Budd Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Dovada... BMW a venit cu ABS racing, hop si concurenta. Adica Toseland,Corser si Badovini au ABS pe S1000RR in SBK ? ABSul ar trebui sa fie impus prin lege din punctul meu de vedere, inainte de ITP sau RCA. Nici nu stiu daca se mai fac masini (decente) fara ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Asta nu dovedeste decat ca esti fan BMW si nimic altceva. Daca ai vorbit serios, este trist; si ma faci sa-mi schimb parerea despre tine. Nu are legatura cu fan BMW! Ar insemna ca de fiecare data cand vorbim de ABS la moto sa ne gandim la BMW, ca ei au fost primii care l-au implementat in urma cu un sfert de secol in urma, nu? Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea, in speta pe extreme: supersportive sau mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok? Iar ce ai zis cu Supet Tenere de asemenea este cam fara rost, vorbeam de implementarea ABS iar daca una din clasa lui ST nu ar avea in ziua de azi, ar pierede din start. Ca este un ABS "mai altfel" e alta poveste. Adica Toseland,Corser si Badovini au ABS pe S1000RR in SBK ? De ce ma intrebi asta pe mine? Da, la RR ma refeream, dar ce legatura are cu baietii aia? Eu ma refer la cele care merg pe strada, care sunt deja cateva mii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P.C. Refinantat Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea... mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok? Daca e serioasa stirea, nu stiu cum va actiona abs-ul pe tarana/noroi ... la gs prima chestia pe care am invatat-o a fost ca trebuie sa scot abs-ul cand intru pe enduro. Om trai si om vedea-o si p'asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Daca ai vorbit serios, este trist; si ma faci sa-mi schimb parerea despre tine. Nu are legatura cu fan BMW! Ar insemna ca de fiecare data cand vorbim de ABS la moto sa ne gandim la BMW, ca ei au fost primii care l-au implementat in urma cu un sfert de secol in urma, nu? Nu, accentul nu era pe BMW ci pe faptul ca un producator l-a pus chiar si acolo unde nimeni nu se prea gandea, in speta pe extreme: supersportive sau mai nou se incearca chiar pe enduroaice de 450cmc. Ok? Iar ce ai zis cu Supet Tenere de asemenea este cam fara rost, vorbeam de implementarea ABS iar daca una din clasa lui ST nu ar avea in ziua de azi, ar pierede din start. Ca este un ABS "mai altfel" e alta poveste. Modul in care ai spus-o sugera altceva. BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Nu inseamna absolut nimic faptul ca ei au pus primii ABS pe sportive sau ca o sa puna pe enduroaice. Era de asteptat, dat fiind istoricul lor. Repet, faptul ca BMW pune ABS pe ORICE (daca ar face avioane le-ar pune ABS) nu dovedeste ca ABSul e mai sigur sau mai util. Dovedeste STRICT faptul ca BMW il considera util. ABSul este sigur si util, fapt dovedit de statistici si nu de producatorul X sau Y care pune si pe salupe ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Daca e serioasa stirea, nu stiu cum va actiona abs-ul pe tarana/noroi ... la gs prima chestia pe care am invatat-o a fost ca trebuie sa scot abs-ul cand intru pe enduro Stirea, da, e serioasa... am impresia ca au prezentat conceptul acum, la salon la Milano. Eu sunt mai fricos si mi-ar placea la GS sa pot dezactiva doar spatele Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Nu, nu stiu asa... in 1993 au pus prima oara pe boxer, pe R1100RS. Dar stiu ca pe MOTOCICLETE au pus pe K in '88. (d-aia am zis aproape un sfert de secol) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 (editat) Modul in care ai spus-o sugera altceva. BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. Poate stii si tu ca BMW a pus din 1993 ABS pe MOTOCICLETE. Poate din 1985!! Pe K 100. Editat Noiembrie 15, 2011 de BMW RIDER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Modul in care ai spus-o sugera altceva. BMW pune ABS pe orice pentru ca ei stiu ca e ceva util. ... Nu inseamna absolut nimic faptul ca ei au pus primii ABS pe sportive sau ca o sa puna pe enduroaice. Era de asteptat, dat fiind istoricul lor. Faptul ca pun ei, poate nu inseamna (??)... dar faptul ca dupa ce pun ei, brusc pun si altii... saum a rog, unii nu chiar asa brusc ca sunt mai greoi... dar asta spune totul. Dovada fiind, cum am zis mai sus, cu ABS la ss-uri unde nimeni nu-l vedea util. Si brusc l-au vazut si altii utile... De cele clasice de strada nu mai vorbim... Si sa nu mai vorbim cati, de-a lungul acestor ani, au ales BMW (si) pt. "simplul" fapt ca oferea ABS. Acum e deja rusinos sa nu oferi... Si mai vedem cum o fi si cu controlul tractiunii etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P.C. Refinantat Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Stirea, da, e serioasa... am impresia ca au prezentat conceptul acum, la salon la Milano. Eu sunt mai fricos si mi-ar placea la GS sa pot dezactiva doar spatele Eu am mers ceva pe enduro si comparativ cu felul cum merg acum cu gs-ul (fara sa-i mai scot abs-ul) nu se poate face comparatie. De enduro trageam pana se rupeau crampoanele cu gs-ul merg "cătinel" sa nu-mi faca vreo surpriza ... din cauza asta sunt curios cum va fi abs-ul pe enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 (editat) Poate din 1985!! Pe K 100. Faci o confuzie; in 1985 a fost primul ABS moto testat de Lucas Girling. Primul ABS de serie, pe K100LT, a fost in 1988. Das erste ABS fĂźr Motorräder wurde 1985 von Lucas Girling vorgestellt. Der erste Serien-Hersteller war die Firma FTE automotive mit Sitz in Ebern/Unterfranken. Dessen ABS wurde 1988 zuerst bei den BMW-K-Modellen als Option eingefĂźhrt Editat Noiembrie 15, 2011 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Si mai vedem cum o fi si cu controlul tractiunii etc. Partea asta chiar nu o inteleg. Adica daca ai deja senzorii pe roti, hardware-ul complet pana la urma, ce e asa de greu de implememntat in calculatorul ala ca daca o roata se invarte si aialalta ba, sa ii strici avansu ca sa ii taia macaroana?? Sau poate ca va fi si asta ceva extraoptiune care o sa coste 1000 eur in plus la mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 (editat) Sau poate ca va fi si asta ceva extraoptiune care o sa coste 1000 eur in plus la mobra Fata, ce-ai patit?? ASC exista de multi ani la BMW, optional pe toate modelele K si R 1200, K1600 si 1000RR. Si costa 300€, nu 1000.... care mi se pare rezonabil. Si interesant este ca il poti pune si ulterior cumpararii, pt. cine nu il are dar il doreste. Basca, de ceva timp s-au trezit si alti producatori. Vezi ca lumea nu s-a oprit la R1100, ti-am mai zis dar nu ma crezi. De RDC sau ESA ai auzit? Editat Noiembrie 15, 2011 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 De ce ma intrebi asta pe mine? Da, la RR ma refeream, dar ce legatura are cu baietii aia? Eu ma refer la cele care merg pe strada, care sunt deja cateva mii. Ai spus racing. Baietii aia fac racing. I mean like ... real racing. Competitie & shit. Restul e poveste. Strada != racing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Fata, ce-ai patit?? ASC exista de multi ani la BMW, optional pe toate modelele K si R 1200, K1600 si 1000RR. Si costa 300€, nu 1000.... care mi se pare rezonabil. Si interesant este ca il poti pune si ulterior cumpararii, pt. cine nu il are dar il doreste. Basca, de ceva timp s-au trezit si alti producatori. Vezi ca lumea nu s-a oprit la R1100, ti-am mai zis dar nu ma crezi. De RDC sau ESA ai auzit? Stiu acronimul pentru traction control, da multam ca mi l-ai reamintit Tocmai asta e, ca puteau sa il puna si pe generatia 850/1100/1150 dar nu or facut-o. De ce? La alea nu poti face burnout sau ce? Si ba da, s-a oprit lumea motoarelor fiabile la 1100 si 1150. Ce e dupa e doar mai usor si mai puternic, nicidecum mai fiabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Si ba da, s-a oprit lumea motoarelor fiabile la 1100 si 1150. Ce e dupa e doar mai usor si mai puternic, nicidecum mai fiabil. Minti! Bondarul a fost lovit de un fazan si e inca intreg. K from the King! The King baby, the King. PS: e mai usor ca-s toate din plastic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
steph Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Numai tampenii debiteaza unii pe aici. Brusc daca esti pro abs esti un pussy care are nevoie de asistenta si nu gusta adevaratul spirit racing. Am condus probabil peste 100k km masini fara abs si mai mult de atat masini cu abs (eventual si tc vsc etc.) nu exista comparatie. ABS-ul clar face minuni. Sa nu se inteleaga ca am impresia ca masina opreste mai repede. Poti sa eviti! Punct. In cele 6 7 luni de permis am condus moto fara abs vreo 11k km. E drept nu am blocat fata (gume bune, anticiparea situatilor periculoase etc.) dar tot timpul la nevoie pierdeam o secunda sau pe acolo gandindu-ma cat sa dozez frana fata sau franam mai putin decat puteau duce gumele. De o saptamana conduc moto cu abs. Pe vremea asta de rahat, pe ploaie, asfalt rece etc. Numai sentimentul ca la nevoie poti sa dai in frane ca nesatulul face toti banii. Secunda aia pierduta cand te gandesti cat si cum sa franezi o poti folosi in gasirea trasei de evitare. Am facut cateva teste si pe ud si pe nisip si pe uscat. E drept nu m-a mancat nicaieri sa incerc ceva si cu mobra inclinata si nici nu am vreo tragere de inima in sensul asta. Cine are impresia ca abs-ul nu e bun ori e limitat ori nu s-a suit niciodata pe moto cu abs. As spune ca nici masina. Nu ma pronunt cand vine vorba de sport/circuit. Eu ma refer la mersul pe strada in toate conditiile meteo/trafic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Cine are impresia ca abs-ul nu e bun ori e limitat ori nu s-a suit niciodata pe moto cu abs. As spune ca nici masina. Nu e necesar, nu ca nu e bun. Daca s-ar baga lege ca vehiculele sa aiba ABS obligatoriu as strange semnaturi pentru blocarea initiativei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 16, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) In cele 6 7 luni de permis am condus moto tot timpul la nevoie pierdeam o secunda sau pe acolo gandindu-ma cat sa dozez frana fata sau franam mai putin decat puteau duce gumele. Cind o sa mai pui ceva ani si jdemii de km peste alea 6/7 luni atunci nu vei mai pierde secunde gandindu-te la asta In rest ai dreptate, ABS-ul nu este o fita.. Editat Noiembrie 16, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Nu e necesar, nu ca nu e bun. Daca s-ar baga lege ca vehiculele sa aiba ABS obligatoriu as strange semnaturi pentru blocarea initiativei. 1. Toate autovehiculele construide dupa 1.07.2004 au obligatoriu ABS in comformitate cu reglemantire ASOCIATIEI EUROPENE DE CONSTRUCUTORI. 2. Exista deja un proiect de lege care ar trebui sa intre in vigoare din 2017 (trebuia in 2014 dar din cauza crizei au mai prelungit termenul) care introduce obligativitatea ABS-ului si la moto. 1.cam tarziu sa strangi semnaturi. 2.nu e cam aiurea sa strangi semnaturi contra unui lucru care salveaza vieti? se estimeaza ca ABS-ul la mobre ar salva circa 4000 de vieti anual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 Sustin ideea de a te invata fara ABS cel putin la prima motocicleta. Si daca s-o introduce din anul 201x ABS-ul obligatoriu pe toate motocicletele mi s-ar parea normal sa existe si optiunea sa-l dezactivezi. A nu se intelege ca-s miezul de la gogoasa si ca-l consider inutil. E foarte bun pentru cine-l vrea, si eu imi iau la primavara mobra de touring si-as vrea ABS pe langa bagaje, confort si putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 16, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 16, 2011 Sustin ideea de a te invata fara ABS cel putin la prima motocicleta. Poate si motivezi putin asta, dar incearca sa o faci fara sa folosesti aceleasi clisee tampite, gen:"inveti mai bine sa mergi fara ABS", "simti mobra altfel", folosite de catre cei care nu s-au urcat niciodata pe vreo mobra cu ABS! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 ideea este ca odata ce ai suficient feeling cu frana sa poti opri/evita un obstacol sau pericol fara abs, e clar ca atunci cand ai abs coroborat cu acea experienta sansele de evitare a unui accident cresc considerabil. oricum sunt pro ajutor electronic pentru siguranta, chiar daca personal agreez condusul fara pt. simplu fapt ca m-i se pare mai funny. se pare ca desi va fi obligatoriu, pe unele modelele de moto (enduro, de pista, etc) va fi dezactivabil in anumite conditii(logica dezactivarii ramane inca de stabilit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 (editat) Pai daca incepi fara ABS, clar o sa fii mult mai 'preocupat' de aspectele franarii fata de unul care merge pe ideea 'frate am dat 500 de euro dar am scapat de-o grija' . Nu mai vorbesc de alte probleme simultane de care ne lovim toti la inceput. Sa zicem ca mergi doar pe bmw/suzuki/etc cu abs de la bun inceput. Nici n-ai avut cum sa blochezi o data spatele, sa strangi putin din c_ur cand fuge intr-o parte. Intr-o zi faci schimb de mobre cu un prieten ca vrei sa vezi cum e smr-ul ala misto . Ai ceva sanse sa-i faci o 'bucurie' prietenului. ABS-ul ala e o plus, nu-i logic s-o iei gradual ca sa stii cum era inainte, fara imbunatatire? Editat Noiembrie 16, 2011 de cnairda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 acelasi discurs e valabil si la masini, teoretic, dar toata lumea isi ia masini cu abs. si tot nu stiu sa il foloseasca. apropos de folosit ABS, cati stiu sa il folosesca corect, fie la masini fie la mobre? cunosc oameni care la interventia ABS-ului cand incepe pedala sa vibreze se sperie si in loc sa apese din ce in ce mai tare ridica piciorul de pe frana. cati din voi ati fost invatati la scoala de soferi cum sa franati cu ABS? acelasi discurs e valabil si la mobre: cu ABS trebuie sa stii sa franezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 1. Toate autovehiculele construide dupa 1.07.2004 au obligatoriu ABS in comformitate cu reglemantire ASOCIATIEI EUROPENE DE CONSTRUCUTORI. 2. Exista deja un proiect de lege care ar trebui sa intre in vigoare din 2017 (trebuia in 2014 dar din cauza crizei au mai prelungit termenul) care introduce obligativitatea ABS-ului si la moto. 1.cam tarziu sa strangi semnaturi. 2.nu e cam aiurea sa strangi semnaturi contra unui lucru care salveaza vieti? se estimeaza ca ABS-ul la mobre ar salva circa 4000 de vieti anual. Vorbesti de lucruri diferite. Nu toate vehiculele de pe drumuri au ABS. De o astfel de lege vorbeam. Daca ai fi fost atent ai fi obervat ca am si spuns ca nu cred ca se mai fac masini fara ABS. Deci,nu, nu e prea tarziu deloc. Ai cumva statistici REALE si nu estimari scoase din rect ca sa vedem cate vieti a salvat ABS? Altfel vorbim de pomana. acelasi discurs e valabil si la masini, teoretic, dar toata lumea isi ia masini cu abs. si tot nu stiu sa il foloseasca. apropos de folosit ABS, cati stiu sa il folosesca corect, fie la masini fie la mobre? cunosc oameni care la interventia ABS-ului cand incepe pedala sa vibreze se sperie si in loc sa apese din ce in ce mai tare ridica piciorul de pe frana. cati din voi ati fost invatati la scoala de soferi cum sa franati cu ABS? acelasi discurs e valabil si la mobre: cu ABS trebuie sa stii sa franezi. EPIC! Deci ABS e mai complicat de folosit decat cu frana normala,nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Noiembrie 16, 2011 Share Postat Noiembrie 16, 2011 sunt ferm convins ca daca raspunzi asa nu stii sa franezi cu ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.