XorX Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Nu chiar Deci, am un clichet cu bratul de la centru la gaura din maner 25cm, am luat un cantar de pescuit (ala cu arc) l-am verificat, bag carligul de la cantar in gaura si trag tangent la cercul descris de brat. 1kg pe cantar inseamna 2,5Nm sau 0.25 Kgfm. Folosesc tehnologia asta doar la chestii sensibile cum e garnitura de chiulasa, in rest bujii piulite roti etc, varianta dedant68 da, ma gindisem si eu sa-mi fac asa ceva dar nu din clichet ci din antrenor in T ca sa poti baga si valori mari. Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar » Post actualizat in 27 May 2015 16:18 ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala.... Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar » Post actualizat in 27 May 2015 16:18 ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala.... Eu nu am luat dinamometrica pentru ca am iesit mai ieftin plus ca o folosesc asa din an in pasti. Capeti ceva experiente de la strans jdemii de suruburi si piulite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 da, te cred ca incepi sa simti mai ales la cele de cuplu mic (chiar si eu care doar ma joc reusesc sa nu distrug filete... se simte cind ar incepe sa cedeze). Dar cum ziceam, dinamometrica mi se pare interesanta la cupluri mari. La mine dorinta a pornit de la o pana pe spate, iar piulita de ax zice cuplu de 90Nm... Cine draq stie ce inseamna 90Nm?!?! l-am strins tare.. cam cit am putut la mina cu un T de vreo 30cm dar sunt sigur ca am depasit valoarea aia de 90Nm d'asta o dinamometrica ma scotea din ceata.. dadeam cu 90 si staeam linistit Iar referitor la daca se pune ulei sau nu pe filet, din cite stiu eu cuplurile in manual sunt date cu filetul lubrifiat.. tocmai pentru ca sa pui ulei e usor.. sa-l stergi perfect este mult mai greu. » Post actualizat in 27 May 2015 17:14iata si o dinamometrica ieftina si clasica. https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/12/vorel/57450-cheie-dinamometrica-12-0-200d1096 e doar putin mai scumpa decit un antrenor de 1/2" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Si eu to ce strang ung sa nu rugineasca/oxideze 90Nm la brat de 30 insemna cam 25cm ca doar pui si mana deci (90/.25)/2(pentru ca-i T)= 18kg de o parte si alta a teului . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm? Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea. Exista doctori buni si slabi, exista pictori buni si slabi, exista m... (completati) buni si slabi. Eu mi-am schimbat singur uleiul pina acum si ma depaseste cum naiba strica filetele alea. Probabil se intimpla cind a fost deja strins ciobaneste si se tinea cumva, dar la desfacere s-a belit filetul de tot. A, am strins fara dinamometrica de fiecare data. 10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara.Parerea? Pai parerea mea e pe dos. Is curios daca poate cineva sa stringa prea tare piulita de la pinionul motor. A testat cineva asta? https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/38/yato/yt-0750-cheie-cu-dinamometru-38-19-110nm?utm_source=price-ro O am eu de ceva ani si ce pot sa spun e ca asa cum n-am belit nici un filet, nici nu s-a desfacut vreo pilita. O fi buna sau le-o fi facind mai "ruseste" astia de la Suzuki? Si mai e o problema. Forta de frecare statica si cea dinamica sint lucruri diferite. Cind o sa-ti cumperi cheie o sa vezi ca daca string un surub, dupa care te opresti si reiei, cheia o sa faca click inainte sa urnesti surubul. E firesc si explicatia simpla tocmai am scris-o. In final tot ajungi sa-ti formezi un simt la mina. A, si etrieii fata mi i-am scos de vreo 5 ori pina acum. Cu toate ca mai am o cheie dinamometrica mica (Rothewald, parca), nici una nu acopera cuplul. Ghici de cite ori mi-au cazut etrierii si de cite ori am refacut filetul de la urechile de prindere. Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi"Eu am zis de altii, nu de mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Mai 28, 2015 Share Postat Mai 28, 2015 Eu am trei chei dinamometrice de la Proxxon (MC 30 6 - 30 Nm, MC 100 20 - 100 Nm, MC 200 40 - 200 Nm) si una ~ no name 10 - 210 Nm. Cand este nevoie, folosesc si raportorul pentru strans suruburi. In regim de lucru hobby, sunt bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 De s-or fi inventat cheile dinamometrice? Pentru a face un motor cat mai aproape de proiect ...ai nevoie de multe AMC -uri si cele mai multe de inalta precizie . Incepand de la spioni pana la cintar , de la micrometre pana la comparatoare ....cine urmareste precizia si performanta , nu risca sa stranga la mana , nu risca sa ,,puna" 4 ansamble piston biela de diferite greutati , nu risca sa imperecheze un cilindru cu un piston cu luft mai mare sau mai mic , nu risca sa monteze cuzineti fara pasuire ........ Ca parere personala .....daca ai cheie dinamometrica ....e bine de folosit la orice surub si exact la cuplul indicat de fabricant .....ca ala n-o fi fost un prost cand a gandit motorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iunie 12, 2015 Share Postat Iunie 12, 2015 as vrea sa-mi mai schimb din tubulare si nu stiu exact daca sa imi iau cu 12 colturi sau hexagonale normale. sunt mai bune cele cu 12 colturi decat hexagonalele ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Iunie 12, 2015 Share Postat Iunie 12, 2015 Eu am si asa si asa. Multumit de ambele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iunie 12, 2015 Share Postat Iunie 12, 2015 as vrea sa-mi mai schimb din tubulare si nu stiu exact daca sa imi iau cu 12 colturi sau hexagonale normale. sunt mai bune cele cu 12 colturi decat hexagonalele ??? Tubulare bihexagonale se folosesc la suruburi bihexagonale. Cu ele risti sa rotunjesti capatul surubului hexagonal mai usor. Cum V-stromu nu are niciun surub in 12 colturi, mergi pe 6 colturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Iunie 12, 2015 Share Postat Iunie 12, 2015 alea cu 6 colturi sunt pentru forte mai mari. Tubulare mari sau cele de impact am vazut doar asa. Cele in 12 colturi sunt pentru forte si unghiuri mai mici de strangere. Mai exista si o a treia varianta. Eu am truse separate 1/4, 3/8 si 1/2. Cea 3/8 roterwald de la louis e o alta varianta - link. Au pretii rotunjiti si spun ei ca e mai bine pentru evitarea rotunjirii suruburilor intrucat la strangere nu se pune presiune pe marginile surubului/piulitei. Am observat ca pe motoreta mea sunt multe suruburi cam moi, adica raman urme la strangere - abordare japoneza vs ruseasca . Unior sunt foarte bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 au aparut de ceva vreme tubularele all-drive, sau multi-drive, merg pe 6,12, puncte, patrat, torx , inch si mm , salveaza multi bani si calca foarte bine pe hexagon, nu le confundati cu 12puncte, seamana dar au alt profil interior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Tubulare bihexagonale se folosesc la suruburi bihexagonale. Cu ele risti sa rotunjesti capatul surubului hexagonal mai usor. Cum V-stromu nu are niciun surub in 12 colturi, mergi pe 6 colturi. mersi de sfat . chiar ma gandeam ca pot rotunji capetele suruburilor. nu folosesc sculele doar la Vstrom . azi am schimbat amortizoarele pe spate la logan. vai de maiculita mea in ce hal tre' sa tragi de surubull de jos. ma propteam cu piciorul in masina si trageam cu ambele brate ca sa fac un sfert de tura. am folosit o cheie cu 12 colturi de 18 de Unior si a mers brici! am abuzat groaznic de cheie si nu are nici o urma de uzura pe ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 de obicei cedeaza apul surubului nu cheia (daca e o cheie de calitate.). Foloseste o tzava mai mare si mult degripant in zona ca sa nu mai faci eforturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 de obicei cedeaza apul surubului nu cheia (daca e o cheie de calitate.). Foloseste o tzava mai mare si mult degripant in zona ca sa nu mai faci eforturi am rezolvat pana la urma ...dar si azi am febra la brate si nu pot sa strang pumnul bine revenind la chei cam ce standard DIN/ISO ar trebui sa fie o cheie buna ? si alta intrebare....sculele BGS din targul de la tarabele de la Autovit sunt fake sau asa proaste sunt sculele BGS ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 am rezolvat pana la urma ...dar si azi am febra la brate si nu pot sa strang pumnul bine revenind la chei cam ce standard DIN/ISO ar trebui sa fie o cheie buna ? si alta intrebare....sculele BGS din targul de la tarabele de la Autovit sunt fake sau asa proaste sunt sculele BGS ? in autovit aproape toate sunt fake-uri. Eu am un set de chei inelare de la bgs(8-36) si au rezistat foarte bine pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 pai aveti bani pentru scule bune? asta e intrebarea! snap-on, gedore,etc sau va faceti treaba cu ce gasiti asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 nu e nevoie de scule destinate utilizarii profesionale pentru a avea totusi scule de calitate. Am o trusa mica rothewald cu care am scos suruburi deformate radial (da, suruburi care aratau ca un "S" ) - prinderile coditei mele de la bmw dupa accident. A rezistat perfect torxul si a rezistat si cliketul de care am tras cu simt de raspundere. Capul surubului prezinta urme de curgere acolo unde a actionat torxul. Surub 10-10 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iunie 15, 2015 Share Postat Iunie 15, 2015 am rezolvat pana la urma ...dar si azi am febra la brate si nu pot sa strang pumnul bine revenind la chei cam ce standard DIN/ISO ar trebui sa fie o cheie buna ? si alta intrebare....sculele BGS din targul de la tarabele de la Autovit sunt fake sau asa proaste sunt sculele BGS ? As cumpara UNIOR in defavoarea BGS, Yato in orice moment. MOB-IUS sunt iarasi o alternativa ok, fabricate la Brasov (in afara de ciocane, au niste cozi de calitate proasta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iunie 15, 2015 Share Postat Iunie 15, 2015 Doru, problema banilor se pune cam asa......sunt prea sarac ca sa tot cumpar scule ieftine care se decalibreaza si imi si strica treaba . nu mai vreau o trusa de 150-300 de lei ca ajung in situatia de care ziceam. imi iau exact cheia de care am nevoie chiar daca e mai scumpa. am scule de back-up pentru orice dar incet incet vreau sa schimb ce mi s-a uzat. de altfel eu nici nu sunt mecanic de meserie ca sa zic ca fac bani cu ele dar ma ajuta sa nu dau bani . imi fac singur multe chestii iar unde e chiar nevoie de specialist...ma duc la specialist. din ce am folosit pana acum Unior mi s-a parut de departe cele mai bune comparativ cu BGS/YATO/Rotewald sau ce am mai luat de prin targ. de MOB-IUS acum aud pentru prima data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iunie 16, 2015 Share Postat Iunie 16, 2015 de MOB-IUS acum aud pentru prima data. IUS -fabrica de scule de la Brasov, fac scule foarte bune!, acum apartin de ceva francezi cum e de fapt toata industria Romaneasca......, ori s-a inchis si s-a vandut la fier vechi, ori s-a vandut la straini (sau s-a dat gratis ...... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iunie 16, 2015 Share Postat Iunie 16, 2015 A folosit cineva vreo trusa de scule magnusson,de la bricostore? E amuzant ca pe cutie,scrie lifetime waranty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 16, 2015 Share Postat Iunie 16, 2015 Nu e nimic amuzant, sunt doar realisti, motociclistii se curata repede,ia vezi topicul de accidente, deci te tin o viata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iunie 16, 2015 Share Postat Iunie 16, 2015 Nu e nimic amuzant, sunt doar realisti, motociclistii se curata repede,ia vezi topicul de accidente, deci te tin o viata... N-ai deloc haz . Ma asteptam la un raspuns mai inteligent.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RomiC Postat Iunie 16, 2015 Share Postat Iunie 16, 2015 (editat) A folosit cineva vreo trusa de scule magnusson,de la bricostore? E amuzant ca pe cutie,scrie lifetime waranty Eu folosesc o trusa magnusson cumparata din Franta cu vreo 80 epuroi acum 5 ani , iar singura piesa care a cedat (dar l-am reparat) a fost si singura piesa data imprumut , adica cliketul mic cu tubulara de 13. Trusa este nelipsita din portbagajul masinii asa ca o folosesc si acasa si pe la munca . nu stiu ce truse au la Bricostore dar a mea seamana cam cu cea din poza . concluzie dupa atta timp ; si-a meritat banii cu prisosinta . Editat Iunie 16, 2015 de RomiC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.