Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Merci..am mai invatat ceva. ;)

Acum nu stiu cat de precisa a fost masuratoarea mea, dar aparatul ( Mastech..nu e chiar de 15 lei ) zice ca am un curent de ~ 0.9 -1 A.

Acum, din ce retin, stiam ca incarcarea aficienta nu tre sa depaseasca 10% din curentul bateriei, care ma duce la gandul ca eu nu am un curent de 1 A ci mai degraba de 1 mA ... nu ??

Ca daca am A si nu mA..inseamna ca e bai ;)

post-36079-1295012971_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca sa fiu foarte concis,o rezistenta de 0,1ohmi,cat are suntul de curent al celui mai amarat multimetru digital (si care la un consum de 10A,provoaca o cadere de tensiune de 200mV),ti se pare rezonabila,sau aceasta rezistenta inseriata cu bateria,influenteaza hotarator incarcarea ?

O precizie de 5% e buna..sau ar trebui sa-si cumpere un Fluke ?

Eu am raspuns la obiect unei intrebari,daca vrei sa vorbim de metode de masurare a curentului,te invit pe Elforum..

Da, ai dreptate, ziceam si eu sa mai invete lumea cate ceva, nu mai fi asa ciufut.. :D

Mesaj completat

Merci..am mai invatat ceva. ;)

Acum nu stiu cat de precisa a fost masuratoarea mea, dar aparatul ( Mastech..nu e chiar de 15 lei ) zice ca am un curent de ~ 0.9 -1 A.

Acum, din ce retin, stiam ca incarcarea aficienta nu tre sa depaseasca 10% din curentul bateriei, care ma duce la gandul ca eu nu am un curent de 1 A ci mai degraba de 1 mA ... nu ??

Ca daca am A si nu mA..inseamna ca e bai ;)

 

10% din valoarea numerica a capacitatii bateriei. Daca ai baterie de 10Ah o poti incarca la un curent de incarcare de 1A. E bine, ce nu e bine?

Daca bateria e de 14Ah o poti incarca la 1,4 A.

Daca e de 7Ah - 700 mA..

 

De-aia tre sa ai un redresor la care sa poti limita curentul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acumulatorul daca e incarcat si NU ingheata (nu, nu ingheata la 0 grade celsius contrar credintei populare) si NU e folosit (adica nu pornesti motorul cu el, nu ca ar fi nou) se descarca mult, mult mai greu decat daca este tinut in casa la caldura...

In sfarsit, cineva care stie ca o baterie (buna) nu se baga in casa pe timpul iernii, decat daca vrei sa se descarce mai repede. Chiar si la temperatura camerei, nu are nici un sens sa faci asta.

 

Frigul nu distruge bateria. doar o descarca.

Nope, sorry. Scade curentul la pornire, dar nu o descarca, ci o conserva mai bine. (O cautare pe net rezolva rapid dilema.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

jesus-facepalm-facepalm-jesus-epic-demotivational-poster-1218659828.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci..am mai invatat ceva. ;)

Acum nu stiu cat de precisa a fost masuratoarea mea, dar aparatul ( Mastech..nu e chiar de 15 lei ) zice ca am un curent de ~ 0.9 -1 A.

Acum, din ce retin, stiam ca incarcarea aficienta nu tre sa depaseasca 10% din curentul bateriei, care ma duce la gandul ca eu nu am un curent de 1 A ci mai degraba de 1 mA ... nu ??

Ca daca am A si nu mA..inseamna ca e bai ;)

 

Din poza nu-mi pot da seama bine,dar mi se pare ca testerul rosu nu e conectat bine..de obicei borna de 10A,este prima in stanga,dar poate difera la modelul tau (in dreptul bornei trebuie sa scrie 10A,nu mA

Daca gresesc imi cer scuze..poza nu e prea clara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Dan: scuzati-mi noob-ismul, Inaltimea Ta, dar cateodata mai folosesc forumul motorism.ro pt deprinderea de noi cunostinte (teoretice macar ) la care nu sunt as, ca Preaintelepciunea si Atotcunoasterea dumneavoastra.

Cu sincere regrete ca am insultat intelepciunea unora, ma autoejectez de pe acest topic

------------------------------------------------

 

@celorlalti : apreciez rabdarea si didactismul de care dati dovada . Thumbs up !

 

;)

 

Din poza nu-mi pot da seama bine,dar mi se pare ca testerul rosu nu e conectat bine..de obicei borna de 10A,este prima in stanga,dar poate difera la modelul tau (in dreptul bornei trebuie sa scrie 10A,nu mA

Daca gresesc imi cer scuze..poza nu e prea clara.

In dreptul bornei scrie rosii : 200mA max.... Fused

In dreptul celei libere : 20A 15 sec MAX...Unfused

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Dan_06

Redresorul l-am cuparat in toamna. Evident, e chinezesc.

Sunt mai multe magazine cu piese electronice in zona.

Eu l-am luat de la un magazin cu trepte mai multe la intrare si care este mai aproape de zona Tei.

Banuiesc ca mai au, ca am tot vazut de vreun an incoace redresoarele alea.

Am incarcat cu el inclusiv acumulatori auto, e adevarat ca dureaza mai mult ca scoate doar vreun amper.

Are insa toate protectiile (la scurt, la pus bornele invers...) si e automat.

Pret 45 ron in toamna - parca in octombrie spre finalul lunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

merge, trebuie sa speli bateria cu apa distilata de cateva ori inainte. nu recomand treaba asta decat daca bateria "nu mai poate" ca ii scurtezi viata altfel. dupa o resuscitare de asta bateria o sa mai tina intre 3 si 6 luni dupa care o sa-si dea obstescul sfarsit.

 

de retinut e faptul ca o baterie din care nu a curs electrolitul nu necesita de-a lungul vietii decat completare cu apa distilata, acidul nu se evapora...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? ;)

[/quot

 

FOARTE BUNA, bateria!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a incercat cineva sa scoata electrolitul vechi si sa puna electrolit nou in baterie? deci nu mai completez cu apa distilata, il reintineresc, sunt curios cum se comporta bateria...

Inainte de a goli trebuie descarcata bateria de tot sa nu arunci odata cu acidul si purtatorii de sarcina electrica. Cu timpul ( s-au din alte motive ) o parte din pasta de pe placi pica si se depoziteaza in partea de jos a acumulatorului daca este asa de multa ca face scurt circuit se poate arunca bateria. Spaland oricat de bine cu apa distilata cand golesti ramane substanta intre placute deci faci mai mult rau.

Numai bine

 

Mesaj completat

am citit topicul acesta cu interes.... acum nu stiu daca bateria mea are vreo problema, dar am zis sa intreb... am o yuasa cumparata in mai 2010... acum o sapt am incarcat-o pe un redresor automat ce scoate 0,9A, apoi cand este incarcata doar o mentine... (bateria are 11 Ah)... toate bune si frumoase, dar este normal sa scada voltajul cu 0,3-0,4 V sa zicem in primele 2-3 zile si apoi cu 0,1-0,2 V pe zi? saptamana trecuta (luni) am incarcat-o..avea cam 12,90 iar acum, dupa o saptamana, are 12,67. mentionez ca este tinuta la caldura bateria... deci, este normal sa se descarce in ritmul asta? ;)

Nu merita sa tot masori daca porneste motocicleta dupa o saptamana doua inseamna ca bateria este buna . Cand dai la automat tensiunea la borne scade MULT sub 12 V cu 0,3 in plus tot aia este.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt curios..ai probleme cu bateria,sau vrei doar sa experimentezi ?

este o yuasa 12ytx-12bs, 10 amperi, capsulata, MF. cand porneam mobra vara trecuta flicarea bordul-bateria, apoi isi revenea. am decapsulat-o, pus apa distilata-se vedeau placile, dar e cam slaba-12,4-5, desi pe ea scrie ca trebuie sa indice minim 12.8. de asta ma gandeam sa scot apa si sa pun calumea electrolit de 12.8. de asta intrebam, sa nu fac vreo prostie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai ai facut deja o prostie, mf vine de la maintenance-free. electrolitul se transforma intr-un gel, nu e ca la bateriile clasice si nu se evapora nimic din ea. punand apa distilata si diluat electrolitul. poti sa incerci sa o speli si sa pui electrolit dar nu cred ca o sa se mai transforme in gel. bateria mf trebuia incarcata si atata tot... sincer sa fiu mi se pare foarte normal sa "flicareasca" bordul la pornire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nici un gel, e tot electrolit atat ca e capsulata (a fost). nu e normal deloc sa flicare bordul-indica bateria moarta,apoi releul o incarca si arata plin. nu prea mai tinea curent,de aceea am desfacut-o...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca are nici un gel, nu e pe gel, e tot electrolit atat ca e capsulata (a fost). nu e normal deloc sa flicare bordul-indica bateria moarta,apoi releul o incarca si arata plin. nu prea mai tinea curent,de aceea am desfacut-o...

Mesaj completat

 

La bateriile clasice se puteau face ceva incarcari de desulfatare,dar la astea fara intretinere,nu stiu ce s-ar putea face..

Mi-e teama ca o sa te pregatesti de o baterie noua...

Ai putea totusi incerca sa o incarci pe un redresor,cu un curent cat mai mic,sub ..20% din capacitatea bateriei,presupunand ca intr-un element,densitatea electrolitului e mai mica ca in restul elementilor..astfel egalizandu-se densitatile...

Daca bateria este insa sulfatata,nu vad ce ai putea sa-i mai faci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer sa fiu mi se pare foarte normal sa "flicareasca" bordul la pornire...

Mie nu. M-as gandi la o problema legata de regulator, alternator sau baterie prima data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Mie nu. M-as gandi la o problema legata de regulator, alternator sau baterie prima data.

 

 

depinde de motor. oricum in traficul de oras chiar mi se pare normal. o baterie se incarca cum trebuie dupa ~20 de km, in functie de motor. acum eu te cred ca te-ai obisnuit cu alternator nesimtit de multi w, cum au bmw-urile in general. nici mie nu mi s-a parut normal cand am luat aprilia sa faca asa dar dupa ce am verificat tot si o baterie noua m-am linistit. pe rf n-ai treaba, are alternator de 450w sau 480, nu mai tin minte ;) pe ala puteam sa il pornesc si sa il opresc incontinuu de macar 20 de ori cu luminile aprinse cu o baterie de doar 8 ah ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este o yuasa 12ytx-12bs, 10 amperi, capsulata, MF. cand porneam mobra vara trecuta flicarea bordul-bateria, apoi isi revenea. am decapsulat-o, pus apa distilata-se vedeau placile, dar e cam slaba-12,4-5, desi pe ea scrie ca trebuie sa indice minim 12.8. de asta ma gandeam sa scot apa si sa pun calumea electrolit de 12.8. de asta intrebam, sa nu fac vreo prostie...

 

Nu am inteles ce reprezinta 12,4-5...12,8.

Te referi la tensiunea bateriei,sau la densitatea electrolitului?Oricum densitatea nu poate fi 12,8 ci doar 1,26-1,28 in cazul unei baterii incarcate complet.

Vino te rog cu detalii (oricum densitate electrolitului,este foarte importanta,daca nu cumva cel mai important indicator despre starea de incarcare a unei baterii si nu numai..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un multimetru chinezesc-15 ron. indica voltajul. incarcare cu 15,16 volti, amperaj mic de 400 miliamperi, apoi dupa ce scot redresorul bateria se stabilizeaza la 12,5 volti,scade la 12.4, apoi 12.3. apoi iar o pun la incarcat toata ziua..

P.S. pe baterie scrie ca incarcarea se face la 1.2 amperi intre 5-10 ore sau 5 amperi 1 ora maxim ca explodeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...