Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Propun celor experimentati sa spun in procente, cat ajuta fiecare piesa a mecanismului numit franare.

Anvelope - %

Pompa frana - %

Discuri + placute - %

Reglaj bun al suspensiilor - %

Furtune racing - %

Lichid frana - %.

 

Anvelope - 50%

Suspensie - 30 %

Presiunea din pneuri - 10%

Pompa+Discuri+Placute+Furtune+ Lichid - 10%

 

Un pretenar de al meu se intreaba daca sa le schimbe sau inca nu este cazul...attachicon.gif20140301_113720.jpgattachicon.gif20140301_113710.jpg

 

Transmite-i te rog sa le schimbe cit mai repede cu putinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propun celor experimentati sa spun in procente, cat ajuta fiecare piesa a mecanismului numit franare.

Anvelope - %

Pompa frana - %

Discuri + placute - %

Reglaj bun al suspensiilor - %

Furtune racing - %

Lichid frana - %.

 

Parerea mea e urmatoarea :degeaba ai sistem de franare derivat din motogp daca nu te tin gumele.degeaba te tin gumele daca suspensia nu lucreaza corect SAU nu ai pompa frana/placute la inaltime .Deci dupa experienta mea lucrurile stau in felul urmator

 

1.gume @ presiune corecta undeva la 40-50%...hai sa fie calea de mijloc---- 45% :D deci conteaza ENORM

2.suspensii corect reglate si pompa frana .estimez un 20-20%

3.placute 10%

4.restu de 5% impartit in trei feli egale :discuri ,furtun fr,lichid proaspat corect aerisit

Editat de Fatal Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ziceti voi e foarte corect, dar tin sa va reamintesc ca daca unul din factori lipseste cu desavarsire procentul din dreptul lui poate creste.

Cu cat sistemul de pompa si etrieri e mai slab,cu atat trebuie tinut tehnic in parametri (curatat,garnituri,etc) si cu atat poti cu niste placute bune sa imbunatatesti foarte mult treaba.

La mine la ZX9 curatatul periodic al etrierilor si placutele Carbon Lorraine SBK5 au dus la un progres urias, l-as cota la 50%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt absolut de acord ca fara niste gume bune nu se poate discuta despre franare eficienta insa nu inteleg de ce gumele sunt considerate mai importante decat placute/discuri. Discurile/placutele (completate de etrieri, pompa, furtunuri... etc.) sunt componenta ACTIVA a sistemul de franare, gumele fiind responsabile cu transpunerea fortelor dezvoltate de acesta pe asfalt. In practica, referindu-ne strict la cele doua componente, placute/discuri - gume, probabil ponderea este egala, 50-50%. Teoretic insa, in "lantul slabiciunilor" discurile/placutele sunt pe primul loc. O dilema gen care a aparut prima data... oul sau gaina?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai zis, forta de frinare, daca chiar e nevoie , poti sa frinezi cu 4 degete, si motoreta se va ..., opri, etc. Daca ai cauciucuri tari, alunecoase, cu tot sistemul de ABS, distanta se va lungi nepermis de mult, cu toate ca ai cel mai performant sistem de frinare din lume, Exista multi posesori de vehicule(2,3,4 roti) echipate cu sisteme de frinare de top dar au cauciucuri care ruleaza peste 10 000km. La fel si suspensia, nereglata corespunzator, te pune jos, indiferent de ce cauciucuri ai.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, i-am transmis, dar m-ati facut sa ma simt oarecum patat deoarece stiu sigur ca placutele de frana le are batute, adica s-a dus la un nene care i-a decupat ferodoul dintr-o bucata mai mare cred si apoi l-a nituit pe metalul placutelor, stiu doar ca pe viraje/coborari miroase dupa el a disc de ambreiaj, dar na, omul este cu mentalitate asa de vremuri trecute, cand avea Mobra...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propun celor experimentati sa spun in procente, cat ajuta fiecare piesa a mecanismului numit franare.

Anvelope - %

Pompa frana - %

Discuri + placute - %

Reglaj bun al suspensiilor - %

Furtune racing - %

Lichid frana - %.

 

Cred ca sunt doua lucruri diferite care ar trebui tratate separat:

Capacitatea de a frana.

Capacitatea de a opri sau a incetini foarte brusc in siguranta.

 

Capacitatea de a frana tine doar de sistemul de franare.

Pompa, etrierii si placute+discuri.

Pompa functioneaza conjugat cu etrierii. Exista pe unele motociclete sisteme de franare ansamblul pompa-etrieri, foarte bine dimensionate si pentru ce a fot gandite, lucreaza foarte bine.

Exista insa si rateuri, cum ar fi de exemplu pompa si etrierii de pe Hayabusa prima generatie: etrieri foarte mari, cu 6 pistonase dar pompa cu debit prea mic. Astfel, desi pe motocicleta se gaseste o pereche de etrieri "strong", nu ajuta cu nimic, pompa de frana fiind subdimensionata.

In general o pompa mai performanta ajuta.

Mai exista si probleme de conceptie ale discurilor de frana. De exemplu Suzuki folosea pana acum cativa ani pe motocicletele lor sport, discuri cu carrier plan. Si-au dat si ei seama dupa ceva vreme ca asta e motivul pentru care au frane mai slabe decat ceilalti care folosesc carrierul de tip "oala".

 

Placutele, in combinatie cu discurile, au probabil cel mai important rol in capacitatea de franare, daca ansamblul pompa etrieri e bine dimensionat.

Exista pe lumea asta multe placute de frana proaste care chiar nu franeaza bine (si mai strica si discurile) dar sunt si placute bune.

Ecuatia e simpla - daca vrei frane, trebuie folosite placute bune.

 

Furtunurile: n-am intalnit pana acum furtunuri de frana atat de elastice asa incat, maneta de frana sa fie intr-atat de elastica ca sa-ti strivesti degetele din cauza lor. rolul lor il consider sub 1%.

 

Nu iau in discutie cazurile in care sistemul de franare e defect (pompa stricata, etrieri defecti, discuri descentrate) sau lichidul nu e schimbat de 10 ani.

 

Per total, pentru mine lucrurile stau asa: 50% dimensionarea ansamblului pompa-etrieri si 50% placutele (in combinatie cu discurile).

 

Despre cauciucuri am tot vorbit si nu mai reiau.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

A venit timpul sa schimb cauciucurile la VFR, dupa cateva review-uri, cateva recomandari si am ramas intre bt 016 si pilot road 3. Pareri, recomandari?

 

BT016 PRO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, pentru ca nu am apucat sa testez foarte multe tipuri de cauciuri pana acum, pentru un r1 03, ca si stil de condus... destul de alert ce s-ar preta si sa tina 7-10k KM?

review-uri pe net am vazut insa nu se pot compara cu experientele avute spuse la prima mana :)

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,o intrebare am,vinde un magazin din cluj au Pirelli Phantom la un pret mai mult decat ok...dar sunt foarte vechi,gen 2006 dar au spus ca depozitate in conditii ok,oare se mai pot folosii sau sunt mult prea vechi ??adica o mers cineva cu cauciucuri asa de vechi ?? eu am un cbr 600 F4 ...multumesc mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2006? e mult si pt cauciucuri de masina...daca tot vrei ieftine...ia de la garcya, dot 2007 cu 150 de lei...e mai ieftin de atat la magazinul din cluj?

 

costul reparatiei motoretei in cazul unui accident din cauza cauciucurilor va fi mult mai mare decat costul unui set ed cauciucuri noi...

 

salut,o intrebare am,vinde un magazin din cluj au Pirelli Phantom la un pret mai mult decat ok...dar sunt foarte vechi,gen 2006 dar au spus ca depozitate in conditii ok,oare se mai pot folosii sau sunt mult prea vechi ??adica o mers cineva cu cauciucuri asa de vechi ?? eu am un cbr 600 F4 ...multumesc mult

Editat de cristilvk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

costul reparatiei motoretei in cazul unui accident din cauza cauciucurilor va fi mult mai mare decat costul unui set ed cauciucuri noi...

 

 

macar vino cu ceva nou,nu repeta dupa JAGI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai..sa inteleg ca tu citesti post cu post si tii minte tot...banuiesc ca e evident ca nu am citit postul lui jagi

macar eu sfatuit, spre deosebire de tine care o sugi aiurea pe forum

 

macar vino cu ceva nou,nu repeta dupa JAGI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

bai..sa inteleg ca tu citesti post cu post si tii minte tot...banuiesc ca e evident ca nu am citit postul lui jagi

macar eu sfatuit, spre deosebire de tine care o sugi aiurea pe forum

 

eu nu o sug aiurea pe forum:) nu apreciez genul asta de insulte :)

 

Si nici nu repet ca un papagal, ceea ce-au spus altii (indiferent ca au avut sau nu dreptate).

 

Si pana la urma, in caz de accident, cel mai tare te intereseaza persoana ta si sanatatea ta,nu fierul (aici vorbesc din experienta,spre deosebire de tine,ca poate inca te gandesti doar la fierul de sub tine,in caz de ceva..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, costul operatiilor la spital, nu inseamna tot cheltuieli? Mai sint costuri cu recuperarea dupaia. Deci, costa mai mult, oricum ai da-o. Si poate i-a venit lui ideea, nu m-a copiat pe mine. De ce-l faci mincinos? Deci, sintem saraci, ne dam, cadem si dupaia... Ce facem? Ne plingem de mila ca sintem saraci ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...