Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In gol imi arata 13.94, e posibil asa ceva? Pus inapoi pe baterie se duce iar la 16.83-16.89. Redresorul functioneaza, am incarcat cu el mai multe baterii auto si nu a fost nici o problema.

 

Am pus urechea pe baterie si se aude ca atunci cand torni cola in pahar (efervescenta aia). Chestia e ca bateria nu e fierbinte, nici macar calda nu e.

Mesaj completat

Acum sunt in dubiu ca bateria e pe gel. Yuasa ytx9-BS cu VRLA, asta scrie pe baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VRLA battery (valve-regulated lead-acid battery)

Mesaj completat

 

Schimba redresorul, incearca cu un incarcator de laptop. La mufa, partea din mijloc e plusu.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite, saito procharger are functie de desulfatare dar costa 40 sau 50 de euro. asa ca ori o speli si inlocuiesti electrolitul din ea (desi sunt 90% sigur ca nu o sa curga nimic din ea) si mai tragi un pic de ea, in nici un caz un sezon, ori iti iei o baterie noua...

cam scump! acum cateva zile am cumparat un ctek multi xs4003 la 60E

post-47906-1296682356_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, deci e pe acid, maintenance free. Ramane intrebarea, e ok sa incarc cu 16.8...V sau fierb bateria? Amperajul, cum am spus, nu sare de 0.45A.

E la nivel lichidu in ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare de baraj, am pus ieri de curiozitate aparatul de masura pe bateria care de 3 luni aproape sta degeaba, dintre care aprox. 1 a stat afara in frig sau nu, si era sa imi cada din mana, imi indica 17 volti. Adevarul e ca am si bateria de la aparat pe duca, dar pana acum nu mi-a indicat niciodata eronat chiar si asa. E posibil asa ceva? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, deci e pe acid, maintenance free. Ramane intrebarea, e ok sa incarc cu 16.8...V sau fierb bateria? Amperajul, cum am spus, nu sare de 0.45A.

Sunt 2 posibilitati

1. S-au bateria distrusa nu magazineaza amperajul la 16,8 V ar trebui sa incarce la amperaj maxim

2. S-au redresorul nu genereaza mai mult de 0,45 A

Personal cred ca este prima varianta. Pentru incercare pune pe redresor un bec de 21 W daca lumineaza bine atunci este bateria defecta.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In gol imi arata 13.94, e posibil asa ceva? Pus inapoi pe baterie se duce iar la 16.83-16.89. Redresorul functioneaza, am incarcat cu el mai multe baterii auto si nu a fost nici o problema.

 

Am pus urechea pe baterie si se aude ca atunci cand torni cola in pahar (efervescenta aia). Chestia e ca bateria nu e fierbinte, nici macar calda nu e.

Mesaj completat

Acum sunt in dubiu ca bateria e pe gel. Yuasa ytx9-BS cu VRLA, asta scrie pe baterie.

 

Eu vad doua posibilitati:

-bateria pusa pe redresor,era deja incarcata si atunci e fireasca cresterea aceasta de tensiune redresorul tau nelimitand tensiunea maxima de incarcare,cum fac cele automate

-bateria este sulfatata,si-a pierdut din capacitate,incarcandu-se foarte repede.Eu as merge pe prima varianta;ca sa fii sigur,pune-o pe motor,incearca sa pornesti.

Daca invarte fara probleme demarorul,e in regula,daca nu ,nu.

Oricum,incearca sa gasesti un redresor automat,altfel ai sanse ,cu timpul sa distrugi bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sugestiile foarte bune! Desi nu pot sa verific bateria pe motor, din cauza de motor dus la Cucuietii din deal, cred ca Disabled-Cata are dreptate. Redresorul meu nu limiteaza tensiunea si bateria arata ca e destul de incarcata (12.45V inainte de a o pune la incarcat). Cam dupa 3 minute de incarcare curentul masurat era de 1.62A, ca dupa aia sa scada, cum am spus, la 0.45A (cam dupa o ora). Nu stiu ce tensiune arata chiar la inceput pentru ca nu am decat un multimetru si il setasem sa imi masoare amperajul.

 

Dupa ce am scos bateria de pe redresor aseara (circa 1.5 ore incarcare) am lasat-o jumatate de ora si am masurat din nou la borne: tensiune de 12.83. Acum cateva minute (deci dupa aproape 24 de ore) imi arata 12.79, deci e ok.

 

Nu o sa mai fac experimente data viitoare, ma duc sa-mi iau un redresor de moto, ca asta sigur imi strica bateria daca ma mai joc mult cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
cam scump! acum cateva zile am cumparat un ctek multi xs4003 la 60E

 

 

si ce stie sa faca? nu e o intrebare la misto, n-am timp sa caut acum! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ce stie sa faca? nu e o intrebare la misto, n-am timp sa caut acum! :D

pai face destule, incarca baterii de pana la 120ah, 8 faze de incarcare(desulfatare, analiza, reconditionare...) functie de incarcare la temperaturi mai scazute de 5 grade, 5ani garantie etc. ceea ce m-a incantat cel mai mult (deh, comoditatea) este simplu de folosit iar mufa se potriveste cu cea pe care o am pe motor, pot sa incarc bateria fara sa o mai dau jos. ceea ce am vrut eu sa spun in postul de mai devreme este ca 50E mi se pare cam mult pentru un incarcator care nu este tocmai "top"


  1.  

ps: eu l-am cumparat de la un prieten care vrea sa inchida activitatea. pretul lui sare de 90E. si mai are unul de vanzare, tot la 60 :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
pai face destule, incarca baterii de pana la 120ah, 8 faze de incarcare(desulfatare, analiza, reconditionare...) functie de incarcare la temperaturi mai scazute de 5 grade, 5ani garantie etc. ceea ce m-a incantat cel mai mult (deh, comoditatea) este simplu de folosit iar mufa se potriveste cu cea pe care o am pe motor, pot sa incarc bateria fara sa o mai dau jos. ceea ce am vrut eu sa spun in postul de mai devreme este ca 50E mi se pare cam mult pentru un incarcator care nu este tocmai "top"

  1.  

ps: eu l-am cumparat de la un prieten care vrea sa inchida activitatea. pretul lui sare de 90E. si mai are unul de vanzare, tot la 60 :D

 

pai sunt comparabile in cazul asta :D

* Multi-stage charge characteristic (I/U phase, U1-U2 phase)

* Electronically protected against reverse polarity and short-circuit

* Automatic battery care mode (desulphation)

* Trickle charging

* Charging and discharging function (ideal for winter storage)

* Lead-battery activator (automatic battery care mode/desulphating)

* Battery test function, fault detection

* Manual switching between 6 V and 12 V

* Max. charging current 1 A (fully automatic adjustment)

* A total of 16 LED indicators in 3 colours for the status display

 

adica nah, ca l-ai luat la ocazie la 60 si are functia de incarcare la temperaturi scazute e fain. sunt cazuri in care chiar ai nevoie de ea, mai ales daca faci ture pe la munte toamna de exemplu si ai o problema cu incarcarea, noaptea ai ocazia sa ai parte de temperaturi sub 5 grade. sau daca n-ai garaj incalzit/stai la parter si o tii afara. asta da ;) ce n-are saito este putere adica baga maxim un ah si daca vrei sa incarci si bateria de masina cam trebuie sa astepti... saito vine si el cu o mufa care se conecteaza la bornele bateriei ca sa nu trebuiasca sa o dai jos.

 

mai e unul, 10004600 daca vrei sa le compari la preturile cu care se vand in general.

 

eu personal am procharger compact, a costat 30 de euro, are 4 ani de acum si inca merge bine. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sunt comparabile in cazul asta :D

* Multi-stage charge characteristic (I/U phase, U1-U2 phase)

* Electronically protected against reverse polarity and short-circuit

* Automatic battery care mode (desulphation)

* Trickle charging

* Charging and discharging function (ideal for winter storage)

* Lead-battery activator (automatic battery care mode/desulphating)

* Battery test function, fault detection

* Manual switching between 6 V and 12 V

* Max. charging current 1 A (fully automatic adjustment)

* A total of 16 LED indicators in 3 colours for the status display

 

adica nah, ca l-ai luat la ocazie la 60 si are functia de incarcare la temperaturi scazute e fain. sunt cazuri in care chiar ai nevoie de ea, mai ales daca faci ture pe la munte toamna de exemplu si ai o problema cu incarcarea, noaptea ai ocazia sa ai parte de temperaturi sub 5 grade. sau daca n-ai garaj incalzit/stai la parter si o tii afara. asta da :D ce n-are saito este putere adica baga maxim un ah si daca vrei sa incarci si bateria de masina cam trebuie sa astepti... saito vine si el cu o mufa care se conecteaza la bornele bateriei ca sa nu trebuiasca sa o dai jos.

 

mai e unul, 10004600 daca vrei sa le compari la preturile cu care se vand in general.

 

eu personal am procharger compact, a costat 30 de euro, are 4 ani de acum si inca merge bine. ;)

da, ai dreptate, se pot compara dar comparandu-le constati ca este foarte mare diferenta intre ele. 30E cat ai spus ca ai dat pe el este un pret acceptabil eu am inteles 50 din postul tau anterior ceea ce mi se pare mult. de aia am facut comparatia intre ce am eu si preturi


  1.  

ps: alaltaieri am incarcat bateria direct pe motor si a inceput ploaia. nici nu m-am deranjat sa ies afara. incarcatorul fiind rezistent la ploaie. (un alt avantaj)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare urmaresc de mult posturile despre baterii si nu prea inteleg unele chestii.De 20 de ani incoace am avut multe motoare si am reparat foarte multe,dar bateria nu am incarcat-o niciodata,am tinut-o tot timpul la temperaturi cu plus,la 4 ani am cumparat alta noua si de obicei Yuasa (banii de tigari pe o luna) si le-am completat cu apa distilata de cate ori a fost nevoie asa nu am avut nici un releu de incarcare stricat sau vre-o siguranta arsa,nu am ramas vreodata in drum.Sincer chiar nu inteleg.La un moment dat mi-am cumparat si eu un incarcator profi dar nu prea l-am folosit decat la incarcarea de formatare.Chiar credeti ca are loc vre-o desulfatare atata timp cat a cazut pasta de pe elementi iar ea saraca nu mai face fata,a fiert,sa umflat,sa uscat prea mult,a luat-o naiba?

Cine se carpeste mai mult cheltuieste! parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare urmaresc de mult posturile despre baterii si nu prea inteleg unele chestii.De 20 de ani incoace am avut multe motoare si am reparat foarte multe,dar bateria nu am incarcat-o niciodata,am tinut-o tot timpul la temperaturi cu plus,la 4 ani am cumparat alta noua si de obicei Yuasa (banii de tigari pe o luna) si le-am completat cu apa distilata de cate ori a fost nevoie asa nu am avut nici un releu de incarcare stricat sau vre-o siguranta arsa,nu am ramas vreodata in drum.Sincer chiar nu inteleg.La un moment dat mi-am cumparat si eu un incarcator profi dar nu prea l-am folosit decat la incarcarea de formatare.Chiar credeti ca are loc vre-o desulfatare atata timp cat a cazut pasta de pe elementi iar ea saraca nu mai face fata,a fiert,sa umflat,sa uscat prea mult,a luat-o naiba?

Cine se carpeste mai mult cheltuieste! parerea mea.

 

Sincer,nici eu nu cred in solutiile-minune,de reinviere a bateriilor moarte;daca te-a tinut 4 ani,ce sa-i mai ceri...

In schimb,ai avut grija lor,iar Yuasa ..e Yuasa.

Sunt destui care verifica nivelul,abia cand bateria ii creeaza probleme,de obicei prea tarziu.Orice desulfatare,dupa ce bateria a stat cine stie cat timp,cu electrolitul sub nivel,e frectie...

Un incarcator,cred eu,este foarte util iarna,mentinand bateria incarcata,protejand-o astfel de inghet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
da, ai dreptate, se pot compara dar comparandu-le constati ca este foarte mare diferenta intre ele. 30E cat ai spus ca ai dat pe el este un pret acceptabil eu am inteles 50 din postul tau anterior ceea ce mi se pare mult. de aia am facut comparatia intre ce am eu si preturi

  1. 50 saito procharger, 35 (atat e acum, era 29.95) saito procharger compact. :D

ps: alaltaieri am incarcat bateria direct pe motor si a inceput ploaia. nici nu m-am deranjat sa ies afara. incarcatorul fiind rezistent la ploaie. (un alt avantaj)

 

 

Salutare urmaresc de mult posturile despre baterii si nu prea inteleg unele chestii.De 20 de ani incoace am avut multe motoare si am reparat foarte multe,dar bateria nu am incarcat-o niciodata,am tinut-o tot timpul la temperaturi cu plus,la 4 ani am cumparat alta noua si de obicei Yuasa (banii de tigari pe o luna) si le-am completat cu apa distilata de cate ori a fost nevoie asa nu am avut nici un releu de incarcare stricat sau vre-o siguranta arsa,nu am ramas vreodata in drum.Sincer chiar nu inteleg.La un moment dat mi-am cumparat si eu un incarcator profi dar nu prea l-am folosit decat la incarcarea de formatare.Chiar credeti ca are loc vre-o desulfatare atata timp cat a cazut pasta de pe elementi iar ea saraca nu mai face fata,a fiert,sa umflat,sa uscat prea mult,a luat-o naiba?

Cine se carpeste mai mult cheltuieste! parerea mea.

 

incarcatoarele astea sunt anti-sulfatare. adica previn (pe cat posibil) chestia asta. nu a spus nimeni ca iti pun pasta la loc...

 

Sincer,nici eu nu cred in solutiile-minune,de reinviere a bateriilor moarte;daca te-a tinut 4 ani,ce sa-i mai ceri...

In schimb,ai avut grija lor,iar Yuasa ..e Yuasa.

Sunt destui care verifica nivelul,abia cand bateria ii creeaza probleme,de obicei prea tarziu.Orice desulfatare,dupa ce bateria a stat cine stie cat timp,cu electrolitul sub nivel,e frectie...

Un incarcator,cred eu,este foarte util iarna,mentinand bateria incarcata,protejand-o astfel de inghet.

 

corect :D dar un incarcator destept te ajuta. un exemplu? am pe rsv o "baterie" NITRO care are ceva mai mult de 4 ani. baterie care a fost tinuta numai pe redresor automat (ultimii 3 pe saito procharger desi inca nu era a mea) si inca mai merge... si e un motor care chiar are nevoie de baterie la mersul prin oras... si eu merg zilnic MIMIN 100-110 de km NUMAI prin oras... plus ce fac de placere, astia minimi sunt "in interes de serviciu"

 

Bateriile date jos si puse la caldurica.

 

 

cel mai prost sfat ever...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incarcatoarele astea sunt anti-sulfatare. adica previn (pe cat posibil) chestia asta. nu a spus nimeni ca iti pun pasta la loc...

 

 

 

corect :D dar un incarcator destept te ajuta. un exemplu? am pe rsv o "baterie" NITRO care are ceva mai mult de 4 ani. baterie care a fost tinuta numai pe redresor automat (ultimii 3 pe saito procharger desi inca nu era a mea) si inca mai merge... si e un motor care chiar are nevoie de baterie la mersul prin oras... si eu merg zilnic MIMIN 100-110 de km NUMAI prin oras... plus ce fac de placere, astia minimi sunt "in interes de serviciu"

 

 

 

 

cel mai prost sfat ever...

 

Nu inteleg de ce e nevoie de incarcarea bateriei pe redresor,atata timp cat faci zilnic 100km,chiar si in oras; daca incarcarea e in regula,bateria primeste curent de incarcare, chiar si la ralanti..

Daca faci totusi un nr mare de opriri-porniri in suta respectiva,ai dreptate...curentul consumat de demaror,descarcand bateria mai repede decat o poate incarca alternatorul,e nevoie de redresor..

 

Cu caldurica,nu cred ca se referea s-o puna pe calorifer,ci undeva peste zero grade..

Ai mai scris undeva...si aveai mare dreptate,ca bateria se descarca cu atat mai repede,cu cat temperatura la care e pastrata e mai mare,dar asta se intampla in timp..cateva luni de zile

Am totusi convingerea ca o temperatura rezonabila,peste 0 grade ,e de preferat pastrarii bateriei neancarcate ,la -15..-20 grade,cam cate au fost in ultimul timp :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Nu inteleg de ce e nevoie de incarcarea bateriei pe redresor,atata timp cat faci zilnic 100km,chiar si in oras; daca incarcarea e in regula,bateria primeste curent de incarcare, chiar si la ralanti..

Daca faci totusi un nr mare de opriri-porniri in suta respectiva,ai dreptate...curentul consumat de demaror,descarcand bateria mai repede decat o poate incarca alternatorul,e nevoie de redresor..

 

Cu caldurica,nu cred ca se referea s-o puna pe calorifer,ci undeva peste zero grade..

Ai mai scris undeva...si aveai mare dreptate,ca bateria se descarca cu atat mai repede,cu cat temperatura la care e pastrata e mai mare,dar asta se intampla in timp..cateva luni de zile

Am totusi convingerea ca o temperatura rezonabila,peste 0 grade ,e de preferat pastrarii bateriei neancarcate ,la -15..-20 grade,cam cate au fost in ultimul timp :D

 

 

start&go, evident, cine naiba se plimba prin oras fara oprire 100 de km? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

start&go, evident, cine naiba se plimba prin oras fara oprire 100 de km? :D

 

Daca vrei..poti!Galatiul e mare...

Si daca nu vrei..poti!..te urmareste de ex barbatul vreuneia.. ;)

Eu ma refeream la un nr mare de porniri,desi si asa , ma indoiesc ca taximetristii stau cu un generator electric in masina,sau in timpul liber ,pun bateria la incarcat.. :D

 

PS

Cu masina fac de regula,zilnic ,maxim 10-15Km,cu doua trei opriri

E drept ca saptamanal fac si un drum mai lung..

N-am incarcat niciodata bateria,verific nivelul si densitatea destul de des,nu am probleme cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...