Sari la conținut

Accident mortal 29.06.2010 - intre Costinesti si Lazu


cata_30
 Share

Postări Recomandate

varsta conteaza putin, mai degraba as da vina pe educatie, sau poate pur si simplu e vorba de fire, pe care o pierdem cu totii cand e vorba de viteza. de ce sa fim ipocriti, tuturor ne place sa tragem de gaz.

cei care vin din alte judete in Ct in sezon sunt foarte prosti soferi, poate din cauza nivelului de relaxare pe care-l au.

am intors, si probabil o voi face in continuare, pe linie continua, asta atunci cand nu am incotro, dar de fiecare data, ma uit de 3 ori in toate oglinzile sau daca e necesar si nu sunt satisfacut dau geamul jos si ma uit in spate.

unora insa, nu le pasa si noi, cei care incalecam zi de zi, ajungem sa platim pretul pentru greselile lor.

vb unui prieten idiotul traiesti si cel nevinovat... stim noi.

de prisos, mai e ceva de zis? ca a cautat-o moticlcistul ca nu a cautat-o, trebuie sa ne gandim ca poate maine o sa fie unul dintre noi.

cat despre echipament, purtam chiar ieri o discutie pe tema asta. echipamentul nu te salveaza de la moarte, asta scrie si pe casti si pe costume. "may not prevent severe injury or death", asta zice deci o luam de buna. dar face diferenta, dupa cum zicea pe un site.

sa-i fie tarana usoara baiatului! sper doar atunci cand mor sa platesc greseala mea nu pe a altuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 225
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa se odihneasca in pace.

Pe cine nu-l mananca palma sa mearga blana uneori ? Avem circuit ? Vina e 100% a soferului, e un criminal. Ca avea 90 sau 290 tot murea daca iti taie un dobitoc calea. Cei care nu au SS sau SBK sa se abtina de la comentarii ca sunt pe dinafara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voiam sa zic ca pe mine nu ma mananca palma. Din cauza asta nici nu stiu cat "prinde" exact motocicleta mea, pentru ca nu am avut curiozitatea s-o duc la viteza maxima...

Dar mai bine sa-l lasam sa comenteze pe Brugus, ca tot e el pe dinauntru (sau asa presupun, de vreme ce zice ca noi ceilalti suntem pe dinafara)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca astia de aveti SS-uri(sau o parte dintre voi) vreti sa va autosugestionati ca viteza foarte mare nu e un factor de risc in cazul unor accidente si ca ea nu influenteaza consecintele unui accident. Asta pentru a merge in continuare usurati cu 200km/h gandindu-va ca ala de a murit storcit in accident a facut-o din cu totul alte motive pe care voi o sa le ocoliti.

Probabil ca si pustiul in cauza a gandit la fel dar uite ca socoteala din fata monitorului nu e aceeasi cu cea de pe sosea.

E ca si cand ati juca ruleta ruseasca cu un singur glonte in butoias sau cu unul singur lipsa. E vorba despre sansele de a ramane intreg dupa ce apesi pe tragaci.... Daca tot jucati ruleta ruseasca moto va e drag sa bagati cat mai multe gloante in incarcator?

Editat de gabriell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulimul post ca e totalmente offtopic, ontopic mi-am exprimat parerea:

 

Toti vom trece prin asta la un moment dat, printr-un accident d-asta, pe care chiar nu-l poti evita.

Si tare as vrea sa va mai aud atunci cum sunteti voi aparatorii "dreptatii", ipocritilor!

 

Solidaritatea curului e intre motociclisti...

 

ipocrizie - prefăcătorie, fățărnicie, falsitate

 

Să vezi paiul din ochiul altuia fara sa vezi parul din ochiul tau atunci e falsitate.

Să negi ca motociclistul a avut viteză doar pentru că nu era radar oficial pe acolo și cu toate că a ajuns cu mațele pe afară, asta e prefăcătorie.

 

Cât despre ultima parte... e o diferență între 'comunitate' și 'șleahtă'. Comunitatea nu exclude disensiunile sau chiar neadaptații.

 

Să îți spun eu de ce forumul ăsta a ajuns o șleahtă. Acum ceva vreme colega de forum Zurlia69 a avut un accident ... daca parcurgi topicul o sa vezi cum usor usor sunt denaturate faptele ajungandu-se chiar la sugestii cel putin interesante (intimidarea martorului si fals in declaratii).

De la mers intre bordura si masina de pe banda 1 s-a ajuns in urma sfaturilor unui prieten (care cica face ceva 'gainarii' ) la 'mergeam pe mijlocul benzii singurica' si la 'cred ca in masina lui mi-am rupt mana' si 'arde-l pe conservar '.

Adica brusc s-a decretat, votat si aplicat autor moral al accidentului.

Nu are rost sa adaug ca initial (intamplator eram online) au disparut o groaza de posturi, inclusiv descrierea originala a accidentului si ramasesera doar pupincurismele. Probabil un moderator plin de 'comunitate' s-a gandit sa isi ajute un confrate.

 

Daca ACELASI LUCRU il facea un conservar (denaturarea desfasurarii unui accident) sareati de poponeata cu 'țară corupta, oameni de rahat, jigodii, hotii'... dar asa... "pupici si insanatosire grabnica"

ASTA e ipocrizie !

 

Am si eu o intrebare, din pura curiozitate: cum se face ca toti care trag semnale de alarma despre cat de periculoase sunt SS-urile nu au asa ceva? Coincidenta sau cei cu SS n-au cont pe forum sau nu si-au dat seama inca de faptul ca sunt ca si morti?

 

Pana sa postezi tu se discuta doar cat de periculoasa e viteza, nu motocicleta in sine.

Din cunostintele mele (minimale) SS e 400-600cc.... sau eu nu ma includ in aia cu semnale de alarma ?

 

De ce m-am incapatanat sa mai postez ?(dar chiar va fi ultima, cel putin pe topic)

Pentru ca mai intra si oameni normali sa citeasca ... si nu as vrea sa ramana cu impresia GENERALA ca toti motociclistii sunt niste vitezomani obtuzi si fara discernamant.

 

Da, vreau sa se vada mare ca eu nu ma identific cu șleahta cu gandire partinitoare si ingusta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Vina e si a noastra poate ca mergem cu viteza,cei care au motoare de viteza,dar vina e si a soferilor care pe zii ce trece sunt tot mai neatenti si mai prosti.

Ex:acu 6 luni de zile ma duceam la ziua lu o prietena cu fostul meu Suzuki,aveam 70 km/h cand un bou a intors in curba pe linie continua,am reusit sa franez pana la 40 si sa incerc sa il evit prin fata in speranta ca o sa ma vada si o sa franeze sa imi ofere loc de evitare a coliziunii,dar m-am inselat.In momentul cand am vazut ca nu mai am cale de scapare m-am aruncat de pe motor si din impact ma rasucit si am intrat cu picioarele sub masina si cu capul m-am oprit in pragul masinii.Masina era un minivan,daca ramaneam in pozitia initiala intram direct cu capul in geam si acolo se termina tot.Consecinte:picioru drept rupt,lovit la cap,2 coaste rupte,coloana deplasata deoarece m-am ridicat de jos,panicat am uitat de toate regulile de prim ajutor si cum mi-am vazut motocicleta ca iesea fum din ea si inca mergea motoru m-am dus sa il opresc si o ridic,230 de kg,minte slaba am avut si eu atunci.

Consecinte,asigurare de bulgaria,politia la gasit vinovat,i-a luat permisu si eu nu mi-am primit banii deoarece tribunalul ma gasit si pe mine vinovat ca am avut Viteza.

Acuma detin un Cbr de 600 Street Fighter si am avut de invat ca oricat de bun ai fii si oricat de bine crezi ca mergi daca nu ai tu gramul ala de atentie sporita o patesti rau de tot,nu va mai certati ca aia batranii gandesc mai bine ca din contra,aia gresesc mai mult ca nu mai au reflexele noastre,sunt unii extremisti,merg asa ani de zile cu 300 si nu patesc nimic si altii la 70 mor sau se accidenteaza grav.

R.I.P si condoleante familie si tot timpu mortul e de vina si in cazul motociclistilor a avut avut viteza,vreti sa vedeti cum arata Suzuki-ul meu la un impact de 40 la ora,praf toata fata si lateral dreapta,bordu sa pulberizat si carena fata,sa indoit furca si roata,la un 70 daca dai cu spatele intr-o masina ai murit sau esti muci,deci nu mai dramatizati si sa ii fim alaturi.

Respect!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva calcule...

 

In conditii ideale (adica franare maxima si aderenta buna, sau franare cu abs), daca ai 100 km/h, ca sa te opresti complet, iti trebuie cam 48 de metri.

Partea surprinzatoare si nu neapaat intuitiva acum vine...

Dupa 18 metri de frana optima (adica nu blocat rotile, cum a fost cazul nostru), ai cam 80 km/h. Surprinzator, nu?

 

Daca intri cu 150 km/h pe frana, dupa 18 metri de frana optima, vei avea peste 135 km/h... hmm...

 

Oricum ar fi, abia in ultimii 5-10 metri de franare scade viteza sub cele periculoase in caz de impact. Cu alte cuvinte in cazul nostru, frana de 18 metri a avut un efect destul de mic in reducerea energiei impactului, mai ales ca sigur n-a fost una ideala, fara derapaj.

 

 

N.B. Cei care nu au un minim spirit ingineresc, precum si cei care considera ca au nevoie de toate cifrele semnificative cand fac un calcul estimativ, sunt rugati sa ignore postul de mai sus... :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ideea care e?sa ne luam toti pocnitori de chopere,(nu am nimic cu ele asa ca no offence cei care au) si sa mergem cu 50 km/h,care mai e farmecul motoarelor de viteza?Am inteles ca daca am chef sa ma dau ca un turbat ma duc pe circuit si asa mai departe dar daca circuli cu o viteza cat de cat normala si asta ma refer in afara orasului cu 150 km/h si in oras cu 70 km/h inseamna ca esti sinucigas sau inconstient?

Haideti sa nu mai aruncam cu pietrii in cei care au vitezane si cand e un accident sa nu mai zicem ti-am zis eu ca nu e asa deloc,aici intervine destinu si cateodata recunosc si gramul nostru de prostie si inconstienta ca totusi sunt viteze incontrolabile daca iti apare ceva brusc in fata,ma refer la cei 150 km/h in afara localitatii.Eu incerc sa ma temperez si sa rulez cu cap mai ales cand am pasager ca asa ii cel mai bine pentru ambii si asa va recomand tuturor.

Respect!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar daca circuli cu o viteza cat de cat normala si asta ma refer in afara orasului cu 150 km/h si in oras cu 70 km/h inseamna ca esti sinucigas sau inconstient?

 

150 este o viteza "normala" in Romania intre orase?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Yo4hgx: felicitari pt sfaturile din postul tau. Ai mare dreptate.

 

@Melciu: Da, accidentul s-a intamplat exact pe portiunea de drum unde m-a surprins pe mine radarul cu 232 km/h, in timp ce motocicleta era in frana de motor de la 299 km/h. Atat eu, cat si altii, am ars-o grav pe acolo si de ieri, numai la asta ma gandesc, ca puteam sa fiu in locul lui Radu de mii de ori. Dar, la acest accident, nu a fost vorba de astfel de viteze, asa ca va rog sa nu mai comentati aspectul acesta.

 

V-am explicat in mare cam ce s-a intamplat, asta este tot ce stim si noi, prietenii lui, deoarece nimeni nu a vazut impactul (ceilalti 2 erau in fata).

 

Pacat de el, nu merita o moarte asa cruda. Era un baiat foarte bun, in 3-4 ani de cand il cunosc, nu m-a deranjat niciodata cu nimic.

 

Dumnezeu sa-l ierte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da e o viteza normala daca nu iti taie un bou calea,am peste 30000 de km si singurul incident avut a fost in oras la 70 la ora,deci e normala,tinand cont ca strainii merg cu 300 plictisinduse avem si noi drumuri de asa ceva dar nu avem soferi,asa ca sa nu ne luam de viteze ca nu isi au rostu,sa ne luam de boi care nu stiu reguli de circulatie.

Respect!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva calcule...

 

In conditii ideale (adica franare maxima si aderenta buna, sau franare cu abs), daca ai 100 km/h, ca sa te opresti complet, iti trebuie cam 48 de metri.

Partea surprinzatoare si nu neapaat intuitiva acum vine...

Dupa 18 metri de frana optima (adica nu blocat rotile, cum a fost cazul nostru), ai cam 80 km/h. Surprinzator, nu?

 

Daca intri cu 150 km/h pe frana, dupa 18 metri de frana optima, vei avea peste 135 km/h... hmm...

 

Oricum ar fi, abia in ultimii 5-10 metri de franare scade viteza sub cele periculoase in caz de impact. Cu alte cuvinte in cazul nostru, frana de 18 metri a avut un efect destul de mic in reducerea energiei impactului, mai ales ca sigur n-a fost una ideala, fara derapaj.

 

 

N.B. Cei care nu au un minim spirit ingineresc, precum si cei care considera ca au nevoie de toate cifrele semnificative cand fac un calcul estimativ, sunt rugati sa ignore postul de mai sus... :smoke:

 

Altul care incepe sa calculeze si e deasupra tuturor. I-a trecut unui super matematician si mai ales unui super motociclist d-asta prin cap sa calculeze ce se intampla cand iti intra o albina in casca, te inteapa, faci accident si mori ? Ce vreau sa spun e ca toti care incep cu calcule, masuratori si alte prostii d-astea se plictisesc acasa, au chopere sau motorete pana in 600, sunt incepatori, nu le place viteza, n-au bani de masina, etc. Ce castiga ei cu aceste afirmatii ? hmm ...... numar de posturi pe forum, sa arate cat de intelept e el, sa-si etaleze spiritul ingineresc ? greu de spus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,tinand cont ca strainii merg cu 300 plictisinduse

Respect!!!

 

 

Mai arunca un ochi. Era si o "Romania" pe acolo. Dat fiind ca stiti conditiile de trafic de la noi si tot ce poate aparea pe soselele noastre(de la fauna pana la soferi idioti) intreb inca o data, 150 ti se pare o viteza normala pt Romania? (nu vorbesc de legal ca nu are rost.... e alta discutie acolo, vorbesc doar de ce consideri tu "normal"). Personal, mi se pare o viteza riscanta... Dar daca tu consideri ca-i normal inseamna ca ai alte reactii decat mine in cazuri de neprevazut...

 

Respect si sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gabriell: V-am spus clar ca nu a fost vorba de viteza mare. Nu stiu sa va zic cu exactitate cu cat rula, dar nu avea viteza mare. Punct. Acum, imi spui si mie de unde ai scos-o p-asta cu 150 km/h ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-a trecut unui super matematician si mai ales unui super motociclist d-asta prin cap sa calculeze ce se intampla cand iti intra o albina in casca, te inteapa, faci accident si mori ?

ce sa se intample...mori

Ce vreau sa spun e ca toti care incep cu calcule, masuratori si alte prostii d-astea se plictisesc acasa, au chopere sau motorete pana in 600, sunt incepatori, nu le place viteza, n-au bani de masina, etc.

exact, da-i in plm pe toti astia cu calcule si alte prostii de-astea ca e fraieri. tocilarii se plictisesc acasa in timp ce baetii isi plimba gagikutele pe ss-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da e o viteza normala daca nu iti taie un bou calea,am peste 30000 de km si singurul incident avut a fost in oras la 70 la ora,deci e normala,tinand cont ca strainii merg cu 300 plictisinduse avem si noi drumuri de asa ceva dar nu avem soferi,asa ca sa nu ne luam de viteze ca nu isi au rostu,sa ne luam de boi care nu stiu reguli de circulatie.

Respect!!!

 

 

bou esti tu pentru ca stii regulile de circulatie si nu le respecti dar faci gura pe forum ....

 

in orash se merge cu 50 / in afara orasului cu 100 / pe autostrada cu 130 :smoke:

 

ti se pare ok sa mearga strainii cu 300 la noi? pai iti zic eu de ce merg cu 300 la noi ... ca la noi isi permit si ii doare undeva de tzara noastra de rah@t !

 

daca ar merge cu 300 la ei ( facand exceptie de autobahn) ar face puscarie una doua !!!

 

stiu straini care cand vin in romania schimba banii numai in bancnote de 50 E si ii baga intre scaune ... cand sunt opriti baga 50 E in acte si pleaca mai departe dupaia ...

 

 

singura data cand am vazut si eu vitezomani opriti a fost anul trecut cand la poarta alba erau 2 lamborghiniuri identice oprite pe dreapta de un politist pe motor ... baietii o ardeau fancy cu ochelari de soare si gagici in spate si radeau pe acolo in timp ce politistul scria procesul verbal ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau pentru motociclist si cei apropiati lui.

 

Intrebarea este: ce putem invata din aceasta tragedie si ce putem face ca sa nu se mai repete.

 

1. ne lasam de motociclism -> unii o fac... si pe mine m-au bantuit niste ganduri... dar cine iubeste mersul pe doua roti nu se va lasa niciodata

 

2. campanii, ... -> au un efect pozitiv dar din pacate este incet; va mai dura ani buni pana cand se va respecta regulamentul (de TOTI participantii)

 

3. educatia proprie; cred ca aici putem lucra cel mai bine; daca nu putem controla jungla de afara macar sa ne pregatim pentru a supravietui

 

In cazul de fata, parerea mea este ca soferul a incetinit mult inainte de a intoarce.

Daca vezi o astfel de manevra in fata ta este bine sa te gandesti la ce este mai rau (virat la stanga, la dreapta dar cu bucla, ...) si ca urmare trebuie redusa viteza, claxon, ....

99% din cazuri probabil va opri frumos pe dreapta si ai incetinit degeaba... insa ai pierdut doar cateva secunde.

DAR DACA ... gandeste-te ce pierzi.

 

Pentru mine este simplu, am grija daca nu pentru mine, pentru cei dragi mie.

Daca esti tanar probabil nu iti pasa de acest DAR DACA.

 

Am vazut mereu "discutii" intre cele doua tabere (moderati si... mai putin moderati).

In afara de cearta, nervi si cuvinte grele nu cred ca s-a ajuns vreodata la o concluzie.

Intrebarea este: pot face cei moderati o campanie de educare pentru restul comunitatii?

In sensul de a invata pericolele din trafic altfel decat din experienta proprie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul de fata, parerea mea este ca soferul a incetinit mult inainte de a intoarce.

Primii 2 care au reusit sa treaca au spus ca mergea cu 90-100 ala si nu li s-a parut sa aiba vreo intentie sa intoarca (semnal, viteza redusa, etc). Vorbea la telefon...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primii 2 care au reusit sa treaca au spus ca mergea cu 90-100 ala si nu li s-a parut sa aiba vreo intentie sa intoarca (semnal, viteza redusa, etc). Vorbea la telefon...

 

Exact. Nu cred ca a luat curba cu 100/h.

Inainte a redus viteza. Asta ar trebui sa porneasca niste semnale de alarma celor car evin din urma.

Nu stiu daca asta ar mai fi ajutat in cazul de fata insa de cele mai multe ori ajuta chiar si dand un claxon.

 

Din nou, nu vreau sa dau vina pe motociclist... este vina soferului.

Dar o conduita preventiva de cele mai multe ori ajuta la evitarea sau la reducere efectelor accidentului.

Editat de gaijin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La toate accidentele, am analizat faptele si m-am gandit cum as fi facut eu ca sa evit sau sa ameliorez efectul. Dar, problema este, ca pe moment nu ai 10 minute sa analizezi, ci o fractiune de secunda in care doar reflexele dobandite prin experienta te mai ajuta. In secunda aia, poti pur si simplu sa te pierzi. Doar Dumnezeu stie ce a facut Radu :smoke: ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conduita preventiva ajuta dar nu te face nemuritor; din pacate din cauza neatentiei unui sofer un motociclist a platit pretul maxim. Dumnezeu sa-l odihneasca-n pace!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte a redus viteza. Asta ar trebui sa porneasca niste semnale de alarma celor car evin din urma.

Nu stiu daca asta ar mai fi ajutat in cazul de fata insa de cele mai multe ori ajuta chiar si dand un claxon.

 

Dar o conduita preventiva de cele mai multe ori ajuta la evitarea sau la reducere efectelor accidentului.

 

Pai daca sunt 2 benzi pe sens si pe prima banda incetineste unul, te astepti ca opreste pe dreapta, nu ca intoarce si face stanga. Totusi, cati dintre voi franati pe E85 de exemplu cand mergeti pe banda 2 si franeaza unul de pe banda 1?

 

Cel mai tare ma ingrozeste ca accidentul asta este chiar ghinion, si chiar nu cred ca putea sa mai faca mare lucru motociclistul. El a facut parte din statistica de ghinion, din care niciunul dintre noi nu ar vrea sa facem parte...

 

Condusul preventiv se putea aplica in accidentul de azi (30.06) sin pasajul victoriei de exemplu, sau in multe alte cazuri, aici insa nu prea vad cum. Iar sa mergi tot timpul paranoic cred ca face mai rau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condusul preventiv se putea aplica in accidentul de azi (30.06) sin pasajul victoriei de exemplu, sau in multe alte cazuri, aici insa nu prea vad cum. Iar sa mergi tot timpul paranoic cred ca face mai rau...

 

pai uite cum putea sa scape cu viata daca adopta conduita preventiva: cand vedea ca ala cu masina a franat usor ,trebuia sa treaca si el pe banda unu,sa opreasca pe dreapta,sa-si sune un amic cu o duba si sa urce motorul. apoi el sa se deplaseze cu alta masina-nu un taxi sub nici o forma,taxiurile parca-s predispuse la accidente-alta masina SUV sau chiar Hummer 1,din dotarea Puscasilor Marini, cu mitraliera cal 50 montata...sau daca nu gasea masina, sa se duca cu avionul si sa aibe o parasuta sub haina-pentru orice eventualitate..asta inseamna conduita preventiva...Dumnezeu sa-l ierte....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...