Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am o trusa combinata de la ei si pana acum face fata cu brio.

Ultima data am schimbat duscurile de frana la masina si am tras(de curiozitate,dar pe buzunarul meu) cu crichetul de suruburile care tin suportul etrierului.

N-a "marait" deloc.

 

Uitati aici ceva mai ieftin:

http://sculemannesmann.ro/cheie-dinamometrica-20-100-nm?filter_name=dinamometrica


» Post actualizat in 25 May 2015 12:18

Si asta : http://sculemannesmann.ro/cheie-dinamometrica-30-210-nm?filter_name=dinamometrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieftine pe naiba... 600ron ti se pare ieftin?

Cele de la Yato la pret stau mai bine; ref la calitate nu stiu.

Nu am cautat cea cu 600ron, ce am nevoie este 122.39 iar la alte magazine este peste 200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia de 175ron e interesanta. A testat cineva scule Normex?

Daca vrei sa te apuci ca sa refaci un motor,eu cred ca e buna.

Nu stiu,insa cum sta cu calibrarea...

Editat de G B V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca la moto e foarte necesara o manometrica cu cuplu mic, chiar si sub 10Nm, sint filete scurte si de diam mic, se rasucesc in draci suruburile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia de 175ron e interesanta. A testat cineva scule Normex?

 

am o cheie de la Normex , plaja intre 10-50nm , dupa 1 an si ceva a crapat , sa rupt ceva in ea si numai decupleaza cand trebuie , folosita la shurubareala ocazionala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara.

Un surub care e dat cuplu de stringere 10-15nm sigur nu o sa pa teasca nimic filetul pina pe la 25nm.

Problema se pune la valori mari pentru ca esti tentat sa stringi mai ca animalu' si atunci apar problemele.

 

A testat cineva asta?

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/38/yato/yt-0750-cheie-cu-dinamometru-38-19-110nm?utm_source=price-ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara.

Un surub care e dat cuplu de stringere 10-15nm sigur nu o sa pa teasca nimic filetul pina pe la 25nm.

Problema se pune la valori mari pentru ca esti tentat sa stringi mai ca animalu' si atunci apar problemele.

 

A testat cineva asta?

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/38/yato/yt-0750-cheie-cu-dinamometru-38-19-110nm?utm_source=price-ro

problema e fix la suruburile cu diametru mic care se strang in aluminiu si la bujii care ori nu sunt stranse suficient ori prea mult

 

o cheie dinamometrica valoreaza fix cata incredere ai in ea si ramane calibrata fix cat a costat, dupa ce s-a decalibrat-stricat e mai periculoasa decat un clicket simplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o cheie dinamometrica valoreaza fix cata incredere ai in ea si ramane calibrata fix cat a costat, dupa ce s-a decalibrat-stricat e mai periculoasa decat un clicket simplu

De asta folosesc o dinamometrica homemade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa inteleg ca nu e buna? Nu e buna ca e YATO, nu e buna ca plaja, nu e buna ca nu e scumpa?

Cum ziceam, probabil ca o sa stringa 10 suruburi pe an. Ma gindesc ca 150-200 stringeri ar trebui sa ramina calibrata.

 

Ce inseamna dinamometrica "home made"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa inteleg ca nu e buna? Nu e buna ca e YATO, nu e buna ca plaja, nu e buna ca nu e scumpa?

Cum ziceam, probabil ca o sa stringa 10 suruburi pe an. Ma gindesc ca 150-200 stringeri ar trebui sa ramina calibrata.

 

Ce inseamna dinamometrica "home made"?

Vlad are valorile de cuplu/ Nm in degete si in brat, experienta isi spune cuvantul ! Omul a invatat si stie ce inseamna la mana, 20 Nm, 35Nm, etc :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte utila replica.

Mecanicii cu experienta nu prea folosesc dinamometrice si nu se fac bucati motoarele in mers. Unde pui ca lubrifiantii de pe filet modifica frecarile suficient de mult incit sa faca acele cupluri arbitrare. E drept ca odata am ajutat pe cineva sa-si intinda lantul si cind am desfacut piulita (100 Nm cf. manualului) efortul a fost atit de mic incit probabil as fi reusit si impingind cheia cu un singur deget. Nu exagerez. Ultima data umblase acolo un mecanic cu zero experienta. Am umblat la culbutori de vreo 2 ori fara cheie si a vazut motoru' 12000 rpm de atunci, sa fie sanatos. Am facut acuma citiva ani un test acasa cu o cheie dinamometrica ieftina si rezultatele au fost all over the place, vorba unui proverb chinezesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad are valorile de cuplu/ Nm in degete si in brat, experienta isi spune cuvantul ! Omul a invatat si stie ce inseamna la mana, 20 Nm, 35Nm, etc :peace:

Nu chiar :D

 

Ce inseamna dinamometrica "home made"?

Deci, am un clichet cu bratul de la centru la gaura din maner 25cm, am luat un cantar de pescuit (ala cu arc) l-am verificat, bag carligul de la cantar in gaura si trag tangent la cercul descris de brat. 1kg pe cantar inseamna 2,5Nm sau 0.25 Kgfm. Folosesc tehnologia asta doar la chestii sensibile cum e garnitura de chiulasa, in rest bujii piulite roti etc, varianta dedant68 :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca la moto e foarte necesara o manometrica cu cuplu mic, chiar si sub 10Nm, sint filete scurte si de diam mic, se rasucesc in draci suruburile.

Evident,de asta sunt rari mecanicii buni la moto, la masini unde ai piese mari si usor de manevrat mai gasesti mecanici buni.La masina gasesc oricand mecanic, dar daca-i zic ca am o problema la scuter-maxiscuter imi spune :''nu stiu domne,sincer,nu ma bag la d-astea...''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub 15-20 Nm e problematica strangerea cu dinamometrica!!!!! Trebuie sa ai experienta, astfel rupi la suruburi si filete in aluminiu in draci. Trebuie tinut foarte mult cont de variabilele ce afecteaza frecarea(se gasesc in manual, atat cuplul,cat si variabilele). Am prieteni care si-au luat dinamometrica si au rupt mai multe suruburi fata de perioada cand nu aveau dinamometrica!!!. In general daca si ti se pare ca strangi prea mult, se desface surubul si se curata cu spray de frana(sau se respecta conditiile din manual). Daca tot ti se pare ca strangi prea mult, mai bine strangi la mana. In multe service-uri dinamometrica se foloseste ocazional din aceste considerente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte utila replica.

Mecanicii cu experienta nu prea folosesc dinamometrice si nu se fac bucati motoarele in mers.

 

Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm?

 

Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu chiar :D

 

Deci, am un clichet cu bratul de la centru la gaura din maner 25cm, am luat un cantar de pescuit (ala cu arc) l-am verificat, bag carligul de la cantar in gaura si trag tangent la cercul descris de brat. 1kg pe cantar inseamna 2,5Nm sau 0.25 Kgfm. Folosesc tehnologia asta doar la chestii sensibile cum e garnitura de chiulasa, in rest bujii piulite roti etc, varianta dedant68 :P

da, ma gindisem si eu sa-mi fac asa ceva dar nu din clichet ci din antrenor in T ca sa poti baga si valori mari.

Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar

» Post actualizat in 27 May 2015 16:18

ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala....

 

Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar

» Post actualizat in 27 May 2015 16:18

ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala....

Eu nu am luat dinamometrica pentru ca am iesit mai ieftin plus ca o folosesc asa din an in pasti.

Capeti ceva experiente de la strans jdemii de suruburi si piulite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, te cred ca incepi sa simti mai ales la cele de cuplu mic (chiar si eu care doar ma joc reusesc sa nu distrug filete... se simte cind ar incepe sa cedeze). Dar cum ziceam, dinamometrica mi se pare interesanta la cupluri mari.

La mine dorinta a pornit de la o pana pe spate, iar piulita de ax zice cuplu de 90Nm... Cine draq stie ce inseamna 90Nm?!?! l-am strins tare.. cam cit am putut la mina cu un T de vreo 30cm dar sunt sigur ca am depasit valoarea aia de 90Nm d'asta o dinamometrica ma scotea din ceata.. dadeam cu 90 si staeam linistit :)

 

Iar referitor la daca se pune ulei sau nu pe filet, din cite stiu eu cuplurile in manual sunt date cu filetul lubrifiat.. tocmai pentru ca sa pui ulei e usor.. sa-l stergi perfect este mult mai greu.


» Post actualizat in 27 May 2015 17:14

iata si o dinamometrica ieftina si clasica.

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/12/vorel/57450-cheie-dinamometrica-12-0-200d1096

e doar putin mai scumpa decit un antrenor de 1/2" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm?

 

Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea.

Exista doctori buni si slabi, exista pictori buni si slabi, exista m... (completati) buni si slabi.

Eu mi-am schimbat singur uleiul pina acum si ma depaseste cum naiba strica filetele alea. Probabil se intimpla cind a fost deja strins ciobaneste si se tinea cumva, dar la desfacere s-a belit filetul de tot. A, am strins fara dinamometrica de fiecare data.

10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara.

Parerea? Pai parerea mea e pe dos. Is curios daca poate cineva sa stringa prea tare piulita de la pinionul motor.

O am eu de ceva ani si ce pot sa spun e ca asa cum n-am belit nici un filet, nici nu s-a desfacut vreo pilita. O fi buna sau le-o fi facind mai "ruseste" astia de la Suzuki?

 

Si mai e o problema. Forta de frecare statica si cea dinamica sint lucruri diferite. Cind o sa-ti cumperi cheie o sa vezi ca daca string un surub, dupa care te opresti si reiei, cheia o sa faca click inainte sa urnesti surubul. E firesc si explicatia simpla tocmai am scris-o. In final tot ajungi sa-ti formezi un simt la mina.

 

A, si etrieii fata mi i-am scos de vreo 5 ori pina acum. Cu toate ca mai am o cheie dinamometrica mica (Rothewald, parca), nici una nu acopera cuplul. Ghici de cite ori mi-au cazut etrierii si de cite ori am refacut filetul de la urechile de prindere.

 

Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi"

Eu am zis de altii, nu de mine.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am trei chei dinamometrice de la Proxxon (MC 30 6 - 30 Nm, MC 100 20 - 100 Nm, MC 200 40 - 200 Nm) si una ~ no name 10 - 210 Nm. Cand este nevoie, folosesc si raportorul pentru strans suruburi. In regim de lucru hobby, sunt bune.

post-58124-0-31691600-1432812460_thumb.jpg

post-58124-0-77478000-1432812471_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De s-or fi inventat cheile dinamometrice?

Pentru a face un motor cat mai aproape de proiect ...ai nevoie de multe AMC -uri si cele mai multe de inalta precizie . Incepand de la spioni pana la cintar , de la micrometre pana la comparatoare ....cine urmareste precizia si performanta , nu risca sa stranga la mana , nu risca sa ,,puna" 4 ansamble piston biela de diferite greutati , nu risca sa imperecheze un cilindru cu un piston cu luft mai mare sau mai mic , nu risca sa monteze cuzineti fara pasuire ........

Ca parere personala .....daca ai cheie dinamometrica ....e bine de folosit la orice surub si exact la cuplul indicat de fabricant .....ca ala n-o fi fost un prost cand a gandit motorul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

as vrea sa-mi mai schimb din tubulare si nu stiu exact daca sa imi iau cu 12 colturi sau hexagonale normale.

sunt mai bune cele cu 12 colturi decat hexagonalele ???

81799188-2-12p.jpg18239618682-unior.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...