megamotoreta Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 in concluzie, nu toate bateriile sunt la fel calitativ. desi principiul de fabricare si functionare este aprope identic, calitatea isi spune cuvantul, firma trebuie luata in seama... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 in concluzie, nu toate bateriile sunt la fel calitativ. Mai ai sa descoperi samponul 2 in 1 si in rest totul este ok. De parca salamul de sibiu este la fel cu cel de soia !!! In concluzie nu toate salamurile sunt la fel. Esti de belea amice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 (editat) nu e asa simplu, trebuie tinut cont de viteza reactiilor din interiorul bateriei, de structura ei, etc. altfel se distruge. Daca la incarcare nu limitezi curentul prin ea la max 1/10 din capacitatea bateriei - iti bati joc de scula odata am cautat de curiozitate pe net un model electric complet al unei baterii Pb-acid si s-a dovedit a fi destul de complex. partea cea mai nasoala e ca multi parametri sint cunoscuti doar de producator sau greu masurabili, drept pentru care am lasat-o balta cu aprofundarea legat de curentul de incarcare, e discutabil, pe Yuasa mea pe care o am acum in fata scrie "CHARGING METHOD STD: 0.9A x 5-10h or QUICK: 4.0A x 1.0h" si e o baterie de 9Ah (YTX-9BS). per ansablu e cumva amuzant ca circuitul de incarcare al motocicletei nu tine cont de aceste date, ci pur si simplu baga curent "cit il duce". e drept si ca-n regim normal o baterie va fi descarcata doar superficial. dar cel putin la motoarele pe carburatie dupa perioade lungi de stat pe bara (din pacate am aflat pe pielea mea) bateria are mult de munca si acea descarcare nu e chiar superficiala. momentan am reusit sa omor o Yuasa dupa doua sezoane, dar trebuie tinut cont ca am alarma care consuma cca. 2 mA (si motorul a stat nepornit de citeva ori timp de 2-3 saptamini) si ca am carburatie (adica daca nu pornesc motorul timp mai indelungat, demarorul meu are ceva de munca). omorit inseamna ca la temperatura curenta (~5 grade) la incarcare completa nu reuseste sa invirta motorul mai mult de 30 de secunde in total, inainte sa moara coimplet. drept urmare, ce urmeaza sa studiez e acea "desulfatare" a bateriei prin impulsuri scurte si de curent mare. Mesaj completat Eu cred ca asta e tata acumulatoarelor. Las bateria pe motor peste iarna, nu o pun primavara la incarcat, are putere si prea multa sa porneasca motorul dupa ce a stat peste iarna la temperaturi care ar cam da gata alta baterie. Costa, dar si merita. Si daca se descarca (far uitat aprins - contact pus cu motorul oprit) se incarca in maxim 90 de minute - cel putin PC535, modelul care e la mine pe motor. ce-ai scris initial m-a facut curios, dar cind am vazut pretul, tin sa-ti spun asta: eu am abuzat timp de doua sezoane de bateria Yuasa de 2 milioane despre care scriam mai sus, si inca mai are ceva viata in ea, cit sa pot folosi motorul zilnic. abuzat inseamna ca a trecut prin multe cicluri de descarcare completa si a zacut uittata si neglijata pe timpul iernii timp de 3 luni intr-un garaj neincalzit, dupa care a pornit motorul fara jena (aproape un minut de dat la demaror). aplicind regula de trei simpla, rezulta ca o baterie Gman ar trebui sa tina macar 6 sezoane (6 ani) pentru a-si justifica pretul. daca nu tine 6 ani, inseamna ca sint bani aruncati, si cu 3 baterii Yuasa faci treaba mai buna. parerea mea. Editat Decembrie 29, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 31, 2009 Share Postat Decembrie 31, 2009 Recomand Varta si Sunlight(am avut eu pe aprilia 3 ani) pt moto si pt masina Siemmens si Bosch .....asta daca vrei sa te poti baza pe ele nu sa iesi ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 2, 2010 Share Postat Ianuarie 2, 2010 Mai ai sa descoperi samponul 2 in 1 si in rest totul este ok. De parca salamul de sibiu este la fel cu cel de soia !!! In concluzie nu toate salamurile sunt la fel. Esti de belea amice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 Intrebare pentru cine cunoaste: Ce impune intretinerea la bateriile in genul? http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...tem/root/yb9l-b Completare cu apa distilata/electrolit? As vrea sa imi cumpar o baterie rombat si nu stiu de care sa aleg. Care e diferenta intre cele cu gel si cele clasice, ma refer la performante si intretinere. Se justifica pretul aproape dublu intre ele? Normal caut ca toti romanii ieftin si bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 Intrebare pentru cine cunoaste:Ce impune intretinerea la bateriile in genul? http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...tem/root/yb9l-b Completare cu apa distilata/electrolit? As vrea sa imi cumpar o baterie rombat si nu stiu de care sa aleg. Care e diferenta intre cele cu gel si cele clasice, ma refer la performante si intretinere. Se justifica pretul aproape dublu intre ele? Normal caut ca toti romanii ieftin si bun Pai ia de care iti permiti; aia cu gel merita, te va tine mult mai mult ca una cu acid, deci daca te hotarasti sa tii mobra actuala inca cativa ani, aia cu gel merita, daca nu, ia una cu acid; de intretinere, iei un incarcator de la Optimate care il bagi in priza in luna decembrie si il legi la motor, si pe 1 martie il iei jos si ai bateria incarcata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 daca la yamaha r6 2001 acum am o baterie yuasa cu gel(MF) si vreau sa o schimb cu una pe elecrolit se poate ?? ideea e ca la mine bateria e pusa pe-o parte , adica in locul ei acolo sta culcata . Nu curge electrolitul, in pozitia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 daca la yamaha r6 2001 acum am o baterie yuasa cu gel(MF) si vreau sa o schimb cu una pe elecrolit se poate ?? ideea e ca la mine bateria e pusa pe-o parte , adica in locul ei acolo sta culcata . Nu curge electrolitul, in pozitia asta? Maxim poti pune una fara intretinere (sigilata), daca gasesti pe dimensiuni si amperajul tau. Nu de prost au gandit producatorii ca daca e inclinata sa puna baterie "pe gel" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Martie 6, 2010 Share Postat Martie 6, 2010 (editat) Azi am fost sa pornesc (dupa mai bine 4 luni de stat in ger - uneori au fost si minus 20 de grade) chinezariile mele. Nici una nu a vrut sa porneasca - bateriile moarte (greseala mea - le-am lasat bateriile pe ele)! Am reusit sa le pornesc cu cabluri si bateria de la masina. Am demontat cele trei baterii sa le aduc in casa si sa le pun la incarcat pe redresor. La bateria de la ATV nici o problema, este o baterie clasica cu acid si capacele - scot capacelele si o pun la incarcat. Insa la motocicleta si scuter sunt incapsulate ... nu au nici un capacel. ba mai mult la cea de motocicleta scrie mare pe ea " Do not open"! Intrebare ... daca le pun pe redresor exista riscul sa plesneasca - explodeze vreuna? Se pot incarca bateriile acestea? Editat Martie 6, 2010 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Martie 6, 2010 Share Postat Martie 6, 2010 Intrebare ... daca le pun pe redresor exista riscul sa plesneasca - explodeze vreuna? Se pot incarca bateriile acestea? Da, dar cu charger de moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 De incarcat se incarca dar daca au prins gerurile alea mari e foarte posibil sa nu le mai poti recupera mai ales pe cele capsulate. Eu am uitat in portbagaj la masina o baterie deasta capsulata, noua, 7Ah ,de genul celor folosite la scuter. A stat toata iarna in masina , nefolosita si cand mi-am adus aminte de ea am incercat sa o incarc dar nu se mai incarca, nu trece de 8V desi am lasat-o suficient pe redresor. (nici curent din redresor nu mai "suge" ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 daca e moarta ia decapsulati-o frumusel,puneti alt electrolit...oricum nu aveti ce pierde.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 daca e moarta ia decapsulati-o frumusel,puneti alt electrolit...oricum nu aveti ce pierde.. ce alt electrolit?ca cele capsate nu sunt cu electrolit sunt cu gel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 ce alt electrolit?ca cele capsate nu sunt cu electrolit sunt cu gel Nu neaparat. Sunt si baterii cu electrolit clasic care sunt capsate. (no maintenance required) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Maintenance free ai vrut sa zici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 daca e moarta ia decapsulati-o frumusel,puneti alt electrolit...oricum nu aveti ce pierde.. Daca nu va pricepeti, NU mai dati sfaturi Sunt 2 print-screen-uri de la un manual tehnic gratis al producatorului Yuasa. E recomandat de citit si priceput, sunt cateva pagini care va vor lamuri exact care sunt tipurile de bateriii si mai ales CUM se formateaza o baterie corect, CUM se intretine corect , etc. http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf Concluzia: bateriile denumite universal "pe gel" precum si cele Maintenence Free (ca si cea din cazul de fata) NU SE DESIGILEAZA. Nu neaparat. Sunt si baterii cu electrolit clasic care sunt capsate. (no maintenance required) Arata-mi si mie modelul ala de baterie "cu acid clasica capsata". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 O baterie auto/moto daca a stat mult timp descarcata intra in proces de sulfatare si e buna de aruncat,daca ai descarcat-o dand la automat si imediat o pui pe redresor corespunzator nu se intampla nimic daunator bateriei ! Cu spalare si schimbarea electrolitului(la cele cu doape)nu faci nimic,poate o revitalizare de cateva zile maxim(experienta proprie pe bat.auto) PS:am Yuasa pe moto(garaj incalzit)si dupa vreo luna si ceva de stat,cand am pornit-o era destul de descarcata dar a pornit.Dupa 4 luni afara.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Dupa o descarcare profunda bateria trebuie incarcata lent cu curent mic,cel mai bine cu un bec de bord inseriat cu redresorul. Initial pare a nu absorbi curent pentru ca are placile acoperite cu oxid. Daca in final incarcata complet nu trece de 12 volti are elemente in scurt. Majoritatea bateriilor moderne nu se sulfateaza pentru ca tehnologia actuala este plumb-calciu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Daca nu va pricepeti, NU mai dati sfaturi Sunt 2 print-screen-uri de la un manual tehnic gratis al producatorului Yuasa. E recomandat de citit si priceput, sunt cateva pagini care va vor lamuri exact care sunt tipurile de bateriii si mai ales CUM se formateaza o baterie corect, CUM se intretine corect , etc. http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf Concluzia: bateriile denumite universal "pe gel" precum si cele Maintenence Free (ca si cea din cazul de fata) NU SE DESIGILEAZA. Arata-mi si mie modelul ala de baterie "cu acid clasica capsata". am yuasa 12v10a pe scuter,cu acid dar capsulata, nu am umblat in ea ca nu am avut de ce...am ajutat un vecin sa decapsuleze o baterie moto fara intretinere ,capsulata, era cam moarta,a pus apa si si-a revenit... din moment ce e moarta, nu vad ce ai de pierdut sa umbli la ea...doar nu o sa explodeze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Daca nu va pricepeti, NU mai dati sfaturi [..] Arata-mi si mie modelul ala de baterie "cu acid clasica capsata". Majoritatea bateriilor "maintenance free" vin cu acidul separat si dupa ce-l torni nu mai ai voie sa deschizi capacul. Pentru ca d'aia se numesc "maintenance free". Dar motoreta a fost destul de clar, "daca e moarta ia decapsulati-o frumusel,puneti alt electrolit...oricum nu aveti ce pierde.. ". Minutul 1:38 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Dupa o descarcare profunda bateria trebuie incarcata lent cu curent mic,cel mai bine cu un bec de bord inseriat cu redresorul. Initial pare a nu absorbi curent pentru ca are placile acoperite cu oxid. Daca in final incarcata complet nu trece de 12 volti are elemente in scurt. Majoritatea bateriilor moderne nu se sulfateaza pentru ca tehnologia actuala este plumb-calciu. Mai degraba in paralel. Daca le pui in serie o sa ai caderi de tensiune diferite pe bec si baterie, si e f probabil ca becul se va arde in secunda 1. Deci in paralel legi becul nu in serie, ca sa ai aceeasi tensiune insa curenti diferiti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Daca nu va pricepeti, NU mai dati sfaturi Sunt 2 print-screen-uri de la un manual tehnic gratis al producatorului Yuasa. E recomandat de citit si priceput, sunt cateva pagini care va vor lamuri exact care sunt tipurile de bateriii si mai ales CUM se formateaza o baterie corect, CUM se intretine corect , etc. http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf Concluzia: bateriile denumite universal "pe gel" precum si cele Maintenence Free (ca si cea din cazul de fata) NU SE DESIGILEAZA. Arata-mi si mie modelul ala de baterie "cu acid clasica capsata". BelBody are dreptate sunt baterii capsulate care intradevar sunt pe gel dar si baterii capsulate care au electrolit. Am completat nivelul de electrolit la multe baterii capsulate si au mers perfect chiar si la vre-o cateva baterii yuasa care ramasesera pur si simplu fara acid iar dupa completare si incarcare au mai mers destul timp. Thomas nu ii mai acuza ca nu se pricep cand nu esti bine informat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Ce mi s-a intamplat mie - merg la un service cu prietena mea ca sa ia o baterie pt. cb500; acolo se pune pe masa o baterie, apar din cutie cateva bidonase ca si cele din clipul de mai sus, si se toarna din bidonase un lichid transparent in baterie, dupa care se pun capacele, se instaleaza pe motor bateria si se porneste... Acuma... bateria aia putea fi cu gel? Ca asa am platit-o ca si cand ar fii una cu gel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 BelBody are dreptate sunt baterii capsulate care intradevar sunt pe gel dar si baterii capsulate care au electrolit. Am completat nivelul de electrolit la multe baterii capsulate si au mers perfect chiar si la vre-o cateva baterii yuasa care ramasesera pur si simplu fara acid iar dupa completare si incarcare au mai mers destul timp. Thomas nu ii mai acuza ca nu se pricep cand nu esti bine informat. Ori discutam in paralel ori... In documentul anterior postat erau prezentate cele 3 tipuri de acumulatori: pe acid, fara intretinere si "pe gel". Expresia folosita de Belbody nu era corecta, atata tot. Nu cred ca ar trebui sa faci pe altul prost informat cand te lauzi ca ai decapsulat baterii sigilate sa le umpli cu zeama Mai gandeste-te. Treaba cu bateriile capsulate care nu trebuie desigilate este clar expusa in documentul anterior, dar si pe net sunt o gramada de tutoriale de ce sa nu se deschida (gaze, circuit, etc.) Ce mi s-a intamplat mie - merg la un service cu prietena mea ca sa ia o baterie pt. cb500; acolo se pune pe masa o baterie, apar din cutie cateva bidonase ca si cele din clipul de mai sus, si se toarna din bidonase un lichid transparent in baterie, dupa care se pun capacele, se instaleaza pe motor bateria si se porneste... Acuma... bateria aia putea fi cu gel? Ca asa am platit-o ca si cand ar fii una cu gel. Bateriile fara intretinere au, in momentul in care doar li se pune acidul, doar 80% din capacitate. Cei 20% lipsa, la baterii asa mici, se simt in timp. Ca sa fie 100% trebuie si incarcate corespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.