Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Majoritatea bateriilor de acumulatoare pe motoarele noi sunt AGM .Ceia se incarca cum scrie la carte :in curent constant urmat de tensiune constanta . Cu redresor 'prost' in cateva incarcari ii termini ,posibil sa reusesti din prima .

Si AGM-ul vine format-uscata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

iaca de data asta-i nimerit-o. la bateria mea Yuasa scria ca dupa ce pui acidul o lasi 20 de minute fara capace, le montezi si ai pus-o pe motor. nici macar ca ar fi recomandata formatarea. daca incarci o baterie cu curent constant e posibil sa-i faci mai mult rau, pentru ca n-ai de unde sa stii cind trebuie sa te opresti si "fiertul" nu suna a indicator bun. peste tot scrie ca formatarea se face prin functionarea normala (pornire urmata de incarcarea releului) si ca bateriile de pornire, spre deosebire de cele deep discharge nu prea au de fapt nevoie de ea, ajungind la regimul normal repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vis-a-vis de incarcare dar de fapt urmatoarea chestie adreseaza un lucru un pic mai complex

 

Scenariul urmator, mobra baga prea mult curent in baterie.

 

De ex intr-o mobra slaba, ieftina cu releu mic si prost se baga un bec de 65w H4 in loc de 35w HS1 cat e standard pe motiv ca e prea "chior" si incep problemele de incarcare si intra 15-16.2v in functie de turatie.

 

Se schimba becul cu ala standard si se rezolva problema de voltaj de incarcare, adica maxim 14.4 cu faza lunga etc si accelerata cum se face. A mai patit careva ca mine? Mi se pare ca a fost o bataie prea mare de cap, era sa schimb si alternatorul si releul si tot ca sa rezolv problema dar nu m-as fi gandit ca daca schimb la loc becul ala standard o sa-si revina incarcarea la normal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bateriile AGM numai cei care le cunosc prea putin merg pe nimerite ;ziceam de o incarcare in curent constant urmata de una in tensiune constanta .Pt profani ,aceste 2 incarcari se fac succesiv ,in aceeasi sedinta de incarcare .

Explicatia faptului ca tensiunea creste in functie de consumator corelat cu valoarea acesteia in functie de turatie e simpla ,dar numai pt cine poate deosebii tensiunea de curent .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatia faptului ca tensiunea creste in functie de consumator corelat cu valoarea acesteia in functie de turatie e simpla ,dar numai pt cine poate deosebii tensiunea de curent .

hai sa clarificam pur semantic fraza asta si dupa aia trecem mai departe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca doresti explicatii despre semantica limbii romane i-ti recomand un forum care se ocupa cu asa ceva,desi nu pot sa furnizez acum o denumire concreta a unuia sunt sigur ca exista asa ceva .

Aici discutam despre probleme tehnice .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iaca de data asta-i nimerit-o. la bateria mea Yuasa scria ca dupa ce pui acidul o lasi 20 de minute fara capace, le montezi si ai pus-o pe motor. nici macar ca ar fi recomandata formatarea. daca incarci o baterie cu curent constant e posibil sa-i faci mai mult rau, pentru ca n-ai de unde sa stii cind trebuie sa te opresti si "fiertul" nu suna a indicator bun. peste tot scrie ca formatarea se face prin functionarea normala (pornire urmata de incarcarea releului) si ca bateriile de pornire, spre deosebire de cele deep discharge nu prea au de fapt nevoie de ea, ajungind la regimul normal repede.

Esti tu sigur de ce scrii acolo ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-a intimplat in 2009 dar ce-mi amintesc era ca zice sa torni electrolitul si sa astepti 20 de minute inainte sa pui capacele. e drept ca in clip zice alteceva, vad ca si aici zice la fel: http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2009.pdf

 

LE: 3 times ampere hour rating inseamna 30A la una de 10Ah timp de 30 minute, suna cam ciudat. in pdf-ul din link spune "check to make sure that the charger current (amps) is equal to or greater than the standard (STD.) charging method listed on the battery" (pagina 31)

Daca doresti explicatii despre semantica limbii romane i-ti recomand un forum care se ocupa cu asa ceva,desi nu pot sa furnizez acum o denumire concreta a unuia sunt sigur ca exista asa ceva .

Aici discutam despre probleme tehnice .

ideea e ca nu se intelege nimic din fraza aia. cine e corelat cu cine? si pina la urma urmei, de ce ar fi firesc sa puna bec mai puternic si sa creasca tensiunea pe care o furnizeaza releul? Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ziceam sa puna un bec mai tare si sa creasca tensiunea ci despre faptul ca e simplu de explicat fenomenul ai notiuni elementare de fizica ,adica macar ca tensiunea e diferita de curent .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, avetii idee cum aflu daca mi s-a dus releul de incarcare sau bateria la o honda f4i ?
Azi mi-a pornit (cu o mica ezitare, am simtit ca bateria e cam slaba), am oprit motorul dupa 2-3 minute cat timp am urcat pana sus, apoi nu mi-a mai pornit. Mi-a dat cineva curent si a mers, am dat o tura de vreo 10-15 kilometrii, apoi am vrut sa o pornesc (sa vad daca merge) si nu a luat-o.
Daca era releul stricat, ma gandesc ca dupa ce imi dadea curent nu mai mergeam mai mult de cativa metrii, deci bateria sa fie ?

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iei curent, o pornesti din nou, o tii cam la 5000 de ture si masori cu un multimetru tensiunea la bornele bateriei. Ar trebui sa ai minim 14 volti sau cam asa ceva (poti verifica manualul mobrei pentru valoarea minima care trebuie sa fie acolo). Daca e sub, nu-ti incarca releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da .

Depinde de felul defectului - daca s-a intrerupt si nu mai incarca bateria ,aceasta 'moare'(se descarca) dupa un anumit timp de mers si la loc nu se mai poate incarca .Si se stie ca de unde tot iei si nu mai pui .... .

Pt a afla ce si cum se intampla ,aplica metoda lui ahilepleianul .

Daca nu ai acces la un multimetru ,poti verifica incarcarea in felul urmator : noaptea ,pornesti motorul si aprinzi farurile - cu motorul la relanti ai o intensitate a luminii iar cand tragi gazul si motorul trece de 2 000rpm intensitatea creste.

Daca tot ai nedumeriri ,fa un clip (cu telefonul ,de ex) si posteaza-l aici - motor la relanti cu luminile aprinse dupa care urmeaza turarea motorului cu luminile aprinse .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a spus un prieten ca daca avea releul vreo problema, se oprea in mers, iar dupa ce-mi dadea curent cineva nu faceam mai mult de 1 km :D
Deci, imi trebuie o noua baterie.



O intrebare am si eu, am testat (ca sa fiu sigur) si se pare ca bateria este de vina.
Pentru un F4i o Yuasa ytx9-bs e buna ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat mufele.
Am gasit o varta la 151 lei: http://www.motociclete.com.ro/magazin/baterii-varta-1/varta-agm-12v-8ah-ytx9-4-ytx9-bs.html.
Am inteles ca sunt destul de bune. O mica precizare, la motocicleta mea se recomanda 8,5 amperi, vad ca varta asta are 8. Posibil sa nu mearga ?
Si care este diferenta dintr-o baterie AGM (cum e cea de mai sus la 151 lei) si http://www.motociclete.com.ro/magazin/baterii-varta-1/varta-fp-12v-9ah-12n9-4b-1-yb9-b.html ?
Cea din urma are 9ah si este mai ieftina. Singurul inconvenient este faptul ca trebuie sa pun eu acidul in baterie ?



Si mai am o nelamurire cu CCA (capacitate pornire la rece), cat as avea nevoie la F4i ? La bateria Varta care intentionez sa o cumpar am impresia ca e doar de 80. Nu e prea putin ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


"Si mai am o nelamurire cu CCA (capacitate pornire la rece), cat as avea nevoie la F4i ? La bateria Varta care intentionez sa o cumpar am impresia ca e doar de 80. Nu e prea putin ?"

la al meu (tot de 600), demarorul trage 80 de amperi, probabil scrie la partea electrica in manual si la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cr1s71 ,daca porneste la usor si nu actionezi demarorul cu farurile aprinse ,curentul de start e putin semnificativ ; a mea e de 650 si curentul de start tot de 80A il are si nu am probleme - sunt numai doi cilindri=> forta de inertie mai mare=> cuplul rezistent mai mare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut cu respect.am si eu o nelamurire dupa ce pornesc mobra si o las cateva minute sa mearga pe liber mi se incinge releu de incarcare tare de tot.este normal sa faca asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi.am intrebat pt ca dupa ce a stat mobra 5-6 zile pe tusa, azi deabia la a 3-4-a incercare mi-a pornit,si am lasat bateria la incarcat 24 de ore de ieri pana azi si cand a pornit a scos fum la greu cand o turam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...