Jump to content

Recommended Posts

Acum 4 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Cum sa ajunga? Pe firu' de CURent electric daca ne luam dupa ipocritii pro-conserve electrice. La ce atata cisterne gpl,motorina,benzina multicompartiment ADR atestate si alte "nimicuri" de-astea?! Le punem pe toate pe fir ce p.a noastra de ecologisti ipocriti?!  

Auzi la ala,nu stiu care a zis-o: motocicleta electrica... 😵 Mai bine imi dau o tesla-n oua ,cand ma calmez la tai cu drujba PE BENZINA ,si imi leg o baterie de camion de gat si ma arunc in lac ,decat sa ghidonez un rahat electric pe 2 roti... Ce le poate bashi mintea unora... 

mi se pare normal, sunt oameni care merg pe cal.... Dar majoritatea recunosc ca  o masina e superioara ca prestatii oferite, indiferent de preferintele oferite; 

1 oră în urmă, superbec a spus:

ecunoscut... exact ca belbozii astia, aveam impresia ca dai de 2 ori kick down si ramai fara bacterie ...absolut neadevarat 

majoritatea belbozilor care nu au condus electrice au impresia ca pot da kickdown la multe din ele....

Link to post
Share on other sites
  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 45 minute, Nguyen a spus:

 

Parca aveai inainte bembe 2.5 benzina?

Il mai are,e de back up. :)

Link to post
Share on other sites

Dpmdv hibridele sunt o glumă proastă, mai ales cele cu motorul electric între cel termic și cutia de viteze. Și nu doar pt că țin ambreiajul "calcat" cât merg electric. M-am jucat acum câțiva ani cu un ds5 hibrid și nu m-a excitat deloc, iar proprietarul a scăpat urgent de el când a văzut că la drum lung consumul era sensibil mai mare decât al omologului cu motor termic. Plus un sistem alambicat cu motor electric spate, diferențial, circuit de răcire pt el, o cacarumbă. 🤦‍♂️

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cuki a spus:

 

Bun Bun...niste colegi au lucrat destul de intens la partea de Soft. S-a muncit mult pe ea, VW a fost nebun la QC. Din cauza asta s-a si intarziat livrarea lor, pana nu a fost absolut perfect totul. Nu au vrut sa dea drumu la o varianta Beta pe strada si dupa sa te bombardeze cu Softwareupdateuri zilnic. 

Pentru cultura ta generala :) , mentenanta pentru partea de mobile services din masina ta, o fac niste ingineri IT din Timisoara si Cluj. 

 

Sa ai noroc de masina si sper sa mai lasi niste impresii pe forum pe masura ce ii faci niste kilometri. 

 

 

Merci , i-auzi acum o sa stiu ce injineri sa injur daca nu merge ceva :)

 

Sa stii ca masinile livrate anul asta vin cu software beta si urmeaza un update mare in 2021 , nu ma deranjeaza nimic pana in mom asta, am facut aproape 100km 

ca sa iti faci o idee , masina trage ca un G5 gti dsg .. ~7 sec 0-100kmh si are tractiune spate , face drifturi , traction control e incomparabil fata de orice ICE foarte fin si te lasa s-o dai de poponeata  suficient cat sa nu imi para rau ca am renuntat la bmw.

 

 

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

Parca aveai inainte bembe 2.5 benzina?

328i GT a fost.

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, superbec a spus:

VW ID3 

Competitor direct pt model3 , 300km range iarna 400 vara ... fastcharge pana la 100kw  , se inchid usile, nu zboara acoperisul, un pic mai ieftina 

De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 din range , am testat si un 0-160 , merg "eco" doar fortat de trafic , pana acum sunt super multumit dar sigur o sa gasesc eu niste probleme si neajunsuri... insa ma deplasez aproape gratis (asig e 60 e) , curent gratis de la panouri.

O s-o schimb cu mult inainte sa necesite ceva reparatii sau consumabile.

Singura parere de rau e ca n-am luat direct un Taycan dar mi-era frica de necunoscut... exact ca belbozii astia, aveam impresia ca dai de 2 ori kick down si ramai fara bacterie ...absolut neadevarat 

e cu bateria de 58kw?

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Cavaleru a spus:

e cu bateria de 58kw?

da , 58kw folosibili (bateria e ceva mai mare dar nu te lasa s-o folosesti)

 

vad ca am omis sa scriu km dupa 50 "De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 KM din range" 

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, superbec a spus:

da , 58kw folosibili (bateria e ceva mai mare dar nu te lasa s-o folosesti)

 

vad ca am omis sa scriu km dupa 50 "De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 KM din range" 

are si franare regenerativa sau cum ii zice..

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, superbec a spus:

da , 58kw folosibili (bateria e ceva mai mare dar nu te lasa s-o folosesti)

 

vad ca am omis sa scriu km dupa 50 "De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 KM din range" 

Pai cum 50km ? Deci cst "autonomie" in km mai zice de fapt acum? Cati km poti sa faci cu masina mers normal/frumos nu 0-100 km/h la fiecare plecare de pe loc,daca pleci cu bacteria incarcata 100%? Acum m-ai facut curios.

Link to post
Share on other sites

are brake regen, si un fel de smart regen , care iti pune frana singur daca te apropii de intersectii sau de masina din fata , dar nu e invaziv, daca accelerezi faci buba 

e chiar gandit sistemul, nu m-a deranjat absolut deloc 

Acum 4 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

Pai cum 50km ? Deci cst "autonomie" in km mai zice de fapt acum? Cati km poti sa faci cu masina mers normal/frumos nu 0-100 km/h la fiecare plecare de pe loc,daca pleci cu bacteria incarcata 100%? Acum m-ai facut curios.

am scris mai sus ~300km iarna si ~400 vara , cifrele variaza in functie de foarte multi factori dar sunt cifre realistice  trebuie doar sa te gandesti la elevatie , daca faci un pass in Alpi o sa consume mai mult, dar se regenereaza pe partea ailalta oricum per total la elevatii mari vei avea range mai mic .. cum ai si la un motor pe carburant

maine fac un drum de 250 km si o sa vad mai exact consumul nu voi merge economic

pana acum parte mare din placerea cu ev-u e ca nu merg economic 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, superbec a spus:

are brake regen, si un fel de smart regen , care iti pune frana singur daca te apropii de intersectii sau de masina din fata , dar nu e invaziv, daca accelerezi faci buba 

e chiar gandit sistemul, nu m-a deranjat absolut deloc 

am scris mai sus ~300km iarna si ~400 vara , cifrele variaza in functie de foarte multi factori dar sunt cifre realistice  trebuie doar sa te gandesti la elevatie , daca faci un pass in Alpi o sa consume mai mult, dar se regenereaza pe partea ailalta oricum per total la elevatii mari vei avea range mai mic .. cum ai si la un motor pe carburant

maine fac un drum de 250 km si o sa vad mai exact consumul nu voi merge economic

pana acum parte mare din placerea cu ev-u e ca nu merg economic 

Mercy de raspuns. Nu prea cunosc multi cu masini electrice. Doar un Touareg hybrid de vreo 400 cai,dar e model vechi. Sa o conduci multi km cu placere si fara incidente sau probleme!  Vw au pierdut multa credibilitate de cand au fost prinsi cu minciuni referitor la softul pt.motoarele diesel. Poate au invatat ceva din greseala aia.

Link to post
Share on other sites
10 hours ago, einstein1984 said:

Reiterez, ai condus o masina electrica? ca drive test cu troliebuzul nu cred ca ai facut si scuterul nu se pune.

 

Nu am condus, pentru ca nu ma intereseaza. In oras merg putin spre deloc cu masina. Prefer scuter sau trotineta, unde car dupa mine doar 10-20kg de baterii.

Iar pe autostrada, pe serpentine si pe offroad, o masina electrica, de aproape 2 tone, si cu o singura pedala, nu e ce trebuie.

 

10 hours ago, cuki said:

 

Daca nu s-ar imbulzi lumea sa le cumpere, cum o masina cu 5-6 vechime si km multi se vinde la 50% din pretul initial??? 

Tu sti cum functioneaza economia? Sau doar iti dai cu parerea?

 

Fa-ti putin temele inainte sa ii acuzi pe altii ca nu stiu cum functioneaza economia. Tesla Model S in Europa incepea de la 80k euro in 2012-2013. Si ajungea la 100, chiar 120k, in functie de model si optiuni. 90k euro in 2012 inseamna 97k in 2020, ca tot stii cum functioneaza economia.

Deci 1/3 din pretul initial, nu 1/2.

 

10 hours ago, Silver Arrow said:

Asta o stii de la un prieten care are o matusa a carei colega de camera de la camin din facultate are un var .....

 

 

Aoleu bre, mea culpa. Acum vad ca am scris "e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina". Nu asta am vrut sa zic, in mod evident, ci invers, dupa cum reiese din al doilea paragraf.

 

Dar da, am vorbit cu cativa norvegieni, fata in fata si pe persoana fizica, si toti mi-au confirmat ca si-au luat electrice fiindca e mai ieftin si la achizitie, si la exploatare.

9 hours ago, Silver Arrow said:

 

Daca ai trai si ai lucra in Norvegia nu ai avea ce regreta.

 

 

Bag de seama ca nu ai stat prea mult prin Norvegia. Iti fac eu o lista scurta cu regrete, daca imi permiti putin offtopic.

- faptul ca se intuneca la ora 3 toamna si primavara

- faptul ca au limite de viteza de 50 si 80 peste tot, si incep sa te arda de la +5kmh peste limita

- faptul ca e frig si nasol 9 luni pe an

 

Plin de turisti de luna august care au impresia ca in Norvegia e misto tare.

Si inca ceva, daca ai impresia ca bogatia norvegienilor nu are treaba cu petrolul ala. Afla ca in 1970, GDP per capita era pe la 3000$. Apoi au descoperit petrol in Marea Nordului, si pana in 1980, deci in 10 ani, GDP per capita ajunsese 15000$, deci 500% crestere in 10 ani. Si nu pentru ca si-au dat singuri salarii mari.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, mihaio07 a spus:

 

Bag de seama ca nu ai stat prea mult prin Norvegia. Iti fac eu o lista scurta cu regrete, daca imi permiti putin offtopic.

- faptul ca se intuneca la ora 3 toamna si primavara

- faptul ca au limite de viteza de 50 si 80 peste tot, si incep sa te arda de la +5kmh peste limita

- faptul ca e frig si nasol 9 luni pe an

 

Plin de turisti de luna august care au impresia ca in Norvegia e misto tare.

Si inca ceva, daca ai impresia ca bogatia norvegienilor nu are treaba cu petrolul ala. Afla ca in 1970, GDP per capita era pe la 3000$. Apoi au descoperit petrol in Marea Nordului, si pana in 1980, deci in 10 ani, GDP per capita ajunsese 15000$, deci 500% crestere in 10 ani. Si nu pentru ca si-au dat singuri salarii mari.

 

Cunosc aspectele si nu ma deranjeaza. S-au inventat jaluzele, oricum nu alerg cu moto/masina si frigul nu ma deranjeaza. Si imi place aurora boreala 😊

 

Stiu ca bogatia lor vine din petrol. Si mai stiu ca daca te apuci sa scoti banii de pe petrol ca sa te distrezi platesti niste taxe de iti sar mucii.

 

Gata despre norvegieni, sa ne vedem de viitorul electric.

 

@john17  interseanta treaba cu ambreiajul la hibride.  La cele cu cutii automate mai apare vreo problema ciudata pe la transmisie?

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, john17 said:

Nu știu, dacă e c.v. mecanică robotizată 100% e la fel, cu convertizor de cuplu + motor electric habar n-am. 🤔

 

Ar fi fost bun Belbodul OG, ca mai stia chestii si ne mai lamurea una alta.

Eu unul sunt curios cum e afectata eficienta masinii electrice care nu are cutie de viteze. Am gasit prea putine informatii pana acum. Doar ca motorul electric ar avea randamentul maxim in sarcina de 60-80%.

 

Ori cand ai o singura treapta, asta se suprapune peste o plaja destul de ingusta de viteza. Si in sarcina de peste 80%, nu am gasit pe nicaieri cu cat scade eficienta.

 

Graficul asta e de la biciclete electrice, dar ar explica multe:

 

image.thumb.png.9e1027e9335efb7c03782a341e1d3993.png

8 hours ago, ilarionciobanu said:

Pe de o parte avem multe masini cu 5-7 ani vechime si cu 2-3-4 sute mii km care sunt listate la jumatate din valoarea de nou. Pe de alta parte, avem un exemplu de masina pentru care reparatia a costat jumatate din valoare. Care e norma si care e exceptia?

 

Cat despre imbulzit la cumparare ... daca un nene pune la vanzare o masina cu 450 mii km la 30 mii eur si pe langa ea exista mai multe masini similare la preturi similare, ma gandesc ca valoarea de piata este mai degraba apropiata de nivelul de 30 mii decat de 5 mii sau de zero (aruncat la gunoi)

 

Am scris mai sus ca la Model S e vorba de 1/3 din valoarea de nou, nu 1/2. Model S are doar 7-8 ani vechime, deci inca nu sunt destule date despre ce inseamna inlocuitul bateriei, iar de Model 3 nu mai zic.

 

Nissan Leaf in schimb, e printre noi de vreo 10 ani. Si sunt destule exemple de schimbat bateria pe bani multi.

Canada, 15k CAD

https://www.cbc.ca/news/business/nissan-leaf-electric-vehicle-new-battery-1.5769998

Portugalia, 17k EUR

https://insideevs.com/news/453505/high-prices-leaf-battery-packs-off-gridders/

Australia, 33k AUD (22k USD)

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-nissan-leaf-owner-faulty-battery-nightmare/

 

Problema e ca bateriile astea au fost subventionate de producator, cel putin la Leaf. In teorie costau 5k, in practica fie nu se gaseau, fie costau triplu.

La Tesla, deja a inceput lumea sa maraie ca nu poti schimba nimic la service-uri terte si esti legat de ei, ca de Apple.

 

E o metafora aia cu aruncatul la gunoi in 5 ani. Dar daca Tesla se hotaraste ca nu mai vrea sa subventioneze baterii, sau ca vrea sa "incurajeze" cumparatul de masini noi, se mai schimba datele problemei.

Iar daca UE descopera ca prin Congo (DRC) copii de 7-8 ani sapa cu mainile goale dupa Litiu si Cobalt, poate ne trezim cu "BatteryGate" si embargou pe baterii.

Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, mihaio07 a spus:

sarcina de 60-80%.

 

Ori cand ai o singura treapta, asta se suprapune peste o plaja destul de ingusta de viteza

Vezi că sarcina nu depinde doar de viteză! 

Sau altfel spus poți avea de exemplu 65% sarcină pe o plajă largă de viteze cu variații ale altor parametri. :wink:

Link to post
Share on other sites

Ce parere aveti de video de mai jos? Pe scurt, un tip merge cu leaf-ul la service si filmeaza toata procedura de inlocuire a velulei defecte refacand range-ul initial al masinii la um cost modic. Din video se pare ca leaf-ul a fost proiectat sa fie usor servisabil. De curiozitate m-am bagat si eu pe net sa vad niste preruri la celulele de leaf si la softurile de diagnoza. Pare realizabil ce fac aia acolo in service, inclusiv la noi.

Cam lung video dar arata tot procedeul.

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, mihaio07 a spus:

 

Eu unul sunt curios cum e afectata eficienta masinii electrice care nu are cutie de viteze. Am gasit prea putine informatii pana acum. Doar ca motorul electric ar avea randamentul maxim in sarcina de 60-80%.

 

Dar daca Tesla se hotaraste ca nu mai vrea sa subventioneze baterii, sau ca vrea sa "incurajeze" cumparatul de masini noi, se mai schimba datele problemei.

 

Eficienta pe electric e mai buna decat la ICE + cutie de viteza pentru ca pierderile in cutie sunt mai mari decat diferenta de eficienta a motorului electric cuplat direct la diferite turatii care sta in zona 80-90% in cele mai rele cazuri. Graficul pentru biciclete electrice nu e despre eficienta motorului electric, ci de eficienta totala a vehiculului, incluzand transmisia pe lant, rolling resistance si rezistenta la inaintare aerodinamica (care e semnificativa ca procent). Din cauza asta la masinile electrice pun din start roti cu rolling resistance mic, pe jante de 19" sau chiar mai mari si cauciucuri speciale, ca sa iasa autonomia mai mare pentru ca la electrice sensibilitatea cumparatorilor la autonomie e mult mai mare (ia 3 minute sa faci un plin de benzina si ore si sir sa incarci complet bateria). Tot din cauza asta se incearca inclusiv versiuni cu motor per roata (elimina transmisia). Eficienta motoarelor electrice e atat de buna si cunoscuta de atat de mult timp ca inca prin '43-'44 nemtii incercau sa puna motoare electrice pe tancuri (Elefant - Wikipedia).

 

Tesla nu subventioneaza baterii pentru ca nu isi permite. Acum vreo 2 ani erau in pragul falimentului (datorii uriase, productie insuficienta) si nu isi permiteau sa subventioneze nimic, acum stau mult mai bine financiar dar au si costurile de productie a bateriilor cele mai mici din industrie si atunci nu au de ce sa subventioneze.

Acum 1 oră, Pop Mihai Lucian a spus:

Ce parere aveti de video de mai jos? [...]. Din video se pare ca leaf-ul a fost proiectat sa fie usor servisabil. [...]Pare realizabil ce fac aia acolo in service, inclusiv la noi.

Am vazut un fil de vreo 45 de minute cu un tip care a facut aceeasi operatie acasa in fata garajului (lumina mai buna pentru filmare). Leaf a fost proiectat sa fie usor de fabricat, a avut ceva de munca cu demontatul si montatul, in special bancul de baterii cu zeci de suruburi, dar se poate face, probabil 2 oameni pot face operatia in 2-3 ore daca stiu ce au de facut si nu e prima data cand o fac. Tipul ala a facut-o singur, fara elevator, fara scule speciale si a schimbat toate celulele cu unele noi gasite destul de ieftin.

Vad ca in film e un model un pic diferit fata de cel vazut de mine, el a scos bateriile prin portbagaj, unde a avut de demontat o gramada de chestii care au luat foarte mult timp. Pe elevator si scoase pe dedesubt pare mult mai rapid.

Edited by AdrianB1
Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, john17 a spus:

ai vazut filmu? tot ce zice yanni ca nu-i place pentru mine sunt plusuri ... probabil ca are si un cd cu gutza .. s-a enervat ca nu are cd changer sa-l infiga ... 

 

fu , acu vreau si mai mult un taycan :))

buuun 

 

Ieri am facut 190~ km  , de la 95% a scazut la 30%  , mers pe autostrada in belgia legal+ si 2 teste scurte de vmax 165km/h 

se pare ca range-ul este cum am spus ~300km iarna (pe autostrada) in oras ne-aglomerat sunt unii care raporteaza range mai mare decat pe autostrada dif de 10 chiar 20%

 

Pe la 12 ma duc pana in Luxembourg  ~250km total dar cu ceva elevatie .

 

Cateva chestii despre chargere pe care nu ti le explica nimeni ... 

1. si cel mai important , chargerele AC incarca maxim 11kw , cat duce invertorul masinii (unele masini au 7,6kw ,a mea 11, altele 22kw) asta nu e fast charging ... dar sunt cele mai multe chargere pe care le gasesti practic peste tot in w-eu ... 

2. fastchargerele adevarate DC , incarca in functie de masina si puterea chargerului dar costa ~60c /kwh

3. nu recomand masina electrica daca nu ai posibilitatea de a monta un punct de incarcare de 11kw in curte si e singura masina , chargerul de-l bagi in priza de 230v e pentru cand te duci la rudele de la tara si dureaza cam 24h o incarcare , nu va bazati pe asa ceva .

 

 

 

L.E.

 

m-am intors din LX fara probleme, 250 km facuti de la 90% la 15% (70km range pe bord) mers incetisor dar cand ma apropiam de casa si am vazut 120km range m-am luat cu o tesla cativa km de B roads, per total super multumit de range la 2-4 grade C

 

adaptative cruise control ma cam seaca la ficati 

Link to post
Share on other sites
La 05.12.2020 la 11:07, superbec a spus:

ai vazut filmu? tot ce zice yanni ca nu-i place pentru mine sunt plusuri ... probabil ca are si un cd cu gutza .. s-a enervat ca nu are cd changer sa-l infiga ... 

 

fu , acu vreau si mai mult un taycan :))

buuun 

 

Ieri am facut 190~ km  , de la 95% a scazut la 30%  , mers pe autostrada in belgia legal+ si 2 teste scurte de vmax 165km/h 

se pare ca range-ul este cum am spus ~300km iarna (pe autostrada) in oras ne-aglomerat sunt unii care raporteaza range mai mare decat pe autostrada dif de 10 chiar 20%

 

Pe la 12 ma duc pana in Luxembourg  ~250km total dar cu ceva elevatie .

 

Cateva chestii despre chargere pe care nu ti le explica nimeni ... 

1. si cel mai important , chargerele AC incarca maxim 11kw , cat duce invertorul masinii (unele masini au 7,6kw ,a mea 11, altele 22kw) asta nu e fast charging ... dar sunt cele mai multe chargere pe care le gasesti practic peste tot in w-eu ... 

2. fastchargerele adevarate DC , incarca in functie de masina si puterea chargerului dar costa ~60c /kwh

3. nu recomand masina electrica daca nu ai posibilitatea de a monta un punct de incarcare de 11kw in curte si e singura masina , chargerul de-l bagi in priza de 230v e pentru cand te duci la rudele de la tara si dureaza cam 24h o incarcare , nu va bazati pe asa ceva .

 

 

 

L.E.

 

m-am intors din LX fara probleme, 250 km facuti de la 90% la 15% (70km range pe bord) mers incetisor dar cand ma apropiam de casa si am vazut 120km range m-am luat cu o tesla cativa km de B roads, per total super multumit de range la 2-4 grade C

 

adaptative cruise control ma cam seaca la ficati 

Nu inteleg o treaba : 11kwh din retea/ bransament "simplu"230vAC  nu 380 vAC trifazic?! Sau cum mai exact? Pt.ca un bransament de la Electrica de "om normal" inseamna 230vAC si vreo 16 amperi.adica vreo 4kwh putere. Treci de asta si sar sigurante. Orice alta putere monofazat sau trifazat deja vb de alti bani si sa-ti traga bransamentul si sa platesti kwh(alte tarife). Apoi apare problema retelei,tine cate un bransament de 11kwh trifazic pe toata strada mea,lunga de vreo 1,2 km si peste 100 case?! Cam 130 daca le iau la numarat...

Si vb realistic pt.ca este o "duduie" cu Tesla Model S cam la 100 metri de mine.si mi se pare ca e singura masina ,ca a renuntat la un Mercedes Gls pt. dracia electrica neagra cu folie neagra pe geamuri... Nu vad reteaua electrica DOAR pe strada mea sa duca 100 bransamente trifazice de 11kwh...doar sa traga fire ca la stalpii de 800kv... 😂🙄

Iar la 230vAC normal nu vad multi sa cumpere si sa TINA masina electrica.pt.ca ar fi incomod si aberant ,stiu oameni ce chiar au nevoie de masina, fie ca o conduce EL 5-600km in ziua aia sau are si EA,nevasta nevoie de masina imediat dupa ce o parcheaza... Greu tare cu electricele,nu ca nu m-as fi asteptat dar cu cat te uiti mai mult la situatie/problema cu atat devine mai aberanta si nefezabila. Cei ce isi cumpara masina electrica intr-o zona cu blocuri de 10 etaje ce si cum fac? Ca fuge "instant" si ajunge la 100km/h in 3 secunde nu o vad neaparat un "plus" . Ca multi nu se grabesc asa nicaieri,doar au nevoie sa ajunga intr-un loc sau mai multe locuri in timp util nu in 3 zile,in comfort relativ si sa nu consume 2 galeti benzina sau diesel la suta de km... ca 2 galeti de gpl n-ar fi asa mare "paguba" 🙄😁

Iar ce ziceati unii ca la parcarile interioare nu sunt permise gpl-urile,atunci va urez succes cu acumulatorii litiu ion ,instalatii electrice si posibilitatea unor multe incendii de baterii litiu ion in parcari subterane,spatii inchise,care n-au nevoie de oxigen sa arda si nu le stingi cu apa...

Problematic viitorul transportului daca la multi le pute gpl-ul...

 Cu toate ca exista parcari supraterane ,aerisite natural ,si se termina cu idiotenia asta ca masinile gpl sunt "periculoase"... Si nu trebuie refacuta TOATA reteaua electrica doar sa-si incarce nea caisa conserva electrica... 

 

60centi x 50kwh =30 euro sa incarc bacteria? Si duce 250km "mers frumos"?! No thank you 😂 la cat e un euro ACUM (vreo 5 lei) si cat poate sa "reziste in km" o masina electrica si incarcare ,prefer sa-i dau 6500 rpm la un motor 6 in linie de 30 ani care se aude BINE(mi-a zis si un politai la tara 😏 ca se aude bine,dar sa fiu atent la viteza) iar "un plin" sa ma coste 210 lei ,cu "enorma suma" de 12 euro (4 euro e o facatura de sandwich in benzinarii in germania...) Sau 60 lei la noi... Iarasi, nu mi se pare mult daca numar minutele cat dureaza sa bag 82 litri gpl. Asta de e cu adevarat goala de am ajuns pe benzina in statia gpl... Pe ceas cred ca 5-7 minute e maximul de timp pt un plin...

Si sunt "liber" sa-i dau mucii pentru urmatorii 750 km... In limitele legale 😁  (si stai asa ca mai am si rezervor benzina de 80-84 litri facut plinul pana-n buza) nici sa-mi dai degeaba masina electrica nu m-as incurca cu asa ceva.

Link to post
Share on other sites

NIusflash, spre deosebire de biciletele electrice, MAsinile electrice au capacitatea bateriei anuntata la EOL. Daca reclama zice ca are 52kWh, ea in realitate are vreo 62. are o rezerva acre e eliberata doar cand e nevoie, vezi teslele care au primit range mai mare prin FOTA cand era uraganul ca sa poata scapa. 

Deci bullshitul cu bateria terminata repede e fix bullshit, masinile sunt in stare sa aiba rangeul ala anuntata cale de 150-200 000 km. . Oamenii civilizati  u merg peste 300-400 km cu masina ca nu sunt tioristi, au la dispozitie trenuri rapide sau avioane daca e peste 1000km de facut, doar romaniis e lauda cu Munchen Bucuresti dintr-o bucata....

Link to post
Share on other sites

Clientela țintă a producătorilor de mașini electrice 100% nu sunt cei care utilizează tichete rabla pe roți gazate, asta am înțeles. Altfel mie unul mi se par mișto ca mașini de oraș, atât că eu unul folosesc extrem de puțin mașina în astfel de deplasări. Dar branșamentul meu măcar e de 32A.😎

Link to post
Share on other sites

exista chargere AC si de 7,2 kwH rezidential. Nu stiu ce te mira asa mult bransamentul trifazat la case, stiu mai multi oameni care au asa, unul are chiar centrala electrica pentru incalzire. E bun si pentru ca daca pica o faza nu ramai in bezna.

Link to post
Share on other sites
  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...