mircea_simson Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Pentru ca respectiva majoritate e alcatuita din masini pe care s-au montat ALARME. Nu este adevarat foarte multe nu au ex.Solentza. Sunt montate deoarece face bine la baterie un comsum foarte mic mai ales iarna cand nu ingheata asa de repede Numai bine Mesaj completat Cred ca e vb de Daciile ( si nu numai) mai vechi la care "clipocea" vesnic un led verde sau rosu in bord, nici vb de alarma, cica tinea bateria "calda"..acuma nu stiu, pe vremea aia aveam carucior cu rulmenti ! Corect are si Solenza deci folclorul cu distruge bateria pica cei de la fabrica au specialisti care studiaza .Logic daca electrolitul se misca putin impreuna cu purtatorii de sarcina nu poate ingheta asa de repede si bateria se strica mai repede daca sta decat daca o folosesti Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 electrolitul care misca nu impiedica inghetul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Nu este adevarat foarte multe nu au ex.Solentza. Sunt montate deoarece face bine la baterie un comsum foarte mic mai ales iarna cand nu ingheata asa de repedeNumai bine Mesaj completat Corect are si Solenza deci folclorul cu distruge bateria pica cei de la fabrica au specialisti care studiaza .Logic daca electrolitul se misca putin impreuna cu purtatorii de sarcina nu poate ingheta asa de repede si bateria se strica mai repede daca sta decat daca o folosesti Numai bine Un led nu distruge bateria,dar intr-un timp suficient de lung,(cateva posturi in urma am spus ca o baterie de 10Ah complet incarcata,este descarcata de un led,intr-o luna si ceva )o poate descarca,facand sa scada densitatea electrolitului de la 1,28 la o baterie incarcata complet,electrolit care ingheata la -70 grade,...la 1,10 cat are bateria descarcata,care ingheata la -7 grade Nu acelasi lucru se intampla la o masina ,unde capacitatea bateriei fiind de cel putin patru ori mai mare,timpul de descarcare trece de patru luni... In practica insa,putine baterii mai au cei 10Ah,care i-au avut noi fiind,asa ca timpul de descarcare poate fi mai mic.. Si daca tot vorbim de un mic curent care pune electrolitul in miscare,acelasi lucru face si redresorul automat,care insa nu descarca bateria,ci o tine incarcata complet,protejand-o de inghet si de sulfatare. Revenind la redresor,curentul debitat de acesta pe o baterie incarcata,este foarte mic,astfel incat incalzirea trafului e neglijabila,atata timp cat acesta e corect dimensionat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 pisica matache oricat de bine este dimensionat primarul daca prinde o supratensiune( mai rar dar am patit pe scara mea) se arde. Pe scara s-a ars tot ce era in priza de la casetofon pana la frigider chiar daca au fost bine calculate si existau si sigurante unele automate.Eu am garajul la 400 de metri nu las nimic in priza. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 (editat) Mi-am luat saptamana asta un redresor Saito de la Louis de 0.6A (care merge lasat in priza luni de zile pentru ca porneste singur cand bateria scade sub un anumit nivel si se opreste singur cand bateria e plina) si l-am pus pe bateria Varta 16A marti. E normal sa nu se fi incarcat nici pana azi? Redresorul baga in ea pentru ca nu s-a aprins becul verde. Scoate ceva bolboroace, cineva mi-a spus ca e normal sa scoata putin si ca daca nu a scazut electrolitul e buna bateria. Mi-a mai zis sa o scot din priza si sa o masor dupa o ora ca trebuie sa aiba 12,75V. Exact atata are. De fapt, si azi am masurat-o dupa 12 ore si arata 12,73V? As vrea sa stiu daca mai e buna bateria intrucat releul meu de incarcare e foarte pretentios, si o baterie noua e 100E. Merci! Editat Ianuarie 30, 2011 de vgv21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 E foarte bine, stai linistit. E buna bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Multumesc Belbody, speram sa aud asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Incarcarea unei baterii,se poate verifica cel mai sigur,masurand densitatea electrolitului. O baterie complet incarcata are densitatea pe fiecare celula de 1,28 (grame pe centimetru cub ) In plus masurarea densitatii ,pe fiecare element poate depista si diferente de densitate,care diferente,mai mari de 0,01 trebuiesc corectate.(o baterie poate avea de ex 12,9V la borne,dar la masurarea densitatii,un element sa aibe 1,24 iar restul 1,28 ) Un densimetru auto costa pana in 10 ron,o baterie...ceva mai mult. Trebuie sa spun,ca masurarea densitatii se poate face doar la bateriile cu intretinere.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 sa va spun si eu problema mea: am pus electrolit nou in baterie,pus pe redresor,totul ok. 12.6, 12.7. cand o pun pe scuter si pun contactul, se duce la 12.3. ok...daca dau insa la automat, caraie electromotorul, nu poate sa invarta motorul, bateria in bord indica moarta. o masor: 11.3. daca o scot de pe scuter: 12.6. mai o pun iar, dau la automat-11.2. ce naiba inseamna asta? ori bateria e moarta-moarta, dar nu cred, ori fura electromotorul curent? m-am uitat pe la fire,am dat cu wd-40... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 sa va spun si eu problema mea: am pus electrolit nou in baterie,pus pe redresor,totul ok. 12.6, 12.7. cand o pun pe scuter si pun contactul, se duce la 12.3. ok...daca dau insa la automat, caraie electromotorul, nu poate sa invarta motorul, bateria in bord indica moarta. o masor: 11.3. daca o scot de pe scuter: 12.6. mai o pun iar, dau la automat-11.2. ce naiba inseamna asta? ori bateria e moarta-moarta, dar nu cred, ori fura electromotorul curent? m-am uitat pe la fire,am dat cu wd-40... Incearca bateria pe un alt scuter,sau o baterie SIGUR buna pe scuterul tau. Desi banuiesc rezultatul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Am avut bateriile puse pe redresor la un service auto de baterii,baietii de acolo au zis k rezista lejer 3 luni fara sa fie puse pe masina/motocicleta.In ziua cand le-am ridicat aveau urmatoarele valori: -(ziua incarcarii): *motor :13.7V; *masina :12.83V; Acum la 3 saptamani de la incarcare valorile indicate sunt: *motor: 12.79V; *masina: 12.39V; Ce parere aveti,mai rezista pana in martie,cea de masina ca asta de la motocicleta vad ca se pastreaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Cea de pe moto e OK, cea de pe masina e un pic dusa, dar luam in calcul si ca sta afara in frig, banuiesc ca nu ai garaj incalzit in care sa bagi masina seara de seara. Am mai zis, odata ce-ti porneste masina dimineata cu ea, e OK, lasa masuratorile. E putin dusa bateria... dar mai merge, nu te lasa de tot inca. Cat? Nu stiu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 sa va spun si eu problema mea: am pus electrolit nou in baterie,pus pe redresor,totul ok. 12.6, 12.7. cand o pun pe scuter si pun contactul, se duce la 12.3. ok...daca dau insa la automat, caraie electromotorul, nu poate sa invarta motorul, bateria in bord indica moarta. o masor: 11.3. daca o scot de pe scuter: 12.6. mai o pun iar, dau la automat-11.2. ce naiba inseamna asta? ori bateria e moarta-moarta, dar nu cred, ori fura electromotorul curent? m-am uitat pe la fire,am dat cu wd-40... eu tot nu inteleg cum poate sa indice 11,2 cand dau la automat, iar cand o deconectez 12.6! o pun iar la loc,cand pun minusul 11,2 v!!! am dat la automat de cateva ori, indica vreo 6-7 volti, dar cred ca aveam halucinatii, nu luati in calcul valoarea asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 (editat) eu tot nu inteleg cum poate sa indice 11,2 cand dau la automat, iar cand o deconectez 12.6! o pun iar la loc,cand pun minusul 11,2 v!!! am dat la automat de cateva ori, indica vreo 6-7 volti, dar cred ca aveam halucinatii, nu luati in calcul valoarea asta... Daca pe motor cu bornele conectate nu ai tensiunea normala (fara contact!), ai un scurt pe undeva prin instalatia aia. Ori s-a improvizat ceva aiurea pe jucaria ta, ori s-a facut un scurt mai demult in urma caruia s-au topit izolatiile de la instalatie si sunt aproape lipite acuma. Sau s-a ars aprindere/bobina/ceva pe acolo. Incearca sa legi la baterie doar un bec de far (de 55w/12V sau 35W/12V). Cand e conectat, masori tensiunea pe baterie. Nu ar trebui sa difere cu mult de tensiunea pe care o arata in mod normal bateria. E vorba de numai cativa amperi si dupa 10 minute tensiunea nu ar trebui sa scada mai mult de 0.1V. Daca dupa 10 minute cu becu legat iti scade drastic voltaju... saraca baterie. IN TIMP ce dai la automat, e aproape normal ca tensiunea sa scada sub 12V, insa doar cat tii apasat butonul demarorului - atat. Am avut bateriile puse pe redresor la un service auto de baterii,baietii de acolo au zis k rezista lejer 3 luni fara sa fie puse pe masina/motocicleta.In ziua cand le-am ridicat aveau urmatoarele valori:-(ziua incarcarii): *motor :13.7V; *masina :12.83V; Acum la 3 saptamani de la incarcare valorile indicate sunt: *motor: 12.79V; *masina: 12.39V; Ce parere aveti,mai rezista pana in martie,cea de masina ca asta de la motocicleta vad ca se pastreaza? Imediat dupa incarcare bateriile au o sarcina superficiala care se duce in timp de la sine sau la prima pornire. Bateria moto e 100%. N-ai ce-i cere mai mult (12.8V e nominal la baterii GEL). Bateria auto e... slabuta. Dupa cum bine zicea Belbody inainte mea, daca nu iti face figuri dimineata la pronire, las-o asa si mergi linistit cu ea. Daca as masura ragalia de pe Matizu cu care ma mai dau prin oras, probabil ar fi 12.2V dimineata inainte de pornire. Mira-m-as sa aiba mai mult. Editat Ianuarie 31, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Daca pe motor cu bornele conectate nu ai tensiunea normala (fara contact!), ai un scurt pe undeva prin instalatia aia. Ori s-a improvizat ceva aiurea pe jucaria ta, ori s-a facut un scurt mai demult in urma caruia s-au topit izolatiile de la instalatie si sunt aproape lipite acuma. Sau s-a ars aprindere/bobina/ceva pe acolo. Incearca sa legi la baterie doar un bec de far (de 55w/12V sau 35W/12V). Cand e conectat, masori tensiunea pe baterie. Nu ar trebui sa difere cu mult de tensiunea pe care o arata in mod normal bateria. E vorba de numai cativa amperi si dupa 10 minute tensiunea nu ar trebui sa scada mai mult de 0.1V. Daca dupa 10 minute cu becu legat iti scade drastic voltaju... saraca baterie. IN TIMP ce dai la automat, e aproape normal ca tensiunea sa scada sub 12V, insa doar cat tii apasat butonul demarorului - atat. Sfatul cu becul e foarte bun,masurarea tensiunii in sarcina fiind mult mai concludenta decat simpla masurare a tensiunii in gol.Totusi diferenta de tensiune,pt o baterie incrcata,este mai mare de 0,1V.Am pus un bec de 65W,pe o baterie complet incarcata de 5Ah;in gol aveam pe baterie 12,70V.Cand am pus becul,tensiunea a scazut intr-un minut la 11,8V si asa a ramas. In cazul de fata,bateria fiind de 10Ah,ar trebui ca diferenta de tensiune sa fie mai mica;ceva imi spune insa ,ca in 10 minute bateria respectiva va fi descarcata......dar poate ma insel eu. Un eventual consum nedorit se poate depista foarte usor,prin conectarea unui ampermetru in serie cu bateria... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 Poate ma lamureste si pe mine cineva. Bateria e Yuasa pe gel, am tinut-o din noiembrie in casa si acum arata cu voltmetrul tensiune de 12.45. Singurul redresor pe care il am e clasicul REDAC, insa daca masor curentul cu redresorul pus imi arata 0.45A, ceea ce e bine, ma gandesc eu. Problema mea este ca tensiunea masurata este de 16.83!!! Este buna o tensiune mai mare de 14.4? Sau imi stric bateria? Am incercat si cu bec de semnalizare (moto) inseriat, curentul masurat in acest caz este 0.22A si tensiunea 16.45. Ce nu este in regula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 Pai ce tensiune iti arata pe redresor la mers in gol, fara sa il pui in sarcina, adica sa iti incarce bateria? Nu e ok sa fie mai mult de 18, 19 V... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 Pai ce tensiune iti arata pe redresor la mers in gol, fara sa il pui in sarcina, adica sa iti incarce bateria? Nu e ok sa fie mai mult de 18, 19 V... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 In gol imi arata 13.94, e posibil asa ceva? Pus inapoi pe baterie se duce iar la 16.83-16.89. Redresorul functioneaza, am incarcat cu el mai multe baterii auto si nu a fost nici o problema. Am pus urechea pe baterie si se aude ca atunci cand torni cola in pahar (efervescenta aia). Chestia e ca bateria nu e fierbinte, nici macar calda nu e. Mesaj completat Acum sunt in dubiu ca bateria e pe gel. Yuasa ytx9-BS cu VRLA, asta scrie pe baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 (editat) VRLA battery (valve-regulated lead-acid battery) Mesaj completat Schimba redresorul, incearca cu un incarcator de laptop. La mufa, partea din mijloc e plusu. Editat Februarie 2, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 ok, deci e pe acid, maintenance free. Ramane intrebarea, e ok sa incarc cu 16.8...V sau fierb bateria? Amperajul, cum am spus, nu sare de 0.45A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Februarie 2, 2011 Share Postat Februarie 2, 2011 ok, deci e pe acid, maintenance free. Ramane intrebarea, e ok sa incarc cu 16.8...V sau fierb bateria? Amperajul, cum am spus, nu sare de 0.45A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.