Sari la conținut

Accident cu Suzuki Burgman


Garcya
 Share

Postări Recomandate

Eh,a fost o usoara neatentie,cuplata cu o tragere putin mai brusca de maneta frana fata,se mai intampla si la case mai mari,nu a patit nimeni nimic,nici o problema.Te ridici,injuri fierul,drumurile,cel care ti-a taiat fata sau zici "multumesc Doamne ca m-ai scapat" dupa tendinte :),te scuturi de praf,te urci inapoi in sa si da-i bataie.

In alta ordine de idei,e adevarat ca e preferabil la vit mici sub 30 la ora sau pe pietris sa se franeze cu spatele.Eu prefer sa nu prea franez cu spatele pt ca daca fac treaba asta des ma obisnuiesc asa si in caz de pericol,capul nu mai gandeste,actionezi instinctual si prima oara te protapesti cu piciorul in frana spate si sa vezi atunci slide-uri.De 2 ori mi s-a intamplat faza asta si de atunci am zis no-no la frana spate in general.O mai folosesc dar rar.Orice ar zice oricine,e bine de tinut minte un singur lucru : Fata opreste motoru/masina.Prefer sa imi asum riscul de a face ca baiatul de pe Burgman si sa ma julesc putin si eu si motorul decat sa pun spatele la vit mari in caz de pericol.

 

 

wow

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sunteti praf... :D Omul a cazut de la frana fata + moloz de primavara. N-a fost nicio frana violenta. Aia este frana violenta ? :)

Eo cand tot spun ca nu este musai sa franezi fata , la lejer, sub 60, mi-a sarit oamenii in cap ca ei se duce si 11 metri cu roata fata blocata sau ca ce stiu eu...eficacitate, motoGP....motoPLM. Pe moloz poti piede fata si sa dai cu mufa de pamant si la 10km/h, daca pierzi spatele pe moloz poti s-o dregi din qur si la 60+.

 

L.E.: Imi pare rau pentru el.

Ai dreptate!

Dar ca sa va lamuresc pe toti, va spun exact ce si cum:

Eu eram in fata, camera era pe motorul meu.

Dupa ce am incetinit destul ca sa pot face virajul dreapta am auzit cum in spatele meu ceva se freaca de asfalt, si nu era cazatura, era frana pe care el o punea.

Roata mergea blocata, alunecand pe nisip.

Daca stiti cum se aude cand pui frana spate pe nisip, harsaitul ala, exact asa am auzit eu, 2-3 secunde, am avut timp sa ma uit si in oglinda si sa vad cum pica.

Urmele lasate de frana erau de 5 pasi normali (aprox 5 metrii). Avand in vedere ca viteza nu avea,era clar ca cei 5 metrii de franare s-au petrecut pe nisip.

 

Vreau sa dau dreptate celor care folosesc frana spate, si eu o folosesc tot timpul.

Mai ales impreuna cu cea fata la franari mai de la viteza. Iar adevarul era ca daca punea frana spate si bloca roata din spate eu bag mana in foc ca nu pica, mai ales la viteza aia.

Am avut ocazia de vreo 3 ori, sa blochez roata spate pe asfalt din cauza ca mi s-a taiat calea, fundul motorului a derapat dar am putut sa-l redresez si sa nu pic.

Daca faceam invers, eram pe jos la fel ca si prietenul meu.

 

Ca si concluzie folositi amandoua franele, de aia sunt puse acolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh,a fost o usoara neatentie,cuplata cu o tragere putin mai brusca de maneta frana fata,se mai intampla si la case mai mari,nu a patit nimeni nimic,nici o problema.Te ridici,injuri fierul,drumurile,cel care ti-a taiat fata sau zici "multumesc Doamne ca m-ai scapat" dupa tendinte :),te scuturi de praf,te urci inapoi in sa si da-i bataie.

In alta ordine de idei,e adevarat ca e preferabil la vit mici sub 30 la ora sau pe pietris sa se franeze cu spatele.Eu prefer sa nu prea franez cu spatele pt ca daca fac treaba asta des ma obisnuiesc asa si in caz de pericol,capul nu mai gandeste,actionezi instinctual si prima oara te protapesti cu piciorul in frana spate si sa vezi atunci slide-uri.De 2 ori mi s-a intamplat faza asta si de atunci am zis no-no la frana spate in general.O mai folosesc dar rar.Orice ar zice oricine,e bine de tinut minte un singur lucru : Fata opreste motoru/masina.Prefer sa imi asum riscul de a face ca baiatul de pe Burgman si sa ma julesc putin si eu si motorul decat sa pun spatele la vit mari in caz de pericol.

 

Man, wtf?

 

Cred că l-au durut puțin pălmuțele fără mănușele, a dat chiar și cu căscuța de asfalt. Nici piciorușul nu cred să-i fi scăpat nevătămat. Mi se pare mie sau in timpul căzăturii, chiar și după ce a luat mâna de pe levierul de frână, roata nu se mai învârte? Posibil să fi fost o defecțiune a sistemului de frânare (sticky pistons)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu prefer sa nu prea franez cu spatele

 

scoate-ți mă frâna spate Âşi aruncă după câini cu ea. tu crezi că-i pusă acolo de formă sau să cadă ăÂştia ca tine? învățați dracu să mergeți Âşi apoi dați sfaturi pe la alții.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh,a fost o usoara neatentie,cuplata cu o tragere putin mai brusca de maneta frana fata,se mai intampla si la case mai mari,nu a patit nimeni nimic,nici o problema.Te ridici,injuri fierul,drumurile,cel care ti-a taiat fata sau zici "multumesc Doamne ca m-ai scapat" dupa tendinte :),te scuturi de praf,te urci inapoi in sa si da-i bataie.

In alta ordine de idei,e adevarat ca e preferabil la vit mici sub 30 la ora sau pe pietris sa se franeze cu spatele.Eu prefer sa nu prea franez cu spatele pt ca daca fac treaba asta des ma obisnuiesc asa si in caz de pericol,capul nu mai gandeste,actionezi instinctual si prima oara te protapesti cu piciorul in frana spate si sa vezi atunci slide-uri.De 2 ori mi s-a intamplat faza asta si de atunci am zis no-no la frana spate in general.O mai folosesc dar rar.Orice ar zice oricine,e bine de tinut minte un singur lucru : Fata opreste motoru/masina.Prefer sa imi asum riscul de a face ca baiatul de pe Burgman si sa ma julesc putin si eu si motorul decat sa pun spatele la vit mari in caz de pericol.

 

OMG!cum zicea cineva mai jos,invata prima data sa franezi cel putin apoi da sfaturi!!!

 

bine ca baiatul nu a patit nimic grav.anyway e funny faza cat e de clara pe GO PRO-ul ala :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ati sarit toti pe omul cu frana spate :)

trebe folosite amandoua fara discutie, dar intr-o situatie de urgenta spatele in blochezi foarte usor. bine, vorbesc in cazul meu, restul de 98% dintre forumisti poate au copita mai fina si reflexele mai bune.

 

cu roata spate blocata sansele se te panichezi si sa nu-ti iasa prea bine franarea de urgenta cresc.

 

una peste alta, un reminder pentru impricinat sa fie mai atent :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vă doresc să nu fiți implicați niciodată într-o situație de urgență autentică. ăsta de s-a prăvălit nu era într-o situație de urgență, poza la cameră, voia să dea bine pe iutub, mintea îi căzuse în mâini Âşi de aia le scutura, să se ducă înapoi în cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoate-ți mă frâna spate Âşi aruncă după câini cu ea. tu crezi că-i pusă acolo de formă sau să cadă ăÂştia ca tine? învățați dracu să mergeți Âşi apoi dați sfaturi pe la alții.

 

 

:) Delicat ca intotdeauna, dar are dreptate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vă doresc să nu fiți implicați niciodată într-o situație de urgență autentică. ăsta de s-a prăvălit nu era într-o situație de urgență, poza la cameră, voia să dea bine pe iutub, mintea îi căzuse în mâini Âşi de aia le scutura, să se ducă înapoi în cap.

JCDenton likes this.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul avea timp sa franeze si cu aerul daca se deschidea pe jumatate la geaca. Intrebarea e cum franezi in situatii din astea cand e o urgenta (viteza peste 100 + iti iese o vaca brusc in fata) pe asfalt cu nisip. Il asteptam pe domnul Dan Nastase cu sfaturi

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai sa razi dar nu-i incepator :)

E mai slab el asa in ale condusului, dar nu-i incepator.

Daca merge cu "viteza luminii" cu R6-le cu care a mai picat de 4 ori, 2 dintre ele de pe loc, una tot asa ca si cea filmata la 20 la ora si una "mai urata" pe la vreo 50+ la ora :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

d'asta nu nteleg de ce plm forumu asta nu mere ca vwforum de ex, unde n ai voie sa postezi daca n ai nush' cate posturi nus' unde (sa nu mai zic de topic nou...) si de unde daca vrei sa afli o informatie/sfat aria de cautare e mult mai mica. si nici nu faci ca internetul intradevar sa fie cea mai proasta sursa de informatie :)

 

asa scoli de soferi avem... astia suntem. unii am avute de invatat de la altii, unii am invat o pe propria piele...pnm. omu' sper ca daca trei insi i au spus ca e beat, sa fie genul care se duce la culcare. nici noi nu tre' sa raspundem in "stiluri caracteristice" si sa iscam flame-uri, nu? dar si o palma dupa ceafa la timpul ei, face cat zece femei, asa ca e cu dus si-ntors si-aici... hmmm, prea deep pentru cat de varza...

Mesaj completat

Ai sa razi dar nu-i incepator :D

E mai slab el asa in ale condusului, dar nu-i incepator.

Daca merge cu "viteza luminii" cu R6-le cu care a mai picat de 4 ori, 2 dintre ele de pe loc, una tot asa ca si cea filmata la 20 la ora si una "mai urata" pe la vreo 50+ la ora :D

 

 

depinde si "nu i incepator" u asta cum il definesti. in nr de km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ george05,monsteristu' ,etc :

In primul rand nu am dat sfaturi nimanui,doar am scris aici cum franez eu.Daca citeati mai bine,vedeati ca nu am scris deloc : BAI,NU FRANATI CU SPATELE.Din contra,chiar am zis ca e preferabil sa se franeze cu spatele in anumite conditii,dar deh,e usor sa citesti 3 cuvinte dintr-o fraza si dup-aia sa incepi sa urli la ala ca nu e asa cum a scris el.

Deci,inca odata :EU PREFER sa franez majoritar doar cu fata pt a-mi forma reflexul de franare doar cu fata in caz de urgenta.Am luat aceasta optiune dupa 2 franari dure de urgenta (odata mi-a traversat unu strada total aiurea si alta data mi-a iesit o masina in fata) in care obisnuit sa franez cu amandoua,am blocat rapid spatele.La franarea de urgenta te panichezi si nu mai franezi gandit,franezi instinctual.Aici banuiesc ca suntem toti de acord,nu?Ori cand te panichezi ca nu o sa ai timp sa opresti,automat tragi mai tare de frana,da?Pe frana fata tragi cu mana si pe langa faptul ca ai o putere net inferioara piciorului,pe fata e apasarea mult mai mare si sunt sanse mai mici sa o blochezi.Pe spate creierul apasa piciorul pe frana,ori pe picior pe langa faptul ca te apesi cu aproape toata greutatea corpului,forta e mult mai mare ca in mana,apasarea se apropie de 0 pe franare,toata greutatea tinde sa vina pe fata,deci e si normal ca spatele sa fie predispus la blocare.

Franarea pe spate peste 30-40 kmh are o forta aproape inexistenta,deci prefer sa o sacrific si sa-mi concentrez toata atentia asupra franei fata,pt ca da george,frana aia de fata opreste motocicleta oricat m-ai lua tu cu remarci destepte gen "demonteaza spatele daca fata opreste motocicleta".Hai sa facem altcumva daca tu zici ca nu fata te opreste : eu scot lichidul de pe spate si merg asa cu motorul,tu scoti lichidul de pe fata,ce zici smechere,te tine?Pe mine da.

Am citit un articol,un test de fapt "Task analysis for intensive braking of a motorcycle in a straight line" in opinia mea foarte bine facut,care concluziona ca cea mai buna franare se face,citez :

1.Decelerare : se inchide accel si se aplica frana spate.

2.Echilibru : Pilotul se pozitioneaza pe el si motocicleta perpendicular pe asfalt cu trunchiul ridicat (pt un mai bun echilibru si a face si un mic airbrake) si face mici ajustari la directie.Frana spate are acum cel mai mare efect care se va diminua rapid.Prin incetinirea rotii spate care pune presiune pe suspensie ea transfera aproape toata greutatea pe fata.

3.Franarea : Simultan pilotul strange amandoua manetele - ambreiaj si frana - maneta de frana fiind stransa cu presiunea adecvata.Se concentreaza in primul rand pe franarea fata si secundar pe franarea spate.

4.Ajustarea : Pilotul ajusteaza incontinuu nivelul de franare in acest timp concentrandu-se pe franarea fata.

In acel test se ia in considerare si sa nu se franeze cu spatele,dar dupa ce se vede ca pe franarea cu amandoua au -0.774g si pe franare doar fata au -0.711g se decide franarea cu amandoua.Problema e ca acel test s-a facut cu piloti pro si nu in conditii de pericol,deci ei pe langa faptul ca erau pro's se si concentrau linistiti pe franare,in viata de zi cu zi nu prea e asa.Se mai spune ca din 298 de teste ce s-au facut atunci,al 16-lea cel mai bun a fost unul care a fol doar fata obtinand un 100-0 in 38.45m,in timp ce media a fost 41.71m.Cine doreste pot sa-i dau share la acel test.

In concluzie,daca sunteti meseriasi,franati cum scrie mai sus,eu sunt mai necredincios in capacitatile mele de a nu bloca spatele si franez in general doar cu fata.Bafta

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ george05,monsteristu' ,etc :

 

Deci,inca odata :EU PREFER sa franez majoritar doar cu fata pt a-mi forma reflexul de franare doar cu fata in caz de urgenta.

[...]

In concluzie,daca sunteti meseriasi,franati cum scrie mai sus,eu sunt mai necredincios in capacitatile mele de a nu bloca spatele si franez in general doar cu fata.Bafta

 

 

Mai uita-te la clipul din primul post, poate intelegi ce se intampla daca franezi numai cu fata.

In loc de "am blocat spatele de doua ori si m-am speriat" ai sa spui "am blocat fata o data si am cazut". :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ george05,monsteristu' ,etc :

In primul rand nu am dat sfaturi nimanui,doar am scris aici cum franez eu.Daca citeati mai bine,vedeati ca nu am scris deloc : BAI,NU FRANATI CU SPATELE.Din contra,chiar am zis ca e preferabil sa se franeze cu spatele in anumite conditii,dar deh,e usor sa citesti 3 cuvinte dintr-o fraza si dup-aia sa incepi sa urli la ala ca nu e asa cum a scris el.

Deci,inca odata :EU PREFER sa franez majoritar doar cu fata pt a-mi forma reflexul de franare doar cu fata in caz de urgenta.Am luat aceasta optiune dupa 2 franari dure de urgenta (odata mi-a traversat unu strada total aiurea si alta data mi-a iesit o masina in fata) in care obisnuit sa franez cu amandoua,am blocat rapid spatele.La franarea de urgenta te panichezi si nu mai franezi gandit,franezi instinctual.Aici banuiesc ca suntem toti de acord,nu?Ori cand te panichezi ca nu o sa ai timp sa opresti,automat tragi mai tare de frana,da?Pe frana fata tragi cu mana si pe langa faptul ca ai o putere net inferioara piciorului,pe fata e apasarea mult mai mare si sunt sanse mai mici sa o blochezi.Pe spate creierul apasa piciorul pe frana,ori pe picior pe langa faptul ca te apesi cu aproape toata greutatea corpului,forta e mult mai mare ca in mana,apasarea se apropie de 0 pe franare,toata greutatea tinde sa vina pe fata,deci e si normal ca spatele sa fie predispus la blocare.

Franarea pe spate peste 30-40 kmh are o forta aproape inexistenta,deci prefer sa o sacrific si sa-mi concentrez toata atentia asupra franei fata,pt ca da george,frana aia de fata opreste motocicleta oricat m-ai lua tu cu remarci destepte gen "demonteaza spatele daca fata opreste motocicleta".Hai sa facem altcumva daca tu zici ca nu fata te opreste : eu scot lichidul de pe spate si merg asa cu motorul,tu scoti lichidul de pe fata,ce zici smechere,te tine?Pe mine da.

Am citit un articol,un test de fapt "Task analysis for intensive braking of a motorcycle in a straight line" in opinia mea foarte bine facut,care concluziona ca cea mai buna franare se face,citez :

1.Decelerare : se inchide accel si se aplica frana spate.

2.Echilibru : Pilotul se pozitioneaza pe el si motocicleta perpendicular pe asfalt cu trunchiul ridicat (pt un mai bun echilibru si a face si un mic airbrake) si face mici ajustari la directie.Frana spate are acum cel mai mare efect care se va diminua rapid.Prin incetinirea rotii spate care pune presiune pe suspensie ea transfera aproape toata greutatea pe fata.

3.Franarea : Simultan pilotul strange amandoua manetele - ambreiaj si frana - maneta de frana fiind stransa cu presiunea adecvata.Se concentreaza in primul rand pe franarea fata si secundar pe franarea spate.

4.Ajustarea : Pilotul ajusteaza incontinuu nivelul de franare in acest timp concentrandu-se pe franarea fata.

In acel test se ia in considerare si sa nu se franeze cu spatele,dar dupa ce se vede ca pe franarea cu amandoua au -0.774g si pe franare doar fata au -0.711g se decide franarea cu amandoua.Problema e ca acel test s-a facut cu piloti pro si nu in conditii de pericol,deci ei pe langa faptul ca erau pro's se si concentrau linistiti pe franare,in viata de zi cu zi nu prea e asa.Se mai spune ca din 298 de teste ce s-au facut atunci,al 16-lea cel mai bun a fost unul care a fol doar fata obtinand un 100-0 in 38.45m,in timp ce media a fost 41.71m.Cine doreste pot sa-i dau share la acel test.

In concluzie,daca sunteti meseriasi,franati cum scrie mai sus,eu sunt mai necredincios in capacitatile mele de a nu bloca spatele si franez in general doar cu fata.Bafta

 

in primul rand SMECKERE......unii stiu sa franeze.in al doilea rand,n-ai decat sa te pui in fata la primarie sa demonstrezi pro-frana fata.in al treilea rand,mai invata si tu practic lasa cititul pe net.ca daca ar face toti ca tine si s-ar lua dupa ce zici tu aici,ar fi multi varsati prin santuri.dar repet......tu ai inventat roata,ai dat gaura-n covrig si tot tu vei inventa(daca nu exista deja) incapatanarea pana la prostie

inca o chestie.....imi place ca din cati te-au admonestat pe mine m-ai tinut minte ca am zis ceva...desi nu am fost eu ala care zicea sa o arunci la caini :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand SMECKERE......unii stiu sa franeze.in al doilea rand,n-ai decat sa te pui in fata la primarie sa demonstrezi pro-frana fata.in al treilea rand,mai invata si tu practic lasa cititul pe net.ca daca ar face toti ca tine si s-ar lua dupa ce zici tu aici,ar fi multi varsati prin santuri.dar repet......tu ai inventat roata,ai dat gaura-n covrig si tot tu vei inventa(daca nu exista deja) incapatanarea pana la prostie

inca o chestie.....imi place ca din cati te-au admonestat pe mine m-ai tinut minte ca am zis ceva...desi nu am fost eu ala care zicea sa o arunci la caini

Deci ori nu citesti ce am zis eu acolo,ori pur si simplu nu pricepi.EU NU AM ZIS NIMANUI SA NU FRANEZE CU AMBELE ROTI,din contra.Eu am zis ca doar EU nu franez cu ambele roti in caz de urgenta.EU,atat.Fac asta nu pt ca am citit pe net (unde aia zic ca ar trebui franat cu ambele roti,chiar de aia am scris alea acolo,ca sa arat cum se face o franare perfecta) ci pt ca am constatat din proprie experienta,nu de pe net ca la franarea de urgenta blochez spatele foarte rapid.De asemenea am constatat ca imi pierd foarte mult timp in efortul de a nu bloca spatele fara mari avantaje in materie de forta a franarii cand as putea f usor sa dozez mai bine fata si sa obtin o forta net superioara.

Se discuta despre franare,asa ca am scris cum franez eu,nu am zis nimanui sa faca ca mine,nu am dat nici un sfat,dar am mai scris asta odata,tu pur si simplu nu vrei sa pricepi.

Vorbesti despre incapatanare,deci eu daca am o parere diferita de a ta,sunt incapatanat?Da,interesant punct de vedere.Deci tu ai adevarul si restul care nu sunt de acord cu tine sunt incapatanati?Sau prosti?

Eu nu am zis nimanui "ba,esti praf" sau "sunteti toti praf" cum zic altii,"ba nu mai da sfaturi",nu am dat niciodata sfaturi mai ales aici.

Se prea poate sa nu fi fost tu ala "inteligent" cu "demonteaza frana spate ba desteptule",sry daca te-am incurcat,da sunteti o gramada care ati inceput sa urlati ca din gura de sarpe : "ia nu mai da tu sfaturi,invata sa franezi",etc

Deci daca aveti ceva de zis,ziceti cu argumente si frumos,nu din alea de la imgb cu huooo,caterinca din aia proasta pot sa fac si eu de umplu 2 pagini,dar nu isi are locul aici.

Pana la urma mie mi se pare normal sa ne contrazicem,pt ca nu toata lumea are aceleasi idei despre cum se conduce o motocicleta si nu e nimic rau in asta.Dar daca ne contrazicem,hai sa folosim argumente,chestii,socoteli,nu kkturi gen "demonteaza spatele daca esti smecher"

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai sa razi dar nu-i incepator :)

E mai slab el asa in ale condusului, dar nu-i incepator.

Daca merge cu "viteza luminii" cu R6-le cu care a mai picat de 4 ori, 2 dintre ele de pe loc, una tot asa ca si cea filmata la 20 la ora si una "mai urata" pe la vreo 50+ la ora :D

Pai in cazul asta eu l-as sfatui sa renunte la sportu' asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...