Radu H. Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Am un ULGD 3.8A1 luat de la Lidl vineri (au fost la oferta). Din ce am citit in carte, unul din programele de incarcare este "incarcare de conservare". Intra in functie dupa ce bateria s-a incarcat complet. Dupa ce am dat-o jos de pe motocicleta, am masurat-o si avea 12,8V, in conditiile in care a stat pe motocicleta nepornita de o saptamana. Cred ca este in regula. Multumesc pentru informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Un incarcator de telefon mobil are tensiunea de 5V , bineinteles c.c, dar tu ai nevoie de 13,5-14 V !! tensiunea de iesire din redresor...imprumuta/realizeaza(transf+redresor, etc) sau iti cumperi unul..sunt oferte peste tot. » Post actualizat in 30 Nov 2014 14:31 Exemplificat: 1. Un acumulator incarcat 100%, are tensiunea la borne, intre 12,7-13,1V in functie de tip/fabricat etc, sunt date stabilite de mine pe parcursul anilor in urma proceselor de verificare si incarcare pe diverse tipuri de acumulatori. In foto2 vezi acumulatorul meu deconectat de la redresor in urma cu 2 min, are tensiunea de 13,08 V, este OK, este incarcat la valoare 100%, continuu se afla sub un control electronic, o incarcare pulsatorie. 2.Tensiunea la bornele redresorului/incarcator trebuie sa fie mai mare decat 13,1V. valoarea maxima la un acumulator, ea este la bornele redresorului de 13,80V (foto1). 3.Conectand redresorul pe acumulator si masurand(foto 3), tensiunea de incarcare este 13,12V, se realizeaza un echilibru conform teoremei circuitului dipolar. Ce trebuie sa faci tu? ! Deconectezi acumulatorul de la instalatia motocicletei si masori tensiunea la bornele acumulatorului. Daca ai o valoare mai mica de 12,7V , conectezi acumulatorul la redresor, si cu voltmetru la borne(la inceput tensiunea va fi sub 12,7V), U va creste in urmatoarea perioada, iar cand se stabilizeaza pentru 2 ore la o valoare constanta(citesti voltmetru), se opreste procesul de incarcare. Urmeaza sa mai faci o verificare la o saptamana sau doua ! Cand observi o scadere sub 12,7V, repeti procesul. Daca ai un red. inteligent(vezi foto) nu mai ai probleme pana la primavara cand montezi acumulatorul pe motor, acesta ramane permanent in proces/ciclu de incarcare. Bafta, Lipseste , Uborne acumulator, sorry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 17, 2014 Share Postat Decembrie 17, 2014 (editat) Practic nu ar trebui sa ai probleme..temperaturile au fost pozitive, intre 5-10 grd C. La automobil trebuie verificat electromotorul, si aici bendixul/roata mobila-gresat sau se schimba dupa caz. La motocicleta inainte de a da solutia privind schimbarea acumulatorului, nu acum, probabil in sezonul de primavata, trebuie sa faci o serie de verificari pentru a elimina anumite cauze! Acestea se pot rezolva relativ simplu, fara complicatii. Ai nevoie de un voltmetru care citeste cu zecimale, unul digital sau analogic...cu 50-60 lei se gaseste ceva uzual, peste 100 lei, o varianta mai buna. Prima verificare o faci in sarcina, montezi voltmetrul pe acumulator in conexiune directa( sonda + voltmetru la plus acumulator si ....) si cuplezi electromotorul/ start pornire. Tensiune pe borne trebuie sa fie in jur de 14,5 V, limitele sunt intre 13,6-14,9 V la 2500 rot/min. Cand se comuta lumina de intalnire sau drum, tensiunea va scadea, dar nu mai mult de 13,6 V, este limita de avarie !! Un alt punct, este sa masori tensiunea pe acumulator la pornire, adica la cuplarea electromotorului, nu trebuie sa scada sub 9,5 V, cazul normal ! Daca scaderea este sub 9,5 V, realizezi montajele din cele 4 attach-mente/montaje. Daca in cele 4 montaje ai solutii corecte, atunci acumulatorul este in starea de final viata, sau nu este incarcat corect pe motocicleta, vezi primul rezultat( RRT sau alternator, alte verificari, mai discutam) Bafta . Am rezolvat problema cu bateria masinii. Avea bornele oxidate, dar am desfacut curatat/uns si electromotorul. Motorul nu-l pot porni acum, doar la primavara. Am masurat bateria si arata 12v, din pacate aparatul de masura n-are zecimale. Urmeaza sa pun bateria pe redresor si sa astept pana la primavara cand probabil o voi mai pune odata la incarcat. Deobicei cand aveam probleme cu bateriile le desfaceam capacul sa vad daca mai are zeama dar la asta n-am putut sa-i dau jos capacul neam. Editat Decembrie 17, 2014 de Chivu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 17, 2014 Share Postat Decembrie 17, 2014 Nu poti sa desfaci capacul superior pentru ca acumulatorul este fara intretinere ! Denumirea acestuia spune tot. Ai un voltmetru/multimetru fara zecimale? In fine, cred ca este un analogic/ cu ac indicator, sau ce ? Posibil sa ai 12,7 V, in acest caz esti la limita inferioara de normalitate pentru un acumulator incarcat. Dar trebuie sa cunosti tensiunea reala la borne. Este indicata mentinerea acumulatorului la o incarcare periodica si masurarea tensiunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 Referitor la un acumulator AGM (deci fara intretinere) ... din ce postasera mai multi "maestrii" ai internetului, vazusem ca, cica, ai stoarce nitica viata din acumulatorul fara mentenanta, daca ai adauga apa, aici e valabil si pentru acumulatori auto cat si moto. Care ar fi problema daca am pune apa peste placile incarcate initial cu electrolit lichid, ele fiind "teoretic" deja imbibate ? P.S. Am bagat apa in Saito a mea ... si am pus-o pe un trainer de baterie care initial o incarca, apoi dupa un timp ii da impulsuri de descarcare .... gen (1 secunda incarcare / 1 secunda descarcare) ... si inca nu a sarit in aer si nici nu fierbe ... etc etc ... Nu am reusit sa pun un multimetru pe ea sa vad ce zice insa, dar repet intrebarea ... care ar fi problema daca i-am bagat apa distilata peste placile care au absorbit initial, la prima incarcare electrolitul lichid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 Faci teste pe acumulatorul tau..dar te rog sa publici si rezultatul final ! AGM nu are tub de ventilare in atmosfera pentru a elimina gazele in procesul de incarcare si descarcare. Constructia AGM face ca gazul eliberat in timpul reactiilor interne sa se recombine in interior, si de aceea nu exista tub de ventilare exterioara. Aceasta tehnologie VRLA_Valve Regulated Lead Acid cateodata poate inlocui denumirea de AGM, posibil sa vezi AGM sau VRLA, depinde de producator sau marca. Problema se explica in modul de functionare, adica placile pozitive produc oxigen in timpul procesului de descarcare, acesta normal ar trebui sa fie eliminat fortat in atmosfera. Lipsa tubul de eliminare a oxigenului, face ca oxigenul sa intre in reactie cu materialul activ din placile negative, rezulta apa care este directionata in electrolitul de baza din placile absobante !! Acest proces se numeste “recombinare” si este de baza la AGM, si in special la Yuasa. Ce ai facut tu ? Practic ai marit canditatea de apa distilata din electrolit, ai diluat electrolitul/ densitate mai mica ( nu mai este 1,28g/cmc), proces electrochimic mai scazut.Acumulatorul a fost proiectat sa functioneze in acest mod, cu producere interna de apa distilata in cantitate redusa in functie de intensitatea proceselor. In indicatii si pe acumulator se precizeaza ca nu se desface capacul si nu se adauga apa, inteventia va avea efect negativ in functionarea si asupra parametrilor a acumulatorului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 (editat) Faci teste pe acumulatorul tau..dar te rog sa publici si rezultatul final ! AGM nu are tub de ventilare in atmosfera pentru a elimina gazele in procesul de incarcare si descarcare. Constructia AGM face ca gazul eliberat in timpul reactiilor interne sa se recombine in interior, si de aceea nu exista tub de ventilare exterioara. Aceasta tehnologie VRLA_Valve Regulated Lead Acid cateodata poate inlocui denumirea de AGM, posibil sa vezi AGM sau VRLA, depinde de producator sau marca. Problema se explica in modul de functionare, adica placile pozitive produc oxigen in timpul procesului de descarcare, acesta normal ar trebui sa fie eliminat fortat in atmosfera. Lipsa tubul de eliminare a oxigenului, face ca oxigenul sa intre in reactie cu materialul activ din placile negative, rezulta apa care este directionata in electrolitul de baza din placile absobante !! Acest proces se numeste “recombinare” si este de baza la AGM, si in special la Yuasa. Ce ai facut tu ? Practic ai marit canditatea de apa distilata din electrolit, ai diluat electrolitul/ densitate mai mica ( nu mai este 1,28g/cmc), proces electrochimic mai scazut.Acumulatorul a fost proiectat sa functioneze in acest mod, cu producere interna de apa distilata in cantitate redusa in functie de intensitatea proceselor. In indicatii si pe acumulator se precizeaza ca nu se desface capacul si nu se adauga apa, inteventia va avea efect negativ in functionarea si asupra parametrilor a acumulatorului... Aha ... is tare curios sa pun un aparat de masura sa vad daca mai tine curent in ea ... oricum nu prea tinea curent in ea ... Daca tot era in plan alta baterie ... is curios ce va zice moarta asta ... De exemplu daca scot apa din ea, automat scot si acidul intrat in apa .... deci nu e bine ) Editat Decembrie 21, 2014 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 daca montezi un aparat, nu o sa masori niciodata curentul, o sa masori tensiunea la bornele acumulatorului/tu montezi un voltmetru in paralel pe borne, ai grija sa nu comuti pe ampermetru si sa pui sondele pe bornele acumulatorului fara un consumator(distrugi aparatul de masura)!!. Cand montezi voltmetru citesti daca are 12,7 V valoarea minima pentru un acumulator bine incarcat. Acum iti ramane sa faci experiente de "laborator" si sa notezi rezultatele...ai material de studiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 daca montezi un aparat, nu o sa masori niciodata curentul, o sa masori tensiunea la bornele acumulatorului/tu montezi un voltmetru in paralel pe borne, ai grija sa nu comuti pe ampermetru si sa pui sondele pe bornele acumulatorului fara un consumator(distrugi aparatul de masura)!!. Cand montezi voltmetru citesti daca are 12,7 V valoarea minima pentru un acumulator bine incarcat. Acum iti ramane sa faci experiente de "laborator" si sa notezi rezultatele...ai material de studiu. poti sa masori curentul de scurt... o data Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 poti sa masori curentul de scurt... o data Corect..daca ai timp sa vezi ceva..si apoi PA ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarpee Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 (editat) Am cumparat in luna septembrie o baterie yuasa ytx12 BS de 10ah cred, din luna octombrie am bagat-o in casa si am uitat de ea pana azi cand am masurat-o de curiozitate sa vad ce voltaj mai are si am observat ca este la 12,5v. E ok asa o mai pot lasa pana prin martie sau trebuie pusa pe redresor ? Editat Decembrie 22, 2014 de sarpee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 12,8 este cifra castigatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Deja incepe sa piarda putere si sa se sulfateze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Am cumparat in luna septembrie o baterie yuasa ytx12 BS de 10ah cred, din luna octombrie am bagat-o in casa si am uitat de ea pana azi cand am masurat-o de curiozitate sa vad ce voltaj mai are si am observat ca este la 12,5v. E ok asa o mai pot lasa pana prin martie sau trebuie pusa pe redresor ? Un acumulator incarcat la capacitatea maxima are tensiunea la borne in intervalul (12,7-13,1) V in functie de fabricant si tipul de acumulator( intretinere/fara intretinere), sunt valori stabilite pe parcursul anilor prin masuratori directe. In foto vezi un Yuasa YTX 14-BS fara intretinere, fiind incarcat 100% si are 13,08V. Este normal ca din oct si pana in decembrie 2014, acumulatorul tau sa piarda din capacitate si implicit tensiunea la borne sa fie mai mica fata de limita 12,7 V. Conecteaza acumualtorul la redresor si verifica tensiunea in acelasi timp cu un voltmetru in paralel pe borne.Citeste tensiunea dupa cateva ore, iar cand se stabilizeaza la 13-13,2 V , deconecteaza redresorul ! Daca ai unul inteligent/incarcare pulsatorie, nu mai sunt probleme de verificare, ramane permanent pana la startul sezonului. Daca nu, mai faci o verificare la 1-2 sap, si conectezi redresorul in functie de ce citesti la borne. Si inca ceva_ nu depozita acumulatorul in zone calde temp de peste 25 grd C ! Se va descarca mai rapid...Pastreza-l intr-un mediu mai racoros 8-10 grd C . Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Salutare, Am si eu o nelamurire/nedumerire: am intrat pe varta.com din dorinta de a vedea ce baterie se recomanda pentru motorul meu si am vazut ca astia mi-au intors un rezultat de genul Funstart AGM YTX9-BS/JIS: YTX9-BS. Nestiind ce inseamna JIS, cauta pe internet. Se pare ca ar veni de la Japanesse International Standard. OK. Acum hai sa caut pe net bateria. Normal, ma asteptam sa o gasesc sub sigla varta. Dar o gasesc sub sigla VoltOn(112RON) si YuasaMf (215RON). Si acum intrebarea pe care-l deranja si pe cetateanu`turmentat: eu cu cine votez?! Merci, Alexandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Intra pe catalogul yuasa si in functie de motor iti alegi tu acumulatorul, este mai bine asa. Ai si dimensiuni in catalog, dar trebuie sa cunosti si cazul tau. Iti spun din proprie experienta, yuasa este lider..dar nu GEL, nu este cazul, alege AGM fara intretinere un YTX 9 -BS, posibil sa fie in jur de 180 lei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Salut,am o baterie varta agm de 12 ah,fun start,i-am drsfacaut capacelele si m-am uitat in ra,e uscata ca o pasarica de baba :-),ii pun apa?sau o pun la incarcat asa?o pun la incarcat cu dopurile puse sau scoase?multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bbaarrbbooss Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Salut,am o baterie varta agm de 12 ah,fun start,i-am drsfacaut capacelele si m-am uitat in ra,e uscata ca o pasarica de baba :-),ii pun apa?sau o pun la incarcat asa?o pun la incarcat cu dopurile puse sau scoase?multumesc Sincer, eu nu stiam cum e pasarica de baba... Cunosti detalii? Scuze de off-topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Sincer, eu nu stiam cum e pasarica de baba... Cunosti detalii? Scuze de off-topic ))))))) asa se aude din batrani k ar fi ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 adica nu mai are electrolit deloc??? atunci cumperi electrolit, umplii pana la semnul full si apoi s-ar putea sa nu fie nevoie sa o mai incarci. daca bateria e de o seama cu doamna sus mentionata poti sa te si pishi pe ea ca nu o sa functioneze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Salut,am o baterie varta agm de 12 ah,fun start,i-am drsfacaut capacelele si m-am uitat in ra,e uscata ca o pasarica de baba :-),ii pun apa?sau o pun la incarcat asa?o pun la incarcat cu dopurile puse sau scoase?multumesc daca bateria ta este cu intretinere ii completezi cu apa distilata (NU apa "chioara") ii lasi doapele scoase si o bagi la incarcat. asta e principiu la o baterie de masina cu intretinere, daca la astea de moto e altfel nu lua in considerare ce ti.am spus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Faza e ca e uscata,uscata,pe ea scrie do not open,cred ca trebuia sa aiba ceva in ea nu? deci bag lichid si cu ea la incarcat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 daca scrie do not open asa trebuie sa fie. Este cu gel, adica fara intretinere. Nu trebuie sa completezi cu nimic. lasa bateria asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Este cu gel, adica fara intretinere. Dacă e cu gel nu are "doape". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Pai ce gel ca nu a curs nimic din ea,si o pun asa laincarcat?cucu doapele scoase sau acoperite? Daca las acoperite nu are risc de explozie,cand am scos dopurile a fasait Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.