si vad cat costa o revista straina (doar de 2-3 ori mai mult) si cat ofera in plus (de 10-20 de ori). Tu ce ai alege? Stii care e sentimentul dupa ce ai citit in 30 de minute o revista intreaga si nu ai retinut nimic din ce scria acolo pentru ca nu era nimic folositor? (datele tehnice si 5 poze ale modelului 2010 ale motocicletei X nu merita un articol, se pot gasi la producator)

 

Iar cand eram mic bunicii imi spuneau: decat sa faci ceva prost mai bine faci altceva. Nu sunt sigur ca la asa ceva se refereau, dar mi se pare plauzibil.

Lasa calitatea superioara a revistelor din strainatate. Te-ai intrebat vreodata cat castiga un redactor? Ai simtit vreodata nevoia sa te dai pe un circuit din Romania? Intelegi unde bat?

Da, m-am intrebat cat castiga un redactor si nu cred ca acolo e problema. Un om priceput castiga destul de usor un salariu decent (1000 EUR) in Romania, dar nu in orice domeniu. Daca vrei bani faci ceva care se plateste bine, daca ai o pasiune si in domeniul respectiv banii sunt putini - asta e viata. Rareori poti sa le ai pe toate. Iar salariul mic nu e o scuza pentru articolele de umplutura. Daca ma gandesc bine articolele nu sunt proaste, ci doar sunt de umplutura - continutul e subtire dar reusesc sa umple revista luna de luna. Iar un pic de informatie si o fac gogoasa umflata, nu e neaparat rau (imi plac gogosile) dar nu asta caut intr-o revista de specialitate, caut continut dens. Compendiu ar fi ideal, dar nu e cazul.

 

Ce treaba are circuitul cu revista? Sunt prea multe moto sportive oricum in reviste, mult mai multe decat ar fi normal pentru motociclete proiectate pentru circuit si folosite pe strada intr-o tara cu strazi proaste. Aici ma intreb cum educati pustiul de 12 ani ca R1 nu e motocicleta touring, nu e stradala si nu e o placere sa mergi cu ea prin Romania.

 

Daca vrei schimbari... stii adresa de mail :crack: Noi promitem sa-ti luam parerea in considerare.

Nu stiu adresa - de fapt nu stiu cine este "noi" in acea propozitie. Eu sunt un fost cititor, "noi" ar fi colectivul de redactie al unei reviste care se inchide? Cum ar putea sa mai ia in considerare pareri daca tot se inchide? Afterlife?

Link to post
Share on other sites
Nu am nimic cu revistele romanesti, sunt dezamagit de calitate si de raportul calitate/pret. As vrea ceva mai bun si vad cat costa o revista straina (doar de 2-3 ori mai mult) si cat ofera in plus (de 10-20 de ori). Tu ce ai alege? Stii care e sentimentul dupa ce ai citit in 30 de minute o revista intreaga si nu ai retinut nimic din ce scria acolo pentru ca nu era nimic folositor? (datele tehnice si 5 poze ale modelului 2010 ale motocicletei X nu merita un articol, se pot gasi la producator)

 

Spune-ne si noua, daca esti amabil, care sunt acele reviste straine net superioare, care iti ofera de 10-20 ori mai mult decat "nimicul" din revistele romanesti.

 

PS: de curiozitate, de ce ai flori la avatar? Esti gay? (asta ar explica multe)

 

Pentru un academician te exprimi cam slab dar probabil ca acesta este nivelul in provincie.

 

Stimate domn neprovincial. Da-ti-mi voie sa va amintesc ca afirmatia tampit de exagerata"Falimentul revistelor auto-moto era inevitabil, nu gasesti nimic interesant in aceste reviste ci doar articole platite de importatorii de mobre." nu va face cinste cu nimic mai mult decat impulsivitatea mea prosteasca (merita sa combati astfel de afirmatii?).

 

Unii din voi, aveti un stil de a exagera ...ceva de speriat. :crack:

Edited by paul_biker
Link to post
Share on other sites
Guest corleone
Spune-ne si noua, daca esti amabil, care sunt acele reviste straine net superioare, care iti ofera de 10-20 ori mai mult decat "nimicul" din revistele romanesti.

 

PS: de curiozitate, de ce ai flori la avatar? Esti gay? (asta ar explica multe)

 

 

 

Stimate domn neprovincial. Da-ti-mi voie sa va amintesc ca afirmatia tampit de exagerata"Falimentul revistelor auto-moto era inevitabil, nu gasesti nimic interesant in aceste reviste ci doar articole platite de importatorii de mobre." nu va face cinste cu nimic mai mult decat impulsivitatea mea prosteasca (merita sa combati astfel de afirmatii?).

 

Unii din voi, aveti un stil de a exagera ...ceva de speriat. :crack:

 

Stimabile, eu mi-am exprimat o opinie care vad ca este impartasita si de altii, deci exista sansa ca afirmatia mea "tampit de exagerata" sa aiba un sambure de adevar. Pana una alta m-am exprimat decent. Daca erai vreun destept ma ignorai sau imi combateai ideea cu argumente, tu nu ai facut nici una nici alta.

Link to post
Share on other sites
1. Nu am nimic cu revistele romanesti, sunt dezamagit de calitate si de raportul calitate/pret. As vrea ceva mai bun si vad cat costa o revista straina (doar de 2-3 ori mai mult) si cat ofera in plus (de 10-20 de ori). Tu ce ai alege? Stii care e sentimentul dupa ce ai citit in 30 de minute o revista intreaga si nu ai retinut nimic din ce scria acolo pentru ca nu era nimic folositor? (datele tehnice si 5 poze ale modelului 2010 ale motocicletei X nu merita un articol, se pot gasi la producator)

 

2. Iar cand eram mic bunicii imi spuneau: decat sa faci ceva prost mai bine faci altceva. Nu sunt sigur ca la asa ceva se refereau, dar mi se pare plauzibil.

 

3. Da, m-am intrebat cat castiga un redactor si nu cred ca acolo e problema. Un om priceput castiga destul de usor un salariu decent (1000 EUR) in Romania, dar nu in orice domeniu. Daca vrei bani faci ceva care se plateste bine, daca ai o pasiune si in domeniul respectiv banii sunt putini - asta e viata. Rareori poti sa le ai pe toate. Iar salariul mic nu e o scuza pentru articolele de umplutura. Daca ma gandesc bine articolele nu sunt proaste, ci doar sunt de umplutura - continutul e subtire dar reusesc sa umple revista luna de luna. Iar un pic de informatie si o fac gogoasa umflata, nu e neaparat rau (imi plac gogosile) dar nu asta caut intr-o revista de specialitate, caut continut dens. Compendiu ar fi ideal, dar nu e cazul.

 

4. Ce treaba are circuitul cu revista? Sunt prea multe moto sportive oricum in reviste, mult mai multe decat ar fi normal pentru motociclete proiectate pentru circuit si folosite pe strada intr-o tara cu strazi proaste. Aici ma intreb cum educati pustiul de 12 ani ca R1 nu e motocicleta touring, nu e stradala si nu e o placere sa mergi cu ea prin Romania.

 

 

5. Nu stiu adresa - de fapt nu stiu cine este "noi" in acea propozitie. Eu sunt un fost cititor, "noi" ar fi colectivul de redactie al unei reviste care se inchide? Cum ar putea sa mai ia in considerare pareri daca tot se inchide? Afterlife?

 

1. ca sa lamurim misterul: o revista moto nu se intretine din numarul de reviste vandute sau din PRETUL (care oricum nu prea este peste 5-10 euro) ci din RECLAMA platita. acum poate te-ai uitat si tu prin revistele straine pe care spui ca le citesti si ai remarcat numarul reclamelor. acum ia o revista din romania si fa o numaratoare a paginilor intregi de reclama. compara rezultatele. o alta idee de retinut ar fi: reclama este de 10-20 de ori mai scumpa la o revista dintr-o tara civilizata.

 

2. sunt sigur de asemenea ca bunicii tai ti-au explicat si cum este cu munca si cu lipsa banilor, asta daca nu cumva erau nababi, caz in care inclin sa cred ca nu te-ai mai fi plans de calitatea slaba a printurilor romanesti.

 

3. TOTUL se invarte in jurul bugetului! nu, nu este vorba de 1000 de euro pe luna. este vorba de considerabil mai putin. dar asta nu este principala problema, este doar una dintre ele. ma bucur sa aflu ca tu gasesti atat usor joburi bine platite, poate faci o fapta buna si postezi un tutorial pe forumul asta, cu siguranta vei avea mai multi cititori decat revistele pe care le blamezi (evident, cu singura conditie ca metodele tale sa functioneze:) )

 

4. incep sa cred ca vorbesti din filme. aparent nu ai mai pus mana pe o revista de la noi de multi, multi, multi ani :laugh: imi pare rau, dar asta e adevarul. te contrazici cu noi, dar argumentele tale sunt din amintiri.... ce treaba are circuitul cu revista? jesus...

 

5. nu de UM e vorba. dar las-o asa.

 

intr-un final as fi curios sa ne arati si noua cateva exemple clare de articole care sunt "substandard" :crack:

Edited by Macintosh
Link to post
Share on other sites
1. ca sa lamurim misterul: o revista moto nu se intretine din numarul de reviste vandute sau din PRETUL (care oricum nu prea este peste 5-10 euro) ci din RECLAMA platita. acum poate te-ai uitat si tu prin revistele straine pe care spui ca le citesti si ai remarcat numarul reclamelor. acum ia o revista din romania si fa o numaratoare a paginilor intregi de reclama. compara rezultatele. o alta idee de retinut ar fi: reclama este de 10-20 de ori mai scumpa la o revista dintr-o tara civilizata.

 

2. sunt sigur de asemenea ca bunicii tai ti-au explicat si cum este cu munca si cu lipsa banilor, asta daca nu cumva erau nababi, caz in care inclin sa cred ca nu te-ai mai fi plans de calitatea slaba a printurilor romanesti.

 

3. TOTUL se invarte in jurul bugetului! nu, nu este vorba de 1000 de euro pe luna. este vorba de considerabil mai putin. dar asta nu este principala problema, este doar una dintre ele. ma bucur sa aflu ca tu gasesti atat usor joburi bine platite, poate faci o fapta buna si postezi un tutorial pe forumul asta, cu siguranta vei avea mai multi cititori decat revistele pe care le blamezi (evident, cu singura conditie ca metodele tale sa functioneze:) )

 

4. incep sa cred ca vorbesti din filme. aparent nu ai mai pus mana pe o revista de la noi de multi, multi, multi ani :laugh: imi pare rau, dar asta e adevarul. te contrazici cu noi, dar argumentele tale sunt din amintiri.... ce treaba are circuitul cu revista? jesus...

 

5. nu de UM e vorba. dar las-o asa.

 

intr-un final as fi curios sa ne arati si noua cateva exemple clare de articole care sunt "substandard" :crack:

1. O revista se intretine din ce poate. Daca nu ai reclame suficiente creste pretul de vanzare, daca ai destule reclame o sa o distribui gratuit? Care e scopul comercial al unei reviste, sa cheltui cat mai eficient banii de promovare al sponsorilor?

2,3. Dupa cum am spus, daca vrei bani si in jurmalism nu sunt bani multi faci altceva. Poti sa alegi, ori banii ori sa faci ceea ce iti place, daca nu le poti avea pe amandoua nu are rost sa te plangi.

 

Reteta pentru salariu decent e simpla: vezi in ce domeniu se plateste bine, ce ti-ar place si vezi combinatia cea mai buna. Mai departe vezi ce facultate ar fi cea mai potrivita. Faci facultatea si inveti de rupi, mai mult decat ti se preda in facultate. Faci 1-2 internshipuri in cursul facultatii, eventual un work & travel (conteaza la angajare la firmele mari). Daca vrei sa te distrezi in facultate ai ratat startul. Apoi aplici la cele 3-4 firme identificate la primul pas.

 

Din experienta, merge. Din 2005 in 2009 m-am ocupat de recrutari la o companie mare pentru departamentul la care lucram. Am angajat in perioada asta cateva zeci de oameni, salariul de start cam 1000 EUR net. In perioada respectiva compania la care lucram nu era nici pe departe un angajator de top, nici dupa numarul de oameni angajat, nici dupa salariu, nici dupa beneficii, deci nu e o exceptie. Piata muncii o stiu pentru ca anual exista o calibrare la care participa cam 20-30 de firme mari (cele mai cunoscute din RO cu management profesionist) si primeam rezultatele referitoare la salarii, previziuni privind modificarile (+/-) si angajarile. In fiecare an erau cateva de joburi de genul celor de care vorbesc. Mult sub numarul absolventilor de facultate, dar din interviuri iti pot confirma ca 90% din absolventi nu valoreaza nici hartia pe care e tiparita diploma, mai ales in domeniul afacerilor (cam tot ce inseamna ASE si unele facultati de profil similar).

 

4. Da, nu am pus mana pe o revista de vreo 2 ani. Nici nu am pretins altceva. Care e legatura cu circuitul?

 

Orice articol e substandard daca la sfarsit nu ramai cu ceva de retinut din el. Altfel e doar umplutura.

Link to post
Share on other sites

@ corleone.

 

Te rog sa imi punctezi de ce articolul cu Suzuki Bandat e slab. DPDV logic nu are cum sa fie slab pentru ca:

 

- motocicleta a fost supusa unui test - nu mai calculez acum cati km sunt pana in Budapesta si inapoi - in toate conditiile atmosferice, asfalt si macadam. Putea fi scris si de un program de calculator si tot se prezenta o informatie interesanta.

 

- eu am adaugat o latura entertaining, pentru a-l face mai usor de citit - faza cu bataia cu cei care au aruncat cu pietre de pe marginea drumului, plus cea cu lantul. Este o mistificare sa spui ca m-am plans ca era prea greu. Era un element de detaliu folosit intr-o structura mai mult sau mai putin literara. Dar daca tu asta ai inteles din articol (6000 semne) ca lantul era prea greu sau prea mare (aprox. 200 de semne), ce sa spun: Q.E.D!

 

Era si o informatie practica, menita se dezvaluie o situatie practica de motociclis sa zicem asa. Lantul a fost pus pe manerele pasagerului, invelit intr/o plasa si o manusa si tot a reusit sa o zgarie, ceea ce nu s-a intamplat cu BMW F800S si KTM690 Supermot R, alte motociclete pe care le-am testat in real life, si despe care probabil am scris niste articole slabe....

 

- articolul este echilibrat cu informatie practica, cum se piloteaza, care e nivelul de confort, ce feeling iti da motocicleta, ce modificari au fost facut ultimului model dpdv m-am obosit chiar sa fac niste poze in diverse locuri de pe drum, pentru a se vedea ca nu m-am dat prin poliithenca cu ea.

 

Cred insa ca se arunca cu pietre de pe marginea drumului. In plus, sa faci pe cineva "provincial" mi se pare neprincipial.

Inchei discutia aici, nu sunt adeptul certurilor pe net, cred ca mi-am demonstrat profesionalismul raspunzand decent unor critici nefondate. Ar trebui ca multi sa isi revizuiasca atitudinea, caci tare imi evoca ce spun unii pe aici universul "camasilor verzi" cu heirupismul si fundamentalismul caracteristic. Sa nu mai vorbesc ca parca am intrat si pe un blog a dnlui Adrian si sincer nu as fi prea entuziasmat sa-i citesc articolele intr-o revista.

 

Eu cred ca aceasta atentie pe care absolut fiecare din redactorii moto "ramasi in activitate" o acorda fiecarei critici, demonstreaza o supraimplicare in munca pe care o facem. Acum am sa dau curs invitatiei prietenei mele de a merge la masa, deja ma asteapta de 30 min. Un weekend placut tuturor!

Mesaj completat

pt Adrian. ma scuzati, dar daca sunteti unul din corporatistii care fac recrutari, in baza unei facultati de psihologie cu spalarea ei la creier "cosmopolitan meets elle", la costum negru, cu mina serioasa pe fata, spunand candidatilor chestii gen "vinde-mi pixul acesta acum", intrebandu-i "ce marca port la ceas", chiar m-am lamurit, va salut, toate cele bune :crack:

 

e clar ca ati fost obisnuit cu o pozitie de putere, dar vedeti ca unii dintre cei mai cei, aflati in pozitii de putere sunt si cei mai degajati. daca aveti blogul cu klx-ul imi cer scuze, sper ca am facut o confuzie deoarece acolo se plangea un tip ca trebuie sa isi repare motorul, ceea ce evident nu e cazul Dvs.

Link to post
Share on other sites
Guest corleone

@ corleone.

 

Te rog sa imi punctezi de ce articolul cu Suzuki Bandat e slab. DPDV logic nu are cum sa fie slab pentru ca:

 

- motocicleta a fost supusa unui test - nu mai calculez acum cati km sunt pana in Budapesta si inapoi - in toate conditiile atmosferice, asfalt si macadam. Putea fi scris si de un program de calculator si tot se prezenta o informatie interesanta.

 

- eu am adaugat o latura entertaining, pentru a-l face mai usor de citit - faza cu bataia cu cei care au aruncat cu pietre de pe marginea drumului, plus cea cu lantul. Este o mistificare sa spui ca m-am plans ca era prea greu. Era un element de detaliu folosit intr-o structura mai mult sau mai putin literara. Dar daca tu asta ai inteles din articol (6000 semne) ca lantul era prea greu sau prea mare (aprox. 200 de semne), ce sa spun: Q.E.D!

 

Era si o informatie practica, menita se dezvaluie o situatie practica de motociclis sa zicem asa. Lantul a fost pus pe manerele pasagerului, invelit intr/o plasa si o manusa si tot a reusit sa o zgarie, ceea ce nu s-a intamplat cu BMW F800S si KTM690 Supermot R, alte motociclete pe care le-am testat in real life, si despe care probabil am scris niste articole slabe....

 

- articolul este echilibrat cu informatie practica, cum se piloteaza, care e nivelul de confort, ce feeling iti da motocicleta, ce modificari au fost facut ultimului model dpdv m-am obosit chiar sa fac niste poze in diverse locuri de pe drum, pentru a se vedea ca nu m-am dat prin poliithenca cu ea.

 

Am citit reviste auto-moto inca de eram copil adica am mai bine de 20 de ani de "lectura" in domeniu. Tatal meu a fost mecanic auto si totodata pasionat de automobilism si cumpara toate revistele si "almanahele", mai am si acum cateva de pe vremea lui Ceasca. Cu alte cuvinte am destula experienta pentru a exprima o opinie. In afara de asta am foarte multi ani de practica in domeniul auto-moto (reparatii). Este foarte posibil sa am o opinie gresita si sa nu stiu sa apreciez dar totodata am libertatea sa-mi exprim opinia, fie ea si gresita.

Inca ceva, o critica valoreaza mai mult decat o mie de laude.

 

Cred insa ca se arunca cu pietre de pe marginea drumului. In plus, sa faci pe cineva "provincial" mi se pare neprincipial.

 

Bineinteles ca nu e principial dar mi-a facut placere. :crack:

 

PS: Daca as avea articolul cu Bandit-ul probabil ca as puncta ce nu mi-a placut. Sfat, incercati sa nu mai adoptati stilul Jeremy Clarkson pentru ca nu va prinde, nici pe voi si nici pe cei de la TopGear Romania.

Edited by corleone
Link to post
Share on other sites
pt Adrian. ma scuzati, dar daca sunteti unul din corporatistii care fac recrutari, in baza unei facultati de psihologie cu spalarea ei la creier "cosmopolitan meets elle", la costum negru, cu mina serioasa pe fata, spunand candidatilor chestii gen "vinde-mi pixul acesta acum", intrebandu-i "ce marca port la ceas", chiar m-am lamurit, va salut, toate cele bune :crack:

 

e clar ca ati fost obisnuit cu o pozitie de putere, dar vedeti ca unii dintre cei mai cei, aflati in pozitii de putere sunt si cei mai degajati. daca aveti blogul cu klx-ul imi cer scuze, sper ca am facut o confuzie deoarece acolo se plangea un tip ca trebuie sa isi repare motorul, ceea ce evident nu e cazul Dvs.

Nu e nevoie sa fii ironic si sa folosesti persoana a doua plural, nimeni altcineva nu o face. Cred ca ai o impresie preconceputa despre corporatii si corporatisti, de aceea pui automat o eticheta. Nu am purtat costum la birou de 5 ani si nu din cauza ca l-ar sifona genunchierele, nici macar departamentul de vanzari nu are un asemenea text "vinde-mi pixul asta acum", nu sunt psiholog si nu stiu pe nimeni care sa spele creiere. Probabil exista asemenea corporatii (nu iese fum fara foc) dar nu sunt regula, ci poate exceptia.

 

O corporatie nu e altceva decat o companie care are macar cateva sute de angajati si are niste principii clare pentru angajari (nu dupa culoarea ochilor, lungimea fustei sau la ce e sub), promovari (evaluari clare si transparente periodice), salarii (oamenii pe posturi similare sau cu raspundere similara castiga similar), cariera (cine vrea o promovare vorbeste cu managementul din timp si intra intr-un program de pregatire pentru asa ceva, cine e multumit cu postul curent o poate spune si il pastreaza cat are chef) si traininguri periodice ca sa nu iesi la pensie stiind ce ai invatat la scoala sau la facultate cu 30 de ani in urma. Nimic altceva, e doar o companie organizata si nu un business de familie unde varul Costica e director administrativ dar nu stie sa numere peste 10 fara sa se descalte si Geta secretara are salariu mare pentru ce face sefului pe sub birou. Ti se pare chiar atat de rau?

Mesaj completat

PS. Ce blog cu KXL? Sigur nu e al meu, dar poate e ceva interesant pe-acolo.

Mesaj completat

 

Pentru ca tot s-a discutat despre calitatea articolelor, un exemplu proaspat din numarul inaugural al unei reviste. E numar inaugural, facut cu grija si rasverificat ca sa nu se faca de rusine. Am luat initial in vizor doar primele doua fraze care ajung la 100 de cuvinte in care autorul isi lauda cunostintele academice (e academician???) si face nu mai putin de 3 greseli evidente. Btw, exista vreo lectie la facultatea de jurnalist care spune ca pentru o exprimare cat mai clara si mai accesibila propozitiile e recomandat sa nu fie prea lungi?) Pentru cine nu e academician, prima propozitie din prima fraza nu are subiect sau predicat, lipseste o virgula in a doua si "o mare parte cunostintele" are ceva gresit, depinde ce a vrut sa spuna autorul.

post-7203-1267933041_thumb.png

 

Am incercat sa citesc si articolul, subiectul nu ma intereseaza (de ce un numar de cluburi cu un numar diferit de membri au voturi egale in alegerea conducerii federatiei? cluburile reprezinta membrii, votul unor membri e mai egal decat al altora?) si dupa doar cateva randuri am dat de o combinatie care m-a lasat in ceata si total debusolat. Combinatia aia cu "daca bine am inteles virgula imi cer virgula scuze eu am fost ultima data la alegeri" e impotriva limbii romane chiar si pentru un muritor de rand, pentru vastele cunostinte academice este ... un test sa vada daca ne prindem?

post-7203-1267934148_thumb.png

Nu stiu cine e autorul, nu il cunosc si nu am nimic cu el, dar halul ala de exprimare si jurnalismul nu au nimic in comun. Asta nu e nici macar jurmalism de liceu, e de scoala generala sau de cioban la oi, la alegere. Cum Becali a ajuns parlamentar poate si alti oieri mai putin celebri au simtit chemarea literelor si s-au apucat de jurnalism, ca se poate: cititorul nu conteaza, ci doar banii sponsorului. Iar sponsorul deseori e la fel de "profesionist" si nu se prinde. Ca asa e in tenis.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...