megrez magic Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 Am vrut sa cumpar o baterie pentru ij din bazar, 12V, 9Am, dar trebuie completata cu lichid (acid si apa distilata) si formatata la un redresor. Meseriasul din bazar nu a stiut sa-mi dea detalii. Aveti ceva idee cum se face...proportia de acid/apa distilata??? cum se face formatarea (cat timp, incarcata, lasata la descarcat si incarcata iar? in ce parametri(tensiune,amperaj)???) ...va multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 pai la inceput iei doar acidul, se gaseste gata distilat(zic eu ca e mai simplu, daca nu cumperi si un densimetru si te joci cu el da' nu m-a pasionat chestia asta niciodata), fara apa distilata si umpli bateria (tre' sa aiba un semn de maxim) pana se scufunda elementii in acid! dupa aia o pui la incarcat pt. 9 ore la un amper max sau 18 ore pt. 500 mA(poti folosi si un transformator obisnuit de 12 v, scrie pe el cat scoate)! oricum ideea e da nu depasesti 10% din puterea maxima a bateriei pe ora! dupa ce s-a incarcat o descarci cu un/mai multe becuri pana da sa moara da' nu de tot, sa mai stea aprins/e becul/rile putin, sa inroseasca filamentu' acolo si iar o incarci! et voila! baterie incarcata! cu apa distilata doar completezi nivelul electrolitului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 tare io nu stiam chestiile astea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
revo Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 eu am cumparat o bat noua 12v-4 a pt scuter.Acidul era ambalat separat in niste capsule de plastic care corespundeau fiecarui compartiment al acumulatorului.Le-am desigilat,le-am turnat in acumulator ,am acoperit cu capacul de plastic pe care scrie ca nu se mai umbla(acumulatorul este fara intretinere).Mai trebuia formatat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 ce ai cumparat tu e baterie fara intretinere, iar acidul ala se face ca un fel de gel in interior, dupa ce o lasi sa "fiarba" si o montezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 26, 2006 Share Postat Februarie 26, 2006 Exista cel putin 2 tipuri de baterii fara acid: neformatate si incarcat-uscate; cele neformatate se formateaza cam cum a spus stresu dar cele incarcat uscate sunt formatate, trebuie doar turnat electrolitul in ele ( costa cam 30.000 l si un l ajunge pt mai multe baterii moto), asteptat 1-2 ore si gata, bateria e buna de folosit. Din cate stiu eu baterii neformatate nu prea se vand, alea din bazar aduse de la rusi sunt incarcat uscate. Am luat si eu una deasta de 6V am turnat acid in ea am asteptat 1 ora si avea deja 6v si ceva; totusi ca sa fiu eu sigur am mai pus-o la incarcat vreo 2 ore da nu prea sugea curent ( era deja incarcata) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 io nu stiam de alea incarcat-uscate! na ca am mai invatat si io ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 pai la inceput iei doar acidul Se cheama electrolit pentru acumulatori auto. Nu cumva sa te duci sa cumperi acid de la chimicale ca cine stie peste ce concentratii dai si faci belele. Si din pacate, desi bateriile uscate sunt incarcate, de cele mai multe ori nu sunt formatate. Aia la fabrica merg pe principiul ca oricum o pui pe masina/motor si se formateaza acolo. Deci daca nu ai de gand sa mergi macar 100 km dupa ce o pui pe motor, este bine sa o formatezi mai intai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 di nce am vandut eu, cele uscat-incarcate, am mers brici. le-am pus electrolitul, lasate apoi o ora si jumatate, cum recomanda producatorul, si nu au facut mutre fite si probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigggy Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 SI EU AM CUMPARAT DE LA LOUIS BATERIE "SAITO" USCATA, PARTIAL INCARCATA SI ELECTROLITUL SEPARAT DAR SE RECOMANDA(ASA SCRIA IN HARTZOAGA EI) DUPA CE PUI ELECTROLITUL SA O LASI VRO 2 ORE LA INCARCAT ORI DIRECT PE MOTOR SI SA FACI UN DRUM MAI LUNG. EU AM LASA TO VRO 3 ORE LA INCARCAT SI VAD CA MERGE FAIN. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) Am fost nevoit sa imi cumpar acumulator nou la motocicleta , mi-am luat Victor la repezeala , fara sa fi intrebat pe cineva , acum constat ca nici o luna nu are si imi face probleme , adica s-a cam dus. A m mai discutat cu un prieten si el tot Victor are ,numai ca i-au scnhimbat-o dupa cateva luni, aceeasi problema ! Voi ce parere aveti ??? Editat Septembrie 29, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Mi-am luat Victor pentru masina(din greseala,cu gandul la Tudor),acum trei ani si nu am nici o problema cu ea. Iar intr-un test din una dintre revistele noastre moto,Victor era cotata foarte bine la anumiti parametri,comparativ cu alte marci mai scumpe. Concluzia:ori eu si revista am nimerit baterii bune,ori voi ati nimerit baterii proaste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 niste bucati de plumb in acid sulfuric oare e high-tech? eu am luat motoru' cu o baterie no-name JMT. dracu' stie cit o fi fost folosita inainte. mi-am batut joc de ea, am descarcat-o cu alarna de vreo 2-3 ori. am lasat-o-n frig (chiar sub 0 grade) 3 luni de zile dupa care a reusit sa porneasca motoru' (care in aceste 3 luni a fost lasat nepornit, a trebuit sa dau la demaror cam 30 de secunde s-o ia din loc). acum am o yuasa (nu ca aia JMT s-ar fi dus, poveste lunga). guess what? merge la fel (de bine). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Si eu am avut victor pe vechiul motor si a fost f buna, daca nu ma insel acea baterie e tot pe motorul ala si are deja vreo 3 ani. Pe motoru actual am avut un noname chinezesc un pic subdimensionat la capacitate ( 9Ah in loc de 11Ah cat ar fi trebuit) si a tinut un pic peste 2 ani cand a inceput sa faca figuri de genul ca nu mai pornea daca lasam motocicleta nefolosita in jur de o saptamana. Acum mi-am luat o baterie Ursus (facuta prin spania din ce scria pe cutie ), inca nu stiu cat de buna e ca o am de vreo 2 luni. Am ales-o dupa criteriul cel mai bun pret, nici nu mai auzisem de marca asta vreodata. Ca marci de renume pt acumulatori ar fi : Varta si Yuasa printre cele mai cunoscute dar costa dublu si nu cred ca tin chiar de 2 ori mai mult decat una "normala". Foarte multumit am fost si de Caranda, am avut una pe o dacie care a tinut 5 ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 am un saito de un an si nitel, merge bine, iarna trecuta motoreta a stat doar afara - a pornit dupa 2 sapt de ger. folosesc moto zilnic la drumuri scurte si in we la drumuri f lungi. Nu pare foarte potenta dar nici nu moare. mobra mea e pe injectie si pleaca cu farul aprins, pompa de injectie alimentata, etc pana sa apas pe buton sta 5 - 10 s sa booteze. sa nu uit- monocilindru, deci are neevoile ele la pornire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Conteaza si marca la o baterie (auto sau moto)dar mai mult conteaza cat de "proaspata"este,daca ai "norocul"sa iei una stata vreo 1 an prin depozit posibil sa ai probleme !! Fabricantii de baterii stiu ca dau un termen de 6 luni pt.pastrare in stadiul "incarcat-uscat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 pfuu, eu o am de vreo luna si ceva si acum are 12.68 V cand pun contactul cu farul stins, cand actionez demarorul, tensiunea scade pana la 10 V, iar daca pur si simplu aprind farul fara sa actionez demarorul , de la 12,68 V tensiunea scade asemenea pana la 11 V abia a mai pornit , cu farul stins . De incarcat incarca , urca si pana la 14.30 V, e oare o baterie proasta ?? sa am eu norocul asta ? A mai avut cineva probleme cu acumulatorii Victor ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 Daca esti sigur ca incarcarea e ok dute cu ea la garantie, ar trebui sa ti-o schimbe, dar numai daca ai facut verificarea de incarcare la un service cu care au ei contract si intr-un anumit termen de la data achizitiei. Eu cand am luat baterie Victor, mi-a adus-o un curier de al lor de la brasov parca si mi-a zis ca pt garantie trebuie sa ma duc la atelierul de pe Apolo colt cu Dorobanti. Nici nu mai tin minte daca m-am dus sau nu dar nici nu am avut probleme cu ea. La atelierul ala au si un aparat de diagnosticat baterii , asta in cazul in care nu mai e valabila garantia dar vrei totusi sa fii sigur daca e bateria de vina sau nu. Masurarea incarcarii la motociclete poate fi inselatoare pt ca in multe cazuri releul inainte sa moara de tot are perioade cand incarca ( mai ales cand e rece) si perioade cand nu mai incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 a mea la cumparare a avut ursus pe ea. no name italian. a rezistat la multe abuzuri. acum am yuasa. umbla vorba in targ ca cica ar fi miez calitate / pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
efemer6666ro Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 A-ti incercat EXIDE? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 si eu tot Yuasa am pus pe a mea, de 12 Ah si nu ma plang chiar deloc. O sa vad in timp cum se prezinta dar nu cred sa fie probleme atat timp cat partea electrica e OK pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 nici nu stiu ce sa fac cu ea cred ca am sa merg pana la ei . Am fost la ei cand am cumparat-o , si stiu ca mi-au mai adaugat acid in plus fata de ceea ce primisem in flacoanele alea, spuneau ei ca nu ii suficient cat am acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdvd Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 A-ti incercat EXIDE? Am eu EXIDE. Si-a facut treaba cum trebuie si nu da semne de oboseala(o am de 2 ani). Dar.. cum a zis si altcineva mai sus: niste placi de plumb in acid.. ce mare smecherie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibipop Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 intr-adevar, sunt niste placi de plumb poros in solutie de acid sulfuric cu greutatea specifica de 1,28 g/cm cub. Dar ce conteaza mai mult este pasta care este presata in placile astea de plumb. Fara pasta aceea, acumulatorul este doar la o zecea din capacitatea normala. Pasta asta cade de pe placi la socuri mecanice, la supraincarcare (cand fierbe bateria). De asta isi pierde acumulatorul capacitatea in timp, fiindca pasta aceea cade de pe placi si se acumuleaza pe fundul elementului. Normal, asta se intampla in 2-3 de ani de folosire normala. In caz de abuz, poti distruge bateria si intr-o luna, daca iti supraincarca releul de incarcare, cazul unui coleg de mai sus, cand trebuiau sa mai adauge acid in baterie. Parerea mea: orice baterie va tine 1-2 ani, pe orice motor, cu conditia sa fie pt motorul respectiv (amperaj), si incarcarea de 14,0-14,4 volti. Vara 14 volti, iarna 14,4 volti. Dat fiind ca bateriile acestea functioneaza in conditii grele, nu te poti astepta la mai mult de la ele. Recomand sa luati baterii mai ieftine. Alea scumpe nu se justifica nici la pret, nici la calitate, nici la durata de functionare. De exemplu din pretul unei baterii Varta poti lua doua mai slabe, care tin mai mult decat o Varta. Daca vrei o baterie beton, Exide cu celula spiralica e solutia. Nu are acid, este cu gel, are capacitate enorma de pornire, si rezista vreo 3-4 ani. Pretul e cam de 6-7 ori decat al unei baterii normale, si e bun pt motociclistii care circula mult iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin26 Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 Salutare! Ca tot e topic de baterii: am cumparat motocicleta cu obaterie Thunder (asa cred ca se scrie) pe gel si pana ieri seara n-a avut probleme. Am vrut sa ies in oras..am pornit motorul sa-l incalzesc..a mers vreo 30 de secunde cam balbait...si apoi s-a oprit. de pornit a pornit la sfert. Am incercat sa o pornesc iar...dar in loc sa porneasca ..se aude un pacanit in zona bateriei cand apas butonul de pornire. Am vb cu cineva si mi-a zis ca e bateria. Are rost sa ma chinui s-o mai incarc poate poate ma mai tine pana la sf sezonului? Parca n-as da acuma 3 mil ca sa mai merg 2 saptamani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.