Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Ce prostii vorbesc mah?Tu poti sa citesti ce ai scris aici mai sus? Poti sa citesti ce am scris eu mai devreme pe tema air brake asta fantastica?

Unde-i contradictia, tu nu vezi ca zici acelasi lucru? Iar pui paie pe foc ca sa mearga topicul?

bah nene, ma uimesti, pai tocmai, cum dracu sa incetinesti daca nu iei mana din gaz???????????????????????

 

Tu cand franezi si accelerezi in acelasi timp? Normal ca iei mana din gaz daca vrei sa franeze.. altfel what;s the point, poti sa mergi in picoare pe moto si nu incetineste..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

poti sa mergi in picoare pe moto si nu incetineste..

 

Nu e chiar asa. Daca tii mansonul de acceratie fix in aceeasi pozitie, daca stai ascuns sub carene ai viteza mai mare decat daca stai drept cu pieptul in fata. Nico vrea sa spuna ca diferenta de viteza intre cele doua situatii nu e foarte mare. Eu n-am testat sa vad cat de mare e diferenta, dar afirmatia ca aceasta exista, la acelasi unghi al manetei de gaz, este logica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce prostii vorbesc mah?Tu poti sa citesti ce ai scris aici mai sus? Poti sa citesti ce am scris eu mai devreme pe tema air brake asta fantastica?

Unde-i contradictia, tu nu vezi ca zici acelasi lucru? Iar pui paie pe foc ca sa mearga topicul?

Adevarul e ca tu nu ai citit ce a scris bec. Oricum, Belbody e de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar, a mia oara masurarea putzelor, acum prin numarul de km. Ai ABS pe BMW-ul ala?

 

Eu nu am propus masurarea putzelor :lol:

Tinand cont ca omu cat traieste invata,mi se pare logic ca cineva sa argumenteze pro/contra dar sa ne zica si numarul de km/an ca sa ne dam seama cu cine vorbim.

 

Da am ABS pe Bmw din pacate,acum provocarea mea cand il conduc este sa imi mentin un ritm alert sau sportiv si sa franez in asa fel incat sa nu ii permit ABS-ului intrarea...atunci cand intra motocicleta devine incontrolabila(nu prea poti sa o ghicesti ca sa ii vi de hac,astepti si vezi ce se intampla)........dupa cum am zis si mai sus mai bine nu il aveam.

 

Referitor la rulajul pe circuit..........acolo ai alte conditii,alte cauciucuri + ca totul este previzibil,nu e ca si cum nu iti cedeaza unul trecerea.De aceea in opinia e aiurea sa discutam despre franarea pe circuit.

 

Cunosc motociclisti care se dau de putina vreme si sunt foarte foarte buni. Pe circuit imi dau secunde bune si nu au un numar impresionant de km. Unii nici nu aveau carnet pana anul asta. Am fost putin ranit in orgoliu cand am constatat aceasta situatie dar am invatat un lucru: nu conteaza cati km faci. Asta e parerea mea, nu am sa incerc sa o bag pe gat nimanui.

Motivul pentru care am sustinut cu argumente de la curse franarea eficienta este urmatorul: un motociclist stradal nu trebuie sa fie performant nici pe curbe, nici pe linie dreapta, nici la terasa. Dar trebuie sa fie foarte foarte bun pe frane. trebuie sa se antreneze constant sa puna frana tare, sa incetineasca, sa opreasca si sa evite pericole (nu neaparat in aceasta ordine a importantei). Orice deprindere ne-exersata se pierde partial sau chiar de tot. Asa ca, desi mersul pe strada nu inseamna sport, orice motorist stradal ar trebui sa isi perfectioneze constant tehnica franarii.

Este doar o parere, cum am mai zis, nu pretind ca am suta la suta dreptate.

Numai bine!

 

De acord cu tine,nu contest,dar aici intervine TALENTUL si spiritul de conservare neglijabil in opinia mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am propus masurarea putzelor :lol:

Tinand cont ca omu cat traieste invata,mi se pare logic ca cineva sa argumenteze pro/contra dar sa ne zica si numarul de km/an ca sa ne dam seama cu cine vorbim.

 

Da am ABS pe Bmw din pacate,acum provocarea mea cand il conduc este sa imi mentin un ritm alert sau sportiv si sa franez in asa fel incat sa nu ii permit ABS-ului intrarea...atunci cand intra motocicleta devine incontrolabila(nu prea poti sa o ghicesti ca sa ii vi de hac,astepti si vezi ce se intampla)........dupa cum am zis si mai sus mai bine nu il aveam.

 

Referitor la rulajul pe circuit..........acolo ai alte conditii,alte cauciucuri + ca totul este previzibil,nu e ca si cum nu iti cedeaza unul trecerea.De aceea in opinia e aiurea sa discutam despre franarea pe circuit.

 

 

Ba da, asta ai propus, ai zis uite-o pe a mea e mare, e de 20,000km/an. Inteleg din discutiile de pe forum ca te dai tarisor, asa ca poate nu o sa ti se aplice ce voi spune in continuare. Dar exista baieti/chiar si fete, care dupa ce isi iau permisul aterizeaza in niste gasti de baieti care ba se dau la curse, ba se dau tare si necivilizat pe strada. Eh, uite-a asa in 2 sezoane ajung sa mearga cu motocicleta muuuuuuuuuuult mai bine decat unul mai batraior care isi alege o gasca de prieteni potoliti si care mesteca 20,000km/an admirand frumusetile naturii. Vezi de ce e irelevanta experienta aia de care zici, daca km aia nu sunt facuti in ritm macar alert, cum ai zis si tu?

 

Daca nu aveai Huskvarna aia la profil si mi-ai zis ca ai ABS urmatoarea urare era :"Bah, ne lasi? Du-te frate si strange tu manetutza ca sa opresti ca noi avem probleme de aderenta, blocat roti, dozat manete si pedale. Asta discutam aici". Adica chiar nu aveai ce sa ne povestesti pe topicul asta.

 

Daca mergi destul de tare incat iti intre mereu ABS-ul pe strada, te-ai intrebat vreodata daca nu cumva aia era limita de aderenta si daca tu nu ai fi avut acest sistem ai fi fost pe sub un tir pe undeva, franand cat te tinea mana cu sistemul clasic?

 

Deci lasa oamenii sa-si dea cu parerea fara sa ne numaram galoanele, o sa ne prindem noi din firul discutiei daca au ceva in cap si daca au condus sau nu.

 

P.S. Iti recomand ca urmatoarea motocicleta sa aiba tot ABS, doar sa fie un ABS sport. Adica sa prinda mai tarziu, dar sa fie acolo. Am avut multe exemple de posesori de ABS care cand au ajuns pe motociclete fara ABS au pus-o jos instant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK Bigfoot, poate sa discute constructiv, civilizat la subiect. :ok:

I-a "sarit lantul" la precizarea numarului de km dar cred ca e un "boala" contagioasa pe care a luat-o de undeva ... nu stim de unde, insa poate scapa repede de ea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, asta ai propus, ai zis uite-o pe a mea e mare, e de 20,000km/an.

 

 

 

 

No efense dar aici suna a frustrare. Sincer nu m-am gandit la asa ceva,nu e vorba de galoane sau .....mai stiu eu ce incordare a muschiilor.

 

 

 

Daca mergi destul de tare incat iti intre mereu ABS-ul pe strada, te-ai intrebat vreodata daca nu cumva aia era limita de aderenta si daca tu nu ai fi avut acest sistem ai fi fost pe sub un tir pe undeva, franand cat te tinea mana cu sistemul clasic?

 

Deci lasa oamenii sa-si dea cu parerea fara sa ne numaram galoanele, o sa ne prindem noi din firul discutiei daca au ceva in cap si daca au condus sau nu.

 

P.S. Iti recomand ca urmatoarea motocicleta sa aiba tot ABS, doar sa fie un ABS sport. Adica sa prinda mai tarziu, dar sa fie acolo. Am avut multe exemple de posesori de ABS care cand au ajuns pe motociclete fara ABS au pus-o jos instant.

 

Am incercat o frana de la 60km/h cu ABS-ul activ (deci cu contactul pe ON) si am incercat o frana de la 60km/h cu contactul inchis. Diferenta este sesizabila,motocicleta opreste din scurt fara ABS(daca sti cum sa o gadili),discrepanta creste odata cu viteza la 90km/h e chiar "nasol" distanta de franare creste CAND ABS-UL FUNCTIONEAZA.

Incearca daca poti,daca cunosti pe cineva care are moto cu ABS si sa vezi diferenta :D (cu contactul inchis) .

 

Nu e cazul sa imi recomanzi moto cu ABS sport,ma descurc la softenduro,drumuri forestiere/dealuri abordate intr-un ritm mai alert cu Michelin Pilot Power,nu cad si nu folosesc airbraking sau alte fantezii de asfalt.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici voi nu aveti deloc in vedere UNDE franati

adica

una este frana pe CIRCUIT si una e frana pe STRADA

asta avand in vedere N factori diferiti pe strada

fata de

"O" factori diferiti pe circuit unde zona de franare este identica la n ture pe acel circuit

 

chiar sunt curios sa facem un test cu 2-3 motociclete .................franare pe circuit si franare pe asfalt stradal

 

caci oricat ai incerca sa povestesti practica e mai BUNA

 

sa nu uitam ca din 100 de "posesori de moto"/motociclisti 90% o "ard" stradal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, pe strada, folosesc toate franele la motoreta, cand vreau sa incetinesc de la o viteza de 150 la 100 doar las gazul si ma indrept in sea, este foarte eficient la mine airbrake-ul datorita mobrei pe care o conduc. Frana fata, la orice franare o ajustez cu frana spate in momentul in care am senzatia ca este prea incarcata furca. In curbe, trasa o ajustez cu frana spate si ma ajuta si la incetinire, folosesc si frana fata dozata corespunzator in cazul obstacolelor. O singura franare de urgenta sezonul asta, fara incident frana fata + spate + motor ultimul metru spre sfarsitul franarii s-a blocat si frana fata si frana spate s-a oprit si motorul :D. Motocicleta s-a comportat admirabil a ramas perfect dreapta si senzatia a fost de ancora aruncata, au ajutat si cauciucurile noi. Motocicleta este un Z750 plimat mai mult in afara orasului si tot ce am scris aici le-am invatat singur, fara nici un fel de sfaturi de la nimeni. Eu nu zic ca e bine cum fac eu sau cum face altul, doar ca n-am avut pana acum probleme din cauza franelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici voi nu aveti deloc in vedere UNDE franati

adica

una este frana pe CIRCUIT si una e frana pe STRADA

asta avand in vedere N factori diferiti pe strada

fata de

"O" factori diferiti pe circuit unde zona de franare este identica la n ture pe acel circuit

 

chiar sunt curios sa facem un test cu 2-3 motociclete .................franare pe circuit si franare pe asfalt stradal

 

caci oricat ai incerca sa povestesti practica e mai BUNA

 

sa nu uitam ca din 100 de "posesori de moto"/motociclisti 90% o "ard" stradal

 

Inca o data, paralela cu circuitul s-a facut ca sa aratam ca se franeza tare cu fata si roata spate ramane in aer uneori. Era vorba de aportul franei spate la franat tare, pe strada, de urgenta, la motocicletele sport.

Apoi mereu am fost acuzati ca dam sfaturi desi nu suntem nici Rossi, nici Stoner, iar mai apoi cand are unu chef sa ne puna la punct ne aduce aminte chestia asta.

 

La fel cum eu pot sa-ti aduc aminte ca sistemul de franare de pe K1200R este daca nu cel mai bun, atunci sigur unul din cele mai bune de pe planeta, iar ca sa obtii distante de franare mai bune ca noi toti cu franele noaste arhaice tu nu ai de facut decat sa strangi cu incredere maneta, gresesc cu ceva?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel cum eu pot sa-ti aduc aminte ca sistemul de franare de pe K1200R este daca nu cel mai bun, atunci sigur unul din cele mai bune de pe planeta, iar ca sa obtii distante de franare mai bune ca noi toti cu franele noaste arhaice tu nu ai de facut decat sa strangi cu incredere maneta, gresesc cu ceva?!?!

 

Dap,gresesti. Actionand doar maneta pe K12R vei actiona si frana spate intr-o oarecare masura insa nu atat de puternic incat ai face-o daca te-ai sui si cu piciorul pe pedala. Diferenta este sesizabila. Incearca singur sa te convingi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data, paralela cu circuitul s-a facut ca sa aratam ca se franeza tare cu fata si roata spate ramane in aer uneori. Era vorba de aportul franei spate la franat tare, pe strada, de urgenta, la motocicletele sport.

Apoi mereu am fost acuzati ca dam sfaturi desi nu suntem nici Rossi, nici Stoner, iar mai apoi cand are unu chef sa ne puna la punct ne aduce aminte chestia asta.

 

La fel cum eu pot sa-ti aduc aminte ca sistemul de franare de pe K1200R este daca nu cel mai bun, atunci sigur unul din cele mai bune de pe planeta, iar ca sa obtii distante de franare mai bune ca noi toti cu franele noaste arhaice tu nu ai de facut decat sa strangi cu incredere maneta, gresesc cu ceva?!?!

 

 

eu unul cred ca cel mai bun sistem de franare e ala pe care.l folosesti PANA sa ajungi sa omori franele

 

la k si la r in mom. in care trag maneta actionez si "piciorul" para sa pun piciorul......

daca mai calc si pedala dr motorul devine un bloc compact

 

e f stranie situatia

 

ce scrisesem mai sus era la a aduce in discutie

 

cum e mai bine/eficient sa franezi si pe strada/ mers normal/banal/cotidian

pentru ca mai putini ajung pe circuit

 

si sa vedem cum ne manifestam la franarea"ordinara"

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai da noi chiar nu putem vorbi civilizat. Nici nu conteaza daca Bec are dreptate ori Niko ori altul. Faptul ca vin cu idei noi e de ajuns incat sa ma faca sa imi pun intrebari. Oare nu cumva au dreptate? Apoi daca constat ca au dreptate ori tac ori le spun parerea mea. Din cauza ca am avut pareri diferite pe alte topicuri cu unii membrii nu inseamna ca trebuie sa imi fac o datorie din a fi contra lor peste tot.

..

..

...Restul de chestii de bun simt

..

 

Mai Ozzy, eu recunosc ca nu-s in stare. Incerc din greu, dar nu-mi iese.Ma agit sa caut masuratori, culmea, de fapt alea care erau postate pe forum mai mult sustineau celalalt caz, le caut si pe alea pe diverse tipuri de terenuri, pt ca nu contestam articolul, ci eram interesat de acel caz particular. Rezultatul? "Azi am mers cu moto intr-o plimbare. De pe cimpie la un kilometru a iesit o caprioara. Eu am frinat doar cu spatele si a fost bine. Caprioara s-a uitat recunoscatoare la mine, multumindu-mi in gind (Mi-a lasat si nr de tf)...". Zi si tu..

In rest, eu zic ca ai inteles ideea.

 

cum e mai bine/eficient sa franezi si pe strada/ mers normal/banal/cotidian

pentru ca mai putini ajung pe circuit

E in general .. o nici n-o calific. Au tot folosit argumentul asta o groaza, poti mai mult.

Nu exista "frinare eficienta" pe strada pe mers banal. Ca doar nu masori eficienta in cit de repede te opresti la semafor sau cite dacii parchezi pe saua din spate. Si in fond daca te-ai oprit mai incolo, te poti intoarce. Si la semafor poti frina mai devreme.

Exista pe circuit, cam in 2 situatii, repsectiv una inainte de reperele tale de frina si una dupa ce ai trecut de ele si te-ai kakat pe tine, si alta pe strada care incepe cu

"De unde plm...PANICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA". Ca altfel, s-a cam zis: Poti sa arunci xx-ul de pe zx, e ca o ancora. De fapt poti cara cu tine o ancora. Poti sa arunci cu cbs-ul dupa abs. Merge si frina aerodinamica, poti merge cu geaca deschisa, poti lega un sac de iuta dupa motor (o parasuta ca la dragstere romanesti), la o adica cred ca merge si cu picioarele pe jos.

La ce povesti citesc pe forum si la ce filmulete autohtone am vazut, multi din astia cu ss numa' cu 10kmh merg, ca na, strada nu e pista..

Cel mai haios e cum abs-istii sint in stare sa renunte la citva cm de frina pt un pic de control, dar daca o fac aia cu ss, atunci dom'le, o fac pt ca sint niste poponari fricosi. Foarte inteligent. Si pina la urma, ss-urile se opresc datorita legilor fizicii sau nu?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia si tu o pauza. Daca nu franezi si cu spatele esti clar poponar.

Indubitabil.

 

PS:

Hai cu frinarea eficienta.

Eu zic ca ar trebui spuse niste criterii, ca sa mai filtram din posibilitati.

Dupa mine, citeva mai jos:

1. Sa fie pe distanta cit mai mica. Minima de preferat.

2. Sa fie reproductibila. Iarasi, nu neaparat perfectiunea.

3. Sa fie facubila in acele momente pline de emotie sufleteasca in pantaloni. Daca se poate, sa fie facubila chiar de catre cel in cauza.

4. Sa permita abandonarea manevrei si ocolirea obstacolului. Iarasi, sa fie un compromis bun.

 

Sint convins ca se poate face in mai multe feluri, or mai fi si alte criterii bune, sint convins ca unele manevre au unele puncte mai tari, altele altele. Se mai pot aduga la criterii ( Sa opreasca incalzirea globala, sa salveze balenele, or mai fi, eu am dat alea pe care le folosesc eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pina la urma, ss-urile se opresc datorita legilor fizicii sau nu?

 

Tu ce crezi?

(Ce motocicleta conduci?)

 

Sa permita abandonarea manevrei si ocolirea obstacolului. Iarasi, sa fie un compromis bun.

 

E cea mai buna varianta. Cateodata se poate, cateodata nu se poate. De curand un cunoscut a patit clasica "neacordare de prioritate". Contrasensul era full, n-a avut unde sa se duca, a intrat direct in masina. Motoreta frana bine, el stia sa franeze bine dar tot s-a intamplat broblema. A scapat doar cu glezna in ghips.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK Bigfoot, poate sa discute constructiv, civilizat la subiect. :ok:

 

Tu erai naratorul, sau ce?

 

Man, de ce trebuie sa iei tu lucrurile personal si sa categorisesti persoane??/ Discuta la subiect, daca ai ceva de zis, zi si lasa gargara ieftina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu erai naratorul, sau ce?

 

Man, de ce trebuie sa iei tu lucrurile personal si sa categorisesti persoane??/ Discuta la subiect, daca ai ceva de zis, zi si lasa gargara ieftina.

 

Iar esti flamer! :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Continua unii sa sustina (aberant si ridicol) ca ei franeaza DOAR cu fatza (si cat de cool este aceasta formula), DOAR cu spatele (si cat de nashpa este)... Se bat cu caramida in piept si cu amatorismul trairilor lor putzine da' proprii... se lauda cu performantele baletului magnific al semizeilor din GP sau SBK... ca sa aflam la final de la diversii Gogu de pe forum... cum sunt ei capabili sa scoata (la franarile din "friptele" vietii lor) pe diferitele circuite "internationale" sau la mentoratele de pe "impecabilele" soselele mioritice... iepurele din palarie!

Cu obstinatie uita (muritori de rand sau "forjatori" feroce) exemplele care se bazeaza INFAILIBIL pe legile fizicii care au fost explicate obiectiv la pag.1 in cazul rotilor moto! Implicit secventele franarii corecte: "Close the throttle, apply the rear brake, apply the front brake and declutch completely"...

Dupa atata "teorie" si lasand la o parte spectacolul lui Gogu, Gore sau Doohan, sa "uitam" ca pana si la "scoala Amcart" profesorul Trancanici nu se pune de acord cu Victor in legatura cu franarea SPATE si FATZA (exista marturii filmate)... si sa sintetizam "practic" pentru invataceii nostri INCEPATORI care chiar vor sa invete

SA FRANEZE CORECT:

 

SECVENTELE FRANARII MOTOCICLETEI:

 

1 Decelerare

- Inchiderea acceleratiei cu inducerea franei de motor

- Actionarea franei spate

 

2 Echilibru, stabilizare

- Se indreapta motocicleta

- Bratele si picioarele pregatite pentru franare

- Indreptarea torsului

- Pozitionarea mainilor si talpilor

 

3 Franare

- Actionare cu forta adecvata a franei fata

 

4 Ajustari

- Adecvarea fortei de franare spate

- Ajustarea fortei de franare fata

- Debreiere completa

 

 

ATENTIE "forjatorii" mioritici:

 

De ce nu faceti misto si de...

 

C-ABS.

 

Un sistem Honda destinat motocicletelor hipersportive.

Pe langa faptul ca ne schimba conceptia despre ABS-ul la curse... mai executa si franarea corecta:

Indiferent cu ce forta sau daca apesi pe maneta, pedala, sau ambele... C-ABS actioneaza intai spatele pana se aseaza motocicleta, apoi fatza, mentinand si putzin spate pentru stabilizarea pe traiectorie !

 

La multzi kilometri frumoshi !

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

C-ABS.

 

Un sistem Honda destinat motocicletelor hipersportive.

Pe langa faptul ca ne schimba conceptia despre ABS-ul la curse... mai executa si franarea corecta:

Indiferent cu ce forta sau daca apesi pe maneta, pedala, sau ambele... C-ABS actioneaza intai spatele pana se aseaza motocicleta, apoi fatza, mentinand si putzin spate pentru stabilizarea pe traiectorie !

 

La multzi kilometri frumoshi !

 

E foarte frumos sa fii atat de pretios si sa emulezi mereu numai legi nescrise, inatacabile si sa cunosti toate sistemele de franare de pe motociclete.

Din pacate sistemul Honda da rotii care are aderenta atat cat poate duce, computerizat. Tu doar strangi tare maneta si ii arati sistemului ca se vrea o franare foarte tare, el are grija de ambele roti si imparte forta de franare.

 

Zice-se ca la o actionare normala a manetei face ce s-a descris mai sus, adica trimite comanda si spre frana spate.

 

 

Foarte interesant filmuletz. Aceleasi motociclete, 3 rideri diferiti, rezultate diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Dan Nastase : 2 Observatii :

1.Ai un stil de exprimare foarte elucubrat.Frazele pe care le scrii sunt departe de limba vorbita.Vor sa impresioneze,sa arate ca tu nu esti din randul nostru,nu faci parte din plebe.Stilul asta al tau plin de metafore,de artificii,de grandoare a frazei,e adevarat,ii poate impresiona pe unii,dar totusi,cineva care a mai citit o carte la viata lui nu ramane deloc impresionat,ci dimpotriva.Atunci cand scrii ceva pe un forum despre motociclism,incearca totusi sa scrii si tu intr-un stil mai lipsit de emfaza,nu ca si cum am da o lucrare in cls. a 5-a la compunere si dorim sa o impresionam pe profa sa ne dea 10+.

2.In teorie ai dreptate.

Franarea eficienta este exact asa cum ai descris-o tu.In teorie.

In practica,pe strada,problema apare atunci cand intra in ecuatie factori pe care nu ii poti "alinia",cum este panica.Ori cand esti in modul de panica cam greu iti aduci aminte ce ai scris tu acolo.Un rider mediu in modul de panica mai mult ca sigur va bloca spatele pe franare din cauzele arhicunoscute(in principal forta de apasare foarte mica spate din cauza inertiei+forta musculara mult mai mare pe picior si mai greu dozabila),dar repet,cand franeaza panicat.Ori din aceasta cauza eram eu si altii de parere ca franarea ar trebui executata numai cu fata.

Iarasi,pe circuit se pune atat de tare frana,intra in ecuatie si frana de motor incat frana spate in opinia mea nu-si are rostul.Insa despre franarea racing ii las pe altii sa detalieze.

Deci,in concluzie,problema e putin mai complicata decat in teorie.

ABS-ul este un sistem foarte bun mai ales pe motociclete (pe masini mi se pare aproape degeaba si chiar daunator pe zapada),dar nu prea mai are de a face cu ce discutam noi aici,posesorii de motoare cu abs sunt invatati sa stranga frana maxim si sa lase comp sa rezolve dozajul.Cel mai bun sistem de abs stiam ca este cel de pe bmw s 1000 rr nu de pe Honda,dar in fine,asta importa mai putin.

Numai bine.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori din aceasta cauza eram eu si altii de parere ca franarea ar trebui executata numai cu fata.

Fix din aceeasi cauza eu sunt de parere ca trebuie sa inveti sa franezi SI CU SPATELE. Orice ati face voi, atata timp cat inca exista contact intre roata spate si asfalt, frana spate va creste decelerarea. Ca de la un anumit moment incolo roata spate se ridica, este alta poveste. Nu inseamna ca pana atunci nu trebuie sa o franezi. Si conform legilor fizice, roata spate franata se va ridica de pe asfalt mai tarziu decat cea nefranata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...