Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@DragosM, întrebarea nu era neapărat adresată ție, era o curiozitate, pentru a înțelege partea de fizică

 

@Cesar, ai dreptate, dacă se aplică rapid Âşi nu progresiv, se riscă blocarea, ce mă interesa pe mine este trecerea bruscă de la accelerare la frânare față, dacă schimbarea sarcinii influențează acea frânare. Când accelerezi, forța din partea din spate îți decomprimă suspensia, dacă transferi acea forță pe partea din față la o trecere bruscă de la accelerare-frânare, este acelaÂşi caz în care se blochează roata?

 

Trebuie sa iei motocicleta si sa exersezi ca sa vezi cam cat de rapid inseamna ... prea rapid.

Practic, ce spui tu se poate intampla in multe cazuri dar iti dau un exemplu soldat cu accident frontal saptamana trecuta si prietenul meu este la spital cu mainile si picioarele fracturate. Intersectie, de pe contrasens vine o masina care vrea sa faca stanga. O vezi ca s-a bagat putin pe sensul tau, te dai in dreapta ca sa ai o distanta de siguranta fata de el. Dai gaz ca sa treci. Fraieru insa se baga si face stanga fara sa iti acorde prioritate. In cazul asta ai doua posibilitati. Incetinesti ca sa nu intri in el sau eviti. Pentru omu care a avut accident duminica treccuta, n-a mai fost timp pentru nici una.

Sa zicem ca totusi ai timp si in fractiunea aia de secunda alegi sa incetinesti. Prima oara inchizi gazul si apoi apesi maneta. Furca incepe sa se comprime dar nu se comprima instant, dureaza sutimi de secunda dar nu instant. Daca furca nu apuca sa se comprime, roata fata nu are apasarea necesara sa aiba si aderenta la asfalt. Placutele vor bloca discul si cazatura e aproape inevitabila.

Ce poti sa exersezi in conditii controlate - parcare, circuit, kartodrom, etc, este sa inveti sa apesi maneta tare cat mai repede. Adica sa incarci suspensia fata rapid fara sa blochezi roata.

Sa tii cont insa ca niciodata conditiile de rulare nu sunt la fel si oricand asfaltul poate sa fie alunecos, murdar sau denivelat. Trebuie sa mai exersezi si eliberarea progresiva a manetei de frana daca simti roata fata ca aluneca. Daca o apesi mai tare in momentul ala, sigur 100% esti pe jos.

 

Varianta a doua. Oops I did it again. :)

 

P.S. Nu am voie sa zic nimic ca nu am SS.

 

OK

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A devenit o pierdere de timp si o cacealma topicul asta. Iesiti breeee afara si incercati toate variantele vedeti care va convin, lasati naibii tastatura aia. Numai palavrageala. :cheers:

Incercati enduro, acolo va dati seama imediat cum sta treaba, nu iti trebuie 300 ca sa iti dai seama daca derapezi cu spatele sau cu fata. Difera o leaca de franarea pe asfalt, dar in orice caz inveti MULT mai rapid sa franezi cand ai noroi praf sau nisip sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad acolo ceva foarte drag cuiva - o mega prostie dar in film, in plus, o minciuna sfruntata - transfer de masa. Adica mai corect incarcarea furcii fata, ca masa nu se misca nicaieri, poate doar pilotul in sha.

Faptul ca se transfera masa pe roata din fata cred ca ar trebui sa fie si mai evident la o frinare violenta. Daca ai pune un cintar sub roata din fata si cea din spate, in timpul unei frinari f violente, ce crezi ca ar arata? La limita, intr-un stoppie, nu e toata masa pe roata din fata? Poate gresesc eu, dar masa e si o masura a inertiei. Expresia poate ca e incorecta, dar nu cred ca e "o minciuna sfruntata". In alta ordine de idei,la ss, pe asfalt uscat, dupa cite am vazut eu, transferul dat de frina spate e fix pix. Am vazut ca lumea zice ca nu se stringe repede frina fata. Eu o string cit pot de repede, doar ca adaug mai multa forta pe masura ce se incarca. Pt frinat numai cu fata, ar fi poate bine sa analizati si ambreiaj + frina fata. Dupa mine, asta nu prea e preferata/cunoscuta de circuitisti din cauza ca ei rar trebuie sa opreasca complet, iar in plus pt ei urmeaza o accelerare sau virare, deci decuplarea pilotului de cutie/motor nu prea are sens, putind fi la limita chiar nasoala. In anumite teste batea ca distantasau obtinea o distanta f buna, comparabila cu ambele metode ( spate+fata, fata).

Din nou: Discutia are sens doar pt ss si asfalt uscat si e un caz particular al metodei generale din pag 1.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

In esenta, corectissim, transfer de masa, pe motocicleta fac pilotul, benzina din rezervor, uleiul din baie si lichidul de frana din borcanas :)

Adica centrul de masa al motocicletei nu se prea modifica. Se modifica insa centrul de masa al "ansamblului" pilot-motocicleta. Suspensiile sunt incarcate de greutatea motocicletei - adica masa inmultit cu acceleratia gravitationala in cazul static. E 99,99% corect sa se zica masa distribuita X% fata si Y% fata, dar 100% corect este incarcare x fata si Y spate. Pe franare apare decelerarea, care incarca dinamic suspensia fata. Atunci, in cazurile in care decelerarea este o valoare, sa zicem "a", se poate calcula incarcarea suspensiei fata folosind teorema de variatie a impulsului.

E mai rar folosita expresia "load transfer" in articole si carti pentru public si nu ma ca.c pe mine, inteleg despre ce e vorba cand se spune transfer de masa ;)

 

Cateva lucruri care sa nu se faca cu frana spate: http://www.youtube.com/watch?v=t5G6FPcGXps&feature=related

0.12, 4.30

Si cu frana fata: 2.25, 3.56

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franarile sunt diferentiate si de tipologiile de moto, si de felul pilotajului.

Pe langa decelerare,franare si restul , mai intervin bodysteering-ul,countersteeringul,etc.Depinde si de felul virajului si de viteza initiala de intrare.

Conteaza si increderea in tine, si felul in care iti cunosti mobra.

Multumesc lui @Cezar pentru unele cuvinte.Imprumut din postarile lui un clip, si adaug eu altul , ambele sunt educative,daca le urmariti cu atentie.

http://www.youtube.com/watch?v=oyVdyUTnlDw&feature=related

Enjoy !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Intelegerea mea e ca centrul de masa se modifica si din cauza comprimarii sunspensiei si anvelopei si ma rog, a restul modificarilor geometrice.

Centrul de masa e relativ la cele 2 roti iar modificarile astea schimba acel punct. De acord cu tine la partea cu variatia impulsului, faptul ca are contributia totala cea mai mare si faptul ca incarcarea poate fi calculata asa.

Numai bine

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa complicam putin lucrurile , putem vorbi despre franarea, virarea si accelerarea cu si fara pasager ... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Intelegerea mea e ca centrul de masa se modifica si din cauza comprimarii sunspensiei si anvelopei si ma rog, a restul modificarilor geometrice.

Centrul de masa e relativ la cele 2 roti iar modificarile astea schimba acel punct. De acord cu tine la partea cu variatia impulsului, faptul ca are contributia totala cea mai mare si faptul ca incarcarea poate fi calculata asa.

Numai bine

 

Ok, de acord. Acum am inteles la ce te refereai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic sa vorbim despre frinare pe CATEGORII de mobre , implicit forta de frinare. SS vs. Touruing sau ciopar , de exemplu. Ceva de 300 si de kile vs. un soarece de 200 kile sau mai putin. 2 discuri pe fata vs. tambur pe spate.

Hai sa ne ancoram in cotidian , da-le in mortii lor de transferuri de mase , ca nu-ti mai arde de fizica cind iti taie unu' fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva amendamente la acest topic plin (in general) de invataturi utile:

 

La orice motocicleta in afara de supersport sau naked ultrasportiv (aprilia tuono, agusta brutale), desi o vasta majoritate a eficientei franarii de urgenta e data de frana fata, conteaza destul de mult si frana spate. La cursurile BMW Motorrad, procedura pentru oprirea de urgenta este asa (indiferent de motocicleta): inchizi gazul, tragi ambreiajul, franezi puternic cu spatele (chiar daca se blocheaza, cu motocicleta dreapta nu-i bai) si tare dar progresiv cu fata. In aceasta ordine.

 

Ce am observat in ceva ani de mers pe supersport pe strada: frana spate devine complet irelevanta in cazuri foarte rare (asfalt foarte bun, gume foarte lipicioase si incalzite, rider care stie bine cu franele si nu se sperie de stoppie). In rest, frana spate ajuta la eficienta franarii, mai ales daca e pusa tare cu o foarte scurta fractiune de secunda inaintea franei fata. De ce? Pentru ca franand maxim cu spatele, motocicleta se "aseaza", coborand centrul de greutate usor, si ampatamentul se alungeste usor, micsorand destul de mult tendinta de stoppie. Si pentru eficienta maxima a franarii, stoppie-ul e de evitat. Roata spate blocata contribuie la decelerare (nu enorm, dar fiecare metru conteaza), dar stoppie-ul te determina in cele din urma sa dai drumul la frana ca sa nu faci o tumba, deci pierzi din eficienta.

 

Si inca ceva: toate sfaturile bune din acest topic nu valoreaza nimic daca nu exersezi. Frana de urgenta este unul dintre cele mai grele lucruri de facut, printre cele mai importante si cel mai rar exersat. Majoritatea incearca doar cand au nevoie. E ca si cum te-ai duce la razboi si in focul bataliei ai trage prima data in viata ta cu arma. Nu prea ai sanse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kriminal :

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In rest, frana spate ajuta la eficienta franarii, mai ales daca e pusa tare cu o foarte scurta fractiune de secunda inaintea franei fata.

 

Ai pus vreodata tare, maxim,spatele la 250 la ora? Sau la 180, sau la 140? Daca da, iti mai aduci aminte cum facea spatele pe o sportiva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca franand maxim cu spatele, motocicleta se "aseaza", coborand centrul de greutate usor, si ampatamentul se alungeste usor, micsorand destul de mult tendinta de stoppie.

 

Nu se incarca suspensia fata nici 5% daca apesi spatele. Ia gandeste-te... cu centrul de greutate mai jos, motocicleta e mai manevrabila sau nu? Daca vrei totusi sa alegi destept si sa eviti obstacolul nu sa franezi pana in el si sa fie ori da ori nu? Tendinta de stoppie.... niciodata nu mi-a fost frica sa pun frana tare ca ma dau peste cap. Mi-a fost frica doar sa nu alunece fata si sa cad.

 

Roata spate blocata contribuie la decelerare (nu enorm, dar fiecare metru conteaza), dar stoppie-ul te determina in cele din urma sa dai drumul la frana ca sa nu faci o tumba, deci pierzi din eficienta.

 

Pai de ce sa blochezi spatele? Asta nu inteleg. Ca sa nu mai poti evita, sa nu mai poti face manevre utile? Ce rost are?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am citit cele 923 de posturi dar simt nevoia (ca om sunt) sa va zic ca eu nu stiu sa franez si nici n-am rabdare sa exersez prin parcari & shit. Cand franez, de regula ma opresc. Problema este ca fiindu-mi foarte frica sa nu blochez fata ma trezesc la unele frane (mai fortoase) ca blochez spatele. Pana acum n-am patit nimic dar imi pare rau dupa cauciuc :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa le luam pe rand.

 

Cursurile BMW Motorrad se fac cu orice motociclete, inclusiv supersport. Sfaturile sunt date de instuctorii sefi BMW Motorrad, oameni cu experienta foaaarte mare (20-30 de ani fiecare), inclusiv la curse pe asfalt.

 

Nu e vorba ca daca franezi cu spatele nu mai faci stoppie. Faci, dar tendinta de stoppie e simtitor redusa. Ceea ce e bine pentru eficienta franarii. Si pana la urma, sa zicem ca intri in stoppie, ca franezi tare cu fata si ai aderenta. Roata spate franata nu te deranjeaza cu nimic.

 

@Cesar: am franat de urgenta (ca exercitiu) de sute de ori la viteze pana la 130 km/h. Pana la zero de fiecare data. De la 200+ am franat pe circuit, dar nu pana la zero. P.S. Tipul ala din film, Serge Nuques, nu este doar un maestru pe supermoto, este si pe viteza. E unul dintre cei mai buni rideri allround (viteza pe circuit, supermoto, enduro, cros, trial, street riding) din Franta. Are si o scoala de pilotaj (pista si strada) foarte renumita. Daca si el zice ca e OK sa franezi cu spatele la franarea de urgenta, l-as crede. :)

 

Din nou, nu contest ca sunt cazuri (pneuri lipicioase si calde, asfalt bun, rider decent) in care eficacitatea franei spate pe supersport la franarea de urgenta tinde spre zero. Cazurile astea pot surveni mai frecvent la forjatori stradali care merg bine si tare, cu gume bune. Astia vor avea nevoie mai des de franari de urgenta si vor fi mai tot timpul la limita stoppie-ului, daca nu chiar in stoppie.

 

Dar pentru riderul mediu de supersport pe strada (gume stradale) in majoritatea cazurilor (asfalt nu tocmai ideal, pilot care oricum nu franeaza cu fata atat de tare si de bine incat sa descarce spatele asa mult), spatele ajuta. Si in cazul asta, peste 85-90% din treaba e rezolvata de frana fata, deci spatele pus prost sau deloc nu afecteaza enorm performanta, dar pus bine ajuta. Si la franarea de urgenta si 50 de centimetri conteaza.

 

Ca sa inchei cu un pic de reclama, va invit la aceste cursuri: http://www.bavaria-bmw-motorrad.ro/ . Va voi explica mai multe si vom exersa impreuna franarea de urgenta, printre altele. Incepand cu aceasta vara am devenit instructor certificat BMW Motorrad pentru On Road Safety. :)

 

 

P.S. Daca incepem sa vorbim de viteze de 200+ pe strada, franarea de urgenta devine un subiect mult mai incert. Adica sunt de parere ca deja de-acolo multe depind de noroc, desi e clar ca un rider care franeaza bine are mai multe sanse decat unul care franeaza prost. Dar nu poti citi suprafata drumului, in cei peste 100 de metri pe care ii parcurgi pana te opresti (daca esti foarte bun) se pot intampla multe care nu depind de tine. Consider ca sfaturile pertinente si care functioneaza de fiecare data in legatura cu franarea de urgenta se pot da pentru viteze cat de cat normale.

Editat de kriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cursurile BMW Motorrad se fac cu orice motociclete, inclusiv supersport. Sfaturile sunt date de instuctorii sefi BMW Motorrad, oameni cu experienta foaaarte mare (20-30 de ani fiecare), inclusiv la curse pe asfalt.

 

Nu stiu, nu cunosc despre ce e vorba. Pune te rog un link ca sa vad cum sta treaba.

 

@Cesar: am franat de urgenta (ca exercitiu) de sute de ori la viteze pana la 130 km/h. Pana la zero de fiecare data. De la 200+ am franat pe circuit, dar nu pana la zero.

 

Si apasat maxim spatele de fiecare data la viteza mare? Ok, in regula, si cum s-a comportat?

 

Tipul ala din film, Serge Nuques, nu este doar un maestru pe supermoto, este si pe viteza. E unul dintre cei mai buni rideri allround (viteza pe circuit, supermoto, enduro, cros, trial, street riding) din Franta. Are si o scoala de pilotaj (pista si strada) foarte renumita. Daca si el zice ca e OK sa franezi cu spatele la franarea de urgenta, l-as crede. :)

 

Nu-l cunosc, nu stiu despre cine e vorba. Mi-a placut cum merge pe supermoto, pe sportiva nu.

Cum iti explici ca un instructor renumit nu reuseste sa tina pozitia corecta pe motocicleta sport?

 

Dar pentru riderul mediu de supersport pe strada (gume stradale) in majoritatea cazurilor (asfalt nu tocmai ideal, pilot care oricum nu franeaza cu fata atat de tare si de bine incat sa descarce spatele asa mult), spatele ajuta. Si in cazul asta, peste 85-90% din treaba e rezolvata de frana fata, deci spatele pus prost sau deloc nu afecteaza enorm performanta, dar pus bine ajuta. Si la franarea de urgenta si 50 de centimetri conteaza.

 

procentul asta este calculat, masurat sau este o presupunere? Intreb cat se poate de serios. Chiar vreau sa stiu cum s-a ajuns la cifrele astea.

 

Ca sa inchei cu un pic de reclama, va invit la aceste cursuri: http://www.bavaria-bmw-motorrad.ro/ . Va voi explica mai multe si vom exersa impreuna franarea de urgenta, printre altele. Incepand cu aceasta vara am devenit instructor certificat BMW Motorrad pentru On Road Safety. :)

 

Din ce ai explicat pana acum o sa zic ca pe mine nu m-ai convins. Daca este scoala pentru altfel de motociclete decat sport... poate ca da, merita incercat. Dar la sportive nix. No offence, sper sa intelegi corect mesajul.

Ca sa nu fiu inteles gresit, trebuie sa te felicit ca esti bagat intr-o astfel de initiativa. Educatia este ceea ce lipseste cel mai mult motociclstilor din tara asta si de asta avem nevoie. Ca nu cadem de acord asupra unor fineturi,e ste o cu totul alta poveste.

Mult succes!

 

P.S. Daca incepem sa vorbim de viteze de 200+ pe strada, franarea de urgenta devine un subiect mult mai incert. Adica sunt de parere ca deja de-acolo multe depind de noroc, desi e clar ca un rider care franeaza bine are mai multe sanse decat unul care franeaza prost. Dar nu poti citi suprafata drumului, in cei peste 100 de metri pe care ii parcurgi pana te opresti (daca esti foarte bun) se pot intampla multe care nu depind de tine. Consider ca sfaturile pertinente si care functioneaza de fiecare data in legatura cu franarea de urgenta se pot da pentru viteze cat de cat normale.

 

Iarasi sunt de alta parere. Nu cred ca un instructor trebuie sa intre in discutii despre noroc.

Iar daca e sa fim ezoterici, am invatat ca "Doamne fereste" nu ajuta la nimic. "Doamne ajuta!" da.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu, nu cunosc despre ce e vorba. Pune te rog un link ca sa vad cum sta treaba.

 

 

 

Si apasat maxim spatele de fiecare data la viteza mare? Ok, in regula, si cum s-a comportat?

 

Link http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.com/com/en/safety_concept/safetyconcept_rider-trainings.html&notrack=1

 

Pe circuit, fara frana spate (pentru mine).

 

Pana la 130 km/h -140 km/h (franare de urgenta): spatele blana de la inceput. Sunt doua situatii. Daca tii motocicleta dreapta si ai privirea orientata corect (asta necesita exercitiu, daca nu ai facut-o de cateva zeci de ori nu iti va veni instinctiv) mult in fata, motocicleta ramane dreapta (sau aproape dreapta) cu spatele blocat si se opreste (mai repede decat s-ar opri doar cu fata). Daca franezi chiar foarte tare (multi nu o fac, desi lor li se pare ca o fac), spatele poate pleca in lateral destul de mult, chiar daca tii privirea unde trebuie. Si aici sunt doua posibilitati: daca te pricepi cu gestionarea derapajelor il tii blocat pana te opresti cu motocicleta de-a latul, daca nu, eliberezi frana spate imediat ce simti ca pleaca in lateral (nu dupa ce a plecat deja mult, ca te arunca in cap). Oricum si in acest ultim caz, ai folosit macar putin frana spate si te-a ajutat cat de cat (mai bine decat deloc).

 

Din nou, ca sa nu fiu inteles gresit. Daca acum as exersa franarea de urgenta de la 100+ cu un supersport cu gume lipicioase, pe asfalt bun, nu mi-as face prea multe griji de frana spate. Fata ar face aproape totul. Dar, din nou, aici invatam pe toata lumea, nu doar pe raceri stradali si diversi forjatori (nu ca as avea ceva cu aceste doua categorii, am prieteni printre ei) si sunt convins ca tu, Cesar (avand service si intrand in contact cu multi bikeri), poti confirma faptul ca o majoritate covarsitoare de posesori de supersport nu sunt genul care pun genunchiul jos pe Cheia si rup DN-ul in doua cu 250+, au numai BT-003 si GP Racer si fac stoppie zilnic. Multi merg pe gume touring, multi merg pe motociclete supersport de generatie mai veche (care nu intra in stoppie asa de usor) si multi nu franeaza (si nici nu accelereaza) atat de tare cat li se pare. Pentru ei, sfatul cu frana spate este util. La fel ca pentru toti riderii de ne-supersport, indiferent de gradul de forjareala de care "sufera".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Nu-l cunosc, nu stiu despre cine e vorba. Mi-a placut cum merge pe supermoto, pe sportiva nu.

Cum iti explici ca un instructor renumit nu reuseste sa tina pozitia corecta pe motocicleta sport?

 

 

 

procentul asta este calculat, masurat sau este o presupunere? Intreb cat se poate de serios. Chiar vreau sa stiu cum s-a ajuns la cifrele astea.

 

 

 

Din ce ai explicat pana acum o sa zic ca pe mine nu m-ai convins. Daca este scoala pentru altfel de motociclete decat sport... poate ca da, merita incercat. Dar la sportive nix. No offence, sper sa intelegi corect mesajul.

Ca sa nu fiu inteles gresit, trebuie sa te felicit ca esti bagat intr-o astfel de initiativa. Educatia este ceea ce lipseste cel mai mult motociclstilor din tara asta si de asta avem nevoie. Ca nu cadem de acord asupra unor fineturi,e ste o cu totul alta poveste.

Mult succes!

 

 

 

Iarasi sunt de alta parere. Nu cred ca un instructor trebuie sa intre in discutii despre noroc.

Iar daca e sa fim ezoterici, am invatat ca "Doamne fereste" nu ajuta la nimic. "Doamne ajuta!" da.

 

In primul rand, mersi de urari.

 

Procentul nu este estimat de mine, se gaseste in studii specializate. Nu ma pune sa-ti dau link, ca nu am timp sa caut acum. Oricum, nu trebuie luat ca sfant, este foarte aproximativ.

 

Scoala este pentru orice fel de motociclete, dar (atentie!) este axata pe siguranta pe strada. Nu viteza, nu performanta. Este adresata in principal riderilor fara prea multa experienta (2-3 ani de moto, ca idee), desi multi rideri cu experienta relativ mare ca timp (10 ani+) au aflat multe chestii utile pentru pilotajul stradal. Adica daca eu explic franarea de urgenta si un elev ma intreaba: "Bine-bine, dar ce fac daca merg cu 250 si imi apare un caine in fata?", primul raspuns, rostit raspicat ca sa auda toata lumea, va fi: "Nu merge cu 250 pe strada." Sigur, dupa aceea putem dezbate problema, ce se poate face, etc, dar trebuie sa fie clar pentru toata lumea ca daca mergi foarte tare pe strada, nu mai poti fi 100% sigur ca abilitatile tale, oricat de bine antrenate si laudate ar fi, te vor salva intr-o situatie de urgenta.

 

Si asta ma aduce la urmatorul punct: discutia nu este despre noroc. Dar poti contesta afirmatia "Cine merge foarte tare pe strada, isi pune in mare masura viata in mainile sortii."? Adica tu poti fi cel mai bun "franar" de pe planeta, cel mai tare pe viraje, sa ai controlul motocicletei la nivelul lui Stoner si Rossi laolalta, daca mergi peste un anumit prag (nu este neaparat o viteza fixa, e un prag care variaza de la un biker la altul), e ca si cum ai da cu zarul. Sigur, cu cat esti mai bun, mai antrenat, sansele sa-ti iasa zarul sunt ceva mai mari, dar tot un joc de noroc este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...