paulynos Postat Decembrie 7, 2011 Share Postat Decembrie 7, 2011 Asta e cea mai tare faza care am vazut-o vreodata inseamna ca esti foarte, foarte tanar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 15, 2011 Share Postat Decembrie 15, 2011 Eu as vrea numai la roata din fata, sau decuplabil din buton pe fiecare roata separat.... ba ia mai taceti voi oleaca. uite dovada. hai sa va vad acuma. Din poza asta reiese ca e mai rau cu....buuuun atunci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Tot am batut eu apa in piua ca e ABS naspa. Noua mea masina are ABS si deja m-a scos din cateva situatii nasoale. Ieri as fi omorat un caine daca nu aveam ABS. Cainele cuiva, pe trecerea de pietoni. :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Tot am batut eu apa in piua ca e ABS naspa. Noua mea masina are ABS si deja m-a scos din cateva situatii nasoale. Ieri as fi omorat un caine daca nu aveam ABS. Cainele cuiva, pe trecerea de pietoni. :| Mergi si tu mai tango Mie nu-mi intra ABS-ul decat pe zapada sau poleiuri naspa Bine... acuma stiu si cum e cand isi baga aghiutza coada si apare neprevazutu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Tot am batut eu apa in piua ca e ABS naspa. Noua mea masina are ABS si deja m-a scos din cateva situatii nasoale. Ieri as fi omorat un caine daca nu aveam ABS. Cainele cuiva, pe trecerea de pietoni. :| daca nu ai ABS, in caz de pericol o culci pe o parte si eviti catastrofa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 daca nu ai ABS, in caz de pericol o culci pe o parte si eviti catastrofa! e bine sa ai cutzatu' la tine, daca nu un pistol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Alaltaieri am facut o franare de urgenta pe polei cu motocicleta fara sa cad sau sa-mi dea emotii, si-am facut treaba de la 40 km/h pana a stat roata. Deci DA cu ABS! Ca am continuat eu drumul prin pietrisul de pe marginea drumului pana am trecut de zona inghetata e altceva ... era bun si un control al tractiunii Merita fiecare ban in plus mai ales pe o motocicleta folosita tot timpul anului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Alaltaieri am facut o franare de urgenta pe polei cu motocicleta fara sa cad sau sa-mi dea emotii, si-am facut treaba de la 40 km/h pana a stat roata. Deci DA cu ABS! Ca am continuat eu drumul prin pietrisul de pe marginea drumului pana am trecut de zona inghetata e altceva ... era bun si un control al tractiunii Merita fiecare ban in plus mai ales pe o motocicleta folosita tot timpul anului. Foarte tare! Iar cel mai bun si cel mai bun ABS pentru anotimpul asta e ala de la masina. Cu tot cu masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Foarte tare! Iar cel mai bun si cel mai bun ABS pentru anotimpul asta e ala de la masina. Cu tot cu masina. la masina cu abs trec abia cand da zapada sau cand scade sub -10 grade ori la cine stie ce drum lung unde nu sti de ce dai pe drum. In alte conditii motorul este la datorie echipat cu gume de iarna M+S si ABS (gumele de iarna si in general gumele bune fac mai mult decat orice sistem de siguranta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 la masina cu abs trec abia cand da zapada sau cand scade sub -10 grade ori la cine stie ce drum lung unde nu sti de ce dai pe drum. In alte conditii motorul este la datorie echipat cu gume de iarna M+S si ABS (gumele de iarna si in general gumele bune fac mai mult decat orice sistem de siguranta) Spirit temerar, buun, nu prea face el casa buna cu sanatatea pe termen lung sau cine stie... poate doar in cazul meu. Recunosc, nu mai ma tzine la sub 15 grade nu mai gasesc nici o placere. Daca poti... bravo, tot inainte! Ca sa nu mai stau sa intreb si sa caut in alta parte - fac un pic de offtopic aici - ce gume de iarna sunt alea? Ma refer la marca/tip si cam cat au costat estimativ. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Mergi si tu mai tango Mie nu-mi intra ABS-ul decat pe zapada sau poleiuri naspa Bine... acuma stiu si cum e cand isi baga aghiutza coada si apare neprevazutu'. 1 noaptea, pustiu, drum drept aveam aproape 90 la ora, ud pe jos, un fel de polei..mergeam sa iau tigari. La 20-30m de minte trece una strada, pe trecere.. franez ca innecatul, trece ea, las masina sa se duca, trece si o pocitanie de caine dupa ea, am franat de a intrat abs pe toate rotile si cainele pe mijlocul masinii, sub. N-a patit nimic, thanks ALLAH. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mieke Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 N-a patit nimic, thanks ALLAH. Science be praised! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Q: are de-a face lichidul de frana vechi cu functionalitatea ABS-ului? Adeca sa intre prea devreme sau sa aiba ciclurile de cuplare/decuplare mai lente decat cu lichid proaspat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Q: are de-a face lichidul de frana vechi cu functionalitatea ABS-ului? Adeca sa intre prea devreme sau sa aiba ciclurile de cuplare/decuplare mai lente decat cu lichid proaspat? Pt ABS-ul de primul tip(fara feed-back) are ceva, dar e insignifiant.....si asa nu iti dai seama cate cicluri pe secunda de franare realizeaza sistemul, pt ca dupa cum ati observat e ca o vibratie in pedala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iulie 3, 2012 Share Postat Iulie 3, 2012 (editat) Am citit tot topicul Va impartasesc cate ceva din experienta mea. Am facut un accident din vina mea, fiindca nu am franat destul si am lovit obstacolul pe care incercam sa il evit. am blocat spatele, i-am dat drumul, dar nu am franat suficient cu fata. M-am descurcat cu spatele pt ca aveam experienta, stiam cum sa controlez blocajul rotii si cum sa franez eficient. cu fata insa, nu aveam nici o experienta, toata lumea fuge de blocatul rotii fata, la fel si eu. asa ca nu am stiut cum sa franez eficient, ci am ajuns undeva la maxim 80 %, sa zicem. daca as fi avut abs, as fi scapat de frica blocarii rotii din fata, si m-as fi antrenat sa franez pana la limita, pt ca atunci cand depaseam limita nu as fi cazut, ci ar fi intreat abs-ul. altfel zis, as fi descoperit care e limita in conditii de siguranta. fara abs insa, nu am descoperito de loc si am stat chiar departe de ea. Inteleg ca franarea cu ABS este mai ineficienta. Insa eu am fost mult mai ineficient, din cauza ca mi-a fost frica sa nu blochez roata, si din cazua ca nu am exersat pana la blocarea rotii. daca as fi avut ABS as fi facut-o, nu avea de ce sa imi fie frica. Este evident ca nu sunt unul dntre cei mai buni motociclisti, altfel in 20k as fi ajuns la niste skiluri suficiente sa fac o frane optima, in conditii optime macar (erau conditii foarte bune atunci cand s-a intamplat acicidentul). dar ma bucur la fel ca oricare altul de sentimentul si frumusetea de a merge cu motorul. pe mine abs-ul m-ar fi facut sa franez mai profesionist decat am facut-o de unul singur. Si pentru cine spune ca se pierde din farmec, e valabil doar pt unii. cred ca pentru majoritatea, farmecul nu consta in a evita situatii periculoase la limita, ci in a face multi kilometri, a lua curbe frumoase, a te deplasa mai rapid decat restul traficului. Sunt cativa care insita ca inveti mai bine franarea pe moto fara abs. de acord in totalitate. insa cel care nu resuseste sa invete suficient isi va fi dorit sa nu incerce sa invete deloc si sa se lase in grija abs-ului fiindca este foarte costisitor sa faci un accident. si pana la urma se poate invata si cu abs, daca te gandesti de fiecare daca atunci cand intra abs-ul "acum as fi cazut daca nu aveam ABS". Nu sunt fricos, pur si simplu am acceptat ca nu sunt la fel de bun ca cei mai buni dintre noi, dar astea nu inseamna ca trebuie sa ma las de motor. Totusi, pt a contribui la polemica, trebuie sa recunosc ca eu cred ca sunt situatii in care ABS-ul ii ajuta si pe cei mai buni, pt ca vorbim de strada si de conditii variate. Fiecare intelege ce vrea, sper ca din postul meu fiecare va intelege ce trebuie in functie de atitudinea lui fata de motociclism. nu judec pe nimeni, inteleg si parerile pro si contra abs, insa inteleg ca sunt in functie de ce vrea fiecare de la mersul cu motocicleta. se pare ca nu vrem toti chiar aceleasi lucru Editat Iulie 3, 2012 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 duminica am vrut s aies pe autostrada soarelui s-o-ncalzesc sa-i schimb uleiurile. pe breteaua de la gara catelu aveam vreo 60-70 cred. caine mare. rahatul de intrerupator de claxon e useless, asa ca aveam solutia sa lovesc cainele sau sa franez. cum iubesc animalele, frana puternica cu maneta, dar incercam sa evit blocarea rotii fata. aud zgomot in spate. spatele "canta" cu abs-ul in functiune, ceea ce m-a facut sa maresc presiunea de franare. cainele a auzit, s-a speriat si a luat-o inapoi, banuiesc ca in mintea lui a mai auzit frecari d-astea. zic ca cine n-are abs sa-si doreasca. Q: are de-a face lichidul de frana vechi cu functionalitatea ABS-ului? Adeca sa intre prea devreme sau sa aiba ciclurile de cuplare/decuplare mai lente decat cu lichid proaspat? n-are nici o logica dupa mine ca functionarea abs sa depinda de lichid. circuitul e hidraulic, iar lichidul e incompresibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 Contra: mareste sensibil distanta de franare pe toate tipurile de asfalt, mai pui si niste cu cat? 1km? decat sa te duci taras in prapastie/masina din fata, mai bine incetinesti cat de mult posibil, nu crezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bambiloid1 Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 CU! eu personal nu am auzit de accidente *din cauza ABS-ului*. daca voi ati auzit spuneti-mi si mie expertii pot frana pana la limita intrarii abs-ului (ca daca intra,insemna n-au fost asa experti cum credeau ) costul aditional (ne referim la un motor nou, ca alte referinte sunt discutabile) este cam de 7-800euro. Daca nu ai abs si scapi motorul de 2 ori, reparatia in service cu piese OEM, ca sa o faci ca inainte de cadere, te costa mai mult decat 7-800 euro. daca ti-o repari cu power tape, valoarea pierduta la revanzare e si mai mare... pentru cei care isi doresc derapaje in curba cu spatele cred ca e mai bine sa o faca pe circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 n-are nici o logica dupa mine ca functionarea abs sa depinda de lichid. circuitul e hidraulic, iar lichidul e incompresibil. Cred ca mai mult am intrebat pentru masina. Mi se parea ca intra prea repede. Am schimbat lichidul si or fost toate faine si bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 Cred ca mai mult am intrebat pentru masina. Mi se parea ca intra prea repede. Am schimbat lichidul si or fost toate faine si bune. io cred ca-i din alta parte. informatia e luata de la roata, cand aia se opreste, intra abs-ul. daca roata nu se blocheaza, abs-ul doarme. poate era praf, ulei, apa, aderenta scazuta etc, cand ti s-a parut. altfel ai putea frana la fel si cu apa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 Pai... az' toamna mi-am luat masina. Prima senzatie era ca imi intra prea repede ABS-ul. Cea mai usoara treaba care o puteam face era sa ii schimb lichidul de frana, care l-am si schimbat. Dupa asta, pare ca intra ok, nu mai e asa de repede. Eu tot tind sa pun asta pe seama lichidului, daca de vreme ce l-am schimbat, s-o' imbunatatit situatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 Pai... az' toamna mi-am luat masina. Prima senzatie era ca imi intra prea repede ABS-ul. Cea mai usoara treaba care o puteam face era sa ii schimb lichidul de frana, care l-am si schimbat. Dupa asta, pare ca intra ok, nu mai e asa de repede. Eu tot tind sa pun asta pe seama lichidului, daca de vreme ce l-am schimbat, s-o' imbunatatit situatia io tie-ti dau o gramada de credit in ceea ce zici. logic n-are nici o treaba lichidu cu abeesu. ala-ti mintra numai cand s-ar opri roata. indiferent ca-i pe asfalt, gheata, zapada etc. fluidul il schimbi ca-si modifica proprietatile in timp, oxideaza, ia apa si poate iti fierbe si apar bule de gaz, fluidul modificat in timp ti=ar afecta garniturile etc, altfel lichidul de frana il poti considera la fel de incompresibil ca si apa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Iulie 4, 2012 Share Postat Iulie 4, 2012 Pai... az' toamna mi-am luat masina. Prima senzatie era ca imi intra prea repede ABS-ul. Cea mai usoara treaba care o puteam face era sa ii schimb lichidul de frana, care l-am si schimbat. Dupa asta, pare ca intra ok, nu mai e asa de repede. Eu tot tind sa pun asta pe seama lichidului, daca de vreme ce l-am schimbat, s-o' imbunatatit situatia Trebuie sa va ganditi si la cum fac fata cauciucurile pe care le folosim...va dati seama ca,o anvelopa proasta 100% va face ca ABS-ul sa fie activ mai mult decat deobicei,asa ca,o mare problema este si aderenta pe care la un moment,din cauza cauciucurilor si respectiv a banilor (eu pe bani dau vina) nu o prea avem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FadeToBlack Postat Noiembrie 4, 2016 Share Postat Noiembrie 4, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Noiembrie 4, 2016 Share Postat Noiembrie 4, 2016 Dincolo de toate aceste cifre, fiecare e liber sa aleaga, mai ales la motociclete. Oferta este inca variata, iar motocicletele cu ABS ofera (si) posibilitatea de a-l deactiva. Cei mai in varsta, nu neaparat cei batrani, vor fi poate tentati sa spuna ca nu au nevoie de ABS. Poate si eu fac parte din categoria asta... Am avut numai motociclete fara ABS pana in urma cu un an si ceva; numai mergand cu masina am realizat cam ce poate face acest sistem. Cu motoreta m-am obisnuit sa merg defensiv si sunt probabil printre putinii de pe acest forum care n-au franat niciodata brusc de la viteze peste 80-100 kmh. Cu toate acestea, nu ne putem impotrivi evidentei. Statisticile astea sunt realizate avand la baza fapte. Iar faptul ca acum am ABS pe motocicleta ma face sa ma simt mai linistit... E plin de ingineri pe sosele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.