DARK-RIDER-82. Postat Noiembrie 29, 2020 Share Postat Noiembrie 29, 2020 Astea ce le-ai enumerat tu referitor la CNG nu le stiam. Posibil sa nu stie nici cei de la Sebigaz treburi mai aprofundate despre CNG. La instalatia gpl de pe E34 si M20B20 i-a dat galeria de admisie jos ca e din aluminiu si e grea . A dat gauri pt stuturi la distante relativ egale/similar,dat filet cu tarod iar electrovalvele PAR a fi la distante egale cu toate ca furtunasele parca n-au aceeasi lungime... N-am stat sa analizez prea mult ce au facut. Ma interesa sa functioneze pe gpl ca pe benzina. Si face asta,daca nu chiar merge mai bine pe gpl decat benzina... Deh,injectoare bosch de 30 ani au cuplat un analizor sau laptop la stag 300 isa 2 si am dat o tura cu un tehnician sa vada toti parametrii in timp real ,iar la sfarsit m-a intrebat daca vreau consum bun sau putere ca si cum ar functiona pe benzina? Logic ,i-am zis ca vreau putere... Altfel cumparam logan 1.2 nu 6 in linie bmw... Din ce mi-a zis tipul toata treaba cu alimentarea o face stag 300-le. Asta a fost ultimul "reglaj" facut de el prin softul din laptop conectat printr-o mufa la calculatorul stag 300 ,care comanda acele electrovalve. Si sincer n-am vazut/observat nici o pierdere de putere sau diferenta majora intre gpl si benzina. Doar ca functioneaza mai "rotund" la relanti pe gpl. Iar de trecut de la benzina pe gpl o facea si pe loc la relanti. Cald sau rece motorul. Ca a testat-o atunci de obosisem eu... In viata reala ,o pornesc sa se incalzeasca ,mai ales iarna ,si de stai langa masina sa o asculti ,trece singura de pe benzina pe gpl dupa ce se incalzeste un timp. Cred ca variaza in functie de cat de frig e afara...la momentul exact cand trece pe gpl se "strica"/balbaie 1-2 secunde relantiul dupa care revine la cum se auzea pe benzina ,ceva mai "rotund"/regulat. Habar n-aveam ca-s asa complicate CNG-urile. Macar de ar avea ceva de castigat cu complexitatea asta in comparatie cu gpl-urile romanesti clasice, bine,multe componente sunt poloneze sau italienesti. Si functioneaza de multi ani asa "carpite la un loc" foarte bine si fara analizoare de gaze... De fapt ,ce vb aici... Multi taximetristi cu masini gpl isi castiga existenta... Oricat de complicate ar fi CNG-urile sau GPL-urile sigur intreaga masina si instalatie sunt mai ieftine decat o masina electrica ... Si gasesti statii de incarcare cam peste tot... Pt.gpl macar! Succes la alegerea masinii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Mașina de zi cu zi e un Golf 1 diesel,din 81. E la mine de vreo 10 ani. Era la magazin,mai demult,ulei alimentar,cu 2,6 lei litru....Tip se numea.Cumparam cu baxu,puneam în rezervor,era mai ieftin decât motorina.Mergea foarte bine masinuta cu uleiu ala,dar numai vara.Stiam taximetristi care adunau ulei uzat de la redtaurante,îl decantau, și-l puneau în rezervor.Am pus o dată spirt în pompa de injectie,merge foarte zgomotos.Eram curios ce se întâmplă. Mă întreb,ce fac cei cu masinile electrice,nu ai curent...plua,stai parcat.Alternative..zero. Pene de curent,au fost,si vor mai fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Acum 8 ore, pinnochio a spus: Mașina de zi cu zi e un Golf 1 diesel,din 81. E la mine de vreo 10 ani. Era la magazin,mai demult,ulei alimentar,cu 2,6 lei litru....Tip se numea.Cumparam cu baxu,puneam în rezervor,era mai ieftin decât motorina.Mergea foarte bine masinuta cu uleiu ala,dar numai vara.Stiam taximetristi care adunau ulei uzat de la redtaurante,îl decantau, și-l puneau în rezervor. exista instalatii de preincalzire a uleiului , poti merge si iarna cu ulei vegetal, +2L alcool si 10% diesel Acum 8 ore, pinnochio a spus: Am pus o dată spirt în pompa de injectie,merge foarte zgomotos.Eram curios ce se întâmplă. mai incearca tampenii d'astea .. o sa schimbi pompa repejor. Acum 8 ore, pinnochio a spus: Mă întreb,ce fac cei cu masinile electrice,nu ai curent...plua,stai parcat.Alternative..zero. Pene de curent,au fost,si vor mai fi. pene de curent ... dar pana prostului cati au facut? e cam acelasi lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 (editat) Mahhh...becule,acu am zis,ai pana prostului la diesel( dinainte de 95) meri la alimentara,cumperi ulei de la bunica,și o Mona,dai cu ele-n rezervor,și mergi.......Cum am mai zis,păcat că nu au dezvoltat Dieselu. L-au complicat în schimb,ca să meargă banu.Cine a avut Mercedes Cobra,sau Bot de cal,vă poate spune mai multe. Editat Decembrie 1, 2020 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Am avut cobra 240d, în ziua în care mi-am luat bmw 524td m-am intrebat cât de masochiști au putut fi cei care au mai cumpărat cobre după '83 când a apărut dieselul bmw... L-au complicat de la euro 4 încoa, până atunci toate măsurătorile noxelor se faceau la viteze de oraș, peste 50 km/h nu se măsura nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Nahhh....o fi viitoru electric,da,pentru zile negre,pune un Diesel bătrân,undeva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Acum 8 minute, pinnochio a spus: Nahhh....o fi viitoru electric,da,pentru zile negre,pune un Diesel bătrân,undeva ce sa fac cu el , io vreau Taycan 4s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Vise, taycă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 1, 2020 Share Postat Decembrie 1, 2020 Acum 20 minute, superbec a spus: ce sa fac cu el , io vreau Taycan 4s Taycan-u te lasă-n drumMerită preț de feru,la kg!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Acum 14 ore, pinnochio a spus: Taycan-u te lasă-n drumMerită preț de feru,la kg!! te lasa in drum , apesi un buton vine asistenta si rezolva problema ... dar sa ajungem acolo mai intai Acum 14 ore, john17 a spus: Vise, taycă! da un vw id3 am voie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Acum 15 ore, superbec a spus: ce sa fac cu el , io vreau Taycan 4s Eu zic sa ramai la ER5, sau bicicleta ca la voi acolo la olandezi se poarta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Acum 1 oră, superbec a spus: am voie? , întreabă-l pe ngunoy! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Acum 2 ore, superbec a spus: te lasa in drum , apesi un buton vine asistenta si rezolva problema ... dar sa ajungem acolo mai intai da un vw id3 am voie? Daca te lasa pe autostrada in Germania sa vezi atunci ce "ieftin" iesi cu taycanu' A ramas unu cu un sprinter +platforma cu inca o masina pe ea aici in Ro,pe autostrada A1 acum vreo saptamana parca, de era "cam furtuna" de zapada si n-aveam chef sa ooresc sa pun lanturile... Toate-s bune si frumoase pana chiar te lasa dracia de masina fix cand nu trebuie (sa zicem... 3 dimineata) pe o vreme foarte de kaca(viscol ,zapada,ger) si pe un drum intr-o tara "cam scumpa" cand e vb sa te "culeaga" cineva specializat din drum...de-aia cumpara lumea normala la cao Toyota si Honda . Sa nu-i doara capul sau portofelu' . Cat despre Porsche... E parte din grupul VAG, gasca de hoti escroci. Consider masinile produse de grupul VAG chestii de unica folosinta. Mai au secole pana ajung la nivelul de fiabilitate si seriozitate cand vine vb de construit masini similare(NU exact) ca cele facute de LEXUS. Nu zic anume un model ,dar macar aproape de Lexus ls600h ca tot vb de hibride Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 ma intreb cum o sa dormiti noaptea de grija mea .. sa nu raman cu taycanu pe autobahn ... e scump rau si nici n-are asistenta tehnica pe toata perioada garantiei ... absolut GRATIS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Zii asa, ne faceam griji aiurea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Acum 4 ore, superbec a spus: asistenta tehnica pe toata perioada garantiei ... absolut GRATIS Cine, skoda Labia sau cum îi spune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 (editat) Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric. Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini. 1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%. 2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima. 3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius. 4. Scaderea capacitatii la descarcare rapida. La masini, se aplica si la viteza "mare" si la acceleratie blana. https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/ Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW. https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292 Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea. Editat Decembrie 2, 2020 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Da' e electrica salvezi lumea de "poluare" cica... Eu raman la gpl si vechituri. Care functioneaza @mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 1 oră în urmă, DARK-RIDER-82. a spus: Eu raman la gpl si vechituri. Care functioneaza iti place sa te minti singur? ramai la gpl pentru ca nu-ti permiti o masina electrica . nici eu nu-mi permit taycan dar nu ma mint sa zic ca nu-mi place ... sau ca trebuie sa mergi cu ea bagata in priza Acum 9 ore, mihaio07 a spus: Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric. Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini. 1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%. 2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima. 3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius. astea sunt prtial adevarate... Acum 9 ore, mihaio07 a spus: Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW. https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292 Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea. ai computer de bord la cotet? pune pe consum instant .. o sa vezi 1.0 gplu cum se duce in 40-50% ... faci plinu la 70km? iar... frica de scaderea capacitatii bateriei? va e frica pentru aia care le cumpara sh? sau 3rdH ? ca nici 20% din cumparatorii de ev noi nu le tin mai mult de 5 ani de departe singura problema reala in functionarea zilnica este viteza de incarcare si problema nu vine de la EV in sine vine, de la statiile de incarcare/reteaua electrica subdimensionata ex , vrei sa incarci 60kwh cu un charger de 22kw ... o sa dureze ~3 ore ... exista statii de 100kw dar sunt rare si puterea se imparte daca mai incarca un teslau langa tine . o problema secundara este pretul pe kwh la statiile fastcharging ajunge si la 80c/kwh , daca nu incarci acasa devine scump Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 26 minutes ago, superbec said: ai computer de bord la cotet? pune pe consum instant .. o sa vezi 1.0 gplu cum se duce in 40-50% ... faci plinu la 70km? iar... frica de scaderea capacitatii bateriei? va e frica pentru aia care le cumpara sh? sau 3rdH ? ca nici 20% din cumparatorii de ev noi nu le tin mai mult de 5 ani de departe singura problema reala in functionarea zilnica este viteza de incarcare si problema nu vine de la EV in sine vine, de la statiile de incarcare/reteaua electrica subdimensionata ex , vrei sa incarci 60kwh cu un charger de 22kw ... o sa dureze ~3 ore ... exista statii de 100kw dar sunt rare si puterea se imparte daca mai incarca un teslau langa tine . Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x. Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%. Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri. La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife. Asta unu la mana. Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. Sau astia cu EV sunt generatia 2.0 de posesori de BMW 1200 GS, pentru care toti sunt hateri pentru ca nu isi permit? Trei la mana, fast charging-ul e daunator oricarei baterii Li-ion. O masina incarcata doar de la supercharger va face bateria pilaf mult mai repede decat una incarcata incet de la priza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Acum 45 minute, mihaio07 a spus: Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. De ce s-o arunci? Are bateria sudata de sasiu sau care-i faza? Aia cu celebrele motoare fiabile de BMW (atat disel, cat si benzina) au aruncat masinile? Agregatele pe GPL sunt aruncate de proprietarii lor cand e uzura mare si nu mai porneste motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Acum 54 minute, mihaio07 a spus: bla bla bla bla bla bla ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Acum 13 minute, mihaio07 a spus: Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x. Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%. Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri. La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife. Asta unu la mana. Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. Sau astia cu EV sunt generatia 2.0 de posesori de BMW 1200 GS, pentru care toti sunt hateri pentru ca nu isi permit? Trei la mana, fast charging-ul e daunator oricarei baterii Li-ion. O masina incarcata doar de la supercharger va face bateria pilaf mult mai repede decat una incarcata incet de la priza. Recunosc ca pe mine m-ai pierdut complet cu consumuri masurate in kW, adica in putere. Daca ai studia caracteristica cuplu-turatie a unui motor electric ai vedea de ce un motor electric are consumuri mari la demaraj (adica curent de pornire mare). Din fericire s-au inventat tot felul de dispozitive electrice si electronice care limiteaza acest curent de pornire ca sa nu prapadesti instalatia electrica si mecanica (intrucat apara si cupluri foarte mari). Dar tocmai din cauza acestei carcateristici cuplu-turatie, o masina electrica va demara mai repede decat o masina cu motor termic. Basca ca masina electrica nu are nevoie de cutie de viteza si drept urmare nici nu pierde timp cu schimbatul vitezelor. Nu o sa vezi consum de benzina instantaneu mai mare de 30% (sau alta valoare la alta masina) pentru ca nu are rost sa bage computerul mai multa pentru ca nu va arde combustibilul . In plus masuratoarea nu este continua ci discreta. Legat de doi la mana: de unde ai scos treaba asta ca dupa 5 ani arunci masina electrica la gunoi? Iar pentru trei la mana: pune si tu un link aici unde ne explica si noua problemele care apar cu supercharger-ul la acumulatorii Li-Ion @cuki cu masinile electrice mai sunt probleme care inca nu au fost luate in discutie pentru ca nu inca nu au aparut: de ex. reciclarea acumulatorilor. Va fi nevoie de o industrie pentru asa ceva. Povesteam mai de mult ca a zacut anul acesta prin Austria o Tesla facuta praf intr-un pom pentru ca nu era nici o firma de fiare vechi capabila sa o ia si sa faca ceva cu acumulatorii. Si mai este o chestie, de natura sociala si economica: trecerea pe masini electrice schimba profund structura furnizorilor de componente din industria auto. Daca in prezent pentru o masina clasica exista circa 2000 de furnizori, la masina electrica vor mai ramane circa 700. Asadar daca se va trece pe electric va fi un proces de durata. Asa, si cum corect ai spus si cu partea de mentenanta, pe langa avantajele clientului se va schimba si structura personalului din service-uri. Am un prieten care si-a luat un Volvo Plug-In Hybrid (nici nu stiam ca asa se numeste ). Foarte multumit. Cat se invarte prin oras merge exclusiv pe electric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
littlekriminal Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Un prieten bun de-ai mei (care s-a si mutat in acelasi cartier) si-a luat Nissan Leaf (2015). Desi nu sunt fan masini electrice, vreau sa spune ca m-a impresionat tare masinuta asta. Clar merita banii daca ai de mers sa zicem 50 de km pe zi, plus fataiala prin oras/cumparaturi/dus copil la gradinita, dar pentru mine numai ca a doua masina. Fac multe drumuri lungi (in afara UK) pe an si nu pot sa stau doar cu o masina electrica. Din ce stiu pana acum, clar fast DC charging influenteaza negativ viata bateriei - Nissan Leaf contorizeaza numarul incarcarilor rapide (daca mai tin bine minte). https://simonselectriccar.com/2018/08/29/nissan-leaf-24-battery-degradation-stats/ Plus ca poti programa exact cand vrei ca masina sa se incarce (in UK poti sa aleg plan tarifar special pe timpul noptii la curent, mult mai ieftin), poti seta temperatura pe care vrei s-o ai in habitaclu la ce ora vrei tu), mi se pare mega desteapta masina pentru banii pe care-i dai pe ea. Asta aviz celor care nu vor sa se arunce direct la o Tesla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
littlekriminal Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 (editat) Stii cum e, multi care isi iau motociclete le pun suspensii nu stiu de care, cele mai scumpe discuri/placute, seteaza, investesc in tot felul de cacaturi, dar abordeaza un ac de par cu ambele picioare pe jos. Cam asa si cu asta, daca nu o folosesti in mai stiu eu ce ritm nebun, ce nevoie ai? Plus ca am uitat sa mentionez ca a dat £7500 pe ea, bateria fiind la 85% in momentul la care a luat-o. Eu zic ca e o afacere chiar buna pentru nevoile mentionate mai sus. Editat Decembrie 3, 2020 de littlekriminal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.