marcy89 Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 ai pus accesori pe ea adica xenoane? nu verifica generatorul, se pare ca ala este de vina, vezi ce tensiune intra in releu 3 fire am si le.am masurat. 2,3 v, 2,4 si 2,6 v asa am pe fiecare fir. in manual scrie 45 v iesire din alternator.. Oare statoru e de vina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyziggy Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 fire am si le.am masurat. 2,3 v, 2,4 si 2,6 v asa am pe fiecare fir. in manual scrie 45 v iesire din alternator.. Oare statoru e de vina? posibil, cred ca ai avut vre-un scurt si s-au prajit si releul si statorul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOSU WEST Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 se poate si tot de acolo sa ai vreun scurt si de aceia ai avut fire topite si restu de belele bafta la surubarit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 Aham..O sa verific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 Cu mufa de la releu bagata sau scoasa?Decupleaza mufa si masoara la rece rezistenta intre bobine si fata de masa apoi cu moto pornit tensiunea in alternativ.Fata de masa tre sa ai rezistenta infinita pe toate 3 fazele iar intre ele undeva la 1-2ohmi,tensiunea undeva la 20v ninim la ralanti.Daca nu atunci alta bobina,daca da atunci alt releu.Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 (editat) Dupa cum ti s-a mai spus, majoritatea motocicletelor , in special cele japoneze, au alternator(nu dinam ca cele vechi) cu magneti permanenti. Desigur exista si exceptii , sunt si motociclete cu alternator cu rotor bobinat, (rf, gsx, diversion, cb750 ,mai toate bmw-urile etc), dar mai ales la motocicletele mici ca cea despre care e vorba ,alternatorul e cu magneti , nu are perii colectoare. Eu sunt curios cum de ai gasit tu sa repari 10 motociclete cu alternator clasic si n-ai dat de nici una cu magneti..... Editat Aprilie 6, 2013 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ? de ce persisti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 Cu mufa de la releu bagata sau scoasa?Decupleaza mufa si masoara la rece rezistenta intre bobine si fata de masa apoi cu moto pornit tensiunea in alternativ.Fata de masa tre sa ai rezistenta infinita pe toate 3 fazele iar intre ele undeva la 1-2ohmi,tensiunea undeva la 20v ninim la ralanti.Daca nu atunci alta bobina,daca da atunci alt releu.Succes. cu mufa bagata la releu.cum se masoara rezistenta? tesinunea in alternativ cum se masoara, cu mufa scoasa din releu? ce inseamna rezistenta infinita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 Dupa cum ti s-a mai spus, majoritatea motocicletelor , in special cele japoneze, au alternator(nu dinam ca cele vechi) cu magneti permanenti. Desigur exista si exceptii , sunt si motociclete cu alternator cu rotor bobinat, (rf, gsx, diversion, cb750 ,mai toate bmw-urile etc), dar mai ales la motocicletele mici ca cea despre care e vorba ,alternatorul e cu magneti , nu are perii colectoare. Eu sunt curios cum de ai gasit tu sa repari 10 motociclete cu alternator clasic si n-ai dat de nici una cu magneti..... Nu am nevoie de explicatii, cunosc f bine domeniul..eu am reparat alternatoare si cam tot ce cuprinde domeniul electric/electronic al motocicletelor ...nu dau search pe Internet. Sunt mai multe marci care fabrica alternatoare cu rotor bobinat si ti-am explicat mai sus de ce ? Cred ca ai deschis fisierul sa vezi ca si triumph tot in aceasta categorie este.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 (editat) Se numesc generatoare de curent alternativ cu magneti permanenti si sau rotor bobinat cu perii colectoare-avantaje si dezavantaje.Dinamul genereaza curent continu si punct. cu mufa bagata la releu.cum se masoara rezistenta? tesinunea in alternativ cum se masoara, cu mufa scoasa din releu? ce inseamna rezistenta infinita? Manualul de fizica clasa a-8-a Editat Aprilie 6, 2013 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 6, 2013 Share Postat Aprilie 6, 2013 Nu am nevoie de explicatii, cunosc f bine domeniul..eu am reparat alternatoare si cam tot ce cuprinde domeniul electric/electronic al motocicletelor ...nu dau search pe Internet. Sunt mai multe marci care fabrica alternatoare cu rotor bobinat si ti-am explicat mai sus de ce ? Cred ca ai deschis fisierul sa vezi ca si triumph tot in aceasta categorie este.. Poti sa enumeri repede 10 modele de motociclete care folosesc alternatoare cu rotor bobinat, fara sa cauti pe net? Doar tu ai spus ca ai reparat 10deastea, totusi n-ai spus cum de n-ai dat si de cele cu magneti care-s mult mai dese..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 8, 2013 Share Postat Aprilie 8, 2013 Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ? Ar trebui sa stii ca puntea redresoare transforma alternantele in curent pulsatoriu ( curent electric redresat dar care are variatii cu o frecventa dubla fata de cea initiala ), abia cu bateria conectata care netezeste variatiile, comportandu-se ca un condensator avem curent continuu . Poti sa enumeri repede 10 modele de motociclete care folosesc alternatoare cu rotor bobinat, fara sa cauti pe net? Doar tu ai spus ca ai reparat 10deastea, totusi n-ai spus cum de n-ai dat si de cele cu magneti care-s mult mai dese..... Subscriu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Nu are rost sa cauti printre cuvinte..si pe urma sa te documentezi ! Daca vrei un curs de electronica pot sa ti-l predau daca o sa am ocazia, Curent continuu vizualizat ca o dreapta paralela cu OX, fara variatii in timp este greu de obtinut dintr-un redresor ..Se monteaza elemente de fitrare, se folosesc redresoare comandate, etc,dar nu este cazul pentru un simplu alternator si o punte redresoare cu diode. Problema a fost de continut privind un simplu alternator, cine crezi ca este interesat de detalli, sau vrei o demonstratie matematica insotita de grafice ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) No coment ! Editat Aprilie 9, 2013 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 NU caut printre cuvinte si nici nu sunt adeptul despicarii firului in 4 , folosesc detalii atunci cand este cazul. NU vreau sa ofensez pe nimeni dar daca sustii ca repari alternatoare si ca esti AS atunci cum poti debita niste aberatii ? Voi ganditi cand spuneti ca releul da surplusul la masa ? Daca ai schimbat 3 rulmenti la alternatoare nu inseamna ca a ihabar de cum functioneaza releul de incarcare . Chiar sunt curios ce electronica ma poti invata tu pe mine ! S-o vad si pe asta. Mai usor...calmeaza-te, avem tot timpul din lume sa invatam ! Dar cu pasi marunti.. Fiecare deschide un subiect sa invete, practic invatam unii de la ceilalti ...ideea este sa nu tinem pentru noi si sa explicam corect ceea ce stim, dar sa nu modificam legile fizicii si ce am invatat in scoli sau stim din practica din masuratori si determinari ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Am eu alternator cu rotor bobinat la mobra. Foarte fain, nu ai probleme cu relee inchinse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Am rezolvat problema cu un stator schimbat + mufe si releu! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 (editat) Salutare am o problema cu acumulatorul meu de la xt125rAm bateria de mai jos, cred ca are peste 2 ani, nu ma intrebati de ce am am asta, am cumparat motoreta cu tot cu bateria asta.http://www.bateriimoto.ro/BATERII-CU-GEL--cID5.htmlIn februarie cand am scos-o de la iernat la xt125r-ul meu voltajul era mic tot timpul, am voltmetru conectat permanent alimentat direct de la baterie scadea sub 12 volti cand incercam sa o pornesc, imi indica bordul icoana cu bateria nu statea la relantiu daca aprindeam faza lunga cand era rece scadea in intensitate mult faza lunga cand claxonam (e pe aer) nu avea putere claxonul etc etc, Noroc ca are pedala si stiu sa folosesc si soculDilema mea a fost de jumatate de an, sa completez sau nu cu electrolit. Problema e ca bateria cica e pe gel dar pe capac scrie clar sa completez cu electrolit daca e nevoie (suna destuld e ambiguu stiu) sa se prelungeasca viata baterieiAm zis ori o fac ori o stric si iau alta, zis si facut. Am completat cu electrolit, am pus la incarcarcat cu un bec conectat ca am un redresor care baga 5ah si alcoolic cum sunt am pus sa sarbatoresc cu niste merlot. Am adormit si in loc sa tin si eu o ora doua adica pana la 1 noaptea la incarcat m-am trezit speriat pe la vreo 5 si am deconectat-o si m-am bucurat ca nu am luat foc in casa. Am lasat-o asa 24 de ore. Dupa 24 de ore am avut surpriza ca tinea 13.2 volti si m-am bucurat ca inainte tinea 12.2Am conectat-o si problemele s-au rezolvat, luminina puternica, claxonul era claxon, pornea perfect a trecut o saptamana si voltajul e stabil la 12.8-12.9 inainte sa o pornesc dimineata. Cam mult zic eu.Problema mea este urmatoarea (pe langa faptul ca beau prea mult) voltrmetrul de pe bord in mers imi indica des pana la 15.5 volti si mi se pare extraordinar de mult. Nu tine neaparat de turatie, poate sa fie turata la 5000 si sa arate 13v sau sa stea la relantiu si sa bage 15v dar sta in general prea mult timp la peste 15v. Mentionez ca atunci cand era slaba bateria nu urca la 15vCredeti ca daca iau o baterie noua, neabuzata, o sa am iar 14.5 max sau e de vina si bateria si releul sau doar releul ca poate din accident am facut bine bateriei cu procedura de mai sus.Eu am mai schimbat un releul cu unul OEM de la yamaha anul trecut pentru ca toata lumea spunea ca 15.5v e prea mult, si s-a rezolvat treaba . Aveam aceeasi baterie. Mentionez ca am curatat toate contactele de la cdi, releu de pornire, releu de incarcare, siguranta, etc cu spray de contacte. Stie careva care e cea mai ieftina solutie pana nu mi se prajeste ceva la partea electrica? Editat Aprilie 15, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 15 V nu-i un voltaj de speriat. La motoreta mea este maxim cat trebuie sa incarce. Vezi ce spune manualul. P.S. E pacat de Merlot daca nu-l bei dupa o ceafa marmorata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 la rf aveam 15.6 cel mai mult. 3 ani am mers asa, doar un bec de far, unul de semnalizare si unul de stop arse in tot acest timp... stai linistit, acum te poti gandi si la ceva sa incalzita sau manere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Am o baterie care la un element imi arata polaritate inversa. Ce-o fi asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 15 V nu-i un voltaj de speriat. La motoreta mea este maxim cat trebuie sa incarce. Vezi ce spune manualul. P.S. E pacat de Merlot daca nu-l bei dupa o ceafa marmorata la rf aveam 15.6 cel mai mult. 3 ani am mers asa, doar un bec de far, unul de semnalizare si unul de stop arse in tot acest timp... stai linistit, acum te poti gandi si la ceva sa incalzita sau manere nici eu nu ma agit prea mult dar ma nelinisteste ce scrie in manualul de service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relu-cbr Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce felicitari, poate e o conspiratie sa se strice draciile! ar fi bine sa verifici voltajul care intra in baterie cu lumini aprinse 3000 ture etc si bateria sa fie buna cand faci asta spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relu-cbr Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Bateria este noua are doar 6 zile am verificat si cu luminile aprinse la 5000 nu trecea de 12,95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.