dedant68 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Nu are rost sa cauti printre cuvinte..si pe urma sa te documentezi ! Daca vrei un curs de electronica pot sa ti-l predau daca o sa am ocazia, Curent continuu vizualizat ca o dreapta paralela cu OX, fara variatii in timp este greu de obtinut dintr-un redresor ..Se monteaza elemente de fitrare, se folosesc redresoare comandate, etc,dar nu este cazul pentru un simplu alternator si o punte redresoare cu diode. Problema a fost de continut privind un simplu alternator, cine crezi ca este interesat de detalli, sau vrei o demonstratie matematica insotita de grafice ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) No coment ! Editat Aprilie 9, 2013 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 NU caut printre cuvinte si nici nu sunt adeptul despicarii firului in 4 , folosesc detalii atunci cand este cazul. NU vreau sa ofensez pe nimeni dar daca sustii ca repari alternatoare si ca esti AS atunci cum poti debita niste aberatii ? Voi ganditi cand spuneti ca releul da surplusul la masa ? Daca ai schimbat 3 rulmenti la alternatoare nu inseamna ca a ihabar de cum functioneaza releul de incarcare . Chiar sunt curios ce electronica ma poti invata tu pe mine ! S-o vad si pe asta. Mai usor...calmeaza-te, avem tot timpul din lume sa invatam ! Dar cu pasi marunti.. Fiecare deschide un subiect sa invete, practic invatam unii de la ceilalti ...ideea este sa nu tinem pentru noi si sa explicam corect ceea ce stim, dar sa nu modificam legile fizicii si ce am invatat in scoli sau stim din practica din masuratori si determinari ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Am eu alternator cu rotor bobinat la mobra. Foarte fain, nu ai probleme cu relee inchinse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Am rezolvat problema cu un stator schimbat + mufe si releu! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 (editat) Salutare am o problema cu acumulatorul meu de la xt125rAm bateria de mai jos, cred ca are peste 2 ani, nu ma intrebati de ce am am asta, am cumparat motoreta cu tot cu bateria asta.http://www.bateriimoto.ro/BATERII-CU-GEL--cID5.htmlIn februarie cand am scos-o de la iernat la xt125r-ul meu voltajul era mic tot timpul, am voltmetru conectat permanent alimentat direct de la baterie scadea sub 12 volti cand incercam sa o pornesc, imi indica bordul icoana cu bateria nu statea la relantiu daca aprindeam faza lunga cand era rece scadea in intensitate mult faza lunga cand claxonam (e pe aer) nu avea putere claxonul etc etc, Noroc ca are pedala si stiu sa folosesc si soculDilema mea a fost de jumatate de an, sa completez sau nu cu electrolit. Problema e ca bateria cica e pe gel dar pe capac scrie clar sa completez cu electrolit daca e nevoie (suna destuld e ambiguu stiu) sa se prelungeasca viata baterieiAm zis ori o fac ori o stric si iau alta, zis si facut. Am completat cu electrolit, am pus la incarcarcat cu un bec conectat ca am un redresor care baga 5ah si alcoolic cum sunt am pus sa sarbatoresc cu niste merlot. Am adormit si in loc sa tin si eu o ora doua adica pana la 1 noaptea la incarcat m-am trezit speriat pe la vreo 5 si am deconectat-o si m-am bucurat ca nu am luat foc in casa. Am lasat-o asa 24 de ore. Dupa 24 de ore am avut surpriza ca tinea 13.2 volti si m-am bucurat ca inainte tinea 12.2Am conectat-o si problemele s-au rezolvat, luminina puternica, claxonul era claxon, pornea perfect a trecut o saptamana si voltajul e stabil la 12.8-12.9 inainte sa o pornesc dimineata. Cam mult zic eu.Problema mea este urmatoarea (pe langa faptul ca beau prea mult) voltrmetrul de pe bord in mers imi indica des pana la 15.5 volti si mi se pare extraordinar de mult. Nu tine neaparat de turatie, poate sa fie turata la 5000 si sa arate 13v sau sa stea la relantiu si sa bage 15v dar sta in general prea mult timp la peste 15v. Mentionez ca atunci cand era slaba bateria nu urca la 15vCredeti ca daca iau o baterie noua, neabuzata, o sa am iar 14.5 max sau e de vina si bateria si releul sau doar releul ca poate din accident am facut bine bateriei cu procedura de mai sus.Eu am mai schimbat un releul cu unul OEM de la yamaha anul trecut pentru ca toata lumea spunea ca 15.5v e prea mult, si s-a rezolvat treaba . Aveam aceeasi baterie. Mentionez ca am curatat toate contactele de la cdi, releu de pornire, releu de incarcare, siguranta, etc cu spray de contacte. Stie careva care e cea mai ieftina solutie pana nu mi se prajeste ceva la partea electrica? Editat Aprilie 15, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 15 V nu-i un voltaj de speriat. La motoreta mea este maxim cat trebuie sa incarce. Vezi ce spune manualul. P.S. E pacat de Merlot daca nu-l bei dupa o ceafa marmorata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 la rf aveam 15.6 cel mai mult. 3 ani am mers asa, doar un bec de far, unul de semnalizare si unul de stop arse in tot acest timp... stai linistit, acum te poti gandi si la ceva sa incalzita sau manere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Am o baterie care la un element imi arata polaritate inversa. Ce-o fi asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 15 V nu-i un voltaj de speriat. La motoreta mea este maxim cat trebuie sa incarce. Vezi ce spune manualul. P.S. E pacat de Merlot daca nu-l bei dupa o ceafa marmorata la rf aveam 15.6 cel mai mult. 3 ani am mers asa, doar un bec de far, unul de semnalizare si unul de stop arse in tot acest timp... stai linistit, acum te poti gandi si la ceva sa incalzita sau manere nici eu nu ma agit prea mult dar ma nelinisteste ce scrie in manualul de service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relu-cbr Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce felicitari, poate e o conspiratie sa se strice draciile! ar fi bine sa verifici voltajul care intra in baterie cu lumini aprinse 3000 ture etc si bateria sa fie buna cand faci asta spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relu-cbr Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Bateria este noua are doar 6 zile am verificat si cu luminile aprinse la 5000 nu trecea de 12,95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Bateria este noua are doar 6 zile am verificat si cu luminile aprinse la 5000 nu trecea de 12,95 cam putin 12.95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relu-cbr Postat Aprilie 19, 2013 Share Postat Aprilie 19, 2013 Asta este releul cu pricina la f3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 (editat) Domni experti, eu sunt pe langa cu partea electrica dar am zis sa fac o incercare inainte de a da banii pe o baterie noua: la F650gs din 2006 bateria Varta(funstart 12v 12Ah) a fost inlocuita in martie 2012. Anul asta, dupa 2 luni de iarna(nu a fost pornita) am dat sa pornesc motoreta(tinuta in garaj subsol, medie 12 grade), pe bord pauza, niciun bec nu se aprindea. Am pus-o pe un redresor din ala vechi de 2 secole, care era setat pe 12V si am lasat-o peste noapte(nu am demontat bateria, nu am desfacut fisele) la incarcat. A2-a zi am mers vreo juma de ora cu ea, apoi ceva similar dupa 2-3 zile, apoi iar a stat nepornita vreo 2 luni. Acum, la inceput de aprilie am zis sa dau si eu o tura, sa ii fac Rca, etc. Bineinteles, bateria moarta, am tras masina langa moto, oprit motorulde la masina, legat firele la bornele de pornire de la f650(sunt sub sha, la baterie e complicat sa ajungi la 650gs) si am tinut moto pornita cam 30 min si in acelasi timp legata la bateria de la masina, altfel se oprea-chiar si turata la 2-3000ture. Mers la Praktiker, luat redresor 12V 6Ah(90 ron) lasat peste noapte la incarcat. Ziua urmatoare a fost ok. Dupa alte 3 zile, am vrut la plimbare, a invartit de 2-3ori fara sa porneasca, pe urma moarta, becurile in bord abia se aprindeau. Pornit de la redresor, plecat la plimbare spre Cheia. Dupa 60km, s-a incarcat, iar la diverse stop&go-uri a pornit. La intoarcere spre Buc, in mers, am ramas fara vitezometru si turometru. Becurile din bord(semnalizare, neutral, far) mergeau. Azi, am luat niste apa distilata si in sfarsit am dat bateria jos. Intre min si maxim nu vedeam nimic(?). Am zis ok...hai sa ii torn apa, dupa vreo 50ml de apa distilata am vazut la prima coloana cum ajunge apa intre nivelul minim si maxim. Am facut acelasi lucru si la ceilalti 5 electrozi, in total am bagat cam 300ml de apa distilata pt a atinge niv maxim. Bateria nu am montat-o inca pe mobra si nu am in dotare nimic cu care sa masor curentu din ea. Eu am un feeling ca daca a ajuns sa fie aproape uscata, e cam clar ca e "la revedere". Maine dimineata, ce ziceti sa fac, sa ma duc sa iau o baterie noua sau sa ii fac o incercare la asta cu apa? Si alta intrebare e - ce am facut gresit la capitolul mentenanta? Defectarea Indicatorului de viteza si turometru ar putea fi legata de treaba cu bateria? PS - am verificat sigurantele, toate sunt ok. LATER EDIT, DUPA 16 ORE DE LA COMPLETAREA CU APA DISTILATA Am montat acum 1 ora acumulatorul (nu l-am pus deloc la incarcat), a pornit instant, turometru merge, la fel si vitezometrul. O sa verific peste 1 luna nivelul de lichid din baterie, sa vad daca se ''evapora'' intr-un ritm alert. Editat Aprilie 23, 2013 de cristibmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S3RJ Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Verifica si incarcarea, poate de asta s-a uscat bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 si asta o fac ...cu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 cu un multimetru, costa 25-30 de lei unul simplu la magazinele de electronice... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Ok, sa presupunem ca o sa ma pricep sa-l pornesc si sa-l setez sa arate ceva:) ... da' pe urma unde il conectez? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 (editat) Firul rosu pe borna rosie (+) a bateriei, firul negru pe borna neagra a bateriei (-). Aparatul setat pe Vcc, adica volti curent continuu. Daca are si scala pe unitati diferite, il pui si tu sa fie intre 10 si 20, 30 Vcc. Teoretic ai 12-13v la baterie. Un aparat de masura (multimetru) e o investitie buna. Masori prima data cu motorul oprit, ar trebui sa ai ~12,5 V daca bateria e buna. Dupa aceea pornesti motorul si verifici din nou. Editat Aprilie 23, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 ok, am inteles, o sa-mi iau un multimetru merci de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 Am o baterie care la un element imi arata polaritate inversa. Ce-o fi asta? Hai, cu curaj? (scuze ca dau citate din mine) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 Hai, cu curaj? (scuze ca dau citate din mine) Detaliaza putin, ca nu inteleg prea bine (n-am baut cafeaua inca). La ce element si cum ai verificat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 am la doua, la unul primul de langa +, la altul pe la jumatare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.