B.B. Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Cea mai simpla metoda sa masori curentul cu care redresorul iti incarca bateria,este inserierea intre baterie si redresor a unui ampermetru. Cea mai simpla si exacta metoda de a masura curentul intr-un circuit este sa inseriezi in circuit o rezistenta precisa de valoare cunoscuta si cat mai mica, sa masori cu un voltmetru tensiunea care cade pe ea si apoi folosind I = U/R afli curentul din circuit. Si si mai corect este sa faci un sistem e ecuatii si sa vezi cat e valoarea curentului in circuit fara acea rezistenta inseriata, treaba pe care ampermetrul nu o face. Totusi, cam asta face si ampermetrul, dar daca e din cel cumparat in piata sigur are o clasa de precizie de.. moare bibi.. si-ti si influenteaza circuitul in care il inseriezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Cea mai simpla si exacta metoda de a masura curentul intr-un circuit este sa inseriezi in circuit o rezistenta precisa de valoare cunoscuta si cat mai mica, sa masori cu un voltmetru tensiunea care cade pe ea si apoi folosind I = U/R afli curentul din circuit. Si si mai corect este sa faci un sistem e ecuatii si sa vezi cat e valoarea curentului in circuit fara acea rezistenta inseriata, treaba pe care ampermetrul nu o face.Totusi, cam asta face si ampermetrul, dar daca e din cel cumparat in piata sigur are o clasa de precizie de.. moare bibi.. si-ti si influenteaza circuitul in care il inseriezi. Ca sa fiu foarte concis,o rezistenta de 0,1ohmi,cat are suntul de curent al celui mai amarat multimetru digital (si care la un consum de 10A,provoaca o cadere de tensiune de 200mV),ti se pare rezonabila,sau aceasta rezistenta inseriata cu bateria,influenteaza hotarator incarcarea ? O precizie de 5% e buna..sau ar trebui sa-si cumpere un Fluke ? Eu am raspuns la obiect unei intrebari,daca vrei sa vorbim de metode de masurare a curentului,te invit pe Elforum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Merci..am mai invatat ceva. Acum nu stiu cat de precisa a fost masuratoarea mea, dar aparatul ( Mastech..nu e chiar de 15 lei ) zice ca am un curent de ~ 0.9 -1 A. Acum, din ce retin, stiam ca incarcarea aficienta nu tre sa depaseasca 10% din curentul bateriei, care ma duce la gandul ca eu nu am un curent de 1 A ci mai degraba de 1 mA ... nu ?? Ca daca am A si nu mA..inseamna ca e bai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Ca sa fiu foarte concis,o rezistenta de 0,1ohmi,cat are suntul de curent al celui mai amarat multimetru digital (si care la un consum de 10A,provoaca o cadere de tensiune de 200mV),ti se pare rezonabila,sau aceasta rezistenta inseriata cu bateria,influenteaza hotarator incarcarea ?O precizie de 5% e buna..sau ar trebui sa-si cumpere un Fluke ? Eu am raspuns la obiect unei intrebari,daca vrei sa vorbim de metode de masurare a curentului,te invit pe Elforum.. Da, ai dreptate, ziceam si eu sa mai invete lumea cate ceva, nu mai fi asa ciufut.. Mesaj completat Merci..am mai invatat ceva. Acum nu stiu cat de precisa a fost masuratoarea mea, dar aparatul ( Mastech..nu e chiar de 15 lei ) zice ca am un curent de ~ 0.9 -1 A. Acum, din ce retin, stiam ca incarcarea aficienta nu tre sa depaseasca 10% din curentul bateriei, care ma duce la gandul ca eu nu am un curent de 1 A ci mai degraba de 1 mA ... nu ?? Ca daca am A si nu mA..inseamna ca e bai 10% din valoarea numerica a capacitatii bateriei. Daca ai baterie de 10Ah o poti incarca la un curent de incarcare de 1A. E bine, ce nu e bine? Daca bateria e de 14Ah o poti incarca la 1,4 A. Daca e de 7Ah - 700 mA.. De-aia tre sa ai un redresor la care sa poti limita curentul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Da, ai dreptate, ziceam si eu sa mai invete lumea cate ceva, nu mai fi asa ciufut.. Nu sunt deloc ciufut..uite ca sa-ti dovedesc ,am gresit impartirea,caderea de tensiune pe 0,1ohmi la 10A,nu este 0,2V ci 0,1V PS Esti cumva din Braila,ca atunci as putea uita multe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Da, ultima oara am locuit la Braila, vreo 2 ani. Sotia mea e braileanca. Eu sunt din multe locuri, long story. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 acumulatorul daca e incarcat si NU ingheata (nu, nu ingheata la 0 grade celsius contrar credintei populare) si NU e folosit (adica nu pornesti motorul cu el, nu ca ar fi nou) se descarca mult, mult mai greu decat daca este tinut in casa la caldura... In sfarsit, cineva care stie ca o baterie (buna) nu se baga in casa pe timpul iernii, decat daca vrei sa se descarce mai repede. Chiar si la temperatura camerei, nu are nici un sens sa faci asta. Frigul nu distruge bateria. doar o descarca. Nope, sorry. Scade curentul la pornire, dar nu o descarca, ci o conserva mai bine. (O cautare pe net rezolva rapid dilema.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit? 2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid 3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Merci..am mai invatat ceva. Acum nu stiu cat de precisa a fost masuratoarea mea, dar aparatul ( Mastech..nu e chiar de 15 lei ) zice ca am un curent de ~ 0.9 -1 A. Acum, din ce retin, stiam ca incarcarea aficienta nu tre sa depaseasca 10% din curentul bateriei, care ma duce la gandul ca eu nu am un curent de 1 A ci mai degraba de 1 mA ... nu ?? Ca daca am A si nu mA..inseamna ca e bai Din poza nu-mi pot da seama bine,dar mi se pare ca testerul rosu nu e conectat bine..de obicei borna de 10A,este prima in stanga,dar poate difera la modelul tau (in dreptul bornei trebuie sa scrie 10A,nu mA Daca gresesc imi cer scuze..poza nu e prea clara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 (editat) @Dan: scuzati-mi noob-ismul, Inaltimea Ta, dar cateodata mai folosesc forumul motorism.ro pt deprinderea de noi cunostinte (teoretice macar ) la care nu sunt as, ca Preaintelepciunea si Atotcunoasterea dumneavoastra. Cu sincere regrete ca am insultat intelepciunea unora, ma autoejectez de pe acest topic ------------------------------------------------ @celorlalti : apreciez rabdarea si didactismul de care dati dovada . Thumbs up ! Din poza nu-mi pot da seama bine,dar mi se pare ca testerul rosu nu e conectat bine..de obicei borna de 10A,este prima in stanga,dar poate difera la modelul tau (in dreptul bornei trebuie sa scrie 10A,nu mADaca gresesc imi cer scuze..poza nu e prea clara. In dreptul bornei scrie rosii : 200mA max.... Fused In dreptul celei libere : 20A 15 sec MAX...Unfused Editat Ianuarie 14, 2011 de yzulyka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Sa stii ca nimeni nu s-a nascut invatat...iar unele replici,desi acide,nu incarca bateriile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 Sa stii ca nimeni nu s-a nascut invatat...iar unele replici,desi acide,nu incarca bateriile... buna asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Ianuarie 14, 2011 Share Postat Ianuarie 14, 2011 @ Dan_06 Redresorul l-am cuparat in toamna. Evident, e chinezesc. Sunt mai multe magazine cu piese electronice in zona. Eu l-am luat de la un magazin cu trepte mai multe la intrare si care este mai aproape de zona Tei. Banuiesc ca mai au, ca am tot vazut de vreun an incoace redresoarele alea. Am incarcat cu el inclusiv acumulatori auto, e adevarat ca dureaza mai mult ca scoate doar vreun amper. Are insa toate protectiile (la scurt, la pus bornele invers...) si e automat. Pret 45 ron in toamna - parca in octombrie spre finalul lunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 a incercat cineva sa scoata electrolitul vechi si sa puna electrolit nou in baterie? deci nu mai completez cu apa distilata, il reintineresc, sunt curios cum se comporta bateria... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 merge, trebuie sa speli bateria cu apa distilata de cateva ori inainte. nu recomand treaba asta decat daca bateria "nu mai poate" ca ii scurtezi viata altfel. dupa o resuscitare de asta bateria o sa mai tina intre 3 si 6 luni dupa care o sa-si dea obstescul sfarsit. de retinut e faptul ca o baterie din care nu a curs electrolitul nu necesita de-a lungul vietii decat completare cu apa distilata, acidul nu se evapora... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 a incercat cineva sa scoata electrolitul vechi si sa puna electrolit nou in baterie? deci nu mai completez cu apa distilata, il reintineresc, sunt curios cum se comporta bateria... Si eu sunt curios..ai probleme cu bateria,sau vrei doar sa experimentezi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? [/quot FOARTE BUNA, bateria!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 a incercat cineva sa scoata electrolitul vechi si sa puna electrolit nou in baterie? deci nu mai completez cu apa distilata, il reintineresc, sunt curios cum se comporta bateria... Inainte de a goli trebuie descarcata bateria de tot sa nu arunci odata cu acidul si purtatorii de sarcina electrica. Cu timpul ( s-au din alte motive ) o parte din pasta de pe placi pica si se depoziteaza in partea de jos a acumulatorului daca este asa de multa ca face scurt circuit se poate arunca bateria. Spaland oricat de bine cu apa distilata cand golesti ramane substanta intre placute deci faci mai mult rau. Numai bine Mesaj completat am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? Nu merita sa tot masori daca porneste motocicleta dupa o saptamana doua inseamna ca bateria este buna . Cand dai la automat tensiunea la borne scade MULT sub 12 V cu 0,3 in plus tot aia este. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Si eu sunt curios..ai probleme cu bateria,sau vrei doar sa experimentezi ? este o yuasa 12ytx-12bs, 10 amperi, capsulata, MF. cand porneam mobra vara trecuta flicarea bordul-bateria, apoi isi revenea. am decapsulat-o, pus apa distilata-se vedeau placile, dar e cam slaba-12,4-5, desi pe ea scrie ca trebuie sa indice minim 12.8. de asta ma gandeam sa scot apa si sa pun calumea electrolit de 12.8. de asta intrebam, sa nu fac vreo prostie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 pai ai facut deja o prostie, mf vine de la maintenance-free. electrolitul se transforma intr-un gel, nu e ca la bateriile clasice si nu se evapora nimic din ea. punand apa distilata si diluat electrolitul. poti sa incerci sa o speli si sa pui electrolit dar nu cred ca o sa se mai transforme in gel. bateria mf trebuia incarcata si atata tot... sincer sa fiu mi se pare foarte normal sa "flicareasca" bordul la pornire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 nu are nici un gel, e tot electrolit atat ca e capsulata (a fost). nu e normal deloc sa flicare bordul-indica bateria moarta,apoi releul o incarca si arata plin. nu prea mai tinea curent,de aceea am desfacut-o... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 nu cred ca are nici un gel, nu e pe gel, e tot electrolit atat ca e capsulata (a fost). nu e normal deloc sa flicare bordul-indica bateria moarta,apoi releul o incarca si arata plin. nu prea mai tinea curent,de aceea am desfacut-o...Mesaj completat La bateriile clasice se puteau face ceva incarcari de desulfatare,dar la astea fara intretinere,nu stiu ce s-ar putea face.. Mi-e teama ca o sa te pregatesti de o baterie noua... Ai putea totusi incerca sa o incarci pe un redresor,cu un curent cat mai mic,sub ..20% din capacitatea bateriei,presupunand ca intr-un element,densitatea electrolitului e mai mica ca in restul elementilor..astfel egalizandu-se densitatile... Daca bateria este insa sulfatata,nu vad ce ai putea sa-i mai faci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 sincer sa fiu mi se pare foarte normal sa "flicareasca" bordul la pornire... Mie nu. M-as gandi la o problema legata de regulator, alternator sau baterie prima data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Mie nu. M-as gandi la o problema legata de regulator, alternator sau baterie prima data. depinde de motor. oricum in traficul de oras chiar mi se pare normal. o baterie se incarca cum trebuie dupa ~20 de km, in functie de motor. acum eu te cred ca te-ai obisnuit cu alternator nesimtit de multi w, cum au bmw-urile in general. nici mie nu mi s-a parut normal cand am luat aprilia sa faca asa dar dupa ce am verificat tot si o baterie noua m-am linistit. pe rf n-ai treaba, are alternator de 450w sau 480, nu mai tin minte pe ala puteam sa il pornesc si sa il opresc incontinuu de macar 20 de ori cu luminile aprinse cu o baterie de doar 8 ah Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.