Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Dan_06

Redresorul l-am cuparat in toamna. Evident, e chinezesc.

Sunt mai multe magazine cu piese electronice in zona.

Eu l-am luat de la un magazin cu trepte mai multe la intrare si care este mai aproape de zona Tei.

Banuiesc ca mai au, ca am tot vazut de vreun an incoace redresoarele alea.

Am incarcat cu el inclusiv acumulatori auto, e adevarat ca dureaza mai mult ca scoate doar vreun amper.

Are insa toate protectiile (la scurt, la pus bornele invers...) si e automat.

Pret 45 ron in toamna - parca in octombrie spre finalul lunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

merge, trebuie sa speli bateria cu apa distilata de cateva ori inainte. nu recomand treaba asta decat daca bateria "nu mai poate" ca ii scurtezi viata altfel. dupa o resuscitare de asta bateria o sa mai tina intre 3 si 6 luni dupa care o sa-si dea obstescul sfarsit.

 

de retinut e faptul ca o baterie din care nu a curs electrolitul nu necesita de-a lungul vietii decat completare cu apa distilata, acidul nu se evapora...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? ;)

[/quot

 

FOARTE BUNA, bateria!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a incercat cineva sa scoata electrolitul vechi si sa puna electrolit nou in baterie? deci nu mai completez cu apa distilata, il reintineresc, sunt curios cum se comporta bateria...

Inainte de a goli trebuie descarcata bateria de tot sa nu arunci odata cu acidul si purtatorii de sarcina electrica. Cu timpul ( s-au din alte motive ) o parte din pasta de pe placi pica si se depoziteaza in partea de jos a acumulatorului daca este asa de multa ca face scurt circuit se poate arunca bateria. Spaland oricat de bine cu apa distilata cand golesti ramane substanta intre placute deci faci mai mult rau.

Numai bine

 

Mesaj completat

am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? ;)

Nu merita sa tot masori daca porneste motocicleta dupa o saptamana doua inseamna ca bateria este buna . Cand dai la automat tensiunea la borne scade MULT sub 12 V cu 0,3 in plus tot aia este.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt curios..ai probleme cu bateria,sau vrei doar sa experimentezi ?

este o yuasa 12ytx-12bs, 10 amperi, capsulata, MF. cand porneam mobra vara trecuta flicarea bordul-bateria, apoi isi revenea. am decapsulat-o, pus apa distilata-se vedeau placile, dar e cam slaba-12,4-5, desi pe ea scrie ca trebuie sa indice minim 12.8. de asta ma gandeam sa scot apa si sa pun calumea electrolit de 12.8. de asta intrebam, sa nu fac vreo prostie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai ai facut deja o prostie, mf vine de la maintenance-free. electrolitul se transforma intr-un gel, nu e ca la bateriile clasice si nu se evapora nimic din ea. punand apa distilata si diluat electrolitul. poti sa incerci sa o speli si sa pui electrolit dar nu cred ca o sa se mai transforme in gel. bateria mf trebuia incarcata si atata tot... sincer sa fiu mi se pare foarte normal sa "flicareasca" bordul la pornire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nici un gel, e tot electrolit atat ca e capsulata (a fost). nu e normal deloc sa flicare bordul-indica bateria moarta,apoi releul o incarca si arata plin. nu prea mai tinea curent,de aceea am desfacut-o...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca are nici un gel, nu e pe gel, e tot electrolit atat ca e capsulata (a fost). nu e normal deloc sa flicare bordul-indica bateria moarta,apoi releul o incarca si arata plin. nu prea mai tinea curent,de aceea am desfacut-o...

Mesaj completat

 

La bateriile clasice se puteau face ceva incarcari de desulfatare,dar la astea fara intretinere,nu stiu ce s-ar putea face..

Mi-e teama ca o sa te pregatesti de o baterie noua...

Ai putea totusi incerca sa o incarci pe un redresor,cu un curent cat mai mic,sub ..20% din capacitatea bateriei,presupunand ca intr-un element,densitatea electrolitului e mai mica ca in restul elementilor..astfel egalizandu-se densitatile...

Daca bateria este insa sulfatata,nu vad ce ai putea sa-i mai faci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer sa fiu mi se pare foarte normal sa "flicareasca" bordul la pornire...

Mie nu. M-as gandi la o problema legata de regulator, alternator sau baterie prima data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Mie nu. M-as gandi la o problema legata de regulator, alternator sau baterie prima data.

 

 

depinde de motor. oricum in traficul de oras chiar mi se pare normal. o baterie se incarca cum trebuie dupa ~20 de km, in functie de motor. acum eu te cred ca te-ai obisnuit cu alternator nesimtit de multi w, cum au bmw-urile in general. nici mie nu mi s-a parut normal cand am luat aprilia sa faca asa dar dupa ce am verificat tot si o baterie noua m-am linistit. pe rf n-ai treaba, are alternator de 450w sau 480, nu mai tin minte ;) pe ala puteam sa il pornesc si sa il opresc incontinuu de macar 20 de ori cu luminile aprinse cu o baterie de doar 8 ah ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este o yuasa 12ytx-12bs, 10 amperi, capsulata, MF. cand porneam mobra vara trecuta flicarea bordul-bateria, apoi isi revenea. am decapsulat-o, pus apa distilata-se vedeau placile, dar e cam slaba-12,4-5, desi pe ea scrie ca trebuie sa indice minim 12.8. de asta ma gandeam sa scot apa si sa pun calumea electrolit de 12.8. de asta intrebam, sa nu fac vreo prostie...

 

Nu am inteles ce reprezinta 12,4-5...12,8.

Te referi la tensiunea bateriei,sau la densitatea electrolitului?Oricum densitatea nu poate fi 12,8 ci doar 1,26-1,28 in cazul unei baterii incarcate complet.

Vino te rog cu detalii (oricum densitate electrolitului,este foarte importanta,daca nu cumva cel mai important indicator despre starea de incarcare a unei baterii si nu numai..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un multimetru chinezesc-15 ron. indica voltajul. incarcare cu 15,16 volti, amperaj mic de 400 miliamperi, apoi dupa ce scot redresorul bateria se stabilizeaza la 12,5 volti,scade la 12.4, apoi 12.3. apoi iar o pun la incarcat toata ziua..

P.S. pe baterie scrie ca incarcarea se face la 1.2 amperi intre 5-10 ore sau 5 amperi 1 ora maxim ca explodeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un multimetru chinezesc-15 ron. indica voltajul. incarcare cu 15,16 volti, amperaj mic de 400 miliamperi, apoi dupa ce scot redresorul bateria se stabilizeaza la 12,5 volti,scade la 12.4, apoi 12.3. apoi iar o pun la incarcat toata ziua..

P.S. pe baterie scrie ca incarcarea se face la 1.2 amperi intre 5-10 ore sau 5 amperi 1 ora maxim ca explodeaza.

 

Tensiunea masurata in gol este cam mica,in mod normal ar trebui cu bateria incarcata sa ai 12,8-12,9V.

O masuratoare mult mai concludenta ar trebui facuta in sarcina,(de ex alimentand un bec de 12V-60W )..daca tensiunea pe baterie iti scade destul de repede sub 10v,bateria si-a pierdut mult din capacitate..(in cazul tau,bateria fiind de 10Ah,ar trebui sa -ti aprinda becul,fara ca tensiunea la borne sa scada sub 10V,cel putin o ora,ceea ce sigur n-o sa se intample dupa ceea ce povestesti tu )

Mult mai relevanta decat masurarea tensiunii in gol ar fi masurarea densitatii electrolitului,un densimetru auto costa sub 10Ron...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si densimetru auto, dar nu vreau sa umblu la dopuri de multe ori ca se largesc (sunt toate insirate pe o banda, iar cele de la margini prind joc). cand aprind becul de la far 12v 55ah, imi indica-n bord ca bateria se descarca.

deci eu stiu ca bateria e slaba, problema e cum sa fac sa mai trag de ea sezonul asta? electrolit nou + redresor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca o baterie slaba (mai exact care sta sa moara) poate sa "suga" un curent foarte mic la incarcare sau un curent foarte mare.

Daca suge mult curent la incarcare, acumulatorul se incalzeste destul de mult, ceea ce nu e bine pentru acumulator.

Ceea ce este mai important, este faptul ca, si releul regulator se va incalzi mai tare, chiar daca in general pentru un consum mai mare de curent, ar trebui sa se raceasca (curentul pus in scurt la masa e mai mic).

 

Ca sa ma exprim mai exact (oboseala bat-o vina nu ma lasa sa fiu suficient de clar)

 

Bateria slaba poate duce la defectarea regulatorului de tensiune = naspa, piesa scumpa.

Mai bine pune o baterie noua si ai rezolvat toate problemele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,sunt 55w,ai dreptate. eu deja stiu care e punctul slab-BATERIA- dar intreb cum pot sa o revitalizez, nu prea am bani sa iau alta, iar asta inca mai se mai taraste...

 

E totusi preferabil sa o schimbi.

Daca nu ai bani poti cauta o marca mai ieftina ...baterie Varta fara intrtinere,de 10A,exact ca a ta,costa cam 200Ron..iar varianta si mai ieftina ,e sa-ti iei una clasica,de 9A,care costa 100-120Ron,tot Varta.Din pacate asta are alte dimensiuni si e posibil sa n-o poti monta pe motor Eu am Varta si pe motor si pe masina,clasice si sunt foarte multumit;e drept ca pe motor sta degeaba,n-am demaror,iar incarcarea e diferita..

Asa cum ti s-a spus,pastrand vechea baterie,poti schimba si releul...

Cineva mai sus,ti-a dat un sfat intelept...verifica si incrcarea pe motor,sa nu-ti bage prea mult curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca nu ne intelegem. am verificat si incacarea,e ok. eu intreb cum pot prelungi viata acumulatorului, schimb electrolitul si incarcare pe un redresor inteligent moto? sau mai am si alte optiuni? bateria a fost ok, nu e noua, dar parca-mi pare rau sa o arunc si sa mai dau 100-200 ron...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca nu ne intelegem. am verificat si incacarea,e ok. eu intreb cum pot prelungi viata acumulatorului, schimb electrolitul si incarcare pe un redresor inteligent moto? sau mai am si alte optiuni? bateria a fost ok, nu e noua, dar parca-mi pare rau sa o arunc si sa mai dau 100-200 ron...

 

Da ,bateria a fost ok,dar dupa ce povestesti,se pare ca nu mai e.

Metode miraculoase de sculare din morti a bateriilor,nu cred sa fie.(Completarea cu electrolit se recomanda doar cand electrolitul s-a pierdut prin varsare...si nu este cazul tau,tu ai procedat corect completand cu apa distilata,dar se pare ca a fost prea tarziu,bateria fiind deja sulfatata..)

 

Poate mai primesti si alte sugestii,eu nu mai am...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...