Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

sa va spun si eu problema mea: am pus electrolit nou in baterie,pus pe redresor,totul ok. 12.6, 12.7. cand o pun pe scuter si pun contactul, se duce la 12.3. ok...daca dau insa la automat, caraie electromotorul, nu poate sa invarta motorul, bateria in bord indica moarta. o masor: 11.3. daca o scot de pe scuter: 12.6. mai o pun iar, dau la automat-11.2.

ce naiba inseamna asta? ori bateria e moarta-moarta, dar nu cred, ori fura electromotorul curent? m-am uitat pe la fire,am dat cu wd-40...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sa va spun si eu problema mea: am pus electrolit nou in baterie,pus pe redresor,totul ok. 12.6, 12.7. cand o pun pe scuter si pun contactul, se duce la 12.3. ok...daca dau insa la automat, caraie electromotorul, nu poate sa invarta motorul, bateria in bord indica moarta. o masor: 11.3. daca o scot de pe scuter: 12.6. mai o pun iar, dau la automat-11.2.

ce naiba inseamna asta? ori bateria e moarta-moarta, dar nu cred, ori fura electromotorul curent? m-am uitat pe la fire,am dat cu wd-40...

 

Incearca bateria pe un alt scuter,sau o baterie SIGUR buna pe scuterul tau.

Desi banuiesc rezultatul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut bateriile puse pe redresor la un service auto de baterii,baietii de acolo au zis k rezista lejer 3 luni fara sa fie puse pe masina/motocicleta.In ziua cand le-am ridicat aveau urmatoarele valori:

-(ziua incarcarii): *motor :13.7V;

*masina :12.83V;

Acum la 3 saptamani de la incarcare valorile indicate sunt:

*motor: 12.79V;

*masina: 12.39V;

Ce parere aveti,mai rezista pana in martie,cea de masina ca asta de la motocicleta vad ca se pastreaza?:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea de pe moto e OK, cea de pe masina e un pic dusa, dar luam in calcul si ca sta afara in frig, banuiesc ca nu ai garaj incalzit in care sa bagi masina seara de seara.

Am mai zis, odata ce-ti porneste masina dimineata cu ea, e OK, lasa masuratorile. E putin dusa bateria... dar mai merge, nu te lasa de tot inca. Cat? Nu stiu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa va spun si eu problema mea: am pus electrolit nou in baterie,pus pe redresor,totul ok. 12.6, 12.7. cand o pun pe scuter si pun contactul, se duce la 12.3. ok...daca dau insa la automat, caraie electromotorul, nu poate sa invarta motorul, bateria in bord indica moarta. o masor: 11.3. daca o scot de pe scuter: 12.6. mai o pun iar, dau la automat-11.2.

ce naiba inseamna asta? ori bateria e moarta-moarta, dar nu cred, ori fura electromotorul curent? m-am uitat pe la fire,am dat cu wd-40...

eu tot nu inteleg cum poate sa indice 11,2 cand dau la automat, iar cand o deconectez 12.6! o pun iar la loc,cand pun minusul 11,2 v!!! am dat la automat de cateva ori, indica vreo 6-7 volti, dar cred ca aveam halucinatii, nu luati in calcul valoarea asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tot nu inteleg cum poate sa indice 11,2 cand dau la automat, iar cand o deconectez 12.6! o pun iar la loc,cand pun minusul 11,2 v!!! am dat la automat de cateva ori, indica vreo 6-7 volti, dar cred ca aveam halucinatii, nu luati in calcul valoarea asta...

Daca pe motor cu bornele conectate nu ai tensiunea normala (fara contact!), ai un scurt pe undeva prin instalatia aia. Ori s-a improvizat ceva aiurea pe jucaria ta, ori s-a facut un scurt mai demult in urma caruia s-au topit izolatiile de la instalatie si sunt aproape lipite acuma. Sau s-a ars aprindere/bobina/ceva pe acolo.

 

Incearca sa legi la baterie doar un bec de far (de 55w/12V sau 35W/12V). Cand e conectat, masori tensiunea pe baterie. Nu ar trebui sa difere cu mult de tensiunea pe care o arata in mod normal bateria. E vorba de numai cativa amperi si dupa 10 minute tensiunea nu ar trebui sa scada mai mult de 0.1V. Daca dupa 10 minute cu becu legat iti scade drastic voltaju... saraca baterie.

 

IN TIMP ce dai la automat, e aproape normal ca tensiunea sa scada sub 12V, insa doar cat tii apasat butonul demarorului - atat.

 

 

 

Am avut bateriile puse pe redresor la un service auto de baterii,baietii de acolo au zis k rezista lejer 3 luni fara sa fie puse pe masina/motocicleta.In ziua cand le-am ridicat aveau urmatoarele valori:

-(ziua incarcarii): *motor :13.7V;

*masina :12.83V;

Acum la 3 saptamani de la incarcare valorile indicate sunt:

*motor: 12.79V;

*masina: 12.39V;

Ce parere aveti,mai rezista pana in martie,cea de masina ca asta de la motocicleta vad ca se pastreaza?:)

Imediat dupa incarcare bateriile au o sarcina superficiala care se duce in timp de la sine sau la prima pornire.

 

Bateria moto e 100%. N-ai ce-i cere mai mult (12.8V e nominal la baterii GEL).

 

Bateria auto e... slabuta. Dupa cum bine zicea Belbody inainte mea, daca nu iti face figuri dimineata la pronire, las-o asa si mergi linistit cu ea. Daca as masura ragalia de pe Matizu cu care ma mai dau prin oras, probabil ar fi 12.2V dimineata inainte de pornire. Mira-m-as sa aiba mai mult.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pe motor cu bornele conectate nu ai tensiunea normala (fara contact!), ai un scurt pe undeva prin instalatia aia. Ori s-a improvizat ceva aiurea pe jucaria ta, ori s-a facut un scurt mai demult in urma caruia s-au topit izolatiile de la instalatie si sunt aproape lipite acuma. Sau s-a ars aprindere/bobina/ceva pe acolo.

 

Incearca sa legi la baterie doar un bec de far (de 55w/12V sau 35W/12V). Cand e conectat, masori tensiunea pe baterie. Nu ar trebui sa difere cu mult de tensiunea pe care o arata in mod normal bateria. E vorba de numai cativa amperi si dupa 10 minute tensiunea nu ar trebui sa scada mai mult de 0.1V. Daca dupa 10 minute cu becu legat iti scade drastic voltaju... saraca baterie.

 

IN TIMP ce dai la automat, e aproape normal ca tensiunea sa scada sub 12V, insa doar cat tii apasat butonul demarorului - atat.

 

 

Sfatul cu becul e foarte bun,masurarea tensiunii in sarcina fiind mult mai concludenta decat simpla masurare a tensiunii in gol.Totusi diferenta de tensiune,pt o baterie incrcata,este mai mare de 0,1V.Am pus un bec de 65W,pe o baterie complet incarcata de 5Ah;in gol aveam pe baterie 12,70V.Cand am pus becul,tensiunea a scazut intr-un minut la 11,8V si asa a ramas.

In cazul de fata,bateria fiind de 10Ah,ar trebui ca diferenta de tensiune sa fie mai mica;ceva imi spune insa ,ca in 10 minute bateria respectiva va fi descarcata......dar poate ma insel eu.

Un eventual consum nedorit se poate depista foarte usor,prin conectarea unui ampermetru in serie cu bateria...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In gol imi arata 13.94, e posibil asa ceva? Pus inapoi pe baterie se duce iar la 16.83-16.89. Redresorul functioneaza, am incarcat cu el mai multe baterii auto si nu a fost nici o problema.

 

Am pus urechea pe baterie si se aude ca atunci cand torni cola in pahar (efervescenta aia). Chestia e ca bateria nu e fierbinte, nici macar calda nu e.

Mesaj completat

Acum sunt in dubiu ca bateria e pe gel. Yuasa ytx9-BS cu VRLA, asta scrie pe baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VRLA battery (valve-regulated lead-acid battery)

Mesaj completat

 

Schimba redresorul, incearca cu un incarcator de laptop. La mufa, partea din mijloc e plusu.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite, saito procharger are functie de desulfatare dar costa 40 sau 50 de euro. asa ca ori o speli si inlocuiesti electrolitul din ea (desi sunt 90% sigur ca nu o sa curga nimic din ea) si mai tragi un pic de ea, in nici un caz un sezon, ori iti iei o baterie noua...

cam scump! acum cateva zile am cumparat un ctek multi xs4003 la 60E

post-47906-1296682356_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, deci e pe acid, maintenance free. Ramane intrebarea, e ok sa incarc cu 16.8...V sau fierb bateria? Amperajul, cum am spus, nu sare de 0.45A.

E la nivel lichidu in ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare de baraj, am pus ieri de curiozitate aparatul de masura pe bateria care de 3 luni aproape sta degeaba, dintre care aprox. 1 a stat afara in frig sau nu, si era sa imi cada din mana, imi indica 17 volti. Adevarul e ca am si bateria de la aparat pe duca, dar pana acum nu mi-a indicat niciodata eronat chiar si asa. E posibil asa ceva? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, deci e pe acid, maintenance free. Ramane intrebarea, e ok sa incarc cu 16.8...V sau fierb bateria? Amperajul, cum am spus, nu sare de 0.45A.

Sunt 2 posibilitati

1. S-au bateria distrusa nu magazineaza amperajul la 16,8 V ar trebui sa incarce la amperaj maxim

2. S-au redresorul nu genereaza mai mult de 0,45 A

Personal cred ca este prima varianta. Pentru incercare pune pe redresor un bec de 21 W daca lumineaza bine atunci este bateria defecta.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In gol imi arata 13.94, e posibil asa ceva? Pus inapoi pe baterie se duce iar la 16.83-16.89. Redresorul functioneaza, am incarcat cu el mai multe baterii auto si nu a fost nici o problema.

 

Am pus urechea pe baterie si se aude ca atunci cand torni cola in pahar (efervescenta aia). Chestia e ca bateria nu e fierbinte, nici macar calda nu e.

Mesaj completat

Acum sunt in dubiu ca bateria e pe gel. Yuasa ytx9-BS cu VRLA, asta scrie pe baterie.

 

Eu vad doua posibilitati:

-bateria pusa pe redresor,era deja incarcata si atunci e fireasca cresterea aceasta de tensiune redresorul tau nelimitand tensiunea maxima de incarcare,cum fac cele automate

-bateria este sulfatata,si-a pierdut din capacitate,incarcandu-se foarte repede.Eu as merge pe prima varianta;ca sa fii sigur,pune-o pe motor,incearca sa pornesti.

Daca invarte fara probleme demarorul,e in regula,daca nu ,nu.

Oricum,incearca sa gasesti un redresor automat,altfel ai sanse ,cu timpul sa distrugi bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sugestiile foarte bune! Desi nu pot sa verific bateria pe motor, din cauza de motor dus la Cucuietii din deal, cred ca Disabled-Cata are dreptate. Redresorul meu nu limiteaza tensiunea si bateria arata ca e destul de incarcata (12.45V inainte de a o pune la incarcat). Cam dupa 3 minute de incarcare curentul masurat era de 1.62A, ca dupa aia sa scada, cum am spus, la 0.45A (cam dupa o ora). Nu stiu ce tensiune arata chiar la inceput pentru ca nu am decat un multimetru si il setasem sa imi masoare amperajul.

 

Dupa ce am scos bateria de pe redresor aseara (circa 1.5 ore incarcare) am lasat-o jumatate de ora si am masurat din nou la borne: tensiune de 12.83. Acum cateva minute (deci dupa aproape 24 de ore) imi arata 12.79, deci e ok.

 

Nu o sa mai fac experimente data viitoare, ma duc sa-mi iau un redresor de moto, ca asta sigur imi strica bateria daca ma mai joc mult cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
cam scump! acum cateva zile am cumparat un ctek multi xs4003 la 60E

 

 

si ce stie sa faca? nu e o intrebare la misto, n-am timp sa caut acum! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...