Bosolanu Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Salutare, De ceva timp am un CBR F2, acum vreo 3 luni mi s-a ars releul de incarcare si l-am inlocuit cu un altul, nu e acelasi model dar merge perfect doar ca are un fir monitor in plus pe care l-am legat pe plusul de la baterie. Totul a mers fara probleme pana zilele trecute cand mi s-a ars siguranta principala, am schimbat-o , dupa care au inceput sa se arda si altele si becul de la far. Atunci imi ardea imediat ce puneam siguranta, asa ca am cautat problema si am gasit firul de + si cel de - de la releul de incarcare topite si atinse intr-un punct. Am rezolvat problema si am schimbat sigurantele si becul. A doua zi iarasi mi-a ars becul de far si in plus cele de semnalizare de pe fata. Am observat in drum spre casa ca din cand in cand se aprindea si bordul mai tare pentru 1 - 2 secunde. Sa fie releul de incarcare? sau or mai fi fire topite care se ating din cand in cand pe undeva? Mentionez ca eu am mers cu motocicleta aproape zilnic aceste 3 luni de cand am releul cel nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Incearca alt releu de incarcare ptr ca este posibil sa il fi ars si pe asta. Dar inainte verifica toate firele si inlocuieste firele topite si papucii vezi sa nu fie vre-un scurt pe undeva. Ia-ti un aparat de masura si vezi ce tensiune ai, nu ar trebui sa depaseasca niciodata 14.4V. Este posibil sa se fi dus releul asta ptr ca nu a fost facut ptr specificatiile motocicletei iar acesta ar putea fi motivul pt care se incinge si el si firele. Oricum honda e renumita ptr problemele de incarcare si ptr releele de incarcare ce se incing excesiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Incearca alt releu de incarcare ptr ca este posibil sa il fi ars si pe asta. Dar inainte verifica toate firele si inlocuieste firele topite si papucii vezi sa nu fie vre-un scurt pe undeva. Ia-ti un aparat de masura si vezi ce tensiune ai, nu ar trebui sa depaseasca niciodata 14.4V. Este posibil sa se fi dus releul asta ptr ca nu a fost facut ptr specificatiile motocicletei iar acesta ar putea fi motivul pt care se incinge si el si firele. Oricum honda e renumita ptr problemele de incarcare si ptr releele de incarcare ce se incing excesiv. masoara tensiunea la bornele bateriei cu si fara consumatori; trebuie sa fie intre 13.7 si 14.4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Apoi schimbi releul de incarcare cu unul pentru motorul tau. Aici s-ar putea sa gasesti mai ieftin decat pe original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S3RJ Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 (editat) masoara tensiunea la bornele bateriei cu si fara consumatori; trebuie sa fie intre 13.7 si 14.4 In cartea tehnica a motocicletei spune ca tensiunea masurata la 5000 rpm (cu faza lunga aprinsa) trebuie sa fie in jur de 15 V. Editat Martie 26, 2010 de S3RJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 (editat) In cartea tehnica a motocicletei spune ca tensiunea masurata la 5000 rpm (cu faza lunga aprinsa) trebuie sa fie in jur de 15 V. 15V cu tot cu consumatori aprinsi, la o 40% din turatia utila, e cam mult. Omori becurile pe banda. In fine, daca as scrie la cartea tehnica, asa o fi. Verifica instalatia electrica; daca ai avut supraincingeri in trecut e posibil sa nu se fi facut un singur scurtcircuit ... Editat Martie 26, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 (editat) Incearca alt releu de incarcare ptr ca este posibil sa il fi ars si pe asta. Dar inainte verifica toate firele si inlocuieste firele topite si papucii vezi sa nu fie vre-un scurt pe undeva. Ia-ti un aparat de masura si vezi ce tensiune ai, nu ar trebui sa depaseasca niciodata 14.4V. Este posibil sa se fi dus releul asta ptr ca nu a fost facut ptr specificatiile motocicletei iar acesta ar putea fi motivul pt care se incinge si el si firele. Oricum honda e renumita ptr problemele de incarcare si ptr releele de incarcare ce se incing excesiv. Si datorita contactelor imperfecte (oxidare,slabire imbinare papuci) se pot incinge firele. Verifica asadar tot traseul,mai ales mufe de imbinari,capeti de papuci, sa nu ai vre-un contact imperfect,vre-o dezizolare accidentala a vre-unui fir, eventual ia un spray de curatat contacte ,un smirghel fin si curata pe ele. Editat Martie 26, 2010 de kato_arad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Salutare, De ceva timp am un CBR F2, acum vreo 3 luni mi s-a ars releul de incarcare si l-am inlocuit cu un altul, nu e acelasi model dar merge perfect doar ca are un fir monitor in plus pe care l-am legat pe plusul de la baterie. Totul a mers fara probleme pana zilele trecute cand mi s-a ars siguranta principala, am schimbat-o , dupa care au inceput sa se arda si altele si becul de la far. Atunci imi ardea imediat ce puneam siguranta, asa ca am cautat problema si am gasit firul de + si cel de - de la releul de incarcare topite si atinse intr-un punct. Am rezolvat problema si am schimbat sigurantele si becul. A doua zi iarasi mi-a ars becul de far si in plus cele de semnalizare de pe fata. Am observat in drum spre casa ca din cand in cand se aprindea si bordul mai tare pentru 1 - 2 secunde. Sa fie releul de incarcare? sau or mai fi fire topite care se ating din cand in cand pe undeva? Mentionez ca eu am mers cu motocicleta aproape zilnic aceste 3 luni de cand am releul cel nou. daca continui cu acelasi releu sti ca urmeaza arderea cdi-ului..! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bosolanu Postat Martie 26, 2010 Autor Share Postat Martie 26, 2010 Am masurat dinainte tensiunea si totul e in ordine atata timp cat motorul sta pe loc. Acuma nu vad cum as putea masura din mers caci numai in mers imi face. Releul asa la ochi.. e mai mare.. si mult mai bine racit decat cel original, dar e foarte posibil sa fie de la el. Deci nu are tot timpul problema, doar din cand in cand. Am sa il mai desfac inca o data astazi si verific mai multe cabluri ... sper de acolo sa fie problema. Multumesc pentru raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 eu la suzuki rf (am 3 alternatoare bune pentru el, toate testate, poveste lunga) am la relanti 14.9-15 v FARA consumatori si 15.20-15.30 CU consumatori (indiferent ca e faza lunga sau faza scurta) si nu am ars nici un bec inca... ma rog, am ars un bec de far si unul de stop in vreo 2 ani... nu e o regula cu cei 14.4 v, depinde de motor, in manual scrie cat trebuie sa ai si unde... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bosolanu Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 Astazi am mers toata ziua cu motorul si cu farul aprins, nu a facut nici o problema.. cum s-a lasat intunericul mi-a ars faza scurta si imediat dupa aceea si faza lunga. Ma dispera, si nici nu am de unde sa iau un releu pentru ca trebuie sa-l tin 1 zi - 2 pana sa ma conving ca de acolo e. Am un prieten cu un 929 dar am citit ca nu se potrivesc. Sigurante.. nu mi-a mai ars niciuna de cand am reparat firele care faceau scurt. Sa fie din alta parte? Mai ales ca becurile de pe spate de la semnalizare nu s-au ars.. sau stopul .. doar semnalizarile fata.. si becul de far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 Ai sa arzi becuri in continuare pana te hotarasti sa schimbi regulatorul de tensiune. Acel scurt care l-ai remediat sigur nu i-a facut prea bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 Salutare, De ceva timp am un CBR F2, acum vreo 3 luni mi s-a ars releul de incarcare si l-am inlocuit cu un altul, nu e acelasi model dar merge perfect doar ca are un fir monitor in plus pe care l-am legat pe plusul de la baterie. Totul a mers fara probleme pana zilele trecute cand mi s-a ars siguranta principala, am schimbat-o , dupa care au inceput sa se arda si altele si becul de la far. Atunci imi ardea imediat ce puneam siguranta, asa ca am cautat problema si am gasit firul de + si cel de - de la releul de incarcare topite si atinse intr-un punct. Am rezolvat problema si am schimbat sigurantele si becul. A doua zi iarasi mi-a ars becul de far si in plus cele de semnalizare de pe fata. Am observat in drum spre casa ca din cand in cand se aprindea si bordul mai tare pentru 1 - 2 secunde. Sa fie releul de incarcare? sau or mai fi fire topite care se ating din cand in cand pe undeva? Mentionez ca eu am mers cu motocicleta aproape zilnic aceste 3 luni de cand am releul cel nou. becul de pe stop pe frina ti l-a ars? Mesaj completat iar in curand cu venirea caldurii o sa schmbe si acumulatorul io am schimbat mobra. mi-am luat aprilia pegaso, dar nu merge. mai ai niste piese de schimb? da' le dai si tu mai ieftin asa, ca sunt mai student. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bosolanu Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 @marinescku73 - Nu, nu a ars decat becurile de semnalizare pe fata si becul de la far. Chiar asa sa mearga perfect si sa fie totul in ordine.. si la un moment dat cand i-se pune lui sa dea tensiune mai mare? Ah si am mai observat o chestie.. cand incepe bordul sa lumineze mai tare daca turez un pic motorul... isi revine. Mesaj completat L.E. Cel mai probabil o sa incerc din nou cu releu cum am acum luat de pe un BMW F650, pentru ca le-am gasit intr-un loc foarte ieftine. Problema sa fi aparut de la scurt-ul acela? Sau din cauza ca nu e modelul de releu care trebuie? Becurile a inceput sa le arda deabia cand firele s-au topit atat de rau incat scurtul era permanent si imi ardea siguranta cum o puneam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 E foarte posibil ca scurtul ala sa-ti fi afectat releul. Ca sa vezi daca releul de f650 e compatibil sau nu cu motorul tau verifica puterea alternatoarelor, daca F650 are un alternator mai slab decat cel de pe motorul tau releul nu va rezista prea mult. Puterile alternatoarelor ar trebui sa le gasesti in manualele de service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 F650ul sigur are un releu mai slab decat un CBR... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bosolanu Postat Martie 29, 2010 Autor Share Postat Martie 29, 2010 Releul e capul rautatilor am testat. O sa ma gandesc cu ce model il inlocuiesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Releul e capul rautatilor am testat. O sa ma gandesc cu ce model il inlocuiesc. Ideal ar fi sa-l inlocuiesti cu unul aftermarket pentru modelul tau. Eu nu as cumpara releu de incarcare SH decat in situatii disperate. Producatori de relee regulatoare aftermarket pe care-i stiu eu sunt electrex din UK si ignitech din CZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 (editat) Ideal ar fi sa-l inlocuiesti cu unul aftermarket pentru modelul tau. Eu nu as cumpara releu de incarcare SH decat in situatii disperate.Producatori de relee regulatoare aftermarket pe care-i stiu eu sunt electrex din UK si ignitech din CZ Subscriu la ce zice omul aici. Daca nu e sa fie OEM pt mobra ta, cel mai bine e sa iei un releu aftermarket pt motorul tau (corect dimensiunat) sau (in cel mai rau caz) un releu pentru un motor cu specificatii tehnice similare (putere alternator, plaja turatii). Orice altceva si s-ar putea sa dea ortu popii si sa te trezesti cu becuri arse si baterii fierte pe banda. Editat Martie 29, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.