robert bk350 Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 nu mai e nici o veste bunule?sunt nerabdator,sa mai citesc ceva vesti.imi place acest topic si mai ales idea.bafta in continuare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 Credeti ca astia l-au proiectat fara sa foloseasca hartia. Trebuie sa existe un desen si pe baza desenului nu e mare chestie sa tragi un ghidon , o tabla, cabluri si altele. Ar trebui sa se scotoceasca dupa planuri. La cum arata motocicleta, in 2 saptamni ar putea fi pusa pe picioare si dup-aia finisata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 Credeti ca astia l-au proiectat fara sa foloseasca hartia. Trebuie sa existe un desen si pe baza desenului nu e mare chestie sa tragi un ghidon , o tabla, cabluri si altele. Ar trebui sa se scotoceasca dupa planuri. La cum arata motocicleta, in 2 saptamni ar putea fi pusa pe picioare si dup-aia finisata. esti cam optimist.prea optimist dupa parerea mea!mari firme de motociclete ratacesc sau pur si simplu pierd planuri vechi de 50 de ani.ce te face sa crezi ca mai exista[daca au existat vreodata]desene detaliate cu toate piesele acestei motociclete.si apropo de hartie.nu stiu daca te-ai uitat vreodata la American Chopper[ca tot e la moda vorba aia],dar tipul ala Paul Teutul nu prea foloseste hartia[as in almost never].meseriasii in prelucrarea metalelor[tabla,teava,fier forjat]transpun direct ce au in minte.doar noi astia mai putin dotati trebuie sa ne organizam ideile si conceptele pe hartie.in al doilea rand sunt 100% sigur ca o eventuala producere in serie a acestei moto nu a fost deloc luata in calcul,ceea ce o face o constructie pur artizanala si nici decum un prototip,ptr. care intr-adevar se realizeaza planuri si desene detaliate.uita-te doar la pedale[fier forjat] si o sa-ti dai seama ca avem de-a face mai mult cu o opera de arta in otel si fier decat cu o simpla motocicleta. 2 saptamani ...common man!get serious! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 American cioper fac niste ciobanii nefunctionale, noroc cu piesele si motoarele proiectate de altii ca la carte, adica calculate si desenate. Oricum obsesiile lor si chiciurile vizuale pe care le fac sunt de tot rasul. Cei care au realizat motocicleta sunt ingineri, si nu oricine, ci cei mai buni pe care i-a avut Romania la acea vreme, motoristii si structuristii IAR. Ei nu au lucrat niciodat dupa ureche fiindca nu ar fi conceput, mancau rezistenta si calc la pranz, si saracii si in puscarie. Vezi motorul complet, ce mai vrei, daca se invarte, desfaci, cureti, faci la loc il pui pe direct cu o aprindere de orice pe 12V si dai pedala. Poate nu observi, dar ansamblul propulsorului arata destul de ok, si strungari, alezori, fabrici exista. Bagi bani, si pretinzi calitate, asta nu e un model de duzina. In 2 saptamnai ar trebui sa porneasca la pedala. De restul nu vb, nu e mare lucru sa faci o roata sa se invarta, sau o suspensie. Si poti face o restaurare f ok, se considera restaurare atunci cand 1% din repere sunt originale, sunt destule avioane restaurate din epave, si arata original. Concret nu o sa se faca nimic, in memoria unei generatii incarcerata de rusi si de slugile lor, ar merita ca muzeul sa dea motocicleta unor priceputi cum sunt cei pe care ii vedeti in ML, si sa dea banii necesari reconstructiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 American cioper fac niste ciobanii nefunctionale, noroc cu piesele si motoarele proiectate de altii ca la carte, adica calculate si desenate. Oricum obsesiile lor si chiciurile vizuale pe care le fac sunt de tot rasul. Cei care au realizat motocicleta sunt ingineri, si nu oricine, ci cei mai buni pe care i-a avut Romania la acea vreme, motoristii si structuristii IAR. Ei nu au lucrat niciodat dupa ureche fiindca nu ar fi conceput, mancau rezistenta si calc la pranz, si saracii si in puscarie. Vezi motorul complet, ce mai vrei, daca se invarte, desfaci, cureti, faci la loc il pui pe direct cu o aprindere de orice pe 12V si dai pedala. Poate nu observi, dar ansamblul propulsorului arata destul de ok, si strungari, alezori, fabrici exista. Bagi bani, si pretinzi calitate, asta nu e un model de duzina. In 2 saptamnai ar trebui sa porneasca la pedala. De restul nu vb, nu e mare lucru sa faci o roata sa se invarta, sau o suspensie. Si poti face o restaurare f ok, se considera restaurare atunci cand 1% din repere sunt originale, sunt destule avioane restaurate din epave, si arata original. Concret nu o sa se faca nimic, in memoria unei generatii incarcerata de rusi si de slugile lor, ar merita ca muzeul sa dea motocicleta unor priceputi cum sunt cei pe care ii vedeti in ML, si sa dea banii necesari reconstructiei. da, cam asa este...mai nasol e cu piesele lipsa... a ramas nenea ala in viata si cred ca are el ceva schite...nu e posibil sa nu mai existe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 again intrutotul de acord cu Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 American cioper fac niste ciobanii nefunctionale, noroc cu piesele si motoarele proiectate de altii ca la carte, adica calculate si desenate. Oricum obsesiile lor si chiciurile vizuale pe care le fac sunt de tot rasul. Cei care au realizat motocicleta sunt ingineri, si nu oricine, ci cei mai buni pe care i-a avut Romania la acea vreme, motoristii si structuristii IAR. Ei nu au lucrat niciodat dupa ureche fiindca nu ar fi conceput, mancau rezistenta si calc la pranz, si saracii si in puscarie. Vezi motorul complet, ce mai vrei, daca se invarte, desfaci, cureti, faci la loc il pui pe direct cu o aprindere de orice pe 12V si dai pedala. Poate nu observi, dar ansamblul propulsorului arata destul de ok, si strungari, alezori, fabrici exista. Bagi bani, si pretinzi calitate, asta nu e un model de duzina. In 2 saptamnai ar trebui sa porneasca la pedala. De restul nu vb, nu e mare lucru sa faci o roata sa se invarta, sau o suspensie. Si poti face o restaurare f ok, se considera restaurare atunci cand 1% din repere sunt originale, sunt destule avioane restaurate din epave, si arata original. Concret nu o sa se faca nimic, in memoria unei generatii incarcerata de rusi si de slugile lor, ar merita ca muzeul sa dea motocicleta unor priceputi cum sunt cei pe care ii vedeti in ML, si sa dea banii necesari reconstructiei. De motor nu zic nu,sigur cine l-a proiectat a lucrat pe hartie,dar asta nu inseamna neaparat ca mai si gasesti ceva din hartiile astea.si ca veni vorba de motor eu cred ca e inspirat dupa un motor de avion usor.asta se vede si din faptul ca este prevazut cu aprindere dubla[mai mult ca sigur cu magnetou].de altfel in acea perioada doar aprinderile pe magnetou ofereau scantei destul de putrnice ptr. a putea permite unui motor sa se tureze la 8000 rpm. la ce te referi tu cu desfacutul motorului se numeste reverse engineering[adica sa ghicesti ce si cum a facut inginerul respectiv studiind piesele realizate si nu proiectul in sine].numai munca aceasta in sine ar dura mult mai mult de doua saptamani,fara sa mai vorbim apoi de realizarea pieselor.aici nu este loc de compromisuri.de exemplu in Italia un tip a muncit 12 ani ca sa fabrice o replica a motocicletei de curse Moto Guzzi V8.e drept ca a fost un proiect mult mai complex,dar totusi nici masina asta nu e de ici de colea.eu unul raman tot la ideea ca putem ajuta doar cu donatii ptr. o restaurare profesionista.cu 1% din repere originale nu se mai numeste restaurare ci reconstructie.aaaah!si sa-mi restaureze si mie cineva Gioconda,ca eu ii dau un colt al picturii reprezentand 1% din suprafata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 Daca se simte conducerea de la Sighet, dam bani. Dar nu sa o restaureze oricine, ci macar atelierul asta din Bucuresti de vedem Puchuri si Ife, Simsoane. Important e sa si mearga. Pai s-a vorbit ca e facut cu repere de motor de avion ,motor in stea, se observa f usor la chiulase si cilindri, aripioare de racire specifice. Si nu vorbesc de nici un reverse engineering, vorbesc ca la cum arata motorul, daca-l cureti, se misca si setul nu e foarte ruginit va merge fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Aprilie 23, 2007 Share Postat Aprilie 23, 2007 (editat) da, cam asa este...mai nasol e cu piesele lipsa... a ramas nenea ala in viata si cred ca are el ceva schite...nu e posibil sa nu mai existe De care nene vorbesti? Din nefericire, domnul Sorin Tulea, cel care a donat motocicleta muzeului, a decedat anul trecut! iar fiul sau se afla prin Argentina, din cite am auzit... Editat Aprilie 23, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 23, 2007 Share Postat Aprilie 23, 2007 1. folositi virgulele cum trebuie. 2. daca vreti ceva functional... mai bine tac... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Byker_boy Postat August 24, 2007 Share Postat August 24, 2007 Motocicleta ar trebui vopsita si "aranjata" dar cu piesele pe care deja le are , apoi trebuie facut rost de planuri cu (ghidon ,far,carburator ,si celelalte piese care lipsesc ) .Eu unul cred ca mai bine morocicleta asta ar ramane in muzeu asamblata ,vopsita etc si cu cateva piese lipsa (ghidonul de ex.) decat sa aibe vre-un ghidon inventat de noi sau io stiu de la orice comunista . E clar ca si ei s-au folosit de piese deja existente dar trebuie aflat exact ce piese erau , nu poti pune o piesa pe o motocicleta care sa ii schimbe astepcutul original . Chiar vreau sa vad motocicleta asamblata dar am mai spus, sa nu se inventeze piese la nimereala !!!!Asta e singura mea ingrijorare !! Va urez multa si multa bafta pentru ca o sa aveti nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat August 24, 2007 Share Postat August 24, 2007 in planul unei restaurari, cand ai piesele praf ele se reconditioneaza...cand nu le ai, se reproduc(dupa schitele originale)...asa se procedeaza si afara numai sa existe dosarul cu schitele si tot ce trebuie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis TM Postat August 25, 2007 Share Postat August 25, 2007 Faina motocicleta ma intreb cat cm3 are?? asfalt uscat !!salutari cu faru' daca merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Septembrie 2, 2007 Share Postat Septembrie 2, 2007 Am vizitat Memorialul Durerii de la Sighet si intr-un colt de inchisoare am gasit aceasta motoreta. Am pozat-o cat si fisa de langa ea. Mai stiti ceva despre ea??? Felicitari pentru mediatizarea acestui fapt, nici eu nu stiam - nu am fost (inca) la Memorialul de la Sighet. Mie imaginea ei actuala imi spune mult mai mult decat daca ar fi restaurata. Cu putina imaginatie, o poti vedea asa cum a fost candva. Vazand-o asa, nu poti sa nu te gandesti la proiectantii si constructorii ei, la munca lor si la faptul ca nu erau liberi. Asta era si ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliandor Postat Februarie 27, 2008 Share Postat Februarie 27, 2008 vreo noutate, bunule??? ca-i totusi... februarie 2008! nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Februarie 14, 2009 Share Postat Februarie 14, 2009 nu mai e nici o veste bunule?sunt nerabdator,sa mai citesc ceva vesti.imi place acest topic si mai ales idea.bafta in continuare... Acum am revazut topicul si am observat ca am ramas dator un raspuns.Dupa ce am vorbit cu cei responsabili de acel muzeu am ajuns la concluzia ca nu se poate face nimic pentru bietul unicat.Un domn Subsecretar de Stat a spus ca motorul trebuie sa ramaina asa cum e ca nu ar da deloc bine si frumos ca un muzeu al terorii in care toate sunt in nuante de negru si gri sa apara o motocicleta proaspat renovata si stralucitoare.Este un exponat care trbuie sa ramina asa cum este adica trist si parasit si ruginit si incoplect.Din pacate are dreptate.Cu mii de scuze de intirziere.Bunu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Februarie 14, 2009 Share Postat Februarie 14, 2009 Acum am revazut topicul si am observat ca am ramas dator un raspuns.Dupa ce am vorbit cu cei responsabili de acel muzeu am ajuns la concluzia ca nu se poate face nimic pentru bietul unicat.Un domn Subsecretar de Stat a spus ca motorul trebuie sa ramaina asa cum e ca nu ar da deloc bine si frumos ca un muzeu al terorii in care toate sunt in nuante de negru si gri sa apara o motocicleta proaspat renovata si stralucitoare.Este un exponat care trbuie sa ramina asa cum este adica trist si parasit si ruginit si incoplect.Din pacate are dreptate.Cu mii de scuze de intirziere.Bunu. Nimeni nu-ti da piesa din muzeu pentru restaurare( eventual la un Service) si chiar daca-i convingi ar trebui macar niste poze si o gramada de bani Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Februarie 14, 2009 Share Postat Februarie 14, 2009 (editat) adica.....iti dau bani ca sa iti restaurez moto??????? nu cred ca mai exista schitele ei originale..... Editat Februarie 14, 2009 de Mihai_J4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 adica.....iti dau bani ca sa iti restaurez moto??????? nu cred ca mai exista schitele ei originale..... Sa zicem ca manopera este gratuita dar as fi curios care dintre noi ar mai si cheltui vreo 10 milioane? Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr.mengele Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 Am vizitat Memorialul Durerii de la Sighet si intr-un colt de inchisoare am gasit aceasta motoreta.Am pozat-o cat si fisa de langa ea. Mai stiti ceva despre ea??? Am povestit de aceasta motocicleta unui coleg de la serviciu si am aflat urmatoarele: Prin 1960, cand colegul meu lucra pentru UMT (Uzinele Mecanice Timisoara) se pare ca partidul dorea sa se infiinteze o linie de productie de motociclete de capacitate cilindrica mare. Prototipul, spuneau ei , este construit. Banuiesc ca este vorba despre aceasta motocicleta. Se dorea producerea unei serii pentru teste si perfectionari inainte de a se incepe productia in masa. Toata treaba a fost lasata balta cand au vazut cat de greu este sa construiesti o motocicleta, cat de performante trebuiau sa fie utilajele. Apoi s-a incercat construirea de motociclete la Zarnesti, fabrica de acolo fiind dotata corespunzator, dar s-a preferat construirea de armament si masini de spalata acolo. Se pare, din nou, ca am avut ghinion.... Asfalt uscat tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 Toata treaba a fost lasata balta cand au vazut cat de greu este sa construiesti o motocicleta, cat de performante trebuiau sa fie utilajele. Sau fratele mai mare s-a temut de concurenta si ne-a "convins" ca e foarte greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 Am povestit de aceasta motocicleta unui coleg de la serviciu si am aflat urmatoarele: Prin 1960, cand colegul meu lucra pentru UMT (Uzinele Mecanice Timisoara) se pare ca partidul dorea sa se infiinteze o linie de productie de motociclete de capacitate cilindrica mare. Prototipul, spuneau ei , este construit. Banuiesc ca este vorba despre aceasta motocicleta. Se dorea producerea unei serii pentru teste si perfectionari inainte de a se incepe productia in masa. Toata treaba a fost lasata balta cand au vazut cat de greu este sa construiesti o motocicleta, cat de performante trebuiau sa fie utilajele. Apoi s-a incercat construirea de motociclete la Zarnesti, fabrica de acolo fiind dotata corespunzator, dar s-a preferat construirea de armament si masini de spalata acolo. Se pare, din nou, ca am avut ghinion.... Asfalt uscat tuturor. ...se pare ca motocicleta (prototipul) este ''condamnata'' la fel cum au fost si cei care au realizat-o !!!. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Noiembrie 9, 2014 Share Postat Noiembrie 9, 2014 cateva poze mai noi: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cotaru Postat Noiembrie 10, 2014 Share Postat Noiembrie 10, 2014 IFA. De asta seamana si cutia cu o cutie primitiva de multicar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Noiembrie 10, 2014 Share Postat Noiembrie 10, 2014 IFA. De asta seamana si cutia cu o cutie primitiva de multicar. ce IFA??? nici nu ai citit macar ca ii vorba despre motocicleta fabricata la penitenciarul Aiud de niste fosti detinuti politici,te mai si apuci de scris pe toate gardurile!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.