smenjohns Postat Iulie 4, 2009 Share Postat Iulie 4, 2009 (editat) Salut, Eu am un Hornet din 2007 cu ABS(sunt incepator..asa ca mai putin cu tehnicu`). Nu am citit tot topicu, sper sa nu repet ceva si o sa vorbesc din experienta a catorva mii de km. ABS-ul are urmatorul dezavantaj : distanta de franare mai mare un pic, un usor tremurat la franare brusca de la 140+ spre 0 (desi asta ar tine mai degraba de drum sau de presiunea din roti). Avantaje : franezi cam pe orice tip de suprafata cu un grad mai mic de emotii. Modelu asta de hornet are sistemu de franare conceput astfel incat fie ca franezi doar fata sau spate, vor fi activate ambele (asta iarasi daca e franare brusca -> deci nu pici in cap si nici nu zboara spatele atat de repede ). Eu sunt inca pe picioare, probabil si pentru ca am adaptat viteza si franarea la conditiile neplacute de drum intalnite. In rest, asfalt uscat! P.S. Am condus si moto fara abs, am inceput pe una mica fara. In ABS nu pot spune ca ma incred atat de mult, ba uneori pe suprafete ok am senzatia ca ma si incurca un pic(distanta aia de franare ce mi se pare mai mare), dar dozatul franelor il fac sub orice conditii, mai ales pt ca sunt sigur ca voi avea nevoie de asta undeva in viitor. Editat Iulie 4, 2009 de smenjohns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kpax Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 Nu huleste nimeni ABS-ul, ideea era alta. Reciteste daca nu ai prins-o, te rog. Am condus 3 - 4 motociclete cu ABS si pot face o comparatie, dar iarasi nu e relevant fiindca... inca odata, nu am hulit ABS-ul. Am zis doar ca nu e deloc necesar la mobre mici, si ca un incepator e bine sa invete sa franeze nu sa lase sistemele avansate sa gandeasca in locul lui. Daca te versi cu mobra (mai ales una mica) la franari bruste (din prostie) exersezi pana nu te mai versi. Daca si dupa ce ai exersat continui sa te versi, inseamna ca problema e in alta parte, ca sa nu zic ca e "mana de lemn" sau ca nu se realzeaza o conexiune fina "cap-mana". @mihaio07 a prins ideea. Poate ai dreptate, dar nu uita ca nimeni nu mai este obligat "sa faca scoala de soferi pe dacie 1300, poti face si cu passat 2008". La second-uri diferenta nu este semnificativa daca are abs. Nu am bruscat niciodata sa testez ABS-ul, dar am o liniste sufleteasca ca la o prostie, greseala de a mea, mai am o sansa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexxx Postat Iulie 6, 2009 Share Postat Iulie 6, 2009 Filmul ala e un chacat. Na, am zis-o. Pentru ca trebuia. Nu are nimeni nimic de inteles din el. Dupa cum nimeni nu a zis ca in conditii nasoale (ud, mazga, etc) o mobra cu abs nu franeaza putin mai bine. Dar de acolo pana la titirezul aluia, e cale lunga. Nu, TU nu ai inteles nimic si faci dovada unui machoism de altfel destul de intalnit pe forumu asta de smardoi si reisari care le stiu pe toate si s-au nascut pe motor. Ce pana mea e atat de greu de priceput ?? Pe suprafete alunecoase ABS-ul te scapa de posibilitatea imbecila si inutila de a da motorul pe jos. Trebuia sa taci, era mai bine, nu te mai faceai tu de chacha .. Si DA, poti frana la fel de bine si fara ABS. Intrebarea este: DE CATE ORI ??? Chiar nu pricep de ce-mi pierd timpul cu niste talente ca unii de pe aici ... cu dl Lupu care scria in alta parte "Asta e... pui frana brusca (de preferat intentionat), cazi, te ridici, nu te astepti sa "te ierte" fierul" Voi nici macar nu intelegeti cum functioneaza amaratul ala de ABS, nu ati mers pe un motor cu ABS ... dar comentati, baieti, comentati ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Salut,Eu am un Hornet din 2007 cu ABS(sunt incepator..asa ca mai putin cu tehnicu`). Nu am citit tot topicu, sper sa nu repet ceva si o sa vorbesc din experienta a catorva mii de km. ABS-ul are urmatorul dezavantaj : distanta de franare mai mare un pic, un usor tremurat la franare brusca de la 140+ spre 0 (desi asta ar tine mai degraba de drum sau de presiunea din roti). Avantaje : franezi cam pe orice tip de suprafata cu un grad mai mic de emotii. Modelu asta de hornet are sistemu de franare conceput astfel incat fie ca franezi doar fata sau spate, vor fi activate ambele (asta iarasi daca e franare brusca -> deci nu pici in cap si nici nu zboara spatele atat de repede ). Eu sunt inca pe picioare, probabil si pentru ca am adaptat viteza si franarea la conditiile neplacute de drum intalnite. In rest, asfalt uscat! P.S. Am condus si moto fara abs, am inceput pe una mica fara. In ABS nu pot spune ca ma incred atat de mult, ba uneori pe suprafete ok am senzatia ca ma si incurca un pic(distanta aia de franare ce mi se pare mai mare), dar dozatul franelor il fac sub orice conditii, mai ales pt ca sunt sigur ca voi avea nevoie de asta undeva in viitor. Altul care habar n-are ! ABS nu are nici un dezavantaj decat desigur ca face mobra mai scumpă! Modelul acesta are combined ABS, daca franezi cu spatele intra si fața. Altfel, daca frânezi cu fața nu intra si spatele, franeaza doar fața. Nu se măreÂşte distanța de frânare Âşi nu vibrează ca la maÂşină probabil unde are circuitul de frână comparativ mult mai scurt ca la maÂşină. Mai ales la moto e diferență mare între cu Âşi fără ABS în favoarea ABS desigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Chiar nu pricep de ce-mi pierd timpul cu niste talente ca unii de pe aici ... cu dl Lupu care scria in alta parte "Asta e... pui frana brusca (de preferat intentionat), cazi, te ridici, nu te astepti sa "te ierte" fierul" Hai sa iti explic fraza asta, sa o detaliez: Mergi cu motocicleta intr-un loc ferit, cu echipament full pe tine si te apuci si EXERSEZI FRANARI DE URGENTA. Daca cazi, o faci in mod controlat, ai sa te obisnuiesti cu franele utilajului respectiv. Nu trebuie sa mergi la drum cu incredere oarba in sistemele de siguranta. Prima oara trebuie sa fii tu obisnuit cand, cum si cat sa franezi. E mult mai important sa stii sa franezi in primul rand, si abia dup-aia sa te gandesti la ABS, asta tot vreau sa spun aici, nu ca nu e ABS-ul util. In alta ordine de idei, pe o motocicleta usoara (pana in 150 de kg), capacitate mica (pana in 250 cmc), acceleratie domoala, etc NU este necesar ABS-ul decat daca chiar esti batut in cap, antitalent sau mai stiu eu cum (dar in cazul asta nu ai ce cauta pe doua roti). Conduita preventiva si cunostinta dozarii franelor or sa te ajute sa nu te versi pe jos ever. Parol! Si sunt de acord, nu iti mai bate capul te rog cu "talente" ca noi daca nu intelegi esenta ideilor expuse. P.S.: Honda CB500F, Honda CBF600 Hornet, BMW R1150GS, BMW R1200RT - toate cu ABS (motoare pe care am mers si deopotriva am "simtit" pe deplin ABS-ul din dotare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Nu, TU nu ai inteles nimic si faci dovada unui machoism de altfel destul de intalnit pe forumu asta de smardoi si reisari care le stiu pe toate si s-au nascut pe motor. Ce pana mea e atat de greu de priceput ?? Pe suprafete alunecoase ABS-ul te scapa de posibilitatea imbecila si inutila de a da motorul pe jos. Trebuia sa taci, era mai bine, nu te mai faceai tu de chacha .. Eu zic sa te linistesti putin. Stiu ca e la moda asta cu smardoiu racing, dar aici nu e cazul. Pana la urma ce faci tu aici? Aperi cu inversunare un clip prost? Hai sa-ti explic de ce am zis ca e chacat, ca vad ca e nevoie. E prost facut. Daca se voia o comparatie intre abs si non-abs, baiatul ala cu rotite ajutatoare frana pana la limita aderentei, sau cum putea el, pana se oprea (cu 5 - 10 - 100 m mai departe), si nu se urca pe frane imediat, invartindu-se apoi ca un titirez. Nu am zis ca ABS-ul e un chacat, am zis ca filmul e, fiindca nimeni nu are nimic de invatat din el. Pentru ca toata lumea stie ca ABS-ul franeaza mai bine pe ud. Poate filmul te invata ce se intampla cand esti prost si te urci pe frane avand roti ajutatoare. Am si zis mai sus: Dupa cum nimeni nu a zis ca in conditii nasoale (ud, mazga, etc) o mobra cu abs nu franeaza putin mai bine. dar probabil tu erai prea ocupat sa dezvolti teoria smardoiului racing ca sa citesti restul topicului, inainte sa te agiti asa. Deci explica-mi pana la urma, tu ce combati? Sau esti confuz? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexxx Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Deci foarte pe scurt ca nu am timp si vad ca oricum nu are rost: Voi doi de mai sus credeti ca nu pur si simplu nu puteti gresi ... asta e ! Franati voi 100% eficient in absolut toate conditiile , din ... aaa ..."reflex" zicea parca Lupu. Va urez mult succes, eu unul vreau sa ma dau cat mai mult si atata timp cat am un sistem care ma scuteste de un stres inutil il voi folosi. Multa bafta, aveti nevoie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 oricum nu are rost: Corect! Voi doi de mai sus credeti ca nu pur si simplu nu puteti gresi ... asta e ! N-a zis nimeni asta. Era vorba de cu totul altceva in posturile anterioare. Franati voi 100% eficient in absolut toate conditiile Exista si frana de motor plus ca in general e bine sa mergi preventiv si in caz de ceva sa poti sa eviti nu sa te urci pe frane ca Haplea, in fine... ideea oricum era alta, nu ca nu ar fi bun ABS-ul pe ud; am scris doua posturi mai sus. un sistem care ma scuteste de un stres inutil Dar de ce sa te stresezi? Multa bafta, aveti nevoie ! Multumim! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Nu am contestat nici o clipa calitatile ABS-ului, mai ales in situatii extreme, ci doar am subliniat doar ca in pofida opiniei generale, NU imbunatateste eficienta franarii. ABS'ul te ajuta intr'adevar sa nu cazi atunci cand, dintr'un motiv sau altul ai sarit anapoda pe frane, insa repet, NU scurteaza distanta de franare! Teoria ca teoria, dar practica ne omoara... uneori la propriu! ABS-ul nu scurteaza distanta de franare minima posibila, ca n-are cum, dar in practica, fara ABS, foarte putini (dintre motociclistii amatori, aproape nimeni) pot sa obtina distanta de franare minima posibila. In concluzie, in practica, ABS-ul chiar scurteaza distanta de franare pt cel putin 99% dintre motociclisti. Mergi cu motocicleta intr-un loc ferit, cu echipament full pe tine si te apuci si EXERSEZI FRANARI DE URGENTA. Daca cazi, o faci in mod controlat, ai sa te obisnuiesti cu franele utilajului respectiv. Nu trebuie sa mergi la drum cu incredere oarba in sistemele de siguranta. Prima oara trebuie sa fii tu obisnuit cand, cum si cat sa franezi. E mult mai important sa stii sa franezi in primul rand, si abia dup-aia sa te gandesti la ABS, asta tot vreau sa spun aici, nu ca nu e ABS-ul util. Poti sa exersezi franarea de urgenta pe asfalt uscat, pe asfalt ud, pe praf, pe noroi, pe ce vrei tu, pana ajungi sa franezi cu eficienta aproape maxima fara sa cazi. Dar in practica, mai ales in oras, unde aderenta poate sa varieze de 15 ori in 10 metri (asfalt uscat - asfalt ud - praf - dunga de vopea - capac de canal) n-o sa poti niciodata sa franezi cu eficienta maxima fara sa cazi. In cazurile astea ABS-ul o sa franeze intotdeauna mai bine ca tine, fara sa te dea pe jos. Conduita preventiva si cunostinta dozarii franelor or sa te ajute sa nu te versi pe jos ever. Parol! Corect, omul perfect nu greseste niciodata. Pacat ca nu exista omul perfect. Daca tu esti ala, ai putea sa mergi linistit fara casca si echipament, daca tot n-o sa te versi pe jos ever. Hai sa-ti explic de ce am zis ca e chacat, ca vad ca e nevoie. E prost facut. Daca se voia o comparatie intre abs si non-abs, baiatul ala cu rotite ajutatoare frana pana la limita aderentei, sau cum putea el, pana se oprea (cu 5 - 10 - 100 m mai departe), si nu se urca pe frane imediat, invartindu-se apoi ca un titirez. Ba eu zic ca clipul ala ilustreaza foarte bine una din situatiile care se intampla in practica, in cazul in care un motociclist amator trebuie sa franeze de urgenta. Daca iti iese brusc ceva in fata, nu stiu cati mai sunt in stare sa franeze exact pana la limita aderentei, fara s-o depaseasca. In general, sunt doua situatii: - ori nu franezi suficient de tare pt ca ti-e frica sa nu blochezi rotile (si pe buna dreptate, pt ca nu stii intotdeauna ce e pe jos, iar aderenta se poate schimba brusc) - caz in care ABS-ul ti-ar putea scurta distanta de franare, pt ca poti sa te arunci pe frane fara frica; - ori franezi un pic prea tare, sau te trezesti cu o pata de ulei/nisip/apa/etc si ti se rupe brusc aderenta - caz in care ABS-ul te-ar ajuta sa nu te dai pe jos. Clipul asta ilustreaza situatia a doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Dupa parerea mea acest topic este unul absolut inutil si prostesc. Este indiscutabil ca ABS-ul este util si poate sau chiar face diferenta intre a merge mai departe linistit sau a pica sau a nu mai putea evita (cu nurmarile de rigoare). Exceptand situatii speciale (gen teren accidentat) ABS-ul este extraordinar. Doar cei care nu au mers cu o moto cu ABS nu pot intelege diferenta; mai sunt cei multi de tipul "vulpea care nu ajunge la struguri" care se incapataneaza sa sustina tot felul de aberatii. ABS-ul se introduce acum treptat si la scutere, si la vitezane... si asta spune totul. Este clar ca cine isi permite sa ia o moto cu ABS, trebuie sa fie doar inconstient sa n-o faca. Iar cand face enduro si nu are nevoie, il poate decupla f simplu. In alta ordine de idei, pe o motocicleta usoara (pana in 150 de kg), capacitate mica (pana in 250 cmc), acceleratie domoala, etc NU este necesar ABS-ul decat daca chiar esti batut in cap, antitalent sau mai stiu eu cum (dar in cazul asta nu ai ce cauta pe doua roti). Conduita preventiva si cunostinta dozarii franelor or sa te ajute sa nu te versi pe jos ever. Parol! Consider ce ai scris o mare prostie... si cu o astefel de motocicleta prinzi 70-80km/h si poti fi nevoit sa franezi brusc... si cu atat mai mult cu cat esti incepator... Nu toti sunt Rossi de Magheru sa franeze din fasa impecabil. Eu vad altfel problema: sa zica cei care AU ABS parerea... si sa vedem cati ar mai merge fara. Restul e clasicul roman care vorbeste ca sa nu adoarma: nu e bun, nu e necesar, trebuie sa fii prost ai nevoie... dar cand isi iau ei este brusc necesar si cel mai bun. Nu mai induceti lumea in eroare cu parerile voastre subiective de mari experti. Aici este vorba de siguranta si de posibile vieti distruse, nu de fitze ieftine. (eu nu voi mai posta aici si nu ma voi contrazice cu nimeni) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Restul e clasicul roman care vorbeste ca sa nu adoarma: nu e bun, nu e necesar, trebuie sa fii prost ai nevoie... dar cand isi iau ei este brusc necesar si cel mai bun. Nu mai induceti lumea in eroare cu parerile voastre subiective de mari experti. Aici este vorba de siguranta si de posibile vieti distruse, nu de fitze ieftine. (eu nu voi mai posta aici si nu ma voi contrazice cu nimeni) My fiend, in primul rand tu vorbesti sa n-adormi fara suparare. Vorbeste din PUNCTUL TAU de vedere, nu si pentru mine care am ENDURO si NU AM CE SA FAC cu ABS-ul, chiar MA INCURCA. Cu IJ-ul, Nipru, CZ-ul nu mai aveam ABS si prindeau si alea 70 - 80 cat prindeau si n-am mai cazut. Oricum nu s-a inteles deloc ce am vrut sa spun. Nu am absolut nimic contra ABS-ului, sunt perfect constient de utilitatea lui dar NU PE ORICE MOTOCICLETA. Intelegeti odata ca NU TOATE MOTOCICLETELE SUNT LA FEL si mai ales NU toata lumea isi ia motocicleta pentru ce v-ati luat voi, astia cu ABS. Si cu asta, vedeti care mai vorbiti sa nu adormiti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 My fiend, in primul rand tu vorbesti sa n-adormi fara suparare. Vorbeste din PUNCTUL TAU de vedere, nu si pentru mine care am ENDURO si NU AM CE SA FAC cu ABS-ul, chiar MA INCURCA. Cu IJ-ul, Nipru, CZ-ul nu mai aveam ABS si prindeau si alea 70 - 80 cat prindeau si n-am mai cazut. Oricum nu s-a inteles deloc ce am vrut sa spun. Nu am absolut nimic contra ABS-ului, sunt perfect constient de utilitatea lui dar NU PE ORICE MOTOCICLETA. Intelegeti odata ca NU TOATE MOTOCICLETELE SUNT LA FEL si mai ales NU toata lumea isi ia motocicleta pentru ce v-ati luat voi, astia cu ABS. Si cu asta, vedeti care mai vorbiti sa nu adormiti. Fara suparare, dar in primul rand tu vorbesti sa n-adormi... Nu stiu de ce pe toate topicurile despre ABS se trezeste cate un endurist hardcore, care merge numai pe coclauri, si care tine sa precizeze ca pentru el ABS-ul nu e bun. Corect, asa e, dar omul care a inceput topicul are GSXF, si cam toti cei pe care ii intereseaza subiectul ABS au motoare mai mult sau mai putin de strada. Iar pe strada, in conditii reale, cu ABS poti sa franezi mai eficient decat 99% dintre motociclistii fara ABS, punct. Bineinteles ca pot sa merg si fara ABS, asa cum pot sa merg si fara casca si fara echipament, ca doar nu cad in fiecare zi - nici macar o data pe an. Dar cand se intampla, se intampla, si prefer sa am ABS-ul care ma impiedica sa ma imprastii pe jos in anumite situatii, decat sa-mi fac motorul praf si sa ajung in spital ca mi-a zis unu' pe forum ca nu merita ABS-ul. Si ca fapt divers, ABS-ul se poate dezactiva pe orice motocicleta, unele au din fabrica buton pt asta, iar la cele care n-au poti sa pui tu un intrerupator sau sa-i scoti siguranta cand ai de gand sa te duci pe coclauri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Daca nu ma insel am vazut si GS-urile 500 mai noi de 2007 ca avand optiunea asta. Si mai e o serie de maxi-scutere cu ABS. Gresit! Nu exista GS 500, indiferent de an, cu ABS in dotare! Daca existau, aveam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Bun, hai ca incepem sa ne intelegem. Acum sa pun doua intrebari la care sa se raspunda punctual: 1. Dintre doua chestii la fel de bune si utile care ar fi prima ca prioritate: a. sa inveti sa franezi; b. sa iti iei o motoreta cu ABS. 2. Este oare neaparat si absolut necesara prezenta ABS-ului pe o motocicleta usoara (sub 150 kg) si sub, sa zicem, 40 cai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Bun, hai ca incepem sa ne intelegem. Acum sa pun doua intrebari la care sa se raspunda punctual: 1. Dintre doua chestii la fel de bune si utile care ar fi prima ca prioritate: a. sa inveti sa franezi; b. sa iti iei o motoreta cu ABS. Asta e ca intrebarea aia, un crocodil e mai mult lung decat verde, sau invers? Cei care n-au mers cu ABS nu prea inteleg cu ce se mananca. ABS-ul nu e doar pentru cei care nu stiu sa franeze. Pe ei ii ajuta poate mai mult. Dar poti sa fi cel mai mare maestru franar, in conditii de aderenta diferite decat cele ideale chiar si unul suit pt prima oara pe motocicleta poate sa franeze mai bine decat tine, daca are ABS si-i spui sa traga de frane cat poate. Garantat. Deci, dpdv al sigurantei personale, prima prioritate ar fi sa-ti iei motor cu ABS. Franarea poti sa o inveti foarte bine, ba chiar mai bine, pe un motor cu ABS, fara sa te dai pe jos incercand sa gasesti limita aderentei in diverse conditii. 2. Este oare neaparat si absolut necesara prezenta ABS-ului pe o motocicleta usoara (sub 150 kg) si sub, sa zicem, 40 cai? Ce te face sa crezi ca la o motocicleta sub 150kg si 40 de cai nu poti sa blochezi rotile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Franarea de urgenta, cu sau fara ABS, pentru ca sa fie eficienta, are o regula f. importanta. Trebuie sa fie progresiva ca sa incarci fata. Daca sari pe frane in panica, blochezi fata prea repede, ABS-ul lasa roata sa se invarta, franarea scade, nu se incarca fata si de aici distanta de franare este mai mare. Fara ABS, sari pe frane, blochezi fata, te prinzi (daca te prinzi) eliberezi putin frana si apoi poti sa o tii la limita aderentei. Cu ABS nu prea poti sa-ti cunosti motocicleta. La masini avantajul net al ABS-ului este ca poti sa controlezi directia, nu te duci sanie cu rotile blocate ceea ce la moto nu prea este cazul. Cu ABS sau fara? Cred ca e chestie de pilot. Daca te distreaza sa exersezi franarea de urgenta si sa bagi bani in cauciucuri moi as merge fara dar daca vrei sa curiseresti si sa te uiti la peisaj, cauciucuri stock as merge cu ABS! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 (editat) Daca sari pe frane in panica, blochezi fata prea repede, ABS-ul lasa roata sa se invarta, franarea scade, nu se incarca fata si de aici distanta de franare este mai mare. Fara ABS, sari pe frane, blochezi fata, te prinzi (daca te prinzi) eliberezi putin frana si apoi poti sa o tii la limita aderentei. Si tu vorbesti din carti, sau chiar ai facut experimente personal, cu ABS si fara? Ai incercat sa sari pe frane la un motor cu ABS si ti s-a parut ca nu se incarca fata suficient? Ai incercat sa franezi de urgenta in orice conditii de aderenta, inclusiv aderenta variabila? Ai facut teste pe acelasi motor, cu ABS si fara, si ai reusit sa franezi in general mai bine fara ABS, indiferent de aderenta si de conditii? Cati motociclisti, indiferent de experienta, crezi ca stiu exact cand si cat sa elibereze frana atunci cand simt ca se blocheaza, si pot sa o mentina la limita aderentei? De unde stii ca esti la limita aderentei, poate ai putea sa tragi un pic mai tare, dar ti-e frica - si oricum nu prea ai timp sa te gandesti la fineturi din astea cand franezi de urgenta. Ce se intampla daca treci peste un capac de canal ud, o bucata de asfalt ud, o pata de ulei sau nisip, in timp ce incerci s-o tii manual la limita aderentei? Mi se pare chiar comic ca foarte multi isi inchipuie ca pot sa franeze perfect de fiecare data, in conditii de panica, indiferent de aderenta, cand nenumarate teste (si rubrica de accidente) au aratat ca nu e asa. Pentru cei care nu au motoare cu ABS: Nu va obliga nimeni sa va luati ABS. Dar indiferent de motivul pt care nu aveti motor cu ABS, nu incercati sa va/ne convingeti ca puteti sa franati mai bine fara ABS in orice conditii, pt ca pur si simplu nu e asa. Nimeni nu zice ca ABS-ul e un miracol care iti salveaza viata indiferent ce prostii faci la ghidon, dar in 99% din franarile de urgenta (in panica) clar te ajuta sa franezi mai eficient decat fara ABS. Editat Iulie 11, 2009 de atw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirel Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 got it. Merci pentru detalii!In cazul asta ma inscriu la un curs in care sa invat bine cum sa controlez in situatii extreme. La mine e problematic ca se blocheaza foarte usor spatele, iar pe fata este subtire roata si nu are aderenta suficienta in majoritatea situatiilor. Mai bine o vinzi, mai pui o diferenta si-ti cumperi una cu ABS; gasesti bmw F650 cs sau gs din 2002-2004, pana in 3500-4000 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Franarea de urgenta, cu sau fara ABS, pentru ca sa fie eficienta, are o regula f. importanta. Trebuie sa fie progresiva ca sa incarci fata. Daca sari pe frane in panica, blochezi fata prea repede, ABS-ul lasa roata sa se invarta, franarea scade, nu se incarca fata si de aici distanta de franare este mai mare. Fara ABS, sari pe frane, blochezi fata, te prinzi (daca te prinzi) eliberezi putin frana si apoi poti sa o tii la limita aderentei. Cu ABS nu prea poti sa-ti cunosti motocicleta. La masini avantajul net al ABS-ului este ca poti sa controlezi directia, nu te duci sanie cu rotile blocate ceea ce la moto nu prea este cazul. Cu ABS sau fara? Cred ca e chestie de pilot. Daca te distreaza sa exersezi franarea de urgenta si sa bagi bani in cauciucuri moi as merge fara dar daca vrei sa curiseresti si sa te uiti la peisaj, cauciucuri stock as merge cu ABS! Ca de obicei insa, pe acest forum nu se poate discuta in conditii decente, fiecare isi sustine parerea de parca ar fi in joc propria viata. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Pai problema e ca chiar e in joc propria viata si cand vezi ce prostii se debiteaza ma mir ca atw mai are timp si nu i se face lehamite sa va raspunda... Postul pe care l-ai citat chiar contine numai bazaconii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 (editat) Pai problema e ca chiar e in joc propria viata si cand vezi ce prostii se debiteaza ma mir ca atw mai are timp si nu i se face lehamite sa va raspunda...Postul pe care l-ai citat chiar contine numai bazaconii... Nici macar nu le mai raspund atotstiutorilor, dar sunt convins ca mai citesc si altii topicul asta, inclusiv incepatori, si n-as vrea sa traga concluzii gresite din cauza unora care vorbesc din carti sau din auzite si habar n-au cum functioneaza practic ABS-ul si ce efecte are. Eu le-as propune maestrilor franari sa iesim acum in oras, asa, pe asfalt ud, eventual pe o strada plina de noroi de la camioanele care ies din santier, si sa facem teste de franare - vedem care opreste mai repede la o franare de urgenta fara sa se dea pe jos. Dar am uitat, ei nu ies decat pe soare si pe asfalt uscat si curat, sau se dau numai pe coclauri si acolo ii incurca ABS-ul. Asta e, n-am cu cine. Inca o data: 1. ABS-ul se poate dezactiva la orice motocicleta, daca vrei sa te dai pe coclauri (si stii cum), sau daca vrei sa faci teste cu/fara ABS. 2. In conditii reale, pe strada, ABS-ul creste eficienta franarii de urgenta, nu o scade, asta pentru ca in practica nu ai cum sa franezi la eficienta maxima, in orice conditii, incercand sa o tii manual la limita aderentei, indiferent cata experienta ai. Editat Iulie 12, 2009 de atw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Deci , nu inteleg ce e rau in a avea mobra cu ABS in conditiile in care fara ABS numai in conditii optime poti frana la fel de bine fara abs . Marea majoritate a europenilor au optat ptr acest sistem in conditiile in care au sosele foarte bune . La noi unde suntem praf la acest capitol ( pietris , baliga , namol , etc) cu ce te-ar deranja o masura in plus de siguranta . Iar acei meseriasi care blocheaza spatele in situatii de urgenta sa evite accidentul ai rog sa ne lase . A doua oara cu siguranta nu mai au skilul . Pace voua ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Pot fi de acord ca ABS-ul este un plus, dar este un plus f. mic. La conserva il folosesti in conditii de mers cu moto? Eu il aud doar iarna pe polei, zapada, gheata, conditii in care este exclus sa merg cu motocicleta. Pentru ca sa-ti cresti sansele in cazul franarii de urgenta poti sa faci exercitii sau poti sa-ti cumperi moto cu ABS. Ideal si una si alta. Cineva crede ca iei un incepator, il sui pe mobra cu ABS si va scoate valorile din teste? La moto cu ABS nu e ca la masina, apesi pe frana cat poti si dai din volan sa corectezi daca o iei spre sant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 E clar,Lupu are 2 conturi aici, al doilea username e tedted! :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Asa este! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.