Sari la conținut

releu incarcare Honda CBR 600F


Postări Recomandate

sunt convins ca problema releelor de incarcare este indelung discutata pe acest forum(cel putin pt Honda), insa a mea are o particularitate aparte(zic eu) si vreau sa aflu pareri...

dupa cea am inlocuit vechea baterie, am constatat ca releul era bulit(incarca maxim 12v)...mecanicul meu l-a inlocuit cu un releu cu radiator de racire cod SH650D-12(a inlocuit si mufa, pt ca nu se potrivea cea de pe motocicleta). la un search pe google am vazut ca acest model de releu corespunde marcii Yamaha...acum vreau sa stiu daca e bine sa merg cu acesta sau exista ceva riscuri pe partea de incarcare.

 

PS: mentionez ca la verificari mi-a scos bine(undeva aproape de 15v in 4000 de ture cu faza scurta aprinsa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Functionarea releelor e similara,singura diferenta o reprezinta puterea maxima a acestora...

 

 

unde pot sa aflu puterea releelor(atat a releului original de Honda, cat si a celui care este montat pe mobra mea)?

 

PS: am citit aici pe forum doua cazuri in care incarcarea insemna 17v, respectiv 18v, iar respectivilor le-au bubuit bateriile in mers. sa inteleg ca acele relee erau defecte sau erau neconforme pt mobrele lor?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca puterea noului releu este egala sau mai mare decat a releului original,este in regula.

Functionarea releelor e similara,singura diferenta o reprezinta puterea maxima a acestora...

 

 

hai ca esti baiat destept... las-o dracului! "puterea" adica amperajul nu (prea, adica de multe ori aproape deloc) are treaba cu releul! revino-ti, te rog frumos! pana acum nu ai spus tampenii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde pot sa aflu puterea releelor(atat a releului original de Honda, cat si a celui care este montat pe mobra mea)?

 

PS: am citit aici pe forum doua cazuri in care incarcarea insemna 17v, respectiv 18v, iar respectivilor le-au bubuit bateriile in mers. sa inteleg ca acele relee erau defecte sau erau neconforme pt mobrele lor?!

 

...da' zău, google-ăiește și matale ... ne apucăm acu' noi în locul tău, că n-om fi noi academie de relee :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E recomandat sa nu turezi motorul cu farul stins,alternatorul debiteaza maxim iar releul trebuie sa preia surplusul si e suprasolicitat,releul de moto e diferit ca principiu de cel auto.

Releele de motocicleta serioasa sunt cam de aceeasi putere,diferite sunt cele mici pentru scutere,125 cc sau chiar 250 cc care nu ar face fata pe un 600 adica la cam 190 W max generat de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...da' zău, google-ăiește și matale ... ne apucăm acu' noi în locul tău, că n-om fi noi academie de relee :what:

 

 

am folosit google, insa in afara faptului ca peste tot am gasit ca incarca 14.1 - 14.9v, despre putere(watt) nu am gasit nimic concret. ma gandeam ca releele astea or fi trecute intrun tabel, sau ceva de genul si dispune vreun electrician sau un posesor de service de asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit google, insa in afara faptului ca peste tot am gasit ca incarca 14.1 - 14.9v, despre putere(watt) nu am gasit nimic concret. ma gandeam ca releele astea or fi trecute intrun tabel, sau ceva de genul si dispune vreun electrician sau un posesor de service de asa ceva...

mecanicii spun ca o incarcare normala este de 14 constant .am vazut intr-un service cand s-a masurat incarcarea la cateva motociclete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...dacă iei la puricat toate motoarele, vei vedea că au cam toate aceiași consumatori: max 120W pe faruri, aprox 20W pe diferite beculețe bord+lanternă, max 55W pe stop spate (2X5+21W), 21+21W pe semnalizare, CDI ...ies cam 300W bazal

..deci cam asta este puterea unui generator de curent pe motor, fie el magnetou sau alternator..."puterea" releului, în contextul în care are și puntea redresoare incorporată, este tot pe acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit google, insa in afara faptului ca peste tot am gasit ca incarca 14.1 - 14.9v, despre putere(watt) nu am gasit nimic concret. ma gandeam ca releele astea or fi trecute intrun tabel, sau ceva de genul si dispune vreun electrician sau un posesor de service de asa ceva...

 

Nu-ti mai bate capu, in general recunosti un releu de motor pentru ca e mai mare decat cel de scuter. Important la un releu e sa incarce cum trebuie (si aici intradevar, un releu ar trebui sa incarce intre 13,7-14,1) si sa nu se incinga prea tare. Asta ar fi principala cauza de defectiune. Daca ai timp si pricepere, monteaza un radiator de procesor de PC pe el. La drumuri mai lungi verifica daca se incinge si din cand in cand verifica cu un voltmetru tensiunea de incarcare si nivelul electrolitului din baterie. Daca ti sta intre 14,5 si 15 V, nu-i asa mare bai, verifica doar mai des electrolitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti mai bate capu, in general recunosti un releu de motor pentru ca e mai mare decat cel de scuter. Important la un releu e sa incarce cum trebuie (si aici intradevar, un releu ar trebui sa incarce intre 13,7-14,1) si sa nu se incinga prea tare. Asta ar fi principala cauza de defectiune. Daca ai timp si pricepere, monteaza un radiator de procesor de PC pe el. La drumuri mai lungi verifica daca se incinge si din cand in cand verifica cu un voltmetru tensiunea de incarcare si nivelul electrolitului din baterie. Daca ti sta intre 14,5 si 15 V, nu-i asa mare bai, verifica doar mai des electrolitul.

 

 

releul meu este cu radiator...cat despre verificari trebuie sa spun ca nu i-am facut pana acum. astept sa se mai indrepte vremea si o scot la un drum, ocazie cu care voi verifica releul si voi mai masura inca odata incarcare(electrolitul habar nu am cum pot sa-l verific)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi am prins o ora de soare(dupa care a venit ploaia) si am iesit la o tura cu mobra, ocazie cu care am masurat incarcarea: 14,2 v cu faza lunga aprinsa la 4000 rot/min. nu mai tin minte cat incarca la relanti, insa imi aduc aminte ca bateria avea 12,90v(motor oprit). in aceste conditii cel care mi-a facut masuratorile mi-a zis ca e foarte bine(desi nu e expert in moto, tind sa cred ca totusi are dreptate). mi-a mai revenit ritmul cardiac, fiindca aveam oarece emotii in privinta acestui releu(nefiind cel de honda ma gandeam ca ofera alti parametrii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca esti baiat destept... las-o dracului! "puterea" adica amperajul nu (prea, adica de multe ori aproape deloc) are treaba cu releul! revino-ti, te rog frumos! pana acum nu ai spus tampenii!

 

Poate nu m-am facut inteles referitor la puterea releului...

Releul de incarcare gestioneaza incarcarea bateriei mentinand o tensiune constanta la bornele ei,circa 14V.

Dar gestioneaza incarcarea disipand surplusul de putere data de generator, sub forma de caldura.

Altfel spus,puntea redresoare inclusa in releu trebuie sa suporte curentul maxim debitat de generator;tiristorii inclusi in releu trebuie sa suporte curentul maxim debitat de generator;carcasa releului ,care are rol de radiator trebuie sa poata disipa caldura cedata de diode si tiristori,astfel incat temperatura jonctiunilor semiconductoare sa nu depaseasca o anumita valoare.(de aceea ventilarea fortata a releului ii mareste fiabilitatea...)

Daca releul e subdimensionat ca si parametrii electrici ai componentelor folosite (dide si tiristori ),sau ca suprafata a radiatorului,releul mai devreme sau mai tarziu va ceda.

 

Revenind la compatibilitatea a doua relee,daca unul provine de pe un motor al carui generator are 350W,va functiona fara probleme pe un motor a carui generator are o putere mai mica sau egala cu 350W....iar in manualul fiecarui motor se poate gasi puterea maxima a alternatorului.Daca nu se cunoaste provenienta releului,treaba e cam delicata,oricat de generos ar parea radiatorul (carcasa ),o dioda sau un tiristor putand fi distrus si prin depasirea curentului maxim admis nu doar prin depasirea temperaturii maxim admise a jonctiunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am si eu o nedumerire. Se da Un Honda Hornet de 600cc din 2002 cumparat acu 3 sapt. Vanzatorul a zis ca a cumparat bateria anul trecut (varta fara intretinere), a lasat motorul afara iarna asta, si nu a pus bateria pe redresor decat prin martie (si nu a lasat sa se incarce complet).

 

In aprilie dupa ce am cumparat motorul, bateria a murit. Am pus-o pe redresor o noapte intreaga. Si a mers vreo saptamana (dupa care motorul iar nu mai pornea - 12,2 V la baterie), timp in care motorul a facut o iesire de vreo 30 km si mai multe porniri (cu lasat la relanti 1-2 minute). Zilele trecute am cumparat o noua baterie pe gel tot de 7.

 

Masuratorile la bornele bateriei vechi au fost asa:

- 12,6V - fara contact pus, in perioada in care pornea motorul

- 14,8V - fara consumatori la relanti

- 11,9V - relanti faza lunga

- 13,05V - 5000rpm cu faza lunga (manualul spune 13V - 15,5V)

 

Masuratorile cu bateria noua:

- 12,7V - fara contact pus

- 14,75V - fara consumatori la relanti

- 12,1V - relanti faza lunga

- 12,95V - 5000rpm cu faza lunga (manualul spune 13V - 15,5V)

 

In cazul de fata nu am masurat inca tensiunea la alternator (nu stiu cum - poate ma ajuta cineva cu detalii), nici rezistentele pe cele 3 fire, nici pierderile de curent pe acele fire, nici rezistentele pe releu - ar trebui sa dau jos rezervorul.

 

Cauza cea mai probabila, in cazul de fata, a descarcarii bateriei este releul / alternatorul / alte?

 

Va multumesc.

Editat de adysx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am si eu o nedumerire. Se da Un Honda Hornet de 600cc din 2002 cumparat acu 3 sapt. Vanzatorul a zis ca a cumparat bateria anul trecut (varta fara intretinere), a lasat motorul afara iarna asta, si nu a pus bateria pe redresor decat prin martie (si nu a lasat sa se incarce complet).

 

In aprilie dupa ce am cumparat motorul, bateria a murit. Am pus-o pe redresor o noapte intreaga. Si a mers vreo saptamana (dupa care motorul iar nu mai pornea - 12,2 V la baterie), timp in care motorul a facut o iesire de vreo 30 km si mai multe porniri (cu lasat la relanti 1-2 minute). Zilele trecute am cumparat o noua baterie pe gel tot de 7.

 

Masuratorile la bornele bateriei vechi au fost asa:

- 12,6V - fara contact pus, in perioada in care pornea motorul

- 14,8V - fara consumatori la relanti

- 11,9V - relanti faza lunga

- 13,05V - 5000rpm cu faza lunga (manualul spune 13V - 15,5V)

 

Masuratorile cu bateria noua:

- 12,7V - fara contact pus

- 14,75V - fara consumatori la relanti

- 12,1V - relanti faza lunga

- 12,95V - 5000rpm cu faza lunga (manualul spune 13V - 15,5V)

 

In cazul de fata nu am masurat inca tensiunea la alternator (nu stiu cum - poate ma ajuta cineva cu detalii), nici rezistentele pe cele 3 fire, nici pierderile de curent pe acele fire, nici rezistentele pe releu - ar trebui sa dau jos rezervorul.

 

Cauza cea mai probabila, in cazul de fata, a descarcarii bateriei este releul / alternatorul / alte?

 

Va multumesc.

 

Judecand dupa tensiunile masurate ,e posibil sa ai contact imperfect intre alternator si releu.

Masoara si tensiunea la 5000rpm,fara consumatori,daca tensiunea gasita tinde spre 15 V,probabilitatea unui contact imperfect creste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam aceeasi problema si cam aceleasi masuratori le am si eu, tot la un hornet dar din 99.

nu as fi sesizat nimic daca nu observam ca atunci cand am consumatori mai multi (porneste ventilatorul, semnalizez mai mult la o intersectie si cu frana apasata), se opreste xenonu.

acu eu sunt in offside si cu altceva - am bacterie de 8ah in loc de 6.

pierderi in instalatie am 0.02mA si maxim acceptat e de 1.2mA.

alternatorul e de vreo 360w parca.

vreun sfat cum pot sa il verific si pe ala?

multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai mi-am montat un voltmetru pe bord, are si ceas de temp (BTW, mai am unu de vanzare daca vreti ;) ). Ce imi mai place... pornesc mobra, imi baga 13.2 constant la relanti si 13.4 turat. Nu fluctueaza, nu nimic... Poate de aia am bateria de cel putin 4 ani pe motor inca in perfecta stare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee pentru initiatorul topicului in manual gasesti toate datele cerute de mine, vezi pe topicul hornetistilor ca gasesti diverse linkuri catre manuale.

Punctul doi am si eu o belea cu releul: Din primavara mi se descarca bateria mereu, la 2 saptamani o puneam pe redresor. Incep sa masor incarcarea, bineinteles ca incarca sub parametri. Aveam relantiul mai mic, l-am ridicat la 1300 si a inceput sa incarce ok. Ies iar pentru o tura dupa vreo jumatate de ora de mers cu radiatorul prin oras moare de tot. Iar masor incarca ok cat stateam pe loc, apoi dupa mers prin oras iar ramaneam fara curent si trebuia sa imping. Cu aceasta okazie am zis sa mut si releul sub codita sa-i pun racire suplimentara ca se incingea in draci, de nu puteam pune mana pe el.

Ies iar la o tura de control, merge ok..dupa un timp iar raman in pana. Imping porneste si deja farul incepe sa lumineze de parca aveam xenon, toate becurile de parca era 220. Ajung acasa bateria avea 13.1 incarcata perfect.

Masor incarcarea la relanti 14.3 cu faruri 14.1 cu radiator 13.6. Buun la 5000 de ture 18.8..wtf?

Montez multimetrul pe baterie si plec in plimbare, dupa 2000 de ture imi sare la 18 si la 5000 ajunge la 18.8. Am pus un cooler de procesor si acum poti tine mana relaxat pe el, nu se mai incinge..dar se duce naibii bateria.

Din ce am citit in manual: 1. problema cu legatura la masa, 2. probleme cu bateria, 3.probleme cu releul.

Acu am mai tras 2-3 fire pe cadru doar sa fiu sigur, dar se pare ca nu-i de aici.

Ca idee care sunt sansele sa fie bulita bateria si nu releul? ca am verificat preturile si ma cam dau pe spate.

Original +200e, oem 100e sh 50-65e. Bateria tine curent, abia are un an vechime. Ce releuri as putea pune care sa coste mai putin, ca nu stau grozav cu banii luna asta?

Si mai am si placute de schimbat :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Nu mai merg cu ea de cand am vazut ca incarca ca nebuna, doar ce am facut probe prin cartier.

Dar care e ideea..ce anume s-a intamplat?

 

Cine a mai facut teste cu alte relee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai mi-am montat un voltmetru pe bord, are si ceas de temp (BTW, mai am unu de vanzare daca vreti ;) ). Ce imi mai place... pornesc mobra, imi baga 13.2 constant la relanti si 13.4 turat. Nu fluctueaza, nu nimic... Poate de aia am bateria de cel putin 4 ani pe motor inca in perfecta stare :D

 

 

pe rf am 14.4 relanti fara consumatori (1200-1300 rpm), 14.7 la 5000 cu faza scurta, 15.2 cu lunga tot la 5000. un exide. 4 ani jumate de noua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@danny margi la "doctor" cu ea! nu sunt un priceput ca sa-mi dau cu parerea despre ce are sau nu are, insa incarcarea de 18v cica iti bubui bateria(am citit doua astfel de intamplari aici pe forum) si daca ai ceva viteza in acel moment s-ar putea din sperietura sa te cam imprastii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Mda pina la urma se pare ca releul era bulit si mi-a stricat si bateria. Le-am schimbat pe amandoua si masuratorile ies ok, dar pentru linistea mea o sa-i montez si un voltmetru digital sa nu ma mai trezesc ca ma lasa in drum. am scapat doar cu vreo 500 roni.

 

Salut, mai vin totusi cu o intrebare pentru linistea mea. Am mai facut un set de masuratori si iese asa: fara far 13.2, 13.1 la relanti cu far 13.4 13.5, in 5000 de ture imi baga 12.99, 12.98, oricum nu scade sub 12.9. De ce imi scade in ture in loc sa creasca sau sa stea constant? Mentionez ca releul si bateria sunt noi. Care e diferenta? La relanti sta pe baterie si in ture intra alternatorul?

E posibil sa fie ceva la puntea de diode?

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...