Sari la conținut

Arde becurile de far


Postări Recomandate

Salutare,

 

De ceva timp am un CBR F2, acum vreo 3 luni mi s-a ars releul de incarcare si l-am inlocuit cu un altul, nu e acelasi model dar merge perfect doar ca are un fir monitor in plus pe care l-am legat pe plusul de la baterie. Totul a mers fara probleme pana zilele trecute cand mi s-a ars siguranta principala, am schimbat-o , dupa care au inceput sa se arda si altele si becul de la far. Atunci imi ardea imediat ce puneam siguranta, asa ca am cautat problema si am gasit firul de + si cel de - de la releul de incarcare topite si atinse intr-un punct. Am rezolvat problema si am schimbat sigurantele si becul. A doua zi iarasi mi-a ars becul de far si in plus cele de semnalizare de pe fata. Am observat in drum spre casa ca din cand in cand se aprindea si bordul mai tare pentru 1 - 2 secunde.

 

Sa fie releul de incarcare? sau or mai fi fire topite care se ating din cand in cand pe undeva?

 

 

Mentionez ca eu am mers cu motocicleta aproape zilnic aceste 3 luni de cand am releul cel nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca alt releu de incarcare ptr ca este posibil sa il fi ars si pe asta. Dar inainte verifica toate firele si inlocuieste firele topite si papucii vezi sa nu fie vre-un scurt pe undeva. Ia-ti un aparat de masura si vezi ce tensiune ai, nu ar trebui sa depaseasca niciodata 14.4V. Este posibil sa se fi dus releul asta ptr ca nu a fost facut ptr specificatiile motocicletei iar acesta ar putea fi motivul pt care se incinge si el si firele. Oricum honda e renumita ptr problemele de incarcare si ptr releele de incarcare ce se incing excesiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca alt releu de incarcare ptr ca este posibil sa il fi ars si pe asta. Dar inainte verifica toate firele si inlocuieste firele topite si papucii vezi sa nu fie vre-un scurt pe undeva. Ia-ti un aparat de masura si vezi ce tensiune ai, nu ar trebui sa depaseasca niciodata 14.4V. Este posibil sa se fi dus releul asta ptr ca nu a fost facut ptr specificatiile motocicletei iar acesta ar putea fi motivul pt care se incinge si el si firele. Oricum honda e renumita ptr problemele de incarcare si ptr releele de incarcare ce se incing excesiv.

:cheers:

 

 

masoara tensiunea la bornele bateriei cu si fara consumatori; trebuie sa fie intre 13.7 si 14.4 ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers:

 

 

masoara tensiunea la bornele bateriei cu si fara consumatori; trebuie sa fie intre 13.7 si 14.4 ;)

 

 

In cartea tehnica a motocicletei spune ca tensiunea masurata la 5000 rpm (cu faza lunga aprinsa) trebuie sa fie in jur de 15 V.

Editat de S3RJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea tehnica a motocicletei spune ca tensiunea masurata la 5000 rpm (cu faza lunga aprinsa) trebuie sa fie in jur de 15 V.

15V cu tot cu consumatori aprinsi, la o 40% din turatia utila, e cam mult. Omori becurile pe banda. In fine, daca as scrie la cartea tehnica, asa o fi.

 

 

Verifica instalatia electrica; daca ai avut supraincingeri in trecut e posibil sa nu se fi facut un singur scurtcircuit ...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca alt releu de incarcare ptr ca este posibil sa il fi ars si pe asta. Dar inainte verifica toate firele si inlocuieste firele topite si papucii vezi sa nu fie vre-un scurt pe undeva. Ia-ti un aparat de masura si vezi ce tensiune ai, nu ar trebui sa depaseasca niciodata 14.4V. Este posibil sa se fi dus releul asta ptr ca nu a fost facut ptr specificatiile motocicletei iar acesta ar putea fi motivul pt care se incinge si el si firele. Oricum honda e renumita ptr problemele de incarcare si ptr releele de incarcare ce se incing excesiv.
Si datorita contactelor imperfecte (oxidare,slabire imbinare papuci) se pot incinge firele. Verifica asadar tot traseul,mai ales mufe de imbinari,capeti de papuci, sa nu ai vre-un contact imperfect,vre-o dezizolare accidentala a vre-unui fir, eventual ia un spray de curatat contacte ,un smirghel fin si curata pe ele. Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

De ceva timp am un CBR F2, acum vreo 3 luni mi s-a ars releul de incarcare si l-am inlocuit cu un altul, nu e acelasi model dar merge perfect doar ca are un fir monitor in plus pe care l-am legat pe plusul de la baterie. Totul a mers fara probleme pana zilele trecute cand mi s-a ars siguranta principala, am schimbat-o , dupa care au inceput sa se arda si altele si becul de la far. Atunci imi ardea imediat ce puneam siguranta, asa ca am cautat problema si am gasit firul de + si cel de - de la releul de incarcare topite si atinse intr-un punct. Am rezolvat problema si am schimbat sigurantele si becul. A doua zi iarasi mi-a ars becul de far si in plus cele de semnalizare de pe fata. Am observat in drum spre casa ca din cand in cand se aprindea si bordul mai tare pentru 1 - 2 secunde.

 

Sa fie releul de incarcare? sau or mai fi fire topite care se ating din cand in cand pe undeva?

 

 

Mentionez ca eu am mers cu motocicleta aproape zilnic aceste 3 luni de cand am releul cel nou.

daca continui cu acelasi releu sti ca urmeaza arderea cdi-ului..!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat dinainte tensiunea si totul e in ordine atata timp cat motorul sta pe loc. Acuma nu vad cum as putea masura din mers caci numai in mers imi face. Releul asa la ochi.. e mai mare.. si mult mai bine racit decat cel original, dar e foarte posibil sa fie de la el. Deci nu are tot timpul problema, doar din cand in cand. Am sa il mai desfac inca o data astazi si verific mai multe cabluri ... sper de acolo sa fie problema.

Multumesc pentru raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu la suzuki rf (am 3 alternatoare bune pentru el, toate testate, poveste lunga) am la relanti 14.9-15 v FARA consumatori si 15.20-15.30 CU consumatori (indiferent ca e faza lunga sau faza scurta) si nu am ars nici un bec inca... ma rog, am ars un bec de far si unul de stop in vreo 2 ani... nu e o regula cu cei 14.4 v, depinde de motor, in manual scrie cat trebuie sa ai si unde...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am mers toata ziua cu motorul si cu farul aprins, nu a facut nici o problema.. cum s-a lasat intunericul mi-a ars faza scurta si imediat dupa aceea si faza lunga. Ma dispera, si nici nu am de unde sa iau un releu pentru ca trebuie sa-l tin 1 zi - 2 pana sa ma conving ca de acolo e. Am un prieten cu un 929 dar am citit ca nu se potrivesc. Sigurante.. nu mi-a mai ars niciuna de cand am reparat firele care faceau scurt. Sa fie din alta parte? Mai ales ca becurile de pe spate de la semnalizare nu s-au ars.. sau stopul .. doar semnalizarile fata.. si becul de far.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

De ceva timp am un CBR F2, acum vreo 3 luni mi s-a ars releul de incarcare si l-am inlocuit cu un altul, nu e acelasi model dar merge perfect doar ca are un fir monitor in plus pe care l-am legat pe plusul de la baterie. Totul a mers fara probleme pana zilele trecute cand mi s-a ars siguranta principala, am schimbat-o , dupa care au inceput sa se arda si altele si becul de la far. Atunci imi ardea imediat ce puneam siguranta, asa ca am cautat problema si am gasit firul de + si cel de - de la releul de incarcare topite si atinse intr-un punct. Am rezolvat problema si am schimbat sigurantele si becul. A doua zi iarasi mi-a ars becul de far si in plus cele de semnalizare de pe fata. Am observat in drum spre casa ca din cand in cand se aprindea si bordul mai tare pentru 1 - 2 secunde.

 

Sa fie releul de incarcare? sau or mai fi fire topite care se ating din cand in cand pe undeva?

 

 

Mentionez ca eu am mers cu motocicleta aproape zilnic aceste 3 luni de cand am releul cel nou.

becul de pe stop pe frina ti l-a ars?

Mesaj completat

iar in curand cu venirea caldurii o sa schmbe si acumulatorul

io am schimbat mobra. mi-am luat aprilia pegaso, dar nu merge. mai ai niste piese de schimb? da' le dai si tu mai ieftin asa, ca sunt mai student.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@marinescku73 - Nu, nu a ars decat becurile de semnalizare pe fata si becul de la far.

Chiar asa sa mearga perfect si sa fie totul in ordine.. si la un moment dat cand i-se pune lui sa dea tensiune mai mare?

Ah si am mai observat o chestie.. cand incepe bordul sa lumineze mai tare daca turez un pic motorul... isi revine.

Mesaj completat

L.E. Cel mai probabil o sa incerc din nou cu releu cum am acum luat de pe un BMW F650, pentru ca le-am gasit intr-un loc foarte ieftine. Problema sa fi aparut de la scurt-ul acela? Sau din cauza ca nu e modelul de releu care trebuie?

Becurile a inceput sa le arda deabia cand firele s-au topit atat de rau incat scurtul era permanent si imi ardea siguranta cum o puneam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte posibil ca scurtul ala sa-ti fi afectat releul.

Ca sa vezi daca releul de f650 e compatibil sau nu cu motorul tau verifica puterea alternatoarelor, daca F650 are un alternator mai slab decat cel de pe motorul tau releul nu va rezista prea mult. Puterile alternatoarelor ar trebui sa le gasesti in manualele de service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul e capul rautatilor :) am testat. O sa ma gandesc cu ce model il inlocuiesc.

Ideal ar fi sa-l inlocuiesti cu unul aftermarket pentru modelul tau. Eu nu as cumpara releu de incarcare SH decat in situatii disperate.

Producatori de relee regulatoare aftermarket pe care-i stiu eu sunt electrex din UK si ignitech din CZ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideal ar fi sa-l inlocuiesti cu unul aftermarket pentru modelul tau. Eu nu as cumpara releu de incarcare SH decat in situatii disperate.

Producatori de relee regulatoare aftermarket pe care-i stiu eu sunt electrex din UK si ignitech din CZ

 

Subscriu la ce zice omul aici. Daca nu e sa fie OEM pt mobra ta, cel mai bine e sa iei un releu aftermarket pt motorul tau (corect dimensiunat) sau (in cel mai rau caz) un releu pentru un motor cu specificatii tehnice similare (putere alternator, plaja turatii). Orice altceva si s-ar putea sa dea ortu popii si sa te trezesti cu becuri arse si baterii fierte pe banda.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...