Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Inca o data, paralela cu circuitul s-a facut ca sa aratam ca se franeza tare cu fata si roata spate ramane in aer uneori. Era vorba de aportul franei spate la franat tare, pe strada, de urgenta, la motocicletele sport.

Apoi mereu am fost acuzati ca dam sfaturi desi nu suntem nici Rossi, nici Stoner, iar mai apoi cand are unu chef sa ne puna la punct ne aduce aminte chestia asta.

 

La fel cum eu pot sa-ti aduc aminte ca sistemul de franare de pe K1200R este daca nu cel mai bun, atunci sigur unul din cele mai bune de pe planeta, iar ca sa obtii distante de franare mai bune ca noi toti cu franele noaste arhaice tu nu ai de facut decat sa strangi cu incredere maneta, gresesc cu ceva?!?!

 

 

eu unul cred ca cel mai bun sistem de franare e ala pe care.l folosesti PANA sa ajungi sa omori franele

 

la k si la r in mom. in care trag maneta actionez si "piciorul" para sa pun piciorul......

daca mai calc si pedala dr motorul devine un bloc compact

 

e f stranie situatia

 

ce scrisesem mai sus era la a aduce in discutie

 

cum e mai bine/eficient sa franezi si pe strada/ mers normal/banal/cotidian

pentru ca mai putini ajung pe circuit

 

si sa vedem cum ne manifestam la franarea"ordinara"

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bai da noi chiar nu putem vorbi civilizat. Nici nu conteaza daca Bec are dreptate ori Niko ori altul. Faptul ca vin cu idei noi e de ajuns incat sa ma faca sa imi pun intrebari. Oare nu cumva au dreptate? Apoi daca constat ca au dreptate ori tac ori le spun parerea mea. Din cauza ca am avut pareri diferite pe alte topicuri cu unii membrii nu inseamna ca trebuie sa imi fac o datorie din a fi contra lor peste tot.

..

..

...Restul de chestii de bun simt

..

 

Mai Ozzy, eu recunosc ca nu-s in stare. Incerc din greu, dar nu-mi iese.Ma agit sa caut masuratori, culmea, de fapt alea care erau postate pe forum mai mult sustineau celalalt caz, le caut si pe alea pe diverse tipuri de terenuri, pt ca nu contestam articolul, ci eram interesat de acel caz particular. Rezultatul? "Azi am mers cu moto intr-o plimbare. De pe cimpie la un kilometru a iesit o caprioara. Eu am frinat doar cu spatele si a fost bine. Caprioara s-a uitat recunoscatoare la mine, multumindu-mi in gind (Mi-a lasat si nr de tf)...". Zi si tu..

In rest, eu zic ca ai inteles ideea.

 

cum e mai bine/eficient sa franezi si pe strada/ mers normal/banal/cotidian

pentru ca mai putini ajung pe circuit

E in general .. o nici n-o calific. Au tot folosit argumentul asta o groaza, poti mai mult.

Nu exista "frinare eficienta" pe strada pe mers banal. Ca doar nu masori eficienta in cit de repede te opresti la semafor sau cite dacii parchezi pe saua din spate. Si in fond daca te-ai oprit mai incolo, te poti intoarce. Si la semafor poti frina mai devreme.

Exista pe circuit, cam in 2 situatii, repsectiv una inainte de reperele tale de frina si una dupa ce ai trecut de ele si te-ai kakat pe tine, si alta pe strada care incepe cu

"De unde plm...PANICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA". Ca altfel, s-a cam zis: Poti sa arunci xx-ul de pe zx, e ca o ancora. De fapt poti cara cu tine o ancora. Poti sa arunci cu cbs-ul dupa abs. Merge si frina aerodinamica, poti merge cu geaca deschisa, poti lega un sac de iuta dupa motor (o parasuta ca la dragstere romanesti), la o adica cred ca merge si cu picioarele pe jos.

La ce povesti citesc pe forum si la ce filmulete autohtone am vazut, multi din astia cu ss numa' cu 10kmh merg, ca na, strada nu e pista..

Cel mai haios e cum abs-istii sint in stare sa renunte la citva cm de frina pt un pic de control, dar daca o fac aia cu ss, atunci dom'le, o fac pt ca sint niste poponari fricosi. Foarte inteligent. Si pina la urma, ss-urile se opresc datorita legilor fizicii sau nu?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia si tu o pauza. Daca nu franezi si cu spatele esti clar poponar.

Indubitabil.

 

PS:

Hai cu frinarea eficienta.

Eu zic ca ar trebui spuse niste criterii, ca sa mai filtram din posibilitati.

Dupa mine, citeva mai jos:

1. Sa fie pe distanta cit mai mica. Minima de preferat.

2. Sa fie reproductibila. Iarasi, nu neaparat perfectiunea.

3. Sa fie facubila in acele momente pline de emotie sufleteasca in pantaloni. Daca se poate, sa fie facubila chiar de catre cel in cauza.

4. Sa permita abandonarea manevrei si ocolirea obstacolului. Iarasi, sa fie un compromis bun.

 

Sint convins ca se poate face in mai multe feluri, or mai fi si alte criterii bune, sint convins ca unele manevre au unele puncte mai tari, altele altele. Se mai pot aduga la criterii ( Sa opreasca incalzirea globala, sa salveze balenele, or mai fi, eu am dat alea pe care le folosesc eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pina la urma, ss-urile se opresc datorita legilor fizicii sau nu?

 

Tu ce crezi?

(Ce motocicleta conduci?)

 

Sa permita abandonarea manevrei si ocolirea obstacolului. Iarasi, sa fie un compromis bun.

 

E cea mai buna varianta. Cateodata se poate, cateodata nu se poate. De curand un cunoscut a patit clasica "neacordare de prioritate". Contrasensul era full, n-a avut unde sa se duca, a intrat direct in masina. Motoreta frana bine, el stia sa franeze bine dar tot s-a intamplat broblema. A scapat doar cu glezna in ghips.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK Bigfoot, poate sa discute constructiv, civilizat la subiect. :ok:

 

Tu erai naratorul, sau ce?

 

Man, de ce trebuie sa iei tu lucrurile personal si sa categorisesti persoane??/ Discuta la subiect, daca ai ceva de zis, zi si lasa gargara ieftina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu erai naratorul, sau ce?

 

Man, de ce trebuie sa iei tu lucrurile personal si sa categorisesti persoane??/ Discuta la subiect, daca ai ceva de zis, zi si lasa gargara ieftina.

 

Iar esti flamer! :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Continua unii sa sustina (aberant si ridicol) ca ei franeaza DOAR cu fatza (si cat de cool este aceasta formula), DOAR cu spatele (si cat de nashpa este)... Se bat cu caramida in piept si cu amatorismul trairilor lor putzine da' proprii... se lauda cu performantele baletului magnific al semizeilor din GP sau SBK... ca sa aflam la final de la diversii Gogu de pe forum... cum sunt ei capabili sa scoata (la franarile din "friptele" vietii lor) pe diferitele circuite "internationale" sau la mentoratele de pe "impecabilele" soselele mioritice... iepurele din palarie!

Cu obstinatie uita (muritori de rand sau "forjatori" feroce) exemplele care se bazeaza INFAILIBIL pe legile fizicii care au fost explicate obiectiv la pag.1 in cazul rotilor moto! Implicit secventele franarii corecte: "Close the throttle, apply the rear brake, apply the front brake and declutch completely"...

Dupa atata "teorie" si lasand la o parte spectacolul lui Gogu, Gore sau Doohan, sa "uitam" ca pana si la "scoala Amcart" profesorul Trancanici nu se pune de acord cu Victor in legatura cu franarea SPATE si FATZA (exista marturii filmate)... si sa sintetizam "practic" pentru invataceii nostri INCEPATORI care chiar vor sa invete

SA FRANEZE CORECT:

 

SECVENTELE FRANARII MOTOCICLETEI:

 

1 Decelerare

- Inchiderea acceleratiei cu inducerea franei de motor

- Actionarea franei spate

 

2 Echilibru, stabilizare

- Se indreapta motocicleta

- Bratele si picioarele pregatite pentru franare

- Indreptarea torsului

- Pozitionarea mainilor si talpilor

 

3 Franare

- Actionare cu forta adecvata a franei fata

 

4 Ajustari

- Adecvarea fortei de franare spate

- Ajustarea fortei de franare fata

- Debreiere completa

 

 

ATENTIE "forjatorii" mioritici:

 

De ce nu faceti misto si de...

 

C-ABS.

 

Un sistem Honda destinat motocicletelor hipersportive.

Pe langa faptul ca ne schimba conceptia despre ABS-ul la curse... mai executa si franarea corecta:

Indiferent cu ce forta sau daca apesi pe maneta, pedala, sau ambele... C-ABS actioneaza intai spatele pana se aseaza motocicleta, apoi fatza, mentinand si putzin spate pentru stabilizarea pe traiectorie !

 

La multzi kilometri frumoshi !

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

C-ABS.

 

Un sistem Honda destinat motocicletelor hipersportive.

Pe langa faptul ca ne schimba conceptia despre ABS-ul la curse... mai executa si franarea corecta:

Indiferent cu ce forta sau daca apesi pe maneta, pedala, sau ambele... C-ABS actioneaza intai spatele pana se aseaza motocicleta, apoi fatza, mentinand si putzin spate pentru stabilizarea pe traiectorie !

 

La multzi kilometri frumoshi !

 

E foarte frumos sa fii atat de pretios si sa emulezi mereu numai legi nescrise, inatacabile si sa cunosti toate sistemele de franare de pe motociclete.

Din pacate sistemul Honda da rotii care are aderenta atat cat poate duce, computerizat. Tu doar strangi tare maneta si ii arati sistemului ca se vrea o franare foarte tare, el are grija de ambele roti si imparte forta de franare.

 

Zice-se ca la o actionare normala a manetei face ce s-a descris mai sus, adica trimite comanda si spre frana spate.

 

 

Foarte interesant filmuletz. Aceleasi motociclete, 3 rideri diferiti, rezultate diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Dan Nastase : 2 Observatii :

1.Ai un stil de exprimare foarte elucubrat.Frazele pe care le scrii sunt departe de limba vorbita.Vor sa impresioneze,sa arate ca tu nu esti din randul nostru,nu faci parte din plebe.Stilul asta al tau plin de metafore,de artificii,de grandoare a frazei,e adevarat,ii poate impresiona pe unii,dar totusi,cineva care a mai citit o carte la viata lui nu ramane deloc impresionat,ci dimpotriva.Atunci cand scrii ceva pe un forum despre motociclism,incearca totusi sa scrii si tu intr-un stil mai lipsit de emfaza,nu ca si cum am da o lucrare in cls. a 5-a la compunere si dorim sa o impresionam pe profa sa ne dea 10+.

2.In teorie ai dreptate.

Franarea eficienta este exact asa cum ai descris-o tu.In teorie.

In practica,pe strada,problema apare atunci cand intra in ecuatie factori pe care nu ii poti "alinia",cum este panica.Ori cand esti in modul de panica cam greu iti aduci aminte ce ai scris tu acolo.Un rider mediu in modul de panica mai mult ca sigur va bloca spatele pe franare din cauzele arhicunoscute(in principal forta de apasare foarte mica spate din cauza inertiei+forta musculara mult mai mare pe picior si mai greu dozabila),dar repet,cand franeaza panicat.Ori din aceasta cauza eram eu si altii de parere ca franarea ar trebui executata numai cu fata.

Iarasi,pe circuit se pune atat de tare frana,intra in ecuatie si frana de motor incat frana spate in opinia mea nu-si are rostul.Insa despre franarea racing ii las pe altii sa detalieze.

Deci,in concluzie,problema e putin mai complicata decat in teorie.

ABS-ul este un sistem foarte bun mai ales pe motociclete (pe masini mi se pare aproape degeaba si chiar daunator pe zapada),dar nu prea mai are de a face cu ce discutam noi aici,posesorii de motoare cu abs sunt invatati sa stranga frana maxim si sa lase comp sa rezolve dozajul.Cel mai bun sistem de abs stiam ca este cel de pe bmw s 1000 rr nu de pe Honda,dar in fine,asta importa mai putin.

Numai bine.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori din aceasta cauza eram eu si altii de parere ca franarea ar trebui executata numai cu fata.

Fix din aceeasi cauza eu sunt de parere ca trebuie sa inveti sa franezi SI CU SPATELE. Orice ati face voi, atata timp cat inca exista contact intre roata spate si asfalt, frana spate va creste decelerarea. Ca de la un anumit moment incolo roata spate se ridica, este alta poveste. Nu inseamna ca pana atunci nu trebuie sa o franezi. Si conform legilor fizice, roata spate franata se va ridica de pe asfalt mai tarziu decat cea nefranata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africa Twin nu-i singurul meu motor si cu atat mai putin singurul pe care l-am condus. Si topicul este despre franarea eficienta, nu despre franarea cu motorul x, y, z. Desi franarea este la fel (adica se face la fel) pe oricare motor. Faptul ca zx9r-ul tau se ridica mai repede de poponeata decat un hornet, nu schimba cu nimic legile fizicii.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, propun atunci ca toate discutiile din acest topic sa fie sterse, legile fizicii sunt aceleasi, sa ramana doar legea inatacabila si fundamentala enuntata de lider MAXIMUS Dan Nastase, restul sunt aberatiile noastre, care intradevar, pot fi mutate la gunoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Bulinu' :

Fix din aceeasi cauza eu sunt de parere ca trebuie sa inveti sa franezi SI CU SPATELE. Orice ati face voi, atata timp cat inca exista contact intre roata spate si asfalt, frana spate va creste decelerarea. Ca de la un anumit moment incolo roata spate se ridica, este alta poveste. Nu inseamna ca pana atunci nu trebuie sa o franezi. Si conform legilor fizice, roata spate franata se va ridica de pe asfalt mai tarziu decat cea nefranata.

Corect ce zici tu,dar iarasi,in teorie.Hai sa si detaliez de ce zic asa,desi am mai scris inca odata treaba asta,cu citate dintr-un studiu al Min. Transporturilor din State.Pe scurt :

Creierasului uman nu prea ii place sa faca multi-tasking,asta e o afirmatie stiintifica dovedita.Deci,daca vrei sa faci ceva bine,te concentrezi,faci un singur lucru,si apoi treci la altul.Cand faci 2 lucruri deodata le faci pe amandoua nu tocmai bine.Sau creierul se concentreaza pe un lucru si celalalt il face din automatism,dar nu cum trebuie.De aceea recomandau in studiul ala obisnuirea reflexelor numai cu frana fata,ca in cazul unei franari de urgenta toata puterea de concentrare sa se puna pe frana fata si astfel sa executam o franare cu fata aproape perfecta.

Treaba se reduce la logica simpla : exista frana pe ambele roti,dar o frana are ponderea de 80-90% din forta de franare.Din moment ce un rider mediu,un om normal fara o oarecare experienta nu poate folosi amandoua franele la capacitate maxima(pt ca omul nu e construit sa faca mai multe lucruri deodata decat dupa ani si ani de exercitiu cand nici atunci nu le face,dar intra in functiune automatismele),hai sa ne concentram 100% asupra franei care ofera forta majoritara de franare,si astfel sa folosim 80-90% din potentialul motocicletei de a frana.Decat sa ne concentram pe amandoua si sa folosim 60-70% din potential pt ca in loc sa strangem frana fata la perfect eram atenti sa nu blocam spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu faceti misto si de...

 

C-ABS.

 

Un sistem Honda destinat motocicletelor hipersportive.

Pe langa faptul ca ne schimba conceptia despre ABS-ul la curse... mai executa si franarea corecta:

Indiferent cu ce forta sau daca apesi pe maneta, pedala, sau ambele... C-ABS actioneaza intai spatele pana se aseaza motocicleta, apoi fatza, mentinand si putzin spate pentru stabilizarea pe traiectorie !

 

La multzi kilometri frumoshi !

 

Nu e pe nici o motocicleta de pista desi este acceptat prin regulament.

C-ABS pune frana roata fata extrem de tare si tot se ridica pe fata asa cum am pus fotografii cu CBR600RR cu cateva zile in urma. C-ABS nu lasa roata fata sa se blocheze dar nici roata spate nu se blocheaza. C-ABS este comandat electronic, si nu seamana cu CBS.

/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=752054

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Method:

 

Dupa institutia americana pe care o citezi

daca nu suntem capabili sa folosim la moto una bucata picior pentru frana spate,

una bucata celalalt picior pentru schimbatorul de viteze...

una mana pentru ambreiaj si alta pentru frana de fatza...

atunci inteleg motivul pentru care automobilele lor nu au decat doua pedale pentru doua picioare:

creierasul lor nu poate actiona trei comenzi cu doua picioare asa cum fac majoritatea europenilor!

 

De unde rezulta ca ar fi cazul sa lasam exemplele gen tandala si daca vrem sa devenim motociclisti corecti

si nu doar "posesori"... sa ne punem cu burta pe carte si sa fim cu antrenamentele "la zi".

 

Capabilitatea de a frana ca Fred Flinstone sau ca Mik Doohan... doar de voi depinde!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

This is bullshit. Creierului nu-i place multitasking, dar franarea exersata suficient devine reflex. ce spun aia acolo suna cam asa: nu sunteti in stare cu 2, lasati-o balta, nu are rost sa va antrenati, folositi 1.

Antrenamentul , franarea de fiecare data cu ambele frane, indiferent de situatie, creeaza reflex. NU-ti trebuie multitasking.

Plus ca ar trebui sa invatati ca roata spate blocata nu inseamna decat o dunga neagra pe asfalt atunci cand franezi ca sa nu te infigi in obstacol.

 

si explica-mi, te rog, care-i diferenta intre a merge cu roata spate taras si a merge cu roata spate ridicata de pe sol? cam care situatie e mai periculoasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoria ca teoria, practica ne omoara. Toata lista aia de manevre trebuie executata in mai putin de jumatate de secunda. Altfel e degeaba. Ramne la stadiul de teoretic corect.

He he, unii mai au timp si sa se ridice in scarite si/sau sa "culce" motocicleta, atunci cand executa o franare de urgenta. :D

Pana la urma practica se formeaza prin exercitiu. Altfel n-am putea nici sa pornim de pe loc.

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pina la urma, ss-urile se opresc datorita legilor fizicii sau nu?

Tu ce crezi?

Ca nu. Motocicleta mea NU frineaza datorita legilor fizicii. Ea frineaza ca trag eu maneta. Din cite stiu eu, aia la fabrica n-au invatat-o fizica si de la mine sigur nu stie.

Legile fizicii imi explica mie din cind in cind de ce frineaza cum frineaza. Dac-o vad ca frineaza mai bine intr-un fel, pai atunci aia e fizica si legile le verific dupa. Teapa asta au luat-o si altii, respectiv aia cu masuratorile. Ei au vrut sa faca o lege generala (corecta de altfel) pe baza unui caz particular (la fel de corect), au masurat cazul, au aruncat ce nu le-au convenit (adica masuratorile, care erau realitate masurata) si a iesit cumva. Mie mi s-a parut ciudata aia cu frinarea cu ambreiajul tras care ziceau ca-i mai scurta decit cu el cuplat. Oare de ce? Oricum, cel mai tare s-au fript aia cu de ce se invirte pamintul. La propriu.

 

PS:

Interesant filmuletul ala cu abs. Mai ales diferentele de distante, chiar si pt acelasi tip de moto.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Bulinu :

Cum sa zic,nu atat timpul care iti ia sa pui spatele (care mi se pare mai rapid de pus ca fata) nici faptul ca se blocheaza sau se ridica spatele (desi daca ai ridicat spatele pe franare inseamna ca totusi cunosti ceva meserie :P) e atat de daunator ci faptul ca te concentrezi la alte lucruri in loc sa pui fata la perfect.

Dupa opinia mea forta cea mai mare de franare o obtii atunci cand aproape toata greutatea motocicletei "vine" pe roata fata apasand astfel cat de mult se poate in jos combinata cu aplicarea fortei de franare fata exact la limita blocarii.Eu zic ca astfel obtii cea mai mare forta de franare,cineva bun la fizica sa confirme sau sa infirme daca am dreptate.

Bine,ce am zis eu acum e deja foarte greu aplicabil in practica (iar practica asta,dom'le :P) pt ca tre sa simti limita aderentei cauciucului si in acelasi timp sa ai grija sa nu dai motorul peste cap,toate astea in timp ce probabil esti cu morcovul in fiund ca ti-a taiat ceva fata,ce mai,tre sa fii putin profesor.

Deci pana la urma : "ze power iz within you" :bounce:

Pe circuit mi se pare putin mai usor pt ca esti intr-un mediu (cat de cat) controlat.

 

He he, unii mai au timp si sa se ridice in scarite si/sau sa "culce" motocicleta, atunci cand executa o franare de urgenta.

Corect,corect,unii chiar fac chestiile astea,jos palaria.

Totul se rezuma pana la urma la o vorba de mare angajament al unui vecin de-al meu genul slapi si maieu alb peste burta,dicton rostit intre 2 semintze sparte intre dinti : "de bah baiatule,sunt unii care le are,si sunt unii care nu le are,ce sa-i faci,asta-i viata" :crack:

Avea dreptate,mai puteam sa-l contrazic?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

STIMATE STUDENT MOTO:

INCEPE cu ceea ce corect vi se spune in acest topic -

dupa care - exersezi, exersezi, exersezi... pana cand devii artist!

Daca ai fi violonist ai deveni mai bun ca Paganini.

 

Un Stradivarius nu performeaza niciodata singur!

 

IDEAL SEQUENCE

Learn ideal sequence for the most effective emergency braking possible is to successively

 

Close the throttle, apply the rear brake, apply the front brake and declutch completely.

 

A FEW SECONDS OF AUTOMATISM

We quickly realized during these tests that the load imposed on the rider during hard braking is immense. An emergency stop from 100 km/h lasts more or less four seconds; basically, one second for reaction and stabilization and three seconds of braking. During these four seconds the rider undergoing considerable physical stress acts in a conditioned manner. In an emergency, the rider performs unconsciously but more quickly and less well

what he does habitually in more normal situations.

 

BRAKING THROUGH HABIT

Pierre Savoie, chief instructor of driver training for BMW Canada, explains the matter by saying, “According to Dr. Bruce Lipton of Sanford University in California, our conscious mind can process 2,000 bits of information per second, while our subconscious can process 4,000,000,000. It’s not necessarily limited to reflexes, but to the deeply rooted habits of human beings.”

 

INGRAINED HABITS

In our opinion, the only way for a rider to achieve true proficiency in straight-line emergency braking of a motorcycle is to practise long enough and hard enough to make the procedure a matter oft.

 

SI MAI TINE MINTE:

Virtuozitatea pe motocicleta nu inseamna... numai franerea !

:P

 

 

In legatura cu ”scolile romanesti de kamikaze”

exprim doar punctul meu de vedere sincer.

 

In ceea ce ma priveste nu aberez in domeniu si nu jignesc pe nimeni.

In cazul de fata, discutia se reduce la trei puncte esentiale:

 

1. Nimic din ceea ce inseamna motocicleta nu imi este strain, am alergat si la curse,

am in palmares cateva cupe, diplome si medalii.

 

2. Am licenta de instructor moto de foarte mult timp (martori sunt Troia si Bratovici),

dar nu profesez pentru ca - in conditiile oferite de scolile noastre de conducere –

nu as mai fi eu insumi si ar insemna sa ma dezic de toate standardele si principiile mele.

 

3. Fiindca nu as recomanda nimanui sa inceapa o scoala moto fara talent

cunoasterea amanuntita a motocicletei si executarea corecta a intregii game de manevre

necesare in traficul aglomerat - dar si in exploatarea de mare finete, indiferent de vreme si teren

- including ”claviatura” maini-picioare, ambreiaj si frane –

necesare la pornirea in rampa, la executarea surplace-ului, in competitii -

sau a tot ceea ce este necesar ca studentul sa plece cu adevarat pregatit pentru viata

cu toate ”facultatile” insusite temeinic - fizice si psihice, teoretice si practice !

 

Spor si sa auzim numai de bine !

 

;)

Spilul final al acestui topic ar fi in felul urmator:

Minus din teorie cu minus de pe teren...

Super-plus la ratingul de tara !

Ceilalti 20% sa faca un partid in opozitie !

 

Noi sunteem roomani... :wave:

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...