Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Majoritatea baietzilor de la MotoGp nu pun frana spate deloc,mai ales Rossi nu are deloc treaba cu spatele,el luand de multe ori chiar piciorul din scarita.Cand topaia roata asa ca in filmuletzul ala,aia se numeste fish-tailing,si e din cauza franei de motor.Se intampla chiar si cu slipper-clutch,dar nu e atat de dur.

Kevin Schwantz despre franarea pe circuit :

 

Revenind la franarea pe drumurile publice,si eu sunt printre cei care franeaza doar fata pt ca parerea mea este ca in situatii de urgenta ar trebui sa te concentrezi numai pe frana fata ca sa scoti untul din ea,iar daca esti obisnuit cu amandoua nu te vei putea concentra pe ambele si nu vei frana la 100% din capacitatile tale si ale motocicletei.In teorie,da,e mai bine sa franezi cu amandoua insa practic parerea mea e ca nu e.Se mentioneaza si un studiu facut de American Motorcycle Safety Foundation care zice acelasi lucru (pct.7) :

http://www.webbikeworld.com/Motorcycle-Safety/braking-tips.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Btw, vezi ca pot edita semnaturi, si in log de "reparatii la preturi omenesti" cine stie ce dubiosenii o sa mai apara, asta sa stii, oricum nu fac asa ceva... dar sa stii ca e o posibilitate, dar la care nu recurg inca ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Pentru ca toate cele mentionate mai sus sunt adevarate, observam la “meseriasi”

actionarea franei spate in curbele de mare viteza - motiv pentru care, la un moment dat Mick Doohan

avea montat pe ghidon o a doua maneta de frana actionata cu degetul mare

atunci cand concura cu piciorul drept in ghips."

 

Si Doohan si alti piloti folosesc spatele pentru insccrierea in viraj.

Frana ta spate este cel mai bun prieten si iti recomand sa o folosesti ca frana de baza :D

Evident, vei intra in acelasi club de piloti faimosi precum Doohan si vei primo o medalie de merit si un loc de cinste in anuarul Who's Who, international, o alta afacere epica si colosala :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Btw, vezi ca pot edita semnaturi, si in log de "reparatii la preturi omenesti" cine stie ce dubiosenii o sa mai apara, asta sa stii, oricum nu fac asa ceva... dar sa stii ca e o posibilitate, dar la care nu recurg inca ;)

 

Acea semnatura e sustinuta printr-o relatie de bussiness cu Admin. poti sa faci orce doresti dar ai grija cand vrei sa dai cu piciorul intr-un caine, sa intrebi al cui e cainele :ok:

 

Semnatura cu tine protagonist o ai pana diseara. Pupi!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea baietzilor de la MotoGp nu pun frana spate deloc,mai ales Rossi nu are deloc treaba cu spatele,el luand de multe ori chiar piciorul din scarita.Cand topaia roata asa ca in filmuletzul ala,aia se numeste fish-tailing,si e din cauza franei de motor.Se intampla chiar si cu slipper-clutch,dar nu e atat de dur.

Kevin Schwantz despre franarea pe circuit :

 

Revenind la franarea pe drumurile publice,si eu sunt printre cei care franeaza doar fata pt ca parerea mea este ca in situatii de urgenta ar trebui sa te concentrezi numai pe frana fata ca sa scoti untul din ea,iar daca esti obisnuit cu amandoua nu te vei putea concentra pe ambele si nu vei frana la 100% din capacitatile tale si ale motocicletei.In teorie,da,e mai bine sa franezi cu amandoua insa practic parerea mea e ca nu e.Se mentioneaza si un studiu facut de American Motorcycle Safety Foundation care zice acelasi lucru (pct.7) :

http://www.webbikeworld.com/Motorcycle-Safety/braking-tips.htm

 

foarte bune link-urile, multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....Cand topaia roata asa ca in filmuletzul ala,aia se numeste fish-tailing,si e din cauza franei de motor.Se intampla chiar si cu slipper-clutch,dar nu e atat de dur....

 

Si frana de motor, din retrogradare, in cazul unei motociclete, nu poate fi considerata frana spate ? :scratch:

Sau frana spate se considera numai cand actionezi pedala ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si frana de motor, din retrogradare, in cazul unei motociclete, nu poate fi considerata frana spate ?

Eee,maciuci,pai asa si daca ma ridic in sa sa dea vantul in mine si ma dau mai pe spate,inseamna ca am exercitat franare pe roata din spate,nu? :rolleyes: Se vorbea despre apasarea franei spate,nu despre frana de motor...

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eee,maciuci,pai asa si daca ma ridic in sa sa dea vantul in mine si ma dau mai pe spate,inseamna ca am exercitat franare pe roata din spate,nu?Se vorbea despre apasarea franei spate,nu despre frana de motor...

Acesta se vrea a fi un raspuns la ce am intrebat eu ? :unsure:

 

Astept si raspunsul lui Niko la citatul dat de dl. Nastase, laitmotivul acestui topic...

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si kyonari si stoner din fileme puse aici fac powerslide la greu acolo iar asta este o treaba de mare meserie si finete, in romania nu stiu pe careva sa faca asa ceva.

cesare, in poza aia stai cam drept :D chiar daca ai jenunchiu la asfalt :D, remember - capu' la oglinda :D

 

la secunde .36 in filmuletul lui method simoncelli se vede clar cum sta in piciorul pe frana..

 

deja topicu e flame :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nenea ala Kevin Schwartz zicea ca unii prefera sa foloseasca si spatele, deci se foloseste. Ca nu foloseste el sau rossi e partea a doua, a si spus de ce, e prea greu pt el, il distrage. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si kyonari si stoner din fileme puse aici fac powerslide....

 

Deci tu zici ca derapajele inaintea intrarii in viraj sunt de la powerslide si nu de la frana de motor aka frana spate... prin retrogradare... :rolleyes:

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect,corect,el a zis cum se spune pe la noi "cate bordeie atatea obiceie".A zis ca el de ex punea frana cu 2-3 degete,Rossi pune frana melteneasca ca sa zic asa cu toata mana si gazul la fel.Eu sunt cu Schwantz,si pe mine ma distrage frana spate in situatii limita,mai ales cand intervine panica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine sa folosesti tot ce ai pe mobra, mai ales franele, dar sa stii cum...multi spun ca folosesc spatele la greu unii ca nu folosesc deloc(totul depinde de ce mobra incaleci)...acum ,deh ,fiecare cu stilul lui,ideea e sa opresti dracu mobra atunci cand trebe fara sa ti rupi spinarea,atata polemica...uffff!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Doohan si alti piloti folosesc spatele pentru insccrierea in viraj.

Frana ta spate este cel mai bun prieten si iti recomand sa o folosesti ca frana de baza :D

Evident, vei intra in acelasi club de piloti faimosi precum Doohan si vei primo o medalie de merit si un loc de cinste in anuarul Who's Who, international, o alta afacere epica si colosala :D

 

Bagi samanta de scandal ca sa spui, pana la urma, ca este buna frana spate.

 

You got a super fucking twisted mind bro.... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata polemica e pentru ca ei se considera mari reisari daca folosesc numai fata. Si daca le zice cineva ca e buna si frana spate la ceva sar de kur de parca ii arzi, in loc sa admita ca mai e loc de ceva in tehnica lor.

 

Baieti, va recomand cu caldura un Uniciclu si astfel dilema voastra se reduce la 0. Nu mai exista roata spate care sa va distraga, o roata, o frana, issue solved.

image-2008-04-29-2905084-46-motocicleta-ecologica.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata polemica e pentru ca ei se considera mari reisari daca folosesc numai fata. Si daca le zice cineva ca e buna si frana spate la ceva sar de kur de parca ii arzi, in loc sa admita ca mai e loc de ceva in tehnica lor.

 

Baieti, va recomand cu caldura un Uniciclu si astfel dilema voastra se reduce la 0. Nu mai exista roata spate care sa va distraga, o roata, o frana, issue solved.

image-2008-04-29-2905084-46-motocicleta-ecologica.jpg

Amin! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata polemica e pentru ca ei se considera mari reisari daca folosesc numai fata. Si daca le zice cineva ca e buna si frana spate la ceva sar de kur de parca ii arzi, in loc sa admita ca mai e loc de ceva in tehnica lor.

 

Nu, pentru mine toata polemica este cred ,la fel ca si pentru initiatorul topicului, pentru cei care sunt incepatori si care citesc pe aici, incercand sa extraga informatii de la cei care se dau mai demult si care au experimentat si au tras niste concluzii, pentru ca sa nu-si mai rupa spinarea sau sa moara actionand frana spate la 200 la ora cum le recomanzi tu!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, va recomand cu caldura un Uniciclu si astfel dilema voastra se reduce la 0. Nu mai exista roata spate care sa va distraga, o roata, o frana, issue solved.

 

...adica asa ? :unsure:

 

L.E. Adica asa.... :laugh:

post-12182-0-95483000-1319902960_thumb.jpg

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Niko.

Io am dubii ca tu ai mers vreodata cu 200 la ora. :scratch:

 

Ce e frate 200, e cifra fatidica? O frana e frana la orice viteza, poti sa ai si 1000 la ora si frana tot frana e, nu inteleg ce e asa periculos in a frana cu spatele la 200 la ora?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dracu ...acum ce tampit de om sa fii sa ai 200 pe bord si sa crezi ca poti oprii mobra cu frana spate(pui si fata si spate concomitent,caci altfel zboara g a o a z a cat colo),ihaaaaa,pai atunci nu ti mai iei mobra,stai linistit acasa si te uiti la tv...bai frate pai atunci ,,astia e prosti toti,,de au facut frana la mobre si pe roata de spate...chestia e dupa cum spuneam mai sus sa stii sa o folosesti,nici eu nu o prea folosesc dar de multe ori m a scos din k k t ...de cate ori am pus mobra pe traiectorie si cu necajita de frana de spate he heeeee!Pfuuuui!Polemica tata,polemica!Next!

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cesare, in poza aia stai cam drept :D chiar daca ai jenunchiu la asfalt :D, remember - capu' la oglinda :D

 

Corect, e prima mea zi pe 954 pe Serres. Mi-a luat un intreg weekend sa imi imbunatatresc pozitia si inca mai am de lucru. :ok:

In orice caz, e mai buna decat a unui anume baiat intr-o anumita zi, intr-o rapa pe Cheia , dupa care s-a apucat de circuit. :D Si eu am un motiv asemanator pentru care evit acum forja pe strada.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...