tzeapa Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Si nu spuneau si sa le arunci dupa 10 ani? Ca practic de aici a pornit discutia. De la colegul care intreba daca este "safe" o anvelopa veche de 13 ani pe care numai el stie cum a cumparat-o fara sa verifice in prealabil dot-ul. Ca discutia merge in alta directie e alta poveste. Faptul ca poti sa-ti rupi gatul cu slik-uri si sa faci turul Romaniei cu anvelope vechi de 20 de ani fara sa patesti nimic nu il contest. Insa macar atunci cand cineva cere o recomandare, de bun simt ar fi sa oferim o informatie verificabila si agreata de producator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 ... Insa macar atunci cand cineva cere o recomandare, de bun simt ar fi sa oferim o informatie verificabila si agreata de producator. Asta (recomandarea) o putea obtine dand o simpla cautare pe googu'! Dar daca omul de atat a avut bani (a stiut ca unul nou este scump), a facut in final efortul si acum sa arunce investitia?! Pai...saptamana viitoare va veni altul cu aceeasi intrebare, pentru acelasi cauciuc, adunat din gunoi si pus iarasi la vanzare de unu' inventiv, pentru unu' sarman! Si...repetam faza, ne contram iarasi...pentru ce?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzeapa Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Pai asta e una dintre probleme.. ca cei 200 de lei platiti nu sunt putini deloc. Si cam toate intrebarile de pe forum isi gasesc raspunsuri si intreband-ul pe gogu`. Dar sunt de acord ca discutia ar fi fost mai placuta la 'o bere . Oricum, ma opresc aici, ca deja mi-am stricat media postarilor ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Din anumite motive in ultimii ani nu prea am avum cum sa fac mai mult de 2-3000 km pe sezon insa am observat ca in al doilea sezon gumele isi pierd din proprietatile initiale iar in al treilea deja fenomenul este mai mult decat evident. Probabil ca nefolosite si mai ales depozitate corespunzator gumele isi pierd proprietatile mai greu insa odata incaltate si inceput ciclurile de incalzire-racire incepe si cronometrul invers al bombei cu ceas. Nici nu mai vorbesc daca ulterior motorul a fost tinut afara peste iarna. Ultima pereche de gume a fost SportSmart pe care le-am aruncat dupa nici 5000km, dupa o iarna afara la prima tura au aparut fisuri minuscule, care in scurt timp au devenit aproape periculoase. Aveam pe undeva poze... Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km... Fiecare e liber sa mearga cu ce crede de cuviinta eu unul insa consider ca la frane si gume nu e loc de economie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km... Fiecare e liber sa mearga cu ce crede de cuviinta eu unul insa consider ca la frane si gume nu e loc de economie... 1 Ai uitat sa specifici ca ai pus guma pe fata 2. Hai sa nu exageram cu miile de km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hurricane Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Salutare, am citit discuțiile postate după întrebarea pusă de mine despre anvelopa cu DOT de 13 ani și un coleg spunea ca nu am fost atent la DOT. Este adevărat, dar pe piața anvelopelor SH am văzut prețuri începând de la 50 lei la 200 lei și am presupus ca o anvelopa pe care omul cere 150 lei este măcar din 2010-2011 și o mai pot folosi un an.Oricum, mi-am învățat lecția , mai bine strângi un ban și îți iei ceva nou.Stima. » Post actualizat in 03 May 2017 17:17 Și ca sa ma oftic și mai mult, după ce am primit-o , am găsit pe eMAG aceeași anvelopa Michelin Pilot Activ cu prețul de 377,DOT 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 » Post actualizat in 03 May 2017 17:17 Și ca sa ma oftic și mai mult, după ce am primit-o , am găsit pe eMAG aceeași anvelopa Michelin Pilot Activ cu prețul de 377,DOT 2016 pilot activ e praf de noua, moto pensionarii care-ti recomanda gunoaie de 14 ani merg cu ij mz si alte gunoaie de genul, ai face bine sa-i ignori dotul conteaza ENORM .. cauciucul din ziua in care a fost facut incepe sa se deterioreze , procesul se numeste vulcanizare si cauciucul devine intr-un final ebonita , procesul de vulcanizare nu este oprit nici de mama depozitului incalzit din visele bolnavilor... tu cauti neapar porcaria asta pentru ca ai roata de 18 pe spate? ai o alternativa mai buna in acelasi pret(sau mai mic decat emag) , pirelli sport demon care macar e un cauciuc radial fata de gunoiu de pilot activ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hurricane Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Pe spate am 130/80/17 nou, iar eu caut ceva bunicel și accesibil la preț mai ales ca nu conduc cu viteza. Prin natura serviciului am văzut accidente cu moto implicate, mortale și cam toate erau de la viteza excesivă , nu cred ca de la DOT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 (editat) cauciucul din ziua in care a fost facut incepe sa se deterioreze , procesul se numeste vulcanizare si cauciucul devine intr-un final ebonita , procesul de vulcanizare nu este oprit nici de mama depozitului incalzit din visele bolnavilor... Mda, ai chiulit de la orele de chimie stii tu ceva de ebonita dar asta nu se obtine cu aer. Cauciucul imbatraneste ca orice hidrocarbura, polimer, materie organica sau cum vrei a-i zici, de la aer, alternante de temperaturi (sau temperaturi extreme), expunerea la lumina (ultraviolete in special) umiditate, oboseala etc. Editat Mai 3, 2017 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 (editat) ... Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km... Culmea stiti voi care este? Nu prea merg deloc batraneste, cu orice mijloc personal m-as deplasa! Daca vreun cunoscut de-al meu citeste ce scrieti voi aici, va rade cu bulbuci! In tinerete am experimentat si io faza cu paie si fan in cauciucul spate, merge, am venit lejer cu pasager si bagaj cu max.80 km/h...usurel pe curbe si in rest...cu atentie! N-am mai facut prostia niciodata, chiar daca am fost nevoit sa merg uneori pe pana si aproape 200 km cu pasager si bagaj, fiindca paiele si fanul s-au tocat in primii kilometri si mi-au umplut echipamentul si componentele motocicletei de o pulbere fina, tocatura de paie si fan, pe care abia am mai reusit s-o dau jos dupa cateva spalari cu simt de raspundere! Asa ca am preferat mersul pe pana...chiar si pana pe roata fata, cu pasager si bagaj! Mereu am facut pene cu pneuri noi, parca as fi avut ghinion ca la primele drumuri cu ele proaspat incaltate sa fac pene (ba un cui bine infipt, ba un surub bont, ori o valva smulsa...)! Chiar ci cu BMW-ul am venit o data pe pana, nu mult, vreo 30 km...asa ca se poate. Deci in acest caz DOT-ul nu m-a ajutat deloc (doar paguba a fost mai substantiala)! Asta nu inseamna ca nu recomand cui isi permite sa-si ia cauciucuri noi, Doamne fereste! pilot activ e praf de noua, moto pensionarii care-ti recomanda gunoaie de 14 ani merg cu ij mz si alte gunoaie de genul, ai face bine sa-i ignori... Luminatia ta, mi-as dori sa fie adevarat ce scrii, adica sa fiu pensionar , si nu-mi pune cuvinte in carca pe care nu le-am rostit! Nu i-am recomandat colegului sa mearga cu gunoaie (chiar el a spus ca acel cauciuc se prezinta foarte bine), iar io merg destul de rar cu CZ-ul...si nu am avut niciodata Ij sau Mz! Ah, ca nu-ti convine ca io nu pun accent major pe data fabricatiei a unui pneu si nu-s un consumator demn de societatea capitalista-consumatorista, si nu pun botu' la sfaturile de terasa propagate de unii, asta-i altceva. Poti sa ma ignori, dar nu ma poti opri sa imi traiesc pasiunea fiindca nu-mi permit unele chestii devenite obligatorii doar din moftul si in imaginatia unora! Am demonstrat si demonstrez ca se poate, nu oblig pe nimeni sa-mi urmeze exemplul, dar cine n-are de ales, se poate inspira! Deocamdata e legal ce am spus, nu constituie o infractiune sau o ilegalitate si repet, merg doar pe drumuri publice (unde am viza de la RAR ca pot circula legal), si nu intru pe circuit sau pista ca sa imi etalez talentu' nativ, sustinut de cheltuieli inutile! Editat Mai 3, 2017 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 i cam toate erau de la viteza excesivă , nu cred ca de la DOT. no pai mergi cu gizas atunci ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 O guma buna, implicit una scumpa tine 5-6 ani, asta daca nu e consumata intre timp. Dar una care deja e proasta de noua, ce pretentii sa ai? Dar sa mergi 20 ani pe o guma mi se pare o tampenie. O guma buna e 200Eur/5 ani, vine 40Eur pe an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 si nu intru pe circuit sau pista ca sa imi etalez talentu' nativ, sustinut de cheltuieli inutile! culmea, motociclismul in sine e o cheltuiala inutila daca o iei logic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 culmea, motociclismul in sine e o cheltuiala inutila daca o iei logic Da...dar cand ego-ul este gadilat unde trebuie, daca telul pentru care cheltuiesti bruma de bani castigata cu greu, daca scopul pentru care ai ales sa mergi pe doua roti s-a atins, parca necazul nu-i asa mare! Am mostenit microbul de la tatal meu (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!), care pe langa scopul practic al motocicletei in acele vremuri (aprovizionare cu alimente, drumuri lungi in locuri in care nu existau alte posibilitati sa ajungi, naveta la serviciu...etc.), a constituit si un sambure de satisfactie, de alimentare cu adrenalina...boala care cred ca se mosteneste! Chiar si cand aveam prima motocicleta, cauciucurile erau destul de scumpe, greu de procurat...dar acum au sarit calul (comparand veniturile avute atunci, cele de acum si preturi). Cred ca exista si imboldul expres al producatorilor, care prin recomandarile lor isi cresc vanzarile si implicit veniturile, dar cum n-am respectat recomandarile de a nu fuma, a nu bea, a nu consuma medicamente, grasimi...etc, nu pot sa dau curs nici recomandarilor de a schimba un cauciuc la "X" ani, atata timp cat mie imi prezinta incredere si ma simt in siguranta cat il folosesc. Da, cand simt ca pierd aderenta nejustificat, sau profilul cauciucului prezinta pe langa uzura normala si crapaturi, galme, deformari...clar il schimb! Anul trecut am pus cauciuc nou pe fata la F650, Avon parca, din lot ceva mai vechi, luat la pret bun, adica vreo 100 lei. Anul asta cred ca voi schimba si spatele, cu toate ca as putea sa mai trag de el, dar astept sa se alinieze astrele! Sper sa nu crap nici io si nici cauciucul pana atunci! Hai, sa ne vedem intregi si sanatosi pe coclaurile patriei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 (editat) Chiar si cand aveam prima motocicleta, cauciucurile erau destul de scumpe, greu de procurat...dar acum au sarit calul (comparand veniturile avute atunci, cele de acum si preturi). Diferenta este dar nu asa mare raportat la pretul benzinei (mereu iau aceasta referinta ca baza mai ales pentru bunurile de larg consum merge) ce stiu eu, o anvelopa 2,5x17 (mobra 50) era 161lei, acum ar trebui sa fie dupa acest calcul 87 lei, pe anvelopemoto.eu pretul pleaca de pe la 100lei, pe vremea aia as fi dat si 200 (chiar am dat cu spaga) numai sa gasesc, unde mai pui ca erau si foarte proaste. Nu mai tin minte cat era un 3x19 (parca asta era marimea cauciucului) ce-l aveam la Pannonia. Editat Mai 4, 2017 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Eh, ca si reper...e bine! Plateam atunci vreo 2,5 lei/litru de benzina si un cauciuc era vreo 30 lei (plus un borcan cu miere de albine, ori zece oua de gaina...ca era Cooperatie, asa se faceau atunci tranzactiile), iar salariul il aveam vreo 1400 lei pe care ii luam cash...asta din amintiri, inainte de '80. Asa ca acum cand am un salariu de ~2000 lei din care raman cu max. 1700 lei, dau pe litrul de carburant cca 4,5 lei, un cauciuc ordinar este vreo 250-300 lei...si traim bine, nu?! Sa nu fiu inteles gresit, am urat din suflet comunismul si oranduirea de atunci, dar acum am ajuns sa fiu scarbit ca dupa 40 ani de serviciu am un salariu de muncitor necalificat, raspundere si sarcini cat cuprinde, iar preturile cresc zilnic (pe cand salariul meu a "inghetat" de ~10 ani!). Nu mai spun ca atunci, pana in '80, asigurarea nu era musai la motocicleta, dar aveam CASCO (full) la un pret modic si nu plateam ca acum si aerul pe care il respir! Dar...daca voi, majoritatea spuneti ca este bine asa, ma conformez si stau in banca mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 mama cate arogante si basini se trag p-aici. On topic: Are cineva pilot power 2ct? Cum e aderenta la ele? Vreau sa-mi pun unele mai rezistente la ture lungi dar care sa nu fie substantial mai slab ca aderenta in viraje. GPRacer pe strada se duc prea repede. Sper sa nu deviem si de la intrebarea asta. Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 mama cate arogante si basini se trag p-aici. On topic: Are cineva pilot power 2ct? Cum e aderenta la ele? Vreau sa-mi pun unele mai rezistente la ture lungi dar care sa nu fie substantial mai slab ca aderenta in viraje. GPRacer pe strada se duc prea repede. Sper sa nu deviem si de la intrebarea asta. Multumesc anticipat. Vand eu un set aproape nou dot 2015, daca esti interesat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Vand eu un set aproape nou dot 2015, daca esti interesat Am intrebat despre performante. Am de unde sa iau. Vinde si un prieten. Merci frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 De-a lungul vremii au avut review-uri foarte bune. Daca pretul e ok, ia-le. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Pai daca mi iau iar GP racer ....se duc pe jumate la cat merg pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Pai daca mi iau iar GP racer ....se duc pe jumate la cat merg pe strada. ia sportsmart2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Incetati cu injuriile aici! Continuati pe PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Mai 5, 2017 Share Postat Mai 5, 2017 ia sportsmart2 Sunt considerabil mai rezistente? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Mai 5, 2017 Share Postat Mai 5, 2017 Eu zic că nu o să îți pară rău dacă iei Sportsmart 2. Nu sunt ele de touring, dar duc ceva pe motocicleta potrivită. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.