bogdan_harea Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 Mesaj completatBogdane, cred ca sunt mai multe feluri si mai multe trasee pt. a face "turul lumii", nu neparat in cele mai grele conditii din Siberia sau Mongolia. Si sunt convins ca mai conteaza si ce stii sa faci cu motocicleta si sa-ti stii limtele, unde sa te aventurezi sau nu. O motocicleta mica cred ca nu este prea confortabila pt. asa ceva, cel putin asta e parerea mea; in plus, incarcat cu multe bagaje, un motor mic isi cam atinge repede limitele. Nu trebuie sa vorbim neaparat in extreme, ori Siberia&co ori numai strada, cred ca exista si calea de compromis. Si am zis ca oricum ca n-as pleca singur. Turul lumii fara Siberia si Mongolia nu este turul lumi. asa o plimbare pe sosele, fie ele si impartite pe mai multe continente si cu salturi in tren, avion sau vapor, de cate ori dai de greu, este de fapt o plimbare lejera pe care evident as face-o cu motorul actual sau ceva similar. Mai este si varianta practicata de multi care nu au limita de timp si bani si care daca dau de noroaie imposibile asteapta 2 saptamani sau o luna pana se indreapta vremea sau drumul si apoi continua. In felul asta iar se poate cu orice motor, dar fugi de acasa cu anii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 (editat) Drumurile cele mai rele din punctul meu de vedere sunt cele cu piatra de dimensiune mare si care nu e batatorita. Daca din noroi si nisip cu putin ajutor mai reusesti sa scoti o motocicleta grea, pe un drum cu bolovani va fi foarte greu sa o stapanesti, iar daca pici te poti lovi si accidenta motocicleta destul de tare, chiar si cu bari de cadere. Drumuri de genul se pot intalni in zonele alpine, in zonele cu multe rauri(cum e in Siberia si Mongolai - asta pe langa distractia cu noroiul) sau in desert(unde nu este nisip). Pe drumuri de genul o motocicleta mai usoara te ajuta. Si inca o chestie, nici eu n-as pleca singur. E prea plictiseala. In 2 mi se pare ideal Doar ca iti trebuie un partener care sa fie fix pe acelasi tipar cu tine(ritm, rezistenta, rabdare, experienta) si cu care sa te intelegi bine. E destul de nasol sa te tina cineva pe loc sau mai rau sa te certi continuu. Am vazut exemplul lui Tafu cu Daiana in 2008 , care au pornit impreuna spre Samarkand fara sa mai fi facut drumuri impreuna. Dupa cateva zile a luat-o fiecare pe calea lui satui de certuri si discutii. Editat Decembrie 28, 2010 de Schumy CJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 Doar ca iti trebuie un partener care sa fie fix pe acelasi tipar cu tine(ritm, rezistenta, rabdare, experienta) si cu care sa te intelegi bine. E destul de nasol sa te tina cineva pe loc sau mai rau sa te certi continuu. Am vazut exemplul lui Tafu cu Daiana in 2008 , care au pornit impreuna spre Samarkand fara sa mai fi facut drumuri impreuna. Dupa cateva zile a luat-o fiecare pe calea lui satui de certuri si discutii. In 2 mai poate insemna si tu cu prietena/sotia Vezi cazul http://www.2ridetheworld.com/ In ceea ce priveste un alt partener de drum, ai dreptate. Am facut destule ture (10-15 zile) in mai multe motoare. Chiar si atunci cand am fost doar 4 oameni pe doua motoare (adica doua cupluri) au fost mici inadvertente. Este foarte greu sa gasesti un partener de drum cu care sa mergi luni de zile fara nicio problema. Dar eu zic asa. Daca partenerul ala ti-e si bun prieten, atunci s-ar putea sa reusesti. Stii tu cum e. Te mai certi, dar daca ti-e intr-adevar prieten, treci peste aproape orice. In mod cert n-as pleca cu un necunoscut la drum asa cum a fost cazul Tafu - Daiana. Mesaj completat Turul lumii fara Siberia si Mongolia nu este turul lumi. asa o plimbare pe sosele, fie ele si impartite pe mai multe continente si cu salturi in tren, avion sau vapor, de cate ori dai de greu, este de fapt o plimbare lejera... +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 In 2 mai poate insemna si tu cu prietena/sotia Vezi cazul http://www.2ridetheworld.com/ In ceea ce priveste un alt partener de drum, ai dreptate. Am facut destule ture (10-15 zile) in mai multe motoare. Chiar si atunci cand am fost doar 4 oameni pe doua motoare (adica doua cupluri) au fost mici inadvertente. Este foarte greu sa gasesti un partener de drum cu care sa mergi luni de zile fara nicio problema. Dar eu zic asa. Daca partenerul ala ti-e si bun prieten, atunci s-ar putea sa reusesti. Stii tu cum e. Te mai certi, dar daca ti-e intr-adevar prieten, treci peste aproape orice. In mod cert n-as pleca cu un necunoscut la drum asa cum a fost cazul Tafu - Daiana. In 2 pe aceasi motocicleta as pleca cu partenera de viata daca as sti ca nu are figuri si poate indura multe(cred ca nimeni nu vrea sa traiasca o telenovela pe drum), dar pe motociclete separate as sta sa ma gandesc un pic la ce poate(lucrurile pe care le-am insirat mai sus: experienta, rezistenta...) chiar si daca ar fi motociclista(cazul ideal). Sa fi plecat cateva luni, pe cat de mult te destinde spiritual si mental, pe atat de mult te va obosi fizic datorita caldurii, efortului si in plus o tranta e inevitabila(asta daca nu e Cyril Despres). Deci va fi nevoie de o femeie stapana pe picioarele ei si care sa poata indura multe si sa nu cedeze psihic in mijlocul Mongoliei sau in Siberia, satula de tras si impins motocicleta din noroi. Din pacate nimic nu e asa simplu cum pare. (In caz ca avem cititoare pe acest topic, imi cer scuze. La fel s-ar pune problema si in cazul unui barbat.) Cum topicul e despre motociclete pe care sa faci turul lumii si nu despre logistica, trebuie sa adaug ca ideal e sa fie motocicletele identice. Asa nu apar probleme legate de putere(unul sa fie tentat sa mearga mai tare datorita puterii) sau de gabarit(motocicleta mai usoara sa se strecoare si aia mai grea sa tine grupul pe loc). In plus, se pot lua la comun piese care se stiu ca pot ceda. Si ca sa dam niste exemple, din punctul meu de vedere, niste motociclete potrivite atat pentru barbati cat si pentru femei ar fi monocilidrindii gen: x-challenge, 690 enduro, f650gs dakar, xt660z. Bicilindrii potriviti pentru un astfel de drum sunt, din pacate, grei(cea mai mare parte) si nepotriviti pentru oricine(facand "sala" tragand de o hardughie in mijlocul unei balti de noroi nu e idealul meu si nici al altora). Cei care vor vrea sa se planga de lipsa de putere a unui monocilindru cred ca se grabesc. Cand pleci in turul lumii, daca nu esti cronometrat nu te grabesti. E pacat ca datorita vitezei sa nu vezi locurile la adevarata lor valoare fiindca asa puteai sta acasa la calculator si sa te uiti la poze fara sa te chinui deloc. In plus, nici nu mergi mii de km pe autostrada Daca e sa povestim de fiabilitate, cred ca un monocilindru poate indura multi km, la fel ca un motor cu mai multi cilindrii si fara reparatii capitale, iar constructia mai simpla usureaza problema in cazul unei defectiuni. Una din probleme mari cand ai alege o motocicleta pentru un tur in jurul lumii e: Injectie vs. carburatie Eu as alege injectia. Faptul ca se poate adapta dupa cifra octanica mai mica a benzinei din tarile slab dezvoltate si nici diferentele de altitudine nu o deranjeaza, iar consumul e mai mic decat pe carbutie sunt niste factori importanti intr-o calatorie de genul. Bineinteles ca se poate strica si daca trebuie reparata e mult mai greu decat cu un carburator, dar probleme frecvente nu am vazut. In toate calatoriile pe care le-am urmarit eu prin Asia s-a stricat o pompa de apa, un etrier, amortizorul, dar nu injectia. Singura problema cu o injectie pe care am vazut-o a fost la R1150GS'ul lui Tafu in Kazahstan(sau prin zona aceea oricum) cand i s-a rupt furtunul care intra in injector. Problema atunci s-a rezolvat cu in pix. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 Injectie vs. carburatie Eu as alege injectia. Faptul ca se poate adapta dupa cifra octanica mai mica a benzinei din tarile slab dezvoltate si nici diferentele de altitudine nu o deranjeaza, iar consumul e mai mic decat pe carbutie sunt niste factori importanti intr-o calatorie de genul. Si eu as merge tot pe injectie. In exemplul de mai sus, ala cu cei 2 temerari, Lisa si Simon, ai sa vezi ca Lisa are un gs650. E, am un cunoscut care a trimis un mail celor 2 sa-i intrebe despre treaba cu injectia vs. benzina proasta. Oamenii i-au raspuns ca motocicleta Lisei a inghitit toate tipurile de benzina posibile. 75, 80 si ce mai exista de proasta calitate. Injectia se adapteaza singura si nu e absolut nicio problema. Unde mai pui ca motocicleta Lisei avea atunci 170.000 de km si au tinut sa specifice ca nu i-au facut nicio reparatie capitala. Singura modificare care ar trebui facuta ar fi schimbarea tobelor, pentru ca din ce am inteles catalizatorul nu suporta o astfel de benzina. Practic merge si cu tobele originale, doar ca dupa ce ai mers cu benzina d-asta cica acest catalizator nu si-ar mai face treaba cum trebuie. In rest, daca as fi pus in situatia sa alimentez de prin iurte, colibe si ce-o mai fi (cum am vazut ca se mai poate intampla prin Mongolia%Co), singura chestie pe care as face-o ar fi o sita foarte fina pe care as monta-o la gura rezervorului. Atat. Mesaj completat In 2 pe aceasi motocicleta as pleca cu partenera de viata daca as sti ca nu are figuri si poate indura multe(cred ca nimeni nu vrea sa traiasca o telenovela pe drum)... Uite aici un nene curajos, o partenera fara figuri si o "telenovela" frumoasa : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=480532 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 partea cu stricat catalizatoru te preocupa doar daca iti face careva test de emisii la motoreta. altfel nu la bmw se poate remapa injectia pt benzine nasoale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 la bmw se poate remapa injectia pt benzine nasoale Si nu numai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelian_mz_rt125 Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 interesant topicul , eu am dat " din greseala " si peste un rezultat al unui tur al europei, e super special continutul povestirii, am savurat pana la ultimul cuvant povestioara, omul stie sa spuna .......cititi si voi daca aveti timp cred ca ne revedem pe fiecare din noi in poveste http://calarepemelc.ro/ ps : un sfat cititi in ordinea din dreapta de jos in sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 Din cate stiu eu despre motoarele cu aprindere interna, cu cat acestea au un raport de compresie mai mare, cu atat trebuiesc folosite benzine cu cifra octanica mare. Si cum motoarele de motocicleta sunt comprimate foarte mult (unele au chiar 12:1 raportul de compresie), pentru a stoarce dintr-o cilindree relativ mica, cat mai multa putere... mi-e greu sa cred ca o injectie magica mapata si rasmapata ar putea preveni autodetonatiile. Singura metoda, dupa mintea mea, e sa micsorezi raportul de compresie. Asta se poate face relativ usor prin montarea de garnituri de chiulasa mai groase sau suprapunerea a 2-3 garnituri normale. Se pierde mult din putere, dar se castiga putin la cuplul in turatii joase. Chiar si motoarele enduro-touring actuale sunt construite pentru lumea civilizata, nu m-as increde in abureli de marketing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIV 32 Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 R100GS/PD ...YEEEEEEE!...asta-i!....singurul capabil sa mearga peste tot!.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 Din cate stiu eu despre motoarele cu aprindere interna, cu cat acestea au un raport de compresie mai mare, cu atat trebuiesc folosite benzine cu cifra octanica mare. Si cum motoarele de motocicleta sunt comprimate foarte mult (unele au chiar 12:1 raportul de compresie), pentru a stoarce dintr-o cilindree relativ mica, cat mai multa putere... mi-e greu sa cred ca o injectie magica mapata si rasmapata ar putea preveni autodetonatiile. Singura metoda, dupa mintea mea, e sa micsorezi raportul de compresie. Asta se poate face relativ usor prin montarea de garnituri de chiulasa mai groase sau suprapunerea a 2-3 garnituri normale. Se pierde mult din putere, dar se castiga putin la cuplul in turatii joase. Chiar si motoarele enduro-touring actuale sunt construite pentru lumea civilizata, nu m-as increde in abureli de marketing. "injectia" controleaza si avansul, nu numai amestecul. in mare se baga ceva mai multa benzina, motorul se raceste, avansul fiind mai mic detonatiile dispar. testul ala cu raportul de compresie nu e chiar asa ceva de speriat. de exemplu la 12:1 ar trebui sa ai nevoie de benzina de 120. nu e cazul, e doar un test care luat ca atare nu valoreaza nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 Dupa cum cred ca mai toata lumea stie, si Mihai Barbu a utilizat prin tarile prin care a fost benzina cu cifra mica. Stiu sigur ca n-a facut nicio modificare la motor/injectie (remapare sau altele) si totusi n-a avut probleme. Intr-adevar spunea ca mobra nu mai mergea la fel de bine cum merge cu benzina buna, dar totusi motocicleta a mers si omul s-a descurcat. Asta cred ca e cel mai important. Restul cu "nu mai are zvac ca benzina proasta" si altele cred ca sunt prea putin importante intr-o asemenea calatorie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 Dupa cum cred ca mai toata lumea stie, si Mihai Barbu a utilizat prin tarile prin care a fost benzina cu cifra mica. Stiu sigur ca n-a facut nicio modificare la motor/injectie (remapare sau altele) si totusi n-a avut probleme. Intr-adevar spunea ca mobra nu mai mergea la fel de bine cum merge cu benzina buna, dar totusi motocicleta a mers si omul s-a descurcat. Asta cred ca e cel mai important. Restul cu "nu mai are zvac ca benzina proasta" si altele cred ca sunt prea putin importante intr-o asemenea calatorie. da...dar el are tobele originale schimbate (astea ce le are din fotografii par sebring , pt F 650 GS) si alea ma gandesc ca sunt fara catalizator, deci nu mai intra in ecuatie catalizatorul, atata tot ca pierzi, cum ziceai si tu, din puterea motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 (editat) Mondo Enduro, Terra Circa, Moto Siberia, Long Way Down sau Around... Din aceastea am tras niste concluzii. Motoreta sa fie cat mai simpla, usoara, cu veleitati enduro! Charley si Ewan sau rupt in doua cu Bmw datorita greutatii lor si tot n-au carat pe motoreta toate lucrurile necesare! As vrea carburatie caci n-as vrea sa se strice, infunde sau deregla injectia. Nici prea usurica n-ar trebui sa fie (Dr350) caci nu mai faci nimik cu ea dupa ce termini turul. Cei de la Moto Siberia au schimbat KTM Adv 640 pentru Exc-uri dar asta tinand cont de caracteristica drumurilo. Asa dar, parerea mea, un monocilindru, carburator, ambreiaj pe cablu, rezervor mare, pana in 160kg, veleitati enduro, sa modificata, extrafaruri, scut protectie motor, cric central, cutii aluminiu, prize de curent, manere incalzite, jenti cu spite, gps Garmin, canistre de ulei si benzina, trusa de scule... astea-mi vin in cap! Iar aici se inscriu cateva motorete bune: ktm Lc4 640 adv, Xt 600, Dr 650, F650. Daca sunteti 2, STenere, Africa Twin, Adv950 sau optiunea BMW! Editat Decembrie 30, 2010 de Vulturul Cu Dinti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 da...dar el are tobele originale schimbate (astea ce le are din fotografii par sebring , pt F 650 GS) si alea ma gandesc ca sunt fara catalizator, deci nu mai intra in ecuatie catalizatorul, atata tot ca pierzi, cum ziceai si tu, din puterea motorului n-are nici o treaba catalizatorul. ala e doar pentru noxe. nu-l confunda cu sonda lambda (evident, daca are asa ceva motocicleta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 n-are nici o treaba catalizatorul. ala e doar pentru noxe. nu-l confunda cu sonda lambda (evident, daca are asa ceva motocicleta) Ba sa stii ca se strica catalizatorul. Sonda nu are nimic. Tafu cand a fost in tura, a scos evacuarea si catalizatorul de pe mobra, a taiat o alta toba OEM si a scos din aia catalizatorul si a sudat la loc. Banuiesc ca s-a informat mai mult decat toti care citesc/scriu aici despre efectele benzinei cu cifra octanica mai mica (care nu e "mai proasta", doar are cifra octanica mai mica) asupra catalizatorului. Si disputa injectie vs carburatie... e ca si cum ti-ai incalzi casa pe lemne sau pe gaz cu centrala. Daca ai pe lemne, trebuie sa tot bagi tot timpu pe foc, dureaza pana ce se incalzeste, trebuie sa ai tot timpu grija. Daca ai pe gaz, ai control mai bun asupra caldurii si consuma mai putin pe termen lung, dar cand se strica, costa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Decembrie 30, 2010 Autor Share Postat Decembrie 30, 2010 Asa dar, parerea mea, un monocilindru, carburator, ambreiaj pe cablu, rezervor mare, pana in 160kg, veleitati enduro, sa modificata, extrafaruri, scut protectie motor, cric central, cutii aluminiu, prize de curent, manere incalzite, jenti cu spite, gps Garmin, canistre de ulei si benzina, trusa de scule... astea-mi vin in cap! Nu uita si un alternator mai puternic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 A zice lumea ca is fanatic, dar care mobra intruneste conditiile de mai de sus? Da toate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Decembrie 30, 2010 Autor Share Postat Decembrie 30, 2010 Pai cauti o mobra care ar avea cat mai multe dintre caracteristici apoi construiesti/schimbi in asa fel incat sa se apropie de ceea ce vrei tu. Asa face toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 Ba sa stii ca se strica catalizatorul. Sonda nu are nimic. Tafu cand a fost in tura, a scos evacuarea si catalizatorul de pe mobra, a taiat o alta toba OEM si a scos din aia catalizatorul si a sudat la loc. Banuiesc ca s-a informat mai mult decat toti care citesc/scriu aici despre efectele benzinei cu cifra octanica mai mica (care nu e "mai proasta", doar are cifra octanica mai mica) asupra catalizatorului. Si disputa injectie vs carburatie... e ca si cum ti-ai incalzi casa pe lemne sau pe gaz cu centrala. Daca ai pe lemne, trebuie sa tot bagi tot timpu pe foc, dureaza pana ce se incalzeste, trebuie sa ai tot timpu grija. Daca ai pe gaz, ai control mai bun asupra caldurii si consuma mai putin pe termen lung, dar cand se strica, costa... n-am spus ca nu se strica. doar ca n-ai treaba cu el, poti sa mergi foarte bine si fara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 n-am spus ca nu se strica. doar ca n-ai treaba cu el, poti sa mergi foarte bine si fara ba are...ca dc de duce catalizatorul, asta inseamna ca se topeste pe acolo prin toba(asa zicea cineva pe f650.com) sitele/chestiile din care e facut, iti obtureaza evacuarea sau in cel mai rau caz ti-o infunda si ti s-a cam terminat pe ziua respectiva plimbarea... si normal...merge si fara ...doar ca nu mai esti la fel de "eco" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 ba are...ca dc de duce catalizatorul, asta inseamna ca se topeste pe acolo prin toba(asa zicea cineva pe f650.com) sitele/chestiile din care e facut, iti obtureaza evacuarea sau in cel mai rau caz ti-o infunda si ti s-a cam terminat pe ziua respectiva plimbarea... Tin minte ca Daiana, in plimbarea aia a ei, avea tobele originale cu catalizator si a bagat si benzina d-aia proasta (Dan Cata, mobra mea merge bine cu benzina peste 90. Deci, pentru mine, tot ce e sub 90 e benzina proasta ). Nu-mi aduc aminte sa fi ramas cu mobra in drum din cauza asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 doar ca nu mai esti la fel de "eco" Daca vrea sa faca cineva un tur eco al lumii exista bicicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 Daca vrea sa faca cineva un tur eco al lumii exista bicicleta. Sau sa planteze cativa copaci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 (editat) Asa dar, parerea mea, un monocilindru, carburator, ambreiaj pe cablu, rezervor mare, pana in 160kg, veleitati enduro, sa modificata, extrafaruri, scut protectie motor, cric central, cutii aluminiu, prize de curent, manere incalzite, jenti cu spite, gps Garmin, canistre de ulei si benzina, trusa de scule... astea-mi vin in cap! Iar aici se inscriu cateva motorete bune: ktm Lc4 640 adv, Xt 600, Dr 650, F650. Daca sunteti 2, STenere, Africa Twin, Adv950 sau optiunea BMW! eu vad cam la fel lucrurile ...dar cu cateva modificari- nu mono din cauza vibratiilor si sa zicem uzura ridicata. musai 2cilindrii daca nu mai multi(in linie) pt confort,putere,felul in care ai acces la ea, viteza etc si pt un world tour cam tre sa cari stuff cu tine...asa ca musai un motor mai mare(iarasi mono pt mine ar iesi din discutie, ai uitat de dr800big) cu cadru zdravan,dar nici asa mare ca papa benzina. intre 750si 1200 cc ar merge eu as alege dintre : tdm supertenere yamaha asta nou de 1200 africa twin varadero asta nou de la honda...crosstourer adv950,990 vstrom bmw r80,1100,1150,1200 dintre moto astea enumerate mai sus,personal nu as alege modelele nou aparute(yamaha 1200si honda crosstourer) din cauza ca nu au facut testul fiabilitatii in timp si nu stii ce te lasa , care ii sunt punctele slabe(plecam de la premisa ca n-am camionul de backup dupa mine). alegeri personale...chit ca nu le-am calarit doar etudiat teoretic si fizic ceva mai bine afrika twin si bmw 1150 Editat Decembrie 30, 2010 de raoulserban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.