Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

ampermetru de pe el nu are nimic de a face cu realitatea. Cand scrie ca incarca cu 4 dabia incarca cu 2 in realitate. Pe modulul low incarca cam cu 0,8 A, iar pe masura ce creste voltaju in baterie scade si curentu care tinde spre 0. Singura problema e ca nu e foarte inteligent, iar cand ajunge la 0 si pui voltmetru vezi cum creste voltaju chiar pana la 15V si se incalzeste bateria. Daca il folosesti pe high pe baterie de masina si ai capacele deschise la baterie incarcata vezi efectiv cum fierbe electrolitu.

 

Teoria zice ca incarcarea la acumulatori se face cu a 10 parte din cat scrie pe ea. Deci teoretic la cei 6 Ah ai tai ar trebui sa incarci cu 0,6. Personal am incarcat baterie de 8Ah cu incarcatoru asta si am masurat 0,8 A pe incarcare, deci nu mi-am facut probleme. Sunt convins totusi ca pe motor acumulatoru se incarca cu mult mai mult decat a zecea parte din capacitate :) deci raspunsu e, incarca linistit si ori verifici cu un voltmetru cand e incarcat la maxim, ori decuplezi cand a ajuns la 0.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iati un redresor inteligent, eventual cauta la LIdl cand baga la oferta asta Bosh e de pe vremea bunicii, de exemplu si redresorul de la Lidl baga 0,8 A dar taie incarcarea peste 14,2V, dupa care intra-n regim de intretinere, nu ai sanse sa fierbi bateria.

 

 

Teoria zice ca incarcarea la acumulatori se face cu a 10 parte din cat scrie pe ea. Deci teoretic la cei 6 Ah ai tai ar trebui sa incarci cu 0,6. Personal am incarcat baterie de 8Ah cu incarcatoru asta si am masurat 0,8 A pe incarcare, deci nu mi-am facut probleme. Sunt convins totusi ca pe motor acumulatoru se incarca cu mult mai mult decat a zecea parte din capacitate :) deci raspunsu e, incarca linistit si ori verifici cu un voltmetru cand e incarcat la maxim, ori decuplezi cand a ajuns la 0.

Dar pe motor nu-i permite sa se duca-n 15v, nu fierbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Exact cu spune in instructiuni incarcarcatorul este echipat cu un ampermetru care are o valoare maxima de 12 A pentru un acumulator total descarcat, teoretic pentru valoarea de 10% din capacitatea unui acumulator, deci se poate utiliza pentru un acumulator auto de 120 Ah. Spun teoretic, practic se intampla altceva.... Curentul de incarcare in cazul acestui incarcator scade pe masura ce acumulatorul se incarca, iar tensiunea la borne creste, in final ramane stabila, semn ca incarcarea este finalizata. Pe motor tensiunea la borne acumulatorului este in jurul valorii de 14, 5 V, stabilizata de catre RRT, 15 V este la limita superioara, nu este indicat mai ales in cazul acumulatorilor fara intretinere/AGM. Cum spuneam mai sus, in practica fenomenul este altul, chiar producatorul indica un curent de incarcare de 8 A, nu va ajunge la 10% din capacitate, chiar daca ai un acumulator de 112 Ah, cum prezinta pentru valoarea maxima. Si ca sa fiu mai explicit, in cele 6 foto demonstatie practica personala, se poate vedea evolutia curentului de incarcare si a tensiunii la borne pentru un acumulator auto(64Ah), descarcat sub limita de avarie !! Teoretic ar fi trebuit sa absoarba 6,4 A ( 10% din capacitate), dar nu depaseste 4,19 A in prima etapa, dupa aceea curentul scade si tensiunea creste, pe masura ce acumulatorul se incarca. Poti utiliza incarcatorul pe valoarea low, acumulatorul se va incarca cu o valoare de cel mult 10% din capacitate. Monteaza un voltmetru la bornele acumulatorului, cand tensiunea ramane constanta pentru un interval de 2 ore, incarcare este finalizata la AGM. Daca ai un acumulatoru cu intretinere, se desfac capacele si cand se observa bule in electrolit, se stopeaza incarcarea.

 

 

 

post-74268-0-63599100-1428600424_thumb.jpg

post-74268-0-32577500-1428600433_thumb.jpg

post-74268-0-60790100-1428600438_thumb.jpg

post-74268-0-71270600-1428600447_thumb.jpg

post-74268-0-99261500-1428600452_thumb.jpg

post-74268-0-78894600-1428600458_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becule, ti-ai cumparat redresor inaintea motocicletei...hai vorbesti serios, sau tu esti ca taranul gospodar, isi face vara sanie..Ne descarci o foto cu redresorul si mutra ta aia palida langa el....

lol, ce trolaj ieftin a la targoviste.....

 

dau lectii de trolling , strange-ti cateva salarii si vb

 

pana atunci vezi ca ti se strange materialul de statuie, ai face bine totusi sa nu mai mananci din el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol, ce trolaj ieftin a la targoviste.....

 

dau lectii de trolling , strange-ti cateva salarii si vb

 

pana atunci vezi ca ti se strange materialul de statuie, ai face bine totusi sa nu mai mananci din el

Uite ca si recunosti ca aici esti pe primul loc, la capitolul moto esti ,, apa de ploaie,,...hai, nu vrei sa-ti pui mutra, ce faci..conduci pe Internet motociclete...te-ai bagat la grupa pregatitoare cu jocuri moto. Hai Becule, curaj pune o foto cu tine si motocicleta...demonstraza cu nu esti numai trolici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca si recunosti ca aici esti pe primul loc, la capitolul moto esti ,, apa de ploaie,,...hai, nu vrei sa-ti pui mutra, ce faci..conduci pe Internet motociclete...te-ai bagat la grupa pregatitoare cu jocuri moto. Hai Becule, curaj pune o foto cu tine si motocicleta...demonstraza cu nu esti numai trolici...

daca ti-ai da seama cat de penibil esti n-ai mai intra pe forumul asta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ti-ai da seama cat de penibil esti n-ai mai intra pe forumul asta....

Vezi ca in final un ratat de 2 lei, ti-am spus-o mai de mult, te agati de unul si de altul pe forum.................eu cand intru, am si rezultate pentru oamenii seriosi si cu bunul simt, useri care stiu ce vor, tot respectul pentru ei! .....cu cei de genul trolici ca TINE, am o alta masura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

mi-am comandat deja un redresor de pe Louis: ProCharger, sper sa fie in regula, in orice caz sunt convins ca o sa faca o treaba mai buna decat cel ce il am acum.

 

Battmax-ul l-am achizitionat acum multi ani, intr-adevar, din Praktiker, asa pe fuga.. murise bateria la motorul ce il aveam atunci si aveam nevoie de un redresor. L-am luat fara sa ma documentez prea mult. Intre timp am schimbat deja cateva baterii, asa ca vreau sa identific problema pentru care un acumulator nu ma tine mai mult de 1-2 ani (desi am avut grija sa nu fie descarcate din cauza alarmei, iar pe timp de iarna le-am luat in casa si le-am incarcat la fiecare 2 sapt), cred ca si redresorul are partea lui de vina. Am verificat incarcarea la motocicleta de mai multe ori pe an si este in regula.

 

Ca fapt divers, pot spune ca Varta a fost cea mai proasta baterie ce am avut-o pana in acest moment, insa sunt surprins de o pocnitoare de VoltOn iYTX7L-BS ce o am de la inceputul lui 2013 si, desi am incarcat-o numai cu redresorul Bosch, ce se pare ca nu e prea recomandat, are deja 2 ani de utilizare si inca mai tine, dar da semne de oboseala :)


» Post actualizat in 10 Apr 2015 07:02


Iati un redresor inteligent, eventual cauta la LIdl cand baga la oferta asta Bosh e de pe vremea bunicii

 

Am luat in considerare si modelul comercializat de Lidl, insa, sincer, nu exista magazin in Romania care ma dispera mai tare decat Lidl si nu am chef sa alerg dupa "ofertele" lor. Mai exact aduc 2-3 bucati in magazin, se inghesuie romanii de la ora 7 sa prinda si ei ceva, iar fraierii se tot plimba prin oras de la un magazin la altul in speranta ca au noroc si poate inca mai e disponibil produsul pe undeva. Nu mersi!

 

In plus, feedback-ul ce l-am gasit pe net legat de redresorul acela Ultimate Speed nu e fantastic, la noi insa toata lumea e multumita, probabil datorita pretului mic.

 

PS. desi e vechi Bosch-ul e in stare foarte buna si isi face treaba, il voi tine pt bateria auto ;)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am luat o baterie Yuasa 12v 16Ah de pe net dar goala,fara lichid in ea,nu,nu e pe gel a venit cu electrolit separat in sticla.

Acum eu ce fac cu ea,torn lichidul in ea pun bateria pe mobra si dau cheie sau trebuie sa o "formatez" ca n-as vrea sa o stric de noua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu scrie in instructiunile din cutie?

Scoti dopurile de sus si dopul din lateral, unde vine furtunul, pui acidul in mod egal in fiecare compartiment si o lasi asa 45-60 min. Daca ai aparat de masura, masori tesiunea la borne. Dupa aia ori o pui pe redresor (asa zice lumea), ori pe mobra. evident, dupa ce i-ai pus dopurile la loc, iar la montajul pe mobra si furtunul din lateral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am mai scris pe la pagina 75, un caz la fel ca al tau..repet mai jos:

Bottle Supplied( BS), acumulatorul vine uscat din fabrica dar impreuna cu electrolitul in cele 6 bidonase care vor umple cei 6 elementi pentru activarea acumulatorului, recomand aceasta varianta, participi tu la activarea produsului( in instructiuni se spune cu procedezi cu bidonasele pline cu electrolit, este simplu, dar putina atentie)

 

Important!! Dupa ce ai golit total bidonasele in acumulator, FIXEZI/PRESEZI banda de etansare PVC (este chiar banda care a etansat bidonasele cu electrolit !!)peste elementi cu mana si foarte bine/apasat, practic ai sigilat acumulatorul la partea superioara pe unde ai facut umplerea! Apoi, trebuie sa lasi1 ora acumulatorul pentru ca electrolitul sa fie absorbit de placi si procesul de activare sa fie initiat si finalizat. Dupa o ora, acumulatorul este incarcat la 80% din capacitate(Ah), obligatoriul se conecteaza la un incarcator/redresor de incarcare pana cand tensiunea la bornele acumulatorului ajunge la 13 V. In acest caz, trebuie sa montezi un voltmetru pe bornele acumulatorului/paralel si sa observi tensiunea, cand aparatul/voltmetrul indica 13 V, incarcarea este finalizata. In cele mai multe cazuri, acumulatorii moto care sunt sub 18Ah, ajung la valoarea de 13V intr-o ora.

 

Bafta,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am luat o baterie d-asta, si sunt confuz, stiu ca se confunda usor, dar nu imi dau seama daca e AGM sau Gel, scrie si una si alta pe ea.

 

In alta ordine de idei, e mai buna o chinezarie AGM sau Yuasa cu electrolit lichid?

 

$_57.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Se pare ca este cu gel..presupun ca nu ai primit recipient cu electrolit si este formata, gata de montat pe motor?! Yuasa, fara comentarii..USA, de peste 35 ani in domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, era doar bateria, avea 12,8 V la borne, am montat-o, a pornit la sfert, tensiune de încărcare 14,5V = 30 euro.

 

M-a indus în eroare ca scrie "AGM Technology", dar bănuiesc ca la prețul asta nu poate fi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai corect scria VRLA Technology/(valve-regulated lead-acid battery ), daca discutam de tehnologie, pentru ca AGM si GCB-Gel sunt diferite d.p.d. v constructiv.

Dar, exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat.

Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata.

Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile.

in final, durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C, AGM este o alegere buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

mi-am comandat deja un redresor de pe Louis: ProCharger, sper sa fie in regula, in orice caz sunt convins ca o sa faca o treaba mai buna decat cel ce il am acum.

 

Battmax-ul l-am achizitionat acum multi ani, intr-adevar, din Praktiker, asa pe fuga.. murise bateria la motorul ce il aveam atunci si aveam nevoie de un redresor. L-am luat fara sa ma documentez prea mult. Intre timp am schimbat deja cateva baterii, asa ca vreau sa identific problema pentru care un acumulator nu ma tine mai mult de 1-2 ani (desi am avut grija sa nu fie descarcate din cauza alarmei, iar pe timp de iarna le-am luat in casa si le-am incarcat la fiecare 2 sapt), cred ca si redresorul are partea lui de vina. Am verificat incarcarea la motocicleta de mai multe ori pe an si este in regula.

 

Ca fapt divers, pot spune ca Varta a fost cea mai proasta baterie ce am avut-o pana in acest moment, insa sunt surprins de o pocnitoare de VoltOn iYTX7L-BS ce o am de la inceputul lui 2013 si, desi am incarcat-o numai cu redresorul Bosch, ce se pare ca nu e prea recomandat, are deja 2 ani de utilizare si inca mai tine, dar da semne de oboseala :)

» Post actualizat in 10 Apr 2015 07:02

 

Am luat in considerare si modelul comercializat de Lidl, insa, sincer, nu exista magazin in Romania care ma dispera mai tare decat Lidl si nu am chef sa alerg dupa "ofertele" lor. Mai exact aduc 2-3 bucati in magazin, se inghesuie romanii de la ora 7 sa prinda si ei ceva, iar fraierii se tot plimba prin oras de la un magazin la altul in speranta ca au noroc si poate inca mai e disponibil produsul pe undeva. Nu mersi!

 

In plus, feedback-ul ce l-am gasit pe net legat de redresorul acela Ultimate Speed nu e fantastic, la noi insa toata lumea e multumita, probabil datorita pretului mic.

 

PS. desi e vechi Bosch-ul e in stare foarte buna si isi face treaba, il voi tine pt bateria auto ;)

Toate bateriile moto, cu exceptia Yuasa OEM, se fabrica in China, toate ae aceeasi calitate, difera doar abtzipildele pe ele. Eu am aflat pe banii mei, am luat 2 Varta noi care au tinut normal maxim 6 luni, dupaia dadeau eroare la pornirea demarorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o intrebare pe care am mai adresat-o pe forumul ăsta, dar cred că pe alt topic. Vreau sa-mi achizitionez o baterie d-asta, si nu stiu unde as putea găsi asa ceva. Nu mă gândesc la RO dar măcar in UE să o găsesc pe undeva.

Deci dacă are cineva info, pls sare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.go-aliant.com/

 

Se importa in RO, dureaza max 3-5 zile livrarea la importator.

 

Daca e pt moto din semnatura, ai nevoie de

 

ALIANT LiFePO4 Batterie YLP14

12V / 14Ah / 490CA / 760g

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da LiFePO4 vreau si da e pt 800GS, dar nu stiu nimic despre aliant. Eu vroiam Antigravity pt că m-am documentat despre ele si sunt bune.

Sunt estanse, au o tehnologie [flow over parcă] care permite curentului sa treacă peste o celulă incărcată, astfel incât să se incarce toate, fără a avea o mufă cu 1458 de contacte, adică le poti incărca de la un redresor "obisnuit".

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

ieri am luat niste masuratori si sunt curios ce parere aveti.

Baterie VoltOn iYTX7L-BS (2013)
1. Voltaj dupa 1 sapt de la ultima incarcare (fara alarma): 12.5V
2. Voltaj dupa incarcare 1h, apoi lasat 30 min: 12.8V
3. Pornire motor -> voltaj minim atins: 10V (demaror apasat 2-3 sec)
4. Ralanti..
-> imediat dupa pornire: 14.1V
-> dupa 5 min: oscileaza intre 14.4V - 14.6V - 14.8V
-> consumatori porniti (faza lunga + semnalizare + frana): 12.5V - 13.8V
5. 5000-6000 rpm
-> fara consumatori: 14V - 14.1V
-> consumatori porniti (faza lunga + semnalizare + frana): 12.9V - 13.0V

Nota: cu mai putini consumatori, sa zicem doar faza lunga si semnalizare sau frana,
insa nu toate 3 simultan, voltajul e in jur de 13.8V

6. Redresor Bosch Battmax 8
-> voltaj incarcare: 15V (<- cam mare pt o baterie moto, nu?)
-> amperaj incarcare: 0.4A

7. Alarma
-> consum: 8mA (8 Miliamperi = 0.008 Amperi)
-> 6Ah / 0.008A = 750 ore = ~31 zile
(asta inseamna ca in 2 saptamani deja bateria este pe jumatate descarcata)


» Post actualizat in 12 Apr 2015 10:35

Toate bateriile moto, cu exceptia Yuasa OEM, se fabrica in China, toate ae aceeasi calitate, difera doar abtzipildele pe ele. Eu am aflat pe banii mei, am luat 2 Varta noi care au tinut normal maxim 6 luni, dupaia dadeau eroare la pornirea demarorului.

 

Corect, din pacate.. totusi nu imi explic cum niste no-name-uri (ex. Power Thunder YTX9-BS) rezista cu succes ani de zile, iar Varta pusca in 6 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

ieri am luat niste masuratori si sunt curios ce parere aveti.

 

Baterie VoltOn iYTX7L-BS (2013)

1. Voltaj dupa 1 sapt de la ultima incarcare (fara alarma): 12.5V

- este normal dupa o saptamana neutilizata la incarcator sau motocicleta;

2. Voltaj dupa incarcare 1h, apoi lasat 30 min: 12.8V

- da, este OK ! , valori optimi ( 12,6-13,1)V pentru Yuasa, sau (12,7-13,1) alte tipuri;

3. Pornire motor -> voltaj minim atins: 10V (demaror apasat 2-3 sec)

- este in regula, 9 V este limita;

4. Ralanti..

-> imediat dupa pornire: 14.1V

-> dupa 5 min: oscileaza intre 14.4V - 14.6V - 14.8V

- 14,5 V valoarea medie / interval recomandat (13,6-14,9)V cu si fara consumatori, faza scurta si lunga.

-> consumatori porniti (faza lunga + semnalizare + frana): 12.5V - 13.8V

- 13,8V, OK

5. 5000-6000 rpm

-> fara consumatori: 14V - 14.1V

-> consumatori porniti (faza lunga + semnalizare + frana): 12.9V - 13.0V

 

Nota: cu mai putini consumatori, sa zicem doar faza lunga si semnalizare sau frana,

insa nu toate 3 simultan, voltajul e in jur de 13.8V

13,8V este la limita inferioara, dar in interval, in timpul deplasarii turatia poate ajunge si la peste 7000 rot min

 

6. Redresor Bosch Battmax 8

-> voltaj incarcare: 15V (<- cam mare pt o baterie moto, nu?) Cum ai masurat tensiunea? Voltmetrul conectat pe bornele acumulatorului in acelasi timp cu incarcatorul conectat, sau cu redresorul in gol(Voltmetrul la bornele redresorului)?

-> amperaj incarcare: 0.4A Care este capacitatea acumulatorului? (Ah)

 

7. Alarma

-> consum: 8mA (8 Miliamperi = 0.008 Amperi)

-> 6Ah / 0.008A = 750 ore = ~31 zile

(asta inseamna ca in 2 saptamani deja bateria este pe jumatate descarcata) Alarma consuma si in regim static..normal este un receptor/ consumator, element pasiv de circuit !

» Post actualizat in 12 Apr 2015 10:35

 

Corect, din pacate.. totusi nu imi explic cum niste no-name-uri (ex. Power Thunder YTX9-BS) rezista cu succes ani de zile, iar Varta pusca in 6 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 Ah

 

OK, Vlad..in prima trecere an vazut Z ! normal in seria de litere trebuie sa fie capacitatea.

0,4A la ampermetru, iar 0,7 A teoretic(10% din C_Ah), in final este bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...