Garcya Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 Am avut astazi neplacerea ca la iesirea in grup, unul dintre noi sa pice cu motorul. Este vorba de un Suzuki Burgman, la care cel in cauza a cam gresit si asta l-a costat. Din fericire el s-a ales doar cu zgarieturi in coate si genunchi, fara fracturi sau alte chestii mai serioase. Motorul la fel, mici zgarieturi pe lateral. Ce a facut el si nu trebuia: In acea portiune urma sa facem un viraj la dreapta, sa iesim de pe carosabil, el stia acest lucru dar a luat mainile de pe ghidon dupa cum se vede pe filmare iar cand a realizat ca trebuie sa incetineasca a pus mainile inapoi prea tarziu si a strans frana fata prea tare si prea brusc. Roata s-a blocat si el a alunecat. Eu eram in fata si doar am auzit frana brusca si apoi cazatura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taurasu Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 Din film se vede ca brava omusorul Ii era lene sa tina ambele maini pe ghidon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 cam copy paste cu ce am exersat deunazi pe scuter dar cauza afost alta, asfalt umed si rece si ..graba mea se inoada repede in situatii din astea , eu am fost baftos si am "exersat" la 10 km pe ora asa ca am ramas in picioare si am mai fugit cativa metri. bine ca a fost doar cu zgarieturi si sa fie sanatate maxima cunosc magaoaia aia de Burgman si e cam greu sa o mai redresezi daca a plecat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Garcya Postat Martie 31, 2011 Autor Share Postat Martie 31, 2011 Intrader el s-a crezut prea stapan pe situatie chiar si daca nu era pe motorul personal cu care era obisnuit. Tocmai de aia s-a si intamplat ce se vede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 A avut piciorul prins sub sa in timp ce se rostogolea,mare noroc ca nu l-a luxat din glezna. Tare pacatos ca nu putem pune niste ABS aftermarket ieftine,toate electonicele-s ieftine in afara de asta... Daca am avea ABS ar fi mult mai putine probleme,pe langa eliminarea cazaturii am avea si o franare mai "din inima" si nu asa cu frica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 La maxiscutere mai e si problema ca spatele este foarte incarcat, avand motorul si transmisia pe roata spate. Franarea trebuie facuta mai lin initial, ca sa se incarce fata progresiv. Am coleg care a cazut tot cu Burgman, avand si pasager (spate si mai incarcat), cand s-a grabit sa franeze la semafor galben spre rosu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@jinx Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 A avut piciorul prins sub sa in timp ce se rostogolea,mare noroc ca nu l-a luxat din glezna. Tare pacatos ca nu putem pune niste ABS aftermarket ieftine,toate electonicele-s ieftine in afara de asta... Daca am avea ABS ar fi mult mai putine probleme,pe langa eliminarea cazaturii am avea si o franare mai "din inima" si nu asa cu frica . putea sa aiba si abs, esp, srs, gst, nln...ca tot nu facea nimic...si o gropa daca lua tot la fel era scenariul.a cazut pt ca nu a tinut mana pe ghidon....cam asa se intampla cu motorul cand te crezi pe caruselul din disneyland... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fazeru Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Nasoala tranta....atunci cand crezi ca esti cel mai sigur te dai cu gogoasa in sus...bine ca nu o patit de ale rele pe la oase,invatatura e minte ....tineti de carma cu 2 maini! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Mai observ o greseala: mersul pe dreapta benzii, aproape de acostament, care, dupa cum se vede pe filmare, era fara bordura ceea ce facea ca marginea benzii sa fie plina de praf si/sau nisip. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mein Herz brennt Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Mai observ o greseala: mersul pe dreapta benzii, aproape de acostament, care, dupa cum se vede pe filmare, era fara bordura ceea ce facea ca marginea benzii sa fie plina de praf si/sau nisip. LOL Daca banda avea bordura era mai putin praf sau cum ? Hai ca aici ai dat cu nuca-n perete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Garcya Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 Aia nu inteleg nici eu cu bordura si mai putin praf, sincer. La cat se lucreaza pe la noi tot timpul o sa fie praf pe drum Si intradevar era mult praf pe dreapta. Dar cum spuneam trebuia sa iesim de pe strada, virand la dreapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 am ras de m-am cracanat. mi-a placut la nebunie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Garcya Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 cauza accidentului apare pe la inceputul filmuletului, daca obserivi, omul accelereaza puternic sa te prinda din urma iar tu esti pe franare, era si pe dreapta, a prins un pic de praf si aia a fost. La fel ca si mine si el pune semnalul dreapta imediat dupa pod cam cu 500 metrii inainte de viraj. Stia clar ca tre sa se bage in dreapta. Eu nu am franat brusc si nici nu aveam mai mukt de 30-40 cand am inceput sa franez constant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) LOL Daca banda avea bordura era mai putin praf sau cum ? Hai ca aici ai dat cu nuca-n perete La tine e grava... Bineinteles ca daca e bordura intre marginea asfaltului si pamantul de pe acostament mult mai putin pamant/nisip/praf este trimis la fiecare ploaie pe carosabil. Doooh! Editat Aprilie 1, 2011 de speedy.k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mein Herz brennt Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 La tine e grava... Bineinteles ca daca e bordura intre marginea asfaltului si pamantul de pe acostament mult mai putin pamant/nisip/praf este trimis la fiecare ploaie pe carosabil. Doooh! Si praful/pietricelele de pe carosabil unde crezi ca se aduna ? Ca doar nu le spala astia cu pishoarca de Dambovita ca-n Bucuresti ... Cu sau fara bordura nu conteaza, acolo va fi mereu praf ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Si praful/pietricelele de pe carosabil unde crezi ca se aduna ? Ca doar nu le spala astia cu pishoarca de Dambovita ca-n Bucuresti ... Cu sau fara bordura nu conteaza, acolo va fi mereu praf ... Nu a zis nimeni ca nu e praf daca este bordura. Dar daca nu este bordura este mai mult praf. Nu este bordura, nu este rigola care mai curata din praf. Plus ca toate tirurile si masinile mai mari care mai ies cu roata pe margine baga mizerie pe drum. Daca era bordura, nu mai ieseau de pe drum. Simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Si praful/pietricelele de pe carosabil unde crezi ca se aduna ? Ca doar nu le spala astia cu pishoarca de Dambovita ca-n Bucuresti ... Cu sau fara bordura nu conteaza, acolo va fi mereu praf ... Ti-am zis ca e grav la tine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Pffoa... asta mai lipsea, discutii despre praf Logic ca acolo aproape de acostament unde nu calca nicio masina, e mai mult praf decat pe partea stanga a benzii de circulatie, indiferent daca e sau nu bordura. ON-Topic: Cauza accidentului n-a fost praful, ci franarea violenta ce a determinat blocarea rotii fata. Bine ca nu s-a lovit rau si ca viteza a fost mica. Ce e bine in urma acestui accident? E bine ca atat noi (sau unii dintre noi) am avut de invatat ceva, cat si motociclistul... numai ca el a invatat "the hard way" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) Sunteti praf... Omul a cazut de la frana fata + moloz de primavara. N-a fost nicio frana violenta. Aia este frana violenta ? Eo cand tot spun ca nu este musai sa franezi fata , la lejer, sub 60, mi-a sarit oamenii in cap ca ei se duce si 11 metri cu roata fata blocata sau ca ce stiu eu...eficacitate, motoGP....motoPLM. Pe moloz poti piede fata si sa dai cu mufa de pamant si la 10km/h, daca pierzi spatele pe moloz poti s-o dregi din qur si la 60+. L.E.: Imi pare rau pentru el. Editat Aprilie 1, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 putea sa aiba si abs, esp, srs, gst, nln...ca tot nu facea nimic...si o gropa daca lua tot la fel era scenariul.a cazut pt ca nu a tinut mana pe ghidon....cam asa se intampla cu motorul cand te crezi pe caruselul din disneyland... Tu stii ce face ABS de emiti astfel de afirmatii? Ca si un test, iti propun, daca vrei binenteles, sa franam de la 50 km/h la 0 amandoi pe asfalt cu nisitp, doar cu fata si brusc, simuland evitarea unui accident. Te bagi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) nu te vad bine pe r6 ala daca asta e concluzia pe care ai reusit s-o tragi.... Neh.. nu aia era concluzia Concluzia era ca eu cel putin am avut ceva de invatat din acest accident, si anume sa nu iei mainile de pe ghidon si sa fi atent la cei din fata ta... cand franeaza ei, franezi si tu din timp. Bine, poate m-am exprimat gresit cu "franare violenta", dar totusi se vede ca s-a speriat putin cand a vazut ca cei din fata au incetinit si a strans mai tare de frana fata, altfel nu o bloca. faza cu praful nu tine, ar fi trebuit sa cada toti motociclistii, ca doar toti au franat acolo. E clar ca de la maneta stransa ceva mai tare... la asta m-am referit prin "franare violenta" Mesaj completat Binenteles ca si praful a fost una dintre cauzele acestui accident, dar nu principala cauza Editat Aprilie 1, 2011 de bogdan_gba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Eh,a fost o usoara neatentie,cuplata cu o tragere putin mai brusca de maneta frana fata,se mai intampla si la case mai mari,nu a patit nimeni nimic,nici o problema.Te ridici,injuri fierul,drumurile,cel care ti-a taiat fata sau zici "multumesc Doamne ca m-ai scapat" dupa tendinte ,te scuturi de praf,te urci inapoi in sa si da-i bataie. In alta ordine de idei,e adevarat ca e preferabil la vit mici sub 30 la ora sau pe pietris sa se franeze cu spatele.Eu prefer sa nu prea franez cu spatele pt ca daca fac treaba asta des ma obisnuiesc asa si in caz de pericol,capul nu mai gandeste,actionezi instinctual si prima oara te protapesti cu piciorul in frana spate si sa vezi atunci slide-uri.De 2 ori mi s-a intamplat faza asta si de atunci am zis no-no la frana spate in general.O mai folosesc dar rar.Orice ar zice oricine,e bine de tinut minte un singur lucru : Fata opreste motoru/masina.Prefer sa imi asum riscul de a face ca baiatul de pe Burgman si sa ma julesc putin si eu si motorul decat sa pun spatele la vit mari in caz de pericol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) Orice ar zice oricine,e bine de tinut minte un singur lucru : Fata opreste motoru/masina.Prefer sa imi asum riscul de a face ca baiatul de pe Burgman si sa ma julesc putin si eu si motorul decat sa pun spatele la vit mari in caz de pericol. Atunci du-te la un service si spune-le sa faca ceva sa-ti anuleze circuitele de frana pe spate si la fel la motor. ....aaa...sau mai bine scrie-i unui producator de masini sau motoare sa nu mai puna franele pe spate deloc, ca-i tot aia, sau chiar mai bine, pe riscul tau. Pe criza asta, economisesc bani si timp de productie...poate nu s-au gandit la asta...poate iti iei niste bani pe ideea asta de la ei, cine stie. Editat Aprilie 1, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betzigash Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Eh,a fost o usoara neatentie,cuplata cu o tragere putin mai brusca de maneta frana fata,se mai intampla si la case mai mari,nu a patit nimeni nimic,nici o problema.Te ridici,injuri fierul,drumurile,cel care ti-a taiat fata sau zici "multumesc Doamne ca m-ai scapat" dupa tendinte ,te scuturi de praf,te urci inapoi in sa si da-i bataie.In alta ordine de idei,e adevarat ca e preferabil la vit mici sub 30 la ora sau pe pietris sa se franeze cu spatele.Eu prefer sa nu prea franez cu spatele pt ca daca fac treaba asta des ma obisnuiesc asa si in caz de pericol,capul nu mai gandeste,actionezi instinctual si prima oara te protapesti cu piciorul in frana spate si sa vezi atunci slide-uri.De 2 ori mi s-a intamplat faza asta si de atunci am zis no-no la frana spate in general.O mai folosesc dar rar.Orice ar zice oricine,e bine de tinut minte un singur lucru : Fata opreste motoru/masina.Prefer sa imi asum riscul de a face ca baiatul de pe Burgman si sa ma julesc putin si eu si motorul decat sa pun spatele la vit mari in caz de pericol. wow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Garcya Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 Sunteti praf... Omul a cazut de la frana fata + moloz de primavara. N-a fost nicio frana violenta. Aia este frana violenta ? Eo cand tot spun ca nu este musai sa franezi fata , la lejer, sub 60, mi-a sarit oamenii in cap ca ei se duce si 11 metri cu roata fata blocata sau ca ce stiu eu...eficacitate, motoGP....motoPLM. Pe moloz poti piede fata si sa dai cu mufa de pamant si la 10km/h, daca pierzi spatele pe moloz poti s-o dregi din qur si la 60+. L.E.: Imi pare rau pentru el. Ai dreptate! Dar ca sa va lamuresc pe toti, va spun exact ce si cum: Eu eram in fata, camera era pe motorul meu. Dupa ce am incetinit destul ca sa pot face virajul dreapta am auzit cum in spatele meu ceva se freaca de asfalt, si nu era cazatura, era frana pe care el o punea. Roata mergea blocata, alunecand pe nisip. Daca stiti cum se aude cand pui frana spate pe nisip, harsaitul ala, exact asa am auzit eu, 2-3 secunde, am avut timp sa ma uit si in oglinda si sa vad cum pica. Urmele lasate de frana erau de 5 pasi normali (aprox 5 metrii). Avand in vedere ca viteza nu avea,era clar ca cei 5 metrii de franare s-au petrecut pe nisip. Vreau sa dau dreptate celor care folosesc frana spate, si eu o folosesc tot timpul. Mai ales impreuna cu cea fata la franari mai de la viteza. Iar adevarul era ca daca punea frana spate si bloca roata din spate eu bag mana in foc ca nu pica, mai ales la viteza aia. Am avut ocazia de vreo 3 ori, sa blochez roata spate pe asfalt din cauza ca mi s-a taiat calea, fundul motorului a derapat dar am putut sa-l redresez si sa nu pic. Daca faceam invers, eram pe jos la fel ca si prietenul meu. Ca si concluzie folositi amandoua franele, de aia sunt puse acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.