B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Nu am folosit, dar ce spun eu e logic. Omul tau, in loc de 1,5 le-a umflat cu 2,2 la o mobra care cerea 2,9. De ce crapa cauciucurile? Cand se supraincalzesc, in nici un caz de la o presiune prea mare, poti sa bagi si 5 bari in ele, si 8, si tot nu crapa - de acord? In cazul de fata, daca le umfla cu 1,5 probabil bubuiau mult mai repede, puse pe o mobra grea, care vrea 2,9. E cat se poate de logic, eu nu inteleg de ce te incapatanezi, chiar exemplul tau e in favoarea celor explicate de mine. Umflatul prea tare al cauciucului va duce la lipsa de comfort, lipsa de aderenta, etc - pe fiecare cauciuc e pusa o limita maxima admisa. Dar niciodata nu va duce la explozii, decat daca se depaseste acea limita, care oricum cred ca e mult mai mare decat cea printata pe cauciuc. In schimb un pneu umflat prea putin, moale, se va distruge imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Baaaii, da chiar si asa, cum sa crape la 2,2? Eu nu am auzit inca de cauciuc explodat, pai si ce-a a facut ala de i-a explodat cauciucul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Sal,as dori sa aflu ce presiune e cea mai buna pt sosele noastre,la honda mea producatorul recomada 2.5 fata si 2.9 spate, dar e prea mare si din cauza asta era sa ma imprasti o data pe asfalt din cauza k am pierdut aderenta la plecare in treapta intai,multa lume mi-a zis sa bag 2.1 fata si 1.9 spate, oare e bine? Nu. Nu e bine deloc. Lasa reisarii sa bage cat vor ei si sa vrobeasca dupa ureche, tu baga cat spune producatorul mobrei. Daca nu esti obisnuit sa pleci de pe loc poti rupe aderenta cu orice pneu si orice presiune, invata sa o controlezi. Cauciucurile pe care le ai acum, cat de vechi sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Nu am folosit, dar ce spun eu e logic. Omul tau, in loc de 1,5 le-a umflat cu 2,2 la o mobra care cerea 2,9. De ce crapa cauciucurile? Cand se supraincalzesc, in nici un caz de la o presiune prea mare, poti sa bagi si 5 bari in ele, si 8, si tot nu crapa - de acord? In cazul de fata, daca le umfla cu 1,5 probabil bubuiau mult mai repede, puse pe o mobra grea, care vrea 2,9. E cat se poate de logic, eu nu inteleg de ce te incapatanezi, chiar exemplul tau e in favoarea celor explicate de mine. Umflatul prea tare al cauciucului va duce la lipsa de comfort, lipsa de aderenta, etc - pe fiecare cauciuc e pusa o limita maxima admisa. Dar niciodata nu va duce la explozii, decat daca se depaseste acea limita, care oricum cred ca e mult mai mare decat cea printata pe cauciuc. In schimb un pneu umflat prea putin, moale, se va distruge imediat. Eu merg cu 1.5 si nu bubuie nimic. La fel merg si alti zeci de motociclisti pe care eu ii cunosc si folosesc Ntec si nu le explodeaza cauciucurile. (Motocicleta in cauza este un R1 care nu este o motocicleta grea) Cum comentezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Baaaii, da chiar si asa, cum sa crape la 2,2? Eu nu am auzit inca de cauciuc explodat, pai si ce-a a facut ala de i-a explodat cauciucul? Nici eu nu am auzit, si 2,2 e o presiune destul de normala... dar daca zice Cezar e posibil. Eu am facut pana odata urat de tot pe spate pt ca am mers cu 1,7 in loc de 2,1-2,2 cat cerea producatorul, la transalp. Cand am pus mana pe el frigea de mureai, mai avea putin si scotea fum. Efectiv s-a topit camera si s-a spart. Daca cel de care zice el a mers cu 2,2 in loc de 2,9, poate chiar si mai putin, posibil sa fi facut pana, "explozie" e mai palpitant, dar cred ca pana era.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Baaaii, da chiar si asa, cum sa crape la 2,2? Eu nu am auzit inca de cauciuc explodat, pai si ce-a a facut ala de i-a explodat cauciucul? A bagat goneta pe autostrada pana la Fundulea si inapoi 300 la ora. I s-a spart anvelopa spate si l-a lovit peste geaca de i-a facut o ditamai vanataia. N-a cazut, n-a murit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Tantalaul bagase in ea 2.2 si i-a explodat cauciucul cand baga goneta pe autostrada. Imagineaza-ti ca la 2.2 a explodat. Cum o fi fost sa bage 2.9 care este dubla fata de cea recomandata? Pai nu ai zis despre ce mobra era vorba. Oricum, nu cred ca 2,2 e o presiune prea mare pentru NICI un cauciuc vandut la ora actuala pe piata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Ntec, asa cum am mai zis, are carcasa rigida, foarte rigida. Prea umflat inseamna ca se va tensiona extrem armatura anvelopei. La o carcasa mai flexibila, aceeasi crestere de temperatura va conduce la o presiune mai mica, pentru ca si volumul va creste corespunzator cu flexibilitatea carcasei. La Ntec, cu temperatura, presiunea creste mult mai mult, tocmai pentru ca volumul creste mai putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Eu cred totusi ca a bubuit pt ca s-a incins prea tare, in nici un caz pt ca era prea tare umflata. Pun pariu pe ce vrei tu! In plus tu nu mergi cu 300 pe autostrada, tu mergi pe circuit... Daca zici ca are carcasa rigida inseamna ca poate suporta presiune mult mai mare: cati bari bagi intr-o butelie si cati intr-un cauciuc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Am mers cu 1.7 pe spate si 1.6 pe fata, nu o explodat nimic, doar mi s-a uzat mult mai repede, ambele gume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 (editat) Eu cred totusi ca a bubuit pt ca s-a incins prea tare, in nici un caz pt ca era prea tare umflata. Pun pariu pe ce vrei tu! In plus tu nu mergi cu 300 pe autostrada, tu mergi pe circuit... Daca zici ca are carcasa rigida inseamna ca poate suporta presiune mult mai mare: cati bari bagi intr-o butelie si cati intr-un cauciuc? Te inseli, asta a fost motivul pentru care te-am intrebat ce experienta ai cu Ntec. Nici o guma nu se incalzeste mai tare pe strada decat pe circuit. Mai rigid nu inseamna si mai rezistent. Editat Noiembrie 7, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Am mers cu 1.7 pe spate si 1.6 pe fata, nu o explodat nimic, doar mi s-a uzat mult mai repede, ambele gume. cu 70 la ora poti sa mergi si cu ele neumflate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 cu 70 la ora poti sa mergi si cu ele neumflate... 70 la ora prind cand merg cu spatele la deal. Da nu ai de unde sa stii asta, cu Honda ta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Te inseli, asta a fost motivul pentru care te-am intrebat ce experienta ai cu Ntec. Nici o guma nu se incalzeste mai tare pe strada decat pe circuit. Mai rigid nu inseamna si mai rezistent. Ok ok, m-ai spart cu Ntec-u tau de care ai auzit numai tu, fie ca tine! Dar cu omul din capul topicului ce ai? De ce ii zici sa bage presiune mai mica decat cea indicata de Honda? Stii tu mai bine ca ei? Cine sau ce iti da tie dreptul sa recomanzi alta presiune decat cea indicata de producatorul motocicletei? Raspunde la asta. cu 70 la ora poti sa mergi si cu ele neumflate... 70 la ora prind cand merg cu spatele la deal. Da nu ai de unde sa stii asta, cu Honda ta... Versiunea mea e mai realista, totusi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 D-aia nu te voteaza lumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 A bagat goneta pe autostrada pana la Fundulea si inapoi 300 la ora. I s-a spart anvelopa spate si l-a lovit peste geaca de i-a facut o ditamai vanataia. N-a cazut, n-a murit Hai frate, l-a lovit anvelopa in spate dar nu a cazut? Cum asta? Am inteles ce zici tu cu carcasa rigida, dar atunci ar trebui naibii vandute cu ditamai stikerele pe ele, cu atentionari asupra presiunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 (editat) Eu merg pe vremea asta cu 2.0(Fata-spate) pe Power Pure si am destula aderenta prin oras la frane de urgenta si accelerari.Am incercat si eu cu 2.5 si 2.9 si ziceai ca sunt sanie la mers sportiv.Fugea spatele la iesire din viraj si accelerari bruste.Inainte unde puneam frana si intram in stoppie,acuma se bloca fata si mergeam taras(20-30 km/h).Depinde si de carcasa cauciucului cum se comporta la presiune scazuta.Singurul avantaj pe care il vad eu,la mers cu presiunea de la producator,e ca se apleaca mai bine motoreta.Conteaza si ce cauciuc e. Vara merg cu 2.2 pe ambele. Editat Noiembrie 7, 2011 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Dar cu omul din capul topicului ce ai? De ce ii zici sa bage presiune mai mica decat cea indicata de Honda? Stii tu mai bine ca ei? Cine sau ce iti da tie dreptul sa recomanzi alta presiune decat cea indicata de producatorul motocicletei? Raspunde la asta. Ii spun ce si cum folosesc eu. Recomandarea o fac pe baza de experienta, nu din auzite. La un moment dat am mers cu 2.5 si 2.9 si am constatat, dupa ce am pus 2.2 cu 2.0, ca merge mult mai bine pe motociclsta sport, acest reglaj. Am vazut ca are un CBR600 F4. Din punctul meu de vedere, 2.2 cu 2.0 este bine daca merge singur, fara pasager sau bagaje. Pe autostrada sa mai umfle spatele. Daca are pasager, la fel, sa oune spatele mai tare. Daca vrea curbe, 2.2 cu 2.0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 ... Presiunea se alege in functie de greutatea mobrei si nu marca cauciucului. Presiunea mare nu va duce ever la explozie, presiunea mica, da. Presiunea mica nu va compensa ever lipsa de aderenta a unui pneu muci, vechi. Exact asta vroiam sa zic si eu. Presiunea se stabileste in functie de greutate, de aceea la masini (la motociclete mai rar) exista diferenta intre presiunea masinii la gol, si presiunea pentur masina plina. E si logic, masina fiind mai grea produce o pata de contact mai mare si o deformare mai mare a cauciucului si a metalului dinauntru cauciucului, ca sa fie mai "rotund" cauciucul, trebuie umflat mai mult. Nu mi se pare grav sa ai abateri de 10-15% din valoarea nominala a presiunii, dar de la 2.9 la 1.9 e cale lunga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 (editat) Hai frate, l-a lovit anvelopa in spate dar nu a cazut? Cum asta? L-a lovit o bucata de cauciuc desprinsa din anvelopa explodata. E ce a povestit protagonistul, n-am vazut scena live. Acum vreo 5 ani, Bota isi pusese NOS pe R1 si i-a dat buton la 300 la ora. Povestea ca i-a explodat cauciul spate. Nu stiu daca l-a lovit sau nu vreun rest de guma dar nici el nu a cazut. Spre deosebire de cel cu spatele explodat anul asta, n-am vazut anvelopa de pe roata spate a lui Bota. Editat Noiembrie 7, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giucu Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Ce cauciucuri ai? Producator si marca. Cum mergi si pe ce vreme? Honda precum si alti producatori de motociclete sunt obligati prin standarde sa treaca presiunile din pneuri. De ce crezi oare ca orice vehicul are sticker cu astfel de indicatii? La motocicleta este de obicei pe bascula. Daca mergi tare/sportiv ai sa vrei o guma care se lipeste bine pe asfalt ca sa te poti apleca mult pe viraje. Toti motociclistii cu motociclete sport pe care ii cunosc si merg tare, baga in cauciucuri presiune de la urmatoarea referinta: 2.2 fata si 2.0 spatele. De la aceasta referinta fiecare coboara sau urca in functie de cum se simte el mai bine. Cu o presiune ceva mai mare, scoti un consum mai bun si o uzura mai mica a gumelor. La mersul pe autostrada nu e recomandat sa ai presiune mica deoarece vei toci anvelopele prea repede. Acolo mergi drept, nu ai nevoie de o pata de contact mare. Mai exista insa un considerent pe care trebuie sa-l iei in calcul - producatorul de anvelope face si el niste recomandari in privinta presiunii. Eu consider recomandarile producatorilor de pneuri mult mai intemeiate decat pe cele ale producatorului motocicletei in special pentru motociclete sport. E un exemplu deja clasic: anvelopele Dunlop Ntec la care spatele se umfla 1.5 (mai exact 1.45) bari la rece. Desigur, multi nu vor fi de acord. Dunlop face tot la ei pe site o precizare care sa-i acopere legal - daca mergi street level, pui ce te indeamna stickerul de pe bascula. Cine vrea sa inteleaga exact ce inseamna acest lucru, va intelege, cine nu, va pune 2.9. Gumele Ntec sunt mai speciale din cauza ca au o carcasa foarte rigida. Aceasta presiune nu trebuie bagata si la alte tipuri de cauciucuri. Anul asta mi-a fost dat sa vad si un incident cu guma Ntec fix la noi pe autostrada. Tantalaul bagase in ea 2.2 si i-a explodat cauciucul cand baga goneta pe autostrada. Imagineaza-ti ca la 2.2 a explodat. Cum o fi fost sa bage 2.9 care este dubla fata de cea recomandata? Nu toate anvelopele Dunlop sunt Ntec. Doar Sportsmart, D211 GP Racer si D211 GP. la mersul pe temperaturi scazute am pus intotdeauna presiune mai mica. 2.0 fata cu 1.8-1.7 spatele. cauciucurile mele sunt dunlop d211 gp si merg normal la drum intins undeva 120-150km/h ,mai ma dau si pe drumuri virajate dar nu merg frt racing deoarece dupa cum se poate si vedea sunt incepator si cu asta am spus tot...Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 (editat) Uoff...cheia povestii este in acei "5 ani" ,adica atunci cand nu exista NTEC. Plus ca toate povestile cu Bota ala mi se par umlfate, deci ok, e un mit urban. M-am linistit. Ah, stai ca sunt 2 povesti diferite. Editat Noiembrie 7, 2011 de Niko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 cauciucurile mele sunt dunlop d211 gp si merg normal la drum intins undeva 120-150km/h ,mai ma dau si pe drumuri virajate dar nu merg frt racing deoarece dupa cum se poate si vedea sunt incepator si cu asta am spus tot...Stima Fata e ok, spatele lasa-l 1.5 ca sa ti se incalzeasca si sa ai pata de contact buna. Daca esti incepator si zici canu vrei sa mergi tare poti sa bagi si 1.7 in roata spate. Daca mergi insa cand e frig, baga 1.5 pentru ca D211 GP nu se incalzesc foarte repede mai ales daca mergi cuminte. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 Oricum tema cu anvelopele este a doua ca si popularitate dupa uleiuri, mai urmeaza sa avem saptamanal discutii despre ajustarea suspensiilor, si o sa treaca iarna cat ai zice honda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 (editat) Uoff...cheia povestii este in acei "5 ani" ,adica atunci cand nu exista NTEC. Plus ca toate povestile cu Bota ala mi se par umlfate, deci ok, e un mit urban. M-am linistit. De aia nici n-am zis nimic initial despre Bota, pentru ca nici eu nu am vazut cauciucul explodat dar nici nu l-as acuza ca minte. Eu stiu cum aratau cauciucurile lui dupa ce facea un drum la mare - drepte pe mijloc. Editat Noiembrie 7, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.