Cesar Postat Februarie 14, 2011 Share Postat Februarie 14, 2011 Se da o baterie Saito (stiu, e varza marca; asta mi-am permis atunci).Are ~ 11-12 luni de cand am luat-o. In decembrie, am bagat-o in casa; pana atunci a stat cu motorul intr-un garaj neincalzit. Am incarcat-o si tinea un bec de 55W undeva la 35-40 minute pana cand se diminua semnificativ luminozitatea (acumulatorul e de 12A). Nu am descarcat-o niciodata complet (pana sa se stinga de tot becul). Am incarcat-o si apoi am pus-o la pastrare (temperatura undeva la ~22 grade). O data la ~ 2-3 saptamani o puneam la incarcat maxim 30 minute. Azi am pus din nou becul pe ea si nu se aprindea deloc. Am conectat-o 5 minute la incarcator si a inceput sa lumineze becul vreo 30 secunde. Este la nivel cu lichidul (l-am completat cu apa distilata cand am introdus-o in casa). Ce o avea de s-a descarcat asa repede? Exista service de acumulatoare sa se uite la ea? Ca nu as da bani pe o alta baterie fara sa stiu ca asta e moarta... Merci, Vice. A inceput sa se sulfateze de cand ai descarcat-o cu becul. Bateriilor cu acid nu "le place" sa fie descarcate. Degeaba ai tinut-o in casa, avea nevoie de un tender sau incarcare mai des. Banuiesc ca nu ai masurat niciodata tensiunea bateriei dupa ce o incarcai la vreo ora doua. Asta e... se pare ca nu e de mare incredere Saito. Tin o Yuasa YT12A BS de 4 sezoane doar pe Honde (celebre pentru electrica sensibila si dispusa rateurilor)si iarna o pun pe tender. Bateria este inca buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 14, 2011 Share Postat Februarie 14, 2011 Se da o baterie Saito (stiu, e varza marca; asta mi-am permis atunci).Are ~ 11-12 luni de cand am luat-o. In decembrie, am bagat-o in casa; pana atunci a stat cu motorul intr-un garaj neincalzit. Am incarcat-o si tinea un bec de 55W undeva la 35-40 minute pana cand se diminua semnificativ luminozitatea (acumulatorul e de 12A). Nu am descarcat-o niciodata complet (pana sa se stinga de tot becul). Am incarcat-o si apoi am pus-o la pastrare (temperatura undeva la ~22 grade). O data la ~ 2-3 saptamani o puneam la incarcat maxim 30 minute. Azi am pus din nou becul pe ea si nu se aprindea deloc. Am conectat-o 5 minute la incarcator si a inceput sa lumineze becul vreo 30 secunde. Este la nivel cu lichidul (l-am completat cu apa distilata cand am introdus-o in casa). Ce o avea de s-a descarcat asa repede? Exista service de acumulatoare sa se uite la ea? Ca nu as da bani pe o alta baterie fara sa stiu ca asta e moarta... Merci, Vice. Timpul de descarcare de 35-40 minute spune ceva:bateria ori nu a fost complet incarcata,ori si-a pierdut mai bine din jumatate din capacitate. O baterie de 12Ah,descarcata cu un consum de 4,5A (cat consuma un bec de 55W),ar trebui sa aprinda becul timp de cel putin 90 minute. Faptul ca totusi ea s-a descarcat complet,desi o incarcai destul de des,nu mi-l pot explica totusi. Cu ce incarcai bateria,cu un incarcator automat,sau altceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Februarie 14, 2011 Share Postat Februarie 14, 2011 O incarc cu asta http://www.vitacom.ro/Products/6137/P_SUP_...00ma-6-12v.html De obicei o tineam undeva pe la 3-4 ore la incarcat (pt o incarcare rara) si pe la 30 minute pt o incarcare de mentinere la ~ 3 saptamani. In week end sper sa ajung sa-mi iau un multimetru pt a vedea ce indica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 Pare cam scump pt ce stie sa faca. DIn cate vad nu i smart charger, deci nu prea stie. Dar, sa ti traiasca si sa te folosesti sanatos de el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 Merci. Pai l-am luat de ceva vreme, cand avea un pret mai decent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shackalu Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 Intrebare de baraj...se duce naibii o baterie moto de 12v/10Ah cu gel daca se incarca cu un incarcator de laptop care are output de 20V/3.25 Ah??? Stupid, I know....dar poate-mi raspund unii care se pricep Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 (editat) DA, se incarca prea repede daca sursa nu are limitare de curent (si nu are). Ideal ar fi sa o incarci mai lent. De incarcat se incarca, dar nu o tine prea mult. Acu vad ca e de 20V, nu, nu e bine, macar un 16V acolo, 20 e too much. Editat Februarie 15, 2011 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 Daca chiar nu ai altceva si ai ramas in drum, foloseste l, dar monitorizeaza tensiunea si deconecteaza dupa ce ajunge la 14.5-15V. Daca nu-i urgenta, nu l folosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 Am si eu o problema cu semnalizarile si sper sa gasesc o lamurire aici, semnalizarile sunt Rizoma pe leduri, in momentul cand semnalizez stanga sau dreapta fara sa fie aprinsa faza scurta imi semnalizeaza corect, cand aprind si faza scurta nu mai vor sa semnalizeze decat atunci cand cresc putin turatia motorului (spre 2000 asa), mi-a masurat un mecanic si a zis k incarcarea este Ok si k beleaua ar fi semnalizarile pe leduri, dar de ce atunci cand cresc turatia functioneaza corect?pana mai ieri clipoceau repede cand le actionam cum fac toate cele pe leduri nemodificate cu relee sau rezistente,am avut-o nitel prin service la revizie si tare mi-e sa nu fi schimbat mecanicul ceva pe la ea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 Am si eu o problema cu semnalizarile si sper sa gasesc o lamurire aici, semnalizarile sunt Rizoma pe leduri, in momentul cand semnalizez stanga sau dreapta fara sa fie aprinsa faza scurta imi semnalizeaza corect, cand aprind si faza scurta nu mai vor sa semnalizeze decat atunci cand cresc putin turatia motorului (spre 2000 asa), mi-a masurat un mecanic si a zis k incarcarea este Ok si k beleaua ar fi semnalizarile pe leduri, dar de ce atunci cand cresc turatia functioneaza corect?pana mai ieri clipoceau repede cand le actionam cum fac toate cele pe leduri nemodificate cu relee sau rezistente,am avut-o nitel prin service la revizie si tare mi-e sa nu fi schimbat mecanicul ceva pe la ea.... te-ai uitat la releul de semnalizare? nu ti l-a schimbat ? ideal ar fi daca poti testa instalatia cu becuri normale;vezi sa ai si ceva pierderi de curent prin scurt ceea ce e f grav Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 Releele de semnalizare sunt setate ptr curenții absorbiți de becurile standard ptr semnalizatoare ... arderea unui bec este semnalizată prin creșterea frecvenței de clipire. Semnalizatoare cu leduri, fără rezistențe adiționale dau ''bătăi de cap'' unui releu tradițional ... Concluzia: o tragi singur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 Releele de semnalizare sunt setate ptr curenții absorbiți de becurile standard ptr semnalizatoare ... arderea unui bec este semnalizată prin creșterea frecvenței de clipire. Semnalizatoare cu leduri, fără rezistențe adiționale dau ''bătăi de cap'' unui releu tradițional ... Concluzia: o tragi singur! Si de ce ar functiona doar atunci cand creste turatia motorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
t_marius_06 Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 Daca nu va pricepeti, NU mai dati sfaturi Sunt 2 print-screen-uri de la un manual tehnic gratis al producatorului Yuasa. E recomandat de citit si priceput, sunt cateva pagini care va vor lamuri exact care sunt tipurile de bateriii si mai ales CUM se formateaza o baterie corect, CUM se intretine corect , etc. http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf Concluzia: bateriile denumite universal "pe gel" precum si cele Maintenence Free (ca si cea din cazul de fata) NU SE DESIGILEAZA. Arata-mi si mie modelul ala de baterie "cu acid clasica capsata". exact asa am si eu bateria , acum 3 zile am decapsulat-o si am bagat-o pe redresor (redresor normal) ca era dusa ) cred ca am gresit ca am decapsulat-o dar nah , merge bine acum ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 o intrebare am in legatura cu subiectul...an un redresor ptr baterii moto de 0,9A, este automat, bla bla....pe el scrie in engleza ca se foloseste doar ptr bateriile cu plumb-acid....pot sa il folosesc linistit la o baterie cu gel? multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Iunie 4, 2011 Share Postat Iunie 4, 2011 E prima data cand "traiesc" cu bateria in dormitor, si am observat ca, fara sa fie pe redresor, scoate din cand in cand niste bolboroci, si cateodata face niste zgomote, parca trosneste ceva in ea. A fost ultima data pe motor acum vreo 10 zile, intre timp am masurat-o miercuri si avea 12,55V, joi si vineri 12,54V, si ieri si astazi 12,50V. E normal sa bolboroseasca si sa trosneasca asa? Este vorba de o Varta YB16-AL-A2 de 16A in al treilea an de viata pe motor. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iunie 4, 2011 Share Postat Iunie 4, 2011 E prima data cand "traiesc" cu bateria in dormitor, si am observat ca, fara sa fie pe redresor, scoate din cand in cand niste bolboroci, si cateodata face niste zgomote, parca trosneste ceva in ea. A fost ultima data pe motor acum vreo 10 zile, intre timp am masurat-o miercuri si avea 12,55V, joi si vineri 12,54V, si ieri si astazi 12,50V. E normal sa bolboroseasca si sa trosneasca asa? Este vorba de o Varta YB16-AL-A2 de 16A in al treilea an de viata pe motor. Multumesc! n-am mai auzit asa ceva in viata mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 (editat) In urma cu 2 ani cautam o solutie pentru a face motocicleta mai usoara ( nu-mi spuneti de 2T pentru ca pe asta o stiu ) Am cochetat cu ideea de a folosi UltraCapacitori ( 5000 Farad ) In final solutia a aparut : bateriile cu litiu. am comandat deja http://www.shorai-eu.com/products/product/SR-LFX14L2-BS12 comparind specificatiile intre o bat cu blumb " mai spalata " si litiu obtinem : . Pb ---- Li greutate 2.1 Kg --- 0.7 Kg capacitate 6 Ah --- 14 Ah curent 130 A --- 210 A curent incarcare (max) 0.6 A --- 14 A !!! Se poate folosi pur si simplu inlocuind bateria cu plumb O sa-mi modific "releul" de incarcare astfel incit sa beneficiez de toata puterea generatorului de 150W ( ~ 12A ) cu becul si ventilatorul oprite. Exista solutde a inlocui ansamblul bobinelor https://lh5.googleusercontent.com/-VC0_JJZ3MAo/T6noNaU-a-I/AAAAAAAAAXo/fCzsg9myGEY/s800/DSC_7708.JPG Editat Mai 9, 2012 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 (editat) interesant rau! la a mea cea de plumb are 14A parca si cea de litiu 21A.... upsss si costa 1800 DKK.... (1000 lei aprox) fara transport nu exista dealer la noi.. culmea din Rep Moldova da.... Editat Mai 9, 2012 de CryAngel27 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VRAI Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Interesant, ma intreb insa daca tensiunea furnizata de "releul" tau este compatibila cu bateria asta, sau e nevoie de modificari. Din cate stiu eu, un redresor pentru LiPo este diferit de cel pt Pb (de ex., la LiPo trebuiesc si echilibrate celulele). In alta ordine de idei, cat a costat? (in euro). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 1 RON - 0,6 DKK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nimsocutt Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Dar si platesti pe masura,dupa calculele mele bateria comandata de tine e 712 lei. Acuma intrebarea e : O sa tina la fel de mult ca una cu plumb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 prea scumpa pt prea putine beneficii. 2-3 kg la 240kg ale mobrei mele e un nimic. plus ca si bateria pe Pb are o viata lunga daca ai grija de ea iarna si nu o lasi pe motor. iar la 700 ron sunt deja 3 baterii pt mobra mea. ca durabilitate in timp sunt 9 ani de zile estimand ca nu tine mai mult de 3 ani o baterie... pe mine nu ma convinge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0ctav Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 (editat) sunt mult mai bune si mai rezistente decat cele cu plumb!! au sistem de incarcare incorporat...nu tre sa modifici nimic la mobra. la o mobra de 250 kg..nu prea conteaza...dar la curse sau la hard enduro...e bine sa fii mai usor chiar si cu un kg. uite si la preturi mai omenesti ( oricum dubla suma fata de o baterie normala). http://www.ebay.com/itm/Shorai-Power-Lithium-Battery-YTX4-LBS-YTX5L-BS-YTZ7S-1-01lbs-more-power-/180749058036?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2a157bbff4&vxp=mtr http://www.ebay.com/itm/LFX14A1-BS12-Shorai-Lithium-Ferous-Phosphate-LiFePO4-Standard-Duty-Battery-/200755714780?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2ebdf91adc&vxp=mtr Editat Mai 9, 2012 de octavius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 la hard enduro conteaza fiecare kg la deva, la prolog, am plecat cu bateria descarcata si o mica problema electica de care nu am stiut. am pierdut timp si locuri pentru ca motorul nu pornea nici la pedala. cind dai 50% din pretul motorului pe amortizoare nu mai conteaza 230 $ o baterie. apropo cea cu plumb dupa un an e "muci" bateriile cu Li au circuite de echilibrare a celulelor integrate. mai multe aici > http://apps.shoraipower.com/selector/faq.aspx releul original este capabil de 1A, prea putin pentru o incarcare rapida asa cum imi doresc. cum am spus mai sus o sa modific cu un montaj comandat de un microcontroller penru un management inteligent al puterii dezvoltate de generator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 prea scumpa pt prea putine beneficii. 2-3 kg la 240kg ale iar la 700 ron sunt deja 3 baterii pt mobra mea. ca durabilitate in timp sunt 9 ani de zile estimand ca nu tine mai mult de 3 ani o baterie... pe mine nu ma convinge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.