mottofreee Postat Iulie 21, 2013 Share Postat Iulie 21, 2013 Majoritatea bateriilor de acumulatoare pe motoarele noi sunt AGM .Ceia se incarca cum scrie la carte :in curent constant urmat de tensiune constanta . Cu redresor 'prost' in cateva incarcari ii termini ,posibil sa reusesti din prima . Si AGM-ul vine format-uscata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 21, 2013 Share Postat Iulie 21, 2013 iaca de data asta-i nimerit-o. la bateria mea Yuasa scria ca dupa ce pui acidul o lasi 20 de minute fara capace, le montezi si ai pus-o pe motor. nici macar ca ar fi recomandata formatarea. daca incarci o baterie cu curent constant e posibil sa-i faci mai mult rau, pentru ca n-ai de unde sa stii cind trebuie sa te opresti si "fiertul" nu suna a indicator bun. peste tot scrie ca formatarea se face prin functionarea normala (pornire urmata de incarcarea releului) si ca bateriile de pornire, spre deosebire de cele deep discharge nu prea au de fapt nevoie de ea, ajungind la regimul normal repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 vis-a-vis de incarcare dar de fapt urmatoarea chestie adreseaza un lucru un pic mai complex Scenariul urmator, mobra baga prea mult curent in baterie. De ex intr-o mobra slaba, ieftina cu releu mic si prost se baga un bec de 65w H4 in loc de 35w HS1 cat e standard pe motiv ca e prea "chior" si incep problemele de incarcare si intra 15-16.2v in functie de turatie. Se schimba becul cu ala standard si se rezolva problema de voltaj de incarcare, adica maxim 14.4 cu faza lunga etc si accelerata cum se face. A mai patit careva ca mine? Mi se pare ca a fost o bataie prea mare de cap, era sa schimb si alternatorul si releul si tot ca sa rezolv problema dar nu m-as fi gandit ca daca schimb la loc becul ala standard o sa-si revina incarcarea la normal... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 La bateriile AGM numai cei care le cunosc prea putin merg pe nimerite ;ziceam de o incarcare in curent constant urmata de una in tensiune constanta .Pt profani ,aceste 2 incarcari se fac succesiv ,in aceeasi sedinta de incarcare . Explicatia faptului ca tensiunea creste in functie de consumator corelat cu valoarea acesteia in functie de turatie e simpla ,dar numai pt cine poate deosebii tensiunea de curent . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 Explicatia faptului ca tensiunea creste in functie de consumator corelat cu valoarea acesteia in functie de turatie e simpla ,dar numai pt cine poate deosebii tensiunea de curent .hai sa clarificam pur semantic fraza asta si dupa aia trecem mai departe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 23, 2013 Share Postat Iulie 23, 2013 Daca doresti explicatii despre semantica limbii romane i-ti recomand un forum care se ocupa cu asa ceva,desi nu pot sa furnizez acum o denumire concreta a unuia sunt sigur ca exista asa ceva . Aici discutam despre probleme tehnice . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Iulie 23, 2013 Share Postat Iulie 23, 2013 iaca de data asta-i nimerit-o. la bateria mea Yuasa scria ca dupa ce pui acidul o lasi 20 de minute fara capace, le montezi si ai pus-o pe motor. nici macar ca ar fi recomandata formatarea. daca incarci o baterie cu curent constant e posibil sa-i faci mai mult rau, pentru ca n-ai de unde sa stii cind trebuie sa te opresti si "fiertul" nu suna a indicator bun. peste tot scrie ca formatarea se face prin functionarea normala (pornire urmata de incarcarea releului) si ca bateriile de pornire, spre deosebire de cele deep discharge nu prea au de fapt nevoie de ea, ajungind la regimul normal repede. Esti tu sigur de ce scrii acolo ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 (editat) s-a intimplat in 2009 dar ce-mi amintesc era ca zice sa torni electrolitul si sa astepti 20 de minute inainte sa pui capacele. e drept ca in clip zice alteceva, vad ca si aici zice la fel: http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2009.pdf LE: 3 times ampere hour rating inseamna 30A la una de 10Ah timp de 30 minute, suna cam ciudat. in pdf-ul din link spune "check to make sure that the charger current (amps) is equal to or greater than the standard (STD.) charging method listed on the battery" (pagina 31) Daca doresti explicatii despre semantica limbii romane i-ti recomand un forum care se ocupa cu asa ceva,desi nu pot sa furnizez acum o denumire concreta a unuia sunt sigur ca exista asa ceva . Aici discutam despre probleme tehnice . ideea e ca nu se intelege nimic din fraza aia. cine e corelat cu cine? si pina la urma urmei, de ce ar fi firesc sa puna bec mai puternic si sa creasca tensiunea pe care o furnizeaza releul? Editat Iulie 24, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 Nu ziceam sa puna un bec mai tare si sa creasca tensiunea ci despre faptul ca e simplu de explicat fenomenul ai notiuni elementare de fizica ,adica macar ca tensiunea e diferita de curent . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Iulie 26, 2013 Share Postat Iulie 26, 2013 Salut, avetii idee cum aflu daca mi s-a dus releul de incarcare sau bateria la o honda f4i ?Azi mi-a pornit (cu o mica ezitare, am simtit ca bateria e cam slaba), am oprit motorul dupa 2-3 minute cat timp am urcat pana sus, apoi nu mi-a mai pornit. Mi-a dat cineva curent si a mers, am dat o tura de vreo 10-15 kilometrii, apoi am vrut sa o pornesc (sa vad daca merge) si nu a luat-o.Daca era releul stricat, ma gandesc ca dupa ce imi dadea curent nu mai mergeam mai mult de cativa metrii, deci bateria sa fie ?Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Iulie 26, 2013 Share Postat Iulie 26, 2013 Iei curent, o pornesti din nou, o tii cam la 5000 de ture si masori cu un multimetru tensiunea la bornele bateriei. Ar trebui sa ai minim 14 volti sau cam asa ceva (poti verifica manualul mobrei pentru valoarea minima care trebuie sa fie acolo). Daca e sub, nu-ti incarca releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Iulie 27, 2013 Share Postat Iulie 27, 2013 Daca releul era stricat nu se poate oprii in mers ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 27, 2013 Share Postat Iulie 27, 2013 Da . Depinde de felul defectului - daca s-a intrerupt si nu mai incarca bateria ,aceasta 'moare'(se descarca) dupa un anumit timp de mers si la loc nu se mai poate incarca .Si se stie ca de unde tot iei si nu mai pui .... . Pt a afla ce si cum se intampla ,aplica metoda lui ahilepleianul . Daca nu ai acces la un multimetru ,poti verifica incarcarea in felul urmator : noaptea ,pornesti motorul si aprinzi farurile - cu motorul la relanti ai o intensitate a luminii iar cand tragi gazul si motorul trece de 2 000rpm intensitatea creste. Daca tot ai nedumeriri ,fa un clip (cu telefonul ,de ex) si posteaza-l aici - motor la relanti cu luminile aprinse dupa care urmeaza turarea motorului cu luminile aprinse . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Iulie 27, 2013 Share Postat Iulie 27, 2013 Problema e ca nu prea pot sa o pornesc, bateria nu mai are pic de curent in ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 27, 2013 Share Postat Iulie 27, 2013 O incarci la redresor sau pui alta baterie. Si daca rezolvi problema ,tot ai nevoie de o baterie incarcata pt pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Iulie 27, 2013 Share Postat Iulie 27, 2013 e normal, e honda! acum mai serios: verifica mai intai mufa de la incarcator, se intampla foarte des sa fie un contact imperfect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Iulie 31, 2013 Share Postat Iulie 31, 2013 Mi-a spus un prieten ca daca avea releul vreo problema, se oprea in mers, iar dupa ce-mi dadea curent cineva nu faceam mai mult de 1 km Deci, imi trebuie o noua baterie. O intrebare am si eu, am testat (ca sa fiu sigur) si se pare ca bateria este de vina.Pentru un F4i o Yuasa ytx9-bs e buna ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 31, 2013 Share Postat Iulie 31, 2013 E ok, dar trebuie scos capacul de plastic de deasupra bateriei, ca sa incapa in slot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Iulie 31, 2013 Share Postat Iulie 31, 2013 depinde, cu sau fara far! oricum, tot e bine sa verifici mufele de la sistemul de incarcare din cand in cand, eviti sa arzi releul asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat August 1, 2013 Share Postat August 1, 2013 Am verificat mufele.Am gasit o varta la 151 lei: http://www.motociclete.com.ro/magazin/baterii-varta-1/varta-agm-12v-8ah-ytx9-4-ytx9-bs.html.Am inteles ca sunt destul de bune. O mica precizare, la motocicleta mea se recomanda 8,5 amperi, vad ca varta asta are 8. Posibil sa nu mearga ?Si care este diferenta dintr-o baterie AGM (cum e cea de mai sus la 151 lei) si http://www.motociclete.com.ro/magazin/baterii-varta-1/varta-fp-12v-9ah-12n9-4b-1-yb9-b.html ?Cea din urma are 9ah si este mai ieftina. Singurul inconvenient este faptul ca trebuie sa pun eu acidul in baterie ? Si mai am o nelamurire cu CCA (capacitate pornire la rece), cat as avea nevoie la F4i ? La bateria Varta care intentionez sa o cumpar am impresia ca e doar de 80. Nu e prea putin ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 2, 2013 Share Postat August 2, 2013 "Si mai am o nelamurire cu CCA (capacitate pornire la rece), cat as avea nevoie la F4i ? La bateria Varta care intentionez sa o cumpar am impresia ca e doar de 80. Nu e prea putin ?" la al meu (tot de 600), demarorul trage 80 de amperi, probabil scrie la partea electrica in manual si la tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 2, 2013 Share Postat August 2, 2013 cr1s71 ,daca porneste la usor si nu actionezi demarorul cu farurile aprinse ,curentul de start e putin semnificativ ; a mea e de 650 si curentul de start tot de 80A il are si nu am probleme - sunt numai doi cilindri=> forta de inertie mai mare=> cuplul rezistent mai mare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitzi Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 va salut cu respect.am si eu o nelamurire dupa ce pornesc mobra si o las cateva minute sa mearga pe liber mi se incinge releu de incarcare tare de tot.este normal sa faca asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 da. pune un cooler de pc pe el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitzi Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 mersi.am intrebat pt ca dupa ce a stat mobra 5-6 zile pe tusa, azi deabia la a 3-4-a incercare mi-a pornit,si am lasat bateria la incarcat 24 de ore de ieri pana azi si cand a pornit a scos fum la greu cand o turam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.