Sari la conținut

Bucuresti - Bucuresti


BlackDirt
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 849
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aici nu e vorba de a fi pro sau contra; poti sa-i spui omului cu frumosul ca se pripeste, sunt multi care au scris asa; dar cand incepe zeflemeaua, e treaba romaneasca 100%; la noi nu exista topic fara ironii si insulte; e boala asta romaneasca de a te da mare, de a face pe superiorul, pe interesantul; si cand altii te aplauda devine si mai frumos, nu-i asa? de la mine ai in continuare un plin de benzina, nu conteaza pana unde ajungi

 

si de la mine 10 plinuri daca pleci si pui pe mobra 10,000km. inseamna ca esti chiar diliu si meriti stima colectivitatii. toate marile realizari ale omenirii au fost facute de oameni altfel. lasand gluma deoparte, turismul asta pe cont propriu e ca o meserie, nu prea poti sa-l practici necalificat. multi orbecaie si in eu pe autostrazi, dar la capatul lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RESPECT!!!!!

:cheers:

E cel mai tare lucru pe care l-am vazut pana acum.

Promit sa cotizez. Vreau sa vad ca cineva s-a dus cu cb-ul round the world.

Tehnic poti sa-ti spun ca motorul te va duce. E genul de motor care merge si cu ulei de floarea soarelui.

Iti trebuie mare atentie la roti si musai o perna sub c.u.r. Saua e destul de incomoda. Eu la fiecare drum pana la mare ma dau jos cracanat. Si sunt doar vreo 300 km.

Vezi cat si cum ti-o incarci. E o motoreta destul de usoara si te cam bate vantul pe ea la viteza(probabil ca ai descoperit deja lucrul asta).

Ia-ti manete de frana si ambreiaj. Eu le am din antimoniu dinala casant, si cum cazi-cum se rup si nu mai faci nimic cu ele...

Daca le ai din aluminiu,esti norocos pentru ca se rup mai greu.

Succes la pregatiri!

Mesaj completat

Ring of Deceit

 

Bucuresti – Bucuresti, inconjurul lumii pe Honda CB 500. pe Honda CB 500 '95

 

In acest caz, este cat se poate de pertinent sa ne amintim de proverbul cu piatra si binevoitorii...

Se dovedeste, o data in plus, ca intelepciunea populara este infailibila...

 

Pentru a face inconjurul lumii pe motocicleta iti trebuie un spirit innobilat de dictonul „mergi sau crapa”,

situat mult prea departe valoric de mediocrul „tasteaza si abereaza”...

Nimic mai ridicol decat un exhibitionist care nu are ce etala...

Din pacate, foarte multi animatori ai topicului au cazut in plasa acestui motociclist de mucava...

 

Pe mine nu ma dezamageste intamplarea...

Nu are cum sa te deceptioneze butaforia de comedie...

Trebuie sa fii extrem de ingenuu pentru a confunda rigipsul cu betonul armat !

Dar, ca de multe ori la portile Bizantului, multi s-au lasat indusi in eroare de aiuritoarea “vopsea”,

conferind miezului de “tinichea” valente supraestimate...

 

Dezamagitor este ca unii globetrotters autentici au fost pur si simplu ignorati in interventiile lor pertinente

sau au fost prinsi intr-o sarabanda demna de o cauza mai nobila...

Dezamagitor este ca unii useri chiar au luat atitudini “belicoase”

impotriva unui om care incerca sa-i puna in garda ...

Dezamagitor este faptul ca multora nu le este nici acum clar cu cine au de-a face !

 

Foarte important:

In afara de mult-clamata parte materiala inexistenta, acest motolici nici nu e in stare sa isi tina fizicul pe motor

mai mult de 400 de kilometri... fara sa zaca in letargie timp de patru zile...

 

Da, putem visa, putem fi constructivi, dar nu in acest context, nu indusi in eroare de un mitoman...

Daca veti fi obiectivi, veti vedea ca este singurul deschizator de tema care a reusit, e adevarat, in 20 de pagini,

sa ajunga off topic !

De la “inconjurul lumii”... la...“o chemare in nord”-ul evropei...

„E-o cale-atat de lunga”...

 

 

Pentru mine, la final, se impune o sigura concluzie:

Acesta este topicul unei povesti neorealiste

in care, „apoteotic”, intr-o baltoaca black dirt un broscoi cu dinti se transforma intr-un mormoloc patetic...

Atat !

 

Si totusi... Toata stima pentru forumistii care cred inca in ceva frumos

si care sunt gata intotdeauna sa puna umarul la implinirea unui vis.

 

Numai asa, in aceasta lume, Ring of Deceit

se va transforma in Ring of Decency.

E oare necesar sa iti reamintesc ca s-a facut si se face inconjurul lumii in cele mai ciudate mijloace de transport? de la avion, barca cu vasle, barca cu vele, barca cu motor, balon, bicicleta, pe jos, in scaun cu rotile... In adolescenta, in prag de pensionare, la 80 de ani. Se face si se va face indiferent de dorinta sau mintea clara si reponsabila a unora ca tine. Indiferent de dorinta familiei celui care a prins microbul asta. NU inteleg ce gasesti comic la faptul ca cineva are de gand sa faca lucrul asta. Daca toti traiam in alt loc si in alt timp, poate nici nu era necesar ca omul sa ceara ajutor. Se suia pe motor cu cardul in buzunar si ii dadea drumul. Din nefericire insa, vremurile sunt altfel decat am vrea noi. Si atata timp cat nu te costa nimic, nu vad la ce bun sa conideri dorinta cuiva un teatru ieftin.

In final, de unde stii tu cati kilometri poate sa faca el pana sa zaca in letargie 4 zile. Si de unde stii ca sunt 4 si nu 3 sau 10?

Nu ar fi mai interesant sa stai pe margine si sa astepti sa vezi ca poate n-ai nimerit-o? Pe principiul "taceai-filozof ramaneai".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..................................................................................

 

omul asta e cu ijul in desert, trecea desertul gobi.

.................................................................................

 

intrucat era doar un link, am pus poza in fereastra pentru a putea comenta putin

acum pentru comparatie o sa extrag autodrescrierea facuta in postul de inceput al topicului de temerarul roman

 

 

"Dar cine esti tu, dom'le?", ati putea intreba.

 

Ma numesc Orlando Alexandrescu, am 29 de ani. Am 1.67 m inaltime si ultima oara cand m-am cantarit aveam aproximativ 72 de kilograme. Apoi n-am mai facut-o. Am burta, sufar de astm, mi se despica varful firului de par din barba si am un an de cand am motorul. Am mers aproximativ 5.000 de kilometri, din care cam jumatate in Bucuresti, jumatate afara din oras. Inca mai am lamaia montata sub numar. Cel mai mult am mers cu 170 km/h, pe A1, pe o bucata scurta. Am cazut de doua ori, la viteza mica si nu am patit nimic, intrucat aveam echipament. Nu cunosc ce diametru am la burta."

 

Vi se pare vreo asemanare? Desi nu a postat nici o poza @BlackDirt, cu scuzele de rigoare dar din descrierea de mai sus eu il vad in loc de binoclu cu un sandwich facut dintr-o paine intreaga, stand culcat pe spate pe o motocicleta trantita si cu mana cealalta isi administreaza pufuri in nas contra astmului.

Pai ala probabil desfacea iju, ii facea toata revizia + schimbul de cauciucuri doar cu o surubelnita in juma de ora. Care e comparatia intre cei doi?

 

cum spunea mai devreme @the duck, inconjurul lumii a fost facut si se va mai face cu orice mijloc de transport posibil. Unii au suport financiar si asistenta tehnica non-stop, chiar daca apar singuri facand cu mana prin localitatile in care ajung. Ceilalti care reusesc sunt putini si cu siguranta reuseau sa se incheie la bocanci singuri fara sa transpire.

@Semaca a plecat ptr cateva mii de km si in lumea civilizata (cica) in acea drumetie relatata super si a avut nu stiu cate chestii neprevazute. dar in turul lumii? poate ca sunt eu puiul de gaina fricos, cine stie.

 

PS:cred ca la vremea respectiva am sarit peste postul lui Axor. Tnx @The Duck ptr ca l-ai scos de la naftalina E cel mai bun post de pe topicul asta.

post-41269-1275478853_thumb.jpg

Editat de slow_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

povesta s-ar putea scrie si asa:

un baiat si-a manifestat o intentie pe un forum. Multi au citit, unii din amuzament, altii din curiozitate, altii din plictiseala, iar unii chiar sa -si aduca aminte ca s-a putea sa fie motociclisti. Eu numesc ultima categorie "motociclisti de internet". Multi dintre ei nu au nici o legatura cu mobrele oricum.

 

Din povestea asta a iesit asa:

unii au rapsuns la intrebari/cereri cum au putut si cum s-au priceput

altii au dat chiar sfaturi si sugestii, chiar si din experienta proprie (printre care si eu)

altii s-au bagat in seama

altii s-au autosesizat ca aici se face un fel de furt "mascat" cum ca omul vrea bani si piese/diverse bunuri moca, pe baza de colecta publica

altii s-au antrenat in toata povestea asta ca i-a impins imboldul din scaunul de la birou, ca tot e plictiseala la munca ca nu mai face nimeni nimic, ca e criza economica

concluzia este:

topicul s-a facut vraiste, ceva posturi serioase s-au dus p.lii de suflet printre comentarii si orgolii de fata mare nerezolvata, deci eu personal propun:

1) un moderator sa stearga total topicul si omul sa-l reinceapa curat si frumos ca un popo de bebelus

2) acelasi moderator (sau altul) sa faca foarte curat - dar cred ca ia mult timp si mie de exemplu mi-ar fi lene.

3) sa-l lasam pe om (explorator) sa-si vada de viata lui....

 

vorba aia...parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi este permisa o parere (personala): sa se modifice, primesc, dar sa nu se schimbe nimic! Nu am nimic cu nime' si nu ma atinge nicio murdarie, deci in opinia mea nu e nimic de curatat. Oamenii si-au spus parerea, mai in gluma, mai murdar, mai plastic, mai serios, mai binevoitor... vorba ceea: cum ii sacul, si petecul! Fiecare isi poarta raspunderea vorbelor si a faptelor, nu vad de ce ar fi nevoie sa (ne) ascundem sub covor.

 

@slow_rider: da, sunt astmatic, nevolnic si nepriceput intr-ale mecanicii moto. Da, o sa cad si, da, poate o sa traiesc cu paine si apa. Si ce? Nu eu m-am comparat cu truckerul priceput intr-ale surubelnitei.

 

Eu sunt eu.

 

De-acu, imi vad de pregatiri, cum oi putea, si-oi face ce drum oi putea sa fac. Poate-oi mai cere sfaturi, poate-oi mai cere vreun ajutor cand si cand, punctual, gen "ce tankbag sa-mi iau" sau "credeti ca e mai bine sa iau un compresor de 12V sau cartuse cu CO2?". Nu mai am chef sa raspund discutiilor interminabile pe tema "asta nu poate". E obositor si am nevoie de energie pentru altceva, mai constructiv. Va sfatuiesc (oare am caderea s-o fac?) si pe voi sa faceti la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi este permisa o parere (personala): sa se modifice, primesc, dar sa nu se schimbe nimic! Nu am nimic cu nime' si nu ma atinge nicio murdarie, deci in opinia mea nu e nimic de curatat. Oamenii si-au spus parerea, mai in gluma, mai murdar, mai plastic, mai serios, mai binevoitor... vorba ceea: cum ii sacul, si petecul! Fiecare isi poarta raspunderea vorbelor si a faptelor, nu vad de ce ar fi nevoie sa (ne) ascundem sub covor.

 

@slow_rider: da, sunt astmatic, nevolnic si nepriceput intr-ale mecanicii moto. Da, o sa cad si, da, poate o sa traiesc cu paine si apa. Si ce? Nu eu m-am comparat cu truckerul priceput intr-ale surubelnitei.

 

Eu sunt eu.

 

.........................................................

@BlackDirt eu nu cred in posibilitatea ta de reusita, asta-i tot. In rest, personal chiar mi-as dori sa reusesti. Poate ti-am mai scris sau nu (nu mai stau sa caut acum), vei avea si de la mine benzina pe card daca arati ca poti. Ca-s baiat bun in realitate :cheers:

 

ca sa inchei optimist pe ziua de azi si sa mai destindem atmosfera, cred ca versuri melodiei urmatoare descriu cel mai bine ideea acestei expeditii.

 

 

bafta.

Editat de slow_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru a reveni un pic la spiritul calatoriilor la mare distanta, postez un fragment din povestea cu carnetul de trecere a frontierei

 

AFRICA (2)

Benin, Bophuthatswana, Botswana, Burkina Faso, Cameroon, Central African Republic, Chad, Ciskei, Comoros, Congo, Egypt, Gabon, Ghana, Guinea-Bissau, Ivory Coast, Kenya, Lesotho, Libya, Malawi, Mauritania, Namibia, Niger, Senegal, Somalia, South Africa, Swaziland, Tanzania, Togo, Uganda,Zimbabwe.

 

AMERICA

Argentina, Brazil (3), Chile, Colombia, Costa Rica, Dutch Antilles, Ecuador, Jamaica, Paraguay, Peru, Surinam, Trinidad & Tobago, Uruguay, Venezuela.

 

ASIA & MIDDLE EAST

Bahrain, Bangladesh, India, Indonesia, Iran, Iraq, Japan, Jordan, Kuwait, Lebanon, Malaysia, Myanmar, Oman, Pakistan, Qatar, Singapore, Sri Lanka, Syria, United Arab Emirates, Yemen.

 

EUROPE (4)

Belgium, Denmark, Finland, Greece, Italy, Netherlands, Turkey.

 

OCEANIA

Australia, New Zealand, Vanuatu.

 

 

This list may contain errors due to changes in national legislation.

In certain African countries, the CPD is not officially required, but is often used to facilitate temporary importation.

In Brazil, the CPD is not required for vehicles entering by land routes, but it is required for vehicles arriving by boat.

In these European countries, the CPD is required only for certain categories of vehicles. The CPD is not required in these countries for private cars.

sursa

http://www.aitgva.ch/AIT_Site/Public/Inter...D_countries.htm

 

asa ca atentie, multi s-au intors din drum dupa multe mii de km, iar altii au patit-o si mai rau: au reusit sa intre cu spaga intr-o tara (pakistan) dar nu au mai putut sa iasa !!! Au trebuit sa exporte motocicleta cu trenul pana peste granita , plus sa plateasca niste taxe astronomice ba chiar si amenzi. In unele tari motociclete intrate "ilegal" pe spaga au fost confiscate, considerate ca fiind "marfa de contrabanda". Trebuie sa luam in considerare faptul ca tot ce stim despre lume in partile noastre (europene) acolo nu valoreza nimic....acolo este altfel...hartiile corecte asigura 80% din reusita unei expeditii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru a reveni un pic la spiritul calatoriilor la mare distanta, postez un fragment din povestea cu carnetul de trecere a frontierei

 

AFRICA (2)

Benin, Bophuthatswana, Botswana, Burkina Faso, Cameroon, Central African Republic, Chad, Ciskei, Comoros, Congo, Egypt, Gabon, Ghana, Guinea-Bissau, Ivory Coast, Kenya, Lesotho, Libya, Malawi, Mauritania, Namibia, Niger, Senegal, Somalia, South Africa, Swaziland, Tanzania, Togo, Uganda,Zimbabwe.

 

AMERICA

Argentina, Brazil (3), Chile, Colombia, Costa Rica, Dutch Antilles, Ecuador, Jamaica, Paraguay, Peru, Surinam, Trinidad & Tobago, Uruguay, Venezuela.

 

ASIA & MIDDLE EAST

Bahrain, Bangladesh, India, Indonesia, Iran, Iraq, Japan, Jordan, Kuwait, Lebanon, Malaysia, Myanmar, Oman, Pakistan, Qatar, Singapore, Sri Lanka, Syria, United Arab Emirates, Yemen.

 

EUROPE (4)

Belgium, Denmark, Finland, Greece, Italy, Netherlands, Turkey.

 

OCEANIA

Australia, New Zealand, Vanuatu.

 

 

argentina: CDP te ajuta sa scapi de multa hartogarie si frecat la creier, dar nu e necesar.... ca baza : Argentine Customs Resolutions from the A.N.A nrs. 308/84, 3751/94 and 3752/94..

adica iti trbe unu din astea doua :

 

(1) Original Ownership Papers OR Carnet the Passage

 

despre europa, ca vad si belgia/olanda acolo, eu nu am auzit, si am ciruclat cu numar romanesc 2 ani. In italia doar ca turist, dar nu am auzit pe nimeni vorbind de carnet de pasaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Dan Popescu, daca tot se vorbeste despre asta, am o intrebare:

 

Odata facut acest CPD, el este valabil pentru toate tarile pe care vrei sa le vizitezi (in functie de traseul ales in RTW) sau trebuie un act separat pentru fiecare tara in parte?

 

Banii pe care trebuie sa ii depui (contravaloarea acestui CPD) se depun in tara, la o banca agreata international? Care e procedura de depunere-retragere (cand te intorci)?

 

Citisem pe blogul www.Partireper.it lui, de exemplu, ca a avut probleme la intrarea in Italia, ca ar fi trebuit sa importe motocicleta, desi plecase cu ea din Italia, cu acte italiene...

 

E interesant de aflat aceste detalii, unele pregatiri trebuiesc, ce e drept, facute inainte de plecare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre europa, ca vad si belgia/olanda acolo, eu nu am auzit, si am ciruclat cu numar romanesc 2 ani. In italia doar ca turist, dar nu am auzit pe nimeni vorbind de carnet de pasaj.

 

Scrie in linkul dat de domnul Dan Popescu acolo: CDP nu este necesar pentru vehiculele proprietate personala in tarile europene, inclusiv in cele listate, ci doar in situatii speciale. Ma gandesc la o posibila situatie speciala: iei o motocicleta din Suedia, fara sa ai acte la ea, o pui pe platforma, o treci prin Danemarca, trebuie sa ai CDP, ca sa fie clar ca n-o vinzi acolo, ci doar tranzitezi tara cu ea. Zic si eu logic, nu dau cu batul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Dan Popescu, daca tot se vorbeste despre asta, am o intrebare:

 

Odata facut acest CPD, el este valabil pentru toate tarile pe care vrei sa le vizitezi (in functie de traseul ales in RTW) sau trebuie un act separat pentru fiecare tara in parte?

 

Banii pe care trebuie sa ii depui (contravaloarea acestui CPD) se depun in tara, la o banca agreata international? Care e procedura de depunere-retragere (cand te intorci)?

 

Citisem pe blogul www.Partireper.it lui, de exemplu, ca a avut probleme la intrarea in Italia, ca ar fi trebuit sa importe motocicleta, desi plecase cu ea din Italia, cu acte italiene...

 

E interesant de aflat aceste detalii, unele pregatiri trebuiesc, ce e drept, facute inainte de plecare...

 

 

ca sa faci import temporar, ar trebui sa lasi la vama o garantie, sa intri , cand iesi sa iei garantia. CDP ia locul acestei garantii si din ce stiu eu, tre sa il ai stampilat la intrare si iesire din fiecare tara.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Carnet_de_Passage

 

@dan popescu, acelea sunt tari unde CDP ESTE ACEPTAT....

unde este el necesar :

 

This list has countries that are known to require a CPD but there may be more that are not yet verified.

[edit]Africa

Burundi, Egypt, Kenya, Libya, Senegal (for vehicles older than 5 years), Southern African Customs Union (BW/NA/LS/SZ/ZA), Sudan, Uganda.

Other countries have a mechanism for temporarily importing a vehicle. This document is often referred as Passavant, Laissez-Passer or Salvo Conducto. A small fee is often charged to obtain it, and it allows the vehicle to be imported and driven for up to 1 month. It replaces the Carnet in that country, and should be returned to the customs office upon leaving the country.

From 2006 Senegal is easing the requirement for a Carnet de Passage. It is only required at the North Border, and drivers usually get through without a Carnet by paying a variable amount between 80-100 Euros.[citation needed]

Also from 2006, Egypt now has its own Carnet, available for those without a valid Carnet de Passage at the borders. It still requires a cash deposit (up to 2000 Euros) which is returned upon exit.[citation needed]

[edit]Americas

None

[edit]Asia and Middle East

Bahrain, Bangladesh, India, Indonesia, Iran, Japan, Jordan, Kuwait, Malaysia, Nepal, Oman, Pakistan, Qatar, Singapore, Sri Lanka, United Arab Emirates

[edit]Europe

None

[edit]Oceania

Australia (required since 2009), Vanuatu.

 

copiat din linkul de mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Dan Popescu, daca tot se vorbeste despre asta, am o intrebare:

 

Odata facut acest CPD, el este valabil pentru toate tarile pe care vrei sa le vizitezi (in functie de traseul ales in RTW) sau trebuie un act separat pentru fiecare tara in parte?

 

Banii pe care trebuie sa ii depui (contravaloarea acestui CPD) se depun in tara, la o banca agreata international? Care e procedura de depunere-retragere (cand te intorci)?

 

Citisem pe blogul www.Partireper.it lui, de exemplu, ca a avut probleme la intrarea in Italia, ca ar fi trebuit sa importe motocicleta, desi plecase cu ea din Italia, cu acte italiene...

 

E interesant de aflat aceste detalii, unele pregatiri trebuiesc, ce e drept, facute inainte de plecare...

 

 

Am mai descris undeva pe topic: CDP e ca un caietel cu mai multe file (vreo 20), impartit in 3 zone. Una se completeaza si se rupe la intrare, alta se completeaza si se rupe la iesire. Tu ramai doar cu partea de langa cotor.

 

La intoarcere, la banca asta agreata international, te duci cu CDP-ul completat corect (cu toate cotoarele intacte si completate in regula) si iti iei depozitul inapoi. Ai pierdut CDP-ul sau o fila, ghinion: garantia ramane la ei!

 

Atentie, costul CDP-ului e impartit intr-o parte fixa si nerambursabila (500 de euro) si o parte variabila si rambursabila la intoarcerea in tara (un produs intre valoarea vamala a motocicletei, conform unui catalog international si un coeficient care depinde de fiecare tara, cuprins intre 150% si 400%). Pe mine ma ducea undeva la 5000 de euro pentru jaful de CB500 din 1995.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru a reveni un pic la spiritul calatoriilor la mare distanta, postez un fragment din povestea cu carnetul de trecere a frontierei

 

AFRICA (2)

Benin, Bophuthatswana, Botswana, Burkina Faso, Cameroon, Central African Republic, Chad, Ciskei, Comoros, Congo, Egypt, Gabon, Ghana, Guinea-Bissau, Ivory Coast, Kenya, Lesotho, Libya, Malawi, Mauritania, Namibia, Niger, Senegal, Somalia, South Africa, Swaziland, Tanzania, Togo, Uganda,Zimbabwe.

 

AMERICA

Argentina, Brazil (3), Chile, Colombia, Costa Rica, Dutch Antilles, Ecuador, Jamaica, Paraguay, Peru, Surinam, Trinidad & Tobago, Uruguay, Venezuela.

 

ASIA & MIDDLE EAST

Bahrain, Bangladesh, India, Indonesia, Iran, Iraq, Japan, Jordan, Kuwait, Lebanon, Malaysia, Myanmar, Oman, Pakistan, Qatar, Singapore, Sri Lanka, Syria, United Arab Emirates, Yemen.

 

EUROPE (4)

Belgium, Denmark, Finland, Greece, Italy, Netherlands, Turkey.

 

OCEANIA

Australia, New Zealand, Vanuatu.

 

 

This list may contain errors due to changes in national legislation.

In certain African countries, the CPD is not officially required, but is often used to facilitate temporary importation.

In Brazil, the CPD is not required for vehicles entering by land routes, but it is required for vehicles arriving by boat.

In these European countries, the CPD is required only for certain categories of vehicles. The CPD is not required in these countries for private cars.

sursa

http://www.aitgva.ch/AIT_Site/Public/Inter...D_countries.htm

 

asa ca atentie, multi s-au intors din drum dupa multe mii de km, iar altii au patit-o si mai rau: au reusit sa intre cu spaga intr-o tara (pakistan) dar nu au mai putut sa iasa !!! Au trebuit sa exporte motocicleta cu trenul pana peste granita , plus sa plateasca niste taxe astronomice ba chiar si amenzi. In unele tari motociclete intrate "ilegal" pe spaga au fost confiscate, considerate ca fiind "marfa de contrabanda". Trebuie sa luam in considerare faptul ca tot ce stim despre lume in partile noastre (europene) acolo nu valoreza nimic....acolo este altfel...hartiile corecte asigura 80% din reusita unei expeditii.

 

Din tarile enumerate mai sus, din proprie experienta in urmatoarele tari merge super ok cu import temporar (testat cu africa twin din `93):

Jordan, Syria, Mauritania, Senegal + europa. De altfel, in africa m-am intalnit cu un cetatean care venea din africa de sud pe coasta de vest fara nici un fel de cdp.

Cei de la acr nu stiu mai multe decat noi. Am tot cerut diverse date care s-au contrazis cu ce am gasit pe net din povestirile altora (astea sunt cele mai credibile pana acum), pana la urma am mers la risc si nu a fost absolut nici o problema. Nici macar la ambasada nu au habar, par exemplu la sirieni mi-au spus ca nu am cum trece fara cdp, nu e absolut nici o solutie. Well, cu 62 euro la vama s-o trecut. Cu permisu de conducere international, la ambasada senegaleza, ca trebuie musai, ca ma verifica, ca nu se poate ... well, si aici s-a putut numai cu permisul romanesc.

Asa ca cel mai bine, nu mai cautati liste aiurea pe net ... 90% nu corespunde in teren. Dati un search pe forumuri despre calatorii externe, pe google etc. Daca a fost macar unul sa treaca fara cdp e clar.

Mesaj completat

ca sa faci import temporar, ar trebui sa lasi la vama o garantie, sa intri , cand iesi sa iei garantia. CDP ia locul acestei garantii si din ce stiu eu, tre sa il ai stampilat la intrare si iesire din fiecare tara.

 

Deci, am trecut printr-o groaza de granite unde am facut import temporar sau passavant cum ii mai zice prin unele tari.

Nu se depune absolut nici o garantie. Se percepe o taxa de emitere care difera de la o tara la alta. Pana acum cel mai mult am platit in siria, 62 euro si cel mai putin in mauritania 2000 ouguya, asta inseamna cam fo 6 euro daca nu ma insel. La iesirea din tara nu vezi nici un ban inapoi.

Practic ei iti dau un talon pt. motocicleta, cu datele ei, apoi ti-o trec si in pasaport. Daca iti cere politia talonu, dai passavantu, nu ii intereseaza talonu tau de romania. La iesirea din tara predai passavantu inapoi, iti sterge mobra din pasaport si esti good to go. Nu mai ai mobra, problem, nu te lasa sa iesi. Daca ai cdp si nu mai ai mobra te lasa sa iesi da pierzi banii. Dar acum mai merge si declarata furata sau altele si daca nu au ce sa iti ia scapi pana la urma si iesi din tara fara cdp, si fara sa ai gaura in buget.

post-5179-1275588821_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marcos, tot respectu pentru ceea ce faci pe mobra, salivaz cu greu, si cand voi pleca spre africa , poate la anul ? , in mod sigur te voi stresa :cheers:

 

ai dreptate, m am exprimat gresti. importul temporar e altceva. citisem, si aici sunt offtopic si te intreb , ca la o granita, parca egipt (repet nu dati cu pietre daca gresesc) se cerea, in loc de carnet de pasaj, sa depui o garantie si cand iesi, iti iei banii inapoi (daca iesi cu mobra). era citita pe hubb asta. poate era prea vechi topicul ...

 

legat de importul temporar ai dreptate. gresala mea.

 

 

 

Mesaj completat

asta cred ca am mai zis-o, pentru unele state (eu am citit de maroc), poti actele pentru importul temporar sa ti le printezi de acasa. asta am citit pe advrider unde oamenii te invatau pas cu pas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marcos, tot respectu pentru ceea ce faci pe mobra, salivaz cu greu, si cand voi pleca spre africa , poate la anul ? , in mod sigur te voi stresa :cheers:

 

ai dreptate, m am exprimat gresti. importul temporar e altceva. citisem, si aici sunt offtopic si te intreb , ca la o granita, parca egipt (repet nu dati cu pietre daca gresesc) se cerea, in loc de carnet de pasaj, sa depui o garantie si cand iesi, iti iei banii inapoi (daca iesi cu mobra). era citita pe hubb asta. poate era prea vechi topicul ...

 

legat de importul temporar ai dreptate. gresala mea.

 

 

 

Mesaj completat

asta cred ca am mai zis-o, pentru unele state (eu am citit de maroc), poti actele pentru importul temporar sa ti le printezi de acasa. asta am citit pe advrider unde oamenii te invatau pas cu pas

 

Da, in egipt din cate am inteles este o struto-camila, un fel de cdp temporar unde lasi o garantie. Dar este cam singura tara care practica genul asta de "import temporar".

In maroc nu ai nevoie de nici un fel de import temporar. Pana si cartea verde este acceptata si nu trebuie sa cumperi rca locala. Actele alea de le printezi, se dau gratuit pe feribot si in cele 30 min cat dureaza intre tarifa si tanger par exemplu oricum nu ai altceva mai bun de facut decat sa completezi fituica pt. militie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai descris undeva pe topic: CDP e ca un caietel cu mai multe file (vreo 20), impartit in 3 zone. Una se completeaza si se rupe la intrare, alta se completeaza si se rupe la iesire. Tu ramai doar cu partea de langa cotor.

 

La intoarcere, la banca asta agreata international, te duci cu CDP-ul completat corect (cu toate cotoarele intacte si completate in regula) si iti iei depozitul inapoi. Ai pierdut CDP-ul sau o fila, ghinion: garantia ramane la ei!

 

Atentie, costul CDP-ului e impartit intr-o parte fixa si nerambursabila (500 de euro) si o parte variabila si rambursabila la intoarcerea in tara (un produs intre valoarea vamala a motocicletei, conform unui catalog international si un coeficient care depinde de fiecare tara, cuprins intre 150% si 400%). Pe mine ma ducea undeva la 5000 de euro pentru jaful de CB500 din 1995.

 

Te corectez un pic. CDP-ul are fix 5 file, nu se pot adauga file intrucat cele deja existente sunt inseriate si numerotate (s-au gandit la toate ai dreq...). In caz ca mai trebe file se achizitioneaza un alt carnet, pe baza depozitului deja facut, se marcheaza inca 500 de euro taxa de emitere si se descarca precedentul carnet, lucru cam complicat daca esti departe de motherland. In caz de pierdere a carnetului situatia e albastra rau, trebe anuntzat acr-ul, timp bani si nervi pierduti. In caz ca "lipseste" vreo stampila de la una din tzarile tranzitate (sau nu e cea care trebuie), carnetul are pe pagina 6 o rubrica speciala pentru vama romaneasca, la intrarea in tzara neaparat trebuie aplicata stampila romaneasca dovedind ca in final respectivul vehicul a fost repatriat. Ultima pagina stampilata la intrarea in Romania are valoare de dovada definitiva ca vehiculul a fost repatriat indiferent ce alte stampile lipsesc din carnet. Daca toate stampilele sunt in regula, cea a vamii romanesti nu mai e necesara dar fara indoiala e recomandata.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai sa fie, daca nu sunt niste domnisori pe forum care sa te darame, uite ca asta cu hartiile si stampilele si actele si vamile...te pune putin pe ganduri...

 

fir-ar. Ce naiba e asa de complicat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu va luati dupa povestirile de pe internet. Fiecare s-a lovit de o situatie mai simpla sau mai grea, depinde de locul, momentul, situatia locala, gradul de lene al vamesului fiecarui punct de calatorie in parte.

Ceea ce stim noi de aici despre calatorii, prin vecini, prin europa, etc. nu se potriveste ABSOLUT DELOC cu ce patesti prin india, china, pakistan, myanmar, etc.

Tot pe net auzi de motociclisti care au trecut fara sa-i intrebe nimeni nimic, dar exista si cazuri mai rele de sechestrare de vehicul pentru acte in neregula.

Ce sa mai vorbim de carnetul international de conducere, care POATE fi cerut in majoritatea tarilor lumii. Ca exista varianta sa nu ti-l ceara nimeni NICIODATA si asta este adevarat.

 

cu alte cuvinte Carnetul este un fel de carnet TIR dar este pentru vehicul, nu pentru marfa. Cine stie ce-i ala, s-a dumirit instant. ba chiar si seamana intr-o anumita masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP.

 

Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori:

 

1. Ce ulei sa pun in motor? Am primit diverse sfaturi: ba sa pun cel mai bun (si cel mai scump) ulei, ba ca pot sa pun aproape orice ieftinatura, ca "CB-ul e fara moarte, merge si cu ulei de floare!". Eu m-am gandit la un Motul 5100 10W40, dar uite ca altii imi recomanda Motul 7100 10W40, ba chiar si altele mai bune/scumpe! O sa-mi schimb uleiul sigur, daca plec, sigur o sa o fac spre Rusia, din doua motive clare: vremea si... cauciucurile de la Heidenau, pe care nu are rost sa le transport cu avionul peste ocean; fiind mai enduro, is mai bune prin mama Rusia, decat prin Canada/Evropa.

 

2. Cutii de aluminiu sau bagaje laterale de textil? Pro-aluminiu: protectie mai buna la furt, rezista mai bine la ploi, sunt mai solide in caz de-o cazatura (dar daca se indoaie, e mai greu sa le indrepti/repari, ce-i drept), mai solide daca transporti scule in ele. Anti-aluminiu: sunt mai grele, se adauga cost la transportul cu avionul. Pro-textil: daca cad si se rup, sunt mai usor de cusut; sunt mai usoare (mai ieftin de transportat cu avionul). Anti-textil: mai usor de furat din ele, senzatia mea e ca-s mai sensibile la ploi. Daca e vorba doar de costurile lor in sine, cutiile de aluminiu sunt mai scumpe decat cele de textil, iar la buget(el)ul meu, fiecare banut conteaza.

 

3. Din experienta voastra, imi puteti recomanda un sistem de prins un aparat foto de ghidon? Trebuie sa fie neaparat compact aparatul sau merge si un DSLR mai greut?

 

4. CB-ul meu are carburatie, nu injectie. Ce rele i-ar putea face motorului benzinele proaste din Rusia (80, 90 de octani, cand lui i se recomanda un 95 curat)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP.

 

Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori:

 

1. Ce ulei sa pun in motor? Am primit diverse sfaturi: ba sa pun cel mai bun (si cel mai scump) ulei, ba ca pot sa pun aproape orice ieftinatura, ca "CB-ul e fara moarte, merge si cu ulei de floare!". Eu m-am gandit la un Motul 5100 10W40, dar uite ca altii imi recomanda Motul 7100 10W40, ba chiar si altele mai bune/scumpe! O sa-mi schimb uleiul sigur, daca plec, sigur o sa o fac spre Rusia, din doua motive clare: vremea si... cauciucurile de la Heidenau, pe care nu are rost sa le transport cu avionul peste ocean; fiind mai enduro, is mai bune prin mama Rusia, decat prin Canada/Evropa.

 

2. Cutii de aluminiu sau bagaje laterale de textil? Pro-aluminiu: protectie mai buna la furt, rezista mai bine la ploi, sunt mai solide in caz de-o cazatura (dar daca se indoaie, e mai greu sa le indrepti/repari, ce-i drept), mai solide daca transporti scule in ele. Anti-aluminiu: sunt mai grele, se adauga cost la transportul cu avionul. Pro-textil: daca cad si se rup, sunt mai usor de cusut; sunt mai usoare (mai ieftin de transportat cu avionul). Anti-textil: mai usor de furat din ele, senzatia mea e ca-s mai sensibile la ploi. Daca e vorba doar de costurile lor in sine, cutiile de aluminiu sunt mai scumpe decat cele de textil, iar la buget(el)ul meu, fiecare banut conteaza.

 

3. Din experienta voastra, imi puteti recomanda un sistem de prins un aparat foto de ghidon? Trebuie sa fie neaparat compact aparatul sau merge si un DSLR mai greut?

 

4. CB-ul meu are carburatie, nu injectie. Ce rele i-ar putea face motorului benzinele proaste din Rusia (80, 90 de octani, cand lui i se recomanda un 95 curat)?

 

1. La ulei pt. motorul tau as merge pe un semi-sintetic. Ala pe baza de esteri este foarte smecher, da risti sa iti pape mai mult pe drum si nu e fain sa tot completezi. La marca ... cam toate sunt la fel cu mici diferente la calitate si mai mare la pret. Eu unu merg in toate mobrele pe putoline, mai ieftin si probleme n-am avut .

2. cutii de aluminiu, clar. In principiu poate mai vrei sa te plimbi si putin pedestru prin vreun oras, poate nu ai unde lasa mobra safe, si o lasi in strada, sau pur si simplu intri in vreun restaurant si nu ai vizibilitate buna asupra mobrei. Sa cari bagaju dupa tine nu e fezabil, macar cu alea de aluminiu mai ai o oarecare siguranta ca le gasesti tot pe mobra. Oricum la costuri , tinand cont ca urmeaza un rtw, 5-600 euro nu ar trebui sa fie un cap de tara.

3. nu ma pasioneaza subiectu :what:

4. Tinand cont ca mobra ta are o compresie oarecum ridicata de 10.5:1 , recomand sa te imprietenesti cu octane boosterele ... http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu va luati dupa povestirile de pe internet. Fiecare s-a lovit de o situatie mai simpla sau mai grea, depinde de locul, momentul, situatia locala, gradul de lene al vamesului fiecarui punct de calatorie in parte.

Ceea ce stim noi de aici despre calatorii, prin vecini, prin europa, etc. nu se potriveste ABSOLUT DELOC cu ce patesti prin india, china, pakistan, myanmar, etc.

Tot pe net auzi de motociclisti care au trecut fara sa-i intrebe nimeni nimic, dar exista si cazuri mai rele de sechestrare de vehicul pentru acte in neregula.

Ce sa mai vorbim de carnetul international de conducere, care POATE fi cerut in majoritatea tarilor lumii. Ca exista varianta sa nu ti-l ceara nimeni NICIODATA si asta este adevarat.

 

cu alte cuvinte Carnetul este un fel de carnet TIR dar este pentru vehicul, nu pentru marfa. Cine stie ce-i ala, s-a dumirit instant. ba chiar si seamana intr-o anumita masura.

 

Oricum, la cat a ajuns taxa pt carentul "international" de conducere la noi, mi se pare o inutilitate totala sa fie achizitionat. Cum ar putea fi tradusa data emiterii, valabilitatea, tara si orasul in care a fost emis ? Sunt doar cifre arabe, un nume de tzara si un nume de oras. La categoria pt care e permisul e si mai simplu, e bifata cu un punct negru in dreptul ideogramei. Si o maimutza ar intelege. In realitate asa ceva nu se cere decat daca vrei sa justifici banu aruncat si-l dai de buna voie cand se cer actele la vama sau la un filtru de politie. Ceea ce este mai putin stiut este ca legislatia rutiera a multor state recunoaste permisul de conducere obtinut in UE si cere "traducerea legala" (pt ca asta e de fapt - nu e un permis in sine e doar o traducere si nu poate fi valabil decat insotit de permisul "original" ) doar dupa trecerea unui anume interval de timp in care se dircula pe teritoriul tarii respective. La origine exista inca principiul reciprocitatii prin care statele lumii isi recunosc permisele intre ele altfel s-ar isca un haos mondial. Permisul international nu-l vad valabil decat pentru vamesii "constipati" si chiar si cu el in buzunar problema va fi departe de a fi rezolvata: "pai nu, va lipseste stampila pe timbru. urmatorul !"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'BlackDirt'

S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP.

 

Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori:

 

1. blablabla

 

2. blablabla

 

3. Din experienta voastra, imi puteti recomanda un sistem de prins un aparat foto de ghidon? Trebuie sa fie neaparat compact aparatul sau merge si un DSLR mai greut? NICI NU MERGE ALTCEVA IN AFARA DE DSLR. NEAPARAT CEVA CU SENZOR FULL FRAME SI GRIPSA FIE CAT MAI GREU. NU EXISTA OBIECTIV DSLR CARE SA NU ADORE REASEZAREA LENTILELOR ALEATOR DE LA VIBRATIILE DE PE MOTOR. ABIA ATUNCI FOCALIZEAZA LA ADEVARATA LUI VALOARE.

 

4. blabla

 

PS: nu-mi scoateti postul va rog domnilor moderatori. La astfel de intrebari logice nu pot sa nu dau o mana de ajutor. Si in plus, poate sponsorizeaza cineva si cu un full frame. Si niste obiective profi, neaparat f2.8 si plaja mare de zoom

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...