Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

eu am un nitro de un an si tine bine pe rsv cu intretinere (redresor automat destept, nu doar care incarca si mentine). victor a tinut 2 ani pe acelasi rsv dar fara intretinere (il cunosc pe fostul proprietar)... depinde si de cum o intretii. ale mele daca stau mai mult de 2 zile degeaba pac pe redresor automat (am 3 rahaturi de saito, m-am tampit de tot, trebuie sa vina si al patrulea :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cel putin la mine daca pica mobra, n-are cum sa curga acid decat pe furtunul de prea plin care se duce undeva sub motor, daca cei de la bmw n-au gandit-o cu un astfel de furtunel, e cam treaba lor nu a bateriei, si chiar si asa, putea sa puna proprietarul un furtun de 2 lei :)

Bateria tre sa aiba stut din ala. Au toate bateriile asa ceva? Ca furtun ii usor rau de pus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut !

 

eu mi am luat un acumulator JMT cu gel ... 400 ron cine stie despre astea ceva ?

 

de incarcat se poate incarca cu redresor normal : sau trebuie redresor special pentru gel ?

 

Om bun, cu gel - fara gel, tot o baterie cu placi de plumb si acid sulfuric este. Doar ca cele cu gel au un agent de gelifiere intre placi care face acidul sa devina gel. In rest, din toate punctele de vedere se comporta exact la fel ca orice baterie de acumulatori cu acid si cu plumb.

 

Ca exercitiu, cum se incarca bateria pe motocicleta? Daca scoti bateria clasica si pui una cu gel schimbi si sistemul de incarcare de pe motocicleta?

Un pic de creier putem folosi si noi inainte de a posta astfel de intrebari?

Mesaj completat

Bateria tre sa aiba stut din ala. Au toate bateriile asa ceva? Ca furtun ii usor rau de pus.

 

Da, cele cu acid-lichid si cu mentenanta au. Cele fara mentenanta (sigilate complet) nu au. Aleau au doar o gaurica pt gaze pe unde nu trebuie sa curga acidul daca o intorci cu fundul in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva cum se face formarea unei baterii cu PB? Am baterie de 12Ah si momentan e la incarcat.

Cum se poate face descarcarea (eu ma gindisem la un bec) si pina la ce prag (la citi volti sa ma opresc cu descarcarea) se poate face fara sa stric bateria?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Stie cineva cum se face formarea unei baterii cu PB? Am baterie de 12Ah si momentan e la incarcat.

Cum se poate face descarcarea (eu ma gindisem la un bec) si pina la ce prag (la citi volti sa ma opresc cu descarcarea) se poate face fara sa stric bateria?

Multumesc.

 

cu pb, cu pb dar de care? sunt unele formate din fabrica! daca e clasica o incarc la maxim (am redresor automat care o incarca si o descarca un pic dar doar un pic, iar o incarca, etc. o mentine.) si ii pun un bec de 21w (de stop) si o las sa scada pana la 12v. dupa aia o incarc iar si e gata. daca e gata formatata torn electrolitul, o las pana se raceste (in jur de 20-30 de minute se activeaza si cica e gata, eu o las vreo 2 ore sa se raceasca de tot) si o incarc pana la maxim si o urc pe troaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria este Varta si am luat-o de noua cu acid in ea (cica era gata formatata).

Acu' nu stiu daca o fi sau nu o fi formatata; eu ma gindeam sa ii mai fac un ciclu incarcare-descarcare ca tot stau cu motoru sub husa.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Majoritatea bateriilor de mobra cu acid au gaurica cu stut unde se pune furtunu.. care duce sub mobra.

Nea ala cu bembe care zici ca a topit fire probabil a bulibasit el ceva pe-acolo, ori ii lipsea furtunul.

Orice producator de mobra cred ca ia in calcul si ca o sa cada mobra aia vreodata...

Mesaj completat

0%2051412%20334.jpg

 

Uite shtutzu in stanga sus - cel rosu.

 

toate bateriile vin cu furtun in pachet dar romanii au impresia ca sunt mai destepti decat aia care le-au fabricat si nu mai pun furtunelu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile cu acid trebe doar incarcate.

Contrar celor LI-ion uscate, sau NIMh - care trebe descarcate complet inainte de incarcare (sau macar partial la cele Li ) celor cu PB si acid nu "le place" descarcarea deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mai masoara si dupa cateva ore si o sa fie 12 si ceva. Normal e vreo 12,6 - 12,8.

Daca masori imediat dupa ce ai scos-o de pe redresor e normal sa arate exact tensiunea cu care a tinut-o redresorul.

Daca indica vreo 16V da, era motiv de mirare, descopereai o minune a tehnicii. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<<Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? >>

DA, e normal!

 

 

 

Eu acum vreun an mi-am luat o baterie Victor la scuter. Nu era formatata. Tipul de la baterii mi-a zis sa torn lichidul din sticla in baterie si apoi sa o incarc. Daca am redresor de moto sa o pun pe redresor, daca nu sa o pun pe scuter, pornesc la pedala (avantajele scuterului) si apoi sa merg vreo 20 de km si cica se incarca.

Am aplicat a 2-a metoda si a mers!

El mi-a zis ca merge sa folosesti si un redresor de masina daca legi in serie un bec. (Nu am testat, va spun doar ce am auzit.)

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto.

Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora.

Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto.

Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora.

Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare.

 

Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.)

Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee.

Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.)

Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee.

Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..?

 

 

Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit.

Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10.

In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei.

Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie.

 

Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. ;)

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da chiar voiam si eu sa vad redresorul de 4Ah ;)

Baterii resuscitate... ntz, ntz. Din morti nu se mai trezeste nimeni! Baterii descarcate, da alta filosofie de viata - Incarcare la sursa puternica. Mai sunt niste secrete dar se descopera in ani de incercari :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...