Sari la conținut

Bucuresti - Bucuresti


BlackDirt
 Share

Postări Recomandate

Foarte corect. Ar mai fi inca o varianta dupa ce iti pui ceva in cap, stabilesti, iti faci un plan si apoi te dai inapoi...te apuca dracii dupa care te calmezi un pic si a doua oara nu-ti mai sta nimic in cale. Pt ca intr-adevar timpu optim will never come...dara-r dracii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 852
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

stati un pic ca mi-am prins urechile in povestea cu india si nu mai pot sa le eliberez. deci cum e cu india ? o luna cu 3000 euro ? sau cum ? pe acolo ? cu enfield inchiriat ? mai e cineva care ar vrea sa faca treaba asta ?gen.. mai spre toamna ?

m-ati agitat teribil.

 

blackdirt. pai nu tu america de sud , nu tu maroc , nu tu india. din cate inteleg pe tine te atrag suedia si norvegia. sau ucraina si rusia (de ce dumnezeu , nu-mi dau seama dar nu te c.aci in gusturile motocicliste ale omului.

pai bun. du-te acolo. eu nu prea vad aventura , dar du-te.

pana una alta gaseste timp si trage o tura de romanie ca-i vreme buna. un bucuresti-iasi-arad-lugoj-constanta-bucuresti. dar fa-o repede ca sa vezi cum se simte. nu stiu cum merge mobra ta si care-i viteza constructiva dar imi imaginez ca poti sa mergi 500+ pe zi. macar un 8-9 ore sa mergi. vezi cum te simti si daca te mai tine carca dimineata. :lol:

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

varianta cu rusia + canada (sau USA) + anglia + europa continentala este cea mai rapida, mai ieftina si mai sigura varianta de "jurul lumii". M-am gandit si eu indelung la acesta varanta.

Avantaje: foarte putine vize (avantaj sa strabati tari MARI), kilometrii pe roti cei mai putini, stabilitate politica si securitate personala, rusia este foarte ieftina, si USA la fel, etc. Multa lume face chetia asta, abia apoi se aventureaza pe ruta sudica (iran, pakistan, india si altele)

Dezavantaje:

legaturi proaste, lente, scumpe intre rusia si canada sau usa. daca ai timp te duci frumos in port, si cu toate actele si vizele in regula orice capitan te ia la bord cu mobra cu tot, mai ales daca stii ceva despre marinarie si viata navala. Daca nu ai timp, avionul te mananca, apar probleme cu vize ciudate iar (japonia) sau schimburi ciudate si scumpe (coreea). Ce nu spune lumea aici (ca nu stie si pe net nu gasesti ce trebuie DE FAPT sa stii cu adevarata) este faptul ca pregatirea mobrei pentru expeditia cu avionul este o poveste scumpa, cere timp, pricepere si scule: mai pe romaneste mobra se goleste de TOATE fluidele: benzina, uleiurile toate, acidul din baterie, - unii cer sa scoti chiar si antigelul si lichidul de frana si de ambreiaj, sa neutralizezi rezervorul (se baga un lichid de spalare si apoi un gaz inert special in el), se pune mobra pe un stativ - craddle (un fel de pallet de dimensiuni atipice), se demonteaza elementele cu gabarit mare (parbrize, ghidon, coburi si se amareaza tot pe craddle dar sa ocupe mai putin), se amareaza mobra pe suport FOARTE serios, se construieste apoi o forma de cutie (numai muchiile) din cornier de aluminiu sau lemn, se imbraca in folie de plastic speciala. Apoi se masoara la sange (se plateste la centimetru pe toate cele trei dimensiuni) si mai ales se cantareste la gram (se plateste ca la balamuc). De aceea de obicei lumea: arunca bateriile, uleiurile, lichidele in japonia/hong-kong si cumpara altele in state (e mai ieftin), renunta la toata suvenirurile si alte cacaturi pe care le-a cumparat de-a lungul drumului, etc. De altfel cei care aleg varianta asta de obicei merg pe mobre mici si usoare (exclus "vacile" gen GS 1200, etc).

O alta varianta (foarte greu de facut, au reusit-o numai cativa din lume) este sa fii puternic ancorat in lumea air-freight-erilor (adica sa lucrezi in bransa de transportatori aerieni de multa vreme si pe post important) si pe baza de colegialitate sa te "lipesti" de curse speciale AIR CARGO ONLY (adica fara pasageri) unde se incarca tot felul de porcarii de colo-colo si oamenii nu sunt chiar asa de stricti cu povestea cu pregatitul de zbor. De obicei diverse firme rusesti sau ukrainene care transporta marfuri atipice cu avioane foarte mari (seria Antonov) de cargo (foste militare de desant) pot fi "sensibilizate" dar probabilitatea sa cunosti pe cineva acolo si sa te potrivesti EXACT in timpul si locul potrivite este foarte redusa. De exemplu eu pana acum nu am reusit si cunosc destul de multa lume...

Problema este ca o asa calatorie cere resurse foarte mari de bani, dar mai ales de timp, ceea este cu adevarat cel mai scump.

daca se alege varianta cu vaporul, cel mai rapid este un transconteiner. Astea au program fix, ca si trenul, pleaca si soseste la ora fixa din port in port. Este si foarte rapid, de fapt cel mai rapid tip de vapor civil. Problema este din nou potrivirea si mai ales "sensibilizarea" capitanului. Numai el decide in asemenea situatii.

In ambele variante (si aero si navo) cea mai buna varianta ar fi fost ajungerea cumva la Hong-Kong, unde sunt posibilitati foarte mari de plecare inspre state sau canada, dar marele popor frate vecin si prieten chinez se opune dramatic de bine la orice insemna calatorit individual si de capul tau cu motocicleta prin tara lui. Sunt in discutii de multa vreme si la nivel de ambasada si la nivel de M.A.E. si inca nu am, reusit nimic.

Astfel era cel mai simplu: ruta fara batai de cap este Rusia-China-USA-UE si gata !!! Dintre problemele din China va amintesc ca in China toate vehiculele straine se importa, se inmatriculeaza cu numere chinezesti si la iesire se radiaza si se exporta. Si asta nu e nimic: tot parcursul trebuie aprobat din timp, si de-a lungul intregii Chine mergi insotit de militie si armata. SI mai rau, toate astea TE COSTA, inclusiv diurna si cazarea militienilor si soldatilor....si combustibilul masinilor lor....de aceea capitalistii si mimperialistii de europeni se strang mai multi, programeaza calatoria ani de zile si suporta aceste cheltuieli in grup. Acestea duc la zeci de mii de euro....de altfel cererea de asa ceva este mare, drept pentru care s-au infiintat firme chinezesti speciale pentru organizarea de asa tururi. Si noi ne-am propus la nivel de AMR in departamentul Corpul Expeditionar sa organizam o asa calatorie, dar trebuie sa ne strangem mai multi : cam vreo 15-20 de motociclisti. Am luat legatura cu cativa bulgari, greci, turci, un olandez, un englez, poate ne strangem pana la urma.

E greu. De aia inspre est merg maxim 20 europeni pe an, si in vest merg cu miile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am interesat pentru China acum doi ani si treaba era simpla (cel putin pentru mine) in afara de viza si alte aprobari care se pot obtine din Bucuresti, iti mai trebuie doar un "ghid" care sa te insoteasca pe tot parcursul calatoriei caruia trebuie sa ii platesti salariu + cazare + transport ... de fapt problema se rezuma la BANI si nu la "acces" ... informatiile le-am cerut pentru o viza de tranzit cu motocicleta :lol:, pentru alte tipuri de vize nu stiu cum sta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stati un pic ca mi-am prins urechile in povestea cu india si nu mai pot sa le eliberez. deci cum e cu india ? o luna cu 3000 euro ? sau cum ? pe acolo ? cu enfield inchiriat ? mai e cineva care ar vrea sa faca treaba asta ?gen.. mai spre toamna ?

m-ati agitat teribil.

 

"Cumperi bilet de avion pana in India, in jur de 800E dus intors. Odata ajuns in Delhi te duci in Karol Bagh si cu alti 800E iti cumperi un Royal Enfield. Procedura e simpla si in plus cu acel motor inmatriculat in India te poti plimba fara probleme si in Nepal. Pentru plimbare mai pune 1000 euro, din care 3-400 benzina iar restul cazari si papica pt vreo luna jumate lejer. O luna jumate ar fi suficient ca sa te plimbi prin Kashmirul indian si sa vizitezi Nepalul. La sfarsit, vinzi in India ce a mai ramas din motocicleta, fumezi ceva si te intorci acasa. "

 

-biletul de avion, il cumperi

-Enfieldul IL CUMPERI, poti sa-l si inchiriezi dar va trebui sa lasi un act, de regula pasaportul drept garantie si in plus costa prea mult pe zi, daca vrei o tura d-asta tre sa privesti in perspectiva. La sfarsit il revinzi in India sau faci ce vrei cu el, e al tau.

-restul, benzina, cazare, mancare, fumare, le cumperi.

 

Ce anume n-ai inteles d-aici ? :lol:

 

Verifica preturile, fa un calcul si vezi cat da. Am fost 3 luni acolo, cu 400 euro pe luna si un pic de cumpatare am rezolvat cazarea mancarea si transportul (trenuri, autobuze, ricse). Daca n-as sti sigur ca se poate nu as fi spus chestia asta.

 

Cu 3000 (sa fie rotund) de euro te plimbi 2 luni prin subcontinentul indian. Atat costa si se poate. Singurul lucru obligatoriu e lasatul prejudecatilor precum si a morcovului, acasa.

Suma minima pt 2 luni as vedea-o la 2500. Depinde de renuntarea la confortul personal.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Marco Polo citi km a facut inainte de marea calatorie ? Conchistadorii , colonistii din vestul salbatec si alti calatori , citi km au exersat cu carutele prin Europa , inainte sa o ia asa , usor , prin Americi ? Asta e problema , sa stai cu curu in sa , sa dormi in sant si sa maninci conserve ? Sa te ploua e problema ? NU cred. Banii , aia sint singura piedica insurmontabila , restul tine de psihic , daca ai mentalitate gen Legiunea Straina. Si cu cit ajungi mai departe , cu atit te intorci mai greu , ca e mai simplu s-o tii tot inainte , decit sa o iei inapoi. Totul tine de creer cei care zic ca tre' sa faci 'jdemii de km inainte , probabil ca nu sint facuti pt. calatorii lungi si periculoase. De aia si comenteza atita , nu se pot vedea in situatia de a fi singuri in necunoscut.

Sa de Domnu' sa fie bani si sa reziste mobra , ca restul e ca si rezolvat. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marco Polo citi km a facut inainte de marea calatorie ? Conchistadorii , colonistii din vestul salbatec si alti calatori , citi km au exersat cu carutele prin Europa , inainte sa o ia asa , usor , prin Americi ? Asta e problema , sa stai cu curu in sa , sa dormi in sant si sa maninci conserve ? Sa te ploua e problema ? NU cred. Banii , aia sint singura piedica insurmontabila , restul tine de psihic , daca ai mentalitate gen Legiunea Straina. Si cu cit ajungi mai departe , cu atit te intorci mai greu , ca e mai simplu s-o tii tot inainte , decit sa o iei inapoi. Totul tine de creer cei care zic ca tre' sa faci 'jdemii de km inainte , probabil ca nu sint facuti pt. calatorii lungi si periculoase. De aia si comenteza atita , nu se pot vedea in situatia de a fi singuri in necunoscut.

Sa de Domnu' sa fie bani si sa reziste mobra , ca restul e ca si rezolvat. Parerea mea.

 

In felu tau ai dreptate dar te-as intreba: daca ai bani si tine mobra ai vrea sa afli la o tura lunga ca nu te tine "skillu" ? Daca ai bani si te tine mobra ar fi pacat de atata amar de efort facut inainte de inceperea calatoriei, vize, ferry-uri rezervate, nervi tociti cu asteptarea vreunei bucatele de hartie care te costa cateva zeci de euro doar dar fara de care nu poti pleca ...draci...nu ar fi pacat de efortul asta doar ca sa-ti dai seama cand va trebui sa faci o reparatie majora la dracu in praznic, ca te-au lasat nervii si ca problema de fapt e undeva intre sa si ghidon ? Nu a zis nimeni ca tre sa ne ingropam in munti de harti si ghiduri si sa invatam dialectul Urdu' dar discutia a alunecat, normal, catre partea de pregatire. Cat de al dreq' ai fi, orice scapare pe drum va costa scump. Poti sa pleci pur si simplu si sa mearga bine dar poate sa mearga si rau si atunci e si mai recomfortant sa pleci de acasa stiind ca poti sa faci fatza, pentru simplul fapt ca ai mai facut-o, nu de altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ring of Deceit

 

Bucuresti – Bucuresti, inconjurul lumii pe Honda CB 500. pe Honda CB 500 '95

 

In acest caz, este cat se poate de pertinent sa ne amintim de proverbul cu piatra si binevoitorii...

Se dovedeste, o data in plus, ca intelepciunea populara este infailibila...

 

Pentru a face inconjurul lumii pe motocicleta iti trebuie un spirit innobilat de dictonul „mergi sau crapa”,

situat mult prea departe valoric de mediocrul „tasteaza si abereaza”...

Nimic mai ridicol decat un exhibitionist care nu are ce etala...

Din pacate, foarte multi animatori ai topicului au cazut in plasa acestui motociclist de mucava...

 

Pe mine nu ma dezamageste intamplarea...

Nu are cum sa te deceptioneze butaforia de comedie...

Trebuie sa fii extrem de ingenuu pentru a confunda rigipsul cu betonul armat !

Dar, ca de multe ori la portile Bizantului, multi s-au lasat indusi in eroare de aiuritoarea “vopsea”,

conferind miezului de “tinichea” valente supraestimate...

 

Dezamagitor este ca unii globetrotters autentici au fost pur si simplu ignorati in interventiile lor pertinente

sau au fost prinsi intr-o sarabanda demna de o cauza mai nobila...

Dezamagitor este ca unii useri chiar au luat atitudini “belicoase”

impotriva unui om care incerca sa-i puna in garda ...

Dezamagitor este faptul ca multora nu le este nici acum clar cu cine au de-a face !

 

Foarte important:

In afara de mult-clamata parte materiala inexistenta, acest motolici nici nu e in stare sa isi tina fizicul pe motor

mai mult de 400 de kilometri... fara sa zaca in letargie timp de patru zile...

 

Da, putem visa, putem fi constructivi, dar nu in acest context, nu indusi in eroare de un mitoman...

Daca veti fi obiectivi, veti vedea ca este singurul deschizator de tema care a reusit, e adevarat, in 20 de pagini,

sa ajunga off topic !

De la “inconjurul lumii”... la...“o chemare in nord”-ul evropei...

„E-o cale-atat de lunga”...

 

 

Pentru mine, la final, se impune o sigura concluzie:

Acesta este topicul unei povesti neorealiste

in care, „apoteotic”, intr-o baltoaca black dirt un broscoi cu dinti se transforma intr-un mormoloc patetic...

Atat !

 

Si totusi... Toata stima pentru forumistii care cred inca in ceva frumos

si care sunt gata intotdeauna sa puna umarul la implinirea unui vis.

 

Numai asa, in aceasta lume, Ring of Deceit

se va transforma in Ring of Decency.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@Blackdirt..;

Inca nu am avut rabdarea necesara sa citesc topicul tau..nu inca.

Cert este ca rascolesti patimi si faci trafic serios pe forum :lol:

Chiar daca esti un habarnist si nu ai decit o mica idee ce inseamna un motor eu te admir pentru ca ai curaj, imaginatie si inteligenta.

Chiar daca nu o sa pleci tot ramane ceva dupa asta:tot noianul de informatii de care ar putea profita altcineva cu ganduri similare tie.

Sa n-o lungesc, daca ai sa pleci ma angajez sa contribui si eu la drumul tau cu ceva bani pt.benzina.

Te mai pot juta si cu o alarma moto.

Nu stiu cit o sa-ti foloseasca, dar daca o consideri necesara poti conta pe oricare dintre cele doua modele pe care le comercializez.

Daca ai sa consideri ca-ti foloseste umilul meu ajutor imi poti da PM pentru detalii.

O zi buna.

luigi

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Mormolocu patetic" (daca as putea mi-as face rezervare pe userul asta) a inceput incet incet sa inteleaga despre ce e vorba si probabil ca o va lua incetisor intr-o anume directie, la un moment dat in timp, dupa ce se va cunoste mai bine pe el insusi nu va mai avea mari pretentii de la cei din jur. Toti cand eram mici vroiam sa ne facem cosmonauti, dupa ce crestem, multora incep sa ne placa gelul ghiulurile si manelele, in general, viatza adevarata. Unora incep sa le placa motocicletele. Unora le place sa-si duca motocicletele pe Magheru ca na' , e cool. Un "mormoloc" insa viseaza la altceva iar tu tocmai de ala ti-ai gasit sa faci misto.

 

Asta e partea care nu o inteleg pe forum, unu' vrea saracu' sa faca si el o tura, jumatate din useri, in loc sa se gandeasca cam cum ar putea sa dea si ei o tura nu se gandesc decat cum sa-i dea in cap lu ala care ar vrea sa faca o tura. Daca citeai cu atentie astea 20 de pagini ai fi vazut ca omu nu s-a razgandit brusc sa se dea prin nordu europei ci ca pur si simplu in cazul lui e normal sa existe o tura de test mai intai. Am impresia ca mai patetic era daca pleca la rtw-ul pe care il viseaza in loc sa ia lucrurile in ordinea lor normala. A invata e normal, nu vad nici un patetism, a reveni cu picioarele pe pamant iarasi nu e patetic. Patetic ar fi sa nu visezi niciodata nimic. Si nu-mi dau seama de ce unii se ataca la visele altora. Chiar daca ar fi ultimu papagal, pe mine unul nu are cum sa ma dezamageasca. Nici pe tine. Nu ne e dator cu nimic ca sa ne poata dezamagi.

Mesaj completat

:lol: am fost in India acum 1,5 luni si pot sa spun ca suna beton Royal Enfield...caci ma gandeam sa iau si eu unul :lol:)

 

Ca mitraliera de pe TAB se aude, doar ca trebe reparat mai des...

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domn' Semaca , ai un 10 de la mine. Nu ca te-ar incalzi cu ceva , dar imi place cum le zici. :lol:

Are spirit de rider adevarat.., acelasi lucru l-am spus si eu mai devreme , dar mai putin plastic decat Semaca! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viorene, "cosmonautul" e motociclist de tastatura. Crede-ma. De aici si neincrederea.

Initial a fost turul lumii. Acum a ramas un tur mai scurt prin EU. Sunt curios daca pana la urma va fi macar o Bulgaria. Sincer, eu cred ca vor fi doar texte, ca la asta e campion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' lasati mai omul sa se dea pe unde vrea si -mai ales- pe unde poate si ii ajung banii.

ce naiba va fute grija?

are omul un vis si va bagati toti cu bocancii in el...nu-i frumos.

Editat de Louis Cyphre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm... Interesant topicul...

Din ce am citit, tipul vrea sa faca ceea ce restul nu prea avem cojones sa facem. Si asta ii oftica atat de tare pe unii ca fac tot posibilul sa-i taie un coi. Se pare ca ati reusit. Acu' o sa dormiti mai bine noaptea? Eu cred ca nu. El inca are un coi si nu-l avem nici macar pe ala.

 

In incheiere...oriunde te-ai duce, sa ai parte de asfalt uscat si de vreme buna! Sa ne postezi poze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine mai semaca. pai daca pui problema asa , ma duc. ca nu-mi lasi alternativa

blackdirt : iete ocazie. vii cu mine in india ? mirosim si noi o subsuara de donsoara , bem o ceva , adulmecam o iarba , ne balacim in ocean. eu nu-s cu relicvele , expozitiile si alte evenimente culturale ca mi-s un meltean prost.dar apreciez o chizda buna si o bere rece. sunt redus cum s-ar spune. ce zici , te tenteaza ? (vreo 2-3 luni)

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit tot topicul... Ar fi bine tare daca ar pleca oriunde , intr`o tura mai lunga :lol: Dar de ce sa nu vanda motorul care`l are... si cu ce bani mai are ... sa zicem ca da CeBe`u cu <2000 sa zicem un 1600-1700... mai are el 5000 ... ia ceva mai potrivit pentru ce vrea cu vreo ~3000 si restu 3,5 k face o tura maricica Zic si eu :-?? Eu tot incepator sunt..am permiis de anu trecut si am ~7000 km pana acuma :lol: vreau sa fac Transfagarasanu ... cam in 2 zile cu chinezeasca mea.. mi`e frica sa nu cedeze ceva, dar tot ma bag :lol: Sf lu` iulie , inceputu lu august! Stiu ca e C.aca maca pentru unii dar ar visez de mult la tura asta :-?? Deja o dau in off`topic! Drumuri bune si curate ca e misto si pe ploaie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai tata mai, ce natie de dobitoci suntem...

 

Eu nu inteleg romanul, daca nu are de spus ceva CONSTRUCTIV sau OBIECTIV de spus apropos de un subiect, de ce ma-sa nu sta in banca lui si urmareste subiectul (daca il intereseaza) de pe margine. Sau sa inchida naibii pagina de net si sa nu mai urmareasca topicul, daca are impresia ca cineva e dobitoc.

 

E alegerea fiecaruia sa faca ce vrea si sa mearga unde vrea. Nu inteleg de ce trebuie sa calcati in picioare tot ce nu intelegeti. Mai stati vreo 10 pagini de posturi, si omul asta nu o sa mai plece nici pana la Oradea, ca o sa il daramati cu toate tampeniile de bube, ca lumea e rea si viata e grea.

 

De ce nu incercati sa ii dati un sfat, sa ii explicati cum sta treaba prin locurile pe unde ati mai fost, ce acte, ce spagi, ce benzina sa isi puna, ce link pe net ati gasit interesant, ce fetita stiti prin rusia care il poate caza si hrani si incalzi...etc, etc?

 

De ce trebuie sa va aruncati fricile proprii si metehnele si bubele de le aveti singuri in cap, si sunteti unicii proprietari ai acestora, pe cineva care, in toata mizeria asta de viata de zi cu zi, inca mai are curajul SA ISI DOREASCA sa faca asa ceva si sa inceapa sa faca planuri.

 

Cu totii ne gandim la asta, dar gasim motive sa nu o facem. Si uite ca i-am gasit motive si astuia mic sa nu o mai faca. Ca asa-i romanul, ... sa moara si capra vecinului....

 

Mai baiete, eu spun asa. Citeste bine tot ce s-a scris, undeva in jur de 10-15% din lucrurile spuse de anumiti respectabili sunt sfaturi de urmat si povesti de ascultat. Intra in legatura cu ei, vb cu domnul Dan Popescu, ca stie ce spune si ai ce invata de la el. Nu il cunosc personal, dar am citit cateva lucruri despre ce poate face stimabilul.

 

Si lasa naibii balacareala asta de pe forum si vezi-ti de planurile tale. Drum bun!

 

 

L.E. Mi-ar fi placut ca acest topic sa fie un topic de referinta pentru toti nebunii care vor sa plece. Sa intre si sa citeasca unde poate dormi in vama din Siria pana ii dau aia drumul, unde e borsul mai bun in Siberia si cat costa ciocolata si pachetul de kent pt vamesul din Bolivia.

Dar nah, asta ar fi placerea mea...

Editat de zeroo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce ar fi o asa mare problema daca totusi nu ar mai pleca :|daca el nu se simte pregatit sau pur si simplu nu se simte ok sa plece acuma ...de ce sa ajunga pana in franta-anglia daca pleaca in vest sau cine stie ...pe undeva prin inima rusiei daca pleaca in est... si sa nu mai poata continua drumul si sa`si spulbere tot visul ala frumos in care el face RTW :| merge cand se simte el pregatit...peste o saptamana , o luna , un an , zece ! Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa-l man ca nici el nu e mai bun decat altii.De ex eu am facut 5 posturi aici:

 

1. i-am zis ca nu-i trebuie viza pt Ucraina(din experienta) si am zis ca-l ajut cu ceva info in legatura cu Ukraina la vama sunt unele lucruri ce e bine sa stii etc.

2. L-am avertizat in legatura cu Carnet de passage

3. Am zis ca nu mai pleaca, dar daca pleaca il respect

4. Deja eram sigur ca nu mai pleaca in RTW, dar am zis daca pleaca numai la o tura in Russia, ii dau niste sfaturi tot din experienta in legatura cu mobra, offroad,lucruri de carat, siteuri mai importante.

 

Cand am vazut ca numai bate campii si raspunde numai la provocari, am zis ca nu ma mai bag, nici macar un reply nu mi-a dat, nu m-a intrebat de ce e asa si nu altfel, au mai fost cativa care au vrut sa-l ajute, dar degeaba.

 

5. I-am dat un ultim sfat si in legatura cu kittul de reparatie pana, dar tot degeaba....(asta mai mult era un info pt toti)

 

Daca chiar vrei sa pleci te documentezi in liniste, eventual ceri sfaturi pe PM, daca esti habarnist, macar asculti sfaturile si parerile unora care au mai iesit din oras si ignori pe restul care dau numai cu presupusul, in cazul de fata e fix invers.

 

P.S .Sa pleci numai in EU chiar si pt o perioada mai scurta cu un buget limitat, nu ai bani de hoteluri, restaurante scumpe sau la orice problema minuscula sa bagi mobra in service, trebuie sa te pregatesti calumea.

 

Ride Safe!

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Hosszu Toll,

 

Imi cer scuze daca ti-am lasat impresia ca nu-mi pasa de sfaturile tale, dar este exact dimpotriva: le-am bagat la cap si ti-am citit si blogul. Am fost oarecum capiat si nu ti-am si multumit pentru ele, ocazie cu care o fac acum: multumesc, om bun. Si nu numai tie, ci si tuturor care au contribuit in mod constructiv, ba chiar si celor care si-au manifestat scepticismul.

 

Oricum, sa stii ca orice sfat dat aici nu e unul irosit, am zis-o si la inceputul topicul, dac-o fi sa nu plec (fortat de imprejurari concrete), macar ramane ceva in urma pentru cine vrea sa mearga mai departe.

 

@deadcow,

 

Multam fain pentru invitatie! Sper sa nu te superi, dar din motive personale as vrea sa fac acest trip RTW singur. Nu ma supar, insa, daca m-o insoti cineva o bucata de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Hosszu Toll,

 

Imi cer scuze daca ti-am lasat impresia ca nu-mi pasa de sfaturile tale, dar este exact dimpotriva: le-am bagat la cap si ti-am citit si blogul. Am fost oarecum capiat si nu ti-am si multumit pentru ele, ocazie cu care o fac acum: multumesc, om bun. Si nu numai tie, ci si tuturor care au contribuit in mod constructiv, ba chiar si celor care si-au manifestat scepticismul.

 

Oricum, sa stii ca orice sfat dat aici nu e unul irosit, am zis-o si la inceputul topicul, dac-o fi sa nu plec (fortat de imprejurari concrete), macar ramane ceva in urma pentru cine vrea sa mearga mai departe.

No problem, nu m-am asteptat sa-mi multumesti, numai din lipsa de reply am crezut ca nu te intereseaza.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei bine, sunt cam dezumflat...

 

Pregatirile au continuat, mi-am luat ce-mi mai lipsea: aragaz+butelie camping, pelerina ploaie, GPS, sac dormit, scule care-mi mai lipseau din trusa, mi-am luat domeniu, am platit hostingul, m-am interesat la ACR, la Omniasig (pt. asigurarea de sanatate), mi-am facut pasaport electronic biometric, am dat mailuri la service-uri sa ma interesez de costul reparatiilor, la posibili sponsori, am umblat pe la ambasade, am dat mailuri la transportatori, am schimbat euro, insa...

 

Sponsorii sunt foarte reticenti, sceptici, neincrezatori sa dea bani pentru asa ceva... De peste tot am primit raspunsuri negative. Bine, e drept, n-am trimis chiar peste tot, o sa mai trimit, dar, realist vorbind, fara sponsorizari nu am cum sa duc la capat asa ceva, nu cu banii de care dispun. Doar transportul peste oceane face, cumulat, 5500 de euro (la modul optimist, la modul realist, 6000-6500 de euro; defalcat, 2000 de euro peste Atlantic, 3500 de euro peste Pacific, transport aerian). Pe de o parte, ii inteleg: cine ar da bani unui om care n-a confirmat nimic, nu are nici experienta anterioara si mai pleaca si pe un motor vechi, pasibil de a se strica... Nimeni nu vrea sa-si asocieze numele cu un eventual esec.

 

Din Rusia in Canada nu exista transport direct (nu din Vladivostok), ci doar via Japonia sau Coreea de Sud, prin feribot. Am investigat intai varianta japoneza, mai ales ca am un prieten acolo care mi-ar fi putut oferi o "bula de aer", financiar vorbind. La Ambasada Japoniei, raspunsul a fost negativ: nu pot conduce in Japonia, nici cu permis romanesc, nici cu cel international. Prietenul meu de acolo mi-a zis altceva: se poate conduce cu permis international (il cred mai degraba pe el, decat pe romanii de la Ambasada Japoniei). Insa... trebuie sa ai bani pentru Carnet de Passage en Douane. Am fost la ACR (singura autoritate emitenta) si costurile sunt asa: 600 lei Permisul International de Conducere, 500 de euro (!) nerambursabil, costul Carnetului + o garantie de 5000 de euro, valoarea calculata a motocicletei in Japonia x 150%. Cifrele mi-au vorbit destul de clar, Japonia cade ca optiune.

 

Ramane Coreea de Sud. Am vorbit cu transportatorii de acolo (cred ca am trimis peste 50 de mailuri, mi s-a raspuns doar la 4 si doar 2 mi-au dat preturi sau urmeaza sa-mi dea). Lucurile sunt destul de confuze si acolo, cu permisul. Contactul meu coreean imi spune ca e voie cu permis international emis in Romania, dar pe HUBB am citit ca au fost germani care au avut probleme cu permisul international emis in Germania. Cu toata incertitudinea, sunt dispus sa risc sa merg pe rotile mele, intrucat numai transportul motocicletei in Coreea de Sud, din port in aeroport e 600 de dolari!! Momentan, astept stiri de la celebra (pe HUBB) Wendy Choi, care m-a rugat sa astept pana pe 25 mai (azi, adica), pentru c-au fost sarbatori nationale in Coreea de Sud.

 

Nu am facut inca cerere pentru viza de Rusia, vreau sa am pe ce sa ma bazez clar in Coreea de Sud si apoi arunc banii pe invitatie, viza si asigurare de sanatate (150 $ + 75$ + 200 lei, la o suma asigurata de 50.000 de Euro, pe 3 luni, in toata lumea cu exceptia SUA si Israel, la Omniasig).

 

Apoi, mai sunt cateva probleme organizatorice... Nu am rezolvat inca cu bagajele laterale, cu montarea unei prize de 12V (ma rog, o sa cumpar una de la louis, cu 13 euro) si cu montarea de crashbar-uri. Dar astea-s detalii...

 

Iar peste toate astea, se suprapune o dilema si mai nasoala, mai nasoala decat toate cele de mai sus: vine criza (parerea mea e ca inca nu a inceput plansul si scrasnirea dintilor in Romania, inca; nu ne dezmintim, suntem cu 50 de ani in urma cu totul!), iar ai mei depind (aproape) in totalitate de mine financiar. Toti sunt pensionari (cu pensii mici), in curs de pensionare sau elevi. Inima-mi spune sa plec, capul imi spune sa stau sa am grija de ei si sa nu ard bruma de osanza financiara care s-a pus pe mine.

 

Pragmatic vorbind, am trei solutii:

 

1. Ma zbat mai tare, chiar daca posibil inutil, sa fac rost de sponsorizari pana la suma de care am nevoie.

2. Renunt sa plec anul asta si aman pentru la anul; posibil sa ma amagesc ca plec la anul, daca o sa fie criza naspa o sa se duca si banutii stransi, dar am constiinta impacata ca am stat langa ai mei.

3. Renunt la sponsorizari/donatii si fac o tura ceva mai mica decat inconjurul lumii (de ex: merg pana la Baikal si inapoi, sau pana-n Nordkapp si inapoi), cu banii pe care-i am sau o parte din ei, in modul "survivalism" (adica doar banii de bezina sunt ficsi, cu restul urmand a ma descurca cum pot). Facand asta, o sa am o posibila "carte de vizita" de aratat sponsorilor, dobandesc ceva experienta, nu-mi pierd slujba ("vaca de muls"; e util sa ai lapte in vreme de criza) etc.

 

1 e o nebunie, 2 e o fasaiala dezonoranta, iar 3 e un compromis pe care-l urasc.

 

Asta-i situatia...

 

P.S.: In eventualitatea in care nu plec, poate e inutil sa mentionez, fiind o chestie de bun-simt, dar o sa le platesc cauciucurile primite gratis celor de la Heidenau. In rest - pentru carcotasii din public - nicio finanta nu a fost ranita in timpul acestui zbucium, cu exceptia finantelor mele proprii.

 

Inca odata, multumiri celor care m-au sustinut, sfatuit sau au adus obiectii.

 

...........................................................

 

Daca mai vrea cineva sa afle informatii despre organizarea unei ture atat de mari si il pot ajuta (cu cat m-am interesat si eu si stiu!), il rog sa ma contacteze pe PM sau aici... Cu cea mai mare placere ii stau la dispozitie.

 

Deci mai prazlea nedreptatit de oamenii rai care te acuzau ca vrei sa-ti repari cazatura pe banii altora (sponsorizari :lol: ) (daca pana acum doar te suspectam de asta, acum nu mai am nici un dubiu), ca facusi frate motociclist? Ai facut praf sansele oricarui om serios care vrea sa plece in asemenea tura sa obtina sponsorizari?.

 

Esti un mic sarlatan care ai reusit sa-ti schimbi cauciucurile gratis pe credulitatea unora si sa iroseasca timpul oamenilor care din dragoste ptr mersul pe doua roti erau entuziasmati ca pot ajuta cu experienta lor un membru curajos al comunitatii moto, in care inca mai cred.

Ce s-a intamplat acum? ai vazut ca in loc sa te intorci cu niste bani acasa din sponsorizari cum planificasei tu esti pe cale sa cheltui din bani personali si subit familia are nevoie de tine?

sunt convins ca nu vei pleca nicaieri decat daca-ti plateste cineva asta. altfel ai fi plecat cu deadcow, ptr ca omu ala, desi nu ma dau in vant dupa stilul lui pe aici, chiar merge cu motoru.

"@deadcow,

 

Multam fain pentru invitatie! Sper sa nu te superi, dar din motive personale as vrea sa fac acest trip RTW singur. Nu ma supar, insa, daca m-o insoti cineva o bucata de drum."

 

Cui vrei tu sa dai sfaturi pe PM? :lol: Ce sfaturi? Ce ai facut pana acum a fost sa incerci sa-ti repari mobra. Nimic mai mult.

 

PS: daca dadeai drumu la contu ala de pay pal erai mai castigat. Macar aveam si eu satisfactia ca i-au luat banii lui Baiazid care te-a aparat cum isi apara un leu puiul si nu mai avea rabdare sa-ti plateasca imaginatia si talentul de scriitor SF. Acum nu te-ai ales decat cu niste sfaturi de reparat moto, niste cauciucuri pe care vei da banii oamenilor :) si poate alte cateva maruntisuri. In rest ti-ai facut pasaport nou, si ai luat pulsul pietei sa vezi cine mai sponsorizeaza pe criza.

 

Dezavantajul enorm e ca daca va mai vrea cineva serios sa faca un asha drum, Heidenau (merita amintiti desi nu-i stiu, ptr intentia buna sabotata de naivitatea caracteristica oamenilor corecti) nu va mai oferi nimik. Si ca ei multi altii care poate ar fi ajutat fiecare cu cat poate un om serios intr-o asemenea aventura.

 

Te-au crezut unii KungFu Panda (sa iasa aventurier dintr-un baietzas care mai crede in zana maselutza si se intreaba de ce nu vede noaptea cu ochelari de soare- ptr cei care nu au vazut filmul) dar se vede treaba ma ninja ca-n viata nu e ca-n filme.

 

RUSINICA :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...