Jump to content

Tin sa cred ca m-am nascut a doua oara


Recommended Posts

Cateva aspecte legale:

 

2) Am inteles ca era portiune de viteza de 70km/h. Inseamna ca pentru a fi in legalitate trebuie sa mergi cu maxim 79km/h

 

Nu sunt 100% sigur ca portiune de viteza e de 70km/h. Stiu ca de la Merto pana la intesrectia cu soseaua de centura spre Timisoara ar fi de 70Km/h dar nu sunt 100%

 

Cel mai bun sfatuitor fiind experienta castigata,chiar si asa.

 

Foarte bine ai zis. Nu stiu cand voi mai fi in stare sa mai ies cu un motor pe starda. Nici acum nu stiu cum de am scapat fara fracturi. Trosnetul si durerea din umeri si coate devin din ce in ce mai pronuntate asa ca maine am decis ca ma duc la spital la un control.

Azi am fost la locul accidentului si am facut cateva fotografii de unde se observa urma de cauciuc datorita blocarii rotii pe spate. Bine ca n-am intrat intr-un stalp de pe margine. Maine o sa fiu si cu le la politie.

post-57463-1290367836_thumb.jpg

post-57463-1290367863_thumb.jpg

post-57463-1290367879_thumb.jpg

post-57463-1290367907_thumb.jpg

post-57463-1290367924_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai avut noroc Malin,intalnirea cu stalpul ar fi fost clar ruptura de organe apoi doar autopsierul te-ar mai fi consultat. Asta ti-o spun asa,ca tot l-ai lasat sa scape pe nenorocit.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact ce semnifica marcajele acelea in zig zag. Pe o distante de 400m in fata si in spate este linie continua. Acum realizez ca asta a intors pe trecerea de pietoni

Link to post
Share on other sites

Zig-zagul e avertizare ca urmeaza trecere de pietoni. Daca ai probleme trebuie sa spui la politie si se va schimba in accident cu vatamare.

Link to post
Share on other sites
Norocosule, asa sa scapi de fiecare data cand ai vreun accident.

 

O remarca, mor pe voi astia care nu chemati salvarea la accidentele moto.

 

:)

 

pai si nu e evident ca tu esti de vina ?

 

din punct de vedere legal daca ala a apucat sa intre in banda si l-ai lovit din spate... e problema ta

 

dar pentru tine asa daca tii la oasele tale si vrei sa conduci preventiv ar fi trebuit sa franezi cand autovehicolul de pe banda 2 a franat si tu nu puteai vedea de el, tocmai pentru ca nu poti sa stii ce vine, o masina, un pieton, doar nu a franat degeaba ala

 

daca tot circuli pe dumurile patriei noastre pune si tu mana pe o carte de legislatie :laugh:

 

Neaparat la Politie, NU ACCEPTA CONSTATARE AMIABILA!

Chiar si asa, Carpatica, din pacate, o sa gaseasca tertipuri sa nu despagubeasca.

 

cat se poate de adevarat.musai trebuie sa ceri numar de inregistrare pentru absolut fiecare act pe care il predai indiferent cat de banal ar parea...poti chiar sa iti faci si tu propriul dosar cu cate o copie din fiecare act.citeste legislatia in vigoare si pentru cea mai mica problema pe care ti-o fac cere o intalnire cu un jurist de'al lor.daca nu iti vor face probleme la acte in mod sigur iti vor da o despagubire de 10% din valorea reparatiei.in mod obligatoriu constatarea pagubelor sa o faci la service-ul reprezentantei de unde ti-ai luat moto, sa prezinti facturi cu valoarea de noua a motocicletei si mai ales o scrisoare de la service ca pentru fiecare piesa in parte se recomanda schimbarea si nu reparatia.din ce vad in poze si faptul ca ai zis ca ai janta si telescoapele lovite in mod sigur ai dauna totala

 

Invatatura pentru altii,trebuia sunat la 112,facea politia poze si masuratori iar omul era examinat la spital. Dupa aia asiguratorul putea fi obligat sa dea despagubiri si pentru ranire. Iertati-i pe astia care nu dau prioritate si o vor repeta pe pielea altor motociclisti.

 

:laugh:

Cateva aspecte legale:

1)

 

 

Nu e adevarat. Esti vinovat daca nu pastrezi distanta suficienta fata de cel din fata ta . Daca unul iti taie calea si ai prioritate, poti sa il lovesti in ce vrea muschiul tau.

 

2) Am inteles ca era portiune de viteza de 70km/h. Inseamna ca pentru a fi in legalitate trebuie sa mergi cu maxim 79km/h

 

3) Nu conteaza daca dacia avea cedeaza trecerea sau nu. Drumul pe care venea motociclistul era drum prioritar (european, daca nu ma insel). Este caz clar de neacordare de prioritate NU conteaza ce drum era, pur si simplu trebuie sa semnalizeze orice schimbare de banda si cu 50 de m inainte!

 

4) Dacia, in cazul in care a fost invitata cu farurile sa intre in intersectie, trebuia sa faca stanga, sa pastreze banda de langa axul drumului apoi sa se asigure, sa semnalizeze si de-abia dupa alti 100m putea sa intre pe banda din dreapta (banda 1 in cazul asta)

 

5) Nu trebuia chemata politia daca nu au fost rani.

 

Aspecte legate de despagubiri:

 

1) Sa ceri si despagubiri pentru echipament (casca, pantaloni, geaca si ce s-a mai stricat)

 

2) Chiar daca urmeaza ca asiguratorul sa te despagubeasca, "sa instrumentezi" cazul, ca si cand nu o va face. Adica sa pui raul inainte. Asta inseamna cat mai multe poze de la fata locului si cu dacia. Cum a mai spus cineva, numere de telefon de la martori, etc. cu o societate ca si Carpatica in mod sigur o sa aiba nevoie!!!

 

O sa incerc sa te sustin cu sfaturi si pe mai departe, caci dupa parerea mea este unul dintre acele accidente pe care motociclistul nu le putea evita, oricat de preventiv ar fi mers. Soferul daciei este dupa parerea mea un nesimtit. Nu este adevarat ca nu te-a vazut. Adevarul este ca nici nu s-a uitat si nici nu l-a interesat daca este cineva pe banda 1. Atitudine foaret grava in trafic, precis ca va face si alte victime cu aceasta atitudine ! Subscriu!

Edited by @jinx
Link to post
Share on other sites

Am tot studiat poza a treia. Nu se vede 100%, dar nu cumva este linie continua la axul drumului ?

 

@jinx "pur si simplu trebuie sa semnalizeze orice schimbare de banda si cu 50 de m inainte!"

Daca a fost in oras asa este, corect sunt 50 m.

Edited by bendix
Link to post
Share on other sites
Nu sunt 100% sigur ca portiune de viteza e de 70km/h. Stiu ca de la Merto pana la intesrectia cu soseaua de centura spre Timisoara ar fi de 70Km/h dar nu sunt 100%

 

 

 

Foarte bine ai zis. Nu stiu cand voi mai fi in stare sa mai ies cu un motor pe starda. Nici acum nu stiu cum de am scapat fara fracturi. Trosnetul si durerea din umeri si coate devin din ce in ce mai pronuntate asa ca maine am decis ca ma duc la spital la un control.

Azi am fost la locul accidentului si am facut cateva fotografii de unde se observa urma de cauciuc datorita blocarii rotii pe spate. Bine ca n-am intrat intr-un stalp de pe margine. Maine o sa fiu si cu le la politie.

sal.. dute mai intii la spital la control si orcum doctorul ortoped iti va da o hirtie cu ceva contuzi,doamne fereste sa nu fie mai grav,si cu hirtiile de la spital te duci la politie ca sati ia declaratia in urma accidentului si altceva sa nu scri nimic din ce vor ei sa iti dicteze ca poate soferul daciei sa pus deja in garda.sa ai succes..

Link to post
Share on other sites

am avut ceva experiente ciudate cu carpatica aici in bucuresti.

eu zic sa mergeti al politie de manuta amandoi si sa declarati accidentul. el se alege cu ce s-o alege si tu iti iei banii. altfel aia iti vor face probleme...

 

... si mare noroc ai avut :), cand treci pe aici spune-mi sa te scot la o bere... poate imi dai si mie macar un pic, asa preventiv :laugh:

 

sanatate maxima

Link to post
Share on other sites

suze ..ca inervin am opservat ca impactul sa produs dupa trecerea de pietoni,la politie cind o sa dai declaratia o sa te intrebe ce viteza aveai sa nu treci ca aveai mai mult de 50sub nici o forma ca daca treci mai mult te baga la culpa comuna si daca o sa zica de urmele de frina sa scri ca in momentul cind incercai sa il eviti tai inclinat mult pe dreapta si teai dus in stilp(eu la mine la accident am avut 10m de frinare si cind miau luat declaratia am scris cain momentul frinari frinari mam inclinat mult spre st casa icerc sa il evit si a reesit ca sint urme de frinarederapare)a dat bine la proces.acum tu decizi eu te invat din propia experienta si dabi de acum inainte ai sa vezi ce jigodi sint oameni si institutiile statului..multa bafta

Link to post
Share on other sites

Daca esti in oras trebuie sa ai maxim 30 pe ora, iar in afara 50 pe ora in cazurile:

 

- " la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare sau marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se asigure in traversare "

 

Nu se aplica. Nu am inteles sa fi fost vreun pieton pe acolo si chiar daca erau, drumul avea mai mult de o banda.

 

- "la trecerea prin intersectiile nedirijate"

 

Aici s-ar putea sa ai dreptate. Dar sunt sanse mici de aplicare. Numai daca se cumuleaza 2 aspecte:

1) dacia nu avea indicatorul cedeaza trecerea

2) axa drumului are linie intrerupta

Link to post
Share on other sites

@Malin, cu carpatica vei avea mult de tras, si motorul tau chiar este dauna totala. La un hornet codita stramba insemna cadru stramb. Cu siguranta or sa incerce sa te incadreze la culpa comuna si sa-ti dea doar jumatate din bani. + ca ei iti vor estima paguba conform preturilor in service-urile cu care au ei decontare directa (gigi srl din cine stie ce fundatura) si iti vor trece multe piese de reparat, nu de inlocuit asa cum ar trebui. In mod mormal devizul tau trebuie sa fie undeva @ 3500 de euro. Asa ca fa bine si obtine-l si ataseaza-l la dosar.

Link to post
Share on other sites
la politie cind o sa dai declaratia o sa te intrebe ce viteza aveai

Cum sa te intrebe, frate, ce viteza aveai? Pai ce, eu stau sa vad ce viteza am cand fac acident? "Nu stiu bai nene cat aveam, putin, oricum, sub limita legala clar!"

Haha!

Link to post
Share on other sites

cel cu masina trebuia sa ramana pe banda din stanga, iar apoi sa se asigure sa semnalizeze si doar dupa sa treaca pe banda din dreapta.

nu asa direct pe banda din dreapta!!

 

bine ca esti teafar!

Link to post
Share on other sites

Mare noroc ai avut. Bine ca ai scapat cu bine.

 

Despre motor, te asigur ca daca mergi la Honda Bucuresti iti vor da dauna totala. Am fost si eu de curand, si a mea arata mult mai bine. Mi-au dat totala. Orice piesa atinsa cat de putin trebuie inlocuita. Preturi: rezervor 33 mil, radiator 25 mil, furca 75 mil etc etc. Am rotunjit, nu mai retin exact sumele, dar pe acolo.

 

Ai grija ca atunci cand va veni agentul de la asigurari sa evalueze motorul, (poti chema agent de teren la tine, nu te chinui sa mergi tu cu ea la ei) sa scrie in formular ca starea initiala era F buna (sau excelenta...nu mai retin formularea din chestionar). In functie de aceasta evaluare se va stabili si suma cu care te despagubesc. Mi-e mi-a bifat acolo stare medie, si nu sunt multumit cu cat m-au despagubit. (si a mea arata impecabil si avea 2-3 ani vechime). Insista pe tema asta, chiar daca vor zice ca impecabila este doar cand e noua.

 

Pentru echipament ia-ti gandul ca vei primi despagubiri daca nu ai facturile cu numele tau pe ele!!!

 

Bafta maxima!

Link to post
Share on other sites
Cum sa te intrebe, frate, ce viteza aveai? Pai ce, eu stau sa vad ce viteza am cand fac acident? "Nu stiu bai nene cat aveam, putin, oricum, sub limita legala clar!"

Haha!

sal..uite ca te intreaba si te mai pune sa scri si cu mina ta si nu o data ,eu am dat vreo 3declarati 2la politie si una la procuratura de parca eu eram vinovat plus ca la tribunal ma intrbat si judecatorul, dar asta este legea in tara asta.

Link to post
Share on other sites

soferul daciei n-are scuza, semnul cu faza lunga exista in legislatie doar pentru intersectiile nedirijate din afara localitatilor, noaptea. oricum bine ca n-ai patit mai rau, si rau ca n-ai sunat la 112

Edited by Thorald
Link to post
Share on other sites
sal..uite ca te intreaba si te mai pune sa scri si cu mina ta si nu o data ,eu am dat vreo 3declarati 2la politie si una la procuratura de parca eu eram vinovat plus ca la tribunal ma intrbat si judecatorul, dar asta este legea in tara asta.

Ai dreptu' sa nu declari nimic care te-ar putea incrimina. Deci spui ca nu stii. E greu? Sau declari ca aveai 20 la ora ca sa fii sigur si gata. Cine te poate contrazice? Hai bai nene, ca n-or fi ajuns gaborii ai mai dastepti oameni de pe planeta ...

Si iar ajungem sa despicam firu-n pai'spe la fiecare accident cat se poate de clar? Veneai din dreapta lui, n-aveai niciun semn care te obliga sa cedezi cuiva, adio si n-am cuvinte, e vinovat. Ce atata flashuri, viteza, banda 1, banda 2... prostii.

Edited by speedy.k
Link to post
Share on other sites
Mare noroc ai avut. Bine ca ai scapat cu bine.

 

Despre motor, te asigur ca daca mergi la Honda Bucuresti iti vor da dauna totala. Am fost si eu de curand, si a mea arata mult mai bine. Mi-au dat totala. Orice piesa atinsa cat de putin trebuie inlocuita. Preturi: rezervor 33 mil, radiator 25 mil, furca 75 mil etc etc. Am rotunjit, nu mai retin exact sumele, dar pe acolo.

 

Ai grija ca atunci cand va veni agentul de la asigurari sa evalueze motorul, (poti chema agent de teren la tine, nu te chinui sa mergi tu cu ea la ei) sa scrie in formular ca starea initiala era F buna (sau excelenta...nu mai retin formularea din chestionar). In functie de aceasta evaluare se va stabili si suma cu care te despagubesc. Mi-e mi-a bifat acolo stare medie, si nu sunt multumit cu cat m-au despagubit. (si a mea arata impecabil si avea 2-3 ani vechime). Insista pe tema asta, chiar daca vor zice ca impecabila este doar cand e noua.

 

Pentru echipament ia-ti gandul ca vei primi despagubiri daca nu ai facturile cu numele tau pe ele!!!

 

Bafta maxima!

 

Multam mult pentru sfat. Sunt multe lucruri pe care nu le stiu (aceste fiind primul meu accident). Dupa parerea mea nu cred ca as primi dauna totala.

Daca este cineva voi este broker de asigurari si stie mai multe despre cei de la carpatica l-as ruga sa-mi dea un pm cu numarul lui de telefon.

Link to post
Share on other sites

e foarte clar pt mine: conservarul e de vina. nu avea ce sa caute pe banda 1 si era intr-o intersecti in "T" unde cedeaza trecerea este obligatorie chiar daca nu ai indicator. Sper sa iti rapare moto cat mai repede si sa faci multi km fara nici un alt accident. ASFALT USCAT!!!

Link to post
Share on other sites

Nu are importanta forma intersectiei T, Y, X, etc. In cazul de fata are importanta faptul ca motociclistul era pe un drum prioritar (drum european) - daca era in afara orasului si ca venea din dreapta (daca era in oras). In oricare dintre cazuri avea prioritate. (scuze, dar nu cunosc Craiova si nu stiu daca portiunea repectiva este in oras sau nu)

 

Nici nu s-a pus de fapt vreodata problema ca nu ar fi avut prioritate. S-a avut in discutie numai viteza cu care ar trebui sa circule pe acolo. Dupa parerea mea este maxim 79 km/h (sa nu depaseasca cu 10km/h viteza maxima admisa prin indicatorul drumului respectiv).

Link to post
Share on other sites
Eu vs conservar, pt mine este un miracol ca sunt in viata. Tin sa cred ca m-am nascut a doua oara.

 

Poveste este cam asa.

In Craiova pe bulevardul Calea Bucuresti, pe portiunea de drum dintre (Metro - Strandul Hanul Doctorului) mergeam de banda 1. Pe banda 2 la 5-10 metri in fata se afla o alta masina. destul de aglomerat drumul. Aveam in jur de 80km/h. pe sector de 70. Mergeam linistit si ma bucuram de vremea frumosa cand la un momendat un anume Maruntelu Stancu care conducea autoturismul marca Dacia patrunde pe partea carosabila, traversand-o, fara a-mi acorda prioritate si intru direct in el. M-am aflat intr-o asemenea situatie incat nu l-am mai putut evita cu toate ca am franat cat am putut. A doua solutie era sa intru intr-un stalp de beton dar am ales masina.

Am simtit un semtimentul cumplit inaintea impactului stiind ca nu mai pot face nimic ca sa-l evit. Imi amintesc momentul in care pluteam in aer si impactul cu pamantul. Cand m-am oprit ma rugam sa sa fiu teafar sau macar in viata

Tin sa multumesc celor care au oprit sa vada daca sunt teafar si insistand sa cheme salvarea.

M-am ridicar in fund si am inceput sa ma pitai sa vada daca sunt intreg. Am fost surprins ca nu am absolut nimic. Ma duraea putin umarul dar nu aveam nimic. M-am ridicat in picioare si am constatat ca nu mai aveam un pantof. Am inceput sa intreb in jur unde imi este pantoful. Pana la urma mi la adus cineva.

M-am uitam la motor si vad ca a ricisat din masina direct in stalpul in care n-am vrut sa intru. Era impecabil inainie de impact(ca nou). Ma ajuta oamenii sa-l ridic si obserc cat de rea este starea in care se afla.

Spre uimirea mea porneste (Honda e Honda) insa are discurile pe fata strambe + janta fata usor stramba, furca pierde ulei, frana pe fata ciuciu, codita este steamba, rezervor infundat. si multe altele din punct de vedere estetic dar nu asa de imprtante.

 

Va mai surprind odata si va spun ca am reusit sa ajung cu el acasa pe roti. Incet dar am ajuns.

 

Desigur am auzit fraza “Imi pare rau dar nu te-am vazut”. Sustinea ca cel de pe banda 2 i-a dat flesh sa treaca. Nu m-a vazut de masina din fata mea si nici eu pe el decau in momentul in care mi-a iesit in fata.

 

Din fericire sunt teafar, fierul sa repara.

 

 

bine ca esti ok omule, las ca bondaru se reface.

pare rau sa vad asta.

multa sanatate...si atentie pe viitor.

Link to post
Share on other sites

bine ca mai auzim si "am avut noroc" nu doar tije suruburi carje si altele mai grave ....

 

cum au spus si ceilalti 112 si unpic de actorie nu strica :duel: (doamne fereste daca loai stalpu si nici nu-l atingeai .... :) )

 

in rest bine ca esti sanatos si cu Carpatica aia grija mare :P

 

daca circulai cu asta oare se mai baga conservaru ?? buldozer.jpg

 

 

 

ps. numa bine :)

Link to post
Share on other sites

Maine vor veni niste mecanici moto acasa sa-mi faca un deviz estimativ cu daunele moto. Nu ma pricep la mecanica. Dupa fotografii au zis ca nu ar fi mari probleme cu motorul. Sasiul este intact. Probleme sunt la firca + accesorii. Codita este stramba din cauza fierului acela negru de sub sa care te sustine, restul este intact. Restul problemelor ar fi de ar fi de ordin estetic.

5 luni si 9000km. Asta este experienta mea moto. In aceste 5 luni am facut decat 1500km cu masina. Motorul era copilul meu. Mergeam cu el de placere. Ma uit la el cum zace in garaj si ma doare sufletul. Imi trece suparare cand ma uit in oglinda si ma vad intreg.

Imi va fi greu sa mai merg cu motoru dupa experienta asta. Acum realizez ca traficul din romania nu este inca pregatit pentru sa sustina pasiunea celor care merg pe 2 roti.

 

Surprinzator este faptul ca soferul a avut 3 motociclete la viata lui. Daca el nu mi-a acordat prioritate la ce sa ma astept de la altii. Pacat. Mare pacat. :)

Conserva e mai sigura.

Link to post
Share on other sites

Trist intr-adevar daca autorul accidentului a fost si el motociclist.

 

Trist este si felul in care sunt concepute drumurile in Romania. In mod normal, intersectia caii Bucuresti cu centura trebuia sa fie un mare giratoriu care ar fi trebuit sa preia traficul dinspre aeroport spre Bucuresti. Astfel, nu mai era nevoie sa fie o multime de intersectii mici pe un drum european. Acolo se impunea clar o dunga continua, sa poti merge linistit pe sensul tau de mers.

Edited by bendix
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...