Sari la conținut

Postări Recomandate

Tocmai m-am intors dintr-o calatorie si ceva nu imi este foarte clar: tot drumul in afara Romaniei hartile mi-au indicat corect atat drumul cat si limitele de viteza, insa in Romania pe multe portiuni chiar si DN nu imi gaseste traseu, nu imi arata limita de viteza, nu imi vede soseaua pe care circul. Oare de ce? Update hartilor am facut acum 3 saptamani, oficial...

Si inca ceva: ce setari trebuie sa fac sa nu imi mai indice cele mai rapide trasee, ci cele mai bune (E, DN). Am vazut ca poti selecta doar offroad, fara autostrada, cel mai scurt, cel mai rapid ca timp... De multe ori ma scotea din drumurile europene si ma baga pe niste scurtaturi cat se poate de proaste, unele si neasfaltate.

Ps: Garmin Zumo 390

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tocmai m-am intors dintr-o calatorie si ceva nu imi este foarte clar: tot drumul in afara Romaniei hartile mi-au indicat corect atat drumul cat si limitele de viteza, insa in Romania pe multe portiuni chiar si DN nu imi gaseste traseu, nu imi arata limita de viteza, nu imi vede soseaua pe care circul. Oare de ce? Update hartilor am facut acum 3 saptamani, oficial...

Si inca ceva: ce setari trebuie sa fac sa nu imi mai indice cele mai rapide trasee, ci cele mai bune (E, DN). Am vazut ca poti selecta doar offroad, fara autostrada, cel mai scurt, cel mai rapid ca timp... De multe ori ma scotea din drumurile europene si ma baga pe niste scurtaturi cat se poate de proaste, unele si neasfaltate.

Ps: Garmin Zumo 390

 

despre ce harti vb? CN Europe?

 

Pt evitare drumuri neasfaltate ai setare in avoidances... ruta poate fi cea mai scurta, cea mai rapida sau offroad... daca vrei mai complicat de atat dar sa calculeze garmin pt tine... tre sa folosesti programul de calculator unde ai optiuni de la rute funny pt motor, bicla etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre ce harti vb? CN Europe?

 

Pt evitare drumuri neasfaltate ai setare in avoidances... ruta poate fi cea mai scurta, cea mai rapida sau offroad... daca vrei mai complicat de atat dar sa calculeze garmin pt tine... tre sa folosesti programul de calculator unde ai optiuni de la rute funny pt motor, bicla etc...

Da.

Da, in afara de setarile din aparat. Uite o sa ma conectez si pe laptop sa vad ce setari am si de acolo, nu am incercat pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.

Da, in afara de setarile din aparat. Uite o sa ma conectez si pe laptop sa vad ce setari am si de acolo, nu am incercat pana acum.

 

vezi ca programul de calculator (MapSource / BaseCamp) vede harta de pe gps doar daca e marcata ca vizibila si de pe calculator. si doar cat e legat gepeseul. daca nu-i marcata e un tool cu care poti schimba (pe raspunderea ta)... JaVaWa ii zice.

 

oricum treaba cu rutele e cel mai safe sa-ti dai din punct in punct, nu ruta de 1000 - 1500km din start... merge si mai greu si ai control si mai mic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am patit la fel cu 390-ul. Nu m-a bagat pe neasfaltate dar fiind setat pe "cel mai rapid" (in timp) alege uneori niste rute "nastrusnice".

Sunt curios/interesat ce rezolvare gaseste Ravenitza....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe cat de "fain" pare prinderea de la zumo, a meu a luat o tranta de la 98 la ora. L-am vazut cum se desprinde si zboara ca o frunza pe sosea, taranduse agale in santul de pe partea cealalta. Dupa 45 de minute de cautari intensive l-am pus la locu lui inapoi si l-am certat "bad zumo"

 

in alta ordine de idei, daca are setat "traffic trends" mai ales pe romania, va alege niste rute pe care numai el le intelege :), sau poate nici el. Inclusiv in alte tari are un algoritm ciudat de calcul, "cel mai scurt" drum nu e cel mai scurt tot timpu, iar "cel mai rapid" prin cartiere cand o coteste nu e neaparat cel mai rapid. Rutele facute in basecamp si importate apoi sunt in schimb magnifice. Am observat totusi ca cateodata, aleator, ii place aparatului sa recalculeze totusi aceste rute, am mers vreo 10 km pe un drum neasfaltat in norvegia, ca el credea ca i asfaltat si a considerat el ca e mai rapid decat a calculat basecampul. Nu ma pot plange de ce am vazut, dar nu inteleg de ce face ce vrea el nu ce vreau eu. Parca am gasit la un momendat optiunea don,t recalculate route, dar nu mai stiu unde ce si cum. In schimb i-am gasit o buba, cel putin inainte de update. Daca incarcai traseul ca gpx sub forma de track nu de traseu(ruta), pe traseul ala cand il parcurgeai nu iti facea logu de calatorii.

 

Pt europa de est, ca doar am fost cu el si in croatia si serbia, folosesc o harta de la open street map. Singurul dezavantaj ce l-am gasit e ca nu iti arata limitele de viteze ca si harta CN. In romania nu e o problema dar prin alte tari functia aia e destul de ajutatoare.

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intors sambata de la un drum de 5200 km in afara tarii. Plus 300 km in tara. Cu un garmin 390.

 

Tarile parcurse: Ungaria, Slovenia, Italia (plus Sicilia), si vreo cativa km de Austria.

 

Gps-ul s-a descurcat peste asteptarile mele. La dus, am mers foarte mult pe traseele facute cu basecamp. Traseele au fost toate conform cerintelor, evitand 100% drumurile neasfaltate. Mai mult, acele trasee (cireasa de pe tort, cum le numesc eu), pe poteci serpentinate, dedicate moto, prin slovenia, au fost bucati rupte din paradis. Nu intru in detalii. Acelasi lucru, in Romania (cluj-oradea)... nu mi-a convenit, cand l-am testat cu o luna in urma. Nu pt ca erau neasfaltate, ci pt ca drumurile noastre sunt pline de hopuri, si la peste 50/h ma zdruncina de-mi crestea tensiunea.

 

Italia nu sta bine la harti; (sensuri giratorii pe care nu le are mapate, sau scoase din uz si pe care el le are in continuare, unele sensuri unice schimbate, ceva tunele neincadrate in sistem la categ "tunel"... pt ca in tunelele categorisite bine, taie singur semnalul, si nu da eroare de conexiune, la celelalte da aceasta eroare). Dar doar in Italia, care la mine a fost undeva la 3000 km, poate un pic peste. Chiar si limitarile de viteza si camerele radar erau putin decorelate in aceasta tara. Acelasi lucru e valabil si in Romania. Dar asta stiam de la achizitie, caci scria undeva ca romania, turcia, etc sunt pe lista tarilor "in curs de lucru."

 

Mici emotii mi-a dat la intoarcere, unde Florenta-Maribor, cu ocol la Padova, mi-a dat in vreo 5-6 ore (si l-am crezut), desi avea activata optiunea "evitari drumuri taxa". Aproape de Venetia, dupa ce parasisem Padova, ma baga pe autostrada cu taxa, apoi din senin ma scoate de pe ea si-mi da ora destinatiei in loc de 7-8 seara, 4 dimineata. Am inghetat. Logic ca i-am dezactivat optiunea de evitare si m-am suit pe autostrazi. Am reusit sa ajung pe la 8:30 in Maribor, dupa ce am gonit cateva ore bune.

 

In rest un gps de care sunt f multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am folosit pe Croatia, Bosnia, Slovenia, Bulgaria. Peste tot 390-ul s-a purtat foarte bine, mai putin in Ro unde cum am spus are probleme.

Nu am folosit niciodata programele pentru stabilirea altor trasee decat ale GPS-ului, dar o sa incerc. Sunt noua...

Si da, si eu folosesc rute pe distante mici, e mai safe asa :)

 

O alta chestie care m-a suparat: atunci cand alegi o destinatie si ii dai Rute, nu iti indica prin ce orasele/sate/etc trece. Daca dau zoom de multe ori o ia razna, sau merge pana intr-un punct si apoi revine la zoomul mic, unde nu vad decat o linie si un stegulet :) Practic interfata hartilor lasa de dorit, nu arata ca la Google Maps prin ce localitati trece ruta in preview.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai are o chestie, faina, cand cauti un POI ai acolo un buton "I" de la info, iar acolo iti calculeaza el ruta si iti arata pe harta ce si cum.

 

Parerea mea ca ruta pt o singura zi e suficienta. 3-900 de km pe zi ca si ruta sunt arhisuficienti.

 

Ce mi se pare ciudat la el, cateodata merge functia de cautare benzinarii pe traseu, cateodata nu vrea sa gaseasca nimic. Mai meri 50 de km si stie sa arate benzinariile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, si pos-urile... f faina chestia, mai ales cu benzinariile, dar nu numai (centre comerciale, magazine, atractii turistice)

 

Iarasi, totul, mai putin in Italia, unde benzinariile se nasc si mor mai ceva ca ciupercile dupa ploaie, iar italienii stau f prost la capitolul inventariere / updatare soft. Ma duceam la ceva benzinarie... ruina! Cresteau balariile unde fusese candva.

Intr-un final, am ales sa ma rezum la ce vad si atat.

 

Dar altfel... nu am avut nici-un stres ca raman fara benzina, in mijlocul campului, pe stiu eu unde...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si inca ceva: ce setari trebuie sa fac sa nu imi mai indice cele mai rapide trasee, ci cele mai bune (E, DN). Am vazut ca poti selecta doar offroad, fara autostrada, cel mai scurt, cel mai rapid ca timp... De multe ori ma scotea din drumurile europene si ma baga pe niste scurtaturi cat se poate de proaste, unele si neasfaltate.

 

La partea cu drumurile din Ro nu inteleg care e problema, din cate stiu 390 (spre deosebire de 340) are Ro. Poate o reupdatatare sa ajute?

 

Referitor la setari... in primul rand, ca sa eviti neasfaltate, ar trebui sa ai bifata evitarea celor neasfaltate (sau cum s-o numi in limba in care il ai setat). Apoi, ca sa te bage cum vrei tu predominant pe E/DN, incearca varianta asta: lasa-l pe cel mai rapid (apropos de rapid, cum altfel de cat "ca timp"??), bifeaza evitarea autostrazilor dar lasa-l de la inceput pe modul auto in loc de motocicleta. Pentru ca el gandeste altfel in modul auto decat in moto, altfel nu ar mai fi diferite.

Da, cand e pe moto, are un fel mai aparte de a alege traseul cel mai rapid (si poate nu numai). Dar din experienta mea chiar asa este, cel mai raid de parcurs cu moto, nu-mi este clar cum ai dedus ca scurtaturile erau neaparat "cat se poate de proaste", pe mine m-a bagat de multe ori pe scurtaturi bune, ocazie cu care am si descoperit drumuri misto pe care altfel poate nu le-as fi incercat.

 

nota: atentie pentru cine merge prin Austria, drumurile rapide de tip S sunt foarte similare cu autostrazile (doar ca nu indeplinesc chiar toate conditiile), se merge tot cu 130km/h si se poate merge pe ele doar daca s-a cumparat vinieta de autostrada. Problema este ca la navigatoare, cand bifezi evitarea autostrazii, el evita doar autostrada, nu si S-urile, deci trebuiesc bifate de evitat si "drumurile cu plata". Asta n-ar fi o problema daca nu ai de gand sa parcurgi si drumurile panoramice unde se plateste, cum ar fi Grossglockner Alpenstrasse.

Apropos de asta, avand in vedere ca in Ro drumurile de tip E/DN sunt cu plata (vinieta), stiu ca la moto nu e cazul dar intreb pentru auto, oare daca bifezi evitarea drumurilor cu plata, navi evita total E si DN? :D

» Post actualizat in 24 Aug 2015 22:15

. ruta poate fi cea mai scurta, cea mai rapida sau offroad...

 

Garmin 390 si 590 (si BMW Navigator V, cam identic cu 590) au in plus si optiunea "curvy roads" care mie insa mi se pare cam exagerata, in sensul ca lungeste ruta pentru orice bucata de drum cu curbe dar si exagerari de genul ca atunci cand treci printr-o localitate, in loc sa te tina pe drumul principal, te baga pe tot felul de stradute.

 

Asadar, cum am spus mai sus, cel mai mult imi place cum calculeaza ruta pe modul moto, setat pe traseul cel mai rapid, dar cu evitarea autostrazilor, tocmai pentru ca stie si alte drumuri/scurtaturi decat strict drumurile mari principale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da mi voie sa te contrazic. Harta RO nu e inca chiar in regula, iar daca ai traffic trends activat e dezastru. Pur si simplu meri pe DN si in satu x se gandeste el sa o iei la dreapta/stanga pe un drum neasfaltat in realitate dar pt el asfaltat si sa te scoata 2 km mai in fata. La harta ii cam lipseste rangurile de drumurile pt calcul. La fel de rau e si pe serbia cu harta here, atat pe garmin cat si pe igo cat si pe Lumia. Pur si simplu are toate strazile si straduletele si trotuarele mapate, dar toate au acelasi rang. Sa zic ca pe garmin nu are ultimu lot de autostrada deschis intre sebes si sibiu de un an de zile deja. Solutia ramane proeictu open street map la care ar cam trebui sa contribuim toti si in 2 3 ani ar fi cea mai ok harta.

 

 

Cat despre cea mai scurta si cea mai rapida, nici aparatu in sine nici basecampu nu o nimeresc tot timpu. Azi am scurtat manual un traseu in basecamp cu 25 de km si 2 minute, desi era setat pe cel mai rapid. Pe teren ca sai zic asa, ieri am scurat un drum de 80 de km cu 10 doar bagandui un punct intermediar de mana pe unde se vedea clar ca e mai scurt drumu. Apoi daca ii dai skip la un waypoint din traseu(si din pacate nu poti da skip al cele hiden care sunt shaping pointuri) nu recalculeaza ruta de la zero ci un fel de nici un fel, continua cumva calculul sa mearga in continuare din zona unde ai dat skip. Ca sa ma fac inteles, pe traseu am dat skip la ultimu waypoint ce era un ocol de 40 de km la un traseu de vreo 400 si avusesem vreo 15 puncte. Din momentu cand am dat skip el vroia sa ma duca in continuare oarecum pe acelsi drum ocolit. A trebuit sa dau stop la ruta si reculcare noua cu destinatia. Inteleg ca era in modu traseu incarcat, dar daca nu se abate in gandire la cei calculat de ce il roade n dos sa reclaculeze el traseele ce i le incarc eu... nu prea inteleg.

 

Cel putin in basecamp si sigur si pe aparat daca nu ai setat drumuri cu plata, in RO, ori iti da eroare ca nu poate calcula traseul ori te duce pe unde stie el numai pe DN nu. Cat despre Austria, e 5 euro pe o saptamana sau 12 pe o luna vigneta ca sa poti circula pe toate Surile si Aurile. Daca te aproprii de wiena evitand autostrazile din orice directie faci fix 2 ore pe 100 de km. Apai dupa ce ai mers 7-9 ore in ziua aia, nu iti mai arde sa o arzi cu viteza medie de 50 la ora si sa opresti din cauza traficului la fiecare sens giratoriu. Asa ca nu e o idee rea pt 5 euro sa iti faci mai confortabila calatoria :)


discutiile astea nu sunt pt a ii convinge pe altii sa nu isi ia garmin :) eu cel putin cu toate bubele lui(pe care doar pe mine ma deranjeaza) nu as mai renunta la garmin. As mai vrea unu de masina in masina :) si recomand la toata lumea sa isi ia garmin. Pana una alta 390 u meu a zburat de la 98 la ora si in afara de cateva zgarieturi pe carcasa nu are absulut nimic, asta spune destul de multe de cat de robust e construit.

 

PS: cu greu am reusit sa descarc harta Onroute Motor pt europa de vest. E o porcarie cu P mare. Pe norvegia si suedia e vai de capu ei, recomanda europenele si autostrazile, iar pe germania si franta ii lipsesc o sumedenie de drumuri si rute pe care chiar se si plimba lumea cu motoarele. Oarecum e facuta pt cruisere nu pt touring si e gandita pt turism in masa. Bine ca nu am cumparat-o si ca inca mai exista piraterie : ) ca sa mai poti incerca una alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutia ramane proeictu open street map la care ar cam trebui sa contribuim toti si in 2 3 ani ar fi cea mai ok harta.

 

nu numai aia ar deveni ok... ce crezi ca nu 'imprumuta' nimeni din ea? gogu ia sigur :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat totusi ca cateodata, aleator, ii place aparatului sa recalculeze totusi aceste rute, ..... Nu ma pot plange de ce am vazut, dar nu inteleg de ce face ce vrea el nu ce vreau eu. Parca am gasit la un momendat optiunea don,t recalculate route, dar nu mai stiu unde ce si cum.

Daca ii incarci o ruta custom, scoate de pe Auto din setari optiunea de recalculare ;) O pui pe "on demand" eventual, ca sa nu o opresti de tot. Si atunci o sa urmeze f cuminte traseul dat de tine.

Cel mai simplu la facut rute custom eu ma descurc cu gugle maps. Fac ruta aici si o export apoi in gps.

 

 

O nelamurire am si eu, legata de Radarele fixe - am downloadat fisierul cu camere pt europa, incacrat cu POI Loader, setat in poi loader sa ma averizeze cu 500m inainte.

In Gps am la alerte setat sa faca un singur bip cand este ceva de avertizat. Numai ca acum, dupa ce am incarcat fisierul, imi bipaie din 5 in 5 secunde cand depasesc limita de viteza pe orice drum m-as afla! Am dezactivat averizarea sonora, dar cu ma-sa fac sa bipaie numai la camere ?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma declar deloc multumita de Garmin. Interfata hartilor lasa de dorit, nu imi prezinta decat o pata albastra si una verde in functie de relief, niciun semn de intrare in oras, curbele nu sunt suficient de clare...

Cu google maps pe telefon noaptea merg pe drumuri necunoscute si cu serpentine, doar dupa imaginea curbelor trasate, imi pot da seama cat de stranse sunt sau nu. Pe Garmin nu pot, imi arata doar ca e curbat, toate curbele sunt la fel pentru el...

 

Pe Romania mai are multe de rezolvat, am intrat pe la o vama mai mica pe care nici nu mi-o putea gasi. Abia dupa 10 km mi-a gasit primul drum/traseu. Iar soseaua era cat se poate de veche, asfalt bun...

 

Radarele fixe mi le-a semnalizat pe autostrada buc-pitesti...

Editat de Ravenitza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu google maps pe telefon noaptea merg pe drumuri necunoscute si cu serpentine, doar dupa imaginea curbelor trasate, imi pot da seama cat de stranse sunt sau nu. Pe Garmin nu pot, imi arata doar ca e curbat, toate curbele sunt la fel pentru el...

 

DON'T!

 

Pe Romania mai are multe de rezolvat, am intrat pe la o vama mai mica pe care nici nu mi-o putea gasi. Abia dupa 10 km mi-a gasit primul drum/traseu. Iar soseaua era cat se poate de veche, asfalt bun...

 

CN Europe e bun... dar exista harti mai bune in fct de zona... OSM, ROAD, OFRM, ANAVASI etc...

 

Radarele fixe mi le-a semnalizat pe autostrada buc-pitesti...

 

huh?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit pe aici pentru a înțelege dacă merită să schimb GPS-ul pe care îl folosesc pe mobră (un GPS auto, MioC520, cu Igo Primo pus pe el) cu unul dedicat, la mers 100% pe asfalt... Nu reușesc să mă prind de ce să plătesc o ”cârcă” de bani pe ceva ce face același lucru cu cel deja în exploatare. Partea cu waterproof o rezolv eu, cumva, dacă plouă, cu imaginație.

Pe MTB folosesc o aplicație care îmi încarcă track-urile (editate pe desktop) pe hărți detaliate care conțin trasee offroad, aplicația rulând pe telefon. Același lucru face Zumo, de exemplu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe biclă e suficient mobilul, cu aplicația corespunzătoare, în carcasă rezistentă.

Pentru moto, mă întrebam, dacă merită (și de ce merită) să iau o sculă GPS dedicată, pentru mers pe asfalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru moto, mă întrebam, dacă merită (și de ce merită) să iau o sculă GPS dedicată, pentru mers pe asfalt...

 

intrebai sau te justificai in scris pt posteritate? :) raspunsurile sunt in vreo 4-5 posturi prin thread... ai zis ca l-ai citit :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...tocmai luasem la recitit comentariile și m-am cam lămurit. Până se strică ăsta rămân chitit pe el.

 

Chiar mă întrebam în mod serios dacă merită să sacrific un ”wildcard” disponibil, pe care să-l convertesc în așa ceva sau să mă orientez către un actioncam (mai util dpmdv pentru mersul pe moto, având, deja, un gps nondedicat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai un action cam gasesti si la auchan cu vreo 300 de lei. Un zumo e vreo 300 de euro. Da merita toti banii.

 

@Ravenitza legat de problema curbelor, intrebarea mea este ai dat suficient de mult zoom in in harta?

 

Legat de camere, eu am descarcat un fisier de pe undeva, nu imi aduc acu aminte de unde, cu toata europa. Prin norvegia/suedia/danemarca mi le-a aratat pe toate(sper :) ) In serbia/croatia arata cateceva. In germania le cam nimereste, in ungaria la fel, dar in franta m-am intalnit cu un radar mobil ce era sa l agat. In ro imi cam arata radarele vechi nefunctionale si ceva radare noi. Legat de setari de avertizare sonore, nu m-am prins inca cum arata, iar cum merg 90% din timp cu el cu sonoru oprit, chiar nu stiu ce si cum face. Vocea din limba romana e mega enervanta nu are pic de duiosie sau suavitate in ea :)

 

Legat de desene, undeva are o setare care arata detalii mai putin medii sau mai multe. Pe default e pe mediu parca. Cu detaliile la maxim, vezi clar cand vine localitate si de unde incepe si unde se termina. De asemenea are mai multe profile de culori si unu dintre ele tot tre sa fie pe placu tau. Cica e gandit asa ca sa fie cat mai contrastant si cat mai lizibil pe lumina ambientala puternica. Din pacate varainta asta ieftina de zuma, adica 390, nu deseneaza hartile 3d cum face fratesu mult mai scump, dar asta se stie. Tocmai ca pt romania pare asa seaca harta, pt europa de est am o harta OSM care are semene conventionale pt paduri, mlastina, varfuri de munti, cursuri de raulete, linii de curent, si alte forme de relief.

 

Legat de importul rutelor, cum ziceam recalculeaza ce si cum vrea el. Cu mov in imagine e cea ce a calculat basecampul si ce am importat in gps. Cu negru e ruta reclaculata de gps si parcursa de mine. Pe langa asta in cel putin 2 localitati m-a bagat prin localitate in loc sa mentina drumu principal inainte.post-69607-0-99263800-1440551751_thumb.jpg am plecat din basecamp cu 398 de km, el a calculat vreo 406 cand am importat ruta, iar in realitate cu niste ocoluri mici de ale mele, caci urmaream un traseu turistic, la final am avut 415 km.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... legat de problema curbelor, intrebarea mea este ai dat suficient de mult zoom in in harta?

 

Da, asta este important, eu ma joc mult cu zoom-ul pentru a aprecia curbele si sunt multumit de cum imi arata. Am mare noroc la la GS am rotita de zoom pe ghidon, foarte usor de miscat sus/jos cu degetul mare fara sa iei ochii de la drum. Dar important este ca si procesorul (si implicit zoom-ul) de la noul Garmin se misca incomparabil mai repede fata de 660 ce am avut inainte.

Poate ca si setarea designului hartii (la setari harta/vehicul) are legatura cu felul in care se vad curbele? Eu il am pe setarea "Navigon", mi s-a parut cea mai intuitiva.

 

Este clar ca sunt multe chichite de care nu stim sau pe care nu ni le inchipuim la setari. Eu cand mi-am luat noul navi anul trecut am fost si la un training de o zi (organizat de BMW si Garmin) si am descoperit multe chestii de care habar nu aveam... si asta in conditiile in care veneam de la 660, deci nu eram pe dinafara. Dar tehnica evolueaza mult, 660 e deja foarte inapoiat, fiind pe piata din 2008.

» Post actualizat in 27 Aug 2015 22:13

Din pacate varainta asta ieftina de zuma, adica 390, nu deseneaza hartile 3d cum face fratesu mult mai scump, dar asta se stie.

 

La inceput am mers si eu pe modul 3D ca mi s-a parut interesant dar din pacate am renuntat pentru ca in multe locuri, mai ales pe vai, printre munti, imi arata multe zone in umbra ca si desen si nu se mai distingea bine traseul meu. Nu mi-am pus problema daca dupa update s-a remediat.

 

Diferentele fata de 390 sunt destule... una importanta pentru mine este conexiunea cu smartphone-ul prin aplicatia Garmin Smartphone Link; in primul rand imi da informatii despre trafic live, drumuri inchise, eventual si despre vreme (usor de accesat in mers), radare, ma atentioneaza daca exista update-uri pt harta sau soft. Problema este eventual cu traficul de date in roaming.

 

Aici diferentele intre 390/590: http://sites.garmin.com/en-US/zumo/#compare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, inca o chestie naspa cu Zumo 390. Nu tine minte tracklog-ul mai mult de ultima mie de km parcursi.

 

Ma asteptam sa ajung acasa dupa 5000, si sa descarc in computer traseul... ia-l de unde nu-i!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o problema generala la Garmin. Am mai multe tichete deschise pe tema asta in ultimii ani, dar nu ii intereseaza. Si modelele de top sufera de aceeasi problema, deci tind sa cred ca e un "feature".

Eu am facut ieri cam 700km, nici pe aia nu i-a retinut pe toti. Cred ca e in functie de numarul de segmente combinat cu distanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...