Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ?

 

Este normal 13.7 V IMEDIAT dupa ce ai scos acumulatorul de pe redresor. Masurarea corecta se face dupa 4-6 ore de cand a fost decuplata de la incarcat, ar trebui sa indice intre 12.8 si 13V.

 

PS: cat timp ai lasat acumulatorul la incarcat si ce curent spunea ca "trage" acumulatorul in timpul incarcarii (daca incarcatorul avea ampermetru)?

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit.

Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10.

In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei.

Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie.

 

Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. ;)

 

 

Si tu ai dreptate...sunt situatii cand bateria trebuie incarcata,dar nu ai timp sa stai ..10 ore langa ea...

Dar cand e timp,e de preferat o incarcare lenta,cu un curent mic,in locul fortarii incarcarii cu un curent mare..(exista situatii,cand se fac incarcari de egalizare,in cazul bateriilor clasice,cand exista diferente de densitate a electrolitului,intre elementi,....cand se recomanda timpi foarte mari de incarcare,sub curenti mai mici de 20 %...)

Intre noi fie vorba nici incarcarea pe motor nu este una indicata,in cazul unei baterii foarte descarcate,datorita curentului mare cu care aceasta e incarcata...(releul de incarcaree nu face altceva decat sa mentina o tensiune fixa la bornele bateriei,curentul de incarcare nefiind limitat nicicum..)

La bateriile clasice,incarcarea se putea verifica foarte simplu prin masurarea densitatii electrolitului...la astea mai noi ...Dumnezeu cu mila..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. ;)

Prea mult 4 A am de 2 A si dupa o ora este acumulatorul cald deci dupa cateva incarcari RAPIDE ai terminat rapid cu bateria. daca redresorul are 4 A si bateria este descarcata bine se incarca la minim 5 A deci mult prea mult. Firma sigur scrie de incarcare rapida ca are interesul sa vanda cat mai multe baterii. Cel mai bine masori curentul de incarcare trebuie sa fie cam 10% din amperajul acumulatorului.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pt. cei carora Ah, V, W si Ohm-ii li se par OZN-uri si nu vor pune in practica niciodata formulele prea bine enuntate de unii dintre voi, am adunat cateva informatii din propria experienta dobandita pe un numar maricel de auto si moto in ceea ce priveste acumulatorii.

1a. Iarna, daca "va mananca" sa porniti mobra dupa ceva zile de stat in "racoare"si nu vrea sa o ia, primul gand tre sa fie -

BATERIA- ( in cazul in care la momentul intrarii in hibernare mergea)

1b. Bateria cu voltaj de pana in 12V nu mai porneste nimic ( nici macar batranul IJ, poate barca de nadit... ;) )

2. Intensitatea cu care incarca redresorul trebuie sa fie egala cu a 10-a parte a intensitatii acumulatorului, respectiv baterie

de 7A=incarcare 0,7A, 9A=incarcare 0,9A, baterie 55A=incarcare de 5,5A etc.

3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere.

4. In cazul in care se descarca din cauza inutilizarii, se pot incarca si cele fara capacele detasabile, adica cele sigilate,

deoarece au sus un orificiu de evacuare a vaporilor ( in special la auto) si mai faci treaba cu ele, atata timp cat mergi

constant cu ele fara sa aiba timp sa se mai descarce din cauza inutilizarii.

5. Daca incerci sa desigilezi baterii sigilate e chinul dreaq si pot sa nu mai fie etanse la montare, iar la zdruncinaturi curge

slbz din ele.

6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) :D

7. Daca e descarcata si e musai sa pleci cu fierul o poti pune fara grija si pe incarcare rapida, adica mai mult decat a 10-a

parte din intensitatea acumulatorului, dar sa nu repeti frecvent procedeul. O incarcare lenta e o incarcare sanatoasa.

8. Poti completa cu lichid electrolitic sau apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX.

9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba.

10. Conteaza mult si cum incarca alternatorul+releul. La multe utilaje incarca peste tensiunea normala de incarcare fapt ce favorizeaza "fierberea" bateriei in mod repetat, deci scurtarea duratei de viata.

11. Orice baterie pusa la incarcat nu trebuie uitata acolo...trebuie verificata periodic daca fierbe, daca se incinge etc.

12. Un densimetru pt acumulatori costa 5 lei in Brico. Macar asa, sa puteti face o diferenta intre un electrolit bun si unul prost.

13. Se pot formata acumulatorii la unitati specializate care va si spun daca mai merita sau nu sa fie facute. Dar de obicei tot la baterie noua ajungeti. Si cum suntem prea saraci pt lucruri ieftine... :D

14. Daca dai 2 lei pe o baterie....te poate tine si 50 de lei daca ai grija de ea...nu e musai sa luati baterii de j'de'mii...

15. Sunt bune redresoarele cu intensitate variabila ( adica reglezi tu la ce intensitate vrei sa incarci)

16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!!

17. Renuntati la artificii tehnico-electrice daca nu stiti cu ce se mananca ! ;)

18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig sau soare.

19. Bateria este un consumabil f important in bunul mers al fierului. Deseori ne facem probleme ca nu ne-a tinut decat 2 ani.....dar in 2 ani cate tobe si Rizome si xenoane de bani buni am schimbat asa aiurea?

Cam atat imi vine acum in minte, gandindu-ma la etapele prin care am trecut eu, referitor la acumulatorii auto/moto. Nu sunt multe imformatii dar ma gandesc ca pot fii de folos celor care sunt la inceput de drum.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad niste erori de panica inexplicabila in ce se scrie mai sus. Frigul nu distruge bateria. doar o descarca. Daca ramane in frig e bine sa se incarce la frig. Imediat ce se aduce bateria descarcata la cald, procesul de sulfatare se accelereaza cu cresterea temperaturii. Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar -

Frigul nu distruge bateria cand pornesti zilnic, la masina de ex. dar la moto iti poate descarca in 2 zile bateria nou-nouta. Oare se merita?

Si daca se descarca in frig, la -15 gC, tot la - 15 o pun la incarcat...afara? ;)

 

Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

 

....deci o las descarcata sau nu o mai incarc ? ;)

 

Beleshte ochii ! Eu nu am spus sa faceti ca mine, erau doar niste observatii de-a lungul timpului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimele teorii si practici in acumulatori (auto/moto!!) spun ca procesul de incarcare sa se faca la temperaturi mai joase. Cu alte cuvinte cu cat un acumulator se incarca mai mult cu atat se incalzeste mai mult, deci o baterie calda pusa la incarcat se va incalzi si mai tare, si se intampla ce spune Cesar mai sus. sau..pui bateria la 20 grade la incarcat, dar controlezi permanent temperatura si o scoti de la incarcat atunci cand se incalzeste prea tare. Ideal e sa se incarce cu curent mai mare cand bateria este rece, si cu un curent mai mic atunci cand este calda.

 

Asa..a aparut "smart charging". In mare...

 

"The theory behind smart charge, is a battery will take a charges at its most efficient when it?s cold. Following start up, the PCM (calcualtorul masinii) checks the Engine coolant temp, and intake air temp, and calculates a cold engine. It will then boost the battery charge, pulling it back as it calculates the under bonnet temp coming up. Its not there to compensate high demand as is the common misconception."

 

asta e la ford ... ;)

 

 

In cea mai mare parte Cristi are dreptate ... ;)

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar -

Frigul nu distruge bateria cand pornesti zilnic, la masina de ex. dar la moto iti poate descarca in 2 zile bateria nou-nouta. Oare se merita?

Si daca se descarca in frig, la -15 gC, tot la - 15 o pun la incarcat...afara? ;)

 

Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

 

....deci o las descarcata sau nu o mai incarc ? ;)

 

Beleshte ochii ! Eu nu am spus sa faceti ca mine, erau doar niste observatii de-a lungul timpului....

 

aha... "beleste ochii". Nu, imi pare rau, nespus de rau dar n-am rapsuns la cocalaria asta pe baza de baieteleala din experienta. Imi pare rau, nespus de rau :D

 

Daca e frig da, incarcare in frig. Imposibil? nu cred. Sau se sulfateaza rapid, asta e, n-avem ce-i face. Valabil mai ales pt baterii trecute de 2-3 ani si care stau o perioada mai lunga in frig si se descarca. Daca se cunoaste se poate actiona destept. Daca nu, se pot intampla multe.

 

Da, bateriile de motocicleta sunt mici si "fragile". se sulfateaza mult mai usor decat bateriile de auto. Asta e situatia si pe baza de baietelala de cocalarie stii si tu bine deci de ce te mai intrebi?

 

Am Yuasa YB12A BS de 4 sezoane pe motoreta, iarna si in perioadele de ne-folosire a motocicletei s-a tinut pe tender - incarcare permanenta. Bateria e inca in stare foarte buna. Deci da, incarca bateria, nu o tine in caldura ca o tii degeaba. Este posibil ca pe baza de afinitate de cocalarie sa se gaseasca motociclist care sa se ia dupa tine si sa-l coste bani. De asta e util acest post, deci nu-ti mai pune intrebari :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

acumulatorul daca e incarcat si NU ingheata (nu, nu ingheata la 0 grade celsius contrar credintei populare) si NU e folosit (adica nu pornesti motorul cu el, nu ca ar fi nou) se descarca mult, mult mai greu decat daca este tinut in casa la caldura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere. Ai furtunas...iasa lichid da nu pot iesi niste gaze...

 

6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) :D

 

;)

 

8. Poti completa cu lichid electrolitic sau( NUMAI cu APA DISTILATA )apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX.

 

 

9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba.

baterie1.png

 

baterie2.png

 

 

 

Bun asa :D ... la 25 C in 5 luni ajunge la 50%... dar la 0 C ramane pe la 80%+... de ce o duci in casa ??? ;)

 

baterie3.png

 

 

16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!! Hidrogen si Oxigen nimic toxic... mai grav e cu focul decat inhalatul

 

18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig( vezi mai sus ) sau soare.

 

Fragmentele sunt din manual de intretinere a bateriilor Yuasa ...

 

 

Restul e Can Can...

 

Manualul complet aici

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am vazut graficul ala dar e doar pt temperaturi de la 0 in sus. Temperaturile negative s-ar putea ( aproape sigur) sa aibe efecte dezastruoase asupra acumulatorului.

Eu am patit de 2 ori chestia asta:

- am uitat in portbagaj un acumulator nou de 12V 7Ah tipul fara intretinere pe timpul iernii, primavara cand l-am descoperit era mort total, avea sub 2V la borne si nici nu se mai incarca; alti acumulatori din aceiasi serie care au stat in birou aveau in primavara 12,35V desi nu fusesera incarcati niciodata .

- am lasat masina iarna trecuta la baza muntelui unde a stat 2 zile si o noapte in ger mare, -20 -25, cand am coborat de pe munte (tot ger) masina a pornit surprinzator la prima cheie, am ajuns cu ea in Bucuresti ok dar dupa cateva zile (in care masina nu a mai fost folosita) bateria era moarta, nu se mai putea incarca.

 

Concluzia mea este ca mai degraba tin bateria in casa si mai verific din cand in cand daca trebuie sau nu sa o mai incarc decat sa o las afara riscand sa o prinda gerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o nelamurire, si anume : am incarcat si acumulatorul de la motor si cel de la masina,iar acum dupa 2 zile de cand le-am incarcat cel de la motor arata 12.83V ,iar cel de la masina arata 12.57V momentan,le-am masurat zilnic si masuratorile au aratat urmatoarele valori:

-marti (ziua incarcarii): -motor :13.7V;

-masina :12.83V;

-miercuri : -motor :12.87V;

-masina :12.63V;

-joi : -motor :12.83V;

-masina :12.57V.

 

Sunt duse sau mai merg,eu o sa le pun pe tinichele abia in martie ca acum ma invart cu alta masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine se mentine in jurul valorii de 12.80 dupa ce luni a fost incarcata la 13.04. De pornit pornea lejer cu 12.60, valoare care a tinut-o cam 1-2 luni, timp in care motorul doar era pornit din cand in cand, pana cand nu a mai vrut sa porneasca (bujii nasoale) si am descarcat-o pana la 11.80. Inculapa: o yuasa, capsulata, cumparata asta vara, zice fostul proprietar.

 

De incarcat nu am stiut cum sa o incarc, am pus-o pe redresor (o vechitura, fara nimic scris pe el, masurat baga in jur de 14v, A - habar nu am) si am urmarit-o cu multimetrul...o fi fost ok?

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt in aceeasi situatie ca tine,de fapt cam 12.5 auto si moto,12.3-4 scuter.

stii ce mi-a zis un vanzator? :"bateria se schimba atunci cand nu-ti mai tine curent pana a doua zi, dimineata, si nu-ti mai porneste". asa ca, un an-doi tot le mai tarai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca o mai tii, doar nu te iei dupa voltaje..

La mine aia moto dupa cateva zile scade sub 12,6V, ajunge si la 11,8V.. dar e asa de 2 ani, cand dau la demaror cu ea invarte de o iau dracii.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Chrisss - Si atunci cum explici faptul ca dupa 1-2 sapt. de tinut moto in ger, nu mai porneste mobra decat dupa ce incarci bateria ? Si cred ca sunt destui care au patit-o, inclusiv la masina.

Cand spuneam sa o bagi in casa ma refeream la un loc normal in debara, pe un hol, oriunde prin casa, nu musai pe calorifer. ;) Undeva unde temperatura poate oscila in parametrii aia. Oare e cineva care scoate bateria de pe moto si o lasa...langa ? De aia o scot ca e prea frig unde tin moto, nu?

Puteam sa dau un Google si puneam 30 de pagini legate de graficele acumulatorilor, dar cred ca trebuie sa ne impartasim mai mult din experienta si nu din ce scrie pe diferite site-uri.

 

Mesaj completat

Fragmentele sunt din manual de intretinere a bateriilor Yuasa ...

 

 

Restul e Can Can...

 

Manualul complet aici

Tine cineva mobra pe bara 5 luni ? ;)

Daca te uiti pe grafic in 2 luni, la 25 de grade este la 80 %...deci? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

 

Iti raspund la prima intrebare:

-Eu am completat cu apa distilata, la sfatul unui prieten..dupa 4-5 zile, nu mai puteam porni motocicleta decat impinsa..

Inainte sa completez, nu aveam probleme cu ea..Iar in timpul mersului, se incarca putin, dar nu suficient..a doua zi, trebuia iar sa o pornesc impinsa..

Dupa 3-4 zile, mi-am achizitionat alta baterie noua..

 

Totusi acest prieten al meu, avea probleme cu bateria si a completat cu apa distilata..Am facut impreuna un drum de 100 km(pentru a incarca bateria) si nu s-a mai descarcat..

 

De ce la el a mers si la min, nu..nu stiu !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la el a mers si la min, nu..nu stiu !

pt ca atunci cand ai pus apa distilata acidul s-a diluat prea mult si trebuia s-o pui pe redresor sa iasa acidul vechi din placi si sa se omogenizeze cu apa. sau sa fi mers cu motorul ore intregi cu viteza sa se incarce bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

 

1. De obicei o baterie cu nivelul scazut se completeaza cu apa distilata. Nivelul scazut nedepistat mai mult timp poate duce la sulfatarea placilor.

2. Se pot incarca 2 acumulatori deodata cu acelasi redresor, dar legati in paralel, conteaza numai ca redresorul sa fie destul de puternic. Daca tu i-ai pus in serie, la o rezistenta interna egala a celor 2 acumulatori tensiunea de incarcare pe fiecare va fi de ~7 V. Da’ pana la primavara n-ai vreme sa-i incarci pe rand, sau te dai cu 2-3 motoare deodata si pe “prafu” asta? :D

3. Daca redresorul scoate 14,7 V de ce mai vrei sa reduci tensiunea de incarcare?

Pe fiecare dintre cele 2 becuri puse in serie se produce intradevar o cadere de tensiune, dar de cativa volti. Asa ca, sunt sanse ca tensiunea de incarcare sa ajunga chiar mai mica de 10 V, ceea ce nu e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Chrisss

 

Salut!

 

E posibil sa ai probleme si dupa 2~3 zile la orice temperatura daca motorul sta si in acest timp tu ai consum la baterie cat de mic ar fi ... de ordinul miliamperilor...e arhisuficient sa nu mai poti porni motorul in 2 saptamani( depinde de capacitatea bateriei asta e clar una e 7 Ah alta e 10 12 14 ) .Daca vrei sa afli valoarea acestui curent inseriaza un multimetru masuara curentul in circuit cand motorul e in "stand-by" 0 ar fi superb dar sigur vei gasi un curent cat de mic ( eu am 10 mA si habar nu am de unde vine dar e acolo... ) ...pornesti de la capacitatea bateriei si vezi cat dureaza pana sa se descarce la un nivel cand nu mai poate porni motorul.

 

Poate bateria ta nu era incarcata complet cand a venit frigul si asta a afectat-o mai mult plus un mic curent pe durata a 2 saptamani si ajunge...ai lasat motorul si la alte temperaturi aceasi perioada de timp?sau acuma frigul /conditiile meteo te-au "fortat" la acesta pauza de x zile ... si poate acuma ai observat problema.

 

Foarte multi au naveta zilnica relativ scurta 10~15km...10~15 min...crezi nu crezi bateria nu se reface complet dupa fiecare pornire si facand doar 10 km...am un voltmetru digital montat in bord naveta mea zilnica este ~40km dus ~40 km inapoi ...pana in prima localitate undeva la 10~ 12 km voltmetrul arata cu 0,1 ~0,3 V mai putin decat normal fara sa modific consumatorii...dupa revine la normal.

 

La fel si pornirea la fiecare "3 zile 4 zile" e o mare tampenie nu aici pe Sectiune Service in ultimele saptamani cred ca gasesti 3~4 cazuri daca sti dupa ce sa te uiti.O pornesti la fiecare 4 zile si faci ce o lasi sa merga 5 minute?cu ce scop?bateria nu se incarca la loc in unele cazuri bujile nu ajung la temperatura de auto curatare... si tot asa numai bucuri dinastea. Mai adauga auto descarcarea bateriei+ un curent cat de mic prin circuit peste toate vreo 10 porniri asa in 2 3 luni si bye bye baterie si apoi o sa vezi posturi de genu " mi se aude un crr crr sub carena undeva "...

 

A fi surprins cate de multi au motorul parcat de 3 luni bune deja daca nu mai mult si de aici in colo poate inca 2 3 luni bune ...5 luni pe bara nu e chiar asa de rar intalnit precum crezi ...si modelul tampit de asigurari care il avem ajuta putin aici ... uni fac doar 6 luni pe an asigurare si alte 6 pe tusa asa ca daca a expirat asigurarea in Oct ( au deja 3 luni ) nu i vad facand alta pana prin martie...

 

Din moment ce am cumparat o baterie Yuasa cred ca e de bun simt sa cauti manualul de utilizare si recomandarile producatorului si sa incerci sa le respecti nu a fost o gugalea de moment este un PDF din arhiva personala ;) in care sunt explicate destul de clar multe chestii care tin de "mituri urbane " pentru multi...o lectura scurta ar face putina lumina .

 

Experinta personala ca tot ai mentinat de ea.Anul trecut dupa pauza de iarna o baterie JMT 12 V 12Ah...data jos dusa in casa incarcata doar o data recunosc...la prima apasare de buton ..."crr crr " releul de pornire.( pauza undeva la 4 luni )

 

Cumparat baterie noua Yuasa 12v 14Ah + un incarcator automat.In luna noiembrie spre sfarsit am parcat utilajul ( sub 3C 40km la 6 dimineata e peste ce pot suporta in limita de confort cu echipamentul actual ).Am avut vreo 3 saptamani in care temeratura a atins un maxim de -15C si a stat zi/noapte la temperaturi negative -4/-6C find cel mai "cald" ...bateria pe moto la ea legata incarcatorul... de curand am avut temperaturi pozitive si am iesit la plimbare ... la prima cheie nu a luato ca am uitat socul ;) ...socul la jumate a doua cheie 4~5 invartiri si gata de drum...asta dupa 40 ~ 45 zile din care multe la sub 0 C binisor.Oricat de frig ar veni bateria va ramane pe moto toata iarna ...sunt curios si eu cum va trece iarna :D .

 

La sfarsitul zilei fiecare face ce doreste/crede de cuvinta ca e mai bine pentru bateria lui ...DAR inainte sa faci ceva in orice directie incerca sa iti raspunzi si la "Mai eu DE CE fac chestia asta?"...datul jos dusul la caldurica contravine cu recomandarile producatorilor in general...eu unu am decis sa merg pe mana si recomandarilor lor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

 

 

2. Doi acumulatori legati in serie au 24 volti. Ca sa-i incarci trebuie sa le dai 26-27V sau sa-i legi in paralel.

 

3. Adaugand becuri in serie nu variezi tensiunea in circuit ci Intensitatea curentului brin baterie. 14,7 este suficient de bine pentru incarcarea acumulatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorii nu se leaga in paralel la incarcare!

Din cauza rezistentei interne diferite a fiecarui acumulator, este posibil ca, din cauza conectarii in paralel pentru un timp indelungat (de ordinul orelor), unul dintre ei sa se cam strice.

Curentii de la acumulatorul "mai tare" catre cel "mai slab" sunt foarte mari, chiar daca diferenta de tensiune e foarte mica.

De preferat sa nu ii puneti in paralel la incarcat.

Mai bine cumparati cu 50 ron un incarcator moto. Eu am luat unul automat din zona lizeanu-tei cu 45 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...