Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Eram in 2008 cred, veneam cu motocicleta din afara orasului (cu tot cu pasager) si eram inca cuplat mintal la modul de mers in afara orasului, adica in jur de 100km/h.

Drum cu 4 benzi, la valee, iuhuuu, veneam eu cu 80 asa .. cand in departare vad intersectie cu semafor. Se face rosu, nu se face, nu se face.. vad ca se face. Incep sa ma infig in frane gradual.. cand ma uit mai bine aproape de trecerea de pietoni ditamai pleasca de pietris, probabil varsat dintr-o basculanta. Deja se facuse rosu. Franez si mai tare.. ajung pe pietris.. iau mana din frana, trec si franez iar cat pot. M-am oprit pe trecere, fara sa cad, la 2-3m dupa semafor. Asta e..

Oare cu ABS ce faceam? Nu acelasi lucru? :crack:

Daca aveai si pietoni pe trecere mai luai mana din frana?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 490
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In primul rand era o trecere de-aia de-ampulea de intrare in oras, de-aia pe care nu trece nimeni ever.. zona fara case, magazine, etc, pustiu.

 

Da, tot as fi luat mana din frana si tot as fi intrat pe trecere. Daca as fi intrat cu roata franata in nisip/pietrisul ala sigur m-as fi imprastiat direct pe trecere si as fi secerat tot ce misca, poate as fi ajuns taras chiar in mijlocul intersectiei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am prins un pic de apa pe trecere de pietoni, la 20-30km/h. Toate drumurile de romania erau uscate inafara de o blestemata de balta de juma de metru patrat pe o trecere. Peste aia am trecut eu, fara sa o vad...urmarile: clavicula rupta in luniile iunie si iulie, perioada perfecta de stat in casa :crack:.

 

daca aveam ABS, nu pateam nimica, simteam un pic activarea ABS-ului lui in maneta dar probabil nici nu imi dadeam seama peste ce am trecut.

 

Eu mi-am invatat lectia, asa ca urmatoarea moto trebuie sa aiba ABS...pur si simplu nu am ochi de vultur si inca o vara in casa nu mai am chef sa petrec.

 

Detaliaza putin. La o trecere prin apa pur si simplu nu cazi. Nu ai scris (desi asta am dedus eu) ca ai pus o frana violenta la faza aia. De ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, tot as fi luat mana din frana si tot as fi intrat pe trecere. Daca as fi intrat cu roata franata in nisip/pietrisul ala sigur m-as fi imprastiat direct pe trecere si as fi secerat tot ce misca, poate as fi ajuns taras chiar in mijlocul intersectiei..

Asa spune logica, si gandirea la rece. reflexul in schimb nu ti-ar fi permis sa dai drumul la frana deliberat, stiind ca daca nu opresti omori un om.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nea Nicule, eu nu sunt in masura sa dau sfaturi legate de ABS, pentru ca eu am mobra veche, fara asa ceva. Insa pot spune un lucru, si sunt sigur ca majoritatea vor fi de acord cu mine in aceasta privinta: echipamentul este sfant. Indiferent daca iti iei ceva cu ABS sau fara, indiferent de cat de bine stii sa franezi, indiferent de cat de preventiv o sa conduci, sansele sunt foarte mari sa cazi la un moment dat, indiferent de motiv. Atunci, doar norocul imprejurarilor si echipamentul de pe tine te salveaza. Un exemplu e asta: /index.php?...t&p=2756266 In situatia asta nu prea aveam ce face cu ABS, C-ABS, parasuta, sau pelerina lu' Superman. Am cazut (foarte usor, ce e drept, dar exemplul e relevant) si nimic nu putea sa schimbe asta. Asa ca ia-ti matale echipament complet, si pe urma iesi la plimbare sa testezi ABS-ul, cu un plus important de siguranta. Eu iti urez asfalt uscat si o viata lunga si frumoasa pe motocicleta.

post-61303-1298379169_thumb.jpg

Editat de Roger Moore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa spune logica, si gandirea la rece. reflexul in schimb nu ti-ar fi permis sa dai drumul la frana deliberat, stiind ca daca nu opresti omori un om.

Dar cam care ar fi fost probabilitatea sa nimeresc chiar intr-un om?

Tot asa putem presupune bine-merci, ca daca chiar erau oameni s-ar fi ferit ei, n-ar fi stat sa intru eu in ei. (oricum pot scoate trecerea din poveste oricand, eu am mentionat-o ca si punct de reper... putea foarte bine sa nu existe. :crack: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

80% din accidentele grave, cu victime, se intampla din cauza vitezei excesive a pilotului+neasigurarea temeinica a celulalt implicat in accident. Asta insemnand ca la 100+ a motorului si iesirea brusca a boului, ABS-ul face minuni ? Se vor imputina accidentele mortale din cauza ABS-ului? Sau se va imbogatii producatorul ABS-ului?

 

Zi nea Nicule ce ai hotarat pana la urma? Cu ABS sau fara? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

80% din accidentele grave, cu victime, se intampla din cauza vitezei excesive a pilotului+neasigurarea temeinica a celulalt implicat in accident. Asta insemnand ca la 100+ a motorului si iesirea brusca a boului, ABS-ul face minuni ? Se vor imputina accidentele mortale din cauza ABS-ului? Sau se va imbogatii producatorul ABS-ului?

 

Zi nea Nicule ce ai hotarat pana la urma? Cu ABS sau fara? :crack:

 

A zis deja. cu ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cam care ar fi fost probabilitatea sa nimeresc chiar intr-un om?

Tot asa putem presupune bine-merci, ca daca chiar erau oameni s-ar fi ferit ei, n-ar fi stat sa intru eu in ei

Nu ma asteptam la asa raspuns din partea unui motociclist cu vechime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e, nah, n-am zis nicaieri ca oi fi perfect. Cert este ca eu stiu ce e acolo si tu nu stii, eu am fost acolo si am vazut/trait ce am povestit, nu tu.

 

Acuma sa stam sa facem apologia la "ce-ar fi fost daca... bbla bla" si sa ne mai si judecam pentru asta mi se pare o treaba foarte inutila.

 

Un lucru e cert, ABS is for pussies. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e, nah, n-am zis nicaieri ca oi fi perfect. Cert este ca eu stiu ce e acolo si tu nu stii, eu am fost acolo si am vazut/trait ce am povestit, nu tu.

[...]

 

Deci eu am fost acolo... doi indivizi dintre ei m-au apostat cu o gramada de pietris. Mi-au pus gramada ca sa cad... eu m-am chinuit foarte mult timp sa imi perfectionez franarea, iar ei au pus pietrisul acolo ca sa ma julesc. Si atunci am pus mana pe frana si am franat usor cu fata, iar dupa ce am trecut de pietris am franat iar si m-am oprit... si-acuma tot ei tipa la mine: "ia-ti ABS baaa" . Pai ce-nseamna asta? Ori franam eficient ori nu mai franam nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci eu am fost acolo... doi indivizi dintre ei m-au apostat cu o gramada de pietris. Mi-au pus gramada ca sa cad... eu m-am chinuit foarte mult timp sa imi perfectionez franarea, iar ei au pus pietrisul acolo ca sa ma julesc. Si atunci am pus mana pe frana si am franat usor cu fata, iar dupa ce am trecut de pietris am franat iar si m-am oprit... si-acuma tot ei tipa la mine: "ia-ti ABS baaa" . Pai ce-nseamna asta? Ori franam eficient ori nu mai franam nu?

Bine ca nu te-ai infipt in basculanta din fatza ta, ca luai vopseaua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu consider ca alegerea "cu ABS sau fara" este luata in mare parte si in functie de bugetul doritorului. Caz simplu, acum 2 ani mi-as fi luat motor cu ABS si/sau CBS iar anu' trecut ma uitam la o mobra cat mai simpla, fara briz briz-uri, usor de reparat pe cont propriu.

 

Daca iti permite bugetul si esti dispus sa testezi o mobra cu ABS/cbs, nu cred ca sunt sanse sa ramai calare pe vechiul sistem, in plus , in general ABS-ul vine si cu un buton pt decuplare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram pe frane, urma un sens giratoriu iar inainte o trecere de pietoni. pe trecere era o limba de apa cazuta dintr-o cisterna Rosal probabil (cand imi lingeam ranile am vazut o cisterna rosal ce iesea din benzinaria de vis a vis de trecere, iar la iesire a facut apa balans si a sarit niste apa pe la valva de supra plin). Iti dai seama ca nu era multa apa, nu aveam cum sa o vad, fiind atent si la pietonii ce urmau sa treaca si la masinile din sens carora trebuia sa le acord prioritate.

Nu ai ce cauta in franare pe trecere, chiar pe marcaj... de obicei se franeaza cu mult inainte de astfel de obstacole, cand ai ajuns pe trecere deja tre sa fii in accelerare. Doar vedeai ca urmeaza sens giratoriu, trebuia sa opresti din timp si pe trecere la intrarea in sens deja sa accelerezi ...

 

Mie imi place sa anticipez traficul cu cel putin 3-4-5 masini in fata, mai ales ca si vad, si intotdeauna sa ma folosesc de frane CAT MAI PUTIN si numai CAND E NECESAR.

 

Pentru curiosi recomand cartea "Arta de a conduce automobilul" scrisa de.. cineva.. caut acusa. de Petre Cristea.

Te invata multe nenea ala acolo, si nu conteaza ca se refera la masini, sunt adevaruri general valabile.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare ciudat ca a cazut pe "limba de apa" in timp ce era in franare usoara. Chiar asa brusc sa se infraneze roata si sa alunece? Asa o fi dar e cam aiurea, nu stiu daca ABS-ul ar fi contat in situatia asta. In al doilea caz, cu franarea pe marcaj mai treaca-mearga, acolo aluneca binisor.

 

Asa si eu, folosesc cat mai putina frana si cat mai putin ambreiaj, prefer sa lucrez "din gaz" si cu anticipare multa. Mai ales ca nu prea ma grabesc.

 

In orice caz, vacilea alea mari se conduc de belea cu ABS. Deci chiar mi-e lene si e si greu sa stau sa ma lupt cu ghivolu' ca rupe el aderenta. Imi amintesc ca mergeam odata cu un R1200RS si era fain ca puteam sa merg asa "lesinat" pe ce udau gunoierii astia de la primarie...

Noroc ca nu imi mai plac vacile grele si nici n-o sa imi mai iau vreodata cuirasate de turing.

 

So, pe un cruzar de-ala mare mi-ar placea un ABS ca n-as avea chef si nici cum sa merg sportiv cu asa ceva. De ce sa nu stau eu ca in fotoliu si sa ma stresez in plus? :crack: Bine, asta pot sa o zic eu care - cred - ca dupa atata vreme, am idee cu ce se mananca frana aia. :bigstar: Si multi altii aflati in aceeasi situatie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ABS frate....nu mai suportam fara......"ori suntem golani ori nu mai suntem".

Repet : l-am testat, e util la franari violente, nu-i contest calitatile....dar pe mine ma lasa rece. Merg la fel de relaxat si fara el.

Hoinarul meu nu avea ABS in '92 ...si am mai si cazut cu el, am mers si iarna...

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul e bun daca il ai in dotarile mobrei, daca nu il ai ... atunci CLAR nu este nevoie de el ! Oricum pe soselele patriei noastre dragi nu intalnesti prea des nisip, namol, pete de ulei, apa din Dambovita etc ... asa ca cine are nevoie de acest sistem emasculant!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun sigur ca pe soselele PATRIEI noastre nu intalnesti prea des spre deloc apa din Dambovita! (oare de ce cei de la B cred ca Romania = Bucuresti ?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...