siu_long Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 (editat) Salutare. Am cautat un topic cu subiectul si nu am gasit. Dupa cum am scris si mai sus vreau pareri pro si contra Honda NX650 Dominator (Japan made, an -1996) vs BMW F650 GS DAKAR (an 2000+). Care este mai bun si la ce. Si de ce. Astept raspunsurile voastre. Numai bine! (ma intereseaza lucruri de genul: manevrabilitate, fiabilitate, costuri intretinere, capacitati offroad (nu serios, cat pot ele), daca merita luata in calcul varianta de 2 cilindre de la GS etc etc si orice mai stiti voi parerile celor care au mers cu amandoua modelele sunt foarte binevenite) Editat Noiembrie 5, 2010 de siu_long Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 Domi bate norma la fiabilitate, costuri mentenanta si capacitate de offroad (in special modelele dinainte de 92 sau dupa 98). Si ca fapt divers, un domi cazut nu juleste chestii prin fatza decat in conditii extreme. F650GS Dakar... are ABS, injectie si racire pe apa. Deja asta implica o mentenanta laborioasa. De vibrat vibreaza ambele o gramada, F650ul e ceva mai putin liniar (trage oleaca mai sus), vibreaza mai pronuntat, nu are acelasi zvac precum domi-ul insa consuma mai putin si poate atinge viteze oleaca mai mari. Nu semnificativ insa. ABSul e singurul atu masiv, mai ales comparativ cu franele subdimensionate ale domi-ului. Ca sfat personal: nu da domi-ul pe f650 - vei fi dezamagit. Diferenta e relativ minora intre modele insa diferenta la buzunar se va simti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 dakar nu are 2 cilindri dacar consuma putin, trage tare, are veleitati de touring, are intervale de service mari de tot si cere consumabile ieftine, are racire pe apa si poti sa dai in el strong, poti sa mergi cu 160 toata ziua fara se se strice nimic, vibratii reduse, centru de greutate scazut, etc. nici dakaru nu pateste prea multe daca te tavalesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bender Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 Dakar(monocilindru) la 160 constant si totul e ok? Nu consuma ulei, nu se incinge? In ce turatie sta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiger tank Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 fiabilitatea legendara a unui dominator a fost dobandita de f multe ori, nu cred ca mai are ceva de ascuns la capitolul asta. Consumul de ulei stiu ca e unul din defectele clasice... e motocicleta care sustine f bine numele de HONDA .. la capitolul off road domi e mai buna.. la dakar ABSul e un plus important fata de domi si e o motocicleta mai buna la capitolul turing, consum bun si protectie mai buna la vant, viteza maxima superioara pt dakar datorita puterii si cuplului motor mai mare. Aceiasi problema si la dakar daca tragi de ia sau daca a fost forjata la un timp incepe sa consume ulei. dar sa tii un mono la 160km/h mai tot timpul sau cel putin sa tragi de ia sa atingi aceasta viteza, nu duce mult si consumul de ulei o sa fie cea mai mare problema. oricum, pret - calitate honda ii mai buna ... daca le dai pe jos cred ca dakarul are un pic mai mult de suferit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 nu papa gram de ulei. aproape 70 mii km si folosita bine nu se incinge deloc - poate daca ai radiatoru full namol si e vara fierbinte afara, altfel e imposibil sa aprinzi becul de temperatura chiar si schimbat in rosu prin oras are undeva peste 6000, nu am dat atentie mare. consumu urca la 5,5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Noiembrie 6, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2010 (editat) Multumesc pt sfaturi. Teoretic Domi bate la "fiabilitate, costuri mentenanta". Dar, Intre un Domi si un Dakar din acelasi an as alege Domi. domi vechi 1993 vs Dakar 2004... cred ca e alta poveste. Eu in domi am bagat 1000E in 2 ani. Avea si are in continuare o incredibila compresie la motor. Nu exista alta cu compresie mai buna, accept provocari Nu are pilitura de fier prin motor. Nu are marmelada. Insa varsta se cunoaste. Nu sunt un mecanic priceput, si imi este greu pt ca de fiecare data trebuie facut cate ceva la ea. Nu zic ca la Dakar nu ar fi asa, insa cred ca datorita anilor ar fi mult mai rar nevoie de interventii. Daca Honda ar mai fi continuat sa Produca Dominatoare, as fi cumparat. (de ce oare nu mai produc?). Offroad: *nici una nu cred ca este intentionata pt offroad prea serios. *Domi e posibil sa fie 1pic cam inalta pt mine, am 1,77 si desi sunt pachet de muschi am simtit nevoia sa am picioare mai lungi dupa cazaturile pe off. Plus ca atunci cand am reusit sa nu cad, si ma tot arunca cand pe piciorul drept cand pe stangul, ramaneam cu mare durere la oua. Cand ma sprijin pe ambele picioare, ajung doar cu juma' de talpa. Cracii nu mai cresc, dar un Dakar are saua mult mai joasa. *Ce garda la sol are Domi si cat este la Dakar? *Ma simt f bine cand merge pe strazi si sunt cu capul peste capotele masinilor, dar parca ma simt mult mai sigur cand pot sa infig cracu' in sol. *Dakar are carena de off, domi nu (pb cand mergi pe sol cleios). Pe domi se poate pune dar eu am motivele mele pt care aleg sa nu. Concluzie Offroad:(offroad de Domi si Dakar nu de KTM) (tin cont si de faptul ca Dakar are injectie deci teoretic este mai slab din start) diferenta este deci insemnabila sau aproape insesizabila? Viteza maxima: Nu tin prea mult la ea. 130 e suficient pt mine. Care protejeaza mai bine impotriva vantului (este sesizabil)? Oras: Domi e excelent de manevrabila. Acceleratie f buna. Dakar are frane mai bune. Consum: castiga Dakar cu vreo 35% mai putini bani pe benzina Design: aici e pur si simplu de gust Evacuare: Domi are 2 tobe active. Dakar nu prea am vazut, dar am vazut F650 cu o singura toba, sau cu o toba activa si una falsa (parea pusa doar de design, nu era legata de motor prin vreo galerie). Asa este si la Dakar. Exista Dakar cu 2 tobe active? Care este diferenta intre o toba de la BMW si 2 de la Domi? Consum, zgomot.... (mie imi place sa cante tare si frumos, BMW sa sune frumos nu prea am auzit, Domi am auzit cateva) Rzistenta la cazaturi: pe care se monteaza crash bar-uri fara prea multe modificari? Cum a spus si maestrul Switch mai sus, cred ca Dakar este 1pic mai sensibila la cazaturi, dar asta doar din cauza faptului ca poate fi afectat radiatorul. In rest, din ce am vazut cu ochiul liber, ambele par similare. orice sfat este binevenit, numai bine! Editat Noiembrie 6, 2010 de siu_long Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick 85 Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 nu papa gram de ulei. aproape 70 mii km si folosita bine nu se incinge deloc - poate daca ai radiatoru full namol si e vara fierbinte afara, altfel e imposibil sa aprinzi becul de temperatura chiar si schimbat in rosu prin oras are undeva peste 6000, nu am dat atentie mare. consumu urca la 5,5 Asta cu ,,Nu papa gram de ulei'' nu o cred. Orice motocicleta/masina consuma ulei mai mult sau mai putin. Poate nu consuma sa scada sub minim, dar de consumat consuma diferenta intre minim si maxim in cel mai bun caz de la schimb la schimb. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 (editat) Multumesc pt sfaturi. Teoretic Domi bate la "fiabilitate, costuri mentenanta". Dar, Intre un Domi si un Dakar din acelasi an as alege Domi. domi vechi 1993 vs Dakar 2004... cred ca e alta poveste. Eu in domi am bagat 1000E in 2 ani. Avea si are in continuare o incredibila compresie la motor. Nu exista alta cu compresie mai buna, accept provocari Nu are pilitura de fier prin motor. Nu are marmelada. Insa varsta se cunoaste. Nu sunt un mecanic priceput, si imi este greu pt ca de fiecare data trebuie facut cate ceva la ea. Nu zic ca la Dakar nu ar fi asa, insa cred ca datorita anilor ar fi mult mai rar nevoie de interventii. Daca Honda ar mai fi continuat sa Produca Dominatoare, as fi cumparat. (de ce oare nu mai produc?). Pun pariu ca un Domi 1996 bate un Dakar 2004 la costuri de mentenanta pe parcursul a doi ani, presupunand ca ambele sunt "tipla" la inceputul testului. Editat Noiembrie 6, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Noiembrie 6, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2010 Pun pariu ca un Domi 1996 bate un Dakar 2004 la costuri de mentenanta pe parcursul a doi ani, presupunand ca ambele sunt "tipla" la inceputul testului. Din ce am auzit, Domi nu are moarte, daca ai grija de el la capitolul ulei. Se intampla des sa gasesti Domi care au peste 135 mii km si inca merg bine. Dakar sa mearga peste 100 mii este rar. In Germania la motocicletele BMW reziviile se fac generale. E adevarat? (este pur si simplu o intrebare legata doar de fiabilitate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 (editat) costurile de mentenanta tind sa cred ca sunt mai mici la bmw. uleiul se schimba mai rar la bmw, pt ca e un motor cu racire pe apa, injectia te ajuta sa papi mai putina benzina. restul: placute, kit de lant, pinioane se consuma la amandoua la fel de repede (in functie de motociclist) iar costurile sunt asemanatoare. treapta a 5a e incredibil de prost demultiplicata la domi. 4000rpm@~90kmh. e masochism sa mergi cu 120 constant. bmw duce 120kmh f bine, fara sa sughita. total subiectiv: dakarul chiar arata "mean", nu are designul cuminte al dominatorului. si aici nu ma refer la badge-ul de pe rezervor. nu in ultimul rand gandeste-te la revanzare. incearca sa iei un motor cat mai nou pentru a il putea vinde ok mai tarziu. Editat Noiembrie 6, 2010 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 Din ce am auzit, Domi nu are moarte, daca ai grija de el la capitolul ulei. Se intampla des sa gasesti Domi care au peste 135 mii km si inca merg bine. Dakar sa mearga peste 100 mii este rar. In Germania la motocicletele BMW reziviile se fac generale. E adevarat? (este pur si simplu o intrebare legata doar de fiabilitate) Am un Dakar luat de nou din 2006. Am deja vreo 45.000 km cu el facuti in diverse conditii. Vreo 15000 in off-road. Nu hard -enduro dar prin padure, cimpuri, noroaie, etc. Mentenanta: schimbul de ulei la 5-6000 (cartea zice la 10000), filtrul de ulei pe la 10000. Costuri: 40 lei per litru ulei, ai nevoie cam 2,5 litri si vreo 25 lei filtrul de ulei. Filtrul de are il schimb pe la 10000 si costa si el vreo 25-30 lei. Am schimbat bujiile la 20000 cu toate ca manualul de service zice ca se schimba la 40000. In rest am mai schimbat semeringurile de la telescoape, rulmentii de la ghidon si rulmentii de la roti, dar asta cu rulmentii rotilor am facut-o pentru ca sunt eu maniac cu lucrul care sa se invirta bine sa nu ma lase in drum. Am facut atit drumuri lungi, cu mers pe autostrada cit si sepentine cit cuprinde. Nu am avut probleme cu el. Am dat cu el de pamint si nu s-a spart nimic. Doar julituri. In acelasi loc la un transalp i s-a facut carena tzandari. Am verificat jocul la supape la 20 si 30 mii si e ok , in limitele admise. In fiecare iarna il desfac sa-i fac revizia, dar de motor sau cutie nu ma ating ca n-are rost. O problema care poate sa o aiba Dakaru, ca si GS-ul de altfel este pompa de apa. Unii au schimbat pe la 10-15 mii ca le-a curs. Eu nu am avut inca treaba cu asta. Per total nu pot sa zic decit ca sunt tare multumit ca am dat banii pe motor. A costat un sac de bani fiindca l-am luat de nou dar am fost cu el intr-o gramada mare de locuri. E comod la drum lung, nu-ti face fundul praf, si daca modifici un pic pozitia parbrizului, nu te bate nici vintul prea tare la 130 km/h. Dar sa stii ca la off-road e un motor destul de greu si daca nu ai saua joasa de multe ori e greu sa-l tii. Eu am 1,80 si de multe ori l-am dat de pamint ca eram stabil doar pe un picior nu pe ambele. Referitor la ABS pot sa spun ca merita. M-a scos din rahat de citeva ori, ca nu s-au blocat rotile sa ma dea de pamint, iar pe ud e minunat, ajuta mult. Ai buton si la off-road poti sa-l anulezi. Cam asta e parerea mea: e un motor extrem de bun la o sumedenie de lucruri, de cele mai multe ori noi suntem cei care nu putem sa-l ducem acolo unde ar putea el sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 Asta cu ,,Nu papa gram de ulei'' nu o cred. Orice motocicleta/masina consuma ulei mai mult sau mai putin. Poate nu consuma sa scada sub minim, dar de consumat consuma diferenta intre minim si maxim in cel mai bun caz de la schimb la schimb.Numai bine. lasa teoria, iti dai seama ca nu masor la picatura. intrre 2 schimburi nu se observa la ochi diferenta pe fereastra de nivel. nu a fost nevoie sa completez niciodata. referitor la revizii - l-am dus la 60k sa imi verifice jocul la supape- neverificat de multa vreme- si nu au avut ce sa regleze, au zis ce ne vedem peste 10 k. pompa de apa - doar cand imbatraneste semeringu. 250 ron kit complet de reparatie - original senzor clapeta de injectie- pica cam la 50k - costa 240 ron si 120 montaju semeringuri furca originale - 60 ron originale (mai ieftine decat ariette!! )-pica ca la orice furca. actualele au pestee 20 ki si inca nu dau semne aiurea tobele de dakar - sunt legate sub sea. pe stanga e catalizator - euro 1 daca are o gaurica mica, euro2 daca e complet astupat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Noiembrie 6, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2010 tobele de dakar - sunt legate sub sea. pe stanga e catalizator - euro 1 daca are o gaurica mica, euro2 daca e complet astupat Multumesc din nou tuturor pt raspunsuri. Sunt bune, par cu nivel normal de subiectivitate si mandrie de posesor Am vazut eu o mica "comunicare" intre cele 2 tobe de Dakar... Catalizator? ce inseamna catalizator? Doar filtru pt noxe? Se poate si are rost o modificare in sensul de a lega ambele tobe de blocul motor printr-o galerie dubla, sau 2 galerii, fiecare toba cu galeria ei (ca la Dominator)? (eu am unpic probleme psihice cred si am o obsesie cu tobele, ori una mare pe mijloc sub sa, ori doua, active) Ca si zgomot cum se compara Dakar cu cele 2 tobe de Dominator chiuretate meserias? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 Haha, eu pot sa zic ca fac antireclama modelului ca fost posesor Nu ai ce compara, fiecare isi face toba finala cum vrea. cu site, DB-kileri, vata minerala si alte nebunii. amandoua vor lucra cu acelasi "material". monociclindru, 650cc. Catalizatorul nu e un filtru, e "o chestie" care inlesneste anumite reactii chimice (le catalizeaza). Oricum e un obstacol pe evacuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Noiembrie 7, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2010 Haha, eu pot sa zic ca fac antireclama modelului ca fost posesor Nu ai ce compara, fiecare isi face toba finala cum vrea. cu site, DB-kileri, vata minerala si alte nebunii. amandoua vor lucra cu acelasi "material". monociclindru, 650cc. Catalizatorul nu e un filtru, e "o chestie" care inlesneste anumite reactii chimice (le catalizeaza). Oricum e un obstacol pe evacuare. Ma refeream la cat de bine poti face sa sune cele 2 modele, modificand tobele stock. Pt ca lasate asa nici una nu suna bine. Dominatoare am auzit destule care suna bine, Dakar si GS nu. ( bine = tare si frumos, pt ca la noi e riscant sa nu fi auzit in trafic, si pt ca imi si place mie sa se auda ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aplesa Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Pt detalii privind exploatarea si costurile de intretinere ale Dakar-ului, recomand sa iei legatura cu user-ul @aditorpan. Urmareste si cam pe unde a umblat el cu motoru si poti sa itzi faci o impresie destul de buna de ce poate face BMW. Fa la fel si pt Honda si te vei lamuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 (editat) off topic: placa cu tobele zgomotoase care salveaza vieti e uzata rau. atentia, experienta si bunul simt iti salveaza mai degraba viata/integritatea. zgomotul il faci pe enervarea conservarilor/locuitorilor zonei si pe timpanele tale. eu zic ca niste tobe stock tot trebuie sa ai pe langa casa, in caz de intalnire cu "dubita groazei" de la RAR. montezi al doilea set de tobe si iti talonul repede inapoi. uite o toba chiuretata de f650. poate propietarul iti poate da mai multe detalii. zgomot, cate plase a scos, cum a facut cu catalizatorul, de ce nu o mai vrea samd. Editat Noiembrie 7, 2010 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Noiembrie 7, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2010 off topic: placa cu tobele zgomotoase care salveaza vieti e uzata rau. atentia, experienta si bunul simt iti salveaza mai degraba viata/integritatea. zgomotul il faci pe enervarea conservarilor/locuitorilor zonei si pe timpanele tale. eu zic ca niste tobe stock tot trebuie sa ai pe langa casa, in caz de intalnire cu "dubita groazei" de la RAR. montezi al doilea set de tobe si iti talonul repede inapoi. uite o toba chiuretata de f650. poate propietarul iti poate da mai multe detalii. zgomot, cate plase a scos, cum a facut cu catalizatorul, de ce nu o mai vrea samd. off topic: placa placa dar din pacate stiu pe cineva care si-ar fi dorit sa aiba toba sport si ar mai fi avut splina si genunchi cu ligamentele originale. stiu, poate nu este doar toba, dar uneori poate salva... oricum am spus ca am eu o obsesie, nu vreau sa fiu nesimtit, pt ca pe domi cea zgomotoasa nu o turez cand trec pe langa oameni, iar cand o parchez langa blocuri, merg cat se poate de silentios, nu o pornesc sub geamurile oamenilor, o imping pana la strada chiar daca e greu... in mers in schimb.... obsesia mea si mi-o asum nu imi fac griji pt rar, am de gand sa o omologhez daca iese treaba buna cu tobele multumesc pt link, numai bine! (intre timp daca stie cineva pe cineva care a modificat evacuare de la un F650, si s-a si inregistrat sa pot auzi, va rog sa imi dati un link, ar fi excelent daca stiti si detalii de genul modificari in performanta, consum carburant etc dar cred ca aici ar fi bine sa intru pe forumul posesorilor de BMW) si astept in continuare orice sfat legat de titlu (s-a vorbit destul de evacuari si deja se simte un aer de poser care vrea si el motor de agatzat numai ca astia nu aleg niciodata Dominator, si f f f rar F650 Dakar) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 pui ce trompeta vrei la spate. aia da sunetu, nu motoru. pierzi putere la gs daca nu ai o toba bine socotita. creste consumu, etc. catalizatoru e similar cu cel auto- bloc ceramic, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos11 Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 (editat) Salut, Nu prea poti sa compari o moto din 1996 ( gandita prin '88 acum trebuie sa recunoastem ca nu s au schimbat multe de atunci) cu una dupa 2000 . Daca vrei sa nu dai prea multi bani poti sa iei dominator daca vrei sa ai o moto mai noua ia BMW . Pentru diferenta de bani pe care o dai sa stii ca nu e mare diferenta . BMW e mai confortabil la drum lung si are ABS . In rest nu e nicio diferenta cred chiar ca dominatorul e mai bun pe drumuri neasfaltate ( e mai subtire + roata fata mai mare ) . La consum sunt la fel ( am prieteni care au BMW si sub 5% nu au scos ) cei care spun ca consuma 3,5% ori nu spun adevarul ori au pinioanele schimbate ( stiu pe cineva care se tot lauda ca consuma putin dar uita sa spuna ca a schimbat pinioanele ) . Desi se tot lauda lumea ca BMW sunt fiabile nu sunt chiar asa . Poti sa te trezesti cu radiatorul spart chiar si de la o piatra sarita in mers . Garnitura de la pompa de apa cedeaza destul de des , daca umbli la tobe cele pe injectie nu mai merg ( nu mai sta la relanti si porneste foarte greu pentru ca sonda lamda nu mai da informatii corecte )si alte chestii .Daca vrei ceva mai mult enduro BMW are prea multe chestii care se pot strica in cazul in care cazi cu ea . Are o piesa electronica ( nu stiu exact ori aprinderea ori incarcarea ) chiar in fata jos plus furtune de apa ,rezervor din plastic pus pe laterala si alte chestii . Eu am dominator si nu am avut probleme cu el (chiar unu din 96) , face aceleasi lucururi ca si BMW doar ca la un cost de achizitie mult mai mic. Editat Noiembrie 8, 2010 de dragos11 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 (editat) Asta cu ,,Nu papa gram de ulei'' nu o cred. Orice motocicleta/masina consuma ulei mai mult sau mai putin. Poate nu consuma sa scada sub minim, dar de consumat consuma diferenta intre minim si maxim in cel mai bun caz de la schimb la schimb.Numai bine. mono-urile mari cred ca se pot inscrie si primi si presedintie onorifica a "Asociatiei Fetelor Sugatoare". Toate mono-urile halesc...mai ales uleiuri sintetice Editat Noiembrie 20, 2010 de Achile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 asa suna a mea dupa niste lucrari prin toba,dar e carburatie,ultimul an, nu injectie pe scurt,domi e mai nervoasa si mai fun,dar bmw ul e mai touring Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 @ dragos 11 - nu mai vorbi din auzite dakaru are tot roata de 21 pe fata. nu confunda c u cs simplu sau cu f clasic. consumul e mereu sub 5 daca ai toba originala si mobra in firea ei. doar daca mergi la limita urci peste 5 sau poate in oras. garnitura pompei de apa nu pica mereu, pica la numar de ani sau daca bagi antigel nerecomandat. (chestie idioata, oricum la bavaria antigelu bmw e mai ieftin decat orice antigel dep e piata - stiu, uimitor). bineinteles ca daca nu se schimba tot kitul pompei de apa reparatia nu tine - si axu se uzeaza cu semeringu, kitu e ieftin, am schimbat anu asta la 64mii km si 9 ani (pot spune clar ca nu fusese schimbat de la 30mii km si 3 ani de cand am eu mobra) problema cu pornitu si ralanty vine de la senzorul de pozitie a clapetei de la injectie. 250 ron si nu te mai doare capu inca 50 mii km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Noiembrie 24, 2010 Share Postat Noiembrie 24, 2010 Salut, Nu prea poti sa compari o moto din 1996 ( gandita prin '88 acum trebuie sa recunoastem ca nu s au schimbat multe de atunci) cu una dupa 2000 . Daca vrei sa nu dai prea multi bani poti sa iei dominator daca vrei sa ai o moto mai noua ia BMW . Pentru diferenta de bani pe care o dai sa stii ca nu e mare diferenta . BMW e mai confortabil la drum lung si are ABS . In rest nu e nicio diferenta cred chiar ca dominatorul e mai bun pe drumuri neasfaltate ( e mai subtire + roata fata mai mare ) . La consum sunt la fel ( am prieteni care au BMW si sub 5% nu au scos ) cei care spun ca consuma 3,5% ori nu spun adevarul ori au pinioanele schimbate ( stiu pe cineva care se tot lauda ca consuma putin dar uita sa spuna ca a schimbat pinioanele ) . Desi se tot lauda lumea ca BMW sunt fiabile nu sunt chiar asa . Poti sa te trezesti cu radiatorul spart chiar si de la o piatra sarita in mers . Garnitura de la pompa de apa cedeaza destul de des , daca umbli la tobe cele pe injectie nu mai merg ( nu mai sta la relanti si porneste foarte greu pentru ca sonda lamda nu mai da informatii corecte )si alte chestii .Daca vrei ceva mai mult enduro BMW are prea multe chestii care se pot strica in cazul in care cazi cu ea . Are o piesa electronica ( nu stiu exact ori aprinderea ori incarcarea ) chiar in fata jos plus furtune de apa ,rezervor din plastic pus pe laterala si alte chestii . Eu am dominator si nu am avut probleme cu el (chiar unu din 96) , face aceleasi lucururi ca si BMW doar ca la un cost de achizitie mult mai mic. mah, ce-mi plac mie astia de vorbesc din povesti auzite... consum constant de 3,7-4,5 afara, maxim 8 in oras sau 6000-7000 de ture (pana imi taie gazul). pompa de apa am schimbat-o la 50.000 de km facuti cu mobra. Radiatorul ti se sparge oriunde, si la masina, nu e vina BMW. Am bagat mobra in apa pana aproape de scaun. Nu s-a ars nimic. Am dat cu mobra de pamant de 7000 de mii de ori, si nu am ajuns ever cu rezervorul ala pe pamant. Oglinzile si semnalele se rup la orice mobra, nu se pun. Toba schimbata x2, ambele, fara nicio problema, merge motorul uns, chiar mai bine decat cu cele originale, pt ca respira mai bine... Ce pisici veorbesti tu acolo, ca domi din 96 e mai speciala decat un BMW, vorbesti pe nas. Cati bani dai pe mobra, pregateste-te sa mai bagi inca pe atat in maxim un an in reparatii. Eu pana in 50.000 nu am schimbat la mobra mea decat bujiile. Kit de lant, cauciucuri si ulei nu se pun ca-s consumabile. Stiu cateva dominatoare care au ajuns sa fie vandute. Pe piese. Ca nu mai meritau reparate. Nu mai vorbiti pe nas. Normal ca strugurii sunt acri cand vrei mobra si ai 1000 de euri in buzunar. Dar unii prefera sa dea ceva mai multi banuti pentru o mobra cu care sa faca zeci de mii de km fara sa isi bage mana in motor sa il repare. Asa ca, eu te sfatuiesc sa pui niste bani deoparte si sa iti iei o mobra incercata. Fa un procentaj de cate mobre BMW ai vazut vandute pentru piese, si cate Domi. Vezi cati sunt care cauta piese de BMW si cati pentru Domi. etc-etc. Nu ma laud cu a mea, dar eu mi-s tare multumit ca am dat caruta de bani pe ea, stiu ca i-am dat sa ma plimb cu ea, nu sa o repar. Ca bag mana in ea, o bag sa o bibilesc sau sa ii imbunatatesc ceva. Dar nu am ce repara la ea. Sincer. La 50 de mii m-am dus cu ea din proprie initiativa sa imi schimb lucruri care ar fi trebuit sa fie uzate. Gen intinzator de lant de distributie. Il am acasa in punga, nou. Cel vechi merge inca uns. Ca mi-am si batut joc de ea la unele capitole, e si vina mea, nu numai a ei. Ai grija de mobra, are si ea grija de tine. hai sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.