XorX Postat Mai 25, 2015 Share Postat Mai 25, 2015 ieftine pe naiba... 600ron ti se pare ieftin? Cele de la Yato la pret stau mai bine; ref la calitate nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Mai 25, 2015 Share Postat Mai 25, 2015 Am o trusa combinata de la ei si pana acum face fata cu brio. Ultima data am schimbat duscurile de frana la masina si am tras(de curiozitate,dar pe buzunarul meu) cu crichetul de suruburile care tin suportul etrierului. N-a "marait" deloc. Uitati aici ceva mai ieftin: http://sculemannesmann.ro/cheie-dinamometrica-20-100-nm?filter_name=dinamometrica » Post actualizat in 25 May 2015 12:18Si asta : http://sculemannesmann.ro/cheie-dinamometrica-30-210-nm?filter_name=dinamometrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 25, 2015 Share Postat Mai 25, 2015 aia de 175ron e interesanta. A testat cineva scule Normex? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Mai 25, 2015 Share Postat Mai 25, 2015 ieftine pe naiba... 600ron ti se pare ieftin? Cele de la Yato la pret stau mai bine; ref la calitate nu stiu. Nu am cautat cea cu 600ron, ce am nevoie este 122.39 iar la alte magazine este peste 200. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Mai 25, 2015 Share Postat Mai 25, 2015 (editat) aia de 175ron e interesanta. A testat cineva scule Normex?Daca vrei sa te apuci ca sa refaci un motor,eu cred ca e buna.Nu stiu,insa cum sta cu calibrarea... Editat Mai 25, 2015 de G B V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Am observat ca la moto e foarte necesara o manometrica cu cuplu mic, chiar si sub 10Nm, sint filete scurte si de diam mic, se rasucesc in draci suruburile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 aia de 175ron e interesanta. A testat cineva scule Normex? am o cheie de la Normex , plaja intre 10-50nm , dupa 1 an si ceva a crapat , sa rupt ceva in ea si numai decupleaza cand trebuie , folosita la shurubareala ocazionala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara. Un surub care e dat cuplu de stringere 10-15nm sigur nu o sa pa teasca nimic filetul pina pe la 25nm. Problema se pune la valori mari pentru ca esti tentat sa stringi mai ca animalu' si atunci apar problemele. A testat cineva asta? https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/38/yato/yt-0750-cheie-cu-dinamometru-38-19-110nm?utm_source=price-ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara. Un surub care e dat cuplu de stringere 10-15nm sigur nu o sa pa teasca nimic filetul pina pe la 25nm. Problema se pune la valori mari pentru ca esti tentat sa stringi mai ca animalu' si atunci apar problemele. A testat cineva asta? https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/38/yato/yt-0750-cheie-cu-dinamometru-38-19-110nm?utm_source=price-ro problema e fix la suruburile cu diametru mic care se strang in aluminiu si la bujii care ori nu sunt stranse suficient ori prea mult o cheie dinamometrica valoreaza fix cata incredere ai in ea si ramane calibrata fix cat a costat, dupa ce s-a decalibrat-stricat e mai periculoasa decat un clicket simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 o cheie dinamometrica valoreaza fix cata incredere ai in ea si ramane calibrata fix cat a costat, dupa ce s-a decalibrat-stricat e mai periculoasa decat un clicket simplu De asta folosesc o dinamometrica homemade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 deci sa inteleg ca nu e buna? Nu e buna ca e YATO, nu e buna ca plaja, nu e buna ca nu e scumpa? Cum ziceam, probabil ca o sa stringa 10 suruburi pe an. Ma gindesc ca 150-200 stringeri ar trebui sa ramina calibrata. Ce inseamna dinamometrica "home made"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 deci sa inteleg ca nu e buna? Nu e buna ca e YATO, nu e buna ca plaja, nu e buna ca nu e scumpa? Cum ziceam, probabil ca o sa stringa 10 suruburi pe an. Ma gindesc ca 150-200 stringeri ar trebui sa ramina calibrata. Ce inseamna dinamometrica "home made"? Vlad are valorile de cuplu/ Nm in degete si in brat, experienta isi spune cuvantul ! Omul a invatat si stie ce inseamna la mana, 20 Nm, 35Nm, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Foarte utila replica. Mecanicii cu experienta nu prea folosesc dinamometrice si nu se fac bucati motoarele in mers. Unde pui ca lubrifiantii de pe filet modifica frecarile suficient de mult incit sa faca acele cupluri arbitrare. E drept ca odata am ajutat pe cineva sa-si intinda lantul si cind am desfacut piulita (100 Nm cf. manualului) efortul a fost atit de mic incit probabil as fi reusit si impingind cheia cu un singur deget. Nu exagerez. Ultima data umblase acolo un mecanic cu zero experienta. Am umblat la culbutori de vreo 2 ori fara cheie si a vazut motoru' 12000 rpm de atunci, sa fie sanatos. Am facut acuma citiva ani un test acasa cu o cheie dinamometrica ieftina si rezultatele au fost all over the place, vorba unui proverb chinezesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Vlad are valorile de cuplu/ Nm in degete si in brat, experienta isi spune cuvantul ! Omul a invatat si stie ce inseamna la mana, 20 Nm, 35Nm, etc Nu chiar Ce inseamna dinamometrica "home made"? Deci, am un clichet cu bratul de la centru la gaura din maner 25cm, am luat un cantar de pescuit (ala cu arc) l-am verificat, bag carligul de la cantar in gaura si trag tangent la cercul descris de brat. 1kg pe cantar inseamna 2,5Nm sau 0.25 Kgfm. Folosesc tehnologia asta doar la chestii sensibile cum e garnitura de chiulasa, in rest bujii piulite roti etc, varianta dedant68 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Am observat ca la moto e foarte necesara o manometrica cu cuplu mic, chiar si sub 10Nm, sint filete scurte si de diam mic, se rasucesc in draci suruburile. Evident,de asta sunt rari mecanicii buni la moto, la masini unde ai piese mari si usor de manevrat mai gasesti mecanici buni.La masina gasesc oricand mecanic, dar daca-i zic ca am o problema la scuter-maxiscuter imi spune :''nu stiu domne,sincer,nu ma bag la d-astea...'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Sub 15-20 Nm e problematica strangerea cu dinamometrica!!!!! Trebuie sa ai experienta, astfel rupi la suruburi si filete in aluminiu in draci. Trebuie tinut foarte mult cont de variabilele ce afecteaza frecarea(se gasesc in manual, atat cuplul,cat si variabilele). Am prieteni care si-au luat dinamometrica si au rupt mai multe suruburi fata de perioada cand nu aveau dinamometrica!!!. In general daca si ti se pare ca strangi prea mult, se desface surubul si se curata cu spray de frana(sau se respecta conditiile din manual). Daca tot ti se pare ca strangi prea mult, mai bine strangi la mana. In multe service-uri dinamometrica se foloseste ocazional din aceste considerente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Foarte utila replica. Mecanicii cu experienta nu prea folosesc dinamometrice si nu se fac bucati motoarele in mers. Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm? Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Nu chiar Deci, am un clichet cu bratul de la centru la gaura din maner 25cm, am luat un cantar de pescuit (ala cu arc) l-am verificat, bag carligul de la cantar in gaura si trag tangent la cercul descris de brat. 1kg pe cantar inseamna 2,5Nm sau 0.25 Kgfm. Folosesc tehnologia asta doar la chestii sensibile cum e garnitura de chiulasa, in rest bujii piulite roti etc, varianta dedant68 da, ma gindisem si eu sa-mi fac asa ceva dar nu din clichet ci din antrenor in T ca sa poti baga si valori mari. Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar » Post actualizat in 27 May 2015 16:18 ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala.... Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar » Post actualizat in 27 May 2015 16:18 ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala.... Eu nu am luat dinamometrica pentru ca am iesit mai ieftin plus ca o folosesc asa din an in pasti. Capeti ceva experiente de la strans jdemii de suruburi si piulite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 da, te cred ca incepi sa simti mai ales la cele de cuplu mic (chiar si eu care doar ma joc reusesc sa nu distrug filete... se simte cind ar incepe sa cedeze). Dar cum ziceam, dinamometrica mi se pare interesanta la cupluri mari. La mine dorinta a pornit de la o pana pe spate, iar piulita de ax zice cuplu de 90Nm... Cine draq stie ce inseamna 90Nm?!?! l-am strins tare.. cam cit am putut la mina cu un T de vreo 30cm dar sunt sigur ca am depasit valoarea aia de 90Nm d'asta o dinamometrica ma scotea din ceata.. dadeam cu 90 si staeam linistit Iar referitor la daca se pune ulei sau nu pe filet, din cite stiu eu cuplurile in manual sunt date cu filetul lubrifiat.. tocmai pentru ca sa pui ulei e usor.. sa-l stergi perfect este mult mai greu. » Post actualizat in 27 May 2015 17:14iata si o dinamometrica ieftina si clasica. https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/12/vorel/57450-cheie-dinamometrica-12-0-200d1096 e doar putin mai scumpa decit un antrenor de 1/2" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Si eu to ce strang ung sa nu rugineasca/oxideze 90Nm la brat de 30 insemna cam 25cm ca doar pui si mana deci (90/.25)/2(pentru ca-i T)= 18kg de o parte si alta a teului . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm? Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea. Exista doctori buni si slabi, exista pictori buni si slabi, exista m... (completati) buni si slabi. Eu mi-am schimbat singur uleiul pina acum si ma depaseste cum naiba strica filetele alea. Probabil se intimpla cind a fost deja strins ciobaneste si se tinea cumva, dar la desfacere s-a belit filetul de tot. A, am strins fara dinamometrica de fiecare data. 10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara.Parerea? Pai parerea mea e pe dos. Is curios daca poate cineva sa stringa prea tare piulita de la pinionul motor. A testat cineva asta? https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/38/yato/yt-0750-cheie-cu-dinamometru-38-19-110nm?utm_source=price-ro O am eu de ceva ani si ce pot sa spun e ca asa cum n-am belit nici un filet, nici nu s-a desfacut vreo pilita. O fi buna sau le-o fi facind mai "ruseste" astia de la Suzuki? Si mai e o problema. Forta de frecare statica si cea dinamica sint lucruri diferite. Cind o sa-ti cumperi cheie o sa vezi ca daca string un surub, dupa care te opresti si reiei, cheia o sa faca click inainte sa urnesti surubul. E firesc si explicatia simpla tocmai am scris-o. In final tot ajungi sa-ti formezi un simt la mina. A, si etrieii fata mi i-am scos de vreo 5 ori pina acum. Cu toate ca mai am o cheie dinamometrica mica (Rothewald, parca), nici una nu acopera cuplul. Ghici de cite ori mi-au cazut etrierii si de cite ori am refacut filetul de la urechile de prindere. Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi"Eu am zis de altii, nu de mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Mai 28, 2015 Share Postat Mai 28, 2015 Eu am trei chei dinamometrice de la Proxxon (MC 30 6 - 30 Nm, MC 100 20 - 100 Nm, MC 200 40 - 200 Nm) si una ~ no name 10 - 210 Nm. Cand este nevoie, folosesc si raportorul pentru strans suruburi. In regim de lucru hobby, sunt bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 De s-or fi inventat cheile dinamometrice? Pentru a face un motor cat mai aproape de proiect ...ai nevoie de multe AMC -uri si cele mai multe de inalta precizie . Incepand de la spioni pana la cintar , de la micrometre pana la comparatoare ....cine urmareste precizia si performanta , nu risca sa stranga la mana , nu risca sa ,,puna" 4 ansamble piston biela de diferite greutati , nu risca sa imperecheze un cilindru cu un piston cu luft mai mare sau mai mic , nu risca sa monteze cuzineti fara pasuire ........ Ca parere personala .....daca ai cheie dinamometrica ....e bine de folosit la orice surub si exact la cuplul indicat de fabricant .....ca ala n-o fi fost un prost cand a gandit motorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iunie 12, 2015 Share Postat Iunie 12, 2015 as vrea sa-mi mai schimb din tubulare si nu stiu exact daca sa imi iau cu 12 colturi sau hexagonale normale. sunt mai bune cele cu 12 colturi decat hexagonalele ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.