Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Copile, daca nu esti vreun pui de Rossi si nu ai veleitati de vedeta cand mergi cu motocicleta, poti circula mult si bine si cu un cauciuc de peste 20 ani! Da, ai citit bine, un astfel de cauciuc am in prezent pe motor, pe spate, si circul cu el de vreo patru-cinci ani...ce-i drept, acum a cam ajuns la final de viata, dar fiindca nu am altul care sa il inlocuiasca, mai trag nitel de asta! N-am fost pus in situatia niciodata sa dau vina pe anul de fabricatie al unui pneu, nu am produs evenimente rutiere sau accidente din aceasta cauza si nici nu cred ca voi ajunge sa dau vina pe un biet cauciuc. Daca esti inconstient, poti sa-ti incalti motocicleta cu pneuri facute maine, asta nu te va scapa de accidente sau trante! Niciodata nu te baza pe faptul ca ai cauciucurile excelente, ca ai lichid de frana DOT5, ca lantul l-ai uns aseara...bazeaza-te pe factorul "om"...si vei vedea ca poti merge mult si bine fara evenimente neplacute!

Ca fapt divers, am pe un CZ vechi de vreo 43 ani un cauciuc din anii '80...si pariez ca pot merge in siguranta cot la cot cu oricare motociclist (fara sa depasim cu prea mult limitele legale de viteza, fiindca nu duce motorul mai mult de 130km/h!) fara teama ca voi crapa din cauza vechimii acelui cauciuc! Da, pentru aceia care au pretentii de alergatori la TT sau SB (cei care confunda drumurile tarii cu un circuit), nu recomand cauciucuri vechi, fiindca multi mor si cu acelea noi daca sunt pusi in situatii limita! :peace:

Hai, fanii DOT-ului proaspat sunt invitati sa ma ia la tavaleala...ca oricum nu dau doi bani pe parerile lor inspirate din relatarile prietenilor de la terasa! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu erau sfaturi sa mearga fara echipament, nu discutam de schimburile de ulei, asa ca nu incerca sa o dai la-ntors! Dar daca mergi atent, previi la timp si "citesti" traficul, nu te dai in spectacol si nu zbori la joasa inaltime, ai sanse foarte mari sa apuci varste inaintate! Daca te crezi doctor sau profesor in moto, daca strada o confunzi cu circuitul, daca viteza legala este un prag care trebuie musai incalcat chiar de la treapta intai a motocicletei, apai...nu cred ca te ajuta mai deloc DOT-ul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers, am pe un CZ vechi de vreo 43 ani un cauciuc din anii '80...si pariez ca pot merge in siguranta cot la cot cu oricare motociclist (fara sa depasim cu prea mult limitele legale de viteza, fiindca nu duce motorul mai mult de 130km/h!) fara teama ca voi crapa din cauza vechimii acelui cauciuc! Da, pentru aceia care au pretentii de alergatori la TT sau SB (cei care confunda drumurile tarii cu un circuit), nu recomand cauciucuri vechi, fiindca multi mor si cu acelea noi daca sunt pusi in situatii limita! :peace:

Hai, fanii DOT-ului proaspat sunt invitati sa ma ia la tavaleala...ca oricum nu dau doi bani pe parerile lor inspirate din relatarile prietenilor de la terasa! :crack:

 

bonus

sabotii de frana sunt aia originali, au mers fier pe fier ultimii 25 de ani, ar mai merge vreo 10 pana se duc de tot

agata putin directia ca rulmentii de jug sunt pilitura de fier de mult, dar merge daca o iei usor

furca n-a fost niciodata servisata si e gripata de prin 92, dar daca mergi cu grija si eviti gropile (daca poti sa intorci ghidonul la timp) n-ai probleme

amortizoarele spate au functionat ultima data in al doilea mandat al lui iliescu (adica ala dinainte de constantinescu dupa numaratoarea de om normal), dar pana la urma multi merg cu hardtail ca in anii 20

 

evident, motocicleta n-a mai pornit din 88, dar poate fi impinsa in siguranta cot la cot cu orice alta motocicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu n-am scos Cagiva nevestii de la iernat ca am gume din '09 si '10 pe ea...si am zis ba, sunt gume sport-ish (Michelin PP), nu prea mai merg, desi la carne sunt full, sigur s-au cam intarit...n-o scot pana nu ii schimb gumele, dar na, eu chiar tin la nevasta-mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Depinde ce se intelege prin mers, daca te dai tare pe un ss conteaza dotul, daca mergi normal nu prea.

Am mers si eu un sezon la vaca mea cu unul nou nout pe fata cu DOT 2008 si nu am vazut nicio diferenta la feeling. Singura problema a fost ca dupa cateva mii de kilometri, la sfarsitul sezonului, au inceput sa apara crapaturi mici pe coama, datorita faptului ca materialul nu mai are aceleasi propietati, dar un sezon l-am facut fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asta este marea diferenta, nu aderenta crescuta cu 200%, sau siguranta ca nu poate sa se intample nimic, fiindca am cauciucuri cu DOT de anu' viitor!

Nimeni nu zice ca nu-s mai bune cauciucurile din anul curent, nimeni nu contesta diferenta intre unul nou si unul vechi, dar poti sa faci acelasi lucru cu oricare dintre ele, daca iti cunosti competentele, nu fortezi limitele si nu confunzi drumul national/european/judetean cu pista sau circuitul!

De ce mai exista piata de SH la cauciucuri daca alea vechi nu-s bune decat de aruncat? De ce legiuitorul nu interzice spre exemplu circulatia pe un drum public "incaltat" in cauciucuri mai vechi de X ani? Simplu, fiindca nu toata lumea isi permite cauciucuri noi, masini noi, motociclete noi...financiar vorbind, dar toata lumea ar vrea sa se plimbe! Iar statul lasa portita asta, considerand ca nu constituie un pericol letal. Ah, ca exista cazuri cand se intampla accidente datorate exploziei unui cauciuc sau ca altul a derapat fiindca avea cauciucuri uzate...se intampla! Dar tot asa de bine se poate intampla si cu un set de cauciucuri noi, daca factorul uman sfideaza regulile si se crede pe circuit! Voi ati auzit de conduita preventiva?! Incercati sa conduceti preventiv si nu mai puneti accent major pe DOT, pe gropile din asfalt, pe nisipul din curbe, pa babele care vin de la biserica pe mijlocul soselei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate domn' Ivan. :)

 

Conduita in trafic e muuult mai importanta. Si eu am mers 430 km pe 1-2 mai cu Dot-uri de 2008 pe o "vaca" de 250 de kile + 2 pasageri + coburile incarcate la maxim si nu am simtit in niciun moment ca imi "fuge quru" pe curbe. Si au fost, slava domnului si "ace de par" si drum ingust, si balega si nisip.

Da, am luat mana din gaz si am franat cand am considerat ca e cazul, dar nu am avut nicio problema cu aderenta.

O sa le schimb in viitorul apropiat pentru ca s-au intarit si au aparut deja crapaturi deatorita vechimii, dar asta nu inseamna ca la anu'o sa-mi pun Dot-uri de 2018. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum si depinde, cauciucul nu imbatraneste asa tare daca-l tii in depozit la o temperatura relativ constanta. In 2014 am luat o chinezoica fabricata in 08. In urma ce s-a scris pe aici m-am dus fuga sa analizez anvelopa ce are la activ 12k. Are dot 07, fara crapaturi sau cine stie ce uzuri anormale, tin minte ca "scartaia" inainte s-o bag la iernat. Mobra mea peste iarna sta la 5-10 grade iar vara acoperita ferita de soare.

 

Mai am inca o mobra luata in 2009 la fel fabricata in 2008 cu dot 07, la asta i-am schimbat deja gumele ca facusem 22k cu ele, diferenta a fost uimitoare intre cu ce mersesem si ce cumparasem (cu dot proaspat).

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce frumos ar fi daca statistica ar functiona cu dovezi anectodice

sa o luam altfel

 

sansa normala de a fi nevoie de o frana de urgenta blana la un drum, mergand atent si respectand legea, e undeva pe la 1% (cifra la nimereala)

sansa ca un cauciuc de 11 ani sa fie capabil de o frana de urgenta e 0

 

pe scurt, ai 99% sanse sa scapi cu cauciucul ala de 11 ani

ca la prezervative

 

daca vrei sa afli povestile alora care au avut probleme cu cauciucurile vechi vezi sectiunea accidente, ei nu prea posteaza pe aici pe motiv de maini rupte

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce frumos ar fi daca statistica ar functiona cu dovezi anectodice

sa o luam altfel

 

sansa normala de a fi nevoie de o frana de urgenta blana la un drum, mergand atent si respectand legea, e undeva pe la 1% (cifra la nimereala)

sansa ca un cauciuc de 11 ani sa fie capabil de o frana de urgenta e 0

Cainii latra caravana trece, adineaori am mentionat cum o anvelopa poate fi mentinuta cat de cat viabila, nu am negat diferenta de una proaspata dar daca ai experienta mai multa pe pielea ta ca mine ai dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Este poveste fara sfarsit, pe sectiune casti mai era unul care vroia sa o schimbe cu una noua pentru ca o scapase de pe mobra si a citit el cacastile se schimba daca sufera socuri, iar o lovitura ca asta este cauzatoare de moarte. :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa incercam si alta varianta! Ai ABS, ai cauciucurile DOT 1617, ai motorul perfect pregatit de sezon, mergi calm in coloana...si franezi in timp util, dar putin cam fortat, ca ai fost luat prin surprindere de stopurile aluia cu Loganu' din fata ta, fiindca tu te uitai dupa aia cu fustita pana sub buci...dar opresti fara probleme la cca un metru pana in bara Loganului! Respiri usurat...cand din spate vine Gigel cu Loganu' lui rosu' ca focu' din 2003, fara ABS, cauciucuri din fabricatie, care este surprins, ca si tine...si nu reuseste sa se opreasca incat sa nu te ciufuleasca! Uite asa iti onduleaza oasele, iti scalambaie motocicleta si te trimite cu SMURD-u' la spital! Acolo...medicul sigur te va intreba de DOT-ul cauciucurilor tale! Dar, daca erai o secunda atent si prevedeai ca din spate vreun Gigel se poate sui pe tine la o franare de urgenta, franai incet, fara sa violezi DOT-ul, fara sa fie nevoie sa-ti intre ABS-ul...si astfel apuca poate si Gigel sa se opreasca fara sa te sarute dorsal! Dar, daca este sa n-ai noroc, posibilitatea sa gasesti o lama in 3,14zda este maxima, cu sau fara DOT bun, ABS, atentie si conducere preventiva! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana si producatorii de anvelope spun ca dupa 5 ani, anvelopele ar trebui verificate de un specialist cel putin o data pe an. Iar dupa 10 ani, schimbate, chiar daca par inca bune (si asta la auto, unde oricum anvelopele au o compozitie diferita si sunt orientate mai degraba spre durata lunga de utilizare decat spre performanta). In rest da... fiecare poate circula cu ce anvelope doreste (pe barba lui, evident). Insa faptul ca nu-ti permiti sa intretii o motocicleta/masina si asa mai departe nu reprezinta o scuza pentru a circula pe drumurile publice cu vehicule incaltate cu opinci, fara frane, lumini, directie si asa mai departe. Pentru ca in trafic nu e vorba numai de tine, ci mai ales de cum ii afectezi tu pe cei din jur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand avizul pe certificat de la RAR, crezi ca ma intereseaza parerea spectatorilor? Aia nu se uita la DOT, ca asa-i legea! Uite, io nu-mi permit cauciucuri noi...si culmea este ca nici nu vreau sa arunc pe un set nou o caruta de bani, stiind ca pocnitaorea mea merge agale, io incerc pe cat posibil sa evit situatiile fara iesire si prefer de banii aia sa bag benzina si s-o ard! Il pun in pericol pe Gigel - beat, care vorbea la telefon cand mi-a taiat calea?! Si aici e vorba numai si numai despre cauciucuri...asa ca nu-i frumos sa deviem! Ah...sau astia care se dau racing au voie, scuze! :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu spuneau si sa le arunci dupa 10 ani? Ca practic de aici a pornit discutia. De la colegul care intreba daca este "safe" o anvelopa veche de 13 ani pe care numai el stie cum a cumparat-o fara sa verifice in prealabil dot-ul. Ca discutia merge in alta directie e alta poveste. Faptul ca poti sa-ti rupi gatul cu slik-uri si sa faci turul Romaniei cu anvelope vechi de 20 de ani fara sa patesti nimic nu il contest. Insa macar atunci cand cineva cere o recomandare, de bun simt ar fi sa oferim o informatie verificabila si agreata de producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Insa macar atunci cand cineva cere o recomandare, de bun simt ar fi sa oferim o informatie verificabila si agreata de producator.

Asta (recomandarea) o putea obtine dand o simpla cautare pe googu'! Dar daca omul de atat a avut bani (a stiut ca unul nou este scump), a facut in final efortul si acum sa arunce investitia?! Pai...saptamana viitoare va veni altul cu aceeasi intrebare, pentru acelasi cauciuc, adunat din gunoi si pus iarasi la vanzare de unu' inventiv, pentru unu' sarman! Si...repetam faza, ne contram iarasi...pentru ce?! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta e una dintre probleme.. ca cei 200 de lei platiti nu sunt putini deloc. Si cam toate intrebarile de pe forum isi gasesc raspunsuri si intreband-ul pe gogu`. Dar sunt de acord ca discutia ar fi fost mai placuta la 'o bere :cheers: . Oricum, ma opresc aici, ca deja mi-am stricat media postarilor :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din anumite motive in ultimii ani nu prea am avum cum sa fac mai mult de 2-3000 km pe sezon insa am observat ca in al doilea sezon gumele isi pierd din proprietatile initiale iar in al treilea deja fenomenul este mai mult decat evident. Probabil ca nefolosite si mai ales depozitate corespunzator gumele isi pierd proprietatile mai greu insa odata incaltate si inceput ciclurile de incalzire-racire incepe si cronometrul invers al bombei cu ceas. Nici nu mai vorbesc daca ulterior motorul a fost tinut afara peste iarna. Ultima pereche de gume a fost SportSmart pe care le-am aruncat dupa nici 5000km, dupa o iarna afara la prima tura au aparut fisuri minuscule, care in scurt timp au devenit aproape periculoase. Aveam pe undeva poze...

 

Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km...

 

Fiecare e liber sa mearga cu ce crede de cuviinta eu unul insa consider ca la frane si gume nu e loc de economie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km...

 

Fiecare e liber sa mearga cu ce crede de cuviinta eu unul insa consider ca la frane si gume nu e loc de economie...

1 Ai uitat sa specifici ca ai pus guma pe fata

2. Hai sa nu exageram cu miile de km :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am citit discuțiile postate după întrebarea pusă de mine despre anvelopa cu DOT de 13 ani și un coleg spunea ca nu am fost atent la DOT. Este adevărat, dar pe piața anvelopelor SH am văzut prețuri începând de la 50 lei la 200 lei și am presupus ca o anvelopa pe care omul cere 150 lei este măcar din 2010-2011 și o mai pot folosi un an.Oricum, mi-am învățat lecția , mai bine strângi un ban și îți iei ceva nou.Stima.

» Post actualizat in 03 May 2017 17:17

Și ca sa ma oftic și mai mult, după ce am primit-o , am găsit pe eMAG aceeași anvelopa Michelin Pilot Activ cu prețul de 377,DOT 2016

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...