Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Mi se pare irelevant studiul din moment ce ala far abs a fost maturat in intersectie de o duba acre trecea pe rosu. Era valabil daca accidentul se petrecea pe perioada de franare a fiecarui decedat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 490
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut. am si eu urmatoarea intrebare si imi cer scuze daca s-a raspuns la ea si nu am vazut. ce se intampla atunci cand esti nevoit sa pui frana brusca in plin viraj? ma gandesc ca fractiunea de secunda pana intra abs-ul e suficienta ca sa blochezi roata si sa fii jos. multumesc. s.

 

daca ai si cbs ( combined break system ) cum are honda ( la alte mobre nu stiu cum se numeste dar tot aia face un sistem ca asta) si abs, deci 2 sisteme, ...sansele sa te versi scad

 

de 2 ori m a scos asta, curba, serbia, cretini la volan fara semna ce taiau curba pe linie continua fara vizibilate

eu incarcat la max, cutii, topcase, tankbag, pasager, inclinat cat sa ating cu scarita ( ceea ce pentru un varadero nu e prea mult ca atingi relativ repede )

 

m-am "urcat " pe frane ca altceva n aveam de facut ( era prapastie langa mine deci ..n aveam unde evita)

 

am ramas pe trasa ( bine, nu 100% dar pe trasa totusi) si inca mai scriu pe aici

 

si am consumat un sul de "inginerica" atat eu cat si pasagera si un mare pachet de lumanai la biserica

 

fara abs era de RIP si de transport in plumb fara discutie

 

iar viteza era chiar mica ( undeva pe la 60 - 80 ) max.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Si la auto s-a tot discutat asta . Eu am auto fara ABS de peste 12 ani . Am mers cu cu unele cu ABS . Parerea mea este ca in momentul in care e masina ta si ai grija de ea ( anvelope bune , masina intretinuta , sistem de franare in stare buna ... ) stii sa franezi si ai mult mai multa grija cand mergi . Cand ai mers NUMAI pe masini cu ABS , mergi imprastiat si nu stii decat sa apesi frana la maxim si astepti sa vezi daca-l troznesti pe cel din fata sau nu . De ce ? Pentru ca nu ai invatat si nici nu te-a interesat sa inveti masina in situatii limita , crezand ca acea garantie si verificarile periodice iti pastreaza masina in stare impecabila si ai asigurata siguranta masinii . Astfel incat habar nu ai ca anvelopele dupa 4-5 ani sunt praf de fapt si nu mai merg ca cele noi , daca nu ar fi bagat legea asta ai fi mers si vara si iarna cu aceleasi anvelope ... pt ca ai "masina in stare impecabila" ca ai stampilele de la service la zi . Multi isi fac praf masini de zeci de mii de euro ... din cauza ca avand toata asistenta din partea masinii , nu stiu cum se franeze , cum sa evite , cum sa traga de volan fie el si cu super-servo , nu simt feed-back-ul de la roti , dar nici nu-i intereseaza ... Cert este ca o persoana care a condus si masini fara toate astea , are grija mult mai multa de o masina full options decat una care a fost "nascut" in acea masina . Si cam asta e valabil si la mecanica ... nici unul care nu a avut o Dacie veche si nu a suflat in viata lui intr-un jigler , nu stie sa schimbe nici macar o roata la auto , nu mai vb de consumabile .

La moto este cam acelasi lucru , stiu ca este bine ca un incepator sa aiba un motor mic la inceput si abia sa-l schimbi , dar ce te faci , daca stii ca nu vei avea bani decat "o data" de dat ( fie ca dai 2000 - 3000 de euro ) si vrei sa ai siguranta si sa nu umbli numai prin spitale ? Motoarele sub 600 cmc nu au ABS , dar sunt destul de scumpe daca sunt generatii mai noi , pe injectie .

Nu stiu daca observati , dar cel putin 40% din cei de pe acest forum vor sa schimbe motorul ! Nu neaparat cu unul cu ABS , ci pur si simplu cu altul , mai stabil , mai puternic , mai ... mai ... Dar in realitate nici jumatate din ei nu reusesc si sunt anunturi de peste un an chiar .

Eu ca incepator va dati seama ca nu am de gand sa iau unul mic si apoi sa ma trezesc peste 1-2 ani ca am bagat o groaza de bani si el si apoi nu numai ca nu scot banii ( ca sa se intampla ) , dar mai si pierd o gramada . Cred ca si ceilalti incepatori , ca poate nu vor motoare de viteza , la fel se gandesc . Daca piata ar fi mult mai deschisa si nu ai umbla o gramada cu actele , cu Politia si restul , multi ar schimba motoarele probabil in fiecare an .

Am observat ca si la moto sunt multi , oameni cu experienta , care prefera un "motor curat" , decat unul cu o multime de ajutoare si asistente electronice . Acest spirit al acestor oameni sunt sigur ca nu va dispare niciodata si mereu vor fi cativa care prefera un motor cateodata salbatic ...si cateodata asta este farmecul . Si la auto sunt multi care prefera un "ursulet" sau o "pisicuta" obraznica , cat mai curata , pe care sa o simte in viraje , la acceleratii si in tot ce vor ei , decat o masina imblanzita , care nu te lasa nici un burn sa faci . Acest spirit "liber" al pilotului se regaseste in masuri diferite in fiecare , dar din punct de vedere al unui incepator , fara experienta , el vrea si multa siguranta , sa fie iertat cateodata . Sa nu uitam ca nu toate motoarele incepatorilor chiar sunt puse la punct si de asta multi si-o fura pana o regleaza corespunzator .

Nu inteleg de ce se gasesc multi in fiecare topic mai "de interes" sa ajunga la jigniri ... e pacat . Intr-o comunitate in care ajungi sa-ti pui viata in "maneta" celuilalt , nu ar trebui sa existe astfel de manifestari . Eu de fiecare data cand vad un grup de motoristi impreuna , ma gandesc la statistici ... Probabilitatea ca unul sa faca o greseala creste inzecit ... si de asta spun ca depindeti mult unul de altul pe sosea . Ar trebui combatuta ideea , nu omul , indiferent ce varsta / experienta CREDE cineva ca ar avea altcineva .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricat ar bate unii campii, cu argumente mai mult sau mai putin stupide, ABS-ul este util si creste siguranta.

 

Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta.

 

Si ca sa fie tacamul complet, BMW testeaza acum si enduro-ABS pe Husqvarna; evident, deconectabil sau pt. enduro sa actioneze doar pe fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricat ar bate unii campii, cu argumente mai mult sau mai putin stupide, ABS-ul este util si creste siguranta.

Da. Corect.

 

Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta.

Asta nu dovedeste decat ca esti fan BMW si nimic altceva.

 

Dovada este ca intr-o fractiune de secunda, cand esti pus intr-o situatie limita, poti sa fi cel mai experimentat pilot urban/de drum intins ca tot nu ai cum sa reactionezi mai rapid ca ABS. ABS saves lives (la masini). La motoare, salveaza vieti si motociclete, ca daca dai cu bartai paleashca de VFR pe jos te-ai stors de 2000 euro ca popa.

 

Practic, ABSul e cea mai ieftina polita de asigurare: e lifetime si costa numai 600e. Cat CASCO pe un an (pret la oferta poate; ma rog nu asta e esenta). Efectele sunt similare, doar ca ABSul evita situatia si Casco-ul o rezolva.

 

Oricine pretinde ca e mai bine fara ABS probabil nu a fost pus intr-o situatie limita sau nu isi permite sa dea 600e pe ABS (iar vulpea cand nu ajunge la struguri...). Am mers fara, am mers cu ABS. ABSul ar trebui sa fie impus prin lege din punctul meu de vedere, inainte de ITP sau RCA.

 

Si ca sa fie tacamul complet, BMW testeaza acum si enduro-ABS pe Husqvarna; evident, deconectabil sau pt. enduro sa actioneze doar pe fata.

Yamaha are deja un sistem de ABS destept pe Super Tenere. Si au mai fost altii care au incercat (KTM de exemplu; au ales sa mearga pe varianta clasica la final). Faptul ca incearca nu zice nimic.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta.

 

Adica Toseland,Corser si Badovini au ABS pe S1000RR in SBK ?

 

ABSul ar trebui sa fie impus prin lege din punctul meu de vedere, inainte de ITP sau RCA.

Nici nu stiu daca se mai fac masini (decente) fara ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu dovedeste decat ca esti fan BMW si nimic altceva.

 

Daca ai vorbit serios, este trist; si ma faci sa-mi schimb parerea despre tine.

Nu are legatura cu fan BMW! Ar insemna ca de fiecare data cand vorbim de ABS la moto sa ne gandim la BMW, ca ei au fost primii care l-au implementat in urma cu un sfert de secol in urma, nu? :rolleyes:

 

Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea, in speta pe extreme: supersportive sau mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok?

 

Iar ce ai zis cu Supet Tenere de asemenea este cam fara rost, vorbeam de implementarea ABS iar daca una din clasa lui ST nu ar avea in ziua de azi, ar pierede din start. Ca este un ABS "mai altfel" e alta poveste.

 

Adica Toseland,Corser si Badovini au ABS pe S1000RR in SBK ?

 

De ce ma intrebi asta pe mine? Da, la RR ma refeream, dar ce legatura are cu baietii aia? Eu ma refer la cele care merg pe strada, care sunt deja cateva mii. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea... mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok?

 

Daca e serioasa stirea, nu stiu cum va actiona abs-ul pe tarana/noroi ... la gs prima chestia pe care am invatat-o a fost ca trebuie sa scot abs-ul cand intru pe enduro. Om trai si om vedea-o si p'asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai vorbit serios, este trist; si ma faci sa-mi schimb parerea despre tine.

Nu are legatura cu fan BMW! Ar insemna ca de fiecare data cand vorbim de ABS la moto sa ne gandim la BMW, ca ei au fost primii care l-au implementat in urma cu un sfert de secol in urma, nu? :rolleyes:

 

Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea, in speta pe extreme: supersportive sau mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok?

 

Iar ce ai zis cu Supet Tenere de asemenea este cam fara rost, vorbeam de implementarea ABS iar daca una din clasa lui ST nu ar avea in ziua de azi, ar pierede din start. Ca este un ABS "mai altfel" e alta poveste.

 

Modul in care ai spus-o sugera altceva. :)

 

BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Nu inseamna absolut nimic faptul ca ei au pus primii ABS pe sportive sau ca o sa puna pe enduroaice. Era de asteptat, dat fiind istoricul lor.

 

Repet, faptul ca BMW pune ABS pe ORICE (daca ar face avioane le-ar pune ABS) nu dovedeste ca ABSul e mai sigur sau mai util. Dovedeste STRICT faptul ca BMW il considera util.

 

ABSul este sigur si util, fapt dovedit de statistici si nu de producatorul X sau Y care pune si pe salupe ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e serioasa stirea, nu stiu cum va actiona abs-ul pe tarana/noroi ... la gs prima chestia pe care am invatat-o a fost ca trebuie sa scot abs-ul cand intru pe enduro

Stirea, da, e serioasa... am impresia ca au prezentat conceptul acum, la salon la Milano.

 

Eu sunt mai fricos si mi-ar placea la GS sa pot dezactiva doar spatele :D

 

 

Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE.

 

Nu, nu stiu asa... in 1993 au pus prima oara pe boxer, pe R1100RS. Dar stiu ca pe MOTOCICLETE au pus pe K in '88. (d-aia am zis aproape un sfert de secol) :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modul in care ai spus-o sugera altceva. :)

 

BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Poate din 1985!! Pe K 100.

Editat de BMW RIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modul in care ai spus-o sugera altceva. :)

 

BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. ... Nu inseamna absolut nimic faptul ca ei au pus primii ABS pe sportive sau ca o sa puna pe enduroaice. Era de asteptat, dat fiind istoricul lor.

 

Faptul ca pun ei, poate nu inseamna (??)... dar faptul ca dupa ce pun ei, brusc pun si altii... saum a rog, unii nu chiar asa brusc ca sunt mai greoi... dar asta spune totul.

Dovada fiind, cum am zis mai sus, cu ABS la ss-uri unde nimeni nu-l vedea util. Si brusc l-au vazut si altii utile...

De cele clasice de strada nu mai vorbim...

 

Si sa nu mai vorbim cati, de-a lungul acestor ani, au ales BMW (si) pt. "simplul" fapt ca oferea ABS. Acum e deja rusinos sa nu oferi...

Si mai vedem cum o fi si cu controlul tractiunii etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stirea, da, e serioasa... am impresia ca au prezentat conceptul acum, la salon la Milano.

 

Eu sunt mai fricos si mi-ar placea la GS sa pot dezactiva doar spatele :D

 

Eu am mers ceva pe enduro si comparativ cu felul cum merg acum cu gs-ul (fara sa-i mai scot abs-ul) nu se poate face comparatie.

De enduro trageam pana se rupeau crampoanele cu gs-ul merg "cătinel" sa nu-mi faca vreo surpriza ... din cauza asta sunt curios cum va fi abs-ul pe enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate din 1985!! Pe K 100.

 

Faci o confuzie; in 1985 a fost primul ABS moto testat de Lucas Girling. Primul ABS de serie, pe K100LT, a fost in 1988. ;)

 

Das erste ABS fßr Motorräder wurde 1985 von Lucas Girling vorgestellt. Der erste Serien-Hersteller war die Firma FTE automotive mit Sitz in Ebern/Unterfranken. Dessen ABS wurde 1988 zuerst bei den BMW-K-Modellen als Option eingefßhrt

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai vedem cum o fi si cu controlul tractiunii etc.

Partea asta chiar nu o inteleg. Adica daca ai deja senzorii pe roti, hardware-ul complet pana la urma, ce e asa de greu de implememntat in calculatorul ala ca daca o roata se invarte si aialalta ba, sa ii strici avansu ca sa ii taia macaroana??

 

Sau poate ca va fi si asta ceva extraoptiune care o sa coste 1000 eur in plus la mobra :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau poate ca va fi si asta ceva extraoptiune care o sa coste 1000 eur in plus la mobra :unsure:

 

Fata, ce-ai patit?? ASC exista de multi ani la BMW, optional pe toate modelele K si R 1200, K1600 si 1000RR.

Si costa 300€, nu 1000.... care mi se pare rezonabil. Si interesant este ca il poti pune si ulterior cumpararii, pt. cine nu il are dar il doreste.

 

Basca, de ceva timp s-au trezit si alti producatori.

 

Vezi ca lumea nu s-a oprit la R1100, ti-am mai zis dar nu ma crezi. :disappointed:

De RDC sau ESA ai auzit? :wink:

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ma intrebi asta pe mine? Da, la RR ma refeream, dar ce legatura are cu baietii aia? Eu ma refer la cele care merg pe strada, care sunt deja cateva mii. :wink:

 

Ai spus racing. Baietii aia fac racing. I mean like ... real racing. Competitie & shit. Restul e poveste. Strada != racing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fata, ce-ai patit?? ASC exista de multi ani la BMW, optional pe toate modelele K si R 1200, K1600 si 1000RR.

Si costa 300€, nu 1000.... care mi se pare rezonabil. Si interesant este ca il poti pune si ulterior cumpararii, pt. cine nu il are dar il doreste.

 

Basca, de ceva timp s-au trezit si alti producatori.

 

Vezi ca lumea nu s-a oprit la R1100, ti-am mai zis dar nu ma crezi. :disappointed:

De RDC sau ESA ai auzit? :wink:

Stiu acronimul pentru traction control, da multam ca mi l-ai reamintit :)

 

Tocmai asta e, ca puteau sa il puna si pe generatia 850/1100/1150 dar nu or facut-o. De ce? La alea nu poti face burnout sau ce?

 

Si ba da, s-a oprit lumea motoarelor fiabile la 1100 si 1150. Ce e dupa e doar mai usor si mai puternic, nicidecum mai fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ba da, s-a oprit lumea motoarelor fiabile la 1100 si 1150. Ce e dupa e doar mai usor si mai puternic, nicidecum mai fiabil.

 

Minti! Bondarul a fost lovit de un fazan si e inca intreg. K from the King! The King baby, the King.

PS: e mai usor ca-s toate din plastic :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai tampenii debiteaza unii pe aici. Brusc daca esti pro abs esti un pussy care are nevoie de asistenta si nu gusta adevaratul spirit racing.

 

Am condus probabil peste 100k km masini fara abs si mai mult de atat masini cu abs (eventual si tc vsc etc.) nu exista comparatie. ABS-ul clar face minuni. Sa nu se inteleaga ca am impresia ca masina opreste mai repede. Poti sa eviti! Punct.

 

In cele 6 7 luni de permis am condus moto fara abs vreo 11k km. E drept nu am blocat fata (gume bune, anticiparea situatilor periculoase etc.) dar tot timpul la nevoie pierdeam o secunda sau pe acolo gandindu-ma cat sa dozez frana fata sau franam mai putin decat puteau duce gumele.

 

De o saptamana conduc moto cu abs. Pe vremea asta de rahat, pe ploaie, asfalt rece etc. Numai sentimentul ca la nevoie poti sa dai in frane ca nesatulul face toti banii. Secunda aia pierduta cand te gandesti cat si cum sa franezi o poti folosi in gasirea trasei de evitare. Am facut cateva teste si pe ud si pe nisip si pe uscat. E drept nu m-a mancat nicaieri sa incerc ceva si cu mobra inclinata si nici nu am vreo tragere de inima in sensul asta.

 

Cine are impresia ca abs-ul nu e bun ori e limitat ori nu s-a suit niciodata pe moto cu abs. As spune ca nici masina.

 

Nu ma pronunt cand vine vorba de sport/circuit. Eu ma refer la mersul pe strada in toate conditiile meteo/trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are impresia ca abs-ul nu e bun ori e limitat ori nu s-a suit niciodata pe moto cu abs. As spune ca nici masina.

 

Nu e necesar, nu ca nu e bun. Daca s-ar baga lege ca vehiculele sa aiba ABS obligatoriu as strange semnaturi pentru blocarea initiativei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

In cele 6 7 luni de permis am condus moto

 

tot timpul la nevoie pierdeam o secunda sau pe acolo gandindu-ma cat sa dozez frana fata sau franam mai putin decat puteau duce gumele.

 

Cind o sa mai pui ceva ani si jdemii de km peste alea 6/7 luni atunci nu vei mai pierde secunde gandindu-te la asta :wink:

In rest ai dreptate, ABS-ul nu este o fita..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e necesar, nu ca nu e bun. Daca s-ar baga lege ca vehiculele sa aiba ABS obligatoriu as strange semnaturi pentru blocarea initiativei.

 

1. Toate autovehiculele construide dupa 1.07.2004 au obligatoriu ABS in comformitate cu reglemantire ASOCIATIEI EUROPENE DE CONSTRUCUTORI.

2. Exista deja un proiect de lege care ar trebui sa intre in vigoare din 2017 (trebuia in 2014 dar din cauza crizei au mai prelungit termenul) care introduce obligativitatea ABS-ului si la moto.

 

1.cam tarziu sa strangi semnaturi.

2.nu e cam aiurea sa strangi semnaturi contra unui lucru care salveaza vieti? se estimeaza ca ABS-ul la mobre ar salva circa 4000 de vieti anual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...