Sari la conținut

Postări Recomandate

spre exemplu nu interzice nimeni sa folosesti anvelope "touring" pe motor SS, in acest caz insa presiunea ideala nemafiind nici cea recomandata de producatorul motocicletei si nici de cel al penurilor

 

dar daca producatorul gumei da o valoare pt guma respectiva si mobra respectiva nu ar trebui sa fie cat de cat ok?

 

cateva exemple contra ce zice BB mai sus cu manualul si producatorul mobrei sunt litera de lege si restu's pardaf:

 

ex: motoreta veche, produsa in ani 90 pana in 2000 si un pic - in manual 2 gume care acum nu mai exista si o valoare de presiune pt ambele... la producatori de gume care sunt acum pe piata valori diferite date pt motoreta aia... tu pe cine ai crede? o fi avut clarviziune ala de a scris manualul in 1992 despre cum vor fi gumele in 2010?

 

alt ex ca tot pomenea cineva de uleiuri: manual de la motoreta in 98, service la 6k si o specificatie de uleiuri... in 2001, manualul pt. model exact identic doar ca updatat e cu service la 10k si specificatii un pic diferite... oare asta nu inseamna ca mai progreseaza chestiile sau trebe crezut manualul fix din '98? repet, motorul e exact identic intre anii aia.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Te contrazic. Presiunea ramane aceeasi odata cu trecerea timpului, greutatea mobrei la fel. Poa sa aiba pneul nou ce-o avea, cel care sustine motocicleta este aerul din anvelopa la o anumita presiune.

 

La fel cu uleiurile: producatorul motorului specifica uneori: ulei de asta sau..MAI BUN. Daca intre timp s-a inventat ulei mai bun, baga de ala, nu te opreste nimeni, dar daca pui de-ala cu acelasi standard ca la vremea cand s-a produs motorul, iarasi.. nu e nimic.

Daca cineva ar avea sa citeasca standardele API, o sa afle ca odata cu trecerea timpului uleiurile au devenit mai bune dar in acelasi timp s-a cautat si impus sa fie compatibile cu cele vechi.

Dar, ca de obicei, vorbesc la pereti. :grinbandit:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazic. Presiunea ramane aceeasi odata cu trecerea timpului, greutatea mobrei la fel. Poa sa aiba pneul nou ce-o avea, cel care sustine motocicleta este aerul din anvelopa la o anumita presiune.

...

Dar, ca de obicei, vorbesc la pereti.

 

 

Pneul nou (ca tehnologie) poate avea o carcasa diferita, atat ca si tip (bias/radial) cat si dpdv al compozitiei materialelor si care, daca este mai rigida, pentru realizarea petei optime de contact nu mai necesita aceeasi presiune ca pneurile cu care producatorul motocicletei a facut testele initiale si pe baza carora a facut recomandarile din manualul de service (aplicabil in special la motoarele de generatie mai veche).

 

Dar, ca de obicei, eu vorbesc CU peretii!

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers pe ambele variante cu dunlop quali pe o honda 929 doar pe strada si nu am avut probleme dar nu pot spune ca mergeam SPORTIV in perioada aceea ,nu au fugit,se incalzeau cat de cat ... foarte ok pt ce faceam cu ele(mers decent aprox 9000km),cu pilot power am mers pe un R1-2006 doar pe circuit,o impresie buna dar am simtit ca se incalzeau mai greu fata de cauciucurile cu care eram eu obij in perioada aceea sa merg(Racetec K3 sau supercorsa ),

cauciucurile tale se invart in jurul a 200-210E poti adauga cu SUCCES si METZELER - Rennsport,CONTINENTAL - Sport Attack,METZELER Sportec M3 eu zic ca toate astea sunt peste ce te-ai gandit tu,acum asteptam parerea specialistilor

te sfatuiesc sa nu te zgarcesti cand vine vorba de cauciucuri si frane

 

atat pt strada cat si pt circuit ma gandesc sa aleg pt noua motocicleta intre : D211 gpracer si BRIDGESTONE BT003 Street, voi ce ziceti?

Doamne ajuta,numai bine

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda

 

Eu cred ca visezi, in afara de cele speciale de care zicea Cesar, eu cred ca tendinta in producerea cauciucurilor a fost sa fie din ce in ce mai moi si nu mai rigide. In plus, eu nu am vazut pneu pe care sa scrie la ce presiune se foloseste, decat cea maxima eventual.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea in pneuri recomandata de producatorul acesteia in 1998 este aceeasi cu presiunea unui motor din 2012, deci asta cu... se schimba calitatea pneurilor schimbam si presiunea cred ca nu este adevarata.Cand un producator recomanda pentru strada o anumita presiune e pentru ca el a construit si setat toata motocicleta, ma refer la distributia maselor, putere, suspensii, frane,dimensiune jante, dimensiune amvelope..etc pentru a lucra optim cu presiunea respectiva in cauciucuri, daca aceasta este alta,mai mica sau mai mare,atunci si echilibrul se strica ceea ce poate sa duca in situatii limita (nu de mers cu 50-80 la ora)...franari, accelerari, curbe luate cu viteza,la un comportament instabil al motocicletei si stiti...in situatii limita detaliile acestea conteaza. Eu am folosit mereu,la motoarele sport pe care le-am avut, presiunea recomandata de producatorul acesteia si am fost foarte multumit, am pus accent mai mult pe caracteristicele amvelopelor adica..stiind ca ies rar si ma dau tare pe distante scurte, am ales atunci amvelope moi, aderente dar care in 5000 de km se cam duc, daca feceam touring alegeam ceva care sa ma tina mai mult din diferite considerente. In cazul motoarelor de pe pista se schimba problema,un motor de pista este mai usor decat unul de strada, este mai puternic, are alte suspensii mai rigide, distributia meselor este alta, are alt regim de folosire.. atunci si presiunea e alta pentru a putea pune herghelia pe asfalt si pentru a avea aderenta maxima in curbe.

Un producator care scoate o motocicleta de 160 kg la gol si altul aduce aduce o moto de 250 kg acestia vor recomanda presiuni diferite pe moto sau daca mergi cu pasager la fel producatorul tecomanda o alta presiune ..oare de ce ..pentru ca exista o schimbare greutate, ciclistica.. si incearca sa adapteze si presiunea la noile setari ale motorului asta pentru a circula in conditii optime. Acelasi lucru e valabil si la masini, in functie de cum e distribuita masa pe punti,greutate,marimea jantelor, a cauciucului etc,producatorul recomanda o anumita presiune.

Pneurile sunt facute in jurul motocicletei si nu invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atat pt strada cat si pt circuit ma gandesc sa aleg pt noua motocicleta intre : D211 gpracer si BRIDGESTONE BT003 Street, voi ce ziceti?

Doamne ajuta,numai bine

in aceiasi situatie am fost pus si eu, si D211 ramane the best. am avut pe spate unu anu trecut in noiembrie. am venit din bucuresti in neamt, iar afara erau la plecare 7grade, la sosire 2. am pus mana pe ele si puteam oarecum sa ma incalzesc la maini(vorba vine) nu mia fugit, am forjato, am bruscato cu franarea. nimic.... se tinea super.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu la cbr f4 cu gume(dunlop sportmax d211 gp) o sa-i bag 2.0 si 2.2 spate la mers singur, si 2.4 cu pasager.....:cheers:

iaca: http://www.bikersoracle.com/cbr600/forum/showthread.php?t=11263

 

36 cu 42 (psi) adica 2,5 cu 2,9 :grinbandit:

 

"Running factory spec, 38 rear, 42 front? Or something close to that."

 

:grinbandit:

 

"Factory spec" - oameni nebuni, ce sa zic.. :crack:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am avut Pilot Power, dar stiu ca sunt PP mai vechi care erau moi si pe mijloc, care au placut cam tuturor, apoi a aparut PP2CT-ul, mai tare pe mijloc- de care multi s-au plans de aderenta la accelerare puternica sau pe franare.

Asta din ce am pus si eu urechea la baietii care foloseau PP.

 

Acum despre Dunlop, aici cam stiu cum sta treaba. Iar esti evaziv, ai sortimentele Qualifier, Qualifier RR, Qualifier II. Despre care e vorba?

Daca e vorba despre Qualifier simplu, care se mai gaseste la preturi foarte bune dar este un model vechi, atunci iti spun ca e un cauciuc mediocru. Se duce repede pe mijloc, tine pe curbe, dar iti pleaca fundul la accelerari mai puternice si nu am avut incredere in el la franare puternica. Totusi previzibil, cam da semne ce are de gand sa faca si poti ajusta. Tinea cam 8000km spatele si mult mai mult fata.

 

Qualifier RR nu se mai gaseste aproape deloc, am cautat eu la un moment dat. A fost un cauciuc foarte bun pentru strada. Mai moale decat Qualifier simplu, bun si pe curba, bun si la frane si acceleratii. Tinea bine, cam 6-7000km.

A fost inlocuit in gama Dunlop de modelul Sportsmart, de ajuns pentru strada.

 

Un cauciuc nou de la Dunlop este Qualifer II, nu am avut. E un model nou, cica imbunatatit fata de fostul model, mai moale dar totusi rezistent, laudat in review-uri.

 

Eu am acum GPRacer, care sunt sigur ca va fi foarte bun pe strada, dar nu stiu cat va tine. Este asa cum il lauda producatorul, foarte bun pentru cei care se dau tare pe strada si ocazional pe circuit.

eu sunt la al 2-lea set de dunlop-uri. qualifier rr iar acum am qualifier II. ofera o aderenta foarte buna la temperaturi scazute si pe ploaie si tin destul de mult. rr-urile le-am schimbat dupa 8000. qII le am de vre-o 4000 si dupa cum sunt uzate preconizez ca vor tine cel putin inca pe atat. diferenta intre cele doua este si la nivel structural, motocicleta mi se pare mult mai stabila si mai manevrabila cu qII, probabil din cauza asta. presiunea ce mi s-a parut optima este 2.2 si 2.5. am mers 20km pe pana fara sa imi creeze mari probleme. despre pilot power... am mers cu o motocicleta echipata cu astfel de cauciucuri insa nu de ajuns incat sa pot spune mare lucru. pot spune ca tipul respectiv le lauda

.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda

 

Eu cred ca visezi, in afara de cele speciale de care zicea Cesar, eu cred ca tendinta in producerea cauciucurilor a fost sa fie din ce in ce mai moi si nu mai rigide. In plus, eu nu am vazut pneu pe care sa scrie la ce presiune se foloseste, decat cea maxima eventual.

 

 

Iar ai aparut si ai inceput sa aberezi, daca ai fi studiat un pic problema producatorii de cauciucuri au facut compozitia cauciucului mai moale si in acelasi timp caracasa laterala mai tare pt a sustine mai bine motocicleta la apasare pe viraj. Iar compozitia moale si presiunea mica ajuta anvelopa sa ajunga repede la temperatura de aderenta maxima...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost nevoit sa'mi schimb gumele acum 2 zile si am optat tot pentru PP. Mi'au fost si mie recomandate, ca o varianta perfecta de strada, pt cineva care nu se vrea vre'un pui de racer. Iar pe ploaie sunt in top alaturi de cei mai buni (din ce am cautat si eu pe net pt ca, personal, inca nu le'am testat pe ud). Oricum un set de cauciucuri care se invart in jurul sau peste 200e nu cred ca nu au cum sa'si faca treaba cel putin decent/rezonabil.

PS: Orice varianta de cauciuc nou ai alege..imo.. este mai buna decat sa mergi cu ebonite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

:ok:

Si sa nu uitam ca ai unul din cele mai bune sisteme de franare cu ABS, asa ca daca PP-ul pierde aderenta la frana pe mijloc tie doar ti se zbate manetuta si franezi in siguranta,nu? :rolleyes:

 

 

man eu niciodata NU franz cand sunt "pe mijoc"

CI DOAR IN CURBA SI NUMAI CU FATA :crack:

 

ACUM SERIOS VORBIND

nu am simtit deloc lipsa de fermitate in franare

doar cand pleci de pe loc la rece o da un pic in lateral

dar intra ASC si da gazul afara fara probleme...asta e BMW :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

 

 

 

ACUM SERIOS VORBIND

nu am simtit deloc lipsa de fermitate in franare

doar cand pleci de pe loc la rece o da un pic in lateral

 

Pai tocmai asta e, ca vorbim de MICI diferente intre anumite tipuri de cauciucuri. Nu inseamna ca PP2CT e un cauciuc rau, dar daca iti mai pleaca un pic poponeata la accelerare si daca la franare foarte puternica se taraie si derapeaza, iar alt tip de cauciuc nu face asta, inseamna ca cel de-al doilea e mai moale, mai aderent. Bineinteles o sa tina mai putin.

 

Tocmai aceste "mici" diferente ne intereseaza atunci cand intrebam pe unul sau pe altul care cauciuc e mai "bun".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai asta e, ca vorbim de MICI diferente intre anumite tipuri de cauciucuri. Nu inseamna ca PP2CT e un cauciuc rau, dar daca iti mai pleaca un pic poponeata la accelerare si daca la franare foarte puternica se taraie si derapeaza, iar alt tip de cauciuc nu face asta, inseamna ca cel de-al doilea e mai moale, mai aderent. Bineinteles o sa tina mai putin.

 

Tocmai aceste "mici" diferente ne intereseaza atunci cand intrebam pe unul sau pe altul care cauciuc e mai "bun".

 

eu pentru ca am si calc de bord mai stau si cu ele in presiunea data de prod motocicletei

adica

2.5 cu 2.9

 

este si asta una din cauzele asa zisei derapari la rece

uite cum arata fata si spatele la 10000 km rulati

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...