Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

Am dat-o cu Oskar Aqua Lac:

https://www.dedeman.ro/bucuresti5/lac-pentru-lemn-oskar-aqua-lac-pin-pe-baza-de-apa-interior/-exterior-2-5-l/p/5013353

 

Si in prealabil am dat cu un grund tot de la Oskar.

 

Imi place ca este vopsea pe baza de apa si pot vopsi linistit in garaj fara sa incep sa intru in transa 🤣

 

Treaba este ca nu este absolut nici o legatura intre culoarea de pe cutie si cum o sa arate ea de fapt 🤦‍♂️.

 

Initial am luat vopsea culoare Tec si a iesit un Cires superb 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

I-am zis și eu aseară: sculele principale pentru lemnărie ar fi doar circularul de mână și bormașina. Restul se iau pe parcurs. Pentru tăieri drepte, circularul merge mai fain decât ciocănitoarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 5/13/2021 at 12:29 PM, Silver Arrow said:

brushless

ce rost are sa platesti dublu,o scula tine multi ani cu un rind de perii;in plus,astea brushless au electronica mai multa,si..se stiee...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cică ar fi mai puternic motorul și ar consuma mai puțin curent din acumulatori. Pentru mine nu renteaza să iau ceva prea scump, însă profesioniștii au nevoie de așa ceva, cu ele fac bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, mihai c a spus:

ce rost are sa platesti dublu,o scula tine multi ani cu un rind de perii;in plus,astea brushless au electronica mai multa,si..se stiee...

Asa este, depinde cat o folosesti. Daca lucrezi intens un motor brushless se comporta mai bine in timp.

Pentru ''Home edition'' cele cu perii sunt suficiente.

Cand ai lucrari de montaj la care strangi 2000 de piluite M10 cu autofranare, mai bine cu o scula mai scumpa.

 

@Pandy  nu arata prea bine in sensul in care nu are o uzura uniforma.

Ce se mai poate intampla este ca din cauza utilizarii intense (neintrerupta), peste limita indicata de catre producator, se incalzesc lamele de contact de pe rotor si intra in plasticul pe care sunt prinse (prin forta de apasare a arcurilor carbunilor). Si atunci nu mai sunt asezate la acelasi nivel lamelele  si vor exista muchii care pilesc carbunele.

Daca dai jos rotorul, invarte contactele intre buriecele degetelor si vezi ce se simte.

Si daca tot ai desfacut-o, baga o leaca de vaselina pe pinioanele alea...

Acum 1 minut, Lucian_M a spus:

Cică ar fi mai puternic motorul și ar consuma mai puțin curent din acumulatori. Pentru mine nu renteaza să iau ceva prea scump, însă profesioniștii au nevoie de așa ceva, cu ele fac bani.

Avanatajul celor fara perii (brushless) este ca poti sa maresti puterea nefiind limitat de cat pot suporta niste perii pe un rotor. Esti limitat cat suporta controller-ul si acumulatorii.

De aceea treaba cu ''au motorul mai puternic'', adica pot sa il pui.

Acumulatorii se consuma la fel. Ai putere mai mare, se golesc mai repede acumulatorii.

 

Fara motoare brushless nu se puteau face toate jucariile astea cu radiocomanda, care au performante absolut incredibile.

Acuma +40 de ani cand imi construiam primele avioane nici prin cap nu ne trecea sa punem motoare electrice pe ele. Si acuma am un avion - FUNJET - cu care lejer poti zbura cu 200 km/h

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Silver Arrow a spus:

vanatajul celor fara perii (brushless) este ca poti sa maresti puterea nefiind limitat de cat pot suporta niste perii pe un rotor. Esti limitat cat suporta controller-ul si acumulatorii.

 

Mai degraba pentru ca e trifazic .

Puterea lui e data de grosimea sarmei cu care e bobinat, numarul de spire, sectiunea miezului magnetic si cat de puternici sunt magnetii permanenti din el. Sa nu uitam permeabilitatea magnetica a miezului si rezistenta sarmei.

Fireste ca daca o scula e ieftina, nu e facuta din cele mai bune si mai scumpe aliaje.

Sectiunea periilor e MULT peste grosimea sarmei cu care e bobinat un motor.

Gandeste-te la cat indura periile la un electromotor de masina, ani de-a randul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

Avanatajul celor fara perii (brushless) este ca poti sa maresti puterea nefiind limitat de cat pot suporta niste perii pe un rotor.

Nu cred;exista perii de diverse compozitii,si se poate ''umbla'' la tensiunea de alimentare daca asta e problema.

Orice lucru cu multa electronica e mai sensibil la umezeala,imbatrinire,etc

Bineinteles consumerismul promoveaza..si bizonul cumpara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, cinezicealae a spus:

Mai degraba pentru ca e trifazic .

Puterea lui e data de grosimea sarmei cu care e bobinat, numarul de spire, sectiunea miezului magnetic si cat de puternici sunt magnetii permanenti din el. Sa nu uitam permeabilitatea magnetica a miezului si rezistenta sarmei.

Fireste ca daca o scula e ieftina, nu e facuta din cele mai bune si mai scumpe aliaje.

Sectiunea periilor e MULT peste grosimea sarmei cu care e bobinat un motor.

Gandeste-te la cat indura periile la un electromotor de masina, ani de-a randul.

Da, motoarele Brushless sunt un fel de motoare trifazice, dar de curent continuu.

Daca tot ai vorbit de demaror: ala are in jur de 0,5 kW (nu stiu exact) si daca ai proasta inspiratie sa dai la demaror 1-2 minute non stop e gata demarorul.

Banuiesc ca atunci cand spui ca puterea motorului este data de grosimea sarmei de fapt vrei sa spui ca suporta curenti mai mari, si la o aceeasi tensiune obtii puteri mai mari. Corect?

Rezistenta sarmei este cat o fi, ideal ar fi sa nu fie ca sa nu ai pierderi.

 

Poti face motorul cu perii si cu stator bobinat daca doresti, sa nu folosesti magneti permanenti, dar iese mai greu si cu consum mai mare.

Problemele periilor sunt multiple: prima si cea mai importanta este ca se uzeaza.  A doua este ca apar scantei care le deterioreaza, atat pe ele cat si lamelele de pe rotor. De asemenea din cauza ca exista o rezistenta electrica de contact intre lamele rotorului si carbune, apare o incalzire locala care poate deterioara lamelele. Si in plus prin frecarea carbune-lamela se produce caldura  care se adauga la cea de mai inainte si din acest motiv este greu sa obtii turatii mari cu astfel de motoare.  Si cum puterea depinde si de turatie, daca reusesti turati mai mari, poti obtine si puteri mai mari din acelasi motor.

Acuma iti spun din experienta de la modelism: un motor cu perii il gasesti si pe la 20.000 rot/min si curenti de max.9-10 A. Uzual insa sunt pe la 8-10.000 rot/min

Un motor brushless il poti duce la 2000-2.500 rot/min/V  si curent de 15-20 A, cu reprize de varf de 40-50A pentru 60 s.

 

Si daca vrei sa mergi mai in amanunt sunt niste studii interesante despre campurile electromagnetice locale care apar pe zona de contact si care genereaza forte care culmea se opun contactului.

 

Motoarele BL au cupluri mai bine decat cele cu perii.

 

 

@mihai c 

Daca te uiti cu atentie ''consumerismul'' de fapt iti ofera de ales: scule ieftine cu motoare clasice cu perii si scule mai scumpe cu motoare brushless.  Folosesti scula acasa iti ei varianta ieftina cu perii, ai nevoie de o scula industriala iti iei una cu brushless.

 

Asa ca bizon este doar ala care cumpara ce nu trebuie.

 

In rest nu vad de ce un motor cu perii lucreaza mai fericit in conditii de umezela decat unul brushless. As spune chiar ca ai mai putine probleme la umezeala cu cel brushless intrucat au comutatie statica, nu ai nevoie de un contact alunecator bun. Electronica se poate pune in rasina ca sa nu te deranjeze umezeala.

 

Ma rog, aceasta este parerea mea, care evident ca poate fi gresita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic ai dreptate cu rasina,dar clar fara perii inseamna caldura mai mare in partea electronica

nu caldura defecteaza ci tranzitia rece-cald-rece

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am primit astăzi setul de autofiletanta și pendular de la Einhell. Încă nu îmi dau părerea. Am tăiat o șipca de proba și am încărcat acumulatorul. Am mai luat niște pânze de la Bosch odată cu ele. 

O sa încerc sa îmi fac timp zilele următoare sa le pun la treabă. Pentru început vreau să fac un suport de ghiveci și coș de gunoi pe terasă, am ceva resturi rămase de la o lucrare. 

FAD9D00D-8F9A-4FCB-8C76-426E44938A4F.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, iulianserban a spus:

Am primit astăzi setul de autofiletanta și pendular de la Einhell. Încă nu îmi dau părerea. Am tăiat o șipca de proba și am încărcat acumulatorul. Am mai luat niște pânze de la Bosch odată cu ele. 

O sa încerc sa îmi fac timp zilele următoare sa le pun la treabă. Pentru început vreau să fac un suport de ghiveci și coș de gunoi pe terasă, am ceva resturi rămase de la o lucrare. 

FAD9D00D-8F9A-4FCB-8C76-426E44938A4F.jpeg

Sa le stapanesti cu placere.

Cat a fost setul?

Ai un singur acumulator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ți-am zis, prețul e foarte bun, că în cazul meu a fost vreo 440 lei pe filetanta de 44 Nm, doi acumulatori de 1,5 Ah și o stație de încărcare. Pe ciocănitoare am mai dat vreo 250 lei, parcă. Nu mi-au făcut nicio figură sculele astea, având în vedere prețul- consider că merită să le ai pe lângă casă. Stai să vezi când îți iei circularul și un acumulator de minim 3 Ah...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Lucian_M a spus:

Ți-am zis, prețul e foarte bun, că în cazul meu a fost vreo 440 lei pe filetanta de 44 Nm, doi acumulatori de 1,5 Ah și o stație de încărcare. Pe ciocănitoare am mai dat vreo 250 lei, parcă. Nu mi-au făcut nicio figură sculele astea, având în vedere prețul- consider că merită să le ai pe lângă casă. Stai să vezi când îți iei circularul și un acumulator de minim 3 Ah...

Cum e controlul turatiei la fierastraul pendular si la bormasina? E ok, au putere si la turatie mica?

Am vazut niste evaluari pe youtube pentru fierastrau si concluzia era ca merita din plin pentru utilizare hobby, iar pretul este cel mai bun pentru asa ceva.

Nu am vazut insa cum merge si daca are turatie variabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au control variabil, iar pe treapta de putere mare e in stare bormașina să rupă unele șuruburi. Aia cu impact, de 140 Nm, rupe șuruburi sau le bărbierește filetele, dacă insiști. Să vezi distracție la băgat șuruburi pentru tablă in rectangular de 1,5 mm, mai insiști două bătăi și rupe capul. Și scoate filetul din metal, că nu îl poți găuri, e prea dur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Strungul chinezesc isi face treaba din nou, am facut o bucsa din alama pentru pinionul pompei de ulei. Cea veche era uzata, material slab calitativ, fusese si prost facuta fara sa aiba suficienta strangere in carter si suspectez si faptul ca jocul axial a fost prea mare ceea ce a permis ca pinionul sa bata sus-jos intre carter si capac provocand fisurarea bucsei vechi si uzura sub forma de gropite in capacul pinionului.

 

20210519_181004.thumb.jpg.2e4162180cb61c608c52f23c2677a299.jpg

 

 

 

20210519_184206.thumb.jpg.0611bcb231e3a82101b926301116e685.jpg

 

20210521_192716.thumb.jpg.cc18de2e040bc297f965658e8a87bf01.jpg

 

Bucsa a am facut-o in doua cote ca sa nu mai poata fi impinsa afara din lacas.

 

20210521_202029.thumb.jpg.e82c893c375731289bf75ce746def651.jpg

 

Rectificarea capacului care are rol si de opritor pentru jocul axial, l-am lasat la o zecime de milimetru.

 

20210521_211314.thumb.jpg.c27554d592326eda21407eb0aa54286f.jpg

 

Un singur lucru am sa-i reprosez strungului, faptul ca trebuie sa reglez des patinele si jocul caruciorului, in rest sunt foarte multumit de el pentru ca ma ajuta enorm atunci cand am nevoie si sunt lucrari pe care le pot face eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma vreo o luna am dat peste cutia bormasinii cu acumulator Bosch de acuma 21 de ani 🤦‍♂️

Bormasina era pe undeva prin garaj, si pierdusem urma cutiei in care se afla si incarcatorul.

A fost prima mea bormasina adevarata cu acumulator, modelul Bosch GSR 14,4 VPE-2.

Nu mai stiu exact cat a costat, dar stiu ca m-au usturat ficatii, ceva de genul 400 USD (cred). Groaznic de scumpa.

Era scula de scula acuma 20 de ani cu acumulator de 14,4 V. Uzual era pe atunci cu 7,4 V.

Prin 2010 am trecut-o pe tuse pentru ca nu am mai gasit acumulatori.

Si cautand acu' doua saptamani la misto pe net am gasit acumulatori pentru ea 😃

Asa ca am cumparat unul, care costat ''decat'' 200 de lei cu transport cu tot. Mai precis am luat de la astia: https://batteryempire.ro/

Intr-o saptamana a ajuns si acumulatorul si acuma am una bucata Bosch functional.

IMG_20210526_010000.thumb.jpg.8a78123fe847594b403f50f80a33c8fc.jpg

Asa arata una bucata baterie veche, cu elementi inlocuiti, care nu prea mai au viata:

IMG_20210526_010038.thumb.jpg.390dfc4b5a479e3f4a64c25e825b8eb8.jpg

Asta fiind cel nou, care in loc de 2Ah este chiar de 3Ah. E drept ca sunt Ni-MH.

IMG_20210526_010023.thumb.jpg.a389eed69c367e76b2d5210a46aeaf45.jpg

Motivul pentru care am repus-o in functiune este ca mai greu gasesti in ziua de astazi scula fabricata in Elvetia:

IMG_20210526_010058.thumb.jpg.97a14328969193766d67b909794ef223.jpg

 

Bormasina are multe componente metalice, chestie care se simte la greutate, dar are si o fiabilitate pe masura,  functioneaza inca foarte bine si acum are si un acumulator cu care sa se poata lucra.

 

Cand am de dat gauri si pus suruburi, sau holzsurubri, nu mai stau sa tot schimb burghiu cu bit, si merge treaba mai iute. Mai ales in doi.

 

Bormasina a zacut intr-un garaj neincalzit si iarna se facea umezeala. Sora ei, o Makita mult mai tanara (cu alimentare la priza) s-a deteriorat rau, a ruginit mandrina, s-au damblagit niste rulmenti pe care i-am schimbat, abia am repus-o si pe aia in functiune asta primavara.

Remarcabil este ca Bosch-ul a mers din prima fara probleme, am pus bateria si s-a invartit. O fi de la ''Made in Switzerland''?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Nu mai stiu exact cat a costat, dar stiu ca m-au usturat ficatii, ceva de genul 400 USD (cred). Groaznic de scumpa.

 

Vezi ca o sa deranjezi cativa "puristi" cu afirmatia asta, ca tot se plang ca "toate lucrurile se scumpesc".

 

Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

400 (euro sau dolari) îs bani mulți și acum.

La scula aia aș fi pus acumulatori Li-Ion, îți ieșea o capacitate de minim 2500 Ah, la un preț redus (sunt pe net băieți care recondiționează). Am și eu acasă o bormașină adusa (sau ciordită?!) din Israel, prin 1999, care încă prestează, doar că nu mai merge o treaptă, cea de 2200 rpm, doar cea de 2800 rpm (e la 220v).

Corecție: nu 2500 Ah, ci eventual 2500 mAh sau 2,5 Ah. Nu eram treaz. 🙉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...