Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Releele de semnalizare sunt setate ptr curenții absorbiți de becurile standard ptr semnalizatoare ... arderea unui bec este semnalizată prin creșterea frecvenței de clipire. Semnalizatoare cu leduri, fără rezistențe adiționale dau ''bătăi de cap'' unui releu tradițional ... Concluzia: o tragi singur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Releele de semnalizare sunt setate ptr curenții absorbiți de becurile standard ptr semnalizatoare ... arderea unui bec este semnalizată prin creșterea frecvenței de clipire. Semnalizatoare cu leduri, fără rezistențe adiționale dau ''bătăi de cap'' unui releu tradițional ... Concluzia: o tragi singur!

Si de ce ar functiona doar atunci cand creste turatia motorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu va pricepeti, NU mai dati sfaturi :)

post-2950-1267975059_thumb.jpgpost-2950-1267975072_thumb.jpg

 

Sunt 2 print-screen-uri de la un manual tehnic gratis al producatorului Yuasa. E recomandat de citit si priceput, sunt cateva pagini care va vor lamuri exact care sunt tipurile de bateriii si mai ales CUM se formateaza o baterie corect, CUM se intretine corect , etc.

http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf

 

Concluzia: bateriile denumite universal "pe gel" precum si cele Maintenence Free (ca si cea din cazul de fata) NU SE DESIGILEAZA.

 

 

 

 

Arata-mi si mie modelul ala de baterie "cu acid clasica capsata".

 

exact asa am si eu bateria , acum 3 zile am decapsulat-o si am bagat-o pe redresor (redresor normal) ca era dusa :baldy:) cred ca am gresit ca am decapsulat-o dar nah , merge bine acum :D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare am in legatura cu subiectul...an un redresor ptr baterii moto de 0,9A, este automat, bla bla....pe el scrie in engleza ca se foloseste doar ptr bateriile cu plumb-acid....pot sa il folosesc linistit la o baterie cu gel? multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

E prima data cand "traiesc" cu bateria in dormitor, si am observat ca, fara sa fie pe redresor, scoate din cand in cand niste bolboroci, si cateodata face niste zgomote, parca trosneste ceva in ea. A fost ultima data pe motor acum vreo 10 zile, intre timp am masurat-o miercuri si avea 12,55V, joi si vineri 12,54V, si ieri si astazi 12,50V. E normal sa bolboroseasca si sa trosneasca asa? Este vorba de o Varta YB16-AL-A2 de 16A in al treilea an de viata pe motor.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prima data cand "traiesc" cu bateria in dormitor, si am observat ca, fara sa fie pe redresor, scoate din cand in cand niste bolboroci, si cateodata face niste zgomote, parca trosneste ceva in ea. A fost ultima data pe motor acum vreo 10 zile, intre timp am masurat-o miercuri si avea 12,55V, joi si vineri 12,54V, si ieri si astazi 12,50V. E normal sa bolboroseasca si sa trosneasca asa? Este vorba de o Varta YB16-AL-A2 de 16A in al treilea an de viata pe motor.

Multumesc!

 

n-am mai auzit asa ceva in viata mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

In urma cu 2 ani cautam o solutie pentru a face motocicleta mai usoara ( nu-mi spuneti de 2T pentru ca pe asta o stiu )

Am cochetat cu ideea de a folosi UltraCapacitori ( 5000 Farad )

In final solutia a aparut : bateriile cu litiu.

am comandat deja http://www.shorai-eu.com/products/product/SR-LFX14L2-BS12

 

comparind specificatiile intre o bat cu blumb " mai spalata " si litiu obtinem :

. Pb ---- Li

greutate 2.1 Kg --- 0.7 Kg

capacitate 6 Ah --- 14 Ah

curent 130 A --- 210 A

curent incarcare (max) 0.6 A --- 14 A !!!

 

Se poate folosi pur si simplu inlocuind bateria cu plumb

O sa-mi modific "releul" de incarcare astfel incit sa beneficiez de toata puterea generatorului de 150W ( ~ 12A ) cu becul si ventilatorul oprite. Exista solutde a inlocui ansamblul bobinelor https://lh5.googleusercontent.com/-VC0_JJZ3MAo/T6noNaU-a-I/AAAAAAAAAXo/fCzsg9myGEY/s800/DSC_7708.JPG

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant rau! la a mea cea de plumb are 14A parca si cea de litiu 21A.... upsss si costa 1800 DKK.... (1000 lei aprox) fara transport

 

nu exista dealer la noi.. culmea din Rep Moldova da.... :unsure:

Editat de CryAngel27
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant, ma intreb insa daca tensiunea furnizata de "releul" tau este compatibila cu bateria asta, sau e nevoie de modificari. Din cate stiu eu, un redresor pentru LiPo este diferit de cel pt Pb (de ex., la LiPo trebuiesc si echilibrate celulele). In alta ordine de idei, cat a costat? (in euro).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea scumpa pt prea putine beneficii. 2-3 kg la 240kg ale mobrei mele e un nimic. plus ca si bateria pe Pb are o viata lunga daca ai grija de ea iarna si nu o lasi pe motor.

 

iar la 700 ron sunt deja 3 baterii pt mobra mea. ca durabilitate in timp sunt 9 ani de zile estimand ca nu tine mai mult de 3 ani o baterie...

 

pe mine nu ma convinge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt mult mai bune si mai rezistente decat cele cu plumb!!

au sistem de incarcare incorporat...nu tre sa modifici nimic la mobra.

la o mobra de 250 kg..nu prea conteaza...dar la curse sau la hard enduro...e bine sa fii mai usor chiar si cu un kg.

uite si la preturi mai omenesti ( oricum dubla suma fata de o baterie normala).

 

http://www.ebay.com/itm/Shorai-Power-Lithium-Battery-YTX4-LBS-YTX5L-BS-YTZ7S-1-01lbs-more-power-/180749058036?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2a157bbff4&vxp=mtr

 

http://www.ebay.com/itm/LFX14A1-BS12-Shorai-Lithium-Ferous-Phosphate-LiFePO4-Standard-Duty-Battery-/200755714780?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2ebdf91adc&vxp=mtr

 

:cheers:

Editat de octavius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la hard enduro conteaza fiecare kg

la deva, la prolog, am plecat cu bateria descarcata si o mica problema electica de care nu am stiut. am pierdut timp si locuri pentru ca motorul nu pornea nici la pedala.

cind dai 50% din pretul motorului pe amortizoare nu mai conteaza 230 $ o baterie. apropo cea cu plumb dupa un an e "muci"

 

bateriile cu Li au circuite de echilibrare a celulelor integrate.

mai multe aici > http://apps.shoraipower.com/selector/faq.aspx

 

releul original este capabil de 1A, prea putin pentru o incarcare rapida asa cum imi doresc.

cum am spus mai sus o sa modific cu un montaj comandat de un microcontroller penru un management inteligent al puterii dezvoltate de generator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea scumpa pt prea putine beneficii. 2-3 kg la 240kg ale

iar la 700 ron sunt deja 3 baterii pt mobra mea. ca durabilitate in timp sunt 9 ani de zile estimand ca nu tine mai mult de 3 ani o baterie...

 

pe mine nu ma convinge.

:peace:

:ok: :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-am pus link cu o baterie pt. ktm...la 100$..!!

si..din nou....nu trebuie sa modifici nimic la mobra...se incarca asa!!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ celor cu motoare de 240 Kg : aici e sectiune de enduro & motocros . daca puteti sa faceti motocros cu betoniera de 240 Kg .... felicitari. enduro-touring este in alta parte

 

@ octavius : eu urmaresc o incarcare cit mai rapida a bateriei. stiu ca functioneaza fara modificari.

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pentru viteza sau supermoto..sa reduci 2kg cu doar 300 lei e extrem de avantajos.

ca sa faci asta la alte componente ale motorului..platesti mult mai mult!!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:peace:

:ok: :agree:

 

vulpea va zice mereu ca strugurii sunt acri ...

am studiat si eu bateriile astea si intentionez sa-mi achizitionez una curand

exista inca un producator mai bun decat shorai .. Ballistic, greutate si dimensiuni mai mici si de putere mai mare

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-battery/li-ion-motorcycle-battery/shorai-vs-ballistic-li-ion-motorcycle-battery.htm

 

avantajele fata de o baterie normala sunt clare si mari .. DAR nu este o baterie pt orice buzunar si nici pt orice motocicleta

sunt de acord cu vulpile ca pe un motor de 1500-2000 de euro nu se merita sa pui o baterie de 150 de dolari

in schimb daca discutam de un motor de curse de la 10000 euro in sus, un harley sau alt motor mare peste 1500cc e alta discutia

sa luam un exemplu .. motoru meu Yamaha 1600cc

 

o baterie Yuasa sau Varta sau orice altceva bun .. nu baterii de alea din obor sau din targ de la vitan .. are 5-6kg .. un Ballistic are 1kg (avantaj net pt motoare unde orice 100 de grame conteaza .. curse, etc)

cranking voltage .. Yuasa/Varta 200-250 cca, Ballistic 410 (testat de mine pe diverse motoare, da tu de 3-4 ori la automat dimineata pe racoare sau cand nu ti-ai mai pornit mobra de 1-2 saptamani si o sa vezi cum incarcarea ta la o baterie normala scade sub 11-12 si adio mai pleci de pe loc, pe cand la bateriile Lithium Iron Phosphate ramane la fel indiferent de temp sau cat dai la automat)

http://www.youtube.com/watch?v=AOzpYsLDUAM

un alt avantaj care a fost mentionat mai sus este ca aceste baterii nu necesita incarcare (daca nu ai un consumator, poti sa o lasi pe motor sau pe dulap si dupa un an va fi la fel de incarcata)

de mentionat este ca aceste baterii nu au acid, deci ele pot fi montate in orice pozitie, f important pt motoare custom unde spatiu sau pozitionarea este dificila .. la mine de exemplu bateria nu poate sta decat pe orizontala .. in ultimii 3 ani am schimbat 2 baterii si urmeaza sa o pun pe a 3a din cauza ca datorita pozitionarii pe orizontala acidul dintr-o baterie normala lasa elementii descoperiti si se strica mai repede .. aceasi poveste si la cele pe gel

avantajele dimensiuni nu cred ca mai trebuiesc discutate .. toti stim ca la majoritatea motoarelor ai un spatiu de baterie .. fix .. vrei sa iti mai pui power comander .. cauta spatiu .. vrei sa-ti instalezi alarma .. cauta spatiu .. enerveaza-te .. atarnale cu soricei sau cu scotch cine stie pe unde .. pe cand cu o baterie mica, in aceelasi spatiu de baterie iti intra toate

 

trageti voi concluziile ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a venit bacteria !

este incredibila . mai usoara si mai ...mica !! 670g . in ambalaj se gasesc o gramada de bureti autoadezivi sa completezi spatiul gol.

motorul porneste mult, mult mai repede chiar si rece fara soc tras.

post-37333-0-02665200-1337276193_thumb.jpg

post-37333-0-10199500-1337276200_thumb.jpg

post-37333-0-70626000-1337276209_thumb.jpg

post-37333-0-49721300-1337276223_thumb.jpg

post-37333-0-45182000-1337276233_thumb.jpg

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a venit bacteria !

este incredibila . mai usoara si mai ...mica !! 670g . in ambalaj se gasesc o gramada de bureti autoadezivi sa completezi spatiul gol.

motorul porneste mult, mult mai repede chiar si rece fara soc tras.

 

 

Folosesc bateria pe litiu de aproape un an!O investitie inteligenta de care sunt foarte multumit.Am economisit 2kg si am eliminat automat kick starterul cu tot cu pinioanele din motor(inca 1kg).Cei care fac enduro mai serios ar intelege...

 

p.s.bateriile se gasesc in tara!eventual pt.interesati pe p.m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

care mai vreti sa comandati o baterie dinasta de pe Ebay sa ma anuntati si pe mine ca sunt si eu interesat.

Ma pot ocupa eu de tranzactie dar macar taiem din transport.

 

Mark

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul inconvenient - romanesc - al bateriilor cu litiu e pretul. La enduristi avantajele sunt indiscutabile, la cat trantesc ei mobrele si ce looping-uri fac. Cred ca ar fi o idee interesanta si pentru custom-builderi - usoare si poti sa le pui in orice pozitie. O sa fie tot mai ieftine, bateriile cu plumb sunt tot mai injurate de ecologisti si vor fi scoase incet din uz. Pe de alta parte, bateria cu plumb de pe Volusia mea ( luata in toamna lui 2006) inca functioneaza in parametri - tare mi-e teama ca e chiar bateria pe care a pus-o Suzuki, chiar o sa-l intreb pe fostul proprietar daca a schimbat-o din 2003 pana am cumparat eu agregatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ahaaaa, dupa ce ati vazut ce am facut la Deva cu bacteria de fazer pe exc vreti si voi ielectric :crack:

 

buna tare solutia asta, bravo Mugurel :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am comandat la TexasInstruments 6 circuite integrate ( maxim pentru free samples ) specializate pentru incarcarea bateriilor lifepo

incarcatorul va avea curent variabil de incarcare in functie de consumatorii conectati la generatorul se curent penru a nu-l suprasolicita : becuri ( far+ frina ), ventilator, .... bricheta, dvd player... glumeam.

in manualul motocicletei, generatorul este cotat la 150 W, pe net am gasit ca 100 W este tot ce poate.

daca 150 w sunt reali ar fi suficient pentru 10 A cu cit vreau eu sa incarc bateria altfel exista varianta trifazica de 250 W varianta ce permite inlocuirea becului cu unul H4 de 55/60 W

http://www.electrosport.com/dirt-bikes/ktm/450exc-03-05/stator-hi-power-kit-ktm450525-250w.html

o sa revin cu detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...